وایتکس در بارداری و سقط جنین!/ دستور تهیه وایتکس طبیعی و بی خطر!

 مواد سفید کننده مانند آب ژاول، وایتکس، تیزاب، استشمام بوهای مواد شیمیایی مثل نرم کننده‌های لباس، جوهر نمک، تیرک، استون و… موجب بروز لکه‌بینی و سقط در بارداری می‌شود.

چون این مواد شیمیایی با استشمام و بوییدن نیز جذب بدن می شوند.

معمولا خانمها برای گردگیری و نظافت کردن قسمتهای مختلف منزل از مواد شوینده و آلاینده استفاده می کنند که نباید آنها را استنشاق کنند. اگر مواد شوینده ای بوی تندی دارد از آن دوری کنید.

مواد شوینده ای که دارای بوی تند هستند احتمال دارد تا روی جنین تاثیر بگذارد البته بعضی از تحقیقات نشان می دهد نوزادانی که مادران آنها در طول دوره بارداری از مواد شوینده استفاده می کنند، احتمال مبتلا شدن آنها به آسم زیاد است.

برخی دیگر از مطالعات نشان داده است که استفاده از مواد شوینده در دوران بارداری بی خطر بوده و این در حالی است که گروه دیگر از تحقیقات نشان داده است که استفاده از این مواد احتمال دارد تا خطر زایمان زود هنگام یا سقط جنین را افزایش دهد. مواد شوینده در دراز مدت حساسیت ایجاد می کند.

به خانمهای باردار توصیه می شود تا از مواد شوینده بی خطر و بدون حساسیت که مخصوص به خانمهای باردار استفاده کرده و از حلالهایی که حاوی تولوئن هستند استفاده نشود.

به هنگام گردگیری و استفاده از مواد شوینده، دستکشهای ساق بلند و شلوار بپوشند. در هنگام کارکردن با این نوع مواد از خوردن و آشامیدن خودداری کنند. زمانی که در حین کار متوجه شدید احساس سردرد، سبکی سر و درد در ناحیه شکم هستید، فورا کار را متوقف کنید.

بهترین جایگزین برای وایتکس

چنانچه از استفاده کردن از این مواد نیز نگران هستید توصیه می کنیم تا مواد شوینده را خودتان از موادی مثل جوش شیرین، سرکه و آب لیمو تهیه کنید.

جوش شیرین یک نوع لایه بردار مناسب برای سطوح و برطرف کننده بوی بد به حساب می آید. سرکه نیز از قدرت پاک کنندگی بالایی برخودار هستند. از ترکیب مساوی این ماده با آب می توانید یک پاک کننده مناسب و قوی و حتی ضد عفونی کننده برای تمیز کردن اجاق گاز تهیه کنید.

توصیه می شود برای پاک کردن سطوح مرمری از این ماده استفاده نشود. سرکه خالص بهترین مایع برای شستشوی توالت، وان حمام و سرویس بهداشتی است. و با ترکیب کردن مقداری آب لیمو و جوش شیرین با یکدیگر می توانید یک پاک کندده و لایه بردار مناسب برای سطح تهیه کنید. خانمهای باردار می توانند با ترکیب سرکه و آب لیمو یا جوش شیرین با یکدیگر یک شویده قوی در حد وایتکس تهیه کنند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.