پماد کلوتریمازول برای جوش

پماد كلوتريمازول یک درصد و همه آن چیزی در رابطه با آن می خواهید بدانید

كلوتريمازول ۱% يك داروي متوقف كننده رشد قارچ است، ولي بسته به مقدار مصرف ميتواند كشنده قارچ نيز باشد. اين دارو بيوسنتز ارگوسترول يا ساير استرولها را مهار نموده و با آسيب رساندن به غشا ديواره سلولي قارچ و تغيير در نفوذپذيري آن، موجب خروج عناصر ضروري داخل سلولي ميشود.

عفونت‌ های قارچی اگر چه در زندگی ‌های بدون بهداشت وجود دارد، اما این روزها شاهد مراجعه ی بسیاری از بیمارانی هستیم که از قارچ‌ های آزاردهنده ی پوستی شکایت می‌ کنند و در این بین خانم ‌ها نسبت به آقایان در ابتلا به این دسته از عفونت ‌ها جلوتر هستند.

در این بین کلوتریمازول به عنوان یک داروی ضد قارچ قوی و موثر توانسته مورد توجه بیماران قرار بگیرد.

این داروی قوی در حقیقت قارچ‌ ها را نشانه می ‌گیرد و با حمله به دیواره ی سلولی آن ها، دژ حفاظتی ‌شان را از بین می ‌برد.

کلوتریمازول در درمان بیشتر عفونت‌ های قارچی موثر است. کاندیدا آلبیکانس، تنیا ورسیکالر، عفونت ‌های قارچی ناخن و… از جمله عفونت‌ هایی هستند که با این دارو درمان می ‌شوند.

البته جذب سیستمیک این دارو پایین است، اما بهترین فرم مصرف آن به صورت موضعی است. جذب این دارو حتی از طریق مخاط بخش‌ های مختلف بدن هم چون واژن تا ۳۰ درصد بالاتر می‌ رود. به همین دلیل انواع واژینال آن نیز در بازار وجود دارد.

کرم کلوتریمازول برای جوش

کلوتریمازول فقط زیر نظر پزشک

۱- اگر چه در دوران بارداری، مصرف کلوتریمازول عارضه ی زیادی ندارد، اما توصیه می‌ شود در ماه‌ های نخست حاملگی بدون تجویز و مشورت پزشک از آن استفاده نشود.

۲- مراقب باشید این دارو به چشم‌ ها نرسد و اگر چنین اتفاقی افتاد، هر چه زودتر آن ها را با آب تمیز بشویید.

۳- سوختگی و تحریک پوست از جمله عوارض شدید کلوتریمازول است و در صورت مشاهده، مصرف آن قطع شود.

۴- در خانم‌ های شیرده مصرف این دارو بی‌ خطر است.

۵- مصرف این دارو با الکل تداخل دارویی دارد و به کبد بیمار فشار وارد می ‌کند؛ چون متابولیسم کلوتریمازول از طریق کبد صورت می ‌گیرد.

۶- در صورت ابتلا به عفونت ‌های قارچی واژن علاوه بر استفاده از این دارو، باید لباس‌ های زیر هر روز عوض و پس از شست ‌و شوی مناسب با آب داغ جلوی آفتاب خشک شوند.

۷- پس از استفاده ی این دارو در محل ‌های موضعی مانند پوست دست ‌ها یا بازوها از تماس نور خورشید با آن ناحیه جلوگیری شود تا دارو تاثیر بیشتری بگذارد.

كلوتريمازول يك ضد قارچ وسيع الطيف است كه در درمان عفونتهاي قارچي حاصل از درماتوفيتها، مخمرها، و مالاسزيا فورفوركاربرد دارد. كلوتريمازول با ممانعت از تقسيم و رشد ارگانيسم عمل ميكند.

همچنين، اين دارو بيوسنتزتري گليسيريدها و فسفوليپيدها توسط قارچ را مهار ميكند. علاوه بر اين، اين دارو با مهار فعاليت اكسيداتيو و پراكسيداتيو آنزيم ها، سبب ساخت غلظتهاي سمي هيدروژن پراكسايد در داخل سلول شده كه ممكن است منجر به از بين رفتن اندامكهاي داخل سلول و نكروز سلولي گردد. در كانديدا آلبيكانس، اين دارو از تبديل بلاستورسپورها به شكل ميسلي فعال قارچ جلوگيري ميكند.

موارد مصرف: درمان كانديدياز فرجي-مهبلي Vulvovaginitisناشي از كانديدا آلبيكانس و ساير گونه هاي كانديدا.

توجه :
كلوتريمازول در درمان التهاب فرجي-مهبلي ناشي از گونه هاي تريكوموناس يا گاردنرلا واژيناليس (هموفيلوس واژيناليس) موثرنيست. تمام گونه ها يا سوشهاي يك ارگانيسم خاص ممكن است به اين دارو حساس نباشند.

موارد منع مصرف: حساسيت به كلوتريمازول يا ساير اجزاي فرمولاسيون.

عوارض جانبي: عوارض جانبي كلوتريمازول بسيار نادر بوده و ممكن است ندرتا در برخي از افراد عوارض زير را ايجاد نمايد: سوزش و تحريكات واژن، بثورات جلدي، تكرر ادرار و درد در قسمت پايين شكم.

اشتراک‌گذاری
183 نظر
  1. چند روز استفاده ميكنم همچنان مثل روز اول ميسوزه

  2. سلام مدت یکساله ک همسرم روی شکم و کمرو دستاش و گردنش قارچهای قهوه ای رنگی میزنه ک با پماد کلوتریمازول و شامپودئودراگ سه درصد کمرنگ شدن جدیدا پسر سه ساله ام هم گرفته چندتا لکه ی کوچیک به همون رنگ روی بدن و دستش زده میتونم از همون پمادو شامپو واسه پسرمم استفاده کنم؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز سوال شما مربوط به قسمت زنان ومامایی نمیباشد باید با متخصص پوست مشورت نمایید.

  3. حافظ میرزایی پاسخ

    سلام بنظر شماچه نوع دارویی همزمان با پماد کلوتریمازول مصرف کنیم تا سوزش نداشته باشیم

    1. سلام با توجه به اینکه شما باردار هستید باید تحت نظر پزشک معالج خود درمان شوید و دارو مصرف کنید.

  4. وقت بخير..آيا خارش و كمي سوزش در قسمتِ كليتوريس با استفاده از پماد داخلي كلوتريمازول برطرف ميشود؟??چه پماد موضعي را شما پيشنهاد ميدهيد؟

    1. ممنون. بله بر طرف میشود.

  5. باسلام
    میخواستمبپرسم میشه هم از کلوتریمازول استفاده کرد هم همزمان اقدام برای بارداری نمود؟

    1. سلام بله میتوانید اقدام به بارداری داشته باشید.

  6. سلام… ببخشید روی الت تناسلی من قارچ بوجود اومده و همراه با خارشه…. بصورت لکه های بزرگ سفید دیده میشن…. چه پمادی استفاده کنم تا از بین برن؟؟؟؟ ؟ بسیار ممنونم ازتون

    1. دکتر آذرآبادی ارولوژیست: سلام، به متخصص پوست مراجعه کنید‌ باید معاینه شوید.

  7. سلام پمادكلوتريمازول وقتي مصرف ميكنم واژنم همون اول كه ميزنم خيلي خارش داره علتش چيه؟

    1. سلام طبیعیه جای نگرانی ندارد بعد از چند روز از مصرف کرم مشکل شما درمان میشود

  8. سلام این دارو رو دکتر برای سیاهی دور چشمم گفته استفاده کنم آخه الانم ینی نزنم؟؟؟؟

  9. سلام دکتر این پماد رو برای من تجویز کرده
    اولش که استفاده میکردم مشکلی نداشتم ولی الان بعد چند روز پماد که از بدنم دفع میشه به رنگ سفید نیست دیگه رنگش تغییر کرده متمایل به سبز حالا یعنی چی ایا مشکلی برام بوجود امده؟؟

    1. سلام باید صبر کنید تا طول درمان شما تمام شود اگر باز هم ترشحات سبز رنگ داشتید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز نماید.

  10. سلام، کشاله رانم دوسه روزی میشه که پر از جوش های سر سفید چرکی شده دقیقا روی خط بیکینی! خارش و سوزش نداره، استفاده از کلوترمازول میتونه درمانش کنه؟ در ضمن ۸ روزه که سزارین شدم!

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید باید ضایعات پوستی معاینه شوند تا بتوان دارو تجویز کرد.

  11. سلام وقت بخیر…من امروز به یک ماما برای معاینه مراجعه کردم و ایشون گفتن که من عفونت دارم و برام پماده کلوتریمازول که باید روزی دوبار بمالم به همراه کپسوله فلوکونازول ۱۵۰که هر سه روزی یکی باید مصرف کنم و قرصه مترونیدازول ۲۵۰ نوشتن اما من خارش ندارم و گفتن چون ترشحاتت عفونت هستش برام اینارو نوشتن.من مشکلم اینه که اصلا نباید ایمنی بدنم پایین بیاد خواستم بدونم با خوردن این قرصها و استفاده از این پماد مشکلی برام پیش نمیاد و ایمنی بدنم کم نمیشه؟با سپاس

    1. سلام اگر ترشحات شما به رنگ سبز ویا زرد است ویا به صورت تیکه های غلیظ پنیری شکل میباشد وسوزش ویا خارش دارید باید زیر نظر پزشک معالج خود نیاز خود دارو مصرف کنید زیرا من شرح حال کامل شما را ندارم اما اگر ترشحات شما طبیعی است و مشکل خاصی ندارید نیاز به مصرف دارو نیست.

  12. سلام.پوست بینی من همیشه خشکی میزنه و پوست پوست میشه.دکتر این محلول و داده گفته روزی ۲ بار بزنم به مدت دو هفته.این محلول برای این قضیه کاربرد داره؟؟

  13. سلام من یه بچه ۶ماهه دارم.مدت شش ماهه که دارم شیر میدم….اما جدیدا حاله دور سینه سمت چپم به شدت پوسته پوسته شده و نوک سینه ترک خورده…درد خیییلی زیادی دارم. دکتر رفتم پماد کلوتریمازول یک درصد داد…یک هفته است استفاده میکنم تغییری ایجاد نکرده ….الان سینه سمت راستمم گرفته…باید چکار کنم؟ شیردهی خییییلی دردناک شده….ترک های بزرگی ایجاد شده و خونریزی داره

    1. سلام میتوانید از کرم ضد شقاق سینه استفاده کنید.

  14. سلام خسته نباشید
    عفونت ادراری گرفتم، که ترشحات خیلی بدبو خارج میشه، همینطور درد در رحم موقع دفع ادرار دکتر این پماد رو با قرص های دیگه تجویز کرد..اما این پماد الان که راجبش خوندم واسه قارچه ظاهرا…واسه منم که مشکلم عفونیه نتیجه میده یعنی؟

    1. سلام احتمالا شما معاینه زنان شدید و پزشکتان در معاینه متوجه عفونت شده که این پماد را تجویز نموده است.

  15. سلام.من عفونت واژن دارم دکتر رفتم پماد تجویز کرد استفاده کردم ی مدت خوب شد عفونتم اما الان برگشته.چیکار باید بکنم؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه زنان شده و داروی مناسب برای شما تجویز شود.

  16. سلام من با همسرم از معقد رابطه داشتن بدون کاندوم و میترسم که در رابطه های بعدیم ازش عفونت بگیرم چون شنیدم شدیدن عفونت آور و آلت مردونه مثل همه میکروبها باکتری هارو جذب میکنه آیا همسرم اگه از این کرم استفاده کنه جلوگیری میکنه از عفونت من؟؟؟

    1. سلام رابطه مقعدی عوارض جانبی زیادی دارد نیازی به استفاده از کرم نیست فقط خوب شست و شو کنند.

  17. سلام
    دکتر رفتم برا عفونت بهم پماد داده الان پریودم میشه از پماد در زمان پریود استفاده کرد؟

    1. سلام بهتر است صبر کنید بعد از پریودی از پماد استفاده کنید.

  18. سلام من عفونت قارچی مزمن واژن دارم و هرماه پس از اتمام دارو دوباره شروع میشه.به نظرتون راه حل قطعی وجود داره.و اینکه آیا پس از چندبار مصرف این دارو ممکنه بدن مقاوم بشه بهش؟

    1. سلام بله ممکن است بدن به این دارو بعد از چند مرتبه مصرف مقاومت بگیرد بهتر است تست پاپ اسمیر انجام بدهید.

  19. سلام من چند. روز دچارخارش و سوزش شدید شدم ،ترشحاتم تغییر خاصی نکرده ولی سرواژنم احساس میکنم حالت جویده جویده شده و صاف نیست.از این پماداستفاده میکنم دوروزه ولی تغییری احساس نکردم. سه بار در روز استفاده کردم.با آب داغ هم خودموشستشو میدم و آب و نمک .تغییری احساس نکردم.چکار کنم؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با معاینه کامل علت مشکل شما بررسی شود.

  20. سلام . ببخشید پماد کلوتریمازول برای مقعد یا رحم باید استفاده کرد؟؟

    1. سلام واژینال است.

  21. سلام.عذرمیخام این دارو رو برای زگیل مقاربتی هم میشه استفاده کرد؟آیا تاثیر مثبتی داره؟
    اگه موثر نیست لطفا یه داروی بدون.عوارض و درد معرفی کنید.سپاس

    1. سلام خیر در درمان زگیل تناسلی موثر نیست باید به پزشک مراجعه نمایید.

  22. سلام میخواستم بدونم برای رابطه معقدی میشه ازپماد کوتریمازول استفاده کرد ایا عوارضی به همراه داره اگه داره غیر از لیدو کایین پماد دیگه ای هست
    ممنون

    1. سلام از نظر پزشکی رابطه مقعدی توصیه نشده است و عوارض جدی و خطرناکی برای شما به دنبال دارد.

  23. ببخشید آیا میشه کرم کلوتریمازول رو باشربت سودوافدرین هم زمان استفاده کرد؟ چون شربت چند درصد استانبول داره و گفتن الکل با کارامازوف مصرف نشه!

  24. سلام
    من عفونت سرویکس دارم و گفتن که عفونت قارچی هم دارم. دکتر برام یه پماد کلومازول تجویز کردن و یه مترونیدازول واژینال.
    کلومازول رو روش زده موضعی. این رو باید فقط روی پوست بدنم بزنم و به داخل نره ؟ قسمتای پایین هم بزنم؟ !!

    1. سلام کرم کلوتریمازول موضعی باید استعمال شود در قسمت خارجی دستگاه تناسلی بمالید و روی لبه داخلی و خارجی استعمال شود .

  25. سلام
    من متوجه برامدگي ريزي در قسمت دور واژنم شدم بعد از ٤روز شد ٣تا و همينطور بيشتر شد تا دوهفته الان رسيده به ٧تا برامدگي ريز
    هنگام رابطه درد زياد دارم
    امروز به پزشك مراجعه كردم گفت احتمال زگيل تناسلي هست و اينكه مبتلا به قارچ هم شدم
    و گفتند فقط از طريق تماس جنسي هستش
    من ٥ساله ازدواج كردم و اصلا از اين برامدگيها نداشتم و ايشون به من گفتند كه فقط از طريق رابطه جنسي انتقال پيدا ميكنه!!من مطمينم كه هيچكدوم رابطه با كسي نداشتيم و اين منو نگران ميكنه
    و بعد گفتن بايد ازمايش پاپ اسمير بدم
    من گيج شدم كاملا اصلا هرچقدر مطالعه كردم متوجه نشدم كه راه هاي انتقال ديگري هم هست؟؟؟
    درمانش به چه صورته فعلا پياز كلوتريمازول دادن تا دوهفته ديگه برم ازمايش پاپ اسمير بدم

    1. سلام منظور پزشک شما این نبوده که شما یا همسرتان با کسی دیگری رابطه داشته اید این ویروس از روش های دیگری مانند اپیلاسیون استخر رفتن توالت فرنگی عمومی و رابطه جنسی با همسرتان منتقل می شود با استفاده از یک محلول زگیل ها سوزانده می شوند وتست پاپ اسمیر انجام بدهید جای نگرانی وجود ندارد.

  26. سلام من ماه دوم بارداری هستم و دکتر برام قرص واژینال کلوتریمازول ۱۰۰ تجویز کرده
    خیلی نگران هستم چون توی بروشور نوشته ۳ ماه اول بارداری استفاده نشه
    چه عوارضی روی جنین میتونه داشته باشه خیلی نگرانم؟

  27. سلام میشه از پماد کوتریمازول بعنوان روان کننده در نزدیکی استفاده کرد

    1. سلام خیر.

  28. سلام ببخشید من هنگام استفاده از پماد کلوتریمازول دچارلکه بینی می شوم تا پایان استفاده و پماد به شکل صورتی رنگ ازمن خارج می شود آیا این حالت طبیعیه یا من به این پماد حساسیت دارم

    1. سلام نباید اپلیکاتور را تا آخر وارد کنید خیر حساسیت ندارید.

  29. سلام
    من زیر الت تناسلی از بیضه ها به بعد دچار خارش و گز گز میشم ، میتوانم پماد کلوتریمازول واژینال همسرم، رو بعلت مشکوک بودن به الودگی قارچی استفاده نمایم، زینک اکساید و جوش شیرین هم شنیدم میشه استفاده کرد!!!
    مرسی.

  30. سلام من چند مدته عفونت داشتم بدون خارش و سوزش و ۶ ماهه ازدواج کردم الام عفونت من هم بد بو هستن هم خارش دارند احساس میکنم ناحیه واژنم تغییر کرده و خیلیم قرمز میشه چند روزه متوجه این شده ام شما چه پیشنهادی دارید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه زنان شوید.

  31. سلام‌ من دو ماهه ازدواج کردم و چند بار تا الان خارش و درد موقع دفع ادرار گرفتم با دارو هر بار رفع میشه و بازم بعد چند روز‌شرو میشه خیلی اذیت میشم الانم از کلوتریمازول استفاده میکنم موثد هست آیا؟

    1. سلام اگر عفونت قارچی داشته باشید بله این کرم موثر است.

  32. سلام.این پماد برای دوشیزگان هم قابل استفاده است؟

  33. سلام
    واژن باد کرده خیلی خارش دارم میتونم از این پماد استفاده کنم

  34. سلام خسته نباشید من ۴ماهه باردارم .امروز به علت خارش و ترشحات شدید واژن دکتر زنان برام پماد و کرم واژینال کلوتریمازول تجویز کردن .دکتر گفت اپلیکاتور رابه اندازه یک بند انگشت داخل واژن کنم، این یعنی از کرم هم به اندازه یک بند داخل اپلیکاتور بریزم؟ خواهشا جواب .چون دکترم تا یه هفته نیستن و من اندازه مصرف کرم را نمیدونم.

    1. سلام باید اپلیکاتور را پر کنید.

    2. سلام استفاده از پماد کلوتریمازول ۱ درصد به بکارت آسیبی نمیزند؟

  35. بخاطر عفونت ادراری همسر به پزشک مراجعه کردیم، آزمایش نوشت و از انجایی که هنگام ادرار کمی سوزش داشتم این پماد را برایم نوشت و گفت دور سوراخ آلت روزی دو مرتبه
    پس از چند روز درد شدیدی در آلتم احساس میکنم و جواب آزمایشهایمان هم منفی بود و عفونت ادرار هیچ کدام نداشتیم
    سوالم این است ممکن است در هر نوبت کمی از پماد به داخل سوراخ آلت رفته باشد و عوارض آن باشد؟!؟ زیرا فقط مخصوص استفاده بیرونی می باشد
    با تشکر

  36. بخاطر عفونت ادراری همسر به پزشک مراجعه کردیم، آزمایش نوشت و از انجایی که هنگام ادرار کمی سوزش داشتم این پماد را برایم نوشت و گفت دور سوراخ آلت روزی دو مرتبه
    پس از چند روز درد شدیدی در آلتم احساس میکنم و جواب آزمایشهایمان هم منفی بود و عفونت ادرار هیچ کدام نداشتیم
    سوالم این است ممکن است در هر نوبت کمی از پماد به داخل سوراخ آلت رفته باشد و عوارض آن باشد؟!؟ زیرا فقط مخصوص استفاده بیرونی می باشد
    از بعد از استفاده درد شروع شده و همیشه هم سر آلتم خیس می باشد!
    با تشکر

  37. سلام
    من صورتمولیزرانجام دازم و موهای زائدصورتموبرداشتم دکتربهم پمادکلوتریمازول و معرفی کردن برای درمان جوشهای صورتم ایامشکلی پیش نمبادبرای صورتم قابل برطرف شدن هست؟

  38. سلام .روی صورت پسرم نزدیک به یک ماه است که یک لکه سفید روی گونه اش دیده میشه. آیا پماد کلومازول براش مناسبه؟

  39. سلام .من ترشحات سفید ب رنگ شیر دارم و هیچ سوزش و خارشی هم ندارم ایا این ترشحات طبیعی هستن؟

    1. سلام بله طبیعی است.

    2. سلام آیا استفاده از پماد کلوتریمازول در آزمایش ادرار قبل از بارداری تاثیر میگذارد؟

  40. سلام مدتیست در کشاله رانم جوش و تاول می زنم ایا استفاده از پماد کلوتریمازول خوب است

  41. سلام، دو سه روز هست مع ترشحات واژينال نام طلوع دارم بخصوص بعد إز سكس كاملا متوجه بوى نامطبوع ميشم، سوزش يا خارش و هيچ علامت ديگه اى ندارم ولى ترشحات پنيرى و تكه تكه هستند . لطفا بفرماييد چه دارويى استفاده كنم و ايا جكوزى يا أستيم روم ممكنه باعث بوجود امدن اين مشكل شده باشند چون هر هفته ميرم سونا و از جكوزى و أستيم روم هم استفاده ميكنم
    ممنون ميشم راهنمايى كنيد.

    1. سلام شما عفونت قارچی دارید این عفونت در محیط گرم ومرطوب رشد می کند باید محیط دستگاه تناسلی خود را خشک نگه دارید وزود به زود لباس زیر خود را عوض کنید از پوشیدن شلوارهای تنگ به مدت طولانی پرهیز کنید.

  42. سلام همسر من دو ماهه که میگه ترشحات من موقع رابطه جنسی شور هست و ازاین موضوع هردو ناراحتیم در صورتی ک قبلا اینطور نبوده .یعنی ممکنه من عفونت داشته باشم و با مصرف این پماد طعم ترشحاتم بهتر بشه

    1. سلام اگر رنگ ترشحات شما تغییری کرده است ویا دچار سوزش و خارش و التهاب واژن هستید نشانه عفونت است در غیر این صورت مشکلی نیست می توانید قبل از رابطه جنسی با ژل بهداشتی بانوان دستگاه تناسلی خود را بشویید .

  43. سلام آیاعنبرنسارا برای رفع عفونت وخارش واژن قارچ خوبه استفاده کنم.

  44. سلام پسرم ١٤ماهشه ميتونم از پماد كلوتريمازول براي قارچ باسنش استفاده كنم؟ضرر نداره

  45. سلام.من یک ماه پيش سقط و کورتاژ داشتم.و با وجود استفاده از آنتی بیوتیک دچار عفونت قارچی شده م و تحت درمان هستم .و قصد دارم دو ماه دیگر برای بارداری مجدد اقدام کنم.با شرایط موجود آیا ممکن است این عفونت خطرناک باشد یا سبب نازایی یا تاخیر در بارداری شود?

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی ندارد .

  46. شلام بعداز چه مدت دارو تاثیر خود راروی قارچ(قارچ سکه ای سطح پوست)مگذارد باتشکر

  47. سلام، من مصرف کلوتریمازول شروع کردم لکه بینی باهاش شروع شد و آخرین شب خورد به شروع پریودم، اما با مصرفش الان یه هفته اس که پریود نمیشم و لکه بینی و گاهی هم چند قطره خون و بافت های کوچیک دیواره رحم دفع می شه. که در مقایسه با حجم خونریزی ماهیانه خیلی کمه. ممکنه باردار باشم؟ بی بی چک منفی بود ولی قابل اطمینانه یعنی؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام بهتر است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر به خون ریزی نیافتادید می توانید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  48. سلام.ببخشيد من يك روز بعد از پاك شدن پريدي كلوتريمازول مصرف كردم ولي پماد همراه با رگه هاي خوني و به رنگ صورتي خارج شد والان بعد از مصرف به مدت دو روز لكه بيني صورتي وكم دارم آيا خطرناك هست قبلا آندومتريوز داشتم و لاپاراسكوپي شدم؟

    1. سلام نگران نباشید خطرناک نیست این مسئله طبیعی است واز عوارض کرم واژینال کلوتریمازول می باشد.

  49. ب سلام چند ماهی دچار قارچ کچلی شدم دکتر دارو داده کم شده ولی صد در صد خوب نشدم میخواستم ی داروی خوبی رو به من معرفی کنید با تشکر

  50. سلام من دو یا سه هفته س باردارم و بتازگی دستگاه تناسلیم بوی نامطبوعی داره این پماد رو استفاده کنم یا نه داخل عوارضش زده سه ماهه اول استفاده نشه

  51. سلام آلت تناسلیم زیر ختنه گاه دچار سوزش شده میتونم از پماد کلوتریمازول یک درصد استفاده کنم

  52. سلام پسر من ۴سال دارد چند روزی است که پشت گوشش لکه سفید رنگ پیدا شده از پماد کلوتریمازول استفاده بکنم از بین می‌ره یا نه تشکر .

  53. سلام وقت به خیر
    میشه در دوره درمان با پمادکلوتریمازول با کاندوم سکس داشت؟

    1. سلام منعی ندارد.

  54. سلام دکتر زنان به علت عفونتی که از ازمایش پاپ اسمیر دیده شده بهم زل واژینال کلوتریمازول تجویز کردن اما من با مصرف یک بار از اون دچار تکرر ادار شدم الان باید قطع کنم مصرفش رو؟

    1. سلام اگر عفونت دارید یعنی رنگ ترشحات شما تغییر کرده است و یا بوی بدی می دهد ویا سوزش و خارش ویا التهاب واژن داشته باشد نیاز به مصرف دارو دارید .

  55. سلام من در قسمت واژن سوزش شديد دارم اب نمك وماست رو امتحان كردم اما واژنم پوست پوست شده از اين كرم هم استفاده كردم به صورت وحشدناكي خارشم بيشتر ميشه

  56. سلام من دخترم ورفتم پیش ماما بهم گفت ک عفونت داری وکلوتریمازول دادوگفت باید ده شب اسفادش کنی آیامیتونم استفادش کنم؟اگه میشه طریقه استفادش هم بگید

  57. سلام پماد کلوتریمازل برای خارش واژه موقع بارداری به جنین آسیب نمی رسد

  58. سلام پماد کلوتریمازل برای خارش واژه موقع بارداری به جنین آسیب نمی رسد

  59. سلام همسر من ی مدت روی پاهاش ی لکله قرمز رنگ قهوای رنگ هستش میتونم از پماد کلوترمازول استفاده کنم؟

  60. سلام.من بعد هردفعه عادت ماهانه خارش دارم.و بعضی مواقع این خارش به پشت و باسنم نیز میرسد.یه بار دکتر رفتم و گفت قارچه.با پماد ایشون به طور موقتی خوب شد اما دوباره بعد عادت ماهانه هرچه قدرم که نظافتو رعایت کنم این قارچ ها میریزه بیرون.الان احساس خارش بین پاهام و کشاله رانم به سوزش تبدیل شده و ترشحاتم زیاد و سفید رنگ و سفت شده.با توجه به اینکه دخترم اگر این پماد و استفاده کنم تاثیری برام داره؟وقتی با وازلین چربش میکنم احساس سوزش میوفته و یکم توی کم کردن سطحش تاثیر داره.ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام بله زیر نظر پزشک می توانید از این دارو استفاده کنید.

  61. من سوزش و خارش همراه با قرمزی و التهاب در قسمت خارجی آلن تناسلی دارم با ترشحات خیلی زیاد آبکی و روشن بدون بو میتونم از کرم کلوتریمازول استفاده کنم

    1. باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  62. سلام خسته نباشید، من از ای ن پماد برای عفونت قارچی استفاده میکنم ،ولی بعداز روز سوم تکررودرد موقع اردار دارم ادرام خونی شده، ایا طبیعی هستش یا برم پیش دکتر

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما آزمایش کشت ادرار درخواست شود.

  63. ضمن عرض سلام و خسته نباشید.. متاسفانه چندروزی است روی آلت تناسلی م قارچ ایجاد شده همراه با سوزش هست.. دوروزه پماد کلوتریمازول ۱ درصد «کاندیزول » مصرف میکنم سوزشش بهتر شده.. اما قارچ ها زیاد تغییری نکرده.. تقریبا هر سه چهار ساعت یکبار استفاده میکنم.. آیا فایده دارد یا باید به پزشک مراجعه کنم.

  64. سلام و خسته نباشید من چند روزی دچار خارش و سوزش شدید شدم دکتر برام پماد ان ان و کلوتریملزول تجویز کردن اما الان وقتیکه استفاده میکنم وقتی الپیکاتور رو بیرون میارم مقداری خونی شده میترسم چکار کنم

    1. سلام نگران نباشید بهتر است دو سوم اپلیکاتور را وارد واژن کنید.

  65. سلام من یک ماه حامله ام دکتر برام این پمادو تجویز کرده من فقط یکبار استفاده کردم و موقع خارج شدن به رنگ لکه صورتی هست آیا مشکلی برام پیش اومده ایا ممکنه واسه بچه ام اتفاقی بیفته لطفا جواب بدین خیلی نگرانم

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نیامده است.

  66. سلام. من یک مقدار ترشحم زیاد شده و بعضی وقتها یک مقدار خیلی کمی از ترشحم کرم رنگ مایل به زرد رنگ هست. بهم این پماد رو پیشنهاد دادن که استفاده کنم. الان دو شبه که میزنم. شبی یکبار ولی صبح که بیدار میشم میبینم یک مقدارش بیرون ریخته. عادیه؟! تا چقدر باید داخل بریزم؟

    1. سلام بله عادی است .

  67. سلام، من يكي دو روزه خارش شديد دارم روي ناحيه تناسليم ولي ناحيه مخاطي رو اصلا درگير نكرده، خيلي قرمز و ملتهب شده و ظاهر حساسيت داره، فعلا بتامتازون زدم.
    لازمه كلوتريمازول هم بزنم؟

  68. سلام.چندساعت بعدازریختن این پماد میتونیم بریم دستشویی؟؟

  69. سلام دخترم ٣سالش هست ديشب همراه اداراش خون ديدم امروز صبح هم خارش گرفته چي استفاده كنم أيا پمادي هست برأي بهبوديش ؟

  70. سلام با تشکر از وبسایت خوبتون
    من‌تقریبا ۳ یا ۴ ماهه الت تناسلیم‌البته بیشتر زیر قسمت الت خارش شدید میگیرد و پوسته های سفید رنگ زیادی میزند بعد از چند ساعت.که مثل پوست انداختن می شود و بعد از استحمام و خارج شدن از محیط حمام با خودرن هوای ازاد سوزش شروع می شود که باعث چروک شدن و قرپز شدن التم می شود که با دوستم پرستار بود در میان‌گذاشتم که البته گفتن باید به پزشک مراجعه شود که کلوتریمازول ۱ درصد رو پیشنهاد دادن زدم خیلی تاثیر نداشت.میشه راهنماییم کنید.رومم نمیشه برم‌پیش پزشک.
    تشکر

  71. سلام آیا پماد کلوتریمازول واسه خارش یا همون قارچ بین انگشتان پا مفید هستش؟

  72. ببخشید من عفونت قارچی دارم دکتر برام پماد اپلیکاتور نوشت ولی دو روز استفاده میکنم هیچ لکه ندیدم وپماد هم طوری که ریختم همینطور بیرون میاد میخواستم ببینم نباید استفاده کنم یا تا پایان دارو استفاده کنم انوقت لکه بینی شروع میشه

    1. باید طبق دستور پزشک معالج خود از دارو استفاده کنید.

  73. سلام ببخشید من یک هفته ای میگزره که این پماد را با پماد های دیگر اشتباه گرفتم و مالیدم روی بدنم که زخم شده بود و حالا اطراف زخم خیلی خارش گرفته وخوب نمیشود چه کنم ؟ممنون

  74. سلام ببخشید من یک هفته ای میگزره که این پماد را با پماد های دیگر اشتباه گرفتم و مالیدم روی بدنم که زخم شده بود و حالا اطراف زخم خیلی خارش گرفته وخوب نمیشود چه کنم ؟ممنون

  75. سلام خسته نباشید من رفتم ازمایش پاپ اسمیر بهم گفتن عفونت دارم البته علایمی نداشتم به جز ترشح زرد که فکر میکردم طبیعی رفتم دکتر قرص و پماد داد کرم که بعضی روزا صبح ازش میومد بیرون قرص اولش ترشحمو کمرنگ کرد ولی امروز دوباره داره رنگش زردش برمیگرده یعنی ممکنه دوباره بعد از دوره دکتر برام قرص بنویسه یا به رنگ ترشح نیست؟

    1. سلام اگر علائمی مانند سوزش وخارش و درد لگن داشته باشید نیاز به مصرف دارو خواهید داشت .

  76. من دو روز پیش با همسرم رابطه معقدی داشتم که مایع منی رو تخلیه کردم ولی انگار مقداریش مونده بود که روز بعدش هنگام اجابت مزاج تخلیه شد حالا هم خارش و سوزش داخل معقدم دارم از چه دارویی استفاده کنم که خوب بشم چون نمیخوام برم دکتر خجالت میکشم،‌خواهش میکنم کمکم کنید

  77. سلام من دوماه یه هفته که باردارم و ۲روزی احساس سوزش خارش شدید دارم وقتی ب ترشحاتم نگاه کردم متوجه سفت و پنیری شدنشون شدم گمونم ب قارچ مبتلا شدم از یه مامایی تلفنی پرسیدم کرم رو بهم پیشنهاد کرد میتونه تاثیره منفی برای جنین داشته باشه خیلی نگرانم راه های درمان دیگری هم داره ؟

  78. سلام ببخشيد من چن روزه خارش شديد با سوزش دارم قرص مترونيدازول و مصرف كردم ترشحات سفيد پنيري دارم حالام از واژينال كلوتريمازول استفاده كردم ولي خارشم خوب نشده بايد به دكتر مراجعه كنم ؟

    1. سلام بله باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده و داروی مناسب برای شما تجویز شود.

  79. سلام ببخشيد من چن روزه خارش شديد با سوزش دارم قرص مترونيدازول و مصرف كردم ترشحات سفيد پنيري دارم حالام از واژينال كلوتريمازول استفاده كردم ولي خارشم خوب نشده بايد به دكتر مراجعه كنم ؟

  80. سلام من دکتر رفتم گفتن عفونت مقعد و واژن دارم چون جوش های زیادی زده بود. کرم کلیندامایسین کلوتریمازول و تریپل سولفا دادن بهم و یکسری قرص چرک خشک کن ولی سه تا پماد واژینال هستن. چجوری عفونت مقعدم رفع میشه پس؟

  81. سلام.خسته نباشید.من مجردم.عفونت کاندیدا داشتم.ودارو مصرف کردم.ولی بعد از قطع شدن دارو دوباره علایم با شدت بیشتری برگشت.وناحیه پوبیس رو هم درگیر کرد و خارش والتهاب شدید درناحیه پوبیس و درنهایت باعث پوسته پوسته شدن و زخم این ناحیه شده.الان علاوه بر التهاب و خارش ،زخم باز هم وجود داره چه دارویی رو پیشنهاد میکنید??دارویی که حداقل اول خارش رو ازبین ببره?

  82. سلام.خسته نباشید.من چندوقتیه که هم سوزش وهم خارش گرفتم به جوری که لب های خط بکینیم زخم شده وخشکی واژن گرفتم.من قبلا دکترم بهم پمادکلوتریمازول وپمادتریامسینولون تجویزکرده.هرکدوم روزی۲بار.میخواستم بدونم ایاتاثیری داره؟

  83. من از این پوماد استفاده کردم ولی تا همین ک استفاده کردم خارش شدیدی ایجاد شد بعدش ک تحملش واقعا سخته ب نظرتون طبیعیه یا حساسم ب این پوماد

  84. سلام خسته نباشید من حدود۳هفته پیش دچارخارش شدید واژن شدم دکتر رفتم به من کرم کلوتریمازول معرفی کرد الان ۳روز علایم خارش شدید وسوزش برگشته طوری که فعالیت های روزمره رابه سختی انجام میدم ایا باید دوباره ازهمین پماد استفاده کنم

  85. سلام ، من ١ روز بعد از نزديكي ترشحات سبز رنگ همراه با بوي بد ماهي هنگام ادرار كردن دارم و قرص ال دي مصرف ميكنم و همچنين مايع مني داخل واژنك ريخته شده ميخوام بدونم ايا ميتونم از كرم واژينال كلوتيريمازول استفاده كنم يا نه؟ تاثير قرص ال دي از بين نميره؟

  86. سلام من واژنم قارچ داشت و ترشحات پنیری زردرنگ داشتم بعد چندباررابطه نزدیکی که با همسرم داشتم خونریزی داشتم دکتر گفت عفونت قارچی داری و اندازه دومیلی زخم شده ونباید از کاندوم استفاده کنیم التهاب هم دارم بهم کرم تریپل سولفا و کرم کلوتریمازول دادن میخاستم بدونم این دوتاکرمو همزمان میشه استفاده کرد یا یکی ک تموم شد بعدیو استفاده کنم؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از این کرم های واژینال استفاده کنید‌.

  87. سلام.دکتر برای من قرص واژینال کلوتریمازول تجویز کرد.روز اول ترشخات خونی داشتم. بعد از ۲ روز تبدیل به ۲ قطره خون قدمز روشن شد.
    حساسیت دارم ؟
    قطع کنم مصرفو؟
    در ضمن من اصلا خارش نداشتم و ندارم. یکم سوزش داشتم.ترشحاتم سفید خیلی غلیظ و زیاد بود که این دارو رو تجویز کردن.

  88. در ادامه سوالم باید بگم که در لحظه استفاده قرص خون نیومد. تقریبا ۱۰ ساعت بعد خون اومد.

  89. سلام من کرم کلوتریمازول واژینال استفاده میکنم
    یربع بعد از مصرف دستشوییم میگیره چیکار کنم؟؟ن

  90. سلام من به دکتر مراجعه کردم و واسم آزمایش نوشت که معلوم شد عفونت ادراری خفیفی دارم، و البته بهش گفتم که فکر کنم عفونت واژنم داشته باشم چون ترشحات سفید و خیلی کمم زرد بدون بو دارم، اونم قرص کلوتریمازول و مترونیدازول واسم تجویز کرد، الان چهارشبه که ازش استفاده کردم و ترشحاتم خیلی زیاد شده طوری که مجبورم از پد استفاده کنم! آیا این طبیعیه؟ و اینکه صبح که بیدار میشم میبینم ترشح پنیری هم داشتم، قبل از این شاید ماهی یکی دوبار از این ترشحات داشتم، به نظرتون این میتونه خود قرص باشه؟ یا چیز دیگست؟

    1. سلام ترشحات سفید رنگ رقیق وبدون بو وبدون سوزش وخارش طبیعی هستند ونیاز به مصرف دارو نیست به علت مصرف داروها ترشحات شما زیاد تر شده است.

  91. سلام.من ترشحات سفيد رنگ پنيري شكل دارم با سوزش و خارش خيلي خفيف
    كلوتريمازول واژينال مصرف كردم ولي بعدش دچار درد زير شكم شدم يه حالتي مثل درد پريودي كه عضلاتم يكدفعه منقبض ميشن
    بخاطر عوارض كرمه يا بخاطر عفونت؟؟

    1. سلام این علائم طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  92. سلام
    درجایی فرمودید..یکی از موارد زگیل تناسلی اپیلاسیون است؟؟؟
    میشه بیشتر توضیح بدید

  93. سلام من ۲ساله ازدواج کردم وهر ماه عفونت دارم ودکتر میرم و کرم وقرص میده چندروز خوبم ولی دوباره شروع میشه تست پاپ اسمیر هم دادم ترشح ندارم فقط زیر دلم درد میکنه

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است همسر شما نیز تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند .

  94. سلام مصرف این دارو نزدیک عادت ماهانه تاثیری هم روی عادت ماهانه داره یانه؟

  95. سلام من ۵ روزه از پماد واژینال کلوتریمازول استفاده میکنم . همیشه بعد از ۲ روز کرم از واژنم خارج میشد امالان بعد از ۵ روز استفاده چیزی خارج نمیشه. نگران شدم علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟

    1. سلام نگران نباشید مشکلی وجود ندارد.

  96. سلام دکتر…
    من دیواره های بیرون از واژنم خارش گرفتن و داروخونه بهم توصیه کرد که از پماد کلوتریمازول استفاده کنم …ولی وقتی استفاده کردم پوستم شدیدا خشک شد…چکار کنم؟؟دلیل این خشکی پوست چیه؟

  97. سلام خانومهایی که باکره هستند میتونن از این پماد استفاده کنن؟
    بیرون واژنم متورم شده و به شدت خارش دارم گاهی هم ادرارم باسوزش دفع میشه

  98. آیا باید پماد کلوتریمازول رو در دوران قاعدگی ام مصرف کرد و دوره ی درمان رو تکمیل کرد یا خیر؟؟؟؟

    1. بهتر است در دوران خون ریزی مصرف نشود.

  99. سلام من پماد واژینال لکورکس برای پیشگیری از قارچ دارم استفاده میکنم اصلا قبلش نه خارش داشتم نه سوزش نه ترشح فقط برای پیشگیری استفاده کردم چون چند سال قبل قارچ مزمن داشتم الان برای پیشگیری یک هفته در چند ماه استفاده میکنم الان بعد از یک روز استفاده تیکه های سفید غلیظ خارج میشه این همون کرم هست یا ترشحات واژنه خودمه؟دست که میزنم و پخشش میکنم حالت چرب و پوسته پوسته میشه نگرانم که نکنه این همون قارچه که ته واژنم هست و با کرم داره خارج میشه و خودشو نشون نمیده!

  100. سلام.من باردارم.بعتت خارشی که داشتم دکتر بهم کلوتریمازول با اپلیکاتور داده.تو اینترنت نوشته خطرناکه.نمیدونم استفاده کنم یا نه

    1. سلام اگر خارش دارید می توانید از کرم کلوتریمازول استفاده کنید منعی ندارد اما نباید اپلیکاتور را تا آخر وارد کنید دو سوم اپلیکاتور را وارد کنید .

  101. سلام من در حال اقدام برای بارداری هستم و الان ۱۶ روز از زمان پریودم میگذره و بدلیل عفونت پماد تریپل سولفا برام تجویز شده ایا این پماد برای تشکیل لقاح مشکلی پیش نمیاره

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  102. سلام من ۲۷ سالمه و میخوام اقدام به بارداری کنم کمی ترشحم زیاده و دکتر پماد کلوتریمازول وقرص فلوکونازول ۱۵۰ و مترونیدازول ۲۵۰ و کپسول داکسی سایکلین دادن به مدت یک هفته استفاده کنم الان ۵ روزه که داروها رو استفاده کردم . خواستم بدونم تا چندروز بعد از مصرف داروها میشه اقدام به بارداری کرد؟

    1. سلام ۲۴ ساعت بعد از قطع داروها می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  103. سلام ببخشيد من مدت يك روز احساس خارش داشتم پماد دلاواگ زدم كه هميشه شامل كلوتريمازول و مترونيدازول بود و بعد چهار تا پنج روز مشكلم برطرف ميشدالان متوجه شدم روي اين پماد دلاواگ نوشته كليندامايسين دو شب استفاده كردم الان چكار كنم?

  104. سلام پماد کلوتریمازول واژینال رو میشه برا سینه ام که کمی تورم دارد وشیر که داخلش جمع میشه دردناک میشه استفاده کرد دکتر برام تجویز کرده واز داروخانه که پرسیدم گف برا واژینالو میشه به سینه بزنی

  105. سلام من ب پزشک زنان مراجعه کردم و گفتن ک تبخال تناسلی داری و ب من از این پماد و یک قرص چرک خشک کن و پماد آد دادن ک روی واژنم بزنم
    خواستم بپرسم ک این دارو ها تاثیر داره؟و من خوب میشم؟چون واقعا دارم زجر میکشم سوزش شدید دارم و نمیتونم برم دستشویی و وقتی اب میگیرم ب خودم اتیش میگیرم و بدن درد و تب دارم
    چ مدت میکشه تا من خوب بشم؟

    1. سلام بهتر است صبور باشید و طول درمان خود را کامل کنید با مصرف دارو به مرور علائم بیماری بهبود خواهد یافت.

  106. سلام عذر میخوام.من حدود دو سال پیش زگیل تناسلی گرفتم و بعد دکتر برام یک محلول اسیدی نوشت و‌تمامشون خوب شدند. اما الان هر موقع نزدیکی میکنم پایین سوراخ واژنم که به صورت تورفته هست همیشه زخم میشه و پوستش نازک میشه.حتی با اینکه از ژل های روان کننده هم بسیار استفاده میکنم.و به هنگام دخول ترک و‌زخم بر میداره.لطفا راهنماییم کنید.من حدود دو سال پیش اون اسید و استفاده کردم.

    1. سلام آن قسمت را باید چرب کنید تا دچار ترک نشود در اثر چرب کردن به مرور خوب می شود.

  107. سلام و عرض ادب.من چند روزی بود که دانه های زبر سفید و خاکستری داخل لب ها بالای واژنم دیدم بدون درد و سوزش بودند،از پماد کلوتریمازول استفاده کردم و بعد از چند روز استفاده کامل رفع شدند.با توجه به اینکه با داروی ضد قارچ از بین رفتن ممکن هست که زگیل تناسلی بوده باشن؟

    1. سلام خیر زگیل تناسلی با داروی کلوتریمازول از بین نمی رود.

  108. سلام و عرض ادب.من چند روزی بود که دانه های زبر سفید و خاکستری داخل لب ها بالای واژنم دیدم بدون درد و سوزش بودند،از پماد کلوتریمازول استفاده کردم و بعد از چند روز استفاده کامل رفع شدند.با توجه به اینکه با داروی ضد قارچ از بین رفتن ممکن هست که زگیل تناسلی بوده باشن؟

  109. سلام ببخشید من یک بیمار دیابتی هستم و دچار عفونت شدید و زخم شدم دکتر بهم کرم کلوترمازول و قرص متروماکس وداکسی سایکلین داده الان که دارم از اینها استفاده میکنم درد خیلی زیاد شکم و معده درد دارم به نظرتون خیلی خطرناکه ممنونم

  110. سلام و خسته نباشید. مصرف این پماد روی الت تناسلی و به صورت سطحی برای دوشیزگان‌ مشکلی ایجاد نمیکنه؟ در کل عوارضی برای پرده بکارت دوشیزگان نداره؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام باید با تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  111. سلام خسته نباشید کرم واژینال کلو تریمازول را در زمان قاعدگی هم باید استفاده کرد و دکتر گفتن هرشب استفاده بشود داخل واژن

  112. من دوشيزه هستم اما بانامزدم رابطه مقعدي داشتمالان هنگام مدفوع سوزش و درد دارم واطراف واژن و مقعدجوشه چركي و درد ناك زدم خواهرم گفت از پمادواژن كلوتريمازول براي مقعد استفاده كنم و همسرم هم گفتيد مثل اين ك قارچ داشتند و گمان ميكردند برطرف شده ممنون ميشم راهنماييم كنيد چون شرايط دكتر ندارم باسپاس

  113. سلام من باکره هسم و دکتر رفتم گفتن عفونت قارچی دارین پماد کلوتریمازول نوشتن پماد مصرف نکرده بودم چون میترسیدم به پرده اسیب بزنه الان بعد دوسه ماه میخام استفاده کنم طرز مصرف و چن بار در روز و چ حور استفاده کنم ؟

  114. سلام. من ۵۰ روز پیش سزارین شدم. خونریزیم بعد ۲۰ روز قطع شد ولی از اون به بعد ترشحات زرد رنگ مایل به سبز دارم. یعنی عفونت دارم؟ با پماد کلوتریمازول رفع میشه؟

    1. سلام باید برای معاینه به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  115. سلام.اپلیکاتور رو چقدر باید وارد بدن کرد؟ آیا واردکردن مقدار زیادی از آن خطرناک است؟بعد از استفاده از پماد.. باید بخابیم تا کامل جذب بشه یا رفتن ب توالت یا حرکت کردن مشکلی نداره؟؟؟

    1. سلام بهتر است شب قبل از خواب از کرم واژینال استفاده کنید تا بیشتر کرم جذب شود دو سوم اپلیکاتور را می توانید کامل وارد کنید .

  116. سلام پسرم دو سالشه دیروز تو سرش یه زخم زبر و تقریبا زرد رنگ دیدم که خیلی هم کلفت بود از قبل سرش رو میخاروند ولی فکر کردم برا کلاهشه که میخاره الان از داروخونه کلوتریمازول ۱ درصد گرفتم میشه بپرسم آیا درمان میشه؟امروز هم بردمش حموم به آرومی زخم رو کندم ولی بعدش ترشح بی رنگ داشت خواهش میکنم جوابم رو بدید

  117. من هفته ٢٢ بارداري هستم و دكتر برام كليترومازول دو درصد واژينال تجويز كردن ميخواستم ببينم مشكلي براي جنين پيش نمياد و اينكه چندتا اپليكاتور استفاده كنم بهتره ؟؟؟

    1. اگر علامت عفونت قارچی یعنی ترشحات غلیظ سفید رنگ همراه با سوزش و خارش دارید استفاده از آن طبق دستور پزشک معالج خود منعی ندارد.

  118. سلام من عفونت دارم ودکترگفت زخم دارم دو ماهه دارو مصرف کردم ولی همچنان سوزش از یک طرف ودرد دارم گاهی سوزش تا زیر ناف دارم پاپ اسمیرم دادم عفونت بود با خوردن قرص های داکسی سایکلین سوزش ودردم کمترشده اما یک هفته هست تموم شده مجددا درد وسوزش دارم از کرم واژینال یک درصد هم استفاده میکنم بیشتر ورم میکنه وسوزش ودردم بیشتر شده چکار کنم علتش چیه ؟

    1. سلام علت مشکل شما عفونت است باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  119. سلام در زمانی که میخواهیم نزدیکی کنیم برای بارداری این دارو رو مصرف کردن ایا تاثیر منفی دارد یا خیر …یا اصلا نباید اینکار صورت بگیرد

  120. سلام، آیا پماد کلوتربمازول بر روی بخیه واژن که بیست روزه از عملش گذشته و دچار عفونت سفید رنگ شده تاثیر داره و باعث باز شدنش میشه؟لطف کنید راهنماییم کنید خیلی تو فکرشم

  121. سلام آیا پماد کلوتریمازول رو میشه بعد از نزدیکی استفاده کرد مشکلی پیش نمیاد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *