پنج جمله ای که مردان عاشق شنیدنش هستند!

مردان نیازمند چه جملاتی هستند؟

پنج جمله ای که مردان عاشق شنیدنش هستند

۱- دوستت دارم عزیزم!

بله، گفتن دوستت دارم ساده است اما در بیشتر مواقع نادیده گرفته می شود. «دوستت دارم» جمله ای است که شما باید آن را هر روز به شریک زندگی تان بگویید. در این دو کلمه هزار معنی نهفته است. به عنوان مثال شما به او می گویید که از حالا تا همیشه او تنها عشق زندگی تان خواهد بود. پس اجازه ندهید که هیچ چیزی مانع دوست داشتن شما و بیان این جمله، در لحظه لحظه زندگی تان شود.

زمانی که شریک زندگی تان اشتباهی مرتکب می شود، باور آن برای هر دویتان سخت است اما کلماتی که در این شرایط به زبان می آورید، تاثیری همیشگی دارند. به عنوان مثال، زمانی که شما به شریک زندگی تان می گویید که «تو در هر شرایطی برای من عزیزی» در واقع شما می خواهید به او ثابت کنید که «با وجود تمام اشتباهاتی که کرده ای، من هنوز هم دوستت دارم».

۲- درکت می کنم عزیزم!

هر چه رابطه شما با شریک زندگی تان طولانی تر شود، قدرت درک شما نیز از او افزایش می یابد. شما زندگی مشترک را تجربه می کنید، به عنوان مثال اگر در محیط کار او مشکلی بوجود آید، شما به خوبی عکس العمل طرف مقابل تان را می دانید و در این شرایط اگر به او بگویید که «من شرایط تو را درک می کنم، یا «می فهممت» در واقع این اطمینان را به او می دهید که او تنها نیست و این شما هستید که حتی بدون این که او کلمه ای به زبان آورد، احساسات او را درک می کنید و پشت اش هستید. این یکی از کارهایی است که در روابط عاطفی بلند مدت، تاثیر بسزایی می گذارد.

۳- ازت ممنونم عزیزم!

هر چه رابطه بیشتر پیش می رود، ما نیز احساس نزدیکی بیشتری با طرف مقابل مان پیدا خواهیم کرد طوری که بر انتظارات مان نیز افزوده خواهد شد. ما انتظار داریم که عشق زندگی مان به تمام نیازهای ما رنگ واقعیت بپوشاند و فکر می کنیم که این وظیفه اوست که ما را شاد کند، به همین دلیل گاهی یادمان می رود که در واقع به ما لطف کرده است.

گفتن یک کلمه «ممنوم» اگر چه به ظاهر ساده است اما تاثیر زیادی بر طرز فکر و به تبع رفتارهای بعدی طرف مقابل تان دارد. در واقع شما با گفتن این جمله به او ثابت می کنید که شکرگزار هر کاری که او برای شما انجام می دهد، هستید. در نتیجه، شریک زندگی شما نیز احساس خوبی پیدا خواهد کرد زیرا می داند که شما به تک تک کارهایی که او برایتان انجام می دهد، آگاهید و سعی می کند که به رفتارهای خوب خود ادامه دهد.

۴- من از تو حمایت می‌کنم!

شاید ندانید، اما مهم است که به همسر خود بفهمانید که از او حمایت می‌کنید. طبق مطالعات منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، حمایت کلامی و اشارات غیرکلامی در رابطه به همسرتان حس امنیت می‌بخشد که منجر به پایه‌ریزی اعتماد و صمیمیت می‌شود.

این مطالعات نشان داد حمایت دلسوزانه زوجین نسبت به شخصیت و ارزش‌های یکدیگر موجب بهبود کیفیت رابطه آن‌ها می‌گردد. 

۵- روز خوبی داشته باشی عزیزم!

اهمیت کمی دلگرمی در روز با گفتن روز خوبی داشته باشی و دعای خیر قابل توجه است. دنیای بیرون می‌تواند خشن باشد و آگاهی از اینکه همسرتان هر کجا که باشید حامی شماست، حس قدرت و انرژی مضاعفی را در برابر نبردهای زندگی به شما و او می‌بخشد.

در نتیجه، رابطه سالم، سلامت روح را افزایش می‌دهد. اما از طرف دیگر یک رابطه ناسالم، زندگی را به مصیبت تبدیل می‌کند. نحوه ارتباط ما با موارد مهم، نمایی از رابطه ما را آشکار می‌سازد، اما تغییر شیوه ارتباط ما نیز می‌تواند به بهبود کیفیت رابطه کمک کند. 

 محمدرضا نظامی روان‌شناس خانواده اظهار کرد: نحوه صحبت کردن و به کار بردن کلمات در گفتگو زوجین با یکدیگر بسیار مهم است، چراکه هر کدام از آن‌ها می‌توانند احساسات درونی خود را به طرف مقابل نشان دهند.

وی افزود: مورد ستایش قرار دادن ظاهر زنان از جمله مواردی است که خشنودی آن‌ها را به همراه می‌آورد و باعث ارتقای روحیه‌شان می‌شود. البته باید برای تعریف از ظاهر همسرتان دلیلی داشته باشید تا او فکر نکند که شما فقط برای شاد کردنش، تمجید الکی کرده‌اید.

نظامی تصریح کرد: به یاد داشته باشید که باید در انجام هر کاری اعتدال رعایت و از افراط و تفریط خودداری شود، به ویژه در مواردی که هر یک از زوجین احساسات خود را نسبت به همسرش ابراز می‌کند، چرا که عدم رعایت این موارد موجب می‌شود کارهایشان برای طرف مقابل عادی جلوه کند و از جذابیت آن‌ها کاسته شود.

این روان‌شناس خانواده خاطر نشان کرد: شنیدن جمله «با وجود تو در زندگیم احساس خوشبختی می‌کنم» از سوی کسی که عاشق شماست، حس بسیار خوشایندی را در او ایجاد می کند و این عمل راه مناسبی است برای اینکه به وی نشان دهید که چقدر برای شما ارزش دارد.

وی با بیان اینکه تحسین کردن همسر به ویژه در میان جمع بسیار مهم است، افزود: هربار که همسرتان کار خوبی را برای شما انجام می‌دهد و یا حرف زیبایی در مورد شما می‌زند، "سعی کنید در میان جمع از او تقدیر کنید" و همسرتان را مورد تحسین قرار دهید، زیرا این کار موجب افزایش اعتماد به نفس و صمیمیت میان شما می‌شود.

نظامی اضافه کرد: به همسرتان بگویید که نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید، بیان این جمله مخصوصا در مکالمات از راه دور بسیار موثر است، زیرا به این وسیله به او می فهمانید که چقدر دلتنگش هستید و با گفتن چنین مطلبی دیگر نیازی نیست که بارها جمله "دلم برایت تنگ شده" را تکرار کنید.

این روان‌شناس تاکید کرد: از جملات موثر بر روان زوجین بیان جمله «واقعا همسر ایده‌آلی برایم هستی» است، زیرا گفتن این جمله به طرف مقابلتان نشانگر آن است که هر کاری او انجام می‌دهد، برای شما ارزش دارد و اثر گذار است. همچنین استفاده از جمله « هیچ‌کس به اندازه تو خوشحالم نمی‌کند» برای همسرتان نشان می‌دهد که او بهترین کسی است که در زندگی شما وجود دارد و این کار یک تحسین بزرگ برای او است.

منبع خبر : خبر تکمیلی از yjc

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *