هزینه نگهداری خون بند ناف چقدر است؟/ چه زمانی اقدام کنم؟!

خون بند ناف نوزاد، هزینه نگهداری خون بند ناف، بانک خون بند ناف

در گذشته جفت ، بند ناف و خون بند ناف بی ارزش تلقی می شد و پس از زایمان دور ریخته می شد . اما امروزه ثابت شده که سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف می توانند پروسه ترمیم سلول های آسیب دیده را تسهیل بخشند. در مقایسه با پیوند مغز استخوان ، از خون بند ناف همیشه نتیجه بهتری حاصل شده است. در این مورد چون خون بند ناف ترجیحا برای خود فرد در آینده استفاده می شود ، احتمال پس زدن پیوند بسیار کم می شود.

اولین پیوند موفق سلول های بنیادی خون بند ناف در سال ۱۹۸۸ در پاریس ، فرانسه انجام گرفت. از آن زمان به بعد هزاران هزار پیوند در افراد مختلف تا کنون صورت گرفته است. بیش از ۸۰ نوع بیماری به خصوص در خواهر و برادرانی که از خون بند ناف یکدیگر استفاده کرده اند ، از این طریق درمان شده اند.

پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف در بسیاری از موارد سرطان ، از قبیل سرطان خون (لوکمی )، سرطان لنف (لنفوما ) ، سرطان مغز استخوان (میلوما) ، سرطان چشم ، سرطان سیستم ایمنی و … موفقیت آمیز بوده اند. همچنین از سلول های بنیادی برای درمان سایر بیماری ها مانند ، کم خونی داسی شکل ، سندرم ضعف ایمنی وابسته به X و بهبود وضعیت بیمارانی که شیمی درمانی می شوند استفاده شده است.

سلول های بنیادی اولین سلول های بدن هستند که قابلیت تمایز به هر نوع سلولی را دارند. همین سلول ها هستند که بعدها برخی از آنها تبدیل به پوست ، برخی دیگر تبدیل به چشم و استخوان و غیره می شوند. با این حال استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری های قلبی ، دیابت و این قبیل بیماری ها موفقیت آمیز نیست.

تحقیقات در زمینه استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان ناشنوایی ، آسیب های جدی مغزی ، فلجی و درمان بسیاری از بیماری ها واختلالات صعب العلاج ادامه دارد.
اگر قصد عضویت در بانک خون بند ناف را دارید باید قبل از رسیدن روز زایمان هماهنگی های لازم را انجام دهید. 

بعد از اتمام هفته ۳۶ بارداری 9 مورد آزمایش زیر باید انجام پذیرد:

RPR, HBSAb, HBSAg, HCVAb Total, HBCAb Total, HIVI/II, CMVIgM, CMVIgG, HTLV I/II

هزینه نگهداری خون بند ناف در رویان

هزینه اولیه ذخیره خون بند ناف در رویان در سال ۱۳۹۸

از ابتدای فروردین ١٣٩٨، هزینه نگهداری نمونه خون بند ناف در سال اول به همراه آزمایشات اولیه که بر روی نمونه خون بند ناف انجام می شود به صورت ذیل اعلام می‌گردد:

شهر تهران:
هزینه عقد قرارداد بدون انجام آزمایش HLA، ٣٣,٣٠٠,٠٠٠ ریال
هزینه عقد قرارداد با انجام آزمایش HLA، ٣٦,٧٠٠,٠٠٠ ریال

شهرهای دارای دفاتر نمایندگی:
هزینه عقد قرارداد بدون انجام آزمایش HLA، ٢٩,٢٥٠,٠٠٠ ریال
هزینه عقد قرارداد با آزمایش HLA، ٣٢,٦٥٠,٠٠٠ ریال
حق دفتر نمایندگی ٤,٠٥٠,٠٠٠ ریال

فسخ قرارداد:
در صورت فسخ قرارداد به دلیل حجم و کانت پایین مبلغ ٢,٨٠٠,٠٠٠ ریال فقط از قراردادهای تهران کسر و الباقی هزینه عودت می‌گردد. بنابراین در شهرستان‌ها بابت فسخ قرارداد مبلغی بجز حق دفتر نمایندگی از مشتری کسر نخواهد شد.

تخفیف:

در صورتی که بخواهید خون بندناف فرزند دو قلوی خود را تا آخر سال ١٣٩٨ ذخیره سازی کنید، بانک خون بندناف رویان تخفیف عقد قرارداد به شرح زیر در نظر گرفته است:

تخفیف قل دوم قراردادهای منعقده در تهران مبلغ ٧,٥٠٠.٠٠٠ (هفت میلیون و پانصد هزار) ریال است .
تخفیف قل دوم قراردادهای منعقده در مراکز استان ها مبلغ ٦,٨٠٠.٠٠٠ (شش میلیون و هشتصد) ریال است .
اگر برای ذخیره سازی خون بندناف فرزند اولتان اقدام کرده اید و قصد دارید خون بندناف فرزند دومتان را تا آخر سال ١٣٩٨ ذخیره سازی کنید، شامل تخفیف بانک خون بندناف رویان به شرح زیر می شوید:

تخفیف فرزند دوم قراردادهای منعقده در تهران مبلغ ٤,٥٠٠.٠٠٠ (چهار میلیون و پانصد هزار) ریال است .
تخفیف فرزند دوم قراردادهای منعقده در مراکز استانها مبلغ ٤,٠٠٠.٠٠٠ (چهار میلیون هزار) ریال است .

هزینه ذخیره سازی
شارژ سالیانه

از سال دوم مبلغ یک میلیون و ششصد هزار ریال (١,٦٠٠.٠٠٠ ریال) با احتساب نه درصد مالیات بر ارزش افزوده هزینه شارژ سالیانه و نگهداری نمونه خون بندناف در بانک خون بندناف رویان می باشد که از خانواده دریافت خواهد شد.

امکان پرداخت شارژ ٥ ساله و ١٠ ساله:
از ابتدای سال ١٣٩٥ امکان پرداخت شارژ سالیانه به صورت ٥ ساله و ١٠ ساله جهت اعضای محترم بانک خون بندناف رویان فراهم شده است که به شرح ذیل اعلام می شود:

هزینه نگهداری پنج سال : ٦,٤٠٠.٠٠٠ ریال
هزینه نگهداری ده سال : ١٢,٤٠٠.٠٠٠ ریال
لازم به توضیح است اعضایی که دارای بدهی معوقه باشند هزینه های نگه داری ٥ ساله و ١٠ ساله شامل معوقات می شود. 

اشتراک‌گذاری
7 نظر
  1. برای حفظ رنگ مو می شود رنگ دانه اولیه را بکار برد تا موی بدن سفید نباشد یا بعضی جانوران در اثر پیری رنگ موی آنها عوض نمی شود . می شود از رنگدانه آنها آزمایش کرد و استفاده کرد .

  2. هزینه خیلی گران است

  3. امیر زیرک، چیز ارزون پیدا کردی سلام برسون

  4. سلام-تاچندسال خون بند ناف قابل ذخیره سازی است

  5. خ گرونه هزینش.کاش از دوملیون بیشتر نبود.
    همه چیزای خوب برا پولداراس نه ما فقیربیچاره ها

  6. ذخيره‌سازي خون بندناف در دنيا در بانك‌هاي خصوصي و عمومي انجام مي‌شود. در بانك خصوصي يا خانوادگي والدين با پرداخت هزينه نمونه خون بندناف نوزاد خود را براي استفاده احتمالي در آينده براي خودشان و يا ساير بيماران نيازمند ذخيره مي‌كنند و نمونه در مالكيت آنان قرار دارد ولي در بانك عمومي كه عمدتا توسط دولت يا موسسات خيريه اداره مي‌شود، نمونه توسط والدين اهدا شده و در مالكيت بانك عمومي قرار مي‌گيرد و هر فردي كه به پيوند سلول‌هاي بنيادي نياز داشته باشد مي‌تواند از آن استفاده كند. در دنيا بيشترين نمونه‌ها مورد نياز براي پيوند از بانك عمومي مي‌باشد. در كشورمان بانك خون بندناف به صورت خصوصي و عمومي راه‌اندازي شده كه در بانك عمومي به دليل محدوديت بودجه تعداد نمونه ذخيره‌سازي شده جوابگوي بيماران نيازمند به پيوند نيست، وليكن در بانك خصوصي به دليل استقبال خانواده‌ها تاكنون بيش از ۱۳ هزار نمونه جمع‌آوري شده است كه در نوع خود ذخيره سلولي ارزشمندي است كه مي‌تواند در صورت اهدا توسط خانواده‌ها براي بيماران نيازمند پيوند مورد استفاده قرار گيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *