چطور لکه های لباس بچه ها را راحت تر پاک کنیم؟

چطور لکه های لباس بچه ها را راحت تر پاک کنیم؟

لباس های نوزادان باید همیشه تمیز و پاک باشند. با این حال بدن کودکان نسبت به مواد شوینده حساس است و باید در شست و شو لباس های آنها نکات خاصی را رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم تا توضیح دهیم که چگونه لباس های کودکان را تمیز کرده و به هر گونه سوال تان در این خصوص پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

 چطور لکه های لباس بچه ها را راحت تر پاک کنیم؟

نکاتی برای تمیز کردن لباس کودکان

شست و شو لباس نوزادان باید با دقت انجام شود تا به پوست حساس کودک و لباس ها آسیبی نرسد. در اینجا نکات مهم در خصوص پاک کردن لباس نوزادان را توضیح خواهیم داد.

۱٫  لباس های نو را قبل از پوشاندن به تن نوزاد شست و شو دهید

لباس های جدید لزوما تمیز نیستند. قبل از اینکه این لباس ها را خریداری کنید، لباس ها در دست افراد دیگری بوده اند و سرشار از آلودگی هستند. همچنین به خاطر داشته باشید که در لباس های نو از مواد شیمیایی استفاده می شود. بهتر است که حتما قبل از پوشاندن لباس به تن کودک، آن را به خوبی شست و شو دهید. به علاوه، چندن مرتبه لباس او را آبکشی کنید.

۲٫      شوینده های گران قیمت برای لباس کودک نخرید

والدین همواره می خواهند تا بهترین چیزها را برای فرزندشان خریداری کنند. این مساله شامل خرید گران قیمت ترین شوینده های لباس نیز می شود. اما کودکان دارای پوست حساسی هستند و مواد شوینده حاوی اسانس و رنگ می تواند برای آنها ایجاد حساسیت کند. بنابراین توصیه می شود تا مواد شوینده ساده و فاقد اسانس را برای کودکتان انتخاب کنید تا مشکلی برای فرزندتان ایجاد نکند.

Image result for شوینده های گران قیمت

۳٫      قبل از شستن لباس ها حتما برچسب نحوه شست و شو لباس ها را بخوانید

ممکن است سرتان شلوغ باشد و یک باره تعداد زیادی از لباس های کودک را به طور هم زمان در ماشین لباس شویی بیاندازید. اما با انجام این کار احتمال خراب شدن پارچه لباس ها را افزایش می دهید. توصیه می شود تا قبل از شستن هر لباس برچسب درج شده بر روی لباس را بخوانید تا مشخص شود که هر لباس را چگونه باید تمیز کرد تا آسیبی نبیند.

نکاتی سریع در خصوص لباس کودکان

·        لباس ها را با آب سرد شست و شو دهید

·        برای شستن لباس های کودک از تمیزکننده های حاوی رنگ و عطر استفاده نکنید.

·        لباس نوزاد را از لباس بزرگسالان و سایر اعضاء خانواده جدا کرده و با هم نشوئید

·        همیشه لباس نوزادان را در اولین فرصت بشوئید، زیرا با ماندن آلودگی بر روی لباس ها، لکه ها سخت تر پاک می شود.

·        لباس های کودک را بیش از حد خشک نکنید، اما لباس ها مرطوب نیز نباشند که باعث کپک زدن لباس نوزاد شود.

از بین بردن لکه های مختلف لباس نوزاد

چطور لکه های لباس بچه ها را راحت تر پاک کنیم؟

۱٫ از بین بردن لکه های پروتئینی

برای از بین بردن لکه های شیر مادر، شیر خشک و لکه های غذا و آب دهان از لباس نوزاد ابتدا بهتر است تا لباس را در آب خیس کرده و مقداری پاک کننده آنزیمی در داخل آب بریزید. آنزیم های موجود در مواد شوینده می توانند به لکه ها حمله کرده و پروتئین را هضم کنند. اگر هنوز هم اثری از لکه باقی مانده است، برای پاک کردن آن از محلول های لکه بر و پاک کننده های چند منظوره استفاده کنید. پس از اینکه لکه ها پاک شدند، لباس نوزاد را مثل همیشه شست و شو دهید.

۲٫ از بین بردن لکه های چربی و روغن

اگر روغن بچه یا کرم و پماد بر روی لباس کودک ریخته است، ابتدا باید مقدار اضافی باقی ماده از روغن یا پماد و … را از روی لباس کودک بردارید. سپس برای جذب روغن بر روی لکه نشاسته ذرت یا پودر تالک بریزید. پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را پاک کنید. اگر هنوز هم لکه ها پاک نشدند، برای پاک کردن لکه ها از پاک کننده ها و لکه برهای چند منظوره استفاده کنید. پس از پاک شدن لکه ها، لباس را مثل حالت عادی شست و شو دهید.

۳٫ از بین بردن لکه های مدفوع و ادرار از روی لباس کودک

برای پاک کردن لکه هایی مثل اسهال از روی لباس ها مانند پاک کردن لکه های پروتئینی عمل کنید. برای پاک کردن لکه های ادرار نیز لباس را در یک ظرف آب و یک قاشق غذاخوری پاک کننده آمونیاکی خیس کنید. اگر پارچه رنگ می دهد، ابتدا مقداری از محلول را بر روی قسمتی از پارچه امتحان کنید و اگر مشکلی ایجاد نکرد، بر روی کل پارچه امتحان کنید.

۴٫ پاک کردن لکه های آبمیوه و مربا

لباس نوزاد را با آب سرد شست و شو دهید و در یک مخلوط با نسبت برابر از الکل و آب خیس کنید. در صورتیکه لکه ها پاک نشد، برای پاک کردن لکه ها از محلول لکه بر استفاده کنید. لکه های سخت لباس را با محلولی با نسبت برابر از آب و سرکه پاک کنید.

Image result for چطور لکه های لباس بچه ها را راحت تر پاک کنیم؟
سخن آخر

در این مقاله نکاتی در خصوص تمیز کردن لباس نوزادان و همچنین نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی لباس نوزادان شرح داده شد. با پیروی از این نکات به ساده می توانید هر گونه لکه روی لباس کودک را بدون آسیب دیدن لباس پاک کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.