علت پریود شدن مکرر

چرا زود به زود پریود می شوم؟! | آشنایی با بیماری پلی منوره

پریود در خانمها اکثرا ما بین ۱۳-۹ سالگی شروع می شود و اکثرا ما بین ۵۵-۵۰ سالگی که مصادف با دوران یائسگی است قطع می شود. معمولا خانمها در ماه یک بار پریود می شوند که طول آن در خانمهای مختلف معمولا ما بین ۳۰-۲۵ روز است. یعنی هر خانمی از ۲۵ تا ۳۰ روز یکبار پریود می شود. در هر دوره پریود، بدن خانم برای حامله شدن آماده می شود. اگر خانم تخمک گذاری کند و این تخمک با اسپرم در مجاورت هم قرار بگیرند، لقاح اتفاق افتاده و جنین تشکیل می شود. اگر لقاح اتفاق بیفتد، خانم حامله شد، ولی اگر حاملگی اتفاق نیفتد، مخاط رحم در پایان پریود شروع به ریزش می کند که همان خونریزی ماهانه می باشد. هر خانمی در ماه یک بار این خونریزی را تجربه می کند. ولی گاها در این فرایند تغییراتی ایجاد می شود و سبب ایجاد انواع مختلف اختلالات قاعدگی می گردد. علل این اختلالات هم می تواند کم اهمیت و هم می تواند مهم باشند. یکی از این اختلالات، پریود شدن متعدد است که در آن تعداد پریود شدن بیش از اندازه طبیعی است، در ادامه این نطلب قصد داریم بدانیم که علت پریود شدن مکرر چیست؟ و چرا انقدر زود پریود میشویم؟، و یا اینکه چرا در ماه دوبار پریود میشویم؟

مطلب پیشنهادی: علت نامنظم بودن عادت ماهانه در زنان | قاعدگی نامنظم در نوجوانان

علت پریود شدن مکرر

یکی از این اختلالات قاعدگی، پریود شدن مکرر است که در آن تعداد پریود شدن بیش از اندازه طبیعی است که در اصطلاح علمی به آن پلی منوره یا Polymenorrhea گفته می شود. این خانمها در کمتر از هر ۲۱ روز پریود می شوند.

پلی منوره – Polymenorrhea – چیست؟

وقتی پریود یک خانم در فواصل کوتاهتر اتفاق بیفتد، معمولا کمتر از هر ۲۱ روز، به آن پریود یا عادت ماهانه مکرر و یا پلی منوره گفته می شود. خانمها نباید آنرا با خونریزی بیش از حد در دوران پریود اشتباه کنند. در خانمهائی که دارای خونریزی بیش از حد هستند، فواصل پریودها کوتاه نمی شود. در این خانمها فاصله زمانی بعد از تخمک گذاری تا شروع پریود کاهش می یابد. ممکن است هر خانم یک یا دو بار پلی منوره را تجربه کند، آن مهم نیست، ولی اگر پلی منوره تداوم یابد باید علت آن بررسی و درمان شود. اگر پلی منوره به مدت طولانی ادامه یابد می تواند سبب عوارض متعدد حاملگی و حتی ناباروری بشود.

علل پریود یا عادت ماهانه متعدد کدامها هستند؟

این بیماری دارای علل متعدد است، بعضی از آنها بی اهمیت و عده ای هم مهم می باشند. مهمترین علل پریود مکرر به قرار زیر هستند:

استرس علت زود به زود پریود شدن است

یکی از مهمترین علل پلی منوره – Polymenorrhea- استرس است. استرس ممکن است فیزیکی، هیجانی و یا ناشی از محیط اطراف باشد. استرس از هر نوعی سبب بهم ریختن تعادل هورمونی در خانمها شده و منجر به انواع مختلف اختلالات قاعدگی می گردد. اگر علت استرس باشد به راحتی با تجویز دارو قابل درمان است.

پریود مکرر به دلیل یائسگی

قطع شدن دائمی پریود در خانمها را یائسگی می نامند. یائسگی بتدریج اتفاق می افتد و در این مدت بدن خانم متحمل تغییرات هورمونی عمیق می شود و سبب ایجاد علائم یائسگی مثل گر گرفتگی می گردد. اختلالات و نامنظمی پریود در این دوران شایع هستند که یکی از آنها پلی منوره است.

آندومتریوز علت پریودهای مکرر

آندومتریوز به معنی وجود مخاط رحم در خارج از رحم می باشد. مثلا ممکن است سلولهای مخاط رحم وارد لگن شده و در آنجا شروع به رشد کنند که سبب ایجاد آندومتریوز لگنی می شود. سلولهای مخاط رحم معمولا بر روی تخمدان و لوله های رحمی می نشینند و سبب ایجاد آندومتریوز تخمدان یا لوله های رحمی می شوند. در این خانمها علاوه از اینکه ممکن است انواع مختلف اختلالات پریود ایجاد شوند، دارای پریودهای دردناک نیز خواهند بود.

بیماریهای آمیزشی یا مقاربتی

بیماریهای آمیزشی بخصوص عفونت سوزاکی و کلامیدیائی می توانند در خانمها سبب پلی منوره شوند. عفونت با کلامیدیا در خانمها خطیر است و سبب درد شدید شکمی، ترشحات چرکی از واژن و پریودهای نامنظم می شود. سوزاک سبب ایجاد خارش در ناحیه واژن، ترشح خونی و چرکی از واژن و احساس سوزش هنگام ادرار کردن می شود.

زود پریود شدن به دلیل عفونت و التهاب لگنی

بیماری التهابی لگن یک بیماری خطیر است که بعلت ایجاد چسبندگی ممکن است سبب نازائی شود و یک از علل مهم پلی منوره، بیماری التهابی لگنی است. یکی از علل مهم این بیماری عفونت با کلامیدیا است.

فیبروم رحم

معمولا فیبروم رحم دارای یک پوششی است که چسبندگی ضعیف دارد و بعلت ریزش آسان مخاط روی فیبروم، خانم دچار پریود یا عادت ماهانه متعدد می شود. این خانمها معمولا خونریزی زیاد همراه با پریودهای طولانی مدت نیز دارند.

مطلب پیشنهادی: ۸ درمان خانگی برای قاعدگی نامنظم (پریود نامنظم) که از نظر علمی اثبات شده است

چرا انقدر زود پریود میشم

از دیگر دلایل کوتاه شدن  دوره پریود

  • کم کاری تیروئید
  • سوء تغذیه
  • بیش فعالی غده هیپوفیز
  • نا معلوم: گاهی هم با تمام تلاشی که انجام می شود، علتی برای آن نمی توان پیدا کرد.

ماهی دوبار پریود میشم چیکار کنم؟ (درمان پلی منوره)

درمان پلی منوره یا Polymenorrhea به مقدار زیادی بستگی به علت زمینه ای آن دارد. توصیه می شود که این خانمها بدقت مورد بررسی قرار گرفته تا علت اصلی پیدا و درمان شود. در پلی منوره فاصله ما بین تخمک گذاری و شروع پریود کوتاه می شود، یکی از راههای درمان پلی منوره تجویز قرصهای ضد حاملگی بخصوصی می باشد، منتهی این درمان برای خانمهائیکه می خواهند حامله شوند، مناسب نیست. راه درمان بعدی تجویز پروژسترون در نیمه دوم حاملگی است. معمولا به خانم گفته می شود که از روز ۱۶ پریود تا روز ۲۵ پریود قرص پروژسترون را مصرف کند.

اشتراک‌گذاری
399 نظر
  1. باسلام من یه مشکلی داشتم لطفا راهنماییم کنین.ماه قبل روز ۵ پری شدم تا روز ۱۱بعد ۱۰ روز روز ۲۱دوباره پری شدم ۲۷ تموم شدم.الانم که روز ۶ ماه بعد احساس میکنم دوباره میخوام پری بشم .البته اقدام به بارداری کردم .کم کاری تیرویید هم دارم.

    1. باسلام ، من ده روز که پریود شدم بازم ده روز هم شدم ، وخیلی هم خون میات ، و زیاد هم میمونه ، حالا دو ماه انجوری شدم علتش چه هس تو خدا خیلی نگرانم و میترسم راهنمای به من بدید ، وسنم ۴۵ه

    2. باسلام ، من ده روز که پریود شدم بازم ده روز هم شدم ، وخیلی هم خون میات ، و زیاد هم میمونه ، حالا دو ماه انجوری شدم علتش چه هس تو خدا خیلی نگرانم و میترسم راهنمای به من بدید ، وسنم ۴۵ه

  2. باید آزمایش هورمونی بدید . کم کاری تیروئید معمولا باعث میشه دیر به دیر پریود بشید نه زود به زود!

  3. سلام.من چندماهیه ک مشکل قاعدگی دارم و تقریبا هر دوهفته پریود میشم.واقعا این موضوع داره منو کلافه میکنه.پریودیام بدونه درده و قرص ضدبارداری مصرف نکردم و عفونت و خارش و این چیزا ک تو متن بالا نوشتینو ندارم.نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه

  4. سلام من ۳۵ سالم هست مجردم و کم کاری ترویید دارم دارو میخورم.تا قبل سی سالگی پریودهام وقتی بهم میریخت تند تند میشد بعد سی سالگی که گاهی بهم میریزه دیر به دیر میشه و الان که سه ماه ورزش میکنم و حرکت اسکات زیاد میزنیم پرویدام نامرتب شده و دوباره زود بزود. میشه سه ماهه پریودم بهم ریخته.قبلا پریودم سه روز خونریزی بود هفت روز لک بود تا تموم بشه. الان سه ماهه که هفت روز خونریزی دارم سه روز لک . پریودم کلا همیشه ده روزه بوده.می ترسم یایسه بشم ربطی داره؟

  5. سلام من ۲۴ سالمه یک سال و چهار ماهه که ازدواج کردم برای پیشگیری از قرص کنتراسمین استفاده کردم دوماه قرص میخوردم یک ماهم مثلا کاندوم استفاده میکردم الان دوماه بیشتره که پیشگیری طبیعی میکنم و دوماهه که پریودم بسیار نامنظم شده تویک ماه سه بار پریود شدم فاصله شم کوتاهه نمیدونم چکارکنم راهنماییم کنید دکتر هم نرفتم هنوز

  6. سلام من تقریبا یه ماه پیش پریود شدم بیست روز کشید تاتموم شم بعد ازده روز دوباره پریود شدم سه چهارروزه تموم شد دوباره ده روز بعد پریود شدم الانم باز ده روز کمتره پریود شدم مشکلم چیه؟میگم شاید عفونت دارم عنبر نسارا مصرف کنم درست میشه؟

    1. سلام من دختر ۲۰ ساله هستم همیشه مرتب پریود می شدم ولی الان ۴ خرداد بعد از ۹ روز تاخیر پریود شدم و الان که ۱۰ خرداد هست بازم لکه بینی دارم. هفته ای یک بار باشگاه می رفتم و به خاطر مسئله ای متحمل استرس شدم. لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام بعضی اوقات به علت استرس ویا اضطراب سیکل های قاعدگی دستخوش تغییرات می شوند که طبیعی است وجای نگرانی ندارد اما اگر در سیکل های بعدی قاعدگی شما بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود داشتید ان موقع نیاز به بررسی می باشد فعلا مشکلی ندارید.

  7. سلام ببخشيد من طَي ١ماه ٣بار پريد شدم يك بار زماني كه بايد ميشودم و بعديش با فاصله ٢٠روز و يه هفته چيكار كنم دكترم نرفتم

    1. سلام بهتره دکتر بروید تا برای شما سونوگرافی و آزمایش در خواست بدهند تا علت مشکل شما مشخص شود بهتره قرص آهن هم مصرف کنید.

  8. سلام وخسته نباشید.دختر من ۱۳سالشه ۲ساله که پریود میشه.چند ماهه ک هر ۱۸روز یکبار پریود میشه .همراه با درد نیست ..ایا طبیعیه یا باید ب پزشک مراجعه کنه.

    1. سلام ممنون اگر سیکل قاعدگی دختر شما ۲۵ روزه میباشد یعنی ۱۸ روز پاک و۷ روز پریود هستند سیکل قاعدگی دختر شما طبیعیه وجای نگرانی نیست.

  9. با سلام..
    من سی سالمه و مجردم الان دوماه هس ک هر ده روز ی بار پریود میشم ب مدت یک هفته ؛همراه با کمردرد..لطفا راهنمایی ام کنید

    1. سلام بهتره سونوگرافی به همراه آزمایشات هورمونی انجام دهید ضمنا قرص آهن حتما مصرف نمایید.

  10. سلام دختر من ١٧ سالشه دي ماه ١٨ ام پريود شد الان هم كه ٧ بهمنه دوباره پريود شد الان جايي نيستم كه بتونم ببرمش دكتر خواستم ببينم كه جاي نگراني هست ؟ يا در اثر استرس و فشار درسه ؟ ممنونم

    1. سلام بله به علت استرس و اضطراب ممکن است سیکل های پریودی به هم بریزند جای نگرانی نیست.

  11. سلام من ۲۲ سالمه
    همیشه زمانه پریودیم مشخص بوده
    هرماه ۲۴ ام پریود میشدم
    ولی این ماه از ۱۰ ام شروع به لک بینی کردم
    الان یه هفته ام هست که باشگاه میرم
    میتونه دلیلش بدشگاه رفتنم باشه
    خیلی نگرانم

    1. سلام احتمال دارد اینطور باشد. اما اگر ماه های بعدی هم وضعیت سیکل های قاعدگی شما به این شکل بود باید حتما بررسی شوید.

  12. سلام من مدتي هستش ١١ تا ١٥ روز يه بار پريود ميشم خيلي نگران هستم ولي هنوز دكتر نرفتم بايد چيكار كنم … و دكتر نرفتنم بخاطر اينه شهرمون متخصص نداره … و با جيميل شوهرم وارد شدم☺

    1. سلام حتما باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود میتوانید به بیمارستان داخل شهرتان مراجعه کنید که قطعا پزشک متخصص ویا ماما دارد.

  13. سلام یک سوال داشتم ایا برخورد نوک الت مرد با رحم میتواند باعث قاعدگی یا پلی منوره شود؟

    1. سلام – خیر

  14. خانم مشاورممنون چشم حتما مراجعه ميكنم فقط يه سوال ديگه وجود لكه هاي زرد رنگ بجاي خون نشانه ي چي هست انگار عفونت گرفتم خيلي مواظب هستم اما نميدونم چرا اينجوري شدم درمان و دليلل عفونتم چي هست ممنون بابت راهنمايي و كمكتون????

    1. سوال شما واضح نیست یعنی به جای خون پریودی لکه های زرد رنگ دارید؟

  15. خسته نباشید . دخترم ۱۱ سالشه حدود یکساله پریود شده همیشه دوران پریودیش منظم بوده ولی الان حدود دو ماه میشه که هر دو هفته یه بار پریود شده ماه قبل دو هفته زودتر از موعد پریود شد و الانم بعد از گذشت دو هفته دوباره پریود شده ممکنه به دلیل فشار درسی باشه یا باید به دکتر مراجعه کنم .

    1. ممنون. به علت استرس واضطراب سیکل های قاعدگی به هم میریزند نگران نباشید.

  16. سلام بله بجاي لكه هاي خون لكه هاي زرد رنگ دارم

    1. بهتره به پزشک مراجعه نمایید و معاینه شوید.

  17. سلام
    من ۱۸ سالمه یه مشکلی که برام پیش اومده اینکه دوماه پیش ۲۳ پریود شدم و ماه بعدش که ۲۳ باید میشدم ۱۷ شدم الانمم که پریود شدم تاریخ ۸ بود خیلی میترسم که چرا اینجوریه لطفا کمکم کنید احتمال کیست میشه باشه؟؟؟

    1. سلام عزیزم نگران نباشید اگر در ماه بعدی بیشتر از ۱۰ روز جلو انداختید به پزشک مراجعه کنید.

  18. سلام خسته نباشید
    من سه ساله ازدواج کردم از شونزده سالگی هم پریودام نامنظم شد و قرص مصرف می کردم قبل ازدواج دیر به دیر پریود میشدم بعد ازدواج با قرص خوب بودم الان چند وقته که قرصامو قطع کردم برای بچه دار شدن ویتاگنوس استفاده می کنم هر یه هفته یه بار پریود میشم واقعا دارم عذاب میکشم از نظر هورمونیم مشکل ندارم پلی کیستیک هستم

    1. سلام ممنون. به پزشک معالج خود اطلاع داده تا داروی شما را عوض کنند.

  19. سلام. من احساس میکنم زود پریود شدم …البته این و بگم ک ۲روز پسش لکه خون اومد و دیگ نیومد تا الان… علت ان چیست…؟؟

    1. سلام سوال شما واضح نیست بهتره شرح حال کامل خودتان را برای ما بفرستید یا به شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان کنیم.

  20. سلام من ۱۸سالمه ۲روز پیش لکه خون در لباس زیرم دیدم… من احساس کردم پریود شدم… و رفتم نوار بهداشتی گذاشتم…ولی چیزی نبود و نمیاد… خیلی ترسیدم باید چیکار کنم..؟؟؟ اخه تقریبا تازه پریودم تموم شده بود…

    1. سلام اگر طول مدت پریودتان بیشتر ا ز ۱۰ روز نشده جای نگرانی نیست.

  21. سلام
    من سیکلم ۲۱ روزه بود یعنی ۲۰ یا ۲۱ روز پاک بودم بعد پریود میشدم ۲ سالی میشه الان سه ماه به خاطر استرس شده ۱۸ روز پاک گاهی موقع امتحانا میشد ۱۵ روز پاک باشم
    شما گفتین اگه سیکل زیر ۲۵ روز هستین باید به پزشک مراجعه کنین.?
    راستی منظور از عفونت چسبنده چیه ؟ من عفونت زرد با غلیظ دارم شبیه خلطه همونه؟
    ۲۸ ساله مجرد…

    1. سلام اگر در زمانهایی که استرس دارید مانند زمان امتحانات و…طول دوره سیکل قاعدگی شما کم میشود جای نگرانی نیست وطبیعیه اما اگر همیشه در یکماه دو بار پریود میشوید باید به پزشک مراجعه نمایی اگر سوزش و خارش دارید بهتر است دارو مصرف نمایید.

  22. ممنون از پاسختون
    روز اول هر پریودیمو یاداشت میکنم ه صورت زیره
    گاهی تو یک ماه دوبار میشه مثلا مها رمضون روز قبلش شروع شد بعدی روز قبله عید فطر شدم
    ۲۰ آذر
    ۲۹دی
    ۱۷ بهمن
    ۱۱ اسفند
    ۵ فروردین
    ۳۰ فروردین
    ۲۵ اردیبهشت
    ۲۱ خرداد
    ۱۴ تیر
    مرداد دقیق نمیدونم ولی اوایلش بود
    ۳ شهریور
    ۱مهر
    ۲۴ مهر
    ۱۹ آبان
    ۱۶ آذر
    ۹ دی
    ۴ بهمن
    ۲۸ بهمن

  23. سلام و خسته نباشین
    من ۱۱ آذر سقط جنین بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین داشتم ماه بعدش دقیقا ۱۱ دی مریود شدم بهمن ماه ۶ ام پریود شدم الان هم درد پریودی دارم بنظرتون نامنظم شدن پریودم میتونه به دلیل سقط جنین باشه

    1. سلام ممنون. تاخیر در قاعدگی اگر بیشتر از ۱۰ روز نباشد جای نگرانی ندارد فعلا وضعیت شما نرمال است و نیازی به مداخله طبی نیست.

  24. سلام ،من ۲۸سالمه و اقدام به بارداری کردم ا. ازمایش دادم که پرولاکتینم بالاس و کم کاری تیرویید دارنم،و تخمدان چپم کیست نوزده میلی هسش،با مصرف قرص ضد بارداری که دکتر تجویز کردن برای قطع خونریزی ولی قطع نمیشود،در ضمن برای دیگر مشکلام هم قرص نوشتن،من چه قرصی مصرف کنم که خونریزیم قطع شه،مرسی

    1. سلام عزیزم بهتره با پزشک معالج خود تماس گرفته تا داروی شما را عوض کنند.

  25. سلام من مجرد هستم و ۲۰ سالمه. من تنبلی تخم دان داشتم دیر به دیر پریود میشدم . رفتم دکتر برای من آزمایش نوشتن و سونو گرافی . که گفتن تنبلی تخم دانه . که قرص دادن و یه ۲ ماهی منظم شد. که من باید ۲۵ بهمن پریود میشدم اما ۱۹شدم. و دوباره امروز ۱ اسفند پریود شدم .
    دلیلش چی میتونه باشه . من باز هم برم دکتر . ?

    1. بهتره از قرص های جلوگیری استفاده نمایید تا پریودتان منظم شود از روز اول پریود شروع کنید به مصرف کردن تمام که شد ۷ روز استراحت میدهید واز روز هشتم بسته بعدی را مصرف میکنید بعد از دوماه مشکل شما حل میشود نگران نباشید.

  26. من دختری۱۹ساله هستم که نزدیک دو ماه هست که عقد کردم از آن زمان دفعه ی اول بعد از ۲۳روز پاک بودن پریود شدم ولی بعد از هفت روز پریودی دوروز پاک بودن ولی باز دو روز لکه دیدم و بعد پاک شدم ولی الآن بعد از ۱۵ روز پاکی باز خون دیدم .آیا علت این چی ممکنه باشه ؟

    1. علت آن ممکنه استرس وهیجان باشد فعلا نیازی به مداخله طبی نمی باشد اگر ماه بعدی هم تکرار شد آن وقت بهتر است به پزشک مراجعه نمایید ممکن است هورمونهای شما به هم ریخته باشد که با مصرف قرص مشکل شما حل میشود.

  27. سلام من ۲۴سالمه یک ساله که ازدواج کردم ماه پیش به علت خوردن قرص اورژانسی ۱۰روز بعداز پریودم باز پریود شدم اما این ماه هم بدون مصرف هیچ دارو یا چیز خاصی یعداز ۱۳روز باز پریود شدم کلا خیلی از مواقع پیش اومده که در یک ماه دوبارپریود شدم به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی داخلی هم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم نمیدونم علت چی هست خیلی نگرانم..

    1. سلام به علت عوارض قرصهای اورژانس این مشکل برای شما به وجود آمده میتوانید با مشورت پزشک معالج خود از قرص های جلوگیری برای منظم شدن پریود خود استفاده نمایید.

  28. سلام من ۲۷سالمه مجرد هستم.من دوبار داخل این ماه پریود شدم ولی ماهای دیگه یکبار میشدم.چکارکنم؟

    1. سلام ممکنه در اثر استرس و اضطراب این اتفاق افتاده باشد فعلا نیازی به مداخله طبی نمیباشد اگر ماه بعدی هم این مسئله تکرار شد بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

  29. سلام من ۱۹سالمه دوازده روزه که پریودم تموم د اما الان بازم پریود شدم ماه پیشم دو بار پریود شدم مشکلم چیه کمکم کنید راستی مجردم .چرا زود به زود پریود میشم

    1. سلام بهتره به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی و آزمایشات هورمونی درخواست شود تا علت بررسی شود.

  30. Slm.aya khoderzai mitone ellatesh bashe?

    1. خیر اما این کار عوارض جسمی و روحی زیادی برای شما در اینده ایجاد میکند سعی کنید این کار را ترک کنید در آینده با مشکل روبرو میشوید.

  31. سلام ببخشید من ماه پیش عادت شدم یه هفته بعد از پاک شدنم دوباره لک بینی و خونریزی ام شروع شد و تا الان هنوز تموم نشده یعنی الان حدودا ۲۵ روزه که اصلا تمیز نشدم هر روز لک و خونریزی دارم.دکترم دو بار رفتم چیزی نگفتن دارو دادن ولی هر چی دارو خوردم قطع نکرده.قرص Ldهم خوردم اونم قطع نکرده.
    چند روز قبل از شروع لک بینی ام قرص اورژانسی مصرف کرده بودم.
    خسته شدم تورو خدا راهنماییی کنید

    1. سلام قرص اورژانسی هورمونهای شما را به هم ریخته است زیرا عوارض این قرص بالاست باید دارو مصرف کنید.

  32. سلام .ببخشد امکان شرایط آبوهوایی هم در زود پریود شدن تاثیر داره ؟من ۱ هرماه پریود میشم ولی الان ۳ روز اومدم کربلا لک دیدم

    1. سلام بله تاثیر داره.

  33. آخه چه دارویی؟بخدا این دوتا دکترا هیچکدوم نتونستن درستش کنن.به سونوگرافی هم نیازی هست به نظر شما؟

    1. عزیزم من شرح حال کامل شما را ندارم میتوانیددر صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا بتوانیم بهتر راهنماییتان کنیم موفق باشید.

  34. سلام من سی و چهار سالمه ودو تا بچه دارم . دو ماه پیش بخاطر جوش صورتم به پزشک متخصص پوست مراجعه کردم و قرص راکوتان و قرص جلوگیری بهم داد . قرص راکوتان رو از همون شب اول یه روز درمیون خوردم و چون پریود بودم از روز پنجم پریودیم قرص جلوگیری رو هم مصرف کردم یه دوره بیست ویک روزه استفاده کردم و بعد از یک هفته سر تاریخ همیشگی پریود شدم البته تو دوره مصرف خیلی سردرد و سرگیجه و بی حسی داشتم ، باز از روز پنجم قرص رو مصرف کردم ولی بعد از هفت روز پاک نشدم و لکه بینی داشتم به اضافه اینکه علایم سردرد و سر گیجه شدیدتر شده بود. هفتا از قرص ها رو خوردم بعد یهو قطعش کردم بعد از یک هفته از قطع دارو باز پریود شدم اینبار بعد از هفت روز پاک شدم یعنی بیست و نهم بهمن پریود شدم و پنج اسفند پاک . بعد از دوهفته نوزده اسفند دوباره خونریزی پیدا کردم ولی خیلی غیر عادیه . لخته های زیاد و خونریزی سنگینی دارم البته بگم روز قبلش تو محل کار فشار کاری زیادی داشتم تا هفت شب یه سره مشغول کار بودم و بیست و چهار ساعت تمام نتونستوم غذایی درستی بخورم . حالا با این شرایط خیلی نگرانم .لطفا راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام نگران نباشید علائمی که شما ذکر میکنید از عوارض قرصهای جلوگیری میباشد و جای نگرانی ندارد.

  35. با سلام، بنده ۲۷ سالمه و پلی کیستیک هستم، در سونوگرافیم نوشته تغییرات pcoبه صورت خفیف دیده میشود، مدتی از دوفاستون استفاده کردم و بسیار راضی بودم، تا اینکه برای موهای زاید و ریزش مو دکتر بهم اسپیرونولاکتون داد، بعد دو ماه مصرف هر ۱۴ روز یکبار پریود میشم، دکتر گفت باید قرص ضد بارداری مصرف کنم، اما متاسفانه با انواع قرصهای ضد بارداری لکه بینی دارم، دکتر دیگه ای رفتم ایشون گفتن از روز ۱۳ دوفاستون رو مصرف کنید، پرسیدم خب اگه روز بعدش یعنی روز ۱۴ پریود بشم چی، میگفت نمیشی، حالا من موندم چی کار کنم، خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام بهتره طبق دستور پزشکتان قرص دوفاستون را مصرف کنید.

  36. سلام ,من هیجده سالمه الان چند ماهی هست که در ماه دوبار پریود میشم قبلش کار سنگین انجام داده بودم میتونه دلیلش این باشه ؟!واینکه من خجالت میکشم ب دکتر مراجعه کنم میخواستم بدونم دکتر دخترهام معاینه میکنه یانه ؟!ااخه شنیدم دکتر دخترهارو معاینه نمیکنه !!!!!!!

    1. سلام عزیزم شما نیازی به معاینه ندارید اگر به پزشک مراجعه کنید فقط وفقط برای شما آزمایش و سونوگرافی درخواست میدهد تا از طریق آزمایش وسونو علت دوبار پریود شدن شما مشخص بشه و در آخر به شما قرص تجویز میکند تا پریودتان تنظیم شود پس نگران نباشید.

  37. سلام من ۱۸سالمه و ۹مهر پریود شدم آبان نشدم ۲۲آذر پریود شدم بعد دو ماه یعنی دی و بهمن پریود نشدم تا ۶اسفند شدم الانم ۲۵اسفند شدم مشکلم چیه؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت ان از طریق آزمایش و سونوگرافی مشخص شود ممکنه کیست داشته باشید یا اینکه تنبلی تخمدان داشته باشید نگران نباشید درمان دارویی دارد.

  38. من ۱۶ پریودیم تموم شد مدتش هم ۲هفته و۳روزبودالان بعد ۵روزدوباره پریودشدم

    1. به پزشک مراجعه نمایید.

  39. سلام .
    من ۲۳ساله هستم .متاهل.
    مدت پریودی من هر ۲۱روز هستش ولی چند وقته هر دوهفته پریود میشم .ب پزشک مراجعه کردم ازمایش های هورمونی و سونوگرافی انجام شد مشکلی نداشتم.قرص ال دی تجویز کردن.دو
    سه دوره مرتب بود ولی دوباره چند هفتس که زود به پریود میشم .
    ایا نیاز هست دوباره برم ؟؟؟؟

    1. سلام میتوانید دوباره از قرص ال دی استفاده نمایید بهتره بعد از ۳ دوره مصرف قرص جلوگیری یک تا دوماه استراحت بدید بعد دوباره ۳ دوره قرص را مصرف کنید.

  40. من پریود شدم چیکار کنم

  41. سلام من سی ساله و مجردم تا۲۵سالگی پریودم یا مرتب بود یا زمان کوتاهی تاخیر داشت،اما الان پنج سال هست که همیشه پنج تا هفت روز زودتر پریود میشم یعنی در سال حدود سیزده یا چهارده بار،یکی دو روز قبل از پریودی هم معمولا لکه بینی دارم،درد،سوزش و خارش هم اصلا ندارم.ضمنا همیشه در این پنج سال همزمان با قطعی خونریزی ترشحات زنانه زیاد و شفاف هست حدود سه روز و بعد قطع میشه کلا
    نگران زود یائسه شدن هستم لطفا کمکم کنید،سپاسگذارم

    1. سلام نگران نباشید شما مشکلی ندارید.

  42. سلام من۲۲ سالمه وشش ماه هست که ازدواج کردم الان دوماه میشه که ۱۵روز یا۱۸روز یکبار پریود میشم اما خونریزیم خیلی کمه وسه روزپاک میشم وروز اول پریودی درد شدی در ناحیه کمر دارم نظر شما چیه؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا چکاب شوید ممکنه مشکل هورمونی داشته باشید.

  43. من چندماه اختلال قاعدگی دارم سه ماه ال دی خوردم که فایده نداشت حتی درحین مصرف ال دی هم لکه بینی داشتم توسط پزشک قرص کمپانددریافت کردم که بازهم با مصرف این قرص لکه بینی دارم وفقط پنج روز پاک بودم سونوانجام دادم ضخامت اندومترم۱۱میلیمتراست.دوسال پیش پاپ انجام دادم مشکل داشت بعدباتکرارپاپ نرمال شده بودایامجددا بایدپاپ انجام بدم.و ممکنه مشکلم چی باشه که خوب نمیشم کلافه شدم ازاین وضع.دوتافرزندم دارم و۳۴سالمه

    1. اگر تازه پاپ اسمیر انجام دادید نیازی به تکرار مجدد نمیباشد میباشد باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز نمایند.

  44. سلام
    من ۳۲سالمه به مدت ۳ساله که ازموقع پریودم یک هفته زودتر پریودمیشم مثلا اگر۲۵برج پریودبشم ماه آینده۱۸برج میشم دلیلش چی میتونه باشه؟؟

    1. سلام مشکل خاصی ندارید اگر بیشتر از ۱۰ روز جلو بیندازید نیاز به بررسی دارید.

  45. باسلام من ٢٠سالم هستش و متاهلم
    ٤ماه پيش متوجه شدم كه كيست دارم و به دكتر رفتم تحت درمان گرفتم تا سه ماه قرص خوردم و پريودم منظم شد چون قبلش هر چند ماه يبار پريود ميشدم و ماهه پيش قرص هام تموم شد ٣٠اسفند پريود شدم و٦فروردين تمام شد چند روز پيش قرص اوژانسي خوردم و الان كه ٢١فروردين هستش من دوباره پريود شدم خيلي نگران شدم ممنون ميشم راهنماييم كنيد??

    1. سلام بهتره از قرصهای اورژانس استفاده نکنید زیرا عوارض زیادی دارند علت پریود شدن شما استفاده از قرص اورژانس می باشد فعلا جای نگرانی نیست ونیاز به اقدام خاصی ندارید.

  46. سلام خسته نباشید من الان دوماه که هر ۲۱روز پریود میشه وپریودیم هم تا ۵روز طبیعی بعد تا ۵روز بعد لکه بینی دارم کم کاری تیروعید هم دارم وقبلا کیست تخمدان داشتم که با دارو رفع شد چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام ممنون پریود شما طبیعیه مشکلی ندارد.

  47. *سلام دختر من ۱۳سالشه و یک سالی میشه که پریود میشه ودر طول قاعدهگی منظم بوده ولی در دورهی پاکه فقط ۱۱تا۱۸روز پاکه ودوباره پریود میشه من باید چکار کنم دکتر هم نبردمش ممنون میشم شما کمکم کنید

    1. سلام نگران نباشید استرس اضطراب روی هورمونها تاثیر میگذارد بهتره به دختر خود هر روز قرص آهن ودر زمان خون ریزی هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید بدهید.

  48. سلام من ۲۶ اسفند پاک شدم و ۱۰ فروردین پریود شدم ودوباره سر تاریخ پاک شدم ولی دوباره ۲۶ فروردین لک دیدم ،یعنی مشکل از چیه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه کنید تا علت بررسی شود.

  49. سلام و خسته نباشید من ۱۸سالمه ۱۳فروردین پریود شده بودم امروز ینی ۲۷فروردین دوباره پریود شدم ینی بعده ۱۴ روز…خیلی نگرانم دلیلش نمیدونم چیه ولی خیلی نگرانم اگه میشه لطفا زود جواب بدین….لازمه برم دکتر؟

    1. سلام علت آن میتواند استرس واضطراب و استفاده از داروها و تغییرات اب وهوایی ویا تغییرات هورمونی ویا کیست های تخمدان باشد میتوانید صبر کنید اگر ماه بعدی هم تکرار شد به پزشک مراجعه نمایید.

  50. سلام من ۱۹سالمه و همیشه هم به موقع پریود میشدم ولی بعداز ۱۵فروردین دیگه قاعدگیم منظم نبوده و یه هفته در میون میشم دیگه کلافه شدم خانم مشاور یعنی چی میتونه باشه و مامانمم عمرشونو دادن به شما گفتم بیام به شما بگم چون هیچ خانمی نیست باهاش در میون بزارم لطفا کمکم کنید و البته این که مامانم ۱۲فروردین مرده

    1. سلام عزیزم تسلیت میگم فوت یکی از عزیزان ممکنه روی هورمونهای بدن تاثیر بزارد و باعث به هم ریختن دوران پریودی بشه پس جای نگرانی ندارد.

  51. سلام من۲۴سالمه و پنج ماهه پیوند کلیه شدم مجردهستم. من درطی یک ماه دوبار پریود میشم به مدت۱۵روز میخاستم دلیلش رو بدونم لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام ممکنه به علت تغییرات هورمونی این اتفاق افتاده باشد.

  52. سلام من ۳۱ سالمه یک سال نیم ماه که ای یو دم برداشتم الان چهار ماه که ماهانم ۵روز میفته جلو اخر من می خوام بادار بشم

    1. سلام مشکلی برای بارداری ندارد.

  53. سلام من ۱۸ سالمه ۲۹ اسفند پرید شده بودم یک بار هم در ۱۸ فروردین پرید شدم و دو باره در ۲۹ فروردین اونجوری شدم علت چیست ؟

    1. سلام استرس و اضطراب و مصرف برخی از داروها روی پریود تاثیر می گذارد.

  54. سلام خسته نباشید.من پریودم نامنظمه دکتررفتم آزمایشوسنوانجام دادم آزمایشم مشکلی نداشت فقط سنوکه تنبلی تخمدان داشتم.واسم قرص استرومارین بااسپیرکنولاکتون وفولیک اسیدتجویض کردن.بااین قرصهاپریودم منظم میشه؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام بله

  55. سلام من ۲۰سالمه و حدود ۲ساله ازدواج کردم
    در طول این مدت ک با همسرم بودم هیچ مشکلی در قاعدگی من بوجود نیامد و همیشه منظم بود
    ولی قبل از عید یک هفته زودتر پریود شدم
    بعد از عید دو هفته زودتر پریود شدم
    و الن سه هفته زودتر پریود شدم
    استرس زیاد دارم ولی استرس های من قبل از این هم زیاد بوده
    در ضمن من گوشیمو همیشه تو جیب لباسم میزارم ک کنار پهلومه
    وبا هندسفری خیلی با همسرم حرف میزنم ممکنه تشعشات موبایل ب رحمم اسیب رسونده باشه
    هیچ دردی موقع پریودیم ندارم و سوزش یا خارش ندارم
    میترسم قرص جلوگیری رو امتحان کنم
    چون نازایی میاره
    سونوگرافی و ازمایش هم ک معمولا بعدش قرص ضد بارداری یا قرص های دیگ میدن ک ببینن تاثیر داره یانه
    فقط میخام طبق اطلاعات و تجربیاتتون بهم بگید
    دلیل این اتفاقی که برام افتاده چیه
    و سوال دومم اینکه
    ممکنه اینطور ک پیش میره من درکل ماه پریود باشم چون سه دفعه س هر بار مدتش کوتاه تراینکه
    سپاسگذارم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت با انجام آزمایش وسونوگرافی بررسی شود.

  56. سلام
    من بیست سالمه و دوساله ک ازدواج کردم
    تا ب حال پریودم منظم بوده و مشکل خاصی نداشتم
    ولی قبل از عید یک هفته زودتر پریود شدم بعد از عید دو هفته زودتر پریود شدم
    و الن سه هفته زودتر پریود شدم
    استرس زیاد دارم ولی استرس های من قبل از این هم زیاد بوده
    و من موبایلمو تو جیب لباسم میزارم ک کنار پهلومه و مدت زیادی در روز با هسفری با همسرم حرف میزنم ممکنه تشعشات موبایل ب رحمم اسیب رسونده باشه
    هیچ دردی موقع پریودیم ندارم و سوزش یا خارش ندارم میترسم قرص جلوگیری رو امتحان کنم چون نازایی میاره سونوگرافی و ازمایش هم ک معمولا بعدش قرص ضد بارداری یا قرص های دیگ میدن ک ببینن تاثیر داره یانه فقط میخام طبق اطلاعات و تجربیاتتون بهم بگید دلیل این اتفاقی که برام افتاده چی میتونه باشه
    و سوال دومم اینکه ممکنه اینطور ک پیش میره من درکل ماه پریود باشم چون سه دفعه س هر بار مدتش کوتاه تر میشه
    سپاسگذارم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت با انجام آزمایش وسونوگرافی بررسی شود.

  57. سلام من ۲۲ سالمه مجردم ششم برج ۱ پریود شدم ۱۶هم تموم شد یعنی بعد از ده روز ودیروز ک سی و یکم برج یک هم لکه بینی داشتم والان ک یکم برج دو هست هم پریود شدم وخارش هم دارم ایا باید برم دکتر؟

    1. تغییر فصل و مسافرت و استرس و مصرف برخی داروها ممکن است کمی هورمونها را به هم بریزد. اگر ماه بعد هم تکرار شد باید بررسی شوید. خارش می تواند نشانه عفونت باشد و گاهی نیز علت آن مشکلات روحی و افسردگی است. باید معاینه شوید.

  58. سلام من ١٧ سالمه حدود ١.٥ ساله كه پريود ميشم قبلا مرتب پريود ميشدم ولي حدود٢ ماهه كه هر هفته يه بار پريود ميشم و دردش هم خيلي زياده اصلا نميتونم از جام تكون بخورم . اون حجم خوني هم كه مياد واقعا زياده خيييلي خيلي زياد و لخته هاي خوني هم كه بيشتر
    دكتر نرفتم فعلا .ديگه خيلي داره اذيتم ميكنه هفته اي يه بار ! دارم ديوونه ميشم ميتونيد بگيد چمه ؟

    1. سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنید تا از طریق آزمایشات هورمونی وسونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود و پزشک برای شما دارو تجویز نماید.

  59. م ببخشیددختر من سیزده ساله است دریک ماه دوازده روز پریود میشود همراه بالخته شدید خون دو سه روز بعد آن دوباره لکه میبیند بهپزشک متخصص هم بردم زیاد فایده نکرده چه کار باید بکنم

    1. بهتره زمانی که خون ریزی زیادی دارد هر ۸ ساعت به دخترتان قرص مفنامیک اسید بدهید وهر روز قرص آهن مصرف کند در دختران که تازه دوره پریودی آنها شروع شده ممکنه تا یک سال این مشکل باشه که خود به خود درست میشود.

  60. سلام من این ماخیلی زودپریودشدم یعنی فقط ۱۶روزازپریودقبلیم میگذره که پریودشدم یعنی ممکنه که تنبلی تخمدان داشته باشم ماه قبلی عقب انداختم درحال اقدام برای بارداری هستم اولین باره که جلوانداختم

    1. سلام ممکنه به علت استرس واضطراب اضطراب یا مصرف دارو این اتفاق افتاده باشدفعلا نیازی به مداخله طبی نیست اگر ماه بعدی هم تکرار شد نیاز به بررسی میباشد.

  61. سلام وقتتون بخیر ۲۰ سالمه و مجرد الان دوماهه ک یک هفته در میون پریود میشم دو ماه پیش بخاطر عمل بینی که داشتم مجبور شدم دگزا بزنم ممکنه که از اون باشه؟ میتونم برای تنظیم قاعدگیم گیاه پنج انگشت مصرف کنم؟

    1. سلام بهتره صبر کنید اگر ماه بعدی هم تکرار شد و مشکل شما حل نشد آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید فعلا نیازی به مداخله طبی نمیباشد در زمان خون ریزی هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید و۱۰ روز در ماه حتما قرص آهن مصرف نمایید.

  62. سلام.من نوزده سالمه.هر هفده روز یکبار دقیقِ دقیق پریود میشم .یعنی هفده روز پاکم بعد شش روز پریودهستم .سونو و دکتر رفتم.گفتن چندتا کیست ریز داری قرص خوردم دوباره سونو کردم گفتن کیست برطرف شده.متاسفانه قرصم ک تموم شد پریودم دوباره همون جوری مثل قبل شد.پریودامم دردناکن .بنظرتون من چ مشکلی دارم ؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز شما مشکلی ندارید و درد پریود در شما طبیعی است ونشانه آن است که شما تخمک گذاری دارید.

  63. سلام من الان نزدیم ۳ ماه میشه که هر ۲ هفته پریود میشم دکترم رفتم زنان آزمایش دادم گفتن تیروید پیش دکتر غدد هم رفتم گفت مشکلی نیست الان مدتی سر درد زیر شکم سمت راستم درد میکنه نمیدونم چی کار کنم لطفا کمک کنید .با تشکر

    1. سلام شما باید سونوگرافی از رحم تخمدان ها انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود ممکن است کیست تخمدان داشته باشید.

  64. سلام خسته نباشید خواهش میکنم پیامه منو زود جواب بدید چون من واقعااااا نگرانم از طرفی نوبته دکترمم دیره. من ۲۸ اسفند پریود شدم به مدت ۷روز بعد از یک هفته پاکی دوباره پریود شدم به مدت ۷ روز و دوباره بعد از ۱۰ _۱۱ روز پاکی دوباره پریود شدم و دوباره و دوباره ینی من از ۲۸ اسفند تا همین امروز ۴ بار پریود شدم من واقعااا میترسم . ۱۹ سالمه و کم کاریه تیروئید هم دارم????

    1. سلام ممنون. نگران نباشید باید به پزشک مراجعه نمایید تا آزمایشات کامل هورمونی وسونوگرافی انجام دهید و تحت نظر پزشک معالج خود دارو مصرف نمایید مشکل شما درمان دارویی دارد و مسئله خطرناکی نیست پس استرس نداشته باشید.

  65. سلام.٢٨سالمه .من حدود چهار سال پيش كه جلوگيريم رو قطع كردم تقريبا برا هفت ماه دوره ي پريوديم بيست روزه شده بود.بعد بارداري و زايمانو يه دوره ي يه ساله الان تقريبا يه ساله كه من دوره ي پريوديم كمتر از بيست روز شده و خونريزي شديده البته بدون هيچ دردي..ممنون ميشم علت رو بگين

    1. سلام دوست عزیز باید به پزشک مراجعه نمایید تا آزمایشات کامل هورمونی وسونوگرافی انجام دهید تا علت آن بررسی شود هر ماه به مدت ۱۵ روز قرص آهن مصرف کنید وزمانی که خون ریزی شدید دارید هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید.

  66. سلام و خسته نباشید .
    من از بهمن ماه رژیم گرفتم و تا امروز ۱۴ کیلو کم کردم ۲ ماهه باشگاه میرم و بدنسازی کار میکنم مربی بدنساز من قرص های مکمل و چربی سوز برا من داده که باعث تپش قلب و استرس شده .من وقتی چاغ بودم هر ۲ ماه یکبار پریود میشدم ولی کل سیستم بدنم تغییر کرده .هفته آخر فروردین پریود شدم یک هفته بعد از اتمام دوباره پریود شدم و حالا دقیقا یک هفته بعد اتمام دوباره پریود شدم و هربار شدیدتر از بار قبل . آیا این بخاطر ورزش های سخت و قرص ها میتونه باشه یا دلیل دیگه ای داره؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    1. سلام ممنون دوست عزیز بهتره ورزشهای سنگین انجام ندهید واز قرصهای مکمل استفاده نکنید زیرا هورمونهای شما را ممکن است به هم بریزد وبرای شما عوارضی به دنبال داشته باشد موفق باشید.

  67. سلام من ماه پیش سوم پریود شدم این ماه ۲۲پریود شدم بعضی وقتا زودتر پریود میشم
    میخواستم بدونم ممکنه مشکلی باشه؟

    1. سلام اگر پریود شما بیشتر از ۱۰ روز جلو بیافتد غیر طبیعی محسوب میشود اگر فقط این‌ماه به این شکل بوده مشکلی نیست اما اگر ماه بعدی هم تکرار شد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.

  68. سلام من ۱۶سالمه زود به زود پریود میشم همراه درد زیااد چیکار کنم دردش کم بشه و سرتایم بیاد

    1. سلام زمان خون ریزی هر ۸ ساعت قرص مفنامیک اسید مصرف کنید وهر ماه ۱۰ روز قرص آهن مصرف کنید اگر ماه آینده هم تکرار شد باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی وسونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  69. سلام من۱۵سالمه و ۲ساله که عادت میشم.من۲۱ روز پاکم و ۵روز پریود.یکبار اولای ماه عادت میشم.یکبار آخراش مثلا من ۴اردیبهشت تموم کردم.دوبار۲۱ اردیبهشت عادت شدم.بنظرتون مشکلی نداره دوره من؟

    1. سلام دوست عزیز سیکل قاعدگی شما طبیعی است و مشکلی ندارد.

  70. سلام و خسته نباشید من ۳۷ ساله هستم سه ماهه زمان پریودم طولانی شده و ماه سوم خونریزم از همیشه زیادت. بوده و حتی لخته داشتم سونوگرافی انجام دادم گفتم کیست ندارم و شرایط فیزیکی رحم و تخم دادنها نرمال هستش خیلی نگرانم باتوجه به اینکه حدود ۲۰ روز طول کشیده امکان داره نشانه های یائسگی زود رس باشه

    1. سلام نگران نباشید بهتره ۱۰ روز در یک ماه قرص آهن مصرف کنید ودر زمانی که خون ریزی خیلی شدید دارید از قرص مفنامیک اسید استفاده کنید معمولا در زمان نزدیک به یائسگی میزان خون ریزی خانمها کم میشود و دیر به دیر معمولا پریود میشوند نگران نباشید.

  71. سلام وخسته نباشید من ۳۷ ساله و مجرد هستم و سه ماهه که پریود طولانی و بار سوم خونریزی زیادی همراه با لخته زیاد داشتم سونوگرافی شدم که گفتن از لحاظ فیزیکی مشکل رحم و تخم دان و کیست هم ندارم امکان داره که اینها نشونه یائسگی زودرس باشه و حالا باید چیکار کنم

  72. سلام من ۲۰ سالمه فاصله بین عادت هام ۲۱روز هس . آیا مشکل خاصی دارم؟ چکارکنم ؟

    1. سلام دوست عزیز سیکل شما ۲۸ روزه میباشد یعنی ۷ روز پریود و۲۱ روز پاک هستید و طبیعی است و مشکلی ندارید.

  73. سلام خسته نباشید من نزدیک یک‌ماهه که قرص لووتیروکسین روزی نصف می خورم کم کاری تیروئید دارم بعد این ماه که پرید شدم بعد از ۷ روز پاک شدم دو روز پاک بودم ودوباره پرید شدم وخیلی شدید هم هست علتش چیه در ضمن ماه قبل قرص دوفاستون مصرف کردم این ماه هم باید بخورم میشه خواهشن جوابمو بدید

    1. سلام ممنون. به علت تغییرات هورمونی این مشکل برای شما ایجاد شده بهتره از قرص دوفاستون استفاده کنید تا پریود شما منظم شود.

  74. سلام خسته نباشید ببخشید من هرماه پریودیم ۵ روز جلو میفته مثلا ۳ فرودین پریودشدم دوباره ۲۸فروردین پریودشدم الانم ۲۳ اردیبهشت پریود شدم نمیدونم چرا اینطوری شدم .ممنون

    1. سلام ممنون دوست عزیز سیکل های قاعدگی شما نرمال است اگر پریود شما بیشتر از ۱۰ روز جلو بیافتد آن موقع نیاز به مداخله طبی دارد فعلا شما مشکلی ندارید.

  75. من ۱۴سالمه ۳ماهی میشه پریود شدم ولی از اونوقت درماه دوبار پریود میشم مادرم میگه منم همسن تو اینجوری بودم ایا به اون ربطی داره یا از نگرانیه خوب میشم من یا مشکل دارم

    1. دوست عزیز چون شما تازه وارد فاز پریود شدید طبیعی است وجای نگرانی ندارد ممکن است تا یک سال نامنظمی پریودی را داشته باشید زیرا هنوز هورمونهای شما تنظیم نشده اند و این امر طبیعی است.

  76. سلام من ی بارداری ناموفق داشتم الانم چن ماهه اقدام به بارداری میکنم ولی همیشه عادتم میاد دکترم رفتم گفت قرص ضدبارداری بخور الان ی بسته خوردم هنوز هیچ فرقی نکرده هنوز همونطور میاد بنظرتون چیکار باید بکنم تا حامله شم

    1. سلام بهتره زیر نظر پزشک معالج خود داروی خود را عوص کنید احتمالا این قرص با بدن شما سازگاری نداشته وتجویز ان برای شما مناسب نبوده است واینکه از داروهای کمک باروری استفاده نمایید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  77. سلام.من فروردین۲۲وم پریود شدم.اردیبهشت۱۶وم پریود شدم و الان خرداد۵وم پریود شدم.خیلی زود به زود پریود شدم.قبلا نهایتا دو سه روز زودتر میشدم.نگرانم.

  78. سلام وخسته نباشید.ببخشیدمن یه سوال داشتم‌من چندین ساله که پریودمیشم اتفاق افتاده که مثلابه خاطراسترس زودپریودبشم ولی توبهمن ماه یه مسابقه رفته بودم که به خاطراسترس بودفک کنم که همون موقع فک کردم پریودشدم رفتم نوارگذاشتم امابعدازمسابقه دیدم که هیچی نیست بعدازاون چندین باره که دارم اینطوری میشم اینم بگم که گاهی اوقات پریودام خیلی طول میکشه مثلا۱۵روزامابیشترلکه بینی.چندروزپیش سونووآزمایش خون انجام دادم ماماگفت چیزی نیست وقرص مفناواهن داد.الآن دوباره لکه بینی دارم وچیزی نمیاددوباره.ماه پیش۴ام ماه شدم الانم اینطوری توروخدابایدچیکارکنم نگرانم.مجردم هستم۲۲سالمه .ممنون ازتون

    1. سلام ممنون . میتوانید برای منظم شدن سیکل قاعدگی خود از قرص های جلوگیری استفاده نمایید.

  79. سلام و خسته نباشيد
    من ٢١سالمه الان دوساله ازدواج كردم
    اولا پريوديم نا منظم بود الان حدوده يك سالي هست پريوديم ٢١روز پاك بودم و ٧روز پريود
    البته سابقه عفونت تاچندماه پيش و كيستم حدود سه سال پيش داشتم .
    الان دوبار ميشه ك بعد ١٥روز پاكي پريود ميشم و پريوديم ٩روز طول ميكشه .
    خيلي نگرانم مشكل از چيه ؟
    اينم عرض كنم ك جلوگيري مون طبيعي و بدون قرص هست
    همش ترس از اين دارم نكنه يه وقت نابارور باشم

    1. سلام ممنون. نگران نباشید بهتره به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما آزمایشات هورمونی وسونوگرافی درخواست شود و قطعا با دارو مشکل شما حل میشود و بهتره زیاد جلوگیری نداشته باشید وبرای بارداری اقدام کنید.

  80. سلام خسته نباشید من توسه ماه حدود۸بارپریودشدم هردفعه هم بادردوخونریزی شدیدهنوزدکترنرفتم من حدود۳سال کیست داشتم دارومصرف میکردم میخام ببینم علت چی میتونه باشه؟؟؟؟

    1. سلام ممنون. علت نامنظمی پریود شما اختلالات هورمونی و یا کیست ویا فیبروم ممکن است باشد باید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی و آزمایشات هورمونی علت مشکل شما مشخص شود.

  81. خیلی ممنون ازشما

  82. سلام خسته نباشین
    ۲۸سالمه ۱۱اردیبهشت عمل فیبروم سابسروزال داشتم بعدازعمل قراربود۲۷پریودبشم اما۱۸پریودشدم ۶روزطول کشید الانم ۹پریودشدم.البته قبل ازعمل سرموقع بود دوره ماهیانم یاگاهی چند روزعقب مینداختم ایا طبیعیه یاباید به پزشک مراجعه کنم؟ممنون میشم زودترجواب بدین چون نگرانم

  83. سلام من سی ساله هستم یک بچه یکساله ونیمه دارم. من ازابتدای فروردین تا هفده اردیبهشت ۳ بار پریود شدم .به دکترمراجعه کردم قرص مدروکسی پروژسترون داد گفت از دهم عادت تا چهارده شب شبی دوتا بخور .انجام دادم اما همینکه چهارده روز تمام شد پریود شدم .ایا عادیه؟یعنی الان که ۱۱ خرداد هست پریود شدم

    1. سلام بله طبیعی است.

  84. با سلام
    من ۲۳ ساله و مجرد هستم…………..دو سال پیش به دلیل ورزش سنگین و اضافه کردن وزن ……….و ایجاد پریودهای ۳ ماه یکبار………….با مراجعه به پزشک…………. fsh , lh من بالا رفته و ۱۱ و ۱۸ شده بود………, و تخمدان کیست ساز………….۵ ماه سیپروترون کمپاند و متفورمین و اسپیرونولاکتون خوردم……..,وزنم به حالت اول برگشت……….بعد از اتمام داروها ………………..فاصله بین پریود هام ۵۰ و ۳۱ و ۲۱ روزه هست تا الان……….آیا این بی نظمی دوباره پس از قطع دارو تا چند ماه طبیعیه؟……………..یا باید برم دکتر؟………………و آیا این بیماری pco کلا درمان پذیر هست یا نه؟

    1. سلام اگر شما در یک ماه ۲ بار پریود میشوید ویا اینکه ۲ ماه یک بار پریود میشوید لازم است که دوباره به پزشک مراجعه نمایید و بهتر است وزن خود را با انجام ورزشهای سبک ورژیم غذایی مناسب کاهش دهید تا تخمدان های شما فعال تر شوند وکیستها کاهش پیدا کنند.

  85. سلام من ۱۸ سالمه از وقتی پریود شدم حدود ۱۳ سالگی تقریبا یه ماهو نیم یبار میشدم ولی الان یه سال بود رو نظم بودم که حدود سه ماه هست هر ماه دوبار به مدت ۸ الی ۹ روز پریود میشم خیلی ذهنمو مشغول کرده البته محصل هستم احساس میکنم کم خونی هم دارم چون زیاد میخوابم و زود خسته میشم و اعصابم بهم میریزه اگه امکانش هست راهنمایی کنید واقعا ممنون میشم خیلی درگیرم کرده

    1. سلام دوست عزیز استرس و اضطراب و یا کم خونی و…. روی سیکل های قاعدگی تاثیر می گذارند بهتر است برای رفع کم خونی خود در هر ماه ۱۰ تا ۱۴ روز قرص آهن مصرف کنید. بهتره یک آزمایش هورمونی هم انجام دهید.

  86. سلام…ممنون از جواب……بعد از اتمام داروها دفعه اول بعد از ۵۰ روز……دفعه دوم بعد از ۳۱ روز…….و دفعه سوم بعد از ۲۱روز پریود شدم تا الان…..آیا این بی نظمی نیاز به دوباره دکتر رفتن داره؟آخه شما اون بالا جواب دادید که اگر دوماه یکبار یا یک ماه دوبار هست برم دکتر……….خیلی عصابم به هم ریخته…..دکترم اصلا خوب جواب نمیداد …خیلی خیلی ممنون میشم از جواب شما.

  87. باسلام دختری۱۴سالمه هستم که شش ماه هس که پریود میشوم درسه ماه اول هرماه یک روز پریود میشدم درماه چهارم سه روز پریود شدم وروز چهارم فقط لک داشتم وبارپنجم کمتراز یک ماه بود که پریود شدم وبازهم سه روزه بودم وحالا بارششم که پریود میشوم بازهم کمترازیک ماه هس بنظرشما مشکلم چیست؟؟لازم هست سونوگرافی انجام دهم یا تو سال اول قائدگی طبیعی هس؟

    1. سلام بله تا یک سال اول بی نظمی های قاعدگی طبیعی میباشند وجای نگرانی وجود ندارد.

  88. با سلام
    من ۲۹ سالمه و چند ماهه که سیکلم به این شکل شده :
    یک ماه روز ۲۱ لکه بینی فقط – ماه بعد نرمال
    و به همین شکل یکی در میون
    واژنم هم خیلی خشک شده
    مشکل از هورمونه یا تنبلی تخمدان؟
    باتشکر

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا از طریق سونوگرافی و انجام ازمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  89. سلام من ماه قبل از۲۰تا۳۱پریود بودم ۱۱روز بعدش دوباره پریود شدم علت چیه؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه کنید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی علت آن بررسی شود.

  90. سلام من ٢٨ سالم هست و ٩ ماه پيش سزارين داشتم ، ماه گذشته براي اولين بار پريودم نامنظم شد به اين صورت كه تو يك ماه ٢ بار و حدودا به فاصله ٢ هفته پريود شدم، پيشگيري طبيعي دارم، ايا ميتونه نشونه حاملگي باشه؟ يه عده اينو ميگن و من خيلي نگرانم چون نمي خوام مجددا باردار شم
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. سلام خیر نشانه بارداری نیست و ربطی به بارداری ندارد در دوران شیردهی این نامنظمی های پریودی طبیعی است.

  91. سلام. من ۱۹ سالمه. ۳ خرداد بود که پریود شدم. اما دوباره امروز هم پریود شدم! البته ۶ روز پیش با نامزدم رابطه داشتم و قرص اورژانسی مصرف کردم. ممکنه به خاطر استفاده از قرص اورژانسی باشه؟ ممنون میشم بهم جواب بدین چون نگرانم.

    1. بله قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری باعث ایجاد قاعدگی می شود.

  92. واقعا ممنونم از اینکه جوابمو زود دادین 🙂

  93. سلام من ۱۹سالمه دوساله ازدواج کردم ۱۵روزه پاک شدم ولی دوباره مریض شدم خونریزیم خیلی زیاده درضمن جلوگیری رو هم ۱۵روزه نمیکنم. اگه میشه بگید علت اینکه زود پریود شدم چیه؟

    1. سلام طول سیکل قاعدگی از ۲۲ روز تا ۴۰ روز طبیعی است در خانمهایی که برای اولین بار برای بارداری اقدام می کنند این تغییر شکل پریودی طبیعی است.

  94. سلام طاعاتتون مقبول من۴۰ساله هستم وحدود۴ماه ال دی مصرف کردم و الان۳ماهه قصدبارداری دارم وقرص نخوردم ماه اول بعدازقطع ال دی۳۲روزه پریودشدم ماه دوم ۲۸روزه و این ماه۱۶روز از روزاول پریودم پربود شدم و درضمن۳روزقبل ترشحات تخم مرغی داشتم به نظرتون من چه مشکلی دارم چون همیشه پریودم مرتب بود و الان به نطرتون عوارض بعداز ال دی هست یا مشکلی دلرم؟تشکر ازلطفتون

    1. سلام با توجه به سن شما که بالای ۳۵ سال میباشد بهتر است زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر باردار شوید.

  95. سلام من دختری ۱۹ساله هستم مدتی است ک تایم پریود های من پانزده روزه شده است تقریبا دو ماه میشود ایا باید به پزشک مراجعه کنم یا طبیعی است؟

  96. سلام من ۲۳سالمه قبلا ۲۸ روز یک بار پریود میشدم الان ۲۱ روز پریود شدم و شکمم ورم کرده و درد شدید دارم لکه بینی هم دارم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا از طریق معاینه و انجام سونوگرافی علت آن بررسی شود.

  97. سلام خسته نباشید من چهارده سامه و حدود یک سالو ده ماهه ک پریود می شم.بعد الان تو یماه دوبار پریود شدم.یعنی تاریخ اولیه نه خرداد بود الان هم که بیستو نه خرداده پریود شدم.البته اینو بگم که نزدیک ی هفته که روزه می گیرم.می خواستم بدونم جایه نگانی نیست اخه خیلی نگرانم

    1. سلام ممنون خیر جای نگرانی ندارد طبیعی است فقط باید قرص آهن حتما مصرف کنید.

  98. سلام من همیشه هردو یه سه هفته ی بار پریود میشم. کم کاری تیرویید داشتم درمان کردم سونو انجام دادم مشکلی نداشتم فقط دکتر گفت تو لگنت مایع هست ی کم ک مهم نیس. و رحمت افتادس.
    کیست هم نداشتم
    این دوره بین ده روز دوبار شدم علتش چیه . هرفه هم عادت میسم زیر شکمم میسوزه.
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام باید معاینه شوید ممکن است عفونت داشته باشید وبا اینکه مشکلات هورمونی داشته باشید بهتر است اگر عفونت زنان ندارید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص های جلوگیری استفاده کنید تا پریودی شما منظم شود.

  99. سلام
    من دختر مجرد بیست و سه ساله هستم
    از سه سال پیش فهمیدم که مشکل هورمونی دارم و مقدار پروژسترون از حد طبیعی بالاتر است
    قرص های ضد بارداری،قرص مدروکسی پروژسترون و اسپیرونولاکتون۱۰۰ رو بسته به تجویز پزشک در زمان های مختلف مصرف کردم
    از سه ماه قبل دکتر گفته دوباره قرص ضد بارداری بخورم ولی چون عوارض گوارشی شدید نشون داد قطع کردم. بعدا باز به پزشک مراجعه کردم و ایشون گفتن لازم نیست مصرف کنم فقط اسپیرونولاکتون رو نصف قبلا میخورم
    ولی باز مشکل دارم و هر ماه دوبار پریود میشن
    دلم نمیخواد قرص بخورم چون بدنم خیلی عوارض نشون میده
    آیا با ورزش کردن وضعیتم بهتر میشه؟
    ناگفته نماند که همزمان با آغاز این مشکل در طی یک ماه چهار کیلو وزن کم کردم
    خواهش میکنم کمکم کنید
    من در تمام مدتی که پریود میشم مشکل داشتم و هیچ وقت مرتب نبوده و قرص ها فقط برای زمان کوتاهی کار میکنه
    خواهش میکنم روش های غیر دارویی که سراغ دارید بفرمایید برای حل مشکلم چون واقعا از خوردن قرص ضربه خورده ام
    خیلی نگرانم و میترسم که هیچ وقت باردار نشم ?? ممنونم از شما

  100. سلام. من تو یک ماه سه بار پریود شدم . قبلا به دلیل داشتن پرولاکتین زیاد چند ماه چند ماه پریود میشدم که با تجویز قرص کابرلین که سه ماه مصرف کردم همچنان پرولاکتینم زیاده ولی در یه ماه سه بار پرود شدید هفت روزه شدم .با فاصله پنج شش روز از هم. . ازمایش ها هم همه هرمونام بجز پرولاکتینو نرمال نشون داده. میشه راهنماییم بکنید ممنون

    1. میشه راهنماییم کنید در ضمن من تخمدان هام پلی کیستیک هستن. از قرص مدروکسی پروژسترون هم استفاده میکنم از ۱۶تا۲۶پریودم به مدت دوماهه ولی بازم. با فاصله ی هفت روز بعد از اتمام دوره پریود دوباره پریود میشم. رحم و ضمایمش هم مشکلی نداره . ممنون از راهنماییتون

      1. بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از داروی دیگری برای منظم شدن پریودی خود استفاده کنید.

  101. سلام خسته نباشید بنده ۲۳ سالمه در دوران عقد هستیم مشکلی ک برام پیش آمده آینه ک هفته یک بار پریود میشم تو رابطه ما دخول صورت نگرفته و نامزدم از طریق ماساژ بنده رو ارضا میکنن . آخرین دفعه ک پریود شدم نامزدم تو پریود منو ارضا کردن آیا تاثیر ب این مشکل داره؟ واقعا نگرانم لطفا رهنمایی کنید .

    1. سلام خیر تغییر پریود شما و اختلال درآن ربطی به نوع تحریک شدن شما ندارد بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن با انجام ازمایشات هورمونی و انجام سونوگرافی مشخص شود

  102. سلام خسته نباشید. من ۲۰سالمه اردیبهشت پریودم ۲۲روزه بود ینی ۲۲روز پاک بودم بعد ۱۰ روز پاک شدم. ماه بعد بیست ونه روز بعدش پریود شدم و۷روزه پاک شدم و الان بعد بیست روز دوباره شدم. به نظرتون عادیه یا به پزشک مراجعه کنم.
    و ایا قرص مفنامیک اسید میتونه باعث بهم ریختگی بشه
    فقط این سه ماه نیست که بهم خورذه ماهای دیگه ام بوده. ممنون

    1. سلام سیکل های قاعدگی از ۲۱ روز تا ۳۵ روز طبیعی است سیکل قاعدگی شما هم بین ۲۷ روز تا ۳۲ روز است و طبیعی است .

  103. سلام.خسته نباشید.من ۲۰ سالمه.تقریبا همیشه ۲تا۴روز زودتر از تاریخی که باید پریود بشم،خونریزی من شروع میشه.اما این بار ۹روز زودتر پریود شدم.کلا ۱۵ روز پاک بودم.خیلی نگرانم.به نظرتون باید دکتر برم؟یا طبیعیه؟

    1. سلام تا ۱۰ روز طبیعی است اگر بیشتر از ۱۰ روز جلو انداختید نیاز به پیگیری دارید.

  104. سلام من ۱ تیر پروید شدم ‌و ۷ تیر تمام شدم حالا کی می شم

    1. سلام اگر سیکل های قاعدگی شما ۳۰ روزه باشد اول مردادماه پریود میشوید .

  105. سلام خسته نباشید ، من ۲۶سالمه شش ماهه پیش زایمان داشتم و بعد از دوره چهل روز پریود معمولیم با اینکه قرص جلوگیری شیردهی استفاده میکردم ولی سر هشت یا نه روز بازم پنج روز پریود میشدم تا پنجم خرداد ماه که اخرین روز پریود م بود دیگه پریود نشدم امکان داره من بازم حامله باشم.

    1. سلام ممنون. با توجه به اینکه از قرص شیردهی استفاده می کردید احتمال بارداری وجود ندارد تاخیر در پریودی در خانمهایی که در دوران شیر دهی هستند طبیعی است.

  106. سلام من پریودهام همیشه ۲۸ روزه بوده ولی چن بار برام اتفاق افتاده که ۲بار در ماه پریود شدم علت چیه .مثلا۱۹ خرداد شدم و۲ تیر والان هم که ۱۴ تیر

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  107. ۲۱ سالمه ومتاهل هستم وجایی هستم که دسترسی به دکتر ندارم لطفا راهنمایی کنین خیلی نگرانم ممنون.

  108. سلام من ۱۷ سالمه و توی یه ماه سه بار پریود شدم و الان که سومین دفعه اس درد هم دارم و هنوزم دکتر نرفتم به نظر شما میتونه مشکل جدی باشه؟

    1. سلام احتمالا مشکلات هورمونی دارید نگران نباشید مشکل شما با مصرف دارو درمان میشود .

  109. سلام دختر من ۱۴سالشه یک ساله که پریود میشه .۷روز پریوده ۱۶-۱۸روز هم پاکه این طبیعیه یا باید به پزشک مراجعه کنیم

    1. سلام طبیعی است.

  110. با سلام خدمت تمام دست اندر کاران سایت
    من ۲۲ سالمه و دوسال و نیم است اذدواج کردم و یک دختر بچه هفت ماهه دارم
    قبلا پریودام منظم بود ولی دوماه میشه خیلی نامنظمه تقریبا هفته یکبار شده و دوکتر هم رفتم هفته قبل داروی ضد بارداری داده و آمپول و قرص تجویز کرده
    ولی بعد از یک هفته دوباره پریود شدم
    اینم باید بگم دقیقا در عروسی خواهرم این اتفاق افتاد و پریودم جلو افتاد و نامنظم شد
    باخواهرم احساس عاطفی شدیدی داشتم فکر میکردم از اون بابت باشه ولی حالا که دو ماه ازش میگزره هنوز ادامه داره
    در ضمن دانشجو سال سوم دانشگاه هستم و الانم مواقع امتحان
    خیلی ضعیف شدم چشمام تار میزنه و دستام بعضی وقتا میلرزه و اشتها به غذا اصلا ندارم و اگه بزور بخورم حالت تحوع میگرم
    اگه ممکنه راهنمایم کنید ممنون میشم
    ممنون از سایت خوب تون

    1. سلام باید آزمایشات هورمونی انجام دهید.

  111. با سلام خدمت تمام دست اندر کاران سایت
    من ۲۲ سالمه و دوسال و نیم است اذدواج کردم و یک دختر بچه هفت ماهه دارم
    قبلا پریودام منظم بود ولی دوماه میشه خیلی نامنظمه تقریبا هفته یکبار شده و دوکتر هم رفتم هفته قبل داروی ضد بارداری داده و آمپول و قرص تجویز کرده
    ولی بعد از یک هفته دوباره پریود شدم
    اینم باید بگم دقیقا در عروسی خواهرم این اتفاق افتاد و پریودم جلو افتاد و نامنظم شد
    باخواهرم احساس عاطفی شدیدی داشتم فکر میکردم از اون بابت باشه ولی حالا که دو ماه ازش میگزره هنوز ادامه داره
    در ضمن دانشجو سال سوم دانشگاه هستم و الانم مواقع امتحان
    خیلی ضعیف شدم چشمام تار میزنه و دستام بعضی وقتا میلرزه و اشتها به غذا اصلا ندارم و اگه بزور بخورم حالت تحوع میگرم
    اگه ممکنه راهنمایم کنید ممنون میشم
    ممنون از سایت خوب تون

  112. سلام خانم دکتر . من ۳۵ سالمه چند سالی هست که مدام کیست تخمدان میگیرم . اخرین بار هم اواخر سال پیش بود که مداوا شدم. سیکلای من ۲۱ روزه هستش .چند وقته باز سیکلام نا منظم شده گاه زود میشم گاه دیر. مشکل من الان اینه که ۴تیر شدم و بعد از پاکی یک سفر داشتم اما ۱۵ هم مجدد شدم یعنی ۵ روز بعد پاکی.میخواستم بدونم نیاز هست به پزشک مراجعه کنم یا خیر . در ضمن فیبروم هم دارم .میترسم یکم که باز کیست باشه. چون خونریزیهام همراه با لخته هست. ببخشید متن طولانی شد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام ممکن است به علت مسافرت و تغییرات اب و هوایی سیکل پریودی به هم بریزد که برای یک ماه طبیعی است اما اگر ماه بعدی هم تکرار شد باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.

  113. سلام من ١٢_سالمه كه ١٥روز هست كه من پري هستم ايا جاي نگراني دارد

    1. سلام مشکل شما در یک سال اول پریودی طبیعی است بهتر است قرص آهن مصرف کنید .

  114. سلام من سی و هشت سال دارم و مدت سیزده ساله بچه دار نشدم با وجود همه اقدامات حتی ای یو اف حاملگی رخ نداد .ولی این چند سال پریودی ۲۸_ روزه داشتم .الان حدود شش ماهه یا خیلی عقب میندازم یا خیلی جلو دلیلش چیه.علت ناباروری ما نامعلوم تشخیص داده شده

    1. سلام اگر پریود شما تا ۱۰ روز جلو ویا عقب میشود طبیعی است اما اگر بیشتر از ۱۰ روز است باید به پزشک مراجعه نمایید.

  115. سلام من ١٢سالمه ١٩روزه كه من پريودم آيا جاي نگراني داره

    1. سلام خیر جای نگرانی ندارد قرص آهن مصرف کنید.

  116. سلام من ١٢سالمه ١٩روزه كه من پريودم آيا جاي نگراني داره

  117. سلام. من ۲۴ سالمه و تا به حال قاعدگی منظمی داشتم منتها دوماهه که چرخه قاعدگیم نامنظم شده و بعد از یک هفته پاک بودن دوباره به مدت یک هفته پریود میشم. ممنون میشم راهنماییم کنید. البته دکتر هم رفتم گفتن ک هم ممکنه از استرس باشه هم اینکه کیست داشته باشم و نوشتن برای سونوگرافی که هنوز جوابش نیومده و خیلی نگران هستم

    1. سلام نگران نباشید باید سونوگرافی انجام بدهید جواب سونوگرافی را بلافاصله بعد از انجام سونوگرافی به شما میدهند.

  118. سلام خسته نباشد
    من ۱۷سالمه یه مدت خیلی زودتر از موعد پریود میشدم اما الان مدت پریودم یکم دیر شده خیلی نگرانم
    ایا مشکلی هست؟
    امکان هست که به علت عفونت باشه

  119. سلام خسته نباشد
    من ۱۷سالمه یه مدت خیلی زودتر از موعد پریود میشدم اما الان مدت پریودم یکم دیر شده خیلی نگرانم
    ایا مشکلی هست؟
    امکان هست که به علت عفونت باشه

    1. سلام تاخیر پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است.

  120. سلام دخترم ۱۵سالشه چند ماه پیش پریودیش در ماه دوبار بود و طولانی مدت بعد آزمایش و سونو دکتر قرص دوفاستون تجویز کردن برای شش ماه الان دوباره بعد شش ماه مصرف قرص که منظم بود دوباره سیکل زودرس داره با طولانی مدت نمیدونم دوباره همون قرص رو ادامه بده آیا ضرری نداره برای بعدا که حامله بشه؟؟

    1. سلام تاخیر پریودی وجلو افتادن پریود تا ۱۰ روز طبیعی است اما اگر بیشتر از ۱۰ روز است بهتر است به مدت کوتاه یک تا دو ماه دارو مصرف کند بعد دوباره چند ماه دارو مصرف نکند اگر دختر شما اضافه وزن داردبهتر است وزن خود را کاهش دهد.

  121. با سلام من بیست و هشت سالمه و مجرد هستم.الان چند وقته تند تند پریود میشم.خرداد ماه سیزدهم شدم.تیرماه شیشم و الانم که سی ام تیر هست شدم.خیلی نگرانم.میشه راهنماییم کنید.دوران پریودیم هم چهار پنج روز هست.که فقط تا روز سوم متوسطه خونریزیم.روز چهارم. و پنجم فقط لک هست.دردهای پریودمم خیلی شدیده.تا قرص ژلوفن دوتا نخورم خوب نمیشم

  122. با سلام من بیست و هشت سالمه و مجرد هستم.الان چند وقته تند تند پریود میشم.خرداد ماه سیزدهم شدم.تیرماه شیشم و الانم که سی ام تیر هست شدم.خیلی نگرانم.میشه راهنماییم کنید.دوران پریودیم هم چهار پنج روز هست.که فقط تا روز سوم متوسطه خونریزیم.روز چهارم. و پنجم فقط لک هست

    1. سلام سیکل های قاعدگی شما طبیعی است اگر بیشتر از ۱۰ روز پریود شما جلو افتاد نیاز به پیگیری وجود دارد.

  123. سلام،من ۵ماهی هست اقدام کردم برای بارداری ولی تا الان نتیجه نگرفتم البته ۲سال قرص ال دی استفاده کردم ،سونو تخمک گرفتم که اندازه فولیکولم ۱۶و۱۰بود ولی از ماه رمضون تا الان زود به زود پری میشم البته میزان خونریزی و دردم خیلی کمه،درضمن کم کاری تیروئید هم دارم که زیرنظر پزشک دارو میخورم…باتشکر

  124. سلام‌..من سی سالمه‌‌‌‌‌‌‌..پسر الان نه ماهه. …از چهل روزی زایمان طبیعی من هر ماه دارم دو بار پریود میشم…تا چهار ماه اول نزدیکی نداشتم و دوبار در ماه پریود میشدم…ولی بعدا اون از قرص اورژانس استفاده کردم…بازم دو بار در ماه پریود میشم..وزنم هم کم نشده…نگران هستم…چرا دو بار پریود میشم…و چرا وزنم کم نشده….باوجود اینکه پسر در خوردن شیرم پرخوری داره…

    1. سلام میتوانید به پزشک مراجعه نمایید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز شود.

  125. سلام خسته نباشید من ۲۰سالمه این تیرماه پریود شدم بعد وقتی پریودیم تمام شدبعد۱۹روز دوباره شدم بعد وقتی تمام شد بعد ۱هفته دوباره شدم به نظرتون علتش چیه؟ من خارش وسوزش واژن هم دارم ترشحات چرک مانندهم همینطور ی چند مدتی هم احساس میکنم واژنم خشکه واحساس میکنم لبه ها واژنم به هم میچسبه تروخدا راهنمایی کنید که باید برم دکتر.

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  126. سلام.من۲۴سالنه متاهل ولی هنوز در دوران عقد هستم چندوقتی هست پرویدم نامنظم شده اینباردبعداز دوهفته پاک شدن باز پریود شدم قرص راکوتان هم ۳روزهست که مصرف میکنم باشگاه هم میرم.نگرانم یکم چرا باید اینطوری بشم؟دلیل خاصی نداره؟بعضی میگن ممکن هست نشانه بارداری باشه پزیود های زود به زود ولی ارتباط داخلی صورت نگرفته هست.

    1. سلام خیر نگران نباشید شما باردار نیستید.

  127. سلام و وقتتون بخیر
    ببخشید من سوالی داشتم خدمتتون پریودم نا منظم هستش ۲۴ سالمه و مجردم.۸اردیبهشت _۲۴خرداد-الانم هنوز نشدم علائمی از کیست هم ندارم رویش موی زاید تو صورت اینا فقط شکمم ی کم بزرگ هست فمر میکنم برا کبد چربه ایا ربطی ب این داره؟وزنمم ۶۷هستش.درد اینا هم ندارم موقع پریودمم خونریزیم شدید نیست متوسط هستش.لطفا راهنماییم کنین.

    و یکی اینکه فاصله بین پریود رو از روزی که پریود میشیم حساب میکنیم یا روزی که تموم میشه؟
    خیلی ممنونم ازتون.

    1. سلام از روزی که پریود میشوید سیکل قاعدگی شما شروع میشود برای درمان تنبلی تخمدان خود باید دارو استفاده کنید ووزن خود را کاهش دهید .

  128. با سلام ….دختری ۲۳ ساله هستم…آزمایش amh من ۷.۲ ng/ml شده….که دکترم گفت مشکلی نداره…..اما تو برگه بالای ۶.۸ رو high level گفته…چطوریه این؟………و دیگه اینکه برام ویتامین E نوشته….میخاستم بدونم به چه منظور هست؟

    1. سلام آزمایش شما نرمال هست مشکلی وجود ندارد.

  129. سلام من ۲۱ سالمه و مجردم راستش من تقریبا زود به زود پریود میشم یعنی بعد ۱۷ یا ۱۸ روز پاکی دوباره پریود میشم البته بازم نامزتبه یعنی یکبر ممکنه بعد ۱۴ روز یکبار بعد ۱۸ روز .و به این شکل هستش که دوسه روز قبل و بعد پریود لکه های زردرنگ می بینم. به نظرتون مشکلی دارم می خوام دیر پریود بشم به نظرتون چه کنم

    1. سلام سیکل های قاعدگی از ۲۱روز تا ۳۵ روز طبیعی است.

  130. سلام خسته نباشیدمن ۳۱سالمه ۲ساله ازدواج کردم بیشتر از یک ساله اقدام به بارداری کردم ولی نشدم شوهرمم مشکل داره خودم به دکتر زنان مراجعه کردم گفت مشکلی نداری ولی یه بار اسفند۹۵پریودم ۱۴ روز طول کشید ازمایش و سنو دادم گفتن مشکلی نیست باخوردن قرص روکین پریودم بند اومد الان تو تیر ماه ۳بار پریود شدمرفتم پیش متخصص زنان سنو دادم گفت کیستهای ریزی داری برامقرص متفورمین که شب و صبح و قرص خارجیdupbaston که درنیمه ماه ده تاشو بخورم ولی هنوز پریودم بند نشده به دکتر گفتم گفت قرص ال دی بخورم دوروزه قرصارم میخورم ولی باز کمی خونریزی دارم تورو خدا کمک کنید چکار کنم

    1. سلام باید با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  131. سلام من ۱۶سالمه و یه سوال داشتم میخواستم بدونم که چرا من تودو ماه پنج بار پری شدم دکترم نرفتم میشه بگید چیکار کنم؟؟:'(

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  132. سلام من الان دوباره پریود م۲۰روز میاد با خونرویزی کم؛خواستم بدون مشکلی هست؟

    1. سلام اگر سیکل قاعدگی شما کمتر از ۲۱ روز می باشد باید به پزشک مراجعه نمایید .

  133. سلام خانم من ايراني نيست ٢١ سالشه چند وقتي است دچاره گلو درد و سرفه شده كه ي مدت خوب ميشه باز اوت ميكنه جديدأ هم دوره پريودش خيلي كوتاه شده هزينه آزمايش هم خارج از ايران خيلي سنگين است لطفا راهنمايي كنيد من خيلي نگرانش هستم

  134. سلام خسته نباشین من همیشه یا پریودم عقب میفتاد یا سر موقع میشد ولی الان ۲ماهه که ۹روز پریودم جلو میفته ماه پیش ۱۰روز و این ماه ۹روز و درد زیرشکم دارم و وقتی پریود میشم کمه تا ۲روز فقط لکه بعد یکم بیشتر میشه ولی شدید میشه میخواستم بدونم مشکل خاصی دارم؟اگه لطف کنبن زودتر پاسخ بدید ممنون میشم

    1. سلام اگر پریود شما بیشتر از ۱۰ روز جلو افتاد نیاز به پیگیری وجود دارد ‌.

  135. سلام من این ماه پریود شدم ولی بعد یه هفته هم سوزش داشتم و بازم پریود شدم از چی میتونه باشه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا هم معاینه شوید وهم برای شما ازمایشات کامل درخواست شود.

  136. سلام خسته نباشید من ۳۱تیر پریود شدم دیروز برای اولین بار بعد از۱۵روز دوباره پریود شدم چندماه پیش هم برای یکدفعه قرص خوردم
    نگرانم!اگه میشه جوابمو بدین

    1. سلام برای یک ماه طبیعی است اما اگر ماه آینده هم بیشتر از ۱۰ روز پریود شما جلو افتاد باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.

  137. سلام من ۳۵ سال سن دارم و تقریبا حدود سه ساله پریودیهای نامنظم داشتم تا دکتر بهم قرص پروژستون دادن وخیلی خوب بود و دوره درمان کامل کردم الان مدت ۳ماه هست که زمان پریودی ها به کمتر از ۲۱ روز فاصله زمانی رسیده ودوره پریودی هم به ده روز میرسه همراه باخونریزی شدید و لکه های بزرگ

  138. همیشه تا۱۵روز دیرپریودمیشدم امااینبارهشت روز زودتر ولکه سیاهو لخته های سیاه خارج میشه قرص ضدبارداری مصرف میکنم تایه مدت درست میشه ولی بعدچندمدت باز عادتم نامنظم میشه

  139. سلام خسته نباشین تو رو خدااا کمکم کنید.دختری ۲۳هستم که به دلیل زود زود پریود شدن به دکتر مراجعه کردم.دوران پاکی من در ماه یه هفته بیشتر نیست و همش پریودم یا لکه بینی دارم.ازمایش هورمونی و سونوگرافی دادم،هورمون هام طبیعیه و مشکلی نداره ولی تنبلی تخمدان دارم.دکترم تعجب میکرد که چرا با وجود تنبلی تخمدان همش پریودم!!!خلاصه دکترم اول واسم قرص ضدبارداری نوشت ولی چون اذیت میشم و نمیتونم بخورم واسم قرص گلوکوفاژ نوشت.حالا سوال من اینه گلوکوفاژ رو بخورم یا نه؟چون شنیدم گلوکوفاژ باعث فعال شدن تخمدان ها میشه و منم چون همش پریودم دیگه واسه چی فعال تر بشه..ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک از داروی دیگری استفاده کنید.

  140. سلام ببخشيد مزاحم شدم الان من پري شدم ولي خونش خيلي سياهه ايا جايه نگراني داره يا نه

    1. سلام خیر جای نگرانی وجود ندارد.

  141. سلام من ۱۴ سالمه و ۲سالم هس که پریود میشم و این پری من خیلی زود به زود اتفاق می افته ینی تقریا هر ۲ هفته یکبار پری میشم میشه یه راهنمایی برا تنظیمش بدین

    1. سلام سیکل های قاعدگی شما طبیعی است.

  142. سلام.خسته نباشین.من سه ماهه اقدام به بارداری کردم.همیشه عادتم منظم بوده اما تو این سه ماه ،هر ماه یک هفته زودتر عادت شدم.دلیلش چیه؟به خاطر جلوگیری نکردن اینجوری شدم؟؟

    1. سلام نگران نباشید این مسئله طبیعی است.

  143. سلام خسته نباشید من ۲۲ساله هستم پریودهای منظمی داشتم دوماهه که اقدام به بارداری کردم این ماه حدودا دوهفته بعد از پریودم دوروز لکه بینی داشتم بعد قطع شد تا سه روز بعدش باز کمی لکه دیدم میخواستم بدونم احتما بارداری هست یا لکه بینی هام دلیل دیگه ای داره؟البته ماه قبل هم بعد از پریودم لکه بینی داشتم اما شدتش بیشتر از این دفعه بود و حدودا ۶روز طول کشید

    1. سلام ممکن است به دلیل تخمک گذاری باشد یا اینکه به علت اختلالات هورمونی باشد اگر ماه بعدی بیشتر از ۳ روز لکه بینی وسط سیکل قاعدگی داشتید به پزشک مراجعه نمایید .

  144. سلام، خسته نباشید، خانمي هستم ۳۸ساله
    اکثر مواقع سیکل قاعدگی۲۱ روزه دارم همراه با خونریزی و لخته های شدید، دو سال پیش هم بر اثر اندومتریوز يه تخمدانم رو از دست دادم الان هم تحت نظر دکتر هستم و آخرین سونو که ۷ماه پیش دادم هیچ مشکلی نداشتم اما باز هم خونریزی و لخته بینی شدید دارم آیا با توجه به جواب سونو م ممکنه باز مشکلی داشته باشم؟ در ضمن این ماه بجای ۲۱روز، ۱۴روزه پریود شدم یعنی دو بار تو این ماه، درضمن ۲ماهه که دکترم برای کاهش خونریزیم بهم مفنامیک اسید داده، لطفا راهنماييم کنید

    1. سلام اگر در یکی دوماه اخیر این مشکل به سراغ شما آمده است بهتر است سونوگرافی وازمایشات هورمونی انجام بدهید.

  145. باسلام و تشکر فراوان…۶ ماه برای مشکل تخمدان پلی کیست داروهای مربوطه رو مصرف کردم..و ۶ ماه بعدش تا الآن دارویی نخوردم و سونوگرافی و آزمایش کامل هورمونی در اواخر تیر ماه که روز پنجم پریود بود ؛انجام دادم و همه چیز نرمال بود….اما با این وجود پریودهام در این ۶ ماه.. تا ۱۲ روز جلو و عقب افتادن…و همین الان ۴۳ روز هست که پریود نشدم..در حالیکه ۱۲ روز پیش باید این اتفاق می افتاد…مشکل از کجاست؟

    1. سلام شما تنبلی تخمدان دارید برای منظم شدن پریودی خود باید دارو مصرف کنید.

  146. با سلام من ۱ سال هست ازدواج کردم والان حدود ۵ ماه هست اقدام بارداری کردم ولی باردار نشدم پریودام هر ۲۰ یا ۲۱ روز اتفاق مفت موقع پریود میشم ۲ روز اول لک بینی دارم و از روز سوم پریودم میاد تا ۷ روز که ادامه داره این ماه زودتر پریود شدم ۷ روز زودتر میخوانم ببینم علت خاصی دارم باید به پزشک مراجعه کنم و این علت لک بینی چیست در ضمن ۳۱ ساله هستم ممنون ازپاسخگویی شما

    1. سلام نگران نباشید تاخیر ویا جلو افتادن پریود تا ۱۰ روز طبیعی است.

  147. خیلی ممنون از جواب.فقط ببخشید توی اینترنت اطلاعات ضد و نقیضی راجب تفاوت تنیلی تخمدان و تخمدان پلی کیست وجود داره.فرق این دو تا چیه؟و داروهاشون تفاوتی دارن؟

    1. در تنبلی تخمدان ممکن است کیست داخل تخمدان نباشد اما در تخمدان پلی کیستیک تخمدان پر از کیست های ریز می باشد.

  148. با سلام من ی دختر چهارده ساله هستم و خجالت میکشم این موضوع رو با مادرم درمیان بزارم من پریودم خیلی نامنظمه واینو هم بگم که در سن سیزده سالگی پریود شدم قبل از پریود هم ترشح خونی همراه با سوزش و خارش دارم من در یازدهم ماه پیش ترشح داشتم تا هجدهم بعد اون تو بیستو دوم ماه پریود شدم پریودای من هفت روزس ولی من چهارروز شدم الانم تو ششم ماه پریود شدم دارم میمرم از نگرانی خواهشا پاسخ بدید

    1. سلام سوال شما واضح نیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  149. باسلام وخسته نباشید من دختری ۱۴ ساله هستم که پریودام خیلی نامنظمه و تقریبا یک هفته قبل و بعد از پریود سوزش و خارش همراه با ترشح خونی دارم نمازامم نمیتونم بخونم بخاطر این ترشح و از استرس دارم میمیرم لطفا بگید مشکل من چیه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  150. با سلام من دختری ۱۴ ساله هستم و پریودم خیلی نامنظمه و هر دفعه تقریبا یک هفته قبل و بعد از پریود ترشح خونی دارم همراه با سوزش و خارش دارم خواهش میکنم بگید مشکلم چیه دارم از استرس میمیرم.

  151. سلام من تازه عروسی کردم واین چهارمین باره که بافاصله یه هفته تا دارم پریود میشم.اولین باری که جلو افتاد دقیقا روز عروسیم بود.این مدت هم استرس زیادی داشتم وهم کاهش وزن زیاد (با ورزش البته).دوسه باری هم قرص ضد بارداری مصرف کردم.بنظرتون مشکلی وجود داره یا بخاطر استرس وفشاری که بهم وارد شده هست؟

    1. سلام به علت استرس واضطراب دچار این مشکل شده اید اما اگر این مشکل ادامه دار بود باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.

  152. خیلی ممنونم

  153. سلام ،من با دوره هاى پريود مشكل دارم خيلي كوتاه شده البته قبلا ٢٥-٢٦ روزه بوده الان چند ماهه به ٢٢ روز رسيده و تخمكگذاري شده روز ٨-٩ كه هنوز يه مقدار لك ديده ميشه ولي تخمك آزاد ميشه من براي بارداري هم اقدام كردم يه سالى ميشه ولي نتيجه اي نگرفتيم بررسي روى لوله ها و آزمايش هم انجام شده و اونجا مشكلي نيست منتها يكى از تخمدانها ظاهرا چسبندگي مختصرى داره به رحم و خيلي فعال نيست اون تخمدان و در حقيقت من يك تخمدان فعال دارم ولي الان نگران اين دوره هاي پريود هستم و من ايران نيستم و اينجا خيلي دقيق نيستن و هيچ كمكى نگرفتم ممكنه پروژسترون بتونه كمك كنه دوره ها طولاني تَر بشه؟

    1. سلام شما باید دارو مصرف کنید تا سیکل قاعدگی شما به ۲۳ روز تا ۳۵ روز برسد .

  154. سلام ،من با دوره هاى پريود مشكل دارم خيلي كوتاه شده البته قبلا ٢٥-٢٦ روزه بوده الان چند ماهه به ٢٢ روز رسيده و تخمكگذاري شده روز ٨-٩ كه هنوز يه مقدار لك ديده ميشه ولي تخمك آزاد ميشه من براي بارداري هم اقدام كردم يه سالى ميشه ولي نتيجه اي نگرفتيم بررسي روى لوله ها و آزمايش هم انجام شده و اونجا مشكلي نيست منتها يكى از تخمدانها ظاهرا چسبندگي مختصرى داره به رحم و خيلي فعال نيست اون تخمدان و در حقيقت من يك تخمدان فعال دارم ولي الان نگران اين دوره هاي پريود هستم و من ايران نيستم و اينجا خيلي دقيق نيستن و هيچ كمكى نگرفتم ممكنه پروژسترون بتونه كمك كنه دوره ها طولاني تَر بشه؟

  155. سلام.من ۴۲ سال دارم و میوم رحمی دارم. حدود ۶ ماهه ک سیکل پریودهام ۲۱ روزه شده ولی ماه اخیر سر ۲۵ روز پریود شدم و بعد ۸ روز تمیز شدم و دو روز تمیز بودم دوباره رگه خونی سیاه دیدم و بعد ۶روز (یعنی بعد ۱۶ روز بعد پریودم)دوباره پریود شدم. بنظرتون علت چی میتونه باشه؟ممنون میشم ک راهنمایی بفرمایید

  156. سلام.من ۴۲ سال دارم و میوم رحمی دارم. حدود ۶ ماهه ک سیکل پریودهام ۲۱ روزه شده ولی ماه اخیر سر ۲۵ روز پریود شدم و بعد ۸ روز تمیز شدم و دو روز تمیز بودم دوباره رگه خونی سیاه دیدم و بعد ۶روز (یعنی بعد ۱۶ روز بعد پریودم)دوباره پریود شدم. بنظرتون علت چی میتونه باشه؟ممنون میشم ک راهنمایی بفرمایید

    1. سلام ممکن است علت آن میوم رحمی باشد.

  157. سلام . من ۲۴ سالمه و مجرد هستم ، دوره های پریود من همیشه بین ۲۷،۲۸ روز بوده اما دو سه ماه هستش که ۲۶ روز سیکل پریودام شده این ماه هم ۲۵ روز شد . بنظرتون مشکلی هست ؟؟ باید چی کار کنم ؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  158. سلام . من ۲۴ سالمه و مجرد هستم ، دوره های پریود من همیشه بین ۲۷،۲۸ روز بوده اما دو سه ماه هستش که ۲۶ روز سیکل پریودام شده این ماه هم ۲۵ روز شد . بنظرتون مشکلی هست ؟؟ باید چی کار کنم ؟؟

  159. سلام من۲۶سالم هست مجرد هستم من یک سالی میشه که دوره های پریودیم هر۱۶روزیه ۹روزهم پریود هستم,ایا اشکال داره

    1. سلام خیر مشکلی ندارد و طبیعی است.

  160. سلام ،ببخشید مدت دوماه هست پشت سر هم تقریبا ده روزی یبار پرپود میشم ،دکترم رفتم ،سونوگرافی هم دادم،ولی هیچ مشکلی نبود،ولی همچنان این موضوع ادامه داره،در ضمن ضعف شدید هم دارم ،من باید چکار کنم،خواهشن راهنما ییم کنید

    1. سلام باید هر روز قرص آهن مصرف کنید وزیر نظر پزشک از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  161. سلام خانم دکتر پارسال در ماه ۳ بار پریود شدم دکتر هم رفتم سونوگرافی دادم
    قرص آهن و b12و شیره ی خرما و قرص ال دی مصرف کردم
    تا خوب خوب شدم
    اما الان ۲۷مهر پریودیم تموم کردم امروز هم دوباره پریود شدم و البته درد شدیدی داشتم اما لکه بینی بود خون بسیار بسیار کمی و صبح که پریود شم تا الانی که ظهره هیچی لکه و خونی نیومد نشونه ی چیست
    در ضمن خانم دکتر ۱۶ سالمه این روزا همش خیلی خسته و گیج و شدم که دوست همش بخوابم به نظر شما نشونه ی چیه
    و چه چیزی مصرف کنم تا خوب بشم
    موفق باشین

    1. سلام بهتر است رژیم غذایی مقوی ومغذی داشته باشید.

  162. سلام، من ۳ ماه هست که ۱۸ روزه پریود میشم، دردهای لگنی هم بیش از گذشته شده، ۲۹ سالمه و متاهل. استرسم هم در ۶ ماه گذشته زیاد بوده. سونوگرافی چیزی نشون نداد و طبیعی بود. آیا احتیاج به رژیم خاصی هست؟یا خطرناک و غیرعادیه این شرایط؟

    1. سلام باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  163. سلام، من ۳ ماه هست که ۱۸ روزه پریود میشم، دردهای لگنی هم بیش از گذشته شده، ۲۹ سالمه و متاهل. استرسم هم در ۶ ماه گذشته زیاد بوده. سونوگرافی چیزی نشون نداد و طبیعی بود. آیا احتیاج به رژیم خاصی هست؟یا خطرناک و غیرعادیه این شرایط؟

  164. سلام من ۳۲ساله هستم متاهل یه فرزند شش ساله چندماهی هستش که ماهی دوبارپریودمیشم سونورفتم مشکلی نداشتم وقبل هرپریودی از ده روزقبل دردهای وحشتناک شروع میشه سردرد.کمردردوزیردل میخواستم نظرتون روبپرسم

    1. سلام بهتر است آزمایشات کامل هورمونی انجام بدهید.

  165. سلام من الآن دو ماهه که سیکلم به ۲۱ روز نمیرسه به۱۷ یا ۱۹ روز میرسه بنظرتون مشکلی دارم؟

    1. سلام بله اختلالی وجود دارد بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  166. سلام خداقوت من۲۶سللمه مجرد من دوماه قبل هر۱۴روزپریودشدم یعنی دوبارتویک ماه ماه بعدیش یه بارهمون۲۴ اماامروزکه۱۰بازم پریودشدم البته دردندارم خونریزی هم شدیدنیست مشکل چیه؟؟ آخه نگرانم

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی کامل علت مشکل شما بررسی شود.

  167. سلام من ۱۹سالمه و مجردم قبلا پریودام تقریبا منظم بود ولی الان ۴ماهه که ۱هفته پریود میشم و دوباره هفته بعد میشم.ینی یک هفته درمیون پریودم.بعضی وقتها کاملا خونه ولی بعضی هفته ها خون آب و کمی لخته های قهوه ای تیره…
    ۴ماه پیش هم یه غده مانندی در کشاله رانم دراومده و دکتر عمومی گفت عفونته و ۳ماه مترونیدازول و داکسی سایکیلین مصرف کردم ولی هی کوچیک بزرگ میشه و رفع نشده
    هنوز دکتر متخصص مراجعه نکردم میترسم?

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی کامل علت مشکل شما بررسی شود.

  168. با سلام
    من ۲۷ سالمه متاهل هستم به دلیل تنبلی تخمدان دکترم چند تا قرص بهم داد که باعث سردردم میشد آخرین قرص قرص ٱگنوگل بود، سر دردام انقدر زياد بود که تصمیم گرفتم بیخیال خوب شدنم بشم از وقتی قرص هامو ترک کردم و نمیخورم يه هفته به در ميون پریود میشم، طبیعی نیست درسته؟؟؟؟

    1. سلام بله طبیعی نیست باید به پزشک مراجعه نمایید.

  169. سلام وقت بخیر من سیکل قاعدگیم ۲۴ روز شده الان یکساله وحدود ۸روز هم طول میکشه یعنی فقط دوهفته پاک هستم در ضمن سنم ۴۴ ساله ازمایش دادام مشکلی نبوده ولی سونوگرافی ندادم میترسم

    1. سلام سیکل قاعدگی از ۲۲ روز تا ۴۰ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  170. سلام و خسته نباشید، من ۳۱ سالمه، ۲۱ هر ماه روز پریودم بود اما مهر و ابان شد ۱۲ ، اذر شد ۹ الان دی هم شده ۷ ام، همیشه قبل همه پریودها هم دو تاسه روز لکه بینی دارم و پریودهام حداکثر ۳روز هست، درد هم دارم ولی خیلی شدید نیست و با مسکن رفع میشه، به نظر شما لازمه به پزشک مراجعه کنم؟

  171. سلام و خسته نباشید، من ۳۱ سالمه، ۲۱ هر ماه روز پریودم بود اما مهر و ابان شد ۱۲ ، اذر شد ۹ الان دی هم شده ۷ ام، همیشه قبل همه پریودها هم دو تاسه روز لکه بینی دارم و پریودهام حداکثر ۳روز هست، درد هم دارم ولی خیلی شدید نیست و با مسکن رفع میشه، به نظر شما لازمه به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام سیکل های قاعدگی شما طبیعی است وجای نگرانی ندارد اگر طول دوره پریود شما ۳ روز کامل است و لکه بینی شما تبدیل به خون ریزی می شود طبیعی است .

  172. سلام من وقتی پریودم تموم شد دوباره بعد از ۱۰ روز خونریزی سیاه رنگ به مدت ۱۰روز کردم ، یک هفته قطع شد باز دوباره شروع شده علت چیست؟ ۴۰ ساله هستم.

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی و آزمایش های هورمونی بررسی شود‌

  173. سلام خسته نباشیدمن ۳۰ سالمه و تقریبا هر ۱۸روز یکبار پریود میشم خونریزی زیادی ندارم درد و سوزش و چیز دیگه ای هم ندارم مجرد ک بودم بیست روزی یکبار بود ولی الان ک متاهلم دو سه روز زودتر پریود میشم میخواستم بدونم ک آیا طبیعیه یا نه؟؟؟

    1. سلام بله طبیعی است.

  174. سلام خسته نباشید من هردو هفته یه بار پریود میشم وقتایی هم که پاکم باز لکه بینی دارم .ازمایش و سونو هم دادم مشکلی نداشتم یک ماه قرص دگزا بهم داد خوب بودم بعد دوباره همونطوری شد.اقدام به بارداری هم کردم اما نشد میشه راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما درمان می شود .

  175. سلام خسته نباشید.من ۲۸ سالمه و متاهلم.تو این ماه دوبار پریود شدم.میخواستم بدونم بهترین قرص ضد بارداری که ضررش کمه و خوبه چیه؟من شنیدم قرص یاز المانی و خوبه.چون قبلا قرص ایرانی مصرف کردم که باعث تهوع شدید در من شد.

    1. سلام می توانید از قرص روکین که ایرانی است استفاده کنید عوارض آن کمتر از قرص ال دی و اچ دی است ویا اینکه از نوع های خارجی مانند قرص یاز استفاده کنید.

  176. سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه ۲ساله که ازدواج کردم درتخمدانم چپم کیست دارم و ماهی دو یا سه بارپریود میشدم چندبارهم دکتر رفتم قرص ال دی برام تجویز کرد سه ماه خوردم سونو گرافی دادم دکتر گفت کیستت کوچیک شده میتونی حامله بشی ولی بعد یه ماه دوباره زود زود پریود شدم رفتم یه دکتر دیگه قرص ویتاگنوس و.ایونینگ پریم رز بهم تجویز کرد الان نزدیک دوماهه که اون قرصارو میخورم وپریودم ۴۸روز یک باره و زیر شکم سمت چپم بعضی وقتا درد میکنه آیا پریودم طبیعیه دوماهه جلوگیری نداشتم چرا حامله نمیشم آیا تنبلی تخمدان دارم برای تنبلی تخمدان چه قرصی بخورم

    1. سلام سیکل قاعدگی تا ۴۰ روز طبیعی است باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  177. باسلام خدمت شما.من تو ماه ابان سقط جنین داشتم که بعلت موندن جفت در رحم کورتاژ شدم بعد تو ماه اذر پریود سه روز داشتم.وسطهای ماه کم کم لکه بینی داشتم .بعد توماه دی به تاریخهای سوم وبیست وهشتم پریود شدم .الان در دهم بهمن ماه باز پریود شدم.از ترس اینکه باز کورتاژ نشم پیش دکتر نرفتم.طفل من چهار ده هفته بود .واینکه مدت پریودم سه روزه شده بعد از سقط.لطفا کمکم کنین.با تشکر

    1. سلام با توجه به اینکه کورتاژ شده اید احتمال اینکه بقایا مانده باشد وجود ندارد طول دوره پریودی ۳ روز طبیعی است.

  178. تشکر از جوابتون.میخواستم بدونم که این لکه بینیهای بین دو پریود که برام رخ میده بخاطر چیه.وچی باید مصرف کنم که خوب بشم.باز هم تشکر

    1. بعضی از خانمها در وسط سیکل در زمان تخمک گذاری دچار لکه بینی جزئی می شوند که این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  179. سلام وقتتون بخیر.
    بنده ۸ دی پریود شدم و ۲۲ دی به مدت ۲ روز کمی لک بینی داشتم و روز سوم خونریزیم شروع شد و ۲۹ دی تموم شد. الان ۱۲بهمن مجدد دو روزه لک بینی دارم همراه با کمردرد شدید.
    البته بنده اکثرا پریود نامنظم داشتم و تقریبا هر ۳۵ روز یک مرتبه پریود میشدم.

  180. سلام وقتتون بخیر.
    بنده ۸ دی پریود شدم و ۲۲ دی به مدت ۲ روز کمی لک بینی داشتم و روز سوم خونریزیم شروع شد و ۲۹ دی تموم شد. الان ۱۲بهمن مجدد دو روزه لک بینی دارم همراه با کمردرد شدید.
    البته بنده اکثرا پریود نامنظم داشتم و تقریبا هر ۳۵ روز یک مرتبه پریود میشدم.

    1. سلام بعضی از خانمها در وسط سیکل در زمان تخمک گذاری دچار لکه بینی جزئی می شوند که این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  181. سلام خسته نباشید من کیست تخمدان داشتم زود زود پریود میشدم بعد از چند بار رفتن دکتر چند ماه پیش تو ۴۸روز پریود شدم یه ماه پیش هم ۴دی پریود شدم امروزم ۳۰بهمن هنوز پریود نشدم حالت تهوع معده درد و لکه بینی داشتم رفتم آزمایش دادم گفتن حامله ای الان من باید از چندم حساب کنم هفته ی چندمه ؟زیر شکم وکمرم هم درد دارم میترسم پوچ باشه میگن تو پنجاهمین روز معلوم میشه پوچ یا نه الان من نمیدونم چند روزه لطفا جواب بدین

    1. سلام سن بارداری شما ۸ هفته و یک روز می باشد باید سونوگرافی انجام بدهید.

  182. سلام .من ۳۶سالمه و مجردم تا الان پریودیم منظم بوده .ده روزی میشه از کربلا برگشتم پریودیم ۴روز جلو افتاده و لخته های خیلی سنگینی داشتم بعد از هفت روز امروز دوباره لکه داشتم خیلی نگرانم علتش چیه؟ممنونم

    1. سلام به علت استرس واضطراب ویا تغییرات آب وهوایی ویا مصرف دارو ممکن است پریود شما جلو بیافتد که تا ۷ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد .

  183. سلام من ۲۸ سالمه و متاهلم. دو ماهه هر ۱۵ روز یک بار پریود میشم البته وسط ماه در حد دو روزه و کمتر از پریودی معمولیم. به عبارتی من ۹ دی پریود شدم و با توجه به سیکل ۲۸ روزه باید ۷ بهمن میشدم که ۱ بهمن شد و بعد ۱۵ بهمن لک بینی داشتم و ۸ اسفند دوباره پریود شدم که ۱۰ روز طول کشید الان دوباره از دیروز یعنی ۲۶ اسفندلک بینی دارم چرا؟و نزدیک سه ماهه قرض زینک و ب۶ مصرف می کنم

    1. سلام بعضی از خانم ها در وسط سیکل در زمان تخمک گذاری دچار لکه بینی می شوند که این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  184. سلام من ۲۸ سالمه و متاهلم. دو ماهه هر ۱۵ روز یک بار پریود میشم البته وسط ماه در حد دو روزه و کمتر از پریودی معمولیم. به عبارتی من ۹ دی پریود شدم و با توجه به سیکل ۲۸ روزه باید ۷ بهمن میشدم که ۱ بهمن شد و بعد ۱۵ بهمن لک بینی داشتم و ۸ اسفند دوباره پریود شدم که ۱۰ روز طول کشید الان دوباره از دیروز یعنی ۲۶ اسفندلک بینی دارم چرا؟و نزدیک سه ماهه قرض زینک و ب۶ مصرف می کنم

  185. سلام. من همیشه پریود دردناک ولی منظمی داشتم اما اخیرا چند روز قبل از موعد پریود شدم تا چند روز اول لک های تیره بود و مجموعا ۱۱ روز طول کشید . یک هفته بعد دوباره پریود شدم به مدت ۶ روز. و حالا دوباره بعد از دو هفته پریود شدم. مدتی هم هست که خارش دارم.

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده وبرای شما دارو تجویز شود.

  186. سلام من یه دختر ۱۵ساله دارم. دوماه که به فاصله یک هفته به یک هفته پریود می شه تاقبل از این دو ماهم پریوداس منظم بوده دکترم نبردمش ممکن به چه علتی باشه؟

    1. سلام ممکن است اختلالات هورمونی داشته باشد باید بعد از تعطیلات به پزشک مراجعه نمایید تا آزمایش های هورمونی درخواست شود .

  187. سلام خسته باشیدمن دختری شانزده ساله هستم که ار ۱۲ سالگی پریود میشدم ولی الان چند وقته که ماهانه ام طولانی میشه ممکنه بین ۱۰ تا ۲۰ روز هم باشه دکتر رفتم سونو دادم گفت سالم سالمی و هیچ مشکلی نداری لطفا کمکم کنید.

    1. سلام می توانید زیر نظر پزشک از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص ال دی کنید .

  188. سلام من خیلی زود به زود پریود میشم فاصله زمانی ۷روز ۲۷تموم شده پریودم ۷روزگذشت دوباره پریود شدم مشکلم چیه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  189. سلام ۳۲ سالمه ومجردم ، فاصله بین پریود من خیلی کم شده دو هفته پریود نیستم وبعد مجددا دچارپریود میشم سونو انجام دادم : جوابش اینه رحم و تخمدان طبیعی هستند.LT پلی کیستیک تخمدانی ۱۷ میلی متر است. ایا مشکلی دارم ؟یا باید ازمایشات هورمونی انجام بدم

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد با مصرف یک دوره دارو مشکل شما برطرف می شود.

  190. سلام من ۲۴سالمه حدود دو ماهه فاصله بین پریودی من کم شده یک هفته نگذشته من دوباره پریوذ میشم پریود ک میشم ۵ یا ۶ روز بعد دوباره لکه بینی شروع میشه بعد پریود میشم چند وقته همش استرس و فشار روحی هم داشتم اصلا سابقه نداشته من پشت سر هم اینجوری پریود شم پریود ک میشم دوباره ی هفته طول نمیکشه پریوذ میشم قبلا قرص هورمونی اسپیرنو لاکتون۲۵مصرف میکردم قطعشون کردم. بعدم ک استرس و فشار روحی خیلی داشتم چکار کنم کمکم کنین

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  191. سلام خسته نباشین،،من به دکترهای زیادی مراجعه کردم و هم سونوگرافی دادم هم آزمایش خون..من تنبلی تخمدان دارم ولی برخلاف اسمش،همیشه پریودم.قرص های زیادی مصرف کردم از جمله قرص های ضد بارداری و دوفاستون ولی در همون مدت مصرف خوبم و بعدش دوباره روز از نو روزی از نو…در ضمن حجم خونریزی من بسیااار زیاده طوری که اون چند روز خونریزی خونه نشین میشم..من دخترم و ۲۴ سالمه خواهش میکنم تمنا میکنم ازتون راهنماییم کنید

  192. سلام من فروردین ماه قرص اورژانسی مصرف کردم و درحالیکه ۶روز از پاک‌شدنم میگدشت دوباره پریود شدم(۲۷فروردین)،ماه بعد ۲۷ام اردیبهشت پریود شدم وبرخلاف همیشه که ۸روز طول میکشه ۵روز طول کشید الان ۱۲ خرداد لک بینی همراه با درد شکم و کرگرفتگی دارم یعنی پریود خواهم شد؟چون فردا هم عازم‌سفرم میتونم مصرف قرص ال دی رو قبل از خونریزی شروع کنم؟کمک میکنه؟ممنون که پاسخگو هستین

  193. سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و قبلا پریودی هام تقریبا منظم بود یا مثلا تهش ۷ روز عقب میفتاد اخرین عادت ماهانم اول خرداد بود الانم ک ۱۹مه دوباره پریود شدم خیلیم ادم استرسی هستم پارسال بخاطر عقب افتادن پریودیم دکترم رفتم سونو شدم چیزی مشاهده نشده

  194. سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و قبلا پریودی هام تقریبا منظم بود یا مثلااگه ی وقت دیر میشد تهش ۷ روز عقب میفتاد اخرین عادت ماهانم اول خرداد بود الانم ک ۱۹مه دوباره پریود شدم خیلیم ادم استرسی هستم پارسال بخاطر عقب افتادن پریودیم دکترم رفتم سونو شدم چیزی مشاهده نشده و برای استرسم قرص پرپرانول مصرف میکنم میتونه از عوارص این قرص باشع

    1. سلام بله ممکن است از عوارض قرص مصرفی باشد .

  195. سلام ببخشید من ۱۴سالمه ده ماهه ک پریودم شروع شده اولاش خوب بود منظم و بدون درد اما یکی دوماهه ک خیلی نامنظم شده هر یکی دو هفته پریود میشم این اواخر هم خیلی استرس کشیدم یعنی بخاطره استرس؟؟؟؟؟لطفا جوابمو بدین خیلی نگرانم

    1. سلام بله استرس واضطراب روی دوره پریود تاثیر گذار است بهتر است آرامش داشته باشید.

  196. سلام
    من ۴ماه ب فاصله ۱۰روز پریود میشم اونم خیلی زیاد چکار باید کنم خیلی نگرانم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود .

  197. با سلام وقتتون بخیر من ۲۲ سالمه و تازه ازدواج کردم تقریبا ۶ ماه بود که پریود نمیشدم دکتر و آزمایش رفتم و در جواب هیچگونه مشکلی نداشتم ولی دقیقا از ۱ ماه قبل عروسیم یکسره به مدت ۳۳ روز پریود شدم بعد اینکه تموم شدم بلافاصله بعد ۳ روز دوباره پریود شدم پریودمم شدید غلیظ و رنگ تیره تقریبا مشکی میشه گفت هستش هرکدوم سایت رو نگاه میکنم نوشتن ممکنه به سن یائسگی نزدیک شده باشه ولی تو خانواده ثابقه یائسه زود نداریم لطفا راهنماییم کنید از نگرانی دارم میمیرم

    1. سلام خیر ربطی به یائسگی ندارد باید سونوگرافی وآزمایشات هورمونی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  198. سلام ۵ ماه پیش که سونو انجام دادم یک کیست تخمدان ۱۷ میلی داشتم ولی دارو مصرف نکردم الان این کیست بزرگ شده به اندازه ۵ سانت،ایا با مصرف دارو مشکلم برطرف میشه یا نیاز به جراحی داره؟

    1. سلام با مصرف دارو برطرف می شود خیر نیازی به جراحی نیست.

  199. سلام خسته نباشید
    ببخشید من ی مشکلی پیدا کردم.
    ماه پیش ،روز آخر پریودم قرص اورژانسی مصرف کردم ی هفته بعد دوباره پریود شدم از همون موقع ۱۰ روز پریودم دو روز پاک میشم بعد دوباره ۱۰ روز پریود، تو این ۱۰ روز ۳ روز رو خونریزی دارم بقیه رو لکه بینی دارم.. الان دفعه سومه ک پریود شدم ، البته با دفعه قبل قرص خوردنم میشه ۴ بار .تورو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم .ممنون

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  200. سلام من ۱۸ سالمه همیشه پریودیم منظم بوده اماتقریبا ۲۵ روزی میشه که دو روز که قطع میشه باز پریود میشم ینی پشت سر هم پریود میشم….به دکتر ک مراجعه کنم معاینه صورت میگیره؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی و آزمایشات هورمونی درخواست شود .

  201. سلام من ۱۷ سالمه مدتیه که پریودام ۱۰ روز ۱۰ روز شروع میشه اصلنم درد و سوزش و اینا ندارم ۳_۴ روز قبل پریودم لکه میاد تروخدا بگین چیکار کنم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  202. سلام و عرض ادب.۴۱ سالمه.تاسه سال پیش هر ۲۸ روز یکبار پریود میشدم.بعد شد ۲۶ روز وزود به زود پریود میشدم و میشم مثلا از ۲۳ روز تا ۲۶ و به ندرت ۲۸ روز.تو این برهه زمانی متوجه شدم کم کاری تیرویید دارم و در حال حاضر لووکسین مصرف میکنم درد وخونریزی شدید ندارم بعضی مواقع با ورزش و کار زیاد ممکنه پیش بیاد.به نظر شما علت بی نظمی چه چیز ممکنه باشه این عادیه.برای مشکل تیرویید و قرص لووکسینمه.سپاس فراوان.

    1. سلام نگران نباشید با توجه به شرح حال شما سیکل های قاعدگیتان نرمال است.

  203. سلام .من ۲۰ روزه ازدواج کردم‌الان هفته ی پیش پریود شدم‌و پنجشنبه پریودیم‌تموم شده‌الان دوباره پریود دم‌و قرص Ld مصرف میکنم‌مرتب ممکنه مربوط باشه به مصرف قرص ال دی؟ خیلی نگرانم

    1. سلام نباید مرتب از قرص ال دی استفاده کنید باید یک هفته بین مصرف قرص ها فاصله بگذارید.

  204. سلام.من ۳۷سال دارم و از اول که پریود شدم تا الان همیشه زود ب زود پریود میشم.مثلا ۱۶ یا ۱۷روز پاکم و دوباره پریود میشم.خیلی هم خونریزی دارم.خیلی ب دکتر مراجعه کردم و قرص ضدبارداری دادن و استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم.خیلی کلافه ام از اینکه اینقد زود پریود میشم چیکار کنم؟

    1. سلام به هر حال این مسئله طبق گفته خود از ابتدا به این شکل بوده و سیکل های قاعدگی شما نرمال است .

  205. سلام خسته نباشید
    من ۳۰ سالمه و ۴ سال ازدواج کردم قبلا پیشگیریم با قرص بود ۶ ماه پیش دستگاه گذاشتم البته تو بازوم گذاشتن ایمپلنت بود ..تو اون مدتی که دستگاهو داشتم مرتب پریود بودم ۱۵ روز تا ۲۰ وخونریزی شدید داشتم ولی قبل از دستگاهم پریودم مرتب بود بعد از ۲ ماه دستگاه بیرون اوردیم ولی تو این ۴ ماه بازم پریودام نامرتب شده تو ماه ۳ بار پریود میشم وهربارم ۵ تا ۶ روز طول میکشه البته لینم بگم که هر روز نیم ساعت ورزشهای هوازی انجام میدم ….
    ممنون میشم اگه جواب بدین واقعا باید چکار کنم..

    1. سلام برای منظم شدن پریود خود می توانید از قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  206. سلام من ۱۶ سلمه من هر ماه دوبار پریود میشم و این تقربا منظم شده به نظرتون غیر طبیعیه و ممکنه مشکلی ایجاد شه لطفا کمکم کنید

    1. سلام اگر از اول به این شکل بوده خیر مشکلی وجود ندارد.

  207. ببخشید من دوهفته پیش شدم ولی الان باز دارم میشم خونریزیش‌کم هستش
    ولی خیلی نگرانم مشکلم چیه ؟؟

  208. سلام لطفا میشه سوال منو جواب بدید. من ث۲سالمه یه بار ۴ قرص ال دی باهم خوردمکه استفراع کردم و بعدش قرص اورزانسی خوردم الان دو دفعه هستش که زوتر پریود میشم. این بار تازه پریودیم تموم شده ۴روز گذشت و دوباره پریود شدم. میشه بگید الان باید چیکار کنم. مدروکسی پروژسترون بخورم ایا؟ از چ روزی از دوره مصرف کنم؟ خواهشا جواب بدید

  209. سلام و خسته نباشید من ۲۲ سالمه پریود من همیشه مرتب بود هر ۲۳ روز ۲۳ روز ولی الان دوماهه خیلی زود پریود میشم یعنی ۱۷ روز پاکم دکتر رفتم ازمایش سونوگرافی دادم هیچی نشون نداد همه چی نرماله حتی کیستم ندارم ولی من متاسفانه از قرص ldنمیتونم استفاده کنم تا میخورم مریض میشم نمیدونم چیکار کنم واقعا
    کمکم کنین

    1. سلام نگران نباشید اگر ۱۷ روز پاک و ۷ روز پریود هستید مشکل جدی وجود ندارد اما اگر طول دوره پریود شما کوتاهتر شد آن وقت باید آزمایشات هورمونی انجام بدهید.

  210. سلام من ۱۴ سالمه و ۴ ماهه که پریود می شم ماه اول و دوم طبیعی بود اما از ۱فروردین تا ده فروردن شدم و باز بعد از یه هته پری شدم تا الان ماه دو بار میشم هماه با لخته ایا مشکلی هست

    1. سلام در یک سال اول این مسئله طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد بهتر است در یک ماه به مدت یک هفته از قرص آهن استفاده کنید.

  211. سلام
    من ۱۷ سالمه ی چند ماهی هست ک ازدواج کردم با شوهرم رابطه کامل واژنی دارم ولی برای بارداری جلوگیری میکنم این ماه ۱۰ روز زودتر پریود شدم میترسم دلیل زود پریود شدنم بخاطر بارداری باشه آیا ممکن دایلی زود پریود شدنم بارداری باشه
    توروخدا جواب بدین خیلی نگرانم ممنون

    1. سلام زودتر پریود شدن ربطی به بارداری ندارد باید از نظر هورمونی بررسی شوید .

  212. سلام.من خانوم ۲۷ ساله هستم ی بچه دوساله نیمه دارم.من چهارماه پریود نشدم رفتم دکتر با ازمایشو سونو بهم امپول داد تا پریود شدم بعد پریودی قرص دوفاستون بهم داد ک ۳ماه پریود دائم بودم دوباره رفتم دکتر قرصمو عوض کرد بهم ال دی خارجی داد دو ماه خوردم حالا هر ی هفته ی بار پریود میشم.در ضمن قرص ال دی بهم نمیسازه ۵ کیلو وزن کم کردم.باید چکار کنم

    1. سلام باید با سونوگرافی و آزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  213. سلام،من ۲۲سالمه و یک ساله ازدواج کردم،چند ماهیه دوره پریودم بدجور بهم ریخته،هرماه دوروز میاد عقب تاریخش اما این ماه بعد از ۱۴ روز پاکی دوباره پری شدم علتش چی میتونه باشه خیلی نگرانم چون اصلا وقتم نبود یعنی ۲۱ روز نشد بعد از ۱۴ روز دوباره شدم دلیلش میتونه از استرس باشه؟و یا مشکل رحم دارم؟خیلی میترسم ?

    1. سلام بله استرس تاثیر گذار است اما اگر دوره بعدی تکرار شد نیاز به پیگیری وجود دارد.

  214. سلام خسته نباشین! ببخشید دختر دوازده ساله دارم ۳ اسفند ۹۷ برای اولین بار پریود شد بعد ۳ ماه دوباره پریود شد و الان از اون موقع که حدود دو ماه هستش که هر ۱۲ روز یه بار پریود میشه نمیدونم باید چیکار کنم آیا جای نگرانی هست یا طبیعیه؟ البته دخترم کم کاری تیروئید داره که دارو مصرف میکنه و ژیمناستیکم کار میکنه اگه لطف کنین راهنماییم کنیین ممنون میشم!

    1. سلام بهتر است آزمایش تیروئید انجام دهند ممکن است به علت مصرف دارو هورمون تیروئید تغییر زیادی کرده باشد آزمایش خون انجام بدهد تا دوز دارو تعیین شود یا در صورت نیاز مصرف دارو قطع شود.

  215. سلام من ۱۷ سالمه و هر ماه دوبار پریود میشم و ینی بیشتر اوقات فاصله ی بین پریودام دو هفتس
    و خونریزیمم زیاده به نظرتون چیکا کنم ؟خیلی نگرانم

  216. سلام.من ۱۸ سالمه و مجردم .نمیددنم چرا دوماهی هست ماهی سه چهار بار پریود میشم.شاید به خاطر استرس باشه چون میخام امسال کنکور بدم.لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی و آزمایش هورمونی درخواست شود .

  217. سلام لطفاراهنماییم کنید من دختری هستم۲۰ساله کیست درمویید تخمدان دارم و همچنین مدتیه بخاطر کم کاری تیروئیددارو مصرف میکنم ولی بعد از اخرین پریودم چندرور بعد دوباره پریود شدم و بعد از دوروز تموم شد الان بعد از گذشت حدودا ده روز بازم پریود شدم.کسی میدونه علتش چی میتونه باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *