پماد ویکس برای نوزادان/ آیا گرفتگی بینی را درمان می کند؟!

پماد ویکس یکی از داروهای ضد احتقان محبوبی است که به راحتی می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد؛ این پماد می‌تواند به سرعت شما را از شر گرفتگی بینی خلاص کند؛ اما پماد ویکس برای نوزادان ممنوع است و برای کودکان بالای ۲ سال نیز بهتر است با مشورت پزشک استفاده شود.

ترکیبات فعال موجود در ویکس، نظیر کافور، روغن اوکالیپتوس، و منتول، به باز شدن گرفتگی بینی کمک می‌کنند و تنفس را راحت و آسان می‌نمایند.

همچنین ترکیبات پماد ویکس به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی، ضد باکتری و ضد التهابی به درمان عفونت گوش نیر کمک می کنند.

پماد ویکس برای نوزادان

ماساژ با پماد ویکس برای کودکان بالای ۲ سال

مقداری ویکس روی سینه، گلو و پشت کودک بمالید، منتول، کافور و روغن اوکالیپتوس موجود در آن گرفتگی بینی و سینه را هنگام شب برطرف می کند. توجه داشته باشید، ویکس را نباید بالای لب بمالید، زیرا بوی آن بسیار تند است و باعث ناراحتی کودک و اختلال تنفسی و حساسیت می شود.

برخی از فرمول های ویکس فقط برای کودکان بالای ۲ سال توصیه شده است، بنابراین به برچسب آن دقت کنید.

روش مصرف ویکس برای بزرگسالان:

 این کرم موضعیِ حاوی منتول را پیش از رفتن به تخت خواب به آرامی روی قفسه‌ی سینه، کمر، و گلوی‌تان بمالید تا بتوانید نفس راحتی بکشید و خواب خوبی داشته باشید.

 هم‌چنین، مقداری آب را در کتری بجوشانید. حرارت را خاموش کنید و مقدار اندکی ویکس را در آب بریزید. حوله‌ای را روی سرتان بکشید؛ سرتان را بالا کتری ببرید؛ چشمان‌تان را ببندید و فقط به مدت ۲ دقیقه بخارات کتری را استنشاق کنید. این کار را در طول روز بر حسب نیاز تکرار کنید.

توجه: برای کودکان زیر ۲ سال از ویکس استفاده نکنید. هم‌چنین، بخور دادن برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نیست.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. اینو امتحان نکردم ولی روغن بنفشه طبیعی از عطاری گرفتم خوبه براحتی گرفتگی بینی خودم رو باز کرد.

  2. قطره منتول رو دکتر یه بار برای گرفتگی کمرم تجویز کرد و یه مدت با ماساژ مالیدم و خوب شدم منتول گیاهیه اثر باز کنندگی خوبی داره…

  3. منتول رو از روغن نعنا میگیرند درسته خاصیت ضد اسپاسم و .. داره اما سمی هم هست موارد منع هم زیاد داره : آلرژی نداشته باشیم مصرف موضعی باشه.سرو صورت کودک نمالیم و الباقی

  4. ممنون از اطلاعات خوبتوون?

  5. کسی خبر نداره ولی کمتر کسی تنفس درست از بینی داره . ضعف و بیحالی خودمون رو به همه چی ربط میدیم الا به این موضوع . مث خودم که بعد از ۵۰ سال تازه کشفم شد … سربلند باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *