هزینه یک دوره درمان ناباروری تقریبا چقدر است؟

دکتر ربابه طاهری پناه متخصص و جراح زنان و زایمان درباره هزینه های درمان ناباروری اظهار کرد: هزینه درمان ناباروری به طور متوسط در بیمارستان های خصوصی با تمهیدات و تعرفه هایی که دولت گذاشته است هر سیکل باروری تقریبا چیزی بین ۳ تا ۴ میلیون تومان در سال ۹۴ است.

عضو هیئت علمی  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: هزینه های درمان ناباروری در بیمارستان های دولتی متفاوت است و هردوره تقریبا حدود یک میلیون تومان هزینه دارد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری بیمارستان طالقانی همچنین با اشاره به حمایت بیمه ها از هزینه های داروها و درمان ناباروری گفت: بیمه ها اخیرا اعلام کرده اند پوشش خوبی را برای داروهای درمان ناباروی انجام می دهند و ما امیدوار هستیم که سازمان های بیمه گر در آینده ای نزدیک بتوانند سیکل های IUI را پوشش دهند.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. هزینه های درمانی ناباروری واقعا سرسام آور است.از آنجا که بسیاری از تجهیزات و داروهایی که برای درمان ناباروری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارداتی است، تحریم های اخیر تاثیر زیادی بر هزینه های تامین دارو و تجهیزات گذاشته و این مسئله موجب شده تا هزینه های درمان ناباروری دو برابر شود.

    در حال حاضر هزینه هر دوره درمان ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینیکی و اتاق عمل بسته به میزان مشکلات زوج ها بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد و هر زوج برای درمان باید ۳ تا ۴ دوره درمانی را پشت سر بگذارد که بخشی از این هزینه ها مربوط به بخش تشخیص دلایل نازایی برای برخی زوج هاست.

    در این شرایط جراحی های تشخیصی به زوج ها توصیه می‌شود که در کنار سونوگرافی و آزمایش های مختلف حدود ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و مابقی هزینه ها در بخش درمان مربوط به داروهایی است که باید توسط زوج مصرف شود، مثل نسخه ها و داروهایی که گاهی باید سه تا چهار بار برای درمان قطعی تجویز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *