همه چیز درباره ورود به بازار کار آرایشگری

همه چیز درباره ورود به بازار کار آرایشگری

آموزش آرایشگری در لاین های مختلفی مثل آموزش خودآرایی صورت، آموزش گریم و میکاپ، اکستنشن مو و … برگزار می‌شود که هرکدام طرفدارهای خاص خود را دارند. با توجه به اینکه زیبایی برای افراد جایگاه خاصی دارد، لذا حاضرند هرچقدر که می‌توانند برای آن هزینه کنند. با این توضیح می توان متوجه شد که بازار کار رشته آرایشگری می تواند زمینه ساز کسب درآمد بسیار خوبی باشد. اما همانند رشته های دیگر برای اینکه بتوان در آن موفق شد، لازم است آموزش ببینید. در همین راستا دوره‌های آموزشی مختلفی مانند آموزش خودآرایی صورت، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش کوتاهی مو و دوره های دیگر در اغلب موسسات آرایشگری ارائه می‌شوند تا علاقه‌مندان بتوانند با اصول و رشته‌های پرمخاطب آرایشگری آشنا شوند. ما در این مقاله تمام نکات لازم برای ورود به حرفه آرایشگری را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

راه های ورود به بازار کار آرایشگری

۱- انتخاب یک رشته مناسب

برای ورود به حرفه آرایشگری، پیش از هرچیز باید یکی از رشته های ارایشگری را انتخاب کنید. برای داشتن بهترین انتخاب، ابتدا علاقه و توانایی های خود را در نظر بگیرید. اگر به کاری که می‌کنید علاقه نداشته باشید، احتمال موفق شدن در آن کم‌تر خواهد بود. همچنین باید واقع بین باشید و استعداد خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای موفق شدن در رشته طراحی ناخن باید بسیار خلاق باشید، هارمونی رنگ ها را خوب تشخیص دهید و قدرت تخیل بالایی داشته باشید. احتمال موفق شدن در آن کم‌تر خواهد بود. همچنین باید واقع بین باشید و استعداد خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای موفق شدن در رشته طراحی ناخن باید بسیار خلاق باشید، هارمونی رنگ ها را خوب تشخیص دهید و قدرت تخیل بالایی داشته باشید.
در مرحله دوم، اگر به دنبال کسب درآمد هستید، باید رشته ای را انتخاب کنید که بازار خوبی داشته باشد.

۲- شرکت در دوره های آموزشی

برای کسب مهارت در شغل آرایشگری، مانند هر کار دیگری، به آموزش حرفه ای نیاز دارید. برای این منظور باید در دوره های آموزشی مربوط به رشته مورد نظر خود شرکت کنید. پس از یادگیری و کسب مهارت لازم، در آزمون های سراسری فنی و حرفه ای شرکت کنید و مدرک خود را دریافت نمایید.

۳- تمرین و پشتکار

با اینکه یک دوره آموزشی خوب باید به اندازه کافی فرصت تمرین و تکرار را در اختیار شما قرار دهد، اما این اندازه تمرین برای حرفه ای شدن کافی نیست. بلکه پس از گرفتن مدرک، باید خودتان بر روی مدل های واقعی یا مانکن تمرین کنید تا به مهارت و تسلط لازم دست پیدا کنید. برای اینکه فرصت تمرین بر روی مدل واقعی را پیدا کنید، می‌توانید این کار را به صورت رایگان برای دوستان و اقوام خود انجام دهید. اما در نظر داشته باشید که این کار برای همه رشته‌ها امکان‌پذیر نیست. مانند آموزش میکرونیدلینگ که باید آموزش و تمرین شما تحت نظر یک استاد کارآزموده انجام شود.

شروع فعالیت در آرایشگاه ها به عنوان کارآموز

۴- شروع فعالیت در آرایشگاه ها به عنوان کارآموز

کارآموزی این فرصت را به شما می‌دهد تا در محیط کار واقعی تجربه‌های ارزشمندی را کسب کنید و با چالش‌های مختلفی رو به رو شوید. همچنین می‌توانید از تجربیات و دانسته های آرایشگری که تحت نظر او کار می‌کنید استفاده کرده و به بهترین شکل این چالش ها را پشت سر بگذارید.

۵- تاسیس سالن یا همکاری با سالن‌های دیگر

اگر با مدرک آرایشگری خود می‌توانید سالن تاسیس کنید و سرمایه لازم را برای این کار دارید،‌ تاسیس سالن آرایشگری می‌تواند یک راه عالی برای ورود به بازار کار و کسب درآمد باشد. در غیر این صورت می‌توانید با یک آرایشگاه معتبر همکاری کرده و در کنار آن‌ها به فعالیت خود ادامه دهید.

درآمد و بازار کار رشته آرایشگری

همانگونه که گفته شد، دوره های آرایشگری مانند دوره آموزش شینیون عروس، آموزش میکرونیدلینگ یا آموزش کوتاهی مو دارای مخاطبان بسیاری هستند. زیرا آرایشگری یک حرفه زودبازده و پردرآمد است و کسانی که دوره های آموزشی خود را با دقت پشت سر گذاشته و مهارت لازم را به دست آورند، سریعا می‌توانند وارد بازار کار شوند. حتی در دوره های کارآموزی نیز افراد تازه کار می توانند با آرایشگاه ها همکاری کرده و درآمد خود را داشته باشند.
تحقیقات نشان داده که میزان درآمد آرایشگرها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است. بنابراین به جرات می‌توان گفت که در سال ۲۰۲۰ خدمات آرایشگری به یکی از نیازهای اصلی افراد تبدیل شده است و زیبایی در صدر خواسته‌های شخصی افراد قرار گرفته است.
یکی از مواردی که موجب می شود بازار کار رشته آرایشگری نسبت به سایر مشاغل بیشتر باشد، این است که این رشته هیچ محدودیتی ندارد و افرادی که در کار خود حرفه ای تر باشند، درآمد بیشتری نیز خواهند داشت.

معرفی یک آموزشگاه آرایشگری حرفه ای

با توجه به توضیحات بالا می توان نتیجه گرفت که افراد با هر سن و سرمایه ای می توانند وارد این رشته پردرآمد شوند. امروزه آموزشگاه های بسیاری در زمینه آموزش آرایشگری فعالیت می‌کنند. اما یک آموزشگاه خوب باید بتواند هنرجویان را از ابتدای کار به صورت حرفه‌ای آموزش دهد و بتواند آن‌ها را به بهترین شکل برای ورود به بازار کار آماده کند.

آموزشگاه رز سرخ در این زمینه یکی از آموزشگاه های حرفه ای و معتبر محسوب می‌شود، زیرا:

• در آموزشگاه رز سرخ شما می‌توانید همواره با آخرین متدهای آرایشگری آشنا شوید.
• پس از پایان دوره، مدارک معتبر داخلی و بین المللی به هنرجویان ارائه می شود.
• در آموزشگاه رز سرخ اساتید معتبر و حرفه ای با آخرین و بهترین متدهای تدریس به شما آموزش می‌دهند.
• دوره ها در دو سطح ابتدایی و پیشرفته برگزار می‌شوند که می‌تواند برای تمام افراد مفید باشد.
• در این آموزشگاه تمام ابزارهای لازم برای دوره های آموزشی با بهترین کیفیت در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد.
• رز سرخ دارای پشتیبانی همیشگی برای رفع اشکال و تسلط به کار حتی پس از پایان دوره می‌باشد.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.