علت داغی سر نوزاد

۵ علت برای داغی سر نوزاد | چرا سر نوزاد سه ماهه من داغ است؟

از اصلی ترین دغدغه های والدین صحت و سلامت فرزندان آنهاست. یکی از نشانه های سلامت نوزاد متعادل بودن دمای بدن اوست. از همین رو اگر یک مادر متوجه داغی سر نوزاد بشود، نگران آن خواهد شد و می خواهد بداند که علت داغی سر نوزاد او چیست؟، در ادامه این مطلب به بررسی علت داغی سر نوزاد می پردازیم و  راه های درمانی آن را بیان می کنیم.

علت داغی سر نوزاد

پاسخ مشاور:

داغ بودن سر نوزاد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

۱- داغی سر بچه به دلیل دندان در آوردن

دندان در آوردن بچه در حالت کلی موجب بالا رفتن دمای نوزاد و داغ شدن بدن او می شود که دلیل آن می تواند درد و تحریک پذیری باشد. در این صورت توصیه میشود ابتدا سایر نشانه های دندان در آوردن نوزاد را چک کنید تا از آن مطوئن شوید. اگر دندان در آوردن باعث داغی سر نوزاد است، نباید زیاد نگران شوید، زیراکه دندان درآورن امری طبیعی است و باید با علائم و عوارض آن مدارا کنید.

۲- داغی سر نوزاد به دلیل حالت نشستن او

اگر کودک شما در گهواره و یا جای خود بر روی شکمش لم می دهد می تواند موجب افزایش جریان خون شود که این باعث داغی سر نوزاد میشود. برای حل این مشکل توصیه میشود که در هنگام خواب و یا استراحت نوزاد او را کمی جا به جا کنید.

۳- داغی سر نوزاد به دلیل گرم بودن محیط اتاق

اگر دمای اتاق کودک بالاست و محیط کمی بیش از حالت نرمال گرم است، بهتر است کودک را به اتاقی با دمای مناسب منتقل کنید و یا با نوشاندن نوشیدنی های خنک دمای بدن کودک را کاهش دهید. این اتفاق در آن دسته از کودکانی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند بیشتر اتفاق می افتد

مطلب پیشنهادی: چگونه می توان تب را در نوزادان پایین آورد؟

داغ بودن سر نوزاد

۴- داغی سر نوزاد به دلیل کمبود آهن

اگر عرق کردن نوزاد شما به خاطر گرمای اتاق، پوشیدن لباس زیاد، تحرک بیش از حد و وزن بالای او نباشد این احتمال وجود دارد که عرق کردن سر و به طور کلی بدنش به دلیل کمبود آهن در او باشد که بهتر است برای مشخص شدن اینکه چرا نوزاد شما عرق می کند به متخصص اطفال مراجعه کنید تا معاینه شود.

اگر کف سر نوزاد شما عرق کند به معنای کم خونی در او است. اما عرق کردن دست و پا در نوزاد شما می تواند علت های دیگری مانند کمبود کلسیم و ویتامین دی باشد. همچنین در بسیاری از نوزادان به طور غریزی غدد عرق آنها بیش از حد طبیعی است و باعث عرق کردن دست و پا در آنها می شود که بهتر است برای مشخص شدن علت دقیق آن حتما نوزاد شما آزمایش شود و از نظر وضعیت ناخن و مو هم بررسی شود.

حتی این مسئله هم که نوزاد شما از اول تعریق داشته و یا اینکه چند روز است که تعریق دارد بسیار مهم است. دلیل دیگر می تواند به دلیل ارثی و ژنتیکی باشد.

۵- شاید دست شما سرد است

ممکن است مادر بعد از شستن ظرف ها و لباس ها، کودک را در آغوش بگیرد و به دلیل سرد بودن دست خود احساس کند که سر نوزاد داغ است. که این موضوع بعد از گذشت چند دقیقیه خود بخود حل می شود و دمای دست مادر با سر نوزاد یکسان خواهد شد.

 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام خسته نباشید پسر من ۴۵روزه شه از روز سوم بدنیامدنش تبش به ۴۰درجه رسید بردیم دکتر اگه تا دوساعت تبش پایین نیومد بستریش کنین اما خیلی زود تبش پایین اومد بعد اون چند بار تب کرد ولی تبش زیاد نبود تو یه ماهگی بازم کرد بردیم دکتر شربت سیفلکسین داد یه هفته اونادادیم بعد اون دیگه تب تو بدنش نیست فقط تو سرشه سرش همیشه داغه بعضی وقتا سرد میشه استامنیوفن هم بعضی وقتا تبشو میاره پایین بعضی وقتا نه لطفا جواب بدیم آیا پسر من تب داره یا بخاطر کمبود کلسیم ویتامین سرش داغ میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *