پوشک خوب برای نوزاد چی بگیرم؟!/ ویژگی های پوشک خوب

پوشکی بلند و با رویه کتان را برای کودک خود انتخاب کنید تا هم ادرار از پوشکش به بیرون درز نکند و هم به خاطر جنسش امکان تبادل هوا به بیرون را داشته باشد انتخاب یک پوشک نامناسب ممکن است موجب انحراف پاهای کودک، عفونت ادراری، حساسیت پوستی و بیماری شود. پس لازم است دقت شود پوشک روی ران بچه جا نیندازد، گلوله نشود…

پوشکی برای کودک خوب و مناسب است که استفاده از آن پوشک به‌سلامت نوزاد و بچه آسیبی نرساند. پوشکی سالم است که عاری از ترکیب و عطرمایه‌های شیمیایی باشد و از جنس پلاستیک هم نباشد تا باعث تعریق شود. هر ماده شیمیایی که در پوشک وجود دارد، می‌تواند حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.

پوشک خوب برای نوزاد چی بگیرم؟

ویژگی های پوشک خوب

پوشک خوب برای نوزاد چی بگیرم

پوشکی بلند و با رویه کتان را برای کودک خود انتخاب کنید تا هم ادرار از پوشکش به بیرون درز نکند و هم به خاطر جنسش امکان تبادل هوا به بیرون را داشته باشد. گذشته از این پوشک‌هایی که پنبه‌هایشان گلوله گلوله و جدا از هم به نظر می‌رسند، دارای عطر و بو هستند، به‌سختی چسب‌هایشان باز می‌شود و به همین علت برای کودکتان این پوشک‌ها را انتخاب نکنید.

 انتخاب یک پوشک نامناسب ممکن است موجب انحراف پاهای کودک، عفونت ادراری، حساسیت پوستی و بیماری شود. پس لازم است دقت شود پوشک روی ران بچه جا نیندازد، گلوله نشود یا پنبه‌هایش از هم باز نشوند، از طرفین یا از پشت پس ندهد، عطری و کرم‌دار نباشد، بین دو پای کودک بیشتر از چهارانگشت فاصله نیندازد، پلاستیکی نباشد یا چسب‌هایش شل یا خیلی محکم نباشد. 

حساسیت کودک شما به پوشک به معنی استفاده از پوشک‌های خارجی نیست. گاهی کودک شما به پوشک‌های خارجی نیز حساسیت می‌دهد. پس پوشکی را انتخاب کنید تا باپوست کودک شما سازگار باشد.

شاید قیمت ارزان برخی پوشک‌ها در بازار توجه شمارا جلب کند، اما بسیاری از پوشک‌های ارزان‌قیمت خیلی زود نم پس می‌دهند و کار شمارا برای تعویض و نظافت نوزاد چند برابر می‌کنند. در انتخاب ضخامت پوشک برای کودک خود دقت به خرج دهید.

قبل از خواب کودک، در هنگام شب پوشک آن را تعویض کنید. تا بتوانید دو، سه‌ساعتی با خیال راحت بخوابید برای چک کردن وضعیت کودک و عوض کردن دوباره‌اش چند ساعت بعد بیدار شوید و اگر نیاز به تعویض است حتماً این کار را انجام دهید.

برای جلوگیری از پخش شدن بوی بد پوشک، پوشک کثیف را فوراً ببندید و در کیسه‌ای دربسته در کیسه‌زباله بیندازید و هرروز کیسه‌زباله‌تان را خالی کنید.

اگر نوزاد شما پسر است، سر آلت تناسلی‌اش را به سمت پایین قرار دهید تا ادرارش از پوشک بیرون نریزد. در هنگام تعویض پارچه‌ای روی آلت تناسلی‌اش قرار دهید تا در صورت ناگهانی ادرار کردن، زحمت شما برای نظافت خانه چند برابر نشود. هنگام تمیز کردن هم آلت تناسلی نوزادان پسر را با دستمال مرطوب کاملاً پاک‌کنید.

کودک را باید چند بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه بعد از تمیز و خشک‌کردن، بدون پوشک روی تشکچه خواباند تا کمی بازی کند و قبل از بستن پوشک از کرم محافظ پا استفاده شود. نوزادان ممکن است در روز به هشت‌ تا ۱۰ پوشک نیاز داشته باشند و به محض اینکه دیدید پوشک کثیف است یا سنگین و پر به‌نظر می‌رسد، آن را عوض کنید.

براي ‌ماه اولي كه پوشك كودك را باز مي‌كنيد و تا زماني كه فرآيند دفع در دستشويي براي كودك جا بيفتد، شورت‌هايي در بازار هست كه با عنوان شورت پوشكي يا شورت آموزشي در داروخانه‌ها و فروشگاه‌هاي لوازم كودك موجود است. اين شورت‌ها داراي یک‌لایه پلاستيكي و لايه جاذب هستند و اجازه نمي‌دهند تا در صورت دررفتن دستشويي كودك، فضاي خانه وزندگی شما نجس و آلوده شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *