ویار چایی و جنسیت جنین

ویار چای و جنسیت جنین | یعنی بچم دختره؟!

ماه دوم بارداری هستم و عصرها به شدت دلم چای می خواد در حالی که قبلاً خیلی اهل خوردن چایی نبودم. آیا ویار چای نشانه جنسیت جنین دختر هست؟ یعنی بچم دختره؟؟

ویار چایی و جنسیت

پاسخ مشاور نی نی نما:

ویار چای و جنسیت جنین به لحاظ علمی و پزشکی ارتباطی ندارند. بهتر است حد تعادل را در مصرف چای رعایت کنید و بیش از ۳ فنجان چای سیاه روزانه نباشد؛ زیرا مصرف زیاد چای در بارداری خطر کم خونی، سقط جنین و کم وزنی جنین، مرده زایی و بی خوابی را افزایش می دهد.

چایی در بارداری

 

یکی از عوارض نوشیدن چای غلیظ همین است که باعث می‌شود کافئین بیشتری به بدنمان برسد.

کافئین حاصل از مصرف چای و قهوه قابلیت عبور از جفت را دارد. شاید شما بتوانید بخشی از کافئین را در بدن خود متابولیزه و دفع کنید اما کودک شما به دلیل عدم تکامل سیستم های سم‌زدایی بدنش، این امکان را ندارد.
کافئین می‌تواند خونرسانی به جفت را کاهش دهد و باعث افزایش فشار خون و قند خون شود. همین نکته که کافئین ضربان قلب و متابولیسم شما را افزایش دهد باید هشداری باشد که بدانید می‌تواند همین اثر را بر روی جنین داشته باشد.
همچنین باعث می‌شود کبد که در حال حاضر به خاطر افزایش هورمون‌های دوران بارداری درگیر است، فشار بیشتری را تحمل کند.

خوردن نسکافه و قهوه در دوران بارداری

مقدار زیاد کافئین برای کودک شما مناسب نیست. برخی تاثیرات مصرف کافئین بر نوزادان متولد شده از مادرانی که روزانه بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کردند، در زیر آمده است:

  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش ریتم تنفس
  • بی‌خوابی بیشتر
  • تغییراتی در الگوهای حرکتی آن‌ها در مراحل مختلف بارداری

با این حال، مصرف یک لیوان یا دو فنجان قهوه یا چای در روز به کودک شما آسیب خاصی نمی‌رساند.

مصرف چای و قهوه چگونه بر بدن من تاثیر می‌گذارد؟

با مصرف چای و قهوه به طور منظم ممکن است پس از مدتی احساس کنید که برای انجام امور روزانه خود به آن اعتیاد پیدا کرده اید. هرچه مصرف چای و قهوه شما بیشتر باشد باز هم نیاز به مصرف مقداری دیگر از آن دارید. زیرا کافئین ادرار آور است. مصرف چای و قهوه همچنین باعث آزاد شدن اسید در معده می‌شود که گاهی اوقات باعث مشکلات معده یا اسهال می‌شود.

مصرف مقدار زیاد چای و قهوه می‌تواند باعث بی‌خوابی شما شود. خصوصا اگر آن را دیروقت مصرف کنید. همچنین پس از دفع کافئین از بدن شما، احساس سردرد خواهید کرد. سعی کنید مصرف چای و قهوه را با وعده‌های غذایی توام نکنید، زیرا این نوشیدنی‌ها حاوی موادی هستند که مانع جذب آهن موجود در مواد غذایی می‌شود.

خوردن چایی در بارداری و جنسیت جنین

به جای چای سیاه چای گیاهی در دوران بارداری بنوشید!

خوشبختانه، چای گیاهی به طور خاص به عنوان چای بارداری پسند توصیه می شود. گیاهان مفیدی مثل گیاه چای می تواند به هیدراته کردن بدن وقتی خانم های باردار نخواهند، آب ساده بنوشند، کمک کند.

به علاوه ، بعضی از انواع چای قابلیت این را دارد که برخی از مواد مغذی مهم دوران حاملگی همچون کلسیم ، منیزیم و آهن را تامین کند .چای گیاهی اغلب می تواند یک منبع اضافی از مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم، آهن را فراهم کند. با این حال، با توجه به فقدان مطالعات در بیشتر گیاهان، FDAاحتیاط در هنگام خوردن چای گیاهی را توصیه میکند.

چای برگ تمشک

می توان یک فنجان از این چای گیاهی را در هر روز نوشید. این چای با کلسیم و منیزیم بالااست و رحم رابرای زایمان واز خونریزی بعد از زایمان جلوگیری می کند. برگ تمشک قرمز غنی از آهن، است و درافزایش تولید شیر، کاهش تهوع، و سهولت درد زایمان کمک کننده است. بسیاری از چای های بارداری حاوی برگ تمشک قرمز برای کمک به ارتقاء سطح سلامت رحم در دوران بارداری هستند.

چای زنجبیل

افرادی که از بیماری صبحگاهی رنج می برند می توانند چای زنجبیل مصرف کنند. این چای کمک به هضم و تسکین مشکلات معده میدهد. شما می توانید ۲-۳ فنجان در روز مصرف کنید.این چای “شکم پسند” یک چای عالی برای بارداری، و درمان موثر برای سرماخوردگی و گلودرد است.چای زنجبیل یک کمک بزرگ در دوران بارداری برای روند هضم، و همچنین حالت تهوع، و مناسب برای مادر به خصوص در سه ماهه اول بارداری ست.برای لذت بردن از این چای، ریز ریز کردن چند برش از زنجبیل تازه در یک قوری پر از آب، اضافه کنید. سعی کنید آن را با کمی عسل و لیمو، بنوشید.

چای نعناع

مصرف چای نعناع در اوایل بارداری خوب است و تهوع و استفراغ را ازبین میبرد. همچنین کمک می کند به شل شدن عضلات معده.

گزنه چای

این چای گیاهی دارای سطح بالایی از مواد مغذی مانند آهن، کلسیم و منیزیم است. این چای خوب برای زنان باردارمفید است.

چای قاصدک

این چای سرشار از پتاسیم و دارای اثر مدر ملایم اما موثر است و به احتباس آب که یک مشکل دوران بارداری است کمک میکند.

چای لیمو

این چای دارای اثر آرام بخش و کمک کننده برای از بین بردن تحریک پذیری، بی خوابی، اضطراب در دوران بارداری ست.

چای بابونه

این چای کمک می کند در بی خوابی و التهاب مفاصل زیرا یک منبع خوب کلسیم و منیزیم است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.