هزینه عکس رنگی رحم در رادیولوژی کاخ

عکس رنگی از رحم بدون درد و دانستنی های آن بهمراه فیلم!

براي بررسي علت تأخير باروري، بايد سلامت اندام­‌هاي توليد­مثل مورد ارزيابي قرار گيرند. يکي از روش­‌هاي تشخيصي که معمولاً براي بررسي رحم و لوله‌­هاي رحمي همراه با ساير آزمايش‌ها در ويزيت­‌هاي اوليه درخواست مي­‌شود، عکس رنگی رحم یا هيستروسالپنگوگرافي است.

با اين تست، پزشك از وضعيت داخلي رحم و لوله­‌هاي رحمي مطلع مي­‌گردد و با توجه به نتايج حاصل از تست، در مورد نحوه درمان تصميم خواهد گرفت.

عکس رنگی رحم بدون درد

از مزایای عکس رنگی رحم بدون درد و با بیهوشی نبودن انقباضات عضلات لگن و کاهش مقاومت در برابر قرار دادن وسایل در داخل واژن میباشد که این امر موجب کاهش تعداد عکسهای گرفته شده (میزان اشعه دریافتی کمتر) و کاهش میزان داروی تزریق شده میشود.

عکس رنگی رحم روشي است که به‌منظور بررسي داخل رحم و لوله­‌هاي رحمي انجام مي­‌گيرد. انجام عکس رنگی رحم در ارزيابي ناباروري بسيار مهم است. در صورت انسداد لوله‌هاي رحمي و يا وجود چسبندگي رحم، شانس باروري کاهش مي­‌يابد.

در اين روش با استفاده از اشعه x و ماده حاجب چسبندگي­‌هاي درون رحمي، پوليپ، فيبروم و برخي ديگر مشکلاتي که سبب انسداد لوله‌­ها و جلوگيري از لقاح تخمک و اسپرم مي­‌گردد، قابل تشخيص است. آزمايش ديگري که در اين راستا مفيد خواهد بود هيستروسونوگرافي مي‌باشد که با استفاده از سونوگرافي و تزريق محلولي خاص، ناهنجاري­‌هاي درون رحمي بررسي مي­‌شود.

مطلب پیشنهادی: شب قبل از انجام عکس رنگی چی بخوریم؟

عکس رنگی رحم بدون درد هم ممکن است؟

از مزایای بیهوشی در عکس رنگی رحم نبودن انقباضات عضلات لگن و کاهش مقاومت در برابر قرار دادن وسایل در داخل واژن میباشد که این امر موجب کاهش تعداد عکسهای گرفته شده (میزان اشعه دریافتی کمتر) و کاهش میزان داروی تزریق شده میشود. بعلاوه چون در مواردی ممکن است لوله های رحمی بر اثر اسپاسم ناشی از اضطراب و یا درد باز نشوند در حالت بیهوشی این اسپاسم از بین رفته و دارو راحتتر از لوله ها عبور میکند.

اعمال بیهوشی توسط پزشک متخصص بیهوشی صورت گرفته و این بیهوشی در حدی است که بیمار متوجه درد و ناراحتی های عکس رنگی رحم (HSG) نشود و نسبت به بیهوشی اعمال جراحی بسیار سبک تر میباشد.

این بیهوشی بی خطر بوده و با توجه به مراقبت های صورت گرفته هیچ گونه عوارضی ندارد.

ضمنا حضور همسر و یا محارم بیمار در موقع انجام عکس برداری با بیهوشی الزامی است.

 مراحل انجام عکس رنگی رحم

معمولاً عکس رنگي رحم توسط راديولوژيست انجام مي­‌شود و به­‌طور متوسط در حدود ۳۰-۱۰ دقيقه به طول مي‌انجامد. براي انجام اين تست، فرد بر روي تخت معاينه زنان قرار مي­‌گيرد. ابتدا پزشک يک اسپکولوم (وسيله‌اي براي معاينه داخلي زنان) در واژن قرار مي‌دهد. سپس لوله­­‌اي بسيار ظريف از درون دهانه رحم به داخل رحم وارد نموده تا از اين طريق ماده حاجب را به درون رحم و لوله­‌هاي رحمي تزريق نمايد. به‌طور طبيعي ماده حاجب بايد رحم و لوله­‌هاي رحمي را پر نمايد يعني هنگامي که در رحم و لوله­‌ها هيچ‌گونه انسداد و مشکلي وجود نداشته باشد ماده حاجب بعد از تزريق، فضاي داخل رحم و لوله­‌ها را به­‌طور يکنواخت پر خواهد کرد.  ولي در مورد انسداد لوله­‌اي ماده حاجب نمي­‌تواند تمام فضاي داخل رحم و لوله­‌ها را پر نمايد.

عکس رنگی رحم در بیمارستان صارم

بعد از تزريق، از رحم عکس‌برداري مي­‌شود. پزشک با بررسي عکس­‌ها مي‌­تواند وضعيت رحم و لوله­‌هاي رحمي را ارزيابي نمايد.

به‌­دليل انقباض عضلات رحم، بسياري از زنان احساس درد، به‌­خصوص در زمان تزريق ماده حاجب دارند، در مواردي­‌که لوله­‌هاي رحمي مسدود است، درد بيشتري احساس مي­‌شود. اگر قصد انجام عکس رنگی رحم بدون درد و با بیهوشی  را ندارید، مصرف داروهاي مسکن مانند ايبوبروفن مي­‌تواند در تسکين درد و ناراحتي موثر باشد.

لذا ممکن است ۶۰-۳۰ دقيقه قبل از انجام عکس رنگي، يک داروي مسکن جهت بيمار تجويز شود. به‌طورکلي برخی از زنان در حين انجام عکس رنگی رحم درد غیر قابل تحملی ندارند اما ممکن است مدتي پس از آن احساس درد و ناراحتي نمايند، بنابراين بهتر است در روز گرفتن عکس رنگي از رحم، يک نفر فرد را همراهي نمايد.

معمولاً اين روش عوارضي ندارد ولي عوارض نادر آن شامل: درد گذرا، عفونت، لکه‌بيني و يا خونريزي مي­‌باشد. در صورت تب و تداوم درد به مدت چند روز، بايد به پزشك اطلاع داده شود.  بهترين زمان انجام اين تست، پس از اتمام خونريزي قاعدگي و قبل از تخمک­‌گذاري است.

در موارد عفونت و التهاب لگني و خونريزي‌­هاي نامشخص واژينال، انجام اين تست ممنوع است و تا بهبودي کامل، فرد بايد از انجام اين تست خودداري نمايد.

هزینه عکس رنگی رحم

در سال ۹۸ هزینه برآوردی برای انجام عکس رنگی از رحم برای افرادی که تحت پوشش بیمه نیستن ۲۵۰ هزار تومان برآورد شده است و بعد از آن نیز شما نیاز به خرید دارو دارید که هزینه آن در سال ۹۸ چیزی در حدود ۵۰ هزار تومان است. اما افرادی که دارای بیمه هستند می توانند مبلغ ۱۰۰هزار تومان از هزینه خود را کاهش دهند.

مبالغ ذکر شده در صورت عکسبرداری همراه با بیهوشی افزایش می یابد.

آمادگی های لازم برای انجام هیستروسالپنگوگرافی (عکس رنگی رحم)

اگر سابقه آلرژی به رنگ اشعه ایکس را دارید و یا اگر اخیرا در حفره لگنی دچار عفونت شده اید، پزشک خود را مطلع سازید.

اگر احتمال بارداری وجود دارد پزشک خود را در جریان قرار دهید.

اگر پریودهای شما منظم است ترتیبی دهید تا آزمایش هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم در هفته بعد از پایان پریود انجام شود.

برخی پزشکان قبل از انجام هیستروسالپنگوگرافی یا Hysterosalpingogram تست هایی را به منظور بررسی عفونت لگنی انجام خواهند داد.

برخی پزشکان توصیه می کنند تا قبل از انجام آزمایش هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم از آنتی بیوتیک استفاده شود.در صورتی که رویکرد پزشک چنین باشد، داروهای آنتی بیوتیک را برای شما تجویز خواهد کرد.

شما برای انجام آزمایش هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم باید رضایت نامه ای را امضا کنید.

راههای کاهش درد عکس رنگی رحم

به هنگام انجام هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آزمایش هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم مبتنی بر اشعه ایکس می باشد. شما باید ابتدا روی تخت به کمر دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید به نحوی که پاهای شما روی رکاب های طرفین قرار بگیرد، درست همانند زمانی که برای معاینه لگن آماده می شوید. اغلب پزشکان با ایجاد فشار از داخل واژن و هم چنین وارد کردن فشار از ناحیه زیر شکم به طور همزمان و با کمک هر دو دست اندازه و شکل رحم را برآورد می کنند.

اسپکولوم (دستگاهی که قابلیت باز و بسته شدن دارد) مورد استفاده قرار می گیرد تا واژن باز شده و پزشک به این ترتیب می تواند داخل واژن را ببیند. شما ممکن است در این مرحله کمی احساس فشار یا درد داشته باشید.

واژن و رحم با استفاده از ترکیبی ضد عفونی کننده تمیز می شوند. از گیره ای کوچک برای ثابت نگه داشتن سرویکس یا رحم استفاده می شود تا رنگ بتواند وارد رحم شود. پزشک لوله پلاستیکی کوچکی را از طریق دهانه سرویکس وارد رحم می کند. بالونی کوچک که از هوا پر شده در یک طرف لوله قرار دارد. سپس اسپکولوم برداشته می شود اما لوله نازک در محل باقی می ماند. حدود ۶ اینچ از لوله خارج از واژن باقی می ماند. در این زمان پزشک ممکن است موقعیت شما را تغییر دهد بنابراین ممکن است راحت تر دراز بکشید. مقدار اندکی رنگ اشعه ایکس (حدود یک قاشق) به واسطه لوله به داخل رحم تزریق می شود. چندین تصویر گرفته شده و تصاویر روی مانیتو نمایش داده می شود. پزشک ممکن است از شما بخواهد لگن خود را کمی تکان دهید تا تصویر واضح تری از رحم و لوله های فالوپ داشته باشد. در نهایت بالون از هوا تخلیه شده لوله به آرامی خارج می شود.

عوارض هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم

انجام هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم ممکن است با خونریزی اندک واژن و کرامپ لگن به مدت چند روز بعد از انجام آزمایش همراه باشد. اگر خونریزی سنگین به همراه تب و یا افزایش درد در ناحیه لگن داشتید باید با پزشک خود تماس بگیرید. برخی خانم ها ممکن است نسبت به ماده رنگی تزریق شده آلرژی داشته باشند. از عوارض عکس رنگی رحم، بروز عفونت می باشد که از هر ۱۰۰ بیمار در ۳ نفر اتفاق می افتد. اغلب پزشکان از رنگ محلول در آب استفاده می کنند این رنگ ها معمولا رحم را تحریک نمی کند.

در این روش از آن جایی که از اشعه ایکس استفاده می شود، فرد کمی در معرض تابش قرار دارد و تابش می تواند خطر ابتلا به سرطان را به دنبال داشته باشد، همچنین در صورتی که فرد باردار باشد می تواند به بروز نقص در جنین بیانجامد. مقدار تابش در این روش بسیار اندک است و احتمالا آسیبی را در پی ندارد. اما بسیار اهمیت دارد که به هنگام انجام هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم باردار نباشید.

بعد از انجام عکس رنگی رحم لازم است کار خاصی انجام شود؟

بعد از انجام تست هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم ممکن است ۳۰ دقیقه تحت نظر باشید تا احتمال بروز واکنش های آلرژیک و یا خونریزی های ناراحت کننده در شما بررسی شود.

برای دریافت نتایج چقدر باید منتظر باشیم؟

اگر تست هیستروسالپنگوگرافی یا عکس رنگی رحم توسط پزشک انجام شود فورا بعد از انجام تست در جریان نتایج قرار خواهید گرفت. معمولا یک یا دو روز به طول می انجامد تا متخصص رادیولوژیست بتواند فیلم ها عکس رنگی از رحم را بازبینی کرده و گزارشی را به پزشک شما ارسال کند.

مزایای عکس رنگی بدون درد با بیهوشی

با توجه به اینکه عکسبرداری هیسترو سالپنگوگرافی (HSG یا عکس رنگی رحم) درگروهی از بانوان بادرد و ناراحتی همراه بوده و عده ای نیز از انجام آن در حالت بیداری به دلیل هراس و یا مسائل دیگر اجتناب میکنند، در بعضی از مراکز این امکان فراهم شده است.

اشتراک‌گذاری
416 نظر
  1. مراحل انجام کار :
    ۱٫احتمالا از شما درخواست می شود که گان یا مانتوی مخصوص آن جا را بپوشید . در صورت داشتن شی ء فلزی آن را خارج کنید .
    ۲٫ بر روی تخت مخصوص عکس برداری ( فلوروسکوپی ) قرار می گیرید .در همان وضعیتی که معاینه داخلی زنان می شوید می خوابید . برایتان وسیله یا اسپکولوم گذاشته می شود تا دهانه رحمتان مشهود باشد . سپس لوله ی نازکی (سوند) در داخل دهانه ی رحم قرار می گیرد .
    اسپکولوم خارج شده و بیمار در وضعیت راحتی قرار می گیرد . از طریق لوله ،ماده ی حاجب وارد رحم می شود . زمانی که این لوله ی نازک، داخل رحمتان قرا می گیرد و ماده ی حاجب تزریق می شود ممکن است قدری احساس درد و انقباض در قسمت زیر دلتان داشته باشید. شاید شبیه دردهای زمان قاعدگی. که البته گذرا است و خیلی طول نمی کشد .
    ۳٫دراین حالت ، رادیولوژیست ، باز یا بسته بودن لوله های رحمی را توسط عکسی که در مانیتور دیده میشود، ارزیابی می کند . کل این عکس برداری حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد .
    همانند ديگر تستها، HSG هم ممكن است نتايج نادرستي را بدست ‌دهد. مثلاً ممكن است گوشه رحم دچار انقباض و گرفتگي عضلاني شده‌ و ماده رنگي نتواند بداخل لوله‌ها وارد شود. در چنين مواقعي نتيجه به‌ اشتباه بصورت لوله مسدود تفسير مي‌شود در حاليكه لوله‌ها باز هستند.در صورتي كه انتهاي فيمبرياي لوله مسدود باشد تحت عنوان ‌هيدروسالپنكس‌ ناميده مي‌شود. از طرف ديگر، ممكن است تزريق ماده‌رنگي با فشار زياد باعث پارگي كوچكي در ديواره هيدروسالپنكس‌گردد، زيرا در برخي موارد ديواره هيدروسالپنكس بسيار نازك است‌. دراين صورت ماده رنگي وارد شكم شده و به غلط تصور مي‌شود كه‌ لوله‌هاي رحمي باز است ولي واقعيت امر اين است كه لوله‌ها كاملاً مسدود است‌.
    عليرغم اطلاعات زيادي كه به كمك HSG از چگونگي باز يا بسته ‌بودن لوله‌هاي رحمي مي‌توان بدست آورد، اين روش اطلاعات زيادي را در مورد ساختار خارجي لوله‌ها و وجود چسبندگيهاي دور لوله در اختيار پزشك قرار نمي‌دهد. در مواقعي كه ماده خارج شده از لوله بصورت‌ توده‌هاي كوچك تجمع پيدا كند، بايستي به وجود چسبندگي در اطراف‌ لوله مشكوك شد ولي نمي‌توان آن را تأييد كرد.
    HSG ممكن است با درد همراه باشد و بسياري از زنان درد شديدي ‌را هنگام تزريق ماده رنگي بداخل رحم خود تجربه كرده‌اند. شما بايد از قبل انتظار اين حالت را داشته باشيد و قبل از شروع هيستروسالپنگوگرافي‌ از يك مسكن خوراكي استفاده كنيد.
    در مواقعي كه دهانه رحم خيلي تنگ يا خيلي گشاد است پزشك با اشكالاتي در ضمن گرفتن عكس و يا تزريق مايع رنگي مواجه مي‌شود و به همين علت بهتر است كه در هنگام تهيه HSG يك متخصص زنان‌ براي كمك به راديولوژيست حضور داشته باشد. بسياري از متخصصين ‌زنان هيستروسالپنگوگرافي را خودشان انجام مي‌دهند.

    1. سلام دوستان خوبم. منم به خاطر تعریف هایی که شنیدم استرس زیادی داشتم ولی به نظر من اول پاپ اسمیر بگیرید که اگر عفونت داشتین آنتی بیوتیک استفاده کنید تا دردی نداشته باشید .من در مشهد پیش دکتر ماه و نازنین به نام خانم دکتر طیبه ثامنیه رفتم. بسیار مهربان و خوش اخلاق و دلسوز و کاربلد. با بی حسی انجام دادن. اونقدر کارشون عالی بود که گفتم ای کاش همه اونایی که استرس دارند در مشهد فقط به ایشون مراجعه کنند. کارشون و دلسوزی شون بینظیرند بود. دکتر عزیزم دستت رو میبوسم در پناه خدا باشی

  2. سعی کنید قبل از رفتن برای عکس رنگی روحیه بالایی داشته باشید.چون درد زیادی دارد ولی اگر بچه می خواهید باید تحمل کنید تا مطمئن شوید لوله های رحمتان باز است و چسبندگی رحم یا رحم دوشاخ ندارید. حتما قبلش مسکن قوی بخورید.
    امیدوارم طعم شیرین مادر شدن را بچشید …

  3. من شنیدم در برخی از مراکز عکس رنگی از رحم با بیهوشی انجام میشود . ولی خود بیهوشی هم عوارض و خطرات خود را دارد.

  4. عکس رنگی درد دارد؟

    باتوجه باینکه میزان احساس درد و تحمل نسبت به درد در افراد مختلف متفاوت میباشد نمیتوان میزان دقیقی برای آن ذکر کرد.عده زیادی اینکاررا بدون هیچ ناراحتی انجام میدهند عده ای با تحمل درد و ابراز درد زیاد و عده ای هم ا ز ترس این عکس از خیرپیگیری علت ناباروری خود میگذرند.

  5. عکس رنگی از رحم ممكن است با درد همراه باشد و بسیاری از زنان درد شدیدی ‌را هنگام تزریق ماده رنگی بداخل رحم خود تجربه كرده‌اند. شما باید از قبل انتظار این حالت را داشته باشید و قبل از شروع هیستروسالپنگوگرافی‌ از یك مسكن خوراكی استفاده كنید.
    در مواقعی كه دهانه رحم خیلی تنگ یا خیلی گشاد است پزشك با اشكالاتی در ضمن گرفتن عكس و یا تزریق مایع رنگی مواجه می‌شود و به همین علت بهتر است كه در هنگام تهیه HSG یك متخصص زنان‌ برای كمك به رادیولوژیست حضور داشته باشد. بسیاری از متخصصین ‌زنان هیستروسالپنگوگرافی را خودشان انجام می‌دهند.
    مهمترین عارضه‌ای كه در HSG دیده می‌شود انتقال عفونت‌ تشخیص داده نشده از دهانه رحم به داخل لوله‌ها است‌. با وجود اینكه‌ این عارضه از شیوع چندانی برخوردار نیست ولی عده‌ای از پزشكان‌ تجویز آنتی‌بیوتیك قبل از هیستروسالپنگوگرافی را توصیه می‌كنند.

  6. دانستنی ها و توصیه هایی درباره عکس رنگی از رحم

    ۱٫می توانید یک ساعت قبل از عکس برداری از یک مسکن ضد التهاب استفاده کنید .البته در اغلب موارد نا آشنا بودن بیمار به وسایل و محیط ، می تواند باعث ترس و درد باشد .
    ۲٫ممکن است تا چند روز بعد از آن لکه بیینی داشته باشید که طبیعی است .
    ۳٫گاهی اوقات بعد ا ز این کار ، لوله رحمی که بسته بوده ، باز می شود و بارداری در همان ماه اتفاق می افتد .
    ۴٫ در بیمارانی که انتی بادی سرمی کلامیدیا مثبت بوده و یا سابقه قبلی بیماری التهابی لگن دارند استراتژی احتمالی پروفیلاکتیک مصرف mg 100 داکسی سایکلین دو بار در روز از دو روز قبل از عکسبرداری بمدت ۵ روز می باشد.
    ۵٫ برای جلوگیری از کرامپهای مربوط به اینکار نیز از بیمار خواسته می شود تا یک ساعت قبل از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده نماید . قابلیت توجه به انومالیهای جزئی دستگاه باروری در Real Time بیشتر است و بر این اساس توصیه میشود که ژنیکولوگ در هنگام فلوروسکوپی حضور داشته باشد . برای اینکار از یک کانولای چند بار مصرف (Jarcho ) یا بالون کاتتر یکبار مصرف .متصل به سرنگ حاوی ماده کنتراست استفاده میشود .

  7. تجربه ی یه مادر پاسخ

    من هم امروز عكس رنگي گرفتم. اولش موقع گذاشتن اسپوكولوم يه مقدار درد مختصر داشتم كه خيلي خيلي كم و كاملا قابل تحمل بود. دقيقا به اندازه معاينه معمولي. بعدش موقع وارد كردن اون لوله يا سرنگ داشتم از ترس مي مردم ولي باور كنيد حتي يه درد كوچولو هم حس نكردم. بعد از اون مايع حاجب رو تزريق كردند كه درد اون هم در حد كمردرد پريود بود و نه بيشتر.
    بعد از اون عكس رو گرفتند و من يك ربع همونجوري روي تخت موندم تا اينكه برگشتند و يه بار ديگه مايع حاجب رو تزريق كردند. ايندفعه دردش از دفعه قبل خيلي بيشتر بود و نفسم داشت از درد بند ميومد. لبهام و گلوم خشك خشك شده بود. مي خواستم شروع به گريه و داد و فرياد كنم كه تموم شد. كلا اين مرحله و اين درد شديد يك دقيقه هم نشد… خيلي كوتاه و قابل تحمل بود…

    راستي من با راهنمايي يكي از دوستان ني ني سايتي (مامان مينو)، قبل از رفتن به راديولوژي يه قرص پروفن خوردم و يه شياف ديكلوفناك هم استفاده كردم. فكر مي كنم اينا در كاهش درد موثر بودند. اونجا هم يه آمپول هيوسين برام تزريق كردند.

    شكر خدا انسداد و چسبندگي هم نداشتم و هر دو لوله باز و همه چي طبيعي بود.

    اونايي كه قراره عكس بگيرند ترس و استرس رو از خودشون دور كنند و با آرامش كامل برن سراغش. من تا ديروز خيلي استرس داشتم. حتي ديشب تا صبح نخوابيدم و دم صبح تونستم دو ساعت بخوابم. ولي امروز با آرامش رفتم براي عكس. مدام به خودم مي گفتم ديگه از درد زايمان كه بيشتر نيست!!! ولي ديدم اصلا قابل مقايسه با درد زايمان يا بقيه دردهايي كه ما زنها هميشه تجربه مي كنيم نيست.

  8. خاطرات یک ماما پاسخ

    اونوقتی که تو بخش جراحی زنان طرح بودم ، یه مریضی داشتیم که سزارین کرده بود و عفونت محل سزارین داشت. اصلا یه چیز وحشتناکی .

    من یه چیزی میگم و شما یه چیزی میشنوین . به اندازه یه پرتقال بزرگ محل زخمش باز شده بود و یه مشت توش جا میشد . خدا رو شکر که پانسمانش به من نخورد وگرنه میمردم .

    بدبختی این بود که باید روزی یه بار زخم رو شستشو میدادن و چرک و بافتهای مرده برداشته میشد .

    دقیقا مثل شکنجه قرون وسطی بود که زنده زنده شکم زندانی رو باز میکردن.

    مادر و خواهر مریض بینوا دست و پاشو نگه میداشتن و تا کار پرپ و پانسمان تمام بشه مریض( از بس که جیغ میزد ) کبود شده بود.دیگه از بچه و بارداری و زایمان و بیمارستان و همه چی زده شده بود.خیلی دلم براش سوخت . البته این عفونت به خاطر عفونت بیمارستانی و در اثر سهل انگاری تو یکی از موارد استریل به وجود اومده بود که با بیتفاوتی مادر در امر نگهداری از زخم همراه شد و این بلا رو سرش آورد.

    حالا گذشته از پرپ ها و پانسمانهای هر روزه و مصرف کلی آنتی بیوتیک وریدی و درد کشیدن و اینا ، تازه بعد این هم زجر باید دوباره بره اتاق عمل که دوباره بدوزنش.

  9. با لاپاروسکوپی لوله رحم باز میشه… به امید مامان شدن همه بانوان ایرانی

  10. چند توصیه مهم…برای اطمینان از اینکه حامله نیستید ، بهتر است انجام عکس رنگی رحم ، یک هفته بعد از شروع عادت ماهانه و قبل ازروزهای تخمک گذاری انجام شود . در سیکلی که قرار است عکس رنگی رحم انجام شود ، نزدیکی های ” محافظت شده ” داشته باشید .
    این روش نباید زمانیکه عفونت فعال دارید انجام شود . اگر شما مبتلا به عفونت مزمن لگنی و بیماری مسری جنسی درمان نشده در زمان انجام عکس رنگی رحم هستید به تکنولوژیست یا پزشک اطلاع دهید .قبل از انجام کار ، ممکن است از شما خواسته شود به منظور تخلیه روده هایتان از یک داروی مسهل استفاده کنید ،طوریکه رحم و ساختمانهای اطراف آن بخوبی دیده شوند .
    قبل از انجام عکس رنگی رحم ، ممکن است به شما یک مسکن ملایم و یا داروی بدون نسخه برای کاهش ناراحتی های خفیف شما داده شود .بعضی از پزشکان یک آنتی بیوتیک قبل و بعد از امتحان تجویز میکنند .
    چنانکه شما از داروی خاصی استفاده می کنید و یا هر نوع حساسیت (مخصوصا”حساسیت به ماده ی حاجب یددار)دارید به پزشک خود اطلاع دهید .

  11. مزایای عکس رنگی رحم
    ۱)هیستروسالپنکوگرافی یک روش تشخیصی و درمانی ، با عوارض اندک است .

    ۲)هیستروسالپنکوگرافی یک روشی است که اطلاعات با ارزشی در جهت انواع ناهنجاریهایی که سبب ناباروری یا مشکلاتی در زمینه عدم تکامل جنین بوجود می آید ، میدهد.
    ۳)هیستروسالپنکوگرافی بعضی اوقات لوله های فالوپ مسدود شده را باز کرده و به بیمار امکان حامله شدن را میدهد .
    ۴)بعد از یک امتحان هیستروسالپنکوگرافی هیچ تشعشعی در بدن باقی نمی ماند .

  12. روش انجام عکس رنگی از رحم – بیمار روی تخت معاینه می خوابد و پاهایش روی رکاب قرار می گیرد . یک اسپکولوم در واژن قرار داده می شود و دهانه رحم تمیز می شود و یک کاتتر از دهانه رحم عبور داده می شود . سپس اسپکولوم خارج می شود.محلول مخصوص از طریق کاتتر تزریق می شود تا وارد رحم – لوله رحم و حفره لگن شود و در مراحل متعدد عکس گرفته می شود . در تعدادی موارد که ابنورمالیته وجود دارد باید یک عکس تاخیری بعد از ۳۰ دقیقه گرفته شود.

    طی انجام روش مقداری ناراحتی در زیر شکم احساس می شود ما زیاد طول نمی کشد . ممکن است تا چند روز بعد لکه بینی مشاهده شود که نرمال می باشد.

    محدودیت های روش – در این روش فقط داخل رحم یا لوله های رحمی دیده شود اما ابنورمالیته تخمدانی – دیواره رحم – و ساختمانهای دیگر لگنی باید با روشهایی مثل MRI یا سونوگرافی دیده شود.

  13. اصلا از عکس رنگی نترسید و اگه دکتر خواست واسه عکس رنگی باید برید شجاع باشید و حتما عکسو بندازید میگن که احتمال بارداری تو بعضی خانم هارو بالا میبره. دامنتون سبز بشه ان شااله.

  14. یک نوع بررسی رادیوگرافی رحم و لوله های رحمی است که برای یافتن علت نازایی بکار می رود. در این روش شکل و ساختمان رحم – باز بودن لوله های رحمی و هر گونه چسبندگی داخل حفره لگن بررسی می شود.

    همچنین در سقطهای مکرر ناشی از ابنورمالیته مادرزادی رحمی و برای اثبات وجود و شدت این ابنورمالیته ها از این روش استفاده می شود: مانند توده های توموری – چسبندگی – میوم فیبروئید رحمی
    از هیستروسالپنگوگرافی برای بررسی بازبودن لوله های رحمی استفاده می شود .

  15. عکس رنگی برای من سخت بود تمام تنم از شدت درد می لرزید بعدش هم لخته های بزرگ خون از من خارج و دفع شد و تا سه روز لکه بینی و خونریزی داشتم و ۵ ماه بعد از آن باردار شدم.

  16. من پریروز رفتم عکس گرفتم اولش خیلی استرس داشتم ولی باور کنید اصلا درد نداشت فقط بعدش فشارم افتاد،شایدم از ترس بیخود بود، باور کنید درد نداشت….

  17. سلام دوستان
    منم دو ماه بعد از عکس باردار شدم و الانم گلم دو ماهشه
    چون یه تجربه دردناک از عکسبرداری رحم داشتم بار دوم رفتم جایی که با یه بیهوشی سبک
    کارم رو انجام دادن .اصلا درد نداشت و کیفیت عکس هم به گفته دکترم عالی بود.
    اگه دوست داشتید به این ادرس برید

    1. آدرسو میگید ممنون

  18. بعد از تحقيق زياد در اينترنت و ترس و استرس زياد ‘ هفته قبل براي عكس رنگي از رحم رفتم .
    خيلييييي درد داشت ‘ مرگ رو جلو چشمام ديدم ‘ ترجيح ميدادم بيهوش كامل بشم ‘ عوض اين همه درد ‘
    به نظر من كار اشتباهي ‘ بدون بي حسي و بيهوشي ‘ ممكنه يه نفر تحمل درد رو نداشته باشه و مشكل پيدا كنه ‘
    ولي بعد از ٢ ساعت كم كم دردم كمتر و كمتر شد

    1. کجا رفتی با بیهوشی

    2. دکتر مقدس زاده – قم – مرکز طب آزما- کارشون درسته

  19. ندا خانم که گفتید جایی رفتی که با یه بیهوشی کوچیک عکس رنگی بدون درد انداختی تو رو خدا ادرس رو بده
    من مدتیه که دنبال یه همچین جایی می گردم ممنون

  20. سلام خانم هاى گرامى. من دو روز پيش به تجويز دكتر عكس رنگى از رحم گرفتم. با استراحت بعد آن كلا ١٥دقيقه هم شايد كمتر شد. البته تكنسين مربوطه گفت گرفتگى در لوله هام نداشتم. قبلا خيلى تعريفهاى وحشتناك از اين كار شنيده بودم، اينم بگم كه من از اون دسته ادمها هستم با استانه تحمل درد خيلى پايين، يعنى يه از يه امپول ساده من وحشت دارم وتحملم به درد خيلى كمه، ولى باور كنين دردش كاملا قابل تحمله، بنابراين اگه دكترتون براتون تجويز كرده بدون ترس انجام بديد. به اميد اينكه دامن همگى سبز بشه. انشاءالله.

  21. خانوما خیلی درد داره یعنی من رفتم اون دنیا وبرگشتم.ولی تحمل کردم با خودم گفتم این چند دقیقه هم میگذرهو باید به چیزهای مهمتری فکر کنم

  22. وای من چندروز دیگه باید برم عکس رنگی خیلی اترس دارم خانومای.مشهدی میشه بگید کلینک درسا کارش چطوره…

  23. سلام خانوما.من فردا نوبت عکس رنگی دارم الان پاهام از شدت ترس احساس میکنم مال خودم نیست.ممنونم از خانومایی که راهنمایی فرمودن که شیاف و قرص مصرف کنیم.حتما این کارو میکنم برام دعا کنید درد زیادی نداشته باشه.کاشکی منم یه بار بیام اینجا پیام بدم که ماه بعد از عکس رنگی حامله شدم…

    1. عزيزم باردار شدي ان شالله؟

  24. معصومه جان نگران نباش عزیزم استرس و اضطراب کار رو سختتر می کنه به خودت ایمان داشته باش که با شجاعت از پسش برمیایی. فقط
    چند دقیقه است میتونی ذکر بگی.

  25. سلام به همگی!راستش دیشب از شدت ترس خوابمنبرد!ولی اونقدر که آدمو میترسونن نداشت .دردش مثل یک معاینه کردن بود.من بیشتر از ترس فشارم افتاده بود تا اینکه دردی داشته باشم.فقط اون مایعی که تزریق میکنن دل درد داره که اونم ۳۰یا۴۰ثانیه بیشتر طول نمیکشه.ممنونم مونا جون از دلگرمی هات

  26. سلام به همه فردا باید برم بر عکس تو رو خدا برام دعا کنید مشکلی نباشه . ممنون

  27. سلام دوستان
    من دیروز رفتم عکس رنگی رحم گرفتم
    خواستم بگم منم مثل بقیه خیلی ترس و استرس داشتم ولی امیدم به خدا بود و سعی میکردم صلوات بفرستمو هواسمو پرت کنم
    راستش یه کوچولو درد داشت ولی اونقدری نبودکه نشه تحمل کرد مثل معاینه بود دیگه من فکر میکردم درد اصلیش هنوز مونده که یهو دکتر گفت تموم شد اروم بلند شو فقط اگه سرگیجه داری بشین خدا رو شکر من خون ریزی و سرگیجه نداشتم فقط تا چند دقیقه زیر شکمم درد میکرد که اونم خوب شد و الان حالم خوبه خوبه

  28. سلام من پنجشنبه نوبت عکس رنگی دارم اما خیلی میترسم بهم گفتن درد زیادی داره تمام بدنم یخ کرده

  29. سلام خانما ببخشید منم چهار ساله نی نی میخوام باردار نصدم دکتر گفتن که عکس رنگی بگیرم شنیدم که خیلی درد داره و ….ولی دیگه برام دردش مهم نیست.تازگیا شنیدم که واسه رحم عوارض داره میخواستم بدونم راسته یا نه ؟مشکلی واسه رحم پیش میاد یا نه؟

  30. دانشجوی مامایی پاسخ

    سمیرا جون معمولاً اين روش عوارضي ندارد ولي عوارض نادر آن شامل: درد خفيف، عفونت، لکه‌بيني و يا خونريزي مي­‌باشد. در صورت تب و تداوم درد به مدت چند روز، بايد به پزشك اطلاع داده شود. بهترين زمان انجام اين تست، پس از اتمام خونريزي قاعدگي و قبل از تخمک­‌گذاري است.
    در موارد عفونت و التهاب لگني و خونريزي‌­هاي نامشخص واژينال، انجام اين تست ممنوع است و تا بهبودي کامل، فرد بايد از انجام اين تست خودداري نمايد.

  31. سلام. دوستان من امروز آزمايش خون دادم. ماه قبل عكس رنگى از رحم گرفته بودم. و امروز به خواست خداى مهربون جواب آزمايشم مثبت بود. انشاءالله يه همچنين لحظاتى رو خدا نصيب همگى بكنه. التماس دعا

  32. سلام دوستای عزیزم منکه پنجشنبه نوبت عکس رنگی رحم داشتم انجام دادم ولی ۲ روز قبل از عکس مسکن خوردم رفتم انجام دادم خیلی خودمو ترسونده بودم اما وقتی عکس رنگی رحم گرفتن درد نداشتم فقط موقع تزریق ماده حاجب درد داشتم که اونم چند ثانیه بود.بعد زود تموم شد.امروزم جواب نتیجه عکس رو گرفتم که خداروشکر سالم بود.نگران نباشید بخداتوکل کنید.برای بچه دار شدن منم حتما دعاکنید عزیزانم

  33. دیگه با این پیشرفتهای علم بارداری ناباروری معنی نداره… اما امیدوارم هر چه سریعتر و با دردسر کمتر مامان بشیم… با توکل به خداوند

  34. سلام دوستان من امروز عکس رنگی گرفتم یه خورده درد داشت الانم یکم بی حالم برام دعا کنین زودتر حامله بشم دکتر حین عکس برداری میگفت عفونت شدید دارم

  35. سلام منم امروز رفتم انجام دادم اما دکترش خیلی بد بود شاید ملایمتر برخورد میکرد درد زیادی نمیکشیدم،بمن گفت برو یکشنبه بیا اگر جوابش خوب نبود دوباره باید عکس بگیریم،دعا کنید جوابش خوب باشه

  36. سلام دوستان من چند وقته کمر درد دارم آیا احتمال داره لوله هام بسته باشه؟به دکترم گفتم برام عکس رنگی بنویسم ولی فوق العاده محترم تورو خدا چرا بعضی ها آنقدر درد شدید کشیدن بعضی ها نه

  37. آستانه درد آدمها متفاوته … بعضیها حساسترند و خودشونو خیلی می ترسونند ولی بعضیها می دونند که هر چی باشه از پسش برمیان. ولی بهتره قبلش یک ژلوفن هم بخورید که دردش کمتر بشه.
    … راستی پریسا جون … کمر درد به بسته بودن لوله ها ربطی نداره ها!!!

  38. سلام من دیروز رفتم عکس رنگی گرفتم خیلی درد داشت مردم و زنده شدم بعدش از درد بالا اوردم خیلیا اونجا بودن که حتی یکم درد م نداشتن.من شنیدم میگن هرکی چسبندگی داشته باشه درد زیادی میکشه توروخدا برام دعا کنین این ماه نتیجه بگیرم.

  39. سلام خانوماا من دکترم امروز برام عکس رنگی نوشت?خیلی میترسم چقدر درد داره؟چه مدت بعدش باردار میشم؟خیلی نگرانم و استرس دارم لطفا راهنماییم کنید ممنوونم

  40. مهلا جان دکتر من گفت ممکنه اگر یک چسبندگی مختصر داشته باشی باز بشه و لوله ها کمی بازتر بشوند و تا ۳ ماه بعد از عکس رنگی احتمال باردار شدن زیادتره.

  41. سلام دوستان جايی رو می شناسيد که با بيهوشی انجام بدن تو کرج باشه تو رو خدا بگيد من خيلی می ترسم ۵ماه پيش دکترم گفت برو اما هنوز نرفتم

  42. زهرا جان فکر نمی کنم تو کرج جایی باشه . این مراکز عکسبرداری با بیهوشی تعدادشون خیلی کمه.

  43. من چند روز پيش عكس رنگي گرفتم.دردش خيلي خفيف بود در حد يه دلدرد پريودي كوتاه مدت.و بعدشم اروم بودم.اصلا نترسيد
    فقط اونايي كه چسبندگي شديد دارن دردشون ميگيره

  44. سلام خانوم ها
    من امروز عكس رنگي رو انجام دادم و خداروشكر خيلي اذيت نشدم،منم مثل همه خيلي استرس داشتم و با چيزهايي كه خونده بودم و شنيده بودم خيلي از اين مار وحشت داشتم
    فقط چند مورد:اول اينكه به خودتون بگيد كه اين كاري هست كه حتما بايد انجامش بدم و دردش هرچقدر هم زياد باشه تحمل ميكنم چون مدت زمانش خيلي كوتاهه،دوم اينكه استرس رو تا اونجايي كه ميتونيد از خودتون دور كنيد،و سوم و مهمتر از همه اينكه خيلي خيلي خيلي موقع وارد كردن دارو خودتون رو شل بگيريد،وقتي دارو رو وارد ميكنن خواه ناخواه زير دل و پاهاتون منقبض ميشه و شما مدام سعي كنيد خودتون رو شل كنين و نفس هاي عميق بكشين
    مدت زمانش خيلي كوتاهه و دردش كاملا قابل تحمل هست
    من اين عكس رو شيراز در بيمارستان دنا گرفتم و خيلي از كار دكتر و پرستار راضي بودم،اگه شيراز هستين توصيه ميكنم برين بيمارستان دنا

  45. واقعا متاسفم برا اونايي كه ميان اينجا كامنت ميدارن بقيه رو ميترسونن، من همين الان عكس رنگي گرفتم اومدم خونه اصصصصصلا كه درد نداشت هيچي تازه وقتي مايع رو وارد كردن من قلقلكم اومد خندم گرفته بود، كلا هي منتظر درد بودم يهو خانومه گفت پاشو تموم شد!! من با خوندن همين كامنتا چند شب خواب درست نداشتم اما الان ديدم چقدر اشتباه كردم، نترسين واقعا هيچي نداره!!!

  46. سلام قبلا اینجا پیام گذاشتم .باور کنید اصلا درد نداره من خیلی نازک نارنجی ام آستانه تحملم پایینه ولی درد عکس رنگی خیلی کمه.خانومایی که میخان با بی هوشی انجام بدن تو قم مرکز طب آزما با بی هوشی انجاممیده هول و هوش ۳۰۰تومن میشه.خاستید بزنگید ۱۱۸قم شمارشو بگیرید

  47. سلام دوستان از خانمایی که عکس گرفتن میخواستم بپرسم هزینه عکس با بیمه حدودا چند میشه

  48. عزیزم من که رادیولوژی کاخ رفتم با بیمه تامین اجتماعی با داروهاش ۱۱۰ هزار تومان شد.

  49. سلام. من روز چهارشنبه ۲۱/۱۱/۹۴ واسه عکس رنگی رفتم نمی خوام الکی دلداری بدم خلیلی درد داشت. خانم برادر من هم که حدود ۸ سال پیش رفته بودخیلی درد کشید. انگار علم تو این زمینه هیچ پیشرفتی نکرده. با اینحال به نظر من مادر شدن از همین جاها شروع میشه بی دلیل نیست میگن بهشت زیر پای مادر است…

  50. سلام، من امروز عکس رنگی را انجام دادم، از چیزای که اینترنت خونده بودم استرس داشتم قبل از انجام اضطراب ذاشتم، اما باید بگم دردش خدود ۵ثانیه در حد پریودی بود. راحت بود.دردش اصلا چیزی نبود که شنیده بودم. شاید اونا که درد بیشتر دارند بیمارستان خوبی انتخاب نمی کنند. سعی کنید بیمارستان خوب برید.من ابن سینا فلکه دوم صادقیه رفتم .مشکلی هم نداشتم.اصلا نترسید

    1. سلام ببخشید مزاحمتون شدم چند روز بعد عکس رنگی رحم رابطه داشتین ؟؟؟ بعدش باردار شدین ؟؟؟

      1. به دلیل ماده رنگی حاجب که برای انجام عکسبرداری استفاده میشود بهتر است تا زمانی که مایع جذب شود (معمولا ۴۸ تا ۷۲ ساعت) یعنی تا ۳ روز نزدیکی انجام نشود اما بعد از آن ممانعتی وجود ندارد.

  51. مرسی از کامنت های خوبتون من ی بچه ۲۲هفته سقط کردم والان ۱ماهه ک دیگه جلوگیری ندارم.دکتربرام عکس نوشته تامطمین شم.بنظرمن مامان شدن ارزش همه چیزوداره دیگه از درد ی سقط ۵ماهه طبیعی ک بدتر نیس.من شنبه عکس دارم .بخاطرمامان شدنم وباباشدن شوهرم ک تموم زندگیمه این ک چیزی نیس…ب امیدخداتوسال جدید همه دلشادشن.منوهم دعا کنید

  52. سلام دوستان عزیز کسی مرکز ناباروری ابن سینا عکس رحم گرفته؟
    هزینش چجور بود؟

  53. سلااام من رحم دوشاخ داشتم ودکترم برای تشخیص بهتر واسم عکس رنگی تجویز کرد.و من با هزار ترس و لرز انجامش دادم تورو خدا از قبل اینقدر نترسید سیستم های بدن ها با هم فرق میکنه به نظرم من دردش شبیه یه پریودی ساده بود ولی من قبلش تا یک هفته خواب و خوراک نداشتم .
    البته پرستار واسم مسکن ۵۰ تجویز کرد من ۱۰۰ زدم .وقتی داشت عکس و میگرفت که اصلا دردی نفهمیدم ولی بعد که اومدم خونه یکم یکم زیر دلم تیر میکشید . خلاصه خواستم بگم خیلیی راحته و شجاع باشین. خدا به همه مون کمک کنه.

  54. سلام دوستان
    من فردا وقت گرفتم واسه عکس سه ماه پیش دکترم گفت باید برم ولی جراتش رو پیدا نمیکردم ، یکی از دوستام که انجام داده بود به من گفت اصلا درد نداره و حدود یک ربع طول میکشه منم دل رو زدم به دریا گفتم هر چی خدا بخواد دیگه دردش هر چی باشه مهم نیس تحمل میکنم که به امید خدا مادر بشم … برام دعا کنید استرس دارم خیلی زیاد ولی امیدوارم که هیچ مشکلی نداشته باشم و با خاصیت درمانی که از عکس رنگی شنیدم داره بلاخره مادر بشم….
    به امید روزی که بیام اینجا کامنت بزارم که حامله شدم

  55. قیمت عکس رنگی در کلینیک ناباروری ابن سینا ۱۹۰ هزار تومان هست من که رفتم گفتند بیمه قبول نمی کنند و آزاد حساب کردند.
    موفق باشید و البته امیدوار!!!

  56. سلام ب تمام مامانای اینده من دوساعت پیش عکس گرفتم واقعا درد نداش همون جا بخودم قول دادم بیامواینجا واستون بنویسم ک اصلا متوجه نشدم..خ راحت بوددد.خداروشکر..

  57. نفس جون ممنون از امید دادنت. خانومهای امروزی یکم تحملشون به درد کمه. وقتی خاطرات مادرهامونو می شنویم که چقدر با سختی زندگی کردند و همیشه شاد و پرانرژی بودند، به خودم میگم … بلند شو!!! یکم قوی باش!!!

  58. مرسی ساحل جان جدا عین حقیقتو گفتم درحدی ک دکتر ب شوهرم گفته بود( خانومتبا سن کمش خ صبوره انقد ک زنا جیغ میزنن من خودم دلم ب رحم میاد.)من اصلا از مسکن استفاده نکردم میخاستم خودمو بسنجم ک خداروشکرهمه چیزخوب بود اینکه میگن بیمارستان خوب هم اصلا مهم نیس من تو یکی از شهرستانای کوچیک استان فارسم تو ی کلینیک کوچیک عکس گرفتم…..ی توصیه ب همه مامانا ی روز بعد عکی اگه مشکلی نداشتین حتما نزدیکی کنین احتمالش خ بالاس.پیازدرمانی وبومادران ورازیانهوفراسیون هم یادتون نره…البته این ستای اخری روتوقاعدگی استفاده کنین.چون خ گرمن واگه باردارشین موجب سقط میشه..ی چیز دیگه هرکی اومد بگع مال کدوم شهره شایدب عم بیشترکمک کمیم

  59. وقتی آدم این نظرات رو میخونه واقعاً احساس می کنه تنها نیست. خیلیها با مشکلات رحمی و بارداری درگیرند. ان شاءاله که همه نتیجه بگیرند. دکتر بهم گفته باید عکس رنگی بگیرم. به خدا توکل می کنم. امیدوارم مثل نفس جون راحت از پسش بربیام.

  60. مهدخت جون چیزی نیس ک نخوای بربیای مازنیم چ بخایم وچنخایم بایدبرای مادرشدن دردبکشیم….اماباورکن دردنداش…اسنرس ادموداغونمیکنه باعث میشه خونرسانی ازناحیه کمر ب رحم کم شه وتخمک بالغ نشه شماهمه ازهمین امشب ختم قران وبرداریدوبخونید مابچه میخایم چیز بدی نمیخایم ک خدا نده.‌.اگه یکمم دردداشتی یخودت بگو من دارم این رحمواماده میکنم برانینیم کوقتی خداداد راحت توش بزرگ شه تا ب دنیا بیادومن بغلش کنم وبهش شیربدم من ی بار تا پنج ماه مامان بودم واسه همینه انقدولع دارم واسه مامان شدن نادعای یادتون نره

  61. سلام دوستان من ساعت ده صبح عکس میخوام بگیرم اول ازهمه تون التماس دعا دارم بعدم به امید خدامیرم ومیام اینجا بهتون میگم چی شد امروز ۵اسفند نودو چهار ساعت پنج ونیم صبح زهراهستم ازمشهد ساعت ده صبح نوبت دارمتموم شد میام التماس دعا یاعلی

  62. زهرا جان آرزوی توفیق… زنان سرزمین ما می توانند!!! و این توانستن از قدرت ذهنی سرچشمه می گیرد…این دردهای کوچک که سهل است…

  63. سلام دوستان زهرام ازمشهدمن رفتم عکسم گرفتم استرسش بیشترتادردش
    موقعی که اماده سازی میشدم واسه عکس درد ش مثل انقباضات قبل پریودی همون تیرکشیدن تخم دان هاست پنج دقیقه هم بیشتر طول نکشی ازاولی که رفتم تو اتاق تااومدم بیرون بعد پنج دقیقه هم همون درد خفف تموم شد خداروشکر چسبندگی نداشتم وهمه چی خوب بود باارزوب سلامتی برای همه وداشتن فرزندان سالم وصالح دوستون دارم عزیزان

  64. سلام دوستای گلم تو رو خدا به من یه جایی معرفی کنید تو شیراز که عکس رنگی رو با بیهوشی انجام میدن،خیلی نگرانم سه سال بجه دار نشدم هرجا میرم دکتر بهم میگن عکس بگیر از ترس دردش کلا بیخیال درمان میشم،خواهش میکنم اگر جایی رو تو شیراز سراغ دارید آدرس بدید لطفا،ممنونم

  65. پروین از شیراز پاسخ

    تو شیراز دکتر پایدار کارش خوبه…با ژل بی حسی انجام می ده. باید روز اول و دوم پریودی برای روز هشتم پریودی وقت بگیری عزیزم. ۱۷۵ هزار تومان هم هزینش میشه مینا خانوم.
    من انجام دادم ترسش بیشتر از دردشه!!!!!
    ///رادیولوژی دکتر پایدار///

    ///مدیریت : محمد رضا پایدار///

    ///شماره تماس : ۳۲۳۵۲۵۸۸ ۰۷۱///

    ///آدرس :شیراز – ۲۰ متری سینما سعدی (هفت تیر) – چهارراه معدل

    ساعت کار : ۸ الی ۱۲:۳۰ – ۱۶ الی ۲۰:۳۰///

    خدمات : رادیولوژی کامل DDR – سونوگرافی – ماموگرافی (دیجیتال) – تک دندان OPG + PA – سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی – رادیوگرافی دیجیتال ، سونوگرافی ساده و رنگی جنین

    1. پریا ابراهیمی پاسخ

      اره منم شنیدم که میگن کارشون خوبه… شما پیش خانم یزدانی انجام دادید!؟

  66. مرسی عزیزم ممنونم ازت گلم ،پروین از شیراز

  67. راستی شما انجام دادی،با ژل بی حسی،اصلا درد نداشت؟یا دردش نسبتا کمتره؟
    من ترجیح میدم کلا درد نکشم،آخه تحملم خیلییییییییییی کمه

  68. دوستان خواهش می کنم باعث تشویش ونگرانی نشین من یا استرس رفتم باور کنید دردش چیزی نیست البته من نرمال بود .فقط آرامش داشته باشید
    والله دردش ارزش گفتن نداره
    خواهر گلم برو من بیحسی هم ند اشتم بعدش افسوس خوردم که بیخودی استرس داشتم

  69. من با پریسا جون موافقم . جاریم انجام داده می گفت مثل یه دل درد می مونه که زود هم برطرف میشه. اگه می خوایم مامان بشیم باید قوی تر از این حرفها باشیم چون بعدها زایمان هم در پیشه!!!!

    1. پریا ابراهیمی پاسخ

      سلام به دوستای گلم منم خیلی ترس و استرس دارم ولی با کامنت های شما عزیزان امیدوار و آروم شدم….فردا ساعت ۴ مطب دکترپایدار پیش خانم یزدانی نوبت عکس رنگی گرفتم…بازم برام دعا کنید ممنونم

  70. سلام من دو روز پیش عکس رنگی را گرفتم دردش خیلی کم وقابل تحمله واصلا ترس نداره من تنهارفته بودم و خودم باماشینم بعدش برگشتم خونه ۱۵ دقیقه هم طول کشید آخه چرا الکی میاین مینویسین خیلی درد داشت و بقیه رامیترسونین آخه دردش کمه

  71. سلام.مینا جان ممنون که مکانی رو تو شیراز معرفی کردی که با بیحسی کار میکنن.فقط اگه لطف کنی بگی که آیا تلفنی هم نوبت میده یا نه؟من باید بعد از عید برم واسه عکس و شهرستانم.نمیدونم از چند وقت قبلش نوبت بگیرم؟؟

  72. خب مریم خانوم می تونید با اون شماره زنگ بزنید و سوال کنید!

  73. سلام دوستان گلم لطف کنید یه جایی رو تو مشهد معرفی کنید که با بیهوشی عکس رنگی بگیره

  74. عکس رنگی از رحم در مشهد یعنی شهر مشهد! خواهرم تو مشهد زندگی میکنه و چند ماه پیش عکس رنگی گرفت هم با بی حسی و هم با بیهوشی خانم دکتر طیبه ثامنیه انجام میده با بیمه حدود ۱۰۰ تومان هست شمارشو براتون می ذارم: ۰۵۱۳۷۶۱۷۷۵۹ سمت احمد آباد – عارف ۶ – باید دومین روز پاک شدنتون برید.

  75. بچه ها سلام من یه سقط تو هفته شش بارداری داشتم سونو که انجام دادم گفتن رحمت دوشاخه خیلی نا امید شدم کارم شده گریه کردن دکترهای شهر ماهم فقط به پولش فکر میکنن اصلا درمان بیمار واشون مهم نیس حالا میخوام برم خودم بگم برام عکس رنگی ازرحمم بندازه .من طاقت دردو ندارم زود از حال میرم ولی چاره ی ندارم فکرش مث خوره وجودمو نابود کرد توی استان همدان کجا مطمئنه ؟توروخدا کمکم کنید

  76. سلام .بچه ها من کرمانی ام.کسی میدونه کجا عکس رنگی بگیرم که کارش خوب باشه و هزینه اش چقده.ممنون

  77. می تونید لیست مراکز سونوگرافی شهر مورد نظرتونو تو گوگل سرچ کنید و دونه دونه زنگ بزنید و بپرسید کجاها عکس رنگی با بی حسی و بیهوشی انجام میشه.

  78. سلام سمیرا جان …رحم دوشاخ ک مهم نی اصلا ی عمل سادس بعد دوماههم میشه دوباره باردار شد …..اوووووه انقدمشکلا هستن ک ارزش نداره واسه ایناغصه بخوری من خودم ی شش ماهه سقط کردم عکس گرفتم خداروشکرخوب بود …اما فقط یادت باشه شیرازویزد واصفهان دکتراش خ خوبن ….دکترمجداشرافی اصفهان.دکتر مژگان صیادی شیراز …یزدم ک دیگه همشون

  79. باسلام.منم رفتم واسه عکس رنگی.
    دردش درحد یه درد پریودیه کوتاه هستش.نگران نباشید
    کسی میدونه چندروز بعدش میشه نزدیکی کرد؟

  80. ۳ روز بعد که خونریزی و لک بینی قطع شد می تونی نزدیکی کنی که نزدیک زمان تخمک گذاری هم هست. دکتر من که اینجوری گفت.

  81. سلام
    من پسری ۷ ساله دارم اخیرا” پریودیم منظم است ولی حامله نشدم وچند وقتی تحت نظرم و الان دکتر عکسبرداری را تجویز کرده دراخرین آزمایشم لاکتینم ۷۰ مشخص شده میخوام اگه کسی از دوستان بلده ویا اطلاعاتی داره آیا عکسبراری مهم است لطفا سریع جواب بدید اگه کسی با دکتر ارتباطی دارد لطفا نظر بده

  82. مهشید - دانشجوی مامایی پاسخ

    مزضیه جان اگه پرولاکتینت بالا ست اول باید با قرص اونو درمان کنی و پایین بیاری. چون پرولاکتین، هورمون شیردهی هست که اگه بالا باشه مانع تخمک گذاری میشه. اگه همه آزمایشهای شما و همسرتون نرمال هست عکس رنگی برای تشخیص چسبندگی رحم میتونه کمک کننده باشه. موفق باشی

  83. سلام دوستان،زمان صحیح رو برای عکسبرداری رنگی میدونید؟
    دکتر میگه۴۸ساعت بعد از پاکی
    رادیولوژی دی میگه ۱۰روز بعد قاعدگی
    رادیولوژی ابن سینا میگه ۱۰-۱۲
    من اگه فردا برم ۸روزه در صورتیکه ۳روزه پاکم و مهمتر از همه فردا اولین روز تخمک گذاری مه.کسی هست بدونه من فردا میتونم انجام بدم یا نه؟؟
    خواهشا کمک کنید.

  84. لیا خانوم روز دوم پاکی عکس رنگی انجام میشه. یا به عبارتی روز ۸ دوره عادت ماهیانه.

  85. من دوره قاعدگیم ۳تا۴روزه فردا سومین روزی هست که پاکم و اولین روز تخمک گذاریم هم هست،اینو میخوام بدونم که فردا میتونم عکس برداری داشته باشم،با توجه به اینکه اولین روز تخمک گذاری هم هست؟؟

  86. لیا جان دکتر من گفت دو روز بعد پاک شدن میتونی عکس رنگی بگیری . در ضمن روز تخمک گذاری زنان ۲ هفته قبل پرود بعدی هست و تخمک فقط ۲۴ زنده ست که از دو روز قبل از تخمک گذاری تا دو روز بعد ان بهتره نزدیکی داشته باشی که وقتی تخمک آزاد شد اسپرم در رحمتان باشد که لقاح صورت گیرد.

  87. تخمک گذاری معمولاً ۱ هفته بعد از تمام شدن پریود هست.

  88. دوستان ممنون از اطلاعات تون .ولی اینو میگم برای سایر دوستان جهت اطلاع که بدونن ،حتمااااا باید ۴۸ ساعت بعد از پاک شدن عکس انجام بشه.من از دکترم سوال کردم ودر جواب گفت چون رحم تغییر شکل میدهد.

  89. از مهشید خانم تشکرمی کنم
    من احساس می کنم که نیازی به عکسبرداری ندارم یعنی فکرنمی کنم که نیازی باشد وسالمم بیشتراز لاکتین نگرانم
    من مقداری چاقم اطرافیانم راکه می بینم که چاقترند خیلی راحت حامله وزایمان دارند نمیدونم چکارکنم
    دکترا که معمولا” پله پله تجویز می کنند هرسری یک موردی را بررسی می کنند مرحله بعدی مورددیگری را واز نکته قبلی بی توجه

  90. مرضیه جان فرمایش شما کاملا درست است. به همین خاطر مراکز درمان ناباروری بهترین انتخاب هستند چون همه ابعاد را بررسی می کنند . من بعد از این دکتر و اون دکتر رفتن به این نتیجه رسیدم.

  91. من دریک مقاله ای از خانم دکتری مرتبط بااین موضوع مطلبی راخوندم که گفته بودند درحین مقاربت از موادشیمیای واز بزاق دهان استفاده نکنید
    می خواستم که ببینم جایگزین چی باشد تا درحین مقاربت ویاابتدای کار از اصطکاک زیاد جلوگیری وهم بهداشتی باشد وبدون عوارض نیز از خصوصیاتش باشد اگه دوستی اطلاعی دارد نظردهد

  92. مرضیه خانم عزیز ژله های روان کننده را می توانید از داروخانه تهیه کنید.

  93. مهری جان این ژله اسمش چی ایااستفاده کسی کرده

  94. بچه ها من فردا بايد برم عكس رنگي بگيرم …
    خيلي استرس دارم …
    انقدر كه همه از دردش مين واقعا آدم ميترسه

  95. عزیزم میشه بگی طیبه ثامنیه کارش چطوره

  96. سمیراجان لطفابگو خواهرت راضیه رفته پیش طیبه ثامنیه خانمای مشهدی اگه رفتین لطفا راهنمایی کنین

  97. من دیروز رفتم و انجام دادم خیلی استرس داشتم اما به لطف قرص مسکن و شیاف و آمپول بی حسی اونقدرها هم دردناک نبود فقط بعدش یه مقدار خونریزی کردم و خیلی ضعف گرفتم و فشارم افتاد حتما با یک همراه برید.موقع عکسبرداری هم تکون نخورید تا زودتر عکسو بگیرن و تموم شه.در کل یه مقدار کم درد داره ولی اون دستگاه و لوله هایی که میزارن بیشتر رو اعصابه.

  98. منم ديروز رفتم عكس گرفتم
    ي ژلوفن و ي شياف هم دو ساعت قبلش مصرف كردم
    نميگم دردي احساس نكردم
    درد داشت اما كاملا قابل تحمل بود
    اما من هم با سحر موافقم بيشتر او دستگاه و اون لوله ايي كه ميذارن رو اعصاب آدمه كه خيلي هم طول نميكشه نهايت ۱۰ دقيقه
    دوستان هيچ استرسي نداشته باشيد كار سختي نيست مثل ي معاينه ي طولانيه

  99. سلام شبتون بخیر.من امروز۴پریودمه دکترمعصومه یونسی امروز برام عکس رنگی نوشت.من تهرانم میشه خواهش کنم ادرس یه جا رو به من بدید؟
    هزینش آزاد چنده؟
    ممنون میشم جواب بدید منتظرم

  100. مریلا صاحب عطا پاسخ

    دکتر من که رادیولوژی کاخ را معرفی کرد هزینش با بیمه تامین اجتماعی حدودا ۹۷ هزار تومان و البته ۱۵ هزار تومان هم هزینه دارو هستش و آزادش هم که پرسیدم ۱۶۵ هزار هست با دارو…اطلاعاتشو که از سایت گرفتم براتون می ذارم ….اين مركز روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ لغايت ۱۷ و پنجشنبه ها از ساعت ۹ لغايت ۱۲ بيماران را پذيرش مي كند.
    كليه كادر پزشكي و اجرايي اين مركز از خانم هاي مجرب و با سابقه تشكيل شده كه تحت نظارت جناب آقاي دكتر غلام شهرزاد فعاليت مي كنند.

    واحد پذيرش راديولوژي كاخ ، با شماره تلفن هاي ۶۶۴۷۵۶۶۰ – ۶۶۴۰۱۱۲۹ در زمان هاي فوق الذكر ، آماده پذيرش بيماران هستند.

    نشاني:خيابان فلسطين جنوبي ، چهارراه شهيد روانمهر، راديولوژي كاخ

  101. سلام من آذرماه۹۴عکس رنگی گرفتم هیچ مشکلی هم نداشتم خداروشکر آزمایشاتمونم دوتایی خوبن ولی متاسفانه باردار نشدم البته بعد از عکس رنگی موقعه مقاربت اسپرم میریزه بیرون کسی میتونه بگه دلیلش چیه ممنون میشم

  102. فرنوش جان ریختن اسپرم یا مایع منی به بیرون ربطی به عکس رنگی نداره. باید پوزیشن خودتونو عوض کنید و بعد از رابطه ۱۰ دقیقه پاتو تکیه بدی به دیوار و سریع پا نشی.

  103. سلام دوستان من پرده بکارتم ارتجاعیه و هنوزم هست..میخواستم بدونم برای عکس رنگی مشکلی نداره وجود پرده ام؟

  104. نه مهسا جان پرده ارتجاعی مشکلی برای عکس رنگی نداره. چون قراره با یه سرنگ مخصوصی فقط ماده حاجب را به داخل واژن تزریق کنند و عکس بگیرند.

  105. سلام. آدرس جایی در شیراز میخوام که عکس رنگی با بی هوشی انجام بدن

  106. سلام خانما اصلا درد نداره اونی که درد داره حتما لوله هاش بسته بسته هستند ولی دو روز بعد عکس خونریزی کم دارم ؟؟

  107. سلام دوستان گلم..خوبی ..من میخوام برم بدم دکتر برام عکس رنگی بنویسه..دوسال ازدواج کردم..همش عفونت میگیرم تو این دوسال..بهداشتم رعایت میکنم اما نمیدونم چرا همش عفونت میگیرم…همش خارش و ترشحات بدبو هین نزدیکی..خیلی حساس شدم..خودسرانه هم فرص مترانیدازول و کرم داخل واژنی استفاده میکنم..احساس میکنم لوله هام بستس اخه خیلی عفونت میگیرم..الانم استرش شدید دنبالمه…پارسال زنگ زدم بیمارستان مهدیه تهران واسه عکس رنگی گفت ۱۵ هزار تومن میگیره هزینه عکس با بیمه تامین اجتماعی…به نظرتون با عکس رنگی لوله هام اگه مشکلی داشته باشن باز میشن..خواهش میکنم کمکم کنید

  108. سلام ممنون از دلداریتون

  109. سوگند جان همونطور که تو این مقاله هم نوشته ،در موارد عفونت و التهاب لگني و خونريزي‌­هاي نامشخص واژينال، انجام اين تست ممنوع است . عفونت شما ربطی به بسته بودن لوله رحمی ندارد. عفونت زمانی ایجاد می شود که لباس زیرت مرطوب و تنگ باشه ،همیشه خودتو خشک نگه دار و هم عسل بخور و هم واژینال کن . حتما خوب میشی عزیز جان.

  110. سلام خانومها
    اینکه میگن کسی که انسداد لوله و رحم داره درد داره درست نیست
    من امروز عکس رنگی داشتم و درد وحشتناکی هم داشتم البته این درد فقط چند ثانیه طول کشید ولی لوله هام خداروشکر کاملا باز بود و بدون مشکل

  111. سلام
    بچه ها کسی رادیولوژی کاخ رفته؟
    چطوری بوده؟
    باید وقت بگیرم؟

  112. سلام درد عکس رنگی مثل درد زایمان در افراد مختلف فرق میکنه بعضیا راحت انجام میدن و بعضیا با درد و ناراحتی و بعضیام بخاطر ترس از خیر بچه دار شدن میگذرن. اگر از انجام عکس رنگی رحم میترسید میتونید این کار رو با یک بیهوشی مختصر انجام بدید و این رو هم بدونید که اگر بیهوشی همراه با مراقبت باشه در افراد سالم عارضه ای نداره.

  113. سلام ماماناى گل تروخدا يه مركز كه عكس با بيهوشى بندازن تو تهران به من معرفى كنيد من خيلى ترسو هستم خواهش ميكنم كمك بكنيد الان شش ماهه بايد عكس بندازم از ترسم نرفتم

  114. سلام خانوماى گل كسى نيست جواب منو بده خواهش ميكنم كمك كنيد???????

  115. مامانی عزیز بیمارستان صارم با بی حسی عکس رنگی از رحم می گیره که تا ۸۰ و ۹۰ درصد درد را احساس نمی کنی . البته صارم خصوصی هستش و دفترچه قبول نمی کنه قیمتش هم ۲۳۰ هزار تومن میشه. نترس عزیزم به هر حال ان شا اله زایمان در پیش خواهی داشت! مادر باید قوی باشه.

  116. سلام مينو جون ممنون از راهنماييت خيلى خيلى لطف كردى خيلى چشم انتظار بودم منتظر جواب بودم مرسى گلم ????

  117. سلام دوستان عزیزم
    منم یکساله ازدواج کردم تواین یکسال هفت ماهش مرکزباروری و… اصفهان میرفتم
    بهشون گفتم دیگه طاقت دکتر اومدنم کم شده من بچه میخوام
    خلاصه گفتن باید عکس رنگی بگیری ببینیم لوله هات بازن یا بسته؟
    عکس رنگی بعداز۳روز پریودیم گرفتم لوله هام بسته بودند خداروشکر دکتر بازشون کرد..
    الان دوروزه گذشته
    برام دعا کنید تو نیمه شعبان مادر شم….خیلی دوستتون دارم
    انشالله همگی مادر بشین آمین…الهی

  118. سلام دوستان عزیز من عکس رنگی گرفتم یک ذره درد داشت. برام دعا کنید انشاءاله مادر بشم

  119. سلام،من اين ماه عكسبرداري از داخل رحم داشتم ميخوام بدونم اين ماه قدرت تخمك كذاري رو دارم يا بخاطر عكسي كه انداختم و مايع حاجبي كه وارد رحمم شده كلا اين ماه رو از دست دادم؟و ايا اين عكسبرداري عوارضي داره اخه شنيدم به رحم صدمه ميزنه.خواهش ميكنم كسي كه قبلا انجام داده منو راهنمايي كنه لطفا.در ضمن بعد نزديكي تو اين ماه درد تو ناحيه كمر داشتم كه قبل از عكسبرداري سابقه نداشته.ممنون

  120. سلام مونا خانوم من هفته پیش عکس رنگی گرفتم دکترم گفت از سه روز بعد می تونی نزدیکی داشته باشی و تا سه ماه احتمال بارداری به خاطر باز تر شدن لوله های رحم بیشتر می شه. ( البته تو روزهای تخمک گذاری). در ضمن فقط یک مایعی تزریق میشه که باز بودن یا نبودن لوله رحمی مشخص بشه. با رحم کاری ندارن خانومی.

  121. با سلام.ببخشید دوستان معنی مختصری leak کنتراست مشاهده شد یعنی چی؟

  122. سمیرا خانوم فکر می کنم یعنی وقتی کنتراست یا ماده حاجب را تزریق کردند اندکی نشت و تراوش ماده حاجب مشاهده شده. ولی مفهوم دقیقترشو باید از دکترت بپرسی عزیزم. leak یعنی رخنه ، سوراخ، تراوش، نشت، چکه ، تراوش کردن ، نفوذ کردن

  123. سلام یکساله جلوگیری رو قطع کردم پریودیم مرتبه شکر خدا ولی باید برم عکس رنگی بگیرم خیلی میترسم و خیلی من و شوهرم در انتظار بچه ی سالم و صالحیم تورو خدا برام دعام کنید دامنم سبز شه.

  124. دوستان شجاع باشید و الکی از چیزی نترسید

  125. زن با یک دست خود گهواره را تکان میدهد و با دست دیگرش دنیا را. شجاع باشید و بیهوده از چیزی نترسید.

  126. سیما جان یکسال ک چیزی نیست. من هم اول خرداد باید برم عکس رنگی بگیرم ب لطف دوستانی ک انرژی مثبت داده اند اصلا نمبترسم ولی قبلش حتما مسکن میخورم. ان شا الله بعد از عکس میگم که چطور بود.

  127. سلام دوستان عزیز من هم صبح عکس رنگی دارم از راهنمایی تک تکتون ممنونم واز خدا میخوام که همه به مراد دلتون برسین. انشاءالله وبه حق امام رضا همتون دامنتون سبز سبز بشه. الهی آمین…

  128. سلام خانم های اصفهان یاگه اینجا هستید بهمنم ی ادرس رادیولوژی بدین که کارش خوب باشه باید عکس بگیرم ولی دوران تخمک گذاریم دوباره شروع شد

  129. فاطمه جان رادیولوژی دکتر سیروس در اصفهان را بهت پیشنهاد می کنم – تو این مرکز با بی حسی یا بیهوشی انجام نمی شه ولی درد عکس رنگی در حد معاینه هست چون برای باز کردن دهانه رحم پنس نمی ذارن که ایجاد درد بکنه خود وسیله حاوی ماده حاجب را داخل رحم می کنن. آدرسش چهار باغ بالا هست آدرس دقیقتر را می تونید زنگ بزنید بپرسید. با دفترچه ۱۱۲ هزار برای عکس رنگی می گیرن آزادش هم۱۷۰ یا ۱۸۰ هزار تومن میشه. باید روز اول پاکی زنگ بزنید وقت بگیرید. شماره تلفن: ۰۳۱۳۶۶۶۲۳۳۸

  130. سلام خانم های گل من ۱ خرداد وقت عکس رنگی گرفتم کسی تا حالا تو شیراز بیمارستان مادر و کودک انجام داده چون پرسیدم گفت دستیار دکتر هست خیلی میترسم

  131. طناز جان این کارهای تخصصی رو دکتر انجام میده تا جایی که اطلاع دارم دكتر كارملا كمالي و دكتر عليرضا شكيبافرد متخصص راديولوژي و سونوگرافي تو بخش رادیولوژی هستند .بيمارستان فوق تخصصي مادروكودك غدير اولين مركز تخصصي كودكان و يكي از بزرگترين مراكز درماني نازايي و لاپاراسكوپي در جنوب كشور به شمار مي رود و خصوصی است . معمولا تو بیمارستانهای دولتی دانشجوها برای کارآموزی کار انجام می دن. با این حال شماره بیمارستان را برای شما می ذارم . میتونی زنگ بزنی و سوال کنی.آدرس:
    شيراز – دروازه قرآن – ابتداي شهرك گلشن – بيمارستان مادر وكودك غدير……….
    تلفن: ۰۷۱۱۲۲۷۹۷۰۱-۴۰

  132. دوستان من امروز رفتم برای عکس رنگی. ب مدت چند ثانیه درد داشت ولی زود تموم شد. الان دارم استراحت میکنم و خدا رو شکر خوبم. ولی قبلش حتما مسکن بخورید کمکتون میکنه. رادیولوژیستش هم خوش اخلاق بود گفتم درد دارم اون مایع رو خیلی اروم تزریق کرد

  133. سلام من امروز صبح عکس گرفتم بخدااا من خیلی میترسیدم ولی وقتی انجامش دادم مثل درد پریودی بود اونم خیلی کم و قابل تحمله از اونایی ک میخوان برن عکس رنگی بگیرن میگم ک برید و اصلا نترسید من شیراز بیمارستان مادر و کودک انجام دادم فقط یه چیزی من ن خونریزی دارم ن لک بینی آیا طبیعیه؟؟؟؟

  134. مامان سبحان کوچولو پاسخ

    طناز جان اون ماده حاجب و فشاری که به رحم میاید ممکنه باعث خونریزی بشه اما چون برای شما آروم تزریق شده و مقاومت رحم شما بالا بوده لکه بینی نداشتی. جای نگرانی نیست.

  135. سلام به همه دوستان..من فردا صب باید برم عکس رنگی بگیرم..دیروز کاملا” پاک شدم ولی امروز صب یه لک کوچیک داشتم…به نظر شما میتونم فردا برم عکس رنگی انجام بدم؟لطفا” کمک کنید؟خیلی استرس دارم..میترسم نتونم دردشو تحمل کنم

  136. الناز خانوم منم برای چند روز بعد باید وقت بگیرم ولی به خودم میگم چند دقیقه درد که این حرفا رو نداره!!! شنیدم مثل درد شدید پریودی هست اما فقط چند دقیقه ! قبلش یه مسکن قوی بخور و جملات مثبت را مدام با خودت تکرار کن ” من خیلی قوی هستم ” من از پسش برمیام”….در ضمن اگر روز ۸ یا ۹ پریودیت باشه. اون لکه بینی مشکلی نداره. راستی قبلش غذای مقوی مثل خرما و گردو و البته حجم کم و سبک بخور. مطمئنا از عهدش برمیایی عزیزم

  137. پروانه از تهران پاسخ

    راستی خانوما یک نکته مهم: قبل از عکس رنگی نباید نزدیکی داشته باشید. یعنی عادت که شدید و تمام شد و پاک شدید باید روز ۸ یا ۹ برای عکس رنگی اقدام کنید البته اگر پریودتون ۷ روزه باشه. عکس رنگی از رحم دو روز بعد از پاکی هست.

  138. کسی ک تو گرفتن عکس رنگی ن لک بینی دارم ن خونریزی مشکلی داره و چرا اینجوری میشه؟؟یعنی لوله ها بازن یا بسته ک خونریزی ندارم یا لک بینی ندارم

  139. طناز جان بعضیها بعد از عکس رنگی دچار لک بینی میشن و بعضیها نه. مشکل مهممی نیست و خونریزی داشتن و ویا نداشتن بعد از عکس رنگی علامت خاصی نیست.

  140. سلام خانم ها دعا کنید بعدازظهر جواب عکس رنگی رو میگیرم برام دعا کنید میرم و میام جوابشو میزارم

  141. سلام دکتر بهم گفته یا عکس بگیر ک مشخص کنه چه مشکلی داری.یا اینکه لاپاراسکوپی انجام بده ک اگه مشکلی بود همون موقع حلش کنن.نمیدونم چیکار کنم؟کسی هست تجربه لاپاراسکوپی داشته باشه راهنماییم کنه?

  142. مریم جان به نظر من اول عکس رنگی بگیر که قیمتش حدود ۱۲۰ هزار تومن هست اما لاپاروسکوپی یک برش زیر ناف می دن و از اونجا یه دوربین می فرستن که مشکل تشخیص داده بشه و قیمت لاپاروسکوپی حدود ۵ یا ۶ میلیون تومن هست! و یک جراحی محسوب میشه. شاید با عکس رنگی مشکلت تشخیص داده بشه خانوم.

  143. سلام بچه ها در کلیشه تاخیری Peritoneal Spillage دو طرف دیده سد ینی چی؟

  144. ال خانومی یعنی لوله هات باز هستند در دو طرف و ماده حاجب به داخل پریتوین ریخته شده است.

  145. سلام خاطره جون ممنون از نظرت. نوشته در کلیشه تاخیری Peritoneal Spillage دو طرف دیده شد*H.این ینی همون باز بودن لوله؟

  146. سلام خانم ها من عکس رنگی رو نشون دکتر دادم وا اون گفت ک لوله هات بازن اما ماده ی حاجب با فشار وارد شده و رفته داخل و لوله هات چسپندگی نداره رفتم پیش ماما و گفت تا ۶ ماه اگر باردار نشدی میفرستمت برو هواگذاری رحم تو رو خدا بهم بگید این هواگذاری چیه؟؟ آیا ب این ماما اعتماد کنم

  147. طناز جان شنیدم هوادهی رحم برای لوله های رحمی دچار چسبندگی تجویز میشه… وقتی لوله هات باز هستند چه احتیاجی به این کار است؟؟؟؟؟ تازه اگه چسبندگی داشته باشه اول می فرستن برای لاپاروسکوپی. توصیه من اینه که تحت نظر پزشک متخصص درمان نازایی باشی. مبحث ناباروری بحث تخصصی است و یک ماما نمی تواند درباره آن اظهار نظر کند. پول و وقت و اعصاب و روانتو تلف نکن.

  148. سلام عزيزان. من ٤ روز پيش عكس رنگي گرفتم. دكتر اول يه آمپول ديازپام داد و بعد شياف ديكلوفناك. خوشبختانه درد نداشت. خيلي هم كوتاه بود زمانش. اصلا نترسيد.

  149. سلام به همه دوستان. من فردا صبح ساعت ۹ باید برم برای عکس رنگی. ممنون از همه عزیزانی که روحیه دادید. ان شالله فردا ظهر میام و کامنت میذارم که حالم خوبه و درد خاصی هم نداشتم!
    به امید خدا… دعام کنید… تا فردا…

  150. سلام به همه دوستان.
    استرس آدمو نابود می‌کنه! یعنی هزار برابر اون پروژه عکس رنگی، استرسش منو اذیت کرد.
    اصلا خودتونو اذیت نکنید. ریلکس باشید. درد محدودی که داره، چیزی نیست که بخواید خودتونو به خاطرش اذیت کنید.
    عضلاتتون رو شل کنید تا اصلا درد نکشید.
    من امروز عکس گرفتم؛ الان یه لکه بینی مختصری دارم و درد خاصی هم ندارم.
    اصلا نترسید. توکل به خدا کنید و با آرامش انجامش بدید.
    به حق حضرت زهرا، خدا به همه مون اولاد سالم و صالح عنایت کنه.

  151. بهت تبریک میگم راحیل جان… واقعا این ترس ساخته روان ماست.

  152. سلام به همهء ماماناى گل
    دوستاى گلم من امروز رفتم قم عكس رنگى انداختم بابيهوشى
    خيلى خوب بود همه پرسنل و دكتر عالى بودن مهربون و دوست داشتنى
    من هفت ماه به خاطر ترس از انداختن عكس ترفتم عقب انداختم
    ولى به همه كسانى كه مثل من ترسو هستن و نميتونن تحمل بكنن پيشنهاد ميكنم برين قم
    من اصلاً متوجه نشدم كى شروع شد كى تموم شد
    بيهوشى هم دوزش خيلى پايين بود ضرر هم نداره وقتى هم به هوش اومدم خودم حالم خوب خوب بود
    من شش صبح حركت كردم از تهران به سمت قم
    ساعت يازده صبح تهران بودم 
    كل هزينه ام هم شد ٣٥٠ هزار تومان

  153. من فکر می کنم ترسوتر از من وجود نداره. ببینید من یک آمپول ساده هم بخوام بزنم، از شدت استرس همه بدنم درد میگیره. استرس عکس رنگی هم خیلی عذابم داد ولی خدایی میگم ترس نداره و ضمن احترام به “مامانی” عزیز، اصلا ارزششو نداره بخواید به خاطرش بیهوش بشید. شک نکنید که همه تون با چسبندگی و بی چسبندگی، وقتی کارتون تموم شد به حرف من می رسید. من لوله راستم چسبندگی داره و لوله چپم کاملا بازه!

  154. سلام دوستان. من امروز عکس رنگی داشتم. به خودم قول داده بودم که وقتی رفتم و عکسبرداری رو انجام دادم بیام اینجا و تجربه مو بنویسم. چون قبل ازاینکه برم خیییلی استرس داشتم و تمام تجربیات کاربران اینجا رو خونده بودم.از روز قبل عکس بهم داکسی سایکلین دادن. یکی دو ساعت قبل از انجام عکس من استامینوفن کدئین خوردم.اونجا هم که نیم ساعت قبل از عکس بهم دیازپام زدن.فقط اون لحظه اول که میخواستن اسپکولوم که جنسش گویا استیل بود رو بذارن خیلی درد داشت و منم خودم رو منقبض کردم.یه کم که خودم رو شل کردم خلاصه گذاشتن. ولی تزریق اون ماده دردش دقیقا شبیه به درد پریودی بود .واقعا قابل تحمل بود.یه لحظه انقباضات شکمی و کمرم داشت.بعدش هم که مفنامیک بهم داد. خلااااااااااصه تموم شد و از این همه استرس خلاص شدم. ایشالله برا همه خوب پیش بره

  155. سلام من امروز برای عکس رنگی رفتم مرگو جلو چشام دیدم اصلا نداشتم که دکتر تا آخر کارشو انجام بده بهم گفت شاید جالب نشه امروز خیلی گریه کردم تو رو خدا منم راهنمایی کنید برام دعا کنید چی کار کنم

  156. سلام عزیزان.
    دوستان نتیجه عکس رنگی من رو چسبندگی پری آمپولر سمت راست گزارش کردن.خیلی استرس گرفتم. کسی بوده که نتیجه عکسش همچین چیزی باشه؟مشکل خاصیه؟ تا هفته بعد باید برم پیش دکترم خیییلی نگرانم.

  157. سلام دوستان من امروز ساعت ۴ نوبت عکس دارم.ولی الان سه روزه خارش دارم.به نظرتون چیکارکنم.الان مدتهاست میخوام عکس بگیرم و نمیشه

  158. نارگل از زنجان پاسخ

    خارش علامت عفونت واژن هست. البته اگر جاهای دیگه بدنت خارش داره ممکنه از استرس باشه. مثل یه شیر زن برو و عکستو بنداز!

  159. سلام سميه جون من رفتم قم عكس انداختم با بيهوشى خيلى عالى بود نميدونم از كدوم شهر هستين ولى هر جا باشين كلاً يه نصف روز يا يك روز كامل وقت ميگيره به نظرم شما هم برين قم عكس بندازين و به خاطر ترس و استرس درمان تونو عقب نندازين من خودم هفت ماه به خاطر ترس از درد درمانمو عقب انداختم وقتى رفتم قم عكس انداختم خيلى ناراحت بودم كه چرا زودتر با اين مركز اشنا نشدم و انقد عقب انداختم عزيزم واسه ما كه ميترسيم و استانه دردمون پايين هست اين بهترين كارى هستش كه انجام ميديم شما برو قم عكس بنداز منو كلى دعا ميكنى پشيمون نميشى از اينكه انقد اين كار راحت ميتونه انجام بشه و ما انقد سختش كرديم واسه خودمون نسبت به هزينه بدون بيهوشى فكر ميكنم ٢٠٠ تومان بيشتر باشه خدارو شكر زياد فرقى نميكنه هزينه اش عزيزم ايشالله به همين زودى بياى واسمون بنويسى كه عكس انجام دادى و به زودى مادر ميشى

  160. سلام دوستان من هم هفته دیگه باید برم عکس رنگی بگیرم از شدت استرس دارم میمیرم.الان که پیامای دوستان رو خوندم خیلی آرومتر شدم.تورو خدا واسه منم دعا کنید بخیر بگذره
    آرزوی خوشحالی وسلامتی تک تکتونو دارم

  161. سلام دوستان
    من یه بار عکس رنگی از رحم تو عکسبرداری کاخ انجام دادم. وحشتتتتتنااااااک بود،،،در حدی که انقدر تقلا کردم و تکون خوردم،،که باهام بد برخورد کردن،،،وقتی از تخت اومدم پایین .داشتم از حال میرفتم..که پرستارا منو گرفتن و گذاشتن رو تخت و آب میوه دادن،،،تا یکم حالم جا اومد،
    منم آستانه دردم بالاست..اونقدر هم که معاینه شدم و تستهای مختلف انجام دادم ترس خاصی نداشتم، ولی هرگز حاضر نیستم دوباره انجام بدم،
    شاید طبق توضیحات ..واقعا درد داشتن یا نداشتن،،،به گرفتگی یا باز بودن لوله ها..ربط داره.چون لوله من هم گرفتگی داشت.
    اینبار که قراره دوباره عکس بگیرم..مرکز طب آزما قم با بیهوشی نوبت گرفتم و به امید خدا فردا قراره برم و عکس بگیرم .برام دعا کنین

  162. سلام دوستای عزیز توروخدا از استرس ودرد درباره عکس رنگی نظر نگذارید من امروز این عکس روانجام دادم و دردش درحد ۲،۳دقیقه پریودی بود ولی ۲،۳شب از ترس حرف اونایی که گفتن درد داره خواب و خوراک نداشتم اصلا نترسید واقعا حتی ارزش استرسو نداره امان از نظرات منفی ا,میدوارم خدا دامن ماهایی که بچه میخواهیم رو امسال سبز کنه،توروخدا دعاکنید به حق این ماه مبارک رمضان ماهایی که بچه میخایم خداوندبهمون بچه های سالم و صالح عطاکنه انشاالله?

  163. سلام.دوستان نظرات مختلفی داشتن.نمیدونم عکس رنگی درد داره یانه ولی امیدوارم پزشکان وپرستاران محترم یه خورده بیشترحواسشون به کارشون باشه تا انقد نارضایتی ونظرهای مختلف نداشته باشیم

  164. سلام و منم میخام برم عکس رنگی بگیرم . این ماه هم عفونت دارم و هم موقع معاینه تا حالا سابقه نداشته این همه درد بکشم که اصلا دکتر گفت چطوریه این همه درد داری .
    میشه عفونت باعث بشه که درد عکس زیاد تر بشه .
    من مشهدم . کسی اینجا سراغ نداره که عکس رنگی رو با بیهوشی یا بیحسی یا کم درد انجام بده . ممنون

  165. سلام من فردا نوبت عکس رنگی دارم چرا باید قبل ازعکس نزدیکی نداشته باشیم اخه من ۵ روز پیش نزدیکی داشتم چکارکنم نباید عکس بندازم.

  166. شیرین جان عکس رنگی در روز دوم پاکی انجام میشه پس احتمالا در دوران پریودی نزدیکی داشتید… علت اینکه میگن قبل از عکس رنگی نباید نزدیکی داشته باشی احتمال بارداری هست که می خوان صفر باشه این احتمال…

  167. سلام.من سه شنبه نوبت عکس رنگی دارم.من از درد نمیترسم دوستان.شماهم نترسید.بلایی که سرمون نمیاد.همش بستگی به نوع فکر خودمون داره.سخت بگیری سخت میشه آسون بگیری آسون میشه(هرچنددردداشته باشه)قدرت ذهن وروح بیشترازقدرت جسممونه ومیتونیم بامثبت اندیشی هرکاری روبرای خودمون آسون کنیم.

  168. سلام.یعنی ممکنه عکس رنگی باتمام دردسراش اشتباه انجام بشه یعنی جواب اشباهی بده؟؟؟؟؟؟

  169. من فکر می کنم امکان اشتباه شدن عکس رنگی خیلی کم باشه چون بعد از تزریق ماده حاجب عکس گرفته میشه و گرفتگی یا باز بودن لوله ها تو عکس مشخص میشه…

  170. امروزعکس رنگی انداختم دربیمارستان صارم هیچ گونه دردی احساس نکردم درضمن ازبیحسی هم استفاده کردند۶یا۷دقیقه طول کشید،هزینه عکس رنگی ۲۵۳هزارشداما ارزششوداشت .

  171. سلام خانوما من دنبال ی مرکز خوب در تهران برای عکسبرداری از رحم هستم لطفا کمکم کنید

  172. مونا جان تو تهران که کاخ معروفه ولی بی حسی و بیهوشی نداره باید قبلش شیاف مسکن استفاده کنی. آدرسو و شمارشو از اینترنت کپی کردم برات می ذارم:نشانی و ساعات كار راديولوژي كاخ
    خيلي از دوستان در مورد ساعات فعاليت و كادر اجرايي راديو لوژي سوال مي كنند كه بايد در جواب اين عزيزان گفت؛اين مركز روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ لغايت ۱۷ و پنجشنبه ها از ساعت ۹ لغايت ۱۳ بيماران را پذيرش مي كند.
    كليه كادر پزشكي و اجرايي اين مركز از خانم هاي مجرب و با سابقه تشكيل شده كه تحت نظارت جناب آقاي دكتر شهرزاد فعاليت مي كنند. راديولوژي كاخ در طول ساليان متمادي به عنوان يكي از مهم ترين مراكز راديولو‍ژي كشور مورد توجه خاص پزشكان و بيماران قرار گرفته است.

    واحد پذيرش راديولوژي كاخ ، با شماره تلفن هاي۶۶۴۷۵۶۶۰ – ۶۶۴۰۱۱۲۹ در زمان هاي فوق الذكر ، آماده پذيرش بيماران هستند.

    نشاني:خيابان فلسطين جنوبي ، چهارراه شهيد روانمهر، راديولوژي كاخ

  173. سلام خانما منم ديروز عكس رنگي دادم .دردداره ولي نه درد وحشتناك .درحد يه پريود . بيشتر استرس كه بيقرارت ميكنه. من استرس داشتم كه كاملا بي مورد بود. دوستاي گلم اصلا نترسين اصلا استرس نداشته باشين واقعا قابل تحمل .
    باميد وتوكل برخدا به حق فاطمه زهرا هممون بچه دار ميشيم ان شالله

  174. سلام من روز یکشنبه توی بیمارستان صارم عکس رنگی انداختم خیلی خیلی عالی بود قبلش ازترس داشتم میمردم ولی اینقدر مسخره بود اصلا درد نداشت خیلی کم درضمن خیلی جای تمیز وپرسنل عالی داره

  175. SALAM Age mishe yek markaze akse rangiye khob to mashhad ke ba bi hesu bashe be man moarefi konid mamnon

  176. سلام به همگی دوستان منم باید برم عکس رنگی از رحم بگیرم کسی توی تهران یا اطراف جایی رو میشناسه که بادفترچه نیرو مسلح رایگان باشه یا هزینه ش پایین اگر هست میشه لطفا اطلاع رسانی کنید خدا خیرتون بده

  177. نورا جان این لیست بیمارستانهای طرف قرارداد نیروهای مسلحه تو تهران…. میتونی زنگ بزنی و ازشون بپرسی که عکس رنگی هم دارن یا نه؟ … بیمارستان ها و مراکز درمانی ارتش………..
    /////////نام، آدرس و تلفن بیمارستانها و مراکز درمانی آجا//////////

    ///بعثت///
    ///نیروی هوایی ارتش///
    ////اتوبان افسریه میدان شهید کلاهدوز جنب پادگان ۰۱ ۵-۳۳۳۴۹۰۹۱///
    ………مرکز ۵۰۱……
    ………ستاد آجا……….
    خ فاطمی غربی خ شهید اعتماد زاده – ۸۸۰۲۸۳۵۰ – ۸۸۰۰۳۳۲۰…..
    ////مرکز ۵۰۲////
    نیروی زمینی ارتش…
    خ طالقانی نبش بهار شمالی ۳-۸۸۸۲۸۰۰۱ – ۸۸۳۰۰۰۳۰////
    ///۵۰۵///
    ………نیروی زمینی ارتش……….
    اقدسیه انتهای بلوار اوشان – ۲۲۴۴۴۰۴۱//////////
    ////مرکز ۵۰۳////
    نیروی زمینی ارتش
    خ ولیعصر تقاطع بهشتی سه راه عباس آباد ۶-۸۸۷۱۰۲۹۴ – ۸۸۷۱۲۲۲۲//////
    ………مرکز ۵۰۴………
    نیروی زمینی ارتش
    خ شریعتی خ شهید قدوسی نرسیده به میدان سبلان -۸۸۴۰۷۷۹۸ – ۸۸۴۰۲۰۱۳ – ۸۸۴۰۴۰۴۳…………..
    ///مرکز خانواده////
    نیروی زمینی ارتش
    خ شریعتی خ کاج ۸- ۷۷۶۰۳۰۷۶ – ۷۷۶۰۵۹۰۰ – ۷۷۶۰۰۵۰۰
    ………..مرکز گلستان………..
    نیروی دریایی ارتش
    بزرگراه صیاد شیرازی جنب کمیته امداد گلستان پنجم ۷-۲۲۵۴۹۰۹۶
    فجر
    آجا
    …خ پیروزی سه راه سلیمانیه جنب مخابرات به پیروزی – ۳۸۵۶۱

  178. سلام دوستان دکتر به منم گفته باید عکس رنگی بگیرم. نکاتی که گفتید عالی بود. خواستم بپرسم هزینش حدودا چقدر میشه؟ باید برم بیمارستان؟ یا تو مطب انجام میشه؟ یا جای خاص دیگه ای؟

  179. آوا جون باید مراکز رادیولوژی و عکسبرداری مراجعه کنی. هزینه عکس رنگی حدود ۱۵۰ هزار تومن میشه .

  180. سلام.خانومای که عکس رنگی انجام دادن.اون موقع چند سالتون بوده؟؟؟؟؟؟

  181. فاطمه خانوم چرا سن برای عکس رنگی براتون مهم شده؟ من که ۲۸ سالمه و دوساله می خوام باردار بشم دکتر برام عکس رنگی نوشته.

  182. سلام دوستان
    من امروز كاخ عكس رنگي گرفتم واقعا درد داشت ولي زمانش كوتاه بود. الانم كه چند ساعت ازش گذشته فقط يه درد ناچيز و خونريزي خفيف دارم كه براي اونم دارو دادن.
    اميدوارم نتيجه داشته باشه براي همه مون .

  183. با سلام. من سه شنبه ۱۵ تیر ماه ۹۵ عکس رنگی در مرکز طب آزمای قم با بیهوشی زیر نظر دکتر مقدس زاده انجام دادم. بدون کوچکترین دردی و با رعایت حریم خصوصی و حضور همسرم بالای سرم. به خانومای عزیز توصیه میکنم حتما به این مرکز مراجعه کنید و از استرس و درد احتمالی رها بشید و در ابتدای راه بارداری تجربه دردناکی برای خودتون رقم نزنید.

  184. سلام.من توسن ۲۱ سالگی آزمایش عکس رنگی رو انجام دادم.بنظرم خیلی زود بود.خیلی درد داشت خیلی………

  185. سلام من امروز صبح عكس رنگي گرفتم از رحم ….خونريزي دارم چه كار كنم؟! طبیعیه یا نه؟!

  186. اگر خونریزی بعد از عکس رنگی بیشتر از چند ساعت ادامه پیدا کرد باید به دکتر مراجعه کنید.

  187. سلام .شیوا خانم خونریزی ممکنه تا ۳ روز طول بکشه.طبیعیه نگران نباش.منم هفته ی قبل رفته بودم عکس رنگی.تا۳روزم خونریزی داشتم.

  188. با سلام خدمت خانم های عزیز
    دیروز عکس رنگی انداختم. اصلا هم درد نداشت. من خیلی ظریف و حساس هستم طوری که در معاینه ساده زنان هم دکتر بهم میگه تو چقدر ظریف و حساسی. حالا حسابشو کنید من به این حساسی چقدر از خوندن کامنت های عکس رنگی ترسیده بودم!!
    اما واقعا درد نداشت و کاملا قابل تحمل بود. در شیراز ، رادیولوژی دکتر شبستری، خانم تصدیقی زحمت عکس را کشیدند که واقعا دستشون درد نکنه و خیلی آروم و بدون هیچ دردی بود.
    به امید سلامتی همه

  189. سلام به همه بچها منم دیروز عکس رنگی انجام دادم رادیولوژی دکترعالیه شیوعی من وقتی میخواستم برم از استرس قلبم داشت میومد دهنم اما واقعا دردش خیلی کمه من فقط وقتی اسپکلوم و گذاشت یکم دردم گرفت مایع حاجب روتزریق کرد اصلا نفهمیدم واقعا ارزش اونهمه استرس را نداره اصلا نترسید الانم حالم کاملا خوبه فقط خدا کنه همه به نتیجه برسیمو بارداربشیم من نا الان همه چیم سالم بوده همسرمم سالمه حتی فولیکولامم همه بالغ بودن اما چون یک سال وهفت ماه که باردارنمیشم دکتر واسم عکس نوشت توروخدا دعاکنید منم هرچه زودترباردار بشم التماس دعا

  190. بچها یه سوال من اصلا دردنداشتم یعنی چی یعنی لوله هام بازه ؟هفته بعدباید برم جوابشوبگیرم من خیلی دلم بچه میخواد دیگه خسته شدم از انتظار به نظرتون اگه کسی سالم باشه وعکسشم خوب باشه بازم بعدعکس رنگی امکانش هست زود بارداربشه چون من فکرنکنم اصلا مشکلی داشته باشم تاحالاهم همچیم سالم بوده از آزمایشام بگیر تا سونوگرافی و آزمایش همسرم عکسمم به احتمالزیاد مشکلی نداره چون از دکترپرسیدم گفتم چسبندگی داره یانه گفت عکسو ندیدم اما فکرنکنم مشکلی باشه

  191. سحر خانوم منم مثل شماهمه ی این مراحل وآزمایشاتو گذروندم.من وهمسرم هردوسالم هستیم ولی بچه دارنمیشیم.من خیلی درد داشتم ولی لوله هام بازبود.هیچی معلوم نیست.

  192. توروخدا واسه منم دعاکنید بارداربشم خیلی دلم بچه میخواد با عکس رنگی خیلی امید دارم که به زودی بشم چون خیلیا بعدعکس شدن ای کاش منم بشم بیام بهتون بگم که منم بعدعکس شدم . خدایا به بزرگیت قسمت میدم دامن همه ی منتظرا رو سبز کن توروخدا ما همه امیدمون به تو هستش نا امیدمون نکن چون اگه توهم ناامیدمون کنی ما دیگه جز تو از کی میتونیم کمک بخوایم کمکمون کن . فاطمه جان توهم ایشا…به زودی مادربشی عزیزم

  193. بچها من خیلی غمگینم همش میترسم بازم با اینکه عکس رنگی انداختم باردارنشم تمام امیدم بعداز خدا به اینه که باعکس رنگی بلخره منم مادربشم اما اگه نشم چی نابود میشم بخدا چیکارکنم بنظرتون منم این ماه میشم یا تواین دوسه ماه . من خیلی وضعیت مالیم خوب نیست که بخوام برم آی وی اف و دیگرراههای درمانو بگذرونم دعاکنید با همیین عکس انداختن بشم

  194. بچه ها کسی نیست توروخدا هرکی بعدعکس باردارشده بیاد بگه کسی بوده با وجود سالم بودن عکس بازم بعدعکس باردارشده باشه توروخدا کمکم کنید خیلی نگرانم

  195. سلام بچه ها به خدا عکس رنگی درد نداره فکر کنید یک معاینه ساده ترس رو از خودتون دور کنید ان شا الله دامن همتون ومن باز هم سبز بشه توکل به خدا و ايمه معصومین

  196. سحر جون زن برادر من ۴ ماه بعد از عکس رنگی باردار شد. اما دوران طلایی بعد از عکس رنگی ۳ ماه است. البته همسر برادرم روزی چند ساعت پیاده روی هم داشت و میوه و سبزیجات هم زیاد استفاده می کرد.

  197. رویا خانم یعنی توی جواب عکس رنگی همسر برادرتون مشکلی نبود؟ایشون سالم بودن و۴ماه بعدحامله شدن؟؟

  198. بله فاطمه خانوم همسر برادرم تخمدان چپشون یکم تنبل بود و با مصرف چند دوره قرصهای تحریک تخمک گذاری باردار نشدن که دکتر بهشون گفت باید عکس رنگی از رحمت بگیری تا ببینیم چسبندگی داره یا نه ؟ که خدا را شکر مشکلی نداشتند ولی دکتر گفته بود عکس رنگی لوله را بازتر می کنه و تا ۳ ماه احتمال بارداری را افزایش می ده.

  199. ممنونم رویا جون ایشا…منم به زودی بارداربشم همینطورهمه کسایی که بچه میخوان به زودی زود دامنشون سبز بشه منم هم خودم هم شوهرم سالمیم دکترگفت من بهت قول میدم میشی حالا بازم امیدم به خداست ایشا…که منم تواین دوسه ماه میشم میام بهتون میگم که منم بعدعکس شدم .
    ایشا….ایشا…ایشا…از همگی ممنونم باز آدم با درد ودل کردن سبک میشه

  200. سلام دوستان أصلا نگران نباشيد من ديروز بدونه هيچ امادگي رفتم عكس گرفتم،أصلا درد نداشت فقط لحظه اول دردي مثه درد روز اول عادت ماهانه داشت،و خانم هاي زيادي اونجا بودند كه نظر من و داشتن،بي جهت استرس نداشته باشي

  201. با سلام دوستانی که عکس رنگی رحم رو در مرکز طب آزمای قم با بیهوشی گرفتن لطفا شماره تلفن و آدرس و نحوه نوبت گرفتن رو اگه ممکنه بگن چون من تهرانم و هرچی تلاش کردم نتونستم شماره درستی از این مرکز پیدا کنم خواهش می کنم جواب بدید ناهید خانم یا هر خانم دیگه ای که در این مرکز گفتن عکس گرفتن لطفا بگن که برای گرفتن نوبت با چه شماره تلفنی تماس گرفتن و نحوه نوبت دهی شون چطوریه؟ممنون

  202. سلام مرمر جون چرا میخوای با بیهوشی بری عکس رنگی من خفته پبش عکس انداختم رادیولوژی دکترشیوعی بخدا اصلا نفهمیدم بعدشم تازه با مترو برگشتم خونه آخه خونه من کرجه اما باور کن حتی یزره هم درد نداشتم بی هوشی هم عوارض خودشو داره ارزش نداره به خاطر عکس رنگی بیهوش بشی هیچی نیست بخدا
    بازم ببخشید اگه دخالت کردما آخه شمانمیدونی از من ترسوتر در این زمینه ها وجود نداره اما من اصلا نفهمیدم بخدا

  203. منم دو روز پیش عکس رنگی گرفتم بهم گفتن یکی از لوله هات بسته شده لوله سمت چپ .الان خدارو شکر با عکس رنگی باز شد برام دعا کنید انشاللع این ماه باردار بشبشم

  204. الی جون انشا…به زودی زود مامان بشی خانم منم عکسم که ده روز پیش انداختم نشون دادیکی از لوله هام پیچ خوردگی داشته خداروشکر باعکس باز شده شماهم واسه من دعا کن من از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و دبروز مثبت شد الان یک هفتس تو اقدامم دعاکنید منم این ماه نتیجه بگبرم به امید روزی که همه مامان بشیم شما هم کیت تخمک گذاری بگیر خیلی توپیداکردن دقیق روز تخمک گذاری کمک میکنه من الان هجده پریودمه روز هفده پریود کیتم مثبت شد

  205. سلام دوستان من ديروز عكس رنگي گرفتم گفت لوله هام بسته بودن و باز شدن درد آنچناني هم نداشت از آبان گذشته اقدام به بارداري كردم كه متاسفانه نشد اميدوارم همه كسايي كه دوست دارن مامان بشن و من به زودي خدا بهمون ني ني بده من كه ديگه خيلي از تنهايي اذييت ميشم !البته دكتر پودر اينفوليك و قرص لتروزل برام تجويز كرده دوستان به همه دعا كنيد ممنون

  206. سلام دوستان من ديروز عكس رنگي گرفتم گفت لوله هام بسته بودن و باز شدن درد آنچناني هم نداشت از آبان گذشته اقدام به بارداري كردم كه متاسفانه نشد اميدوارم همه كسايي كه دوست دارن مامان بشن و من به زودي خدا بهمون ني ني بده من كه ديگه خيلي از تنهايي اذييت ميشم !البته دكتر پودر اينفوليك و قرص لتروزل برام تجويز كرده دوستان به همه دعا كنيد ممنون

  207. با سلام من عکس رنگی انداختم دکترم تشخیص داد که لوله های راست وچپم انتهاش چسبندگی داره وبرام ۳۰تا امپول جنتامایسین و۲۰ جلسه فیزیو تراپی نوشته چون از عوارض امپول میترسم خواستم مشورت کنم که این درمان صحیح است لطفا راهنمایی کنید

  208. سلام ایلناز جون ایشا…شماهم به زودی مامان میشی دعامیکنم همه اونایی که نینی میخوان مامان بشن توهم واسه من دعاکن عزیزم منم یکی از لوله هام پیچ خورگی داشت باز شده الانم یکی دوروزه که وقت تخمک گذاریم گذشته اگه شده باشم تاحالا شده هفته بعد سه شنبه وقت پری هستش دعا کنید نیاد

  209. سلام.دوستان توی شیراز من رفتم رادیولوژی ارم خیلی راحت و بدون درد بود و مراجعه واسه عکس رنگی رحم هم زیاد دارن. اصلا استرس و ترس نداشته باشید منم اولش خیلی میترسیدم ولی دردش در حد یه تزریق کوچیکه

  210. آدرس هم سر میدون دانشجو ساختمان ارم هست. قبلش بهتره زنگ بزنید که راهنماییتون کنن. تلفن ۳۲۲۹۶۷۹۱

  211. سلام من عکس رنگی خرداد۹۵گرفتم لوله هام بازبودن ولی چسبندگی براثرجراحی کیست درروده هام بوجوداومده بودن بنظرشمامانع بارداری میشه

  212. سلام.دوستان عزیز من قراره برم عکس رنگی خیلی نگرانم چون بدنم طاقت درد اصلا نداره پریودی های درد ناک دارم کسی در کرمان جایی که بی حس کنن سراغ داره بهم بگه ممنون میشم.

  213. سلام عسل خانم.نترس برو عکس رنگی .اتفاقا برات خیلی خوبم میشه.چون بعد عکس رنگی دردای پریودیت خیلی خیلی کم میشه.به درد کشیدنش می ارزه.منم خیلی درد داشتم ولی بعد عکس دیگه هیچ دردی ندارم.عکس رنگی فقط یه آزمایش نیست بلکه خاصیت درمانی هم داره.نترس برو…..

  214. سلام ببخشید من هفته بعدبایدبرم عکس رنگی کسی شماره مرکز طب ازماقم رو داره که بابیهوشی انجام میدن ممنون میشم

  215. سلام.من عکس رنگی گرفتم ولی نمیدونم وضعیتم خوبه یا بد.دارم از نگرانی میمیرم.کسی میتونه راهنماییم کنه.اخه دکتر خودم رفته مسافرت.توی عکس رنگیم نوشته که شکل و contour کاویته رحم طبیعی است. پاترن مخاطی لوله های فالوپ دو طرف طبیعی است. اسپیلاژ پریتونال ازاد دو طرفه مشهود است. تصویر filling defect در کورنه ی راست کاویته مشهود است که تنها در یک کلیشه رویت میشود کنترل سونوگرافی ترانس واژینال در روز ۱۲یک سیکل نرمال بدون وجود خونریزی هم زمان توصیه میشود..
    ممنون میشم کمکم کنین.

  216. سلام دوستان. من هفته پیش عکس رنگی با بی هوشی شیراز انجام دادم. آدرسش زند. ابتدای فقیهی مرکز فراپرتو… کارشون خوب و مرکز تمیزی بود. اون روز که من رفتم یکی دیگه هم بود قبل من اونم با بی هوشی انجام داد. این مرکز چون عمل توش انجام میشه تکنسین بی هوشی داره. در ضمن واسه اونایی که می خوان بگن چرا واسه یه آزمایش چنددقیقه ای بی هوشی انجام می دید بگم بدن همه مث هم نیس . بعضیا اینو انجام میدم عین خیالشونم نیس. اما من ماه قبلش بدون بی هوشی رفتم کلی درد کشیدم آخرشم نتونستم انجام بدم . اینو نمی گم که بترسید واقعا بستگی به بدنتون داره خیلیا راحت انجام میدن ولی اگه کسی نتونست این مرکز تو شیراز هست. چون ااین جز آزمایشایی هست که اکثرا نیازه انجام بدن راهی نیس در ضمن بی هوشیش در حد یه خوابه چند دقیقه ایه وقتی بیدار شدی هم انگار نه انگار. من هیچ دردی نداشتم بعدشم رفتم مهمونی. موفقققق باشیددددد

  217. سلام بارون جون.دکتر من عالیه بهش میل بزن.جواب میده.دکتر علی اصغر شبیری رو سرچ کن تو داک آپ تو قسمت نظرات سوالتو بپرس جواب میده.موفق باشی عزیزم

  218. سلام میترا جان. ممنون از راهنماییت.

  219. سلام جواب عکس رنگی همون موقع میدن؟یا چند روز طول میکشه

  220. جواب عکس رنگی من را که همون موقع دادن و دکتر نگاه کرد و گفت لوله هات بازه.

  221. سلام به همگی خانوما.من ۳ساله تو اقدامم و باردارنشدم.دکترم از۶ماه پیش برام عکس رنگی نوشت ولی بخاطر حرفای دیگرون ک خیلی وحشتناک تعریف میکردن نرفتم.امروز باخوندن نظرات مفیدتون تصمیم گرفتم برم و عکس رنگی انجام بدم.انشاءالله همتون مامان بشین…
    راسی تو گرگان کسی یه مرکز خوب واس عکس سراغ نداره؟

  222. سلام من یک سال و نیمه اقدام کردم باردار نشدم دکتر برام عکس رنگی نوشت رفتم عکس بگیرم گفت دیر اومدی بعد پریود بعدی اگه باردار نشدی بیا توروخدا ب این روز عزیز دعا کنید من این ماه حامله شم خیلی ناراحتم

  223. سلام من بعداز کلی استرس و خوندن پیام ها تو اینترنت که گرفتن این عکس درد داره رفتم امروز و انداختم اصلا درد نداشت بیشتر از دردش خودم میترسید م به خاطر چیزایی که می شنویم تو رو خدا آرام باشید به امید مادر شدن همه اونایی که بچه میخوان

  224. سلام ب همه مادران و بانو های عزیز.منم فردا میخوام برم عکس بندازم یه دختر هفت ساله دارم اما دو ساله واسه باردری اقدام کردم و پارسال ب دلیل قلب نداشتن جنینم کورتاژ کردم الانم شس ماهه ک تحت نظرم ودکتر گفته شاید چسبندگی داشته باشی .خیلی میترسم اما ب خودم دارم امید میدم ک دردش از درد آپاندیسی ک سر دخترم چهارماهه باردار بودمو عمل کردم ک بدتر نیس از درد زاایمانی ک تا صبح درد کشیدم و بعد بخاطر مشکلی ک پیش اومد منجر ب سزارین شد .همه اینارو گفتم تا با حرف زدن هم خودم اروم بشم هم هرکسی ک میخواد طعم قشنگ مادر شودنو بچشه . تحمل کنه و اروم بشه خدا همیشه کنارمونه چون سعادت زن بودنو مادر شدنو بهمون داده . خدارو هیچ موقع فراموش نکنید دعا میکنم اول خدا ب ریحانه و صدف و همه کسایی ک بچه ندارن ی بچه سالمو صالح بده بعد ب منم ی نی نی دیگه در کنار دختر خوبم بده .

  225. سلام من سه روز پیش عکس رنگی گرفتم هنوزم لکه بینی دارم گفت لوله هات بسته است بنظرتون بازم احتمال بارداری هست؟علت للکه بینی ها چیه ؟نزدیگی تو زمان لکه بینی اشکال داره؟

  226. آزی بانوی عزیز!
    مطمئن باش که اصلا قابل مقایسه با این دردهایی که بیان کردی نیست. مطمئن باش به راحتی عکس رنگی می گیری.
    در پناه خدا باشی.

  227. سلام به همه بچها من الان دوماه عکس رنگی گرفتم اماهنوز باردارنشدم دیگه دارم نا امید میشم مشکلی هم ندارم عکسمم یکی از لولهام پیچ خوردگی داشت که باعکس بازشده امانمیشم خیلی ناراحتم توروخدا دعاکنید دیگه خسته شدم

  228. سلام ب همه من دیروز عکس انداختم از خودم خجالت کشیدم ک اینجوری در مقابل ی درد ساده اینقد استرس داشتم . درسته درد داشت اما تحملش سخت نبود ممنون از راهنمایی بعضی ها ک شیافذدیکلوفناک ومسکن گفتن استفاده کنیم .پیشنهاد میکنم قبل رفتن ب رادیولوژی حتما مسکن استفاده کنید آرامش خودتونو حفظ کنید هر چی بیشتر استرس داشت باشید بیشتر اذیت میشید..در ضمن ممنون از راحیل عزیز با دعای خیرش و دعا برای سحر بانو ،انشالله دامنت سبز بشه .

  229. سلام دوستان یه سوال ممنونم اگه کسی میتونه جواب بده.من همیشه دوره هام ۷روزه بوده ولی این ماه اتفاقی ۵روزه پاک شدم حالا کی میتونم برا عکس اقدام کنم؟!آیا همون روز ۸ تا ۱۰ سیکله یا ۶تا ۹؟!

  230. نه راضی جون فردای روز پاک شدنت باید برا عکس رنگی بری. چه روز ششم باشه چه هشتم.

  231. مرسی از راهنماییت نسترن جون.

  232. سلام به همگى من ديروز رفتم عكس گرفتم وقتى از خونه حركت كردم يه شياف ديگلوفناك گذاشتم و يه قرص ژلوفن خوردم تا رفتم داروها رو گرفتم نيم ساعت ٤٠ دقيقه اى طول كشيد منم خيلى ميترسيدم ولى وقتى دكتر اومد و وسيله هاى معاينه رو داخل واژن و رحم ميزاره يكم ميترسيدم و خودم رو جمع ميكردم كه دكتر دعوام كرد اصلا درد نداشت من فقط ميترسيدم بعد به دكتر گفتم هروقت خواستيد ماده حاجب رو وارد كنيد بگيد كه آماده باشم اونم گفت الان ميخوام وارد كنم وقتى وارد كرده يه درد كاملا قابل تحمل در حد پريودى در حد چند دقيقه طول كشيد بعد دكتر اومد يه كارى كرد دوباره از اتاق رفتن بيرون دوباره عكس انداخت ولى واقعا واقعا واقعا درد خيلى قابل تحملى داشت خيلى ساده الكى استرس نداشته باشيد….
    خيلى خيلى قابل تحمل بود در حد چند ثانيه
    تازه بعدش كه وسيله هاى معاينه رو در اورد خيلى خون اومده بود كه خودش هم گفت خونريزيت زياد بود بعدشم لخته خون اومد تا شبش كلا تموم شد با اين خونريزى بازم دردى نداشت بعدشم أثرى از هيچى نبود نه درد دل نه درد كمر هيچى
    اصلا نگران نباشيد در حد چند دقيقه تموم ميشه ميره خودتون هم باور نميكنين
    انشالله همه به خواسته هامون برسيد….

  233. وای داشتم از ترس میمردم از شدت استرس حالت تهوع داشتم
    اما اندازه وقتی پریود میشدم درد داشت

  234. سلام به دوستان،دكتر واسم عكس رنگي داده ميخاستم ببينم اگه الان قصدبارداري نداشته باشم ومثلاچندماه بعد بخام اقدام كنم الان عكسا بندازم اشكال داره؟يا حتما بايد براي بارداري اقدام كرده باشم؟در ضمن من سمت راست تخمدانم كيست دارم وقرص مصرف ميكنم باوجودكيست عكس اشكال نداره؟ممنون ميشم جواب بدين

  235. ساجده جون عکس رنگی برای تشخیص باز بودن یا نبودن لوله رحمی هستش. چه الان عکس بندازی چه چند ماه دیگه…….. فقط یه نکته مهم هست که احتمال بارداری ۳ ماه بعد از عکس رنگی بالاتره. پس بهتره هر وقت قصد بارداری داشتی عکس رنگی از رحم بندازی.

  236. من سہ سالہ تصمیم ب باردارے گرفتم ولے ھنوز باردار نشدم.عفونت واژن دارم.دکترم برام عکس رنگے نوشتہ باین نظرات شما شک دارم ک برم عکس بگیرم یانہ…آخہ اینطور ک گفتہ شدہ عفونت واژن با عکس بردارے میتونہ ب داخل رحم منتقل بشہ. ..کسے شرایط منو داشتہ تا حالا…لطفا جواب بدید…ممنـــــــون

  237. سلام ..برای گرفتن عکس رنگی باید ناشتا بود؟ یا اینکه اصلا فرقی نمی کنه که صبح یا بعداز ظهر مراجعه بشه؟ممنون از وقتی که میگذارید؟

  238. سلام دوستان. کسے ھست ک چند سال پشت سرھم عفونت واژن داشتہ باشہ وباتوجہ ب اینکہ بطورمداوم دارو مصرف میکنہ بازم عفونتش خوب نشدہ باشہ؟ لطفا جواب بدید…
    من ھربار میرم پیش پزشک میگہ عفونت دارے ودارو میدہ ے بارم فیریز شدم… دیگہ کلافہ شدم…ھرچقدرم براے باردارے تلاش میکنم نتیجہ نمیدہ…کسے ھست ک راھنمایے کنہ؟
    ممنون میشم دوستان

  239. فیروزه خانوم به نظر من بهتره هر صبح ناشتا یه حبه سیر قورت بدی. هر روز یک قاشق چای خوری عسل خوب را با دارچین پودر شده بخورید و لباس تنگ و چسبان نپوشید و خودتان را همیشه بعد از استفاده از دستشویی خشک کنید. مطمئنا عفونت شما به زودی برطرف خواهد شد و بدنتان هم ضد عفونی خواهد شد. ماست هم به خاطر باکتری های مفیدش برای عفونت خوبه .

  240. سلام
    دوستان اصلا نگران و ناراحت نباشید، اصلا چیز سختی نیست
    منم امروز برای عکس رنگی رفتم ساعت ۱ ظهر وقت داشتم و ساعت ۱۲ قبل از رفتن یه قرص ژلوفن خوردم خدارو شکر اصلا درد زیادی نداشتم و یه درد خیلی مختصر چند ثانیه ای داشتم، با اینکه خانم مسولش گفت لوله هات بسته است
    در ضمن برای یک هفته هم برام آنتی بیوتیک نوشت و گفت هر ۱۲ ساعت یه بار بخور
    در ضمن ناشتا هم نبودم و یه دونه بیسکویت یکی دو ساعت قبلش خورده بودم
    ممنون از راهنمایی های دوستانی که گفته بودن قبل از رفتن مسکن خورده بشه، فکر کنم همون خیلی کمکم کرد
    ان شالله همگی موفق و سلامت باشن

  241. برای عکس رنگی لازم نیست ناشتا باشید. ولی بهتره چیزهای مقوی و کم حجم و شیرین مثل شیر عسل یا شیر و خرما بخورید.

  242. سلام بچها من توماه سوم اقدامم بعداز عکس البته خیلی نگرانم توروخدادعام کنید پس چرانمیشم آخه منکه همه چیم سالم بود ااگه تاماه بعد نشم خیلی ناامیدمیشم دکترگفته بودبعدعکس تا ۴ماه شانس حاملگی زیاده اما مال منکه سه ماه گذشته و خبری نشده دیگه دارم دیوونه میشم طاقتم تموم شده .
    خدایا توروبه بزرگیو کرم خودت جمیع این جمع رو به آرزوی قشنگو کوچیکشون برسون منم تواونا دیگه خسته شدم

  243. سلام دوستان من هفته گذشته واسه عكس رنگي رفتم، اولش داشتم از استرس سكته ميكردم ولي وقتي انجامش دادم ديدم تمام استرس هام و شب نخوابيدنام بي مورد بوده. اصلا درد وحشتناك و غير قابل تحمل نداشت.

  244. سلام خانوما من امروز رفتم عکس رنگی گرفتم تو قم مرکز طب ازما
    بایدبگم که هم دکترش عالی بوده وهم کارشون عالی بود وازنظر تمیزی هم عالی بوده .وبایدبگم که من قبل اینکه برم عکس بگیرم ازاسترس ودلهره احساس ضعف وبیحالی داشتم وبدون ق قرص وچیزی رفتم عکس گرفتم وواقعا ازدست خودم خجالت کشیدم چون ققط وفقط درهمون لحظه احساس درد داشتم که شبیه درد پریودی بوده وبعداینکه کارم تموم شد اصلا احساس درد نداشتم تا الان وخیلی هم خوشحالم وخیالم راحته که انجامش دادم .خدایا شکرت

  245. من سوم شهریور این عکس انجام دادم انقد که تو سایت خوندم درد داره تا دوهفته استرسزیادی داشتم ضمنا من بحدی استانه تحمل دردم کم که از یمعاینه معمولی هم میترسم باید بگم که من بیمارستان صارم رفتم با بی حسی انجام دادم اصلا دردش بحد ی درد کوچیک پریودی هم نیست بخدا الکی فکروخیال نکنید اگه دروغ بگم خدا من بکشه…..بیمارستان صارم بدون بیمه ۲۷۰تومن میشه اما ارزشش داره بدون درد من تبلیغ نمیکنم محض اطلاع میگم ک بدونید

  246. سلام
    دوستان عزیز بیهوشی توو مرکز طب ازما قم چند دقیقه طول میکشه؟ کاملا بدون درد؟؟

  247. سلام دوستان .من امروز رفتم عکس گرفتم.نمیگ. درد نداشت.ولی دردش حدودا مثل پری هست.زود تموم میشه.التماس دعااا

  248. سلام
    بچه ها توروخدا انقدر از درداین ازمایش نگین.بجا روحیه دادن به بقیه با حرفهاتون ادم باعث استرس میکنین.من تا پریروزاسترس نداشتم ولی شب که مطالب شماهاروخوندم تاصبح ازاسترس وترس به بدنم لرز افتاده بود
    امروزرفتم دادم درد داشت ولی نه اونقدری که نشه تحمل کرد خیلی خیلی کم درد
    بهم گفتن که لوله هات بازه وسالم ونرمال هستن
    ایشالا لزودی با دعای شماها صاحب نی نی بشم
    وهمه کسایی که دلشون نی نی میخاد به حق پنج تن صاحب بچه بشن منم بین اونا..

  249. سلام خانومهای گل .. من انروز عکس رنگی انداختم..راستش هیچی نمیدونستم ازش… و کسی هم چیزی نگفت بهم…..واقعا درد داشت خیلی وحشتناک بود عزیزان….البته پرسنل واقعا مهربون بودن و کارشونو عالی انجام دادن…ولی من خیلی درد داشتم و خونریزی هم دارم……

  250. سلام دوستان. منم دیروز رفتم عکس رنگی گرفتم. تو رو خدا اینقد بقیه رو نترسونید. من بخاطر این اطلاعات غلط بعضی از دوستان چهار ماه عکس رنگی رو عقب انداختم. اما بخدا اصلا درد نداشت یه مقدار وقتی ماده حاجب رو وارد میکنن احساس فشار بود. دیگه هیچ. خیلی راحت بود. خیلی

  251. خانما اصلا نترسید . درد خفیفی داره که قابل تحمل هستش و شاید این درد در کل ۱۰ ثانیه هم طول نکشه
    البته بگم که بدن با بدن فرق میکنه ولی تا جایی که می تونید خودتونو شل کنید و ۲-۳ ساعت قبلش حتما از شیاف استفاده کنید که درد به حداقل برسه . واقعا تاثیر داره
    و حتما مطب خوبی رو برای این کار انتخاب کنید چون واقعا بعضی ها تزریق رو به خوبی انجام نمیدن و همین باعث میشه که درد بیشتری بهتون وارد بشه . من خودم به این آدرس رفتم و خیلی راضی بودم . چهار راه امیر اکرم -خ لبافی نژاد-پلاک ۵۰ – دکتر عالیه شیوعی . اینم شمارش : ۰۲۱۶۶۴۰۸۷۵۳
    خواهرم جای دیگه رفته بود اصلا راضی نبود . بنده خدا ۳۰ دقیقه داخل بود و درد کشید ولی من امروزا رفتم کارم ۳ دقیقه بیشتر طول نکشید قبلش خیییییییلی استرس داشتم ولی واقعا اونجوری که میگن نیست به شرط اینکه خوب انجام بشه . به امید مامان شدن همتون ..

  252. سلام مهربونا
    عكس رنگي رحم در مركز طب ازما قم تحت نظر دكتر بيهوشي اقاي دكتر مقدس زاده انجام دادم واقعا همه چي عالي بود و براي ايشون و خانم دكتر دعا گو خواهم بود هميشه

    عكس رنگي مثل زايمان طبيعي ميمونه يكي بي درد و با لوله باز و راحت يكب سخت تر
    بازم به استانه تحمل ادمها مربوط ميشه
    من خودم به شخصه ٦ ماه عكس رنگي رى به تعويق انداختم از ترس
    تا امروز رفتم مركز طب ازما قم
    تعريف زياد شنيده بودم
    رفتم و به چشم ديدم و دعاگوي همشون هستمم
    من كمي گرفتگي لوله داشتم كه الان خيلي خوشحالم با بيهوشي انجام دادم

  253. خانمهای گل اطلاعاتمو تکمیل تر میذارم امیدوارم که به دردتون بخوره و به حق این ماه محرم هرکی ارزوی نی نی داره و همچنین خودم دامنش سبز بشه عکس رنگی رحم اگر شخص مشکلی نداشته باشه و لوله هاش باز باشه طبیعتا راحتتر انجام میشه تا کسی که لوله هاش بسته باشه وقتی لوله ها بسته باشه مسلم که درد خواهد داشت اگر استانه تجملتون بالاست که خداروشکر اگر مثل من استانه تحملتون پایینه بهتر بی حسی یا بیهوشی باشه شنیدم که بیمارستان صارم با بی حسی موضعی انجام میشه و من خودم از تهران رفتم مرکز طب ازما قم که با بیهوشی کوتاه مدت انجام شد و از خانم دکتر عباسی که بسیار با حوصله و مهربون بودن برای گرفتت عکس کمال تشکر رو دارم و همچنین اقای دکتر مقدس زاده متخصص بیهوشی

  254. سلام به دوستان عزيز ممنوم جهت ارسال مطالب و از اينكه اميدوارمون ميكنييد كمال تشكر را دارم . دكتر گفت بايد عكس رنگي بگيري ميترسم واسم دعا كنيد

  255. با سلام و درود به تمام خانمهای عزیز بنده امروز برای عکس رنگی رحم به بیمارستان صارم رفتم واقعا” دستشون درد نکند اصلا” متوجه نشدم که چه موقع تموم شدچون هیچ گونه دردی احساس نکردم به تمام خانمها پیشنهاد می کنم که به این بیمارستان برن چون هم پرسنل مجرب و خوش برخوردی دارد و هم اینکه پزشکان قابل و متخصص دارد بنده در آخر کمال تشکر و قدردانی را ازپرسنل و پزشکان بیمارستان صارم رادارم.

  256. سلام ببخشید عکس رنگی رحم چند بار درعمر ،زن میتونه انجامش بده؟؟

  257. تعداد دفعات عکس رنگی رحم بستگی به تشخیص پزشک داره . انجام اون ضرر خاصی نداره و فقط یه مقدار درد داره. چون ماده حاجب را در انتهای لوله واژن تزریق می کنند تا ببینند لوله رحم باز است یا بسته؟

  258. سلام خدمت تك تك ابجى هاي گلم يه سوال داشتم اميد وارم رهنماييم كنيد من دوتا دختر دارم براى پسر دار شدن ميخوام ivf انجام بدم خيلى ميترسم هركه انجام داده يا اطلاع داره به منم بگه ممنون ميشم درضمن به بيمارستان عرفان وقتى مشاوره گرفتم …

  259. سلام درود خدمت همگى خواهران گلم لطفا منتظرتونم جواب بدين ممنون ميشم وقت مشاوره ام نزديكه لطفا…

  260. زهرا خانوم اینا شاید به دردتون بخوره…تعیین جنسیت با اطمینان ۱۰۰ درصد… ا

    امروزه با استفاده از روش‌های علمی می‌توان حتی به صورت ۱۰۰ درصد جنسیت کودک را از قبل تعیین نمود. یکی از این روش‌ها استفاده از IVF است. در این روش همان کارهایی که برای زوج‌های نابارور انجام داده می‌شود برای خانم‌هایی که ناباروری ندارند نیز انجام می‌شود. به این ترتیب که تعدادی تخمک از خانم گرفته می‌شود و بعد در آزمایشگاه، اسپرم‌ها داخل تخمک‌ها تزریق می‌شوند و جنین تشکیل می‌شود. پس از آن یک سلول از جنین تشکیل شده با روشی به نام PGD (Pregestational Diagnosis) یا همان «تعیین جنسیت قبل از تولد» مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود جنین پسر است یا دختر. سپس با توجه به خواسته زوج مورد نظر تصمیم‌گیری می‌شود که جنین پسر داخل رحم مادر منتقل شود یا جنین دختر. در این روش می‌توان با اطمینان ۱۰۰ درصد جنسیت جنین را تعیین نمود اما جواب دهی خود IVF، ۱۰۰ درصد نیست. تکنیکIVF یک روش آزمایشگاهی کمک باروری است که جواب دهی آن در زوج‌های نابارور ایرانی حدود ۴۰ درصد است و کسانی که ناباروری ندارند چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از آن جواب مثبت می‌گیرند. از طرف دیگر این روش هزینه‌بر است و فقط پرو تعیین جنسیت حدود ۳ میلیون تومان هزینه می‌برد و با داروهایش حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان تمام می‌شود، اما از همه روش‌ها مطمئن‌تر است.

  261. سلام دوستان.
    دیشب وقتی داشتم این پیامارو میخوندم از ترس تمام بدنم یخ کرده بود تا امروز که رفتم و عکس رنگی رو گرفتم.و فقط یه چیز به نظرم اومد و اونم اینه که دوستانی که انقدر این عکسو وحشتناک توصیف کردن تا حالا پریود نشدن.و یا تا حالا یه کمر درد ساده هم نداشتن.تعجب میکنم از این همه مبالغه ای که در مورد درد گفته شده.من هیچی نفهمیدم فقط موقع تزریق ماده شکمم و کمرم خیلی خفیف مثل وقتی که پریود میشم درد گرفت.تمام کار با عوض کردن لباسام و آماده شدنمشاید ۱۵ دقیقه هم طول نکشید.خواهشا به متنهایی که میخونید و بی دلیل شما رو نگران میکنه اعتماد نکنین.شاید عده ای دوست داشته باشن استرس خودشونو به بقیه منتقل کنن

  262. مرسى كيمياجون ممنونم از نظرات بسيار عالي تون اميد وارم به خواست پروردگار همينطور باشه دعا كنيد واسم از همتون سپاسگذارم

  263. سلام دوستان اگه یادتون باشه من هفتم مهر عکس رنگی گرفتم. حالا اومدم بگم خدا رو صد هزار مرتبه شکر من همین ماه بعد از عکس رنگی به لطف خدا بعد از یک سال و سه ماه مامان شدم. خدا دامن همه منتظر رو سبز کنه

  264. مبارک باشه مهسا جون اشک تو چشام جمع شد . ما رو هم دعا کن . انتظار خیلی سخته………

  265. سلام دوستان من امروز عکس رنگی گرفتم دیشب نظرات ومیخوندم از ترس نخوابیدم امروزابا هزار دلهره رفتم دردش کاملا قابل تحمله اصلا نترسید خیلی زود هم تمام شد تازه من حتی یه مسکنم نخوردم دیشب به خودم قول دادم اگه دردش کم بود بیام و بنویسم/من مرکز کاخ رفتم کارشونم خوب بود
    منتظر دومی هستم لطفا دعا کنید
    انشالله بزودی همه منتظرا نی نی سالم وصالح گیرشون بیاد

  266. سلام منم چهاروزه دیگه باید برم عکس رنگی بعد یسال اقدام بی نتیجه،خودم رفتم به دکتر گفتم بنویسه و خوشحالم که میرم حالا هرچقدر که درد داشته باشه،البته اکثرا خانمها گفتن دردش کمه انشالله منم بعد عکس میام میگم چیشد

  267. سلام
    بالاخره بعداز دو سال تونستم عکس رنگی رحم رو بگیرم. البته با بیهوشی.
    خیلی راحت و بدون درد.
    از اونایی که مرکز طب آزما و دکتر مقدس زاده رو به من نشون دادن سپاسگزارم.
    عالی بود عالی

  268. سلام
    منم پنج شنبه عکس رنگی گرفتم و اصلا دردش اینطور که میگن نیست در حد پریوده و زود تموم میشه .ولی من تا شب لکه بینی داشتم خوب شدم دیروزم یه بار لکه دیدم ولی امروز لخته خون دو بار ازم خارج شد نمیدونم چیه اگر کسی میدونه راهنماییم کنه ممنون میشم.یعنی برا همون عکس رنگیه یا برا تخمک گذاریه. در ضمن من دیروز که پاک بودم نزدیکی داشتم

  269. خروج لخته خون بعد از عکس رنگی طبیعیه همسر برادر من هم این طوری شد.

  270. سلام ممنون از اطلاعاتت(ناشناس) فقط تا چند روز اینطوریه؟
    خیلی سخته من میترسم

  271. واااااي بچه ها تو رو خدا اصلا نترسيد،اصلااااا،حتي ي ذره هم درد نداره، من همين الان انجام دادم،قبلش يدونه ژلوفن خوردم و برام بي حسي هم زد. اصلا متوجه نشدم تا اومدم بترسم?تموم شده بود??خوشحال و موفق باشيد?

  272. سلام دوستان من فردا ظهر عكس رنگي دارم خيلي ميترسم از نظراتتون كه خوندم و اكثرا گفتيد درد داشته،برام دعا كنيد?

  273. سلام خانمها، تا قبل از گرفتن عكس رنگي از شنيدن اينكه خيلي درد داره كلي استرس داشتم ،حقيقتش با تزريق ماده حاجب درد داره ولي در مقابله با دردهايي كه ما زنها تو طول عمرمون ميكشيم ،چيزي نيست.موفق باشيد.دامن همه ي خانمهايي كه اقدام ب بارداري دارن سبز

  274. سلامپ
    دوستان من بعد عکس رنگی که لکه بینی تموم شد دوبار نزدیکی داشتم برا بارداری حالا دو روزه که به لکه بینی افتادم یعنی ۱۰ روز بعد از چاک شدن پریود علتش چیه؟یعنی عفونته یا بارداری؟

  275. سمیه خانوم اگه موقع پریودت رسیده و لکه بینی داری یکی دو روز هم صبر کن با بیبی چک تست بده اگه مثبت باشه ان شاالله می تونی آزمایش خون بارداری بدی.

  276. سلام لطفا شماره مطب مقدس زاده یا هر که عکس رنگی با بیهوشی میگیره با ادرس بهم ادرس بدین
    خدا خیرتون بده

  277. تبلیغات دکتر مقدس زاده که تو این سایت هست اگه روش کلیک کنی وارد سایتش میشی.

  278. من دو هفته پیش عکس رنگی را در یکط از مراکز معتبر انداختم و بعد از انجام عکس رنگی دچار خونریزی بسیار شدید با دفع لخته های زیاد شدم یک بار عمل سرپایی برام انجام دادن و فایده ای نداشت تا اینکه مرا بردن اتاق عمل تا خونریزی را قطع کردن ناگفته نماند از۱۱ صبح تا ۱۱ شب خونریزی شدید داشتم، ۱۱ شب اتاق عمل رفتم و تازه مجبور شدن به من خون تزریق کنن و دچار کم خونی شدید شدم. عکس رنگی درد زیادی داشت اما قابل تحمل، اما این نوع خونریزی بسیار وحشتناک بود.

  279. سلام دوستای گلم منم دو ساله اقدام کردم ولی موفق نشدم آزمایش و سونو های منو همسرم هیچ مشکلی نداشته و یکبار هم آی یو آی کردم که بی نتیجه بود حالا پنجشنبه نوبت دارم ب۴Eرای عکس رنگی.درد رو تحمل میکنم البته با اشک ریختن.واسم دعا کنید . خیلی نگرانم

  280. رفتم عکس گرفتم حتمامیام میگم چطوربود.امیدوارم همه ب زودی مامان بشن

  281. خانوما آقای مقدس زاده تو تهران مطب نداره ؟ برای من خیلی سخته از ولی عصر برم قم! تو تهران عکس رنگی با بیهوشی نیست؟؟؟

    1. دکتر مقدس زاده ارزششو داره تا قم برید. یکی از همکاران من این مرکز رفته بود و خیلی راضی بود.

  282. سلام ببخشید کسانی که رفتن پیش دکتر عالیه شیوعی واسه عکس رنگی هزینش چقدر؟

  283. من از سایت دکتر مقدس زاده نگاه کردم با داروها حدود ۲۰۰ هزار تومن میشه البته ۲۴۰ هزار تومن هم جدا برای بیهوشی میگیرن. جاهای دیگه هم قیمت عکس رنگی همین قدره تقریبا .

  284. من اصفهان(دکتراحتیاط کار) عکس رنگی رحم گرفتم؛اصلا اذیت نشدم بیمارایی هم ک قبل یا بعد از من عکس میگرفتن همه خوب بودن نمیدونم چرا انقدر این کاربرا با نظراتی ک گذاشتن همه را میترسونن

  285. من یه بار تو پنج ماهگی سقط کردم بعدش دکتر گفت تا عکس رنگی نگیری نباید باردار شی یکی دو ماه خواب راحت نداشتم از بس استرس داشتم تا اینکه توی نظرات یه بنده خدایی گفت مرکز فراپرتو شیراز با بی هوشی انجام میدن استرس زیاد خیلی زیاد داشتم با بیهوشی اصلا متوجه نمیشی فقط بیهوش که شدی عکسو میگیرن بعدش بیدار میشی هیچ دردی هم نداره کسانی که میترسن به نظر من برن شیراز خودم از خوزستان تلفنی نوبت گرفتم بعد رفتم در ضمن خیلی هم خوش برخوردن پرستارا و همه پرسنل اونجا ادرسش هم
    شیراز بلوار زند ابتدای خیابان فقیهی»صورتگر« زیر زمین ساختمان کیمیا مرکز جامع تصویر برداری فراپرتو
    تلفن نوبت دهی هم ۰۷۱۳۲۳۴۲۸۷۱

    هزینه عکس ۱۸۶۰۰۰ هزینه بیهوشی هم ۱۵۰۰۰۰ داروهاش هم حدود ۳۰ تومن
    اوناییکه از درد پیشنهاد میدم حتما برن فرمیترفراپرتو
    ۹۵/۸/۲۷

  286. منم چندروز دیگه عکس رنگی باید بگیرم استرس گرفتم از الان. لطفا توی تهران ی مرکز خوب که با بیهوشی این کارو انجام میده معرفی کنید هزینشم مهم نیست فقط ی جای خوب و تمیز با پرسنل خوش اخلاق

  287. سلام من یه ساعت پیش عکس رنگی گرفتم میخام بگم باور کنید درد نداره یعنی وقتی گفت تموم شده باورم نمیشد همش منتظر درد بودم ولی دریغ از یه درد کوچولو.حتی در حد معاینه معمولی نیست یه هفته قبلش وحشت داشتم از بس تو اینترنت خونده بودم درد داره توصیه میکنم بدون استرس برین انجام بدین. خداروشکر من لوله هام مشکلی نداشت

  288. دوستان من امروز وقت عکس رنگی داشتم و دیشب کامنتا رو میخوندم که خیلی از خانوما استرس منو چند برابر کردن ولی از اونجایی که ناچار بودم رفتم و انجام دادم و باید بگم اصلا ًبه هیچ عنوان نگران نباشید چون دردش مثله یه دل درد و کمر درد ساده ست اونم نهایتاً ۳۰ ثانیه واقعا نمیدونم چرا بعضیا میان و تو دل خانوما رو خالی میکنن شاید به سادیسم مبتلا هستن فقط قبلش مسکن بخورید تا همون یه ذره درد رو هم نداشته باشین

  289. سلام به همه من دیروز عکس رنگی با بیهوشی گرفتم توی مرکز طب آزمای قم. فوق العاده راحت و آسون بودش برخورد پرسنل و تمیزی مرکز خیلی خوبتر از اون چیزی بود که انتظار داشتم و بهتر از همه آقای دکتر مقدس زاده متخصص بیهوشی بودن که با لحن صبحت کردنشون آرامش به بیمار تزریق میکردن.
    هزینه بیهوشی ۲۴۰تومن
    هزینه پذیرش و داروهام حدودا ۱۵۰تومن

  290. سلام منم پنج شنبه عکس رنگی گرفتم بامن پریودام اصلا درد ندارم و تحمل دردم بالاست برای همین خیالم راحت بود موقع عکس اذیت نمی شم ولی تا ماده حاجب رو تزریق کردن چنان دردی زیر شکمم گرفت که احساس می کردم هر لحظه تمام اعضای بدنم از هم می پاشه ,واقعا دردش برا من بد بود با اینکه کوتاه بود

  291. خانوما من از عکس رنگی گرفتن وحشت داشتم چون این نت گردیها خیییلی ترسونده بودم. شرایط بردن همراه رو نداشتم. تنها دلو به دریا زدم و رفتم. من آستانه تحمل دردم خیلی پایینه .با خودم یه ژلوفن برده بودم اونجا تا نوبتم بشه خوردمش.
    تورو خدا اینقدر همدیگرو نترسونیم.
    داشتم از استرس می مردم.ولی وااااااقعا درد زیاد و غیر قابل تحملی نبود واقعاااااا به اون همه استرس نمی ارزید. نمی گم درد نداشت ولی قبلش حتما مسکن بخورید و با خیال راحت برید.کاملا قابل تحمله .من بعدش تنهایی و با اتوبوس به خونه برگشتم و البته هیچ کدوم از مسکن هایی رو که داده بودن دیگه استفاده نکردم.لازم نبود.
    به نظرم این نوشتن وحشت و هراس و درد و اینا ممکنه یه نفرو کلا پشیمون کنه از گرفتن عکس. لطفا و لطفا قبل نوشتن متنتون یه کم فک کنید.

  292. سلام عزيزان، من هم ديروز با ترس و استرس عكس رنگى انداختم، خب مقدارى درد داشت اما بالاخره قابل تحمل بود، ولى بعد از من خانمى بودن كه بسيار درد داشتن و براشون آب قند آوردن و باعث ترس بقيه شدن. بعد دكترگفتن از هر ٣٠ نفر يكى اينجورى ميشه و بدن هركسى نسبت به اين جريان يك جور واكنش ميده. اين جريان رو تعريف كردم كه بگم همديگر رو قضاوت نكنيم كه چرا بعضيا ديگران رو ميترسونن دوستان. هركسى تجربه ى خودش رو تعريف ميكنه. من خودم شاهد بودم كه كار بعضيا دو دقيقه طول ميكشيد و به آرامى و بدون درد و تعداد كمى هم خيلى آه و ناله ميكردن و كارشون طولانى تر بود. اما اونچه مسلم بود اينكه كار همه تموم شد و در آخر همه به سلامت رفتن بيرون ، حتى اون خانمى كه بيشتر از هممون درد داشت.
    با آرزوى مادر شدن هممون به وقتش 🙂

  293. سلام به همگی.من امروز عکس رنگی گرفتم.تورو خدا اینقدر به هم استرس وارد نکنید.من یه هفته همش کابوس میدیدم.ولی واقعا هیچی نبود .تو مشهد سونوگرافی و رادیولوپی دکتر هاله سجادی بسیار عالی وبدون درد انجام میده.با توجه به اینکه خیلی هم مهربان بودند و روحیه میدن.اصلا این چیزای عجیبی که میگن درست نیست از معاینه دکتر زنان دردش کمتر بود.فکرمیکنم مراکز روششون با هم فرق داره.اینجا عالی بود.به امید مادر شدن همه.

  294. سلام من ۱ ماه پبش مرکز ابن سینا انجام دادم دردش واقعاااااا قابل تحمل هست.خواهش میکنم از دوستان انقدر انرژی منفی ندید.اگر دردش قابل تحمل نبود قطعا بیهوشی کامل بود.من میخوام به دوستانی که این کارو انجام بدن بگم خواهش همین فردا اقدام کنید . به امید روزهای خووووش

  295. سلام بچها جونم توروخداهرکی دکتر واسش عکس رنگی از رحم نوشته بره ونترسه من توسومین ماه بعداز عکس رنگی باردار شدم الانم پنجمین ماه بارداری هستم هفته بعدمیخوام برم سونوگرافی ببینم جوجم دختره یاپسر باورکنید عکس ارزششوداره

  296. سلام دوستان من امروز رفتم عکس رنگی گرفتم دردش مثل درد پریود بود ولی مایع حاجب بالا نمیرفت عکس گرفته نشدگفتن باید بری لاپاراسکوپی کسی هست مثل من شده باشه لطفا هر کسی که اینجوری شده جواب بده

  297. سلام منم دوسال و نیم هست که درحال اقدامم سال گذشته یعنی۹۴سقط داشتم حالام قراره هفته بعدبرم برا عکس رنگی ولی خیلی استرس دارم دعا کنین این اخرین درمان باشه این دوسال ونیم خیلی قرص وآمپول مصرف کردم

  298. سلام منم امروز میخوام برم عکس رنگی بگیرم خیلی ترس و استرس دارم برام دعا کنید??

  299. سلام من ديروز عكس انداختم خيلي قبلش استرس داشتم وقتي وارد اتاق شدم يه مسكن خوردم يه شياف كذاشتم بعدش سعي كردم خونسرديمو حفظ كنم و همش با خودم تكرار كردم كه براي مادر شدن اين مرحله رو بايد بكذرونم ,من به هيج عنوان موقع تزريق مايع درد نداشتم ،شما هم استرس به خودتون وارد نكنيد واقعا اينجوري كه بقيه مي ترسونن نيست !

  300. سلام دوستان
    آیا خانمی هست که نتیجه عکس رنگیش دال بر گرفتگی لوله فالوپ بوده، اما به روشی غیر از IVF این گرفتگی رو برطرف کرده باشه و باردار شده باشه؟ متشکرم

  301. سلام خانما منم امروز رفتم عکس رنگی یه خورده درد داشتم ولی قابل تحمل بود و کمتر از ده دقیقه طول کشید ۲۰دقیقه قبلش هم ژلوفن مصرف کرده بودم .الان هم لکه بینی و یه کم زیر شکمم درد میکنه و حالت تهوع بهم دست میده.نتیجه آزمایشم هم رحم دوشاخ نشون داده خیلی استرس دارم. آیا کسی از شما با رحم دوشاخ باردار شده و به سلامتی نی نیشو به دنیا آورده؟آخه میگن زایمان زودرس و سقط مکرر از عوارض رحم دوشاخ هستش. میترسم دکترم لاپاراسکوپی برام در نظر بگیره که شنیدم هزینه اش زیاده چون واقعا از نظر مالی تو وضعیت خوبی قرار نداریم. اگه کسی بدون عمل بچه دار شده تورو خدا برام بگید خیلی میترسم و فقط گریه میکنم.انشاءالله همه به مراد دلشون برسن. منم دعا کنید

  302. سلام ، دوستان من همین الان عکس رو انجام دادم، اصلا پیش زمینه نداشتم که قراره چه اتفاقی بیوفته و چیکار می کنن فک می کردم شبیه سونوگرافی باشه تازه الان که کامنتا رو خوندم فهمیدم که انگار همه از قبل استرسشو داشتن، من بدون هر گونه استرسی و فکری رفتم ولی چشمتونروز بد نبینه واقعا درد داشت ، تنها رفته بودم ، باید توضیح بدم که دلیل درد من گرفتگی و چسبندگی بود پس خانم هایی که درد نداشتن چسبندگی نداشتن ، تازه قبلشم شیاف گذاشتن واسم ، الان درد شکمی .. دارم ، دکتر گفت دردهای قاعدگیتم برا همین بوده چون کاملا مجاری خروجیت بسته بسته بود، البته خیلی شبیه دردهای زمان پریودیم بود که عمره دارم تحمل می کنم ولی یکم شدتش بیشتر بود
    امیدوارم هیچکدومتون این درد رو تجربه نکنین

  303. سلام دوستان ،من پارسال حاملگی خارج از رحم داشتم ،حالا قصد بارداری دارم ،رادیولوژی کاخ نوبت گرفتم ،میخوام بدونم اگه کسی شنیده که بعد ا ز خارج رحم با عکس رنگی لوله رحم باز میشه ،به من بگه،من میترسم دوباره خارج از رحم.بشم

  304. من پريروز رفتم عكس رنگي گرفتم. راحت بود بابا. وقتي ماده رو تزريق كرد يه كم دلدرد گرفتم، ولي يه ذره درد كه آدمو نمي‌كشه! بعد چند دقيقه درد كاملا تموم شد و پاشدم راحت رفتم خونه. فقط تا شب يه كم احساس ضعف مي‌كردم، انگار فشارم پايين باشه. البته من قبلش از راديولوژي پرسيدم لازمه مسكن بخورم يا نه، گفت اگه عفونت نداشته باشي درد نداره ولي اگه حساس باشي مي‌توني يه شياف ديكلوفناك يا يه قرص ژلوفن بخوري. منم موقع رفتن يه ژلوفن خوردم. ديگه هيچ مسكني مصرف نكردم، نه قرص نه آمپول. من آنتي بيوتيك هم نخورده بودم و روز قبلش كه زنگ زدم راديولوژي وقت بگيرم گفت ديگه دير شده و نمي‌خواد بخوري. انقدر از درد نترسين بچه ها، خيلي وقتا خود درد زياد آدمو اذيت نمي‌كنه، اون ترس از درده كه اذيت مي‌كنه. ترس نداره كه، چند دقيقه تحمل و تمام.

  305. ببخشيد منظورم اين نبود كه مي‌تونيم شياف ديكلوفناك رو بخوريم ها!!!! بد نوشتم
    D:

  306. سلام من امروز رفتم عکس رنگی .. خدا روشکر لوله هام باز بودن ..دردم داره ولی ب عشق مادر شدن باید تحمل کرد ..

  307. سیما جان نگران نباش جاری منم رحم دوشاخ داره ولی الان دوتا بچه ناز و سالم و خوشگل خدابهش داده

  308. من امروز عکس. رنگی رو انجام دادم دردش خیلی کم بود فقط یه کم موقع تزریق درد زیادشد ولی نه خیلی زیاد میشد تحمل کرد اصلا استرس نداشته باشید کار سختی نیست امیدوارم همه اونایی که آرزوی مامان شدن دارن زودتر مامان بشن

  309. سلام دوستان من امروز رفتم واسه عکس رنگی به من گفتن روز اول پریودیت بیا ولی دوستان نوشتن ۲ روز بعد پاک شدن کدوم درسته

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود رفتارکنید.اما معمولاً روز ۸ و ۹ دوره انجام می شود.

  310. سلام خدمت مشاور عزيز، آيا عكس رنگي باعث تاخير در پريود ميشود؟ من هميشه پريودم ٢٧ يا ٢٨ روزه بود اما الان يك هفته از تاريخ پريودم ميگذره ولي هنوز پريود نشدم بي بي چكم استفاده كردم منفي بود ميخوام بدونم اون چند روز خونريزي كه بعداز عكس رنگي داشتم باعث تاخير پريود ميشود؟

    1. سلام بله نگران نباشید.

  311. سلام رادیولوژی برای دوستان شیراز میدان دانشجو ساختمان ارم. قبلش بهتره زنگ بزنید که راهنماییتون کنن. تلفن ۳۲۲۹۶۷۹۱

  312. سلام منم یکسالونیم اقدامم خبری نیست دکتر همون اول برام عکس رنگی نوشت استرس دارم تو سونو واژینال نوشته بود پولیپ داری ولی دکتر قبلیم میگفت اشکال نداره دکترم عوض کردم برام عکس رنگی نوشت نمی دونم چی میشه

  313. لدفن راهنمایی کنید من یه پسر ۱۲ساله دارم ۳۱سال سن منه ۱سال و نیم اقدامم یک سال بدون دکتر اقدام بودن ۶ماه تحت نظر دکتربودم دکترم فقط کلومیفن میداد فقط پریودی مو سر وقت کرد دیدم نتیجه نگرفتم یه دکتر دیگه بهم معرفی کردن دکتر مریم طباطبایی پور از ساری برام ازمایش کلی نوشت و عکس رنگی ازمایش امروز دادم عکس رنگی گفت شنبه بیا چون ۹روز سیکل انجام میشه خیلی استرس دارم نمی دونم چیکار کنم میترسم اخرش چی میشه از اونجایی که ۲۰روز پیش سونو واژینال انجام دادم گفتن پولیپ داری

    1. نگران نباشید بهتره عکس رنگی رحم را انجام بدهید ممکن است چسبندگی ساده داشته باشید که با درمان آن به راحتی باردار میشوید اگر سایز پولیپ شما کوچک باشد میتوانید باردار شوید و جای نگرانی نیست.

  314. دوستان منم باید. برم عکس رنگی بگیرم دوماهه دکتر. برام نوشته ولی جرات نمیکنم،خیلی میترسم،میام اینجا نظرات شما رو. میخونم ترسم بیشتر میشه،ذاستی قبلش چه مسکنی بخورم که دردم کمتر بشه؟؟

  315. سلام من امروز رفتم دردش در حد روز اول عادت ماهانست.وای ک چقد ترسیده بودم ولی بی مورد بود.

  316. سلام به همگی
    من دیروز رفتم عکس رنگی، دردش کاملا قابل تحمل هست…. نگران نباشید

  317. سلام من ۵ روز دیگه باید برم لطف کنید بم بگید اصفهان با بیهوشی ایا جایی هست؟

  318. سلام ی سوال داشتم کانال سرویکس دیلاته و علائم تورم در مخاط کانال سرویکس مشهود است.تصاویری بشکل اسپیکول در طرف چب جدار کانال سرویکس ناشی از اسکار سزارین مشهود است،عرض ناحیه ایسم در حدود ۷میلیمتر میباشد یعنی چی

    1. سلام عزیزم شما شرح حالتونو به ما نداده اید مشکلتون چیه؟ دهانه رحم شما طبق سونو باز هست ومخاط دهانه رحم شما متورم دیده شده لطف کنید شرح حال خودتونو شرح بدید تا بتونیم بهتر راهنماییتان کنیم یا اینکه در صورت تمایل به شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان کنیم.

  319. سلام خسته نباشید من ۲۷ سالمه یک پسر ۷ساله دارم. ۳سال اقدام به بارداری کردم نتیجه نگرفتم .قبلا کیست داشتم که با خوردن متفورمین خوب شدم .کلومفین استفاده کردم با اینکه تخمک گذاری هم دارم باردار نشدم .همسر آزمایش داد سالم هستن.که عکس رحم انداختم که لوله ها باز هستن .لوله سمت چپ پیچ خوردگی داره اما باز هست وادامه شرح جواب رو بالا گفتم.والا نمیدونم چکار کنم ?

    1. سلام ممنون. بهتره پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  320. سلام به همه من امروز عکس رنگی گرفتم اصلا درد نداشت هیچ نترسید و بدون ترس و استرس بدیدد….

  321. با سلام. من تا آنجاییکه اطلاع دارم اینکار توسط پزشک بازد انجام شود، ولی هیچ مرکزی، پزشک انجام نمیده، در ابتدا بلد بودن انجام این رادیوگرافی، مهم هست، سپس تمیز بودن. محل و،وسایل خیلی مهم هست ممکنه عفونت نداشته باشیم ولی از انجام بیماری بگیریم. من نمیگم همه جا آلوده یا تمیز هست، فقط تصویربرداری را که به چشم خودم دیدم چقدر آلودگی داره، و وسایل پاکیزه نبود. استریل که فکر نمیکنم بود مرکز تصویربرداری پارسیان واقع در خیابان جمالزاده شمالی نبش نصرت بود، که علاوه بر اینکه پزشک انجام نمیده، خانم کاردان بی اخلاقی انجام داد و، وقتی به دستشویی میری میبینی پارچه های سبز که روی بیمار میاندازند، با دستمال های گردگیری بخش یکجا نگهداشته. میشود، وقتی اعتراض کردم، با تندی جواب داد که هیچ جا این عکس برداری انجام نمیشه فقط من بلد هستم. متاسفانه شاید باز هم مراکزی باشد که اینگونه باشد، اینجا مربوط به بنیاد بیماریهای نادر هست. و ما نا آگاه.

  322. سلام دوستان، خواهش میکنم منو راهنمایی کنید دکتر برام عکس رنگی نوشته روز ۹سیکلم باید انجام بدم ولی من روز ۵سیکلم نزدیکی محافظت نشده داشتم الان نمیدونم چیکار کنم عکس انجام بدم یا نه؟؟؟؟؟

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشک معالج خود عکس رنگی را انجام دهید. در صورت صلاحدید پزشک آزمایش بارداری درخواست می شود.

  323. عزیزان خواهش میکنم جواب منو بدید خیلی نگرانم
    روز ۵ سیکلم که پاک شدم نزدیکی داشتم حالا روز ۹ سیکلم وقت عکس رنگی دارم چیکار کنم ؟ عکس انجام میدن برام یا میفته ماه بعد؟

    1. علت نزدیکی نداشتن قبل از عکس رنگی رحم احتمال بارداری است. بعد از اتمام پریود نباید نزدیکی داشت که احتمال حاملگی صفر باشد؛ با پزشک مشورت کنید تا در صورت لزوم تست بارداری درخواست شود.

  324. سلام من درعرض ۱ماه دوبارکورتاژشدم چون بار اول جفت برداشته نشده بود کورتاژهام حدود ۳ماه پیش ودعکس رنگی بایدبگیرم بنظرتون زود نیس؟یعنی نیاز نیس کمی صبر کنم رحم به حالت اول برگرده

    1. سلام بهتره طبق دستور پزشک معالج خود عمل کنید چون با توجه به شرح حال کامل شما این تجویز انجام شده است.

  325. سلام بچه ها رادیولوژی توی تبریز کودوم بهتره واسه عکس رنگی

  326. سلام خانومای گلروز عکس باید روز چندم پریود باشه فکر کنم من موعد عکسم بیافته هفته اول عید و همه جا بسته باشه چیکار کنم کجا برم ماه پیشم به خاطر یه اشتباه عکسم انجام نشد اگه این ماهم نشه خیلی عقب میافته تو رو خدا کمک کنید

    1. اولین یا دومین روز پاکی یا همان روز ۸ یا ۹ سیکل معمولاً عکس رنگی انجام می شود.

  327. سلام خسته نباشید من عکس رنگی گرفتم همه چیز نرمال است تو گزارش فقط جای رحم مثه تصویری است ک در سایت گذاشتین میخواستم ببینم مشکلی برای بارداری است؟؟علت باردار نشدن من همین است ؟؟؟ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام ممنون. عزیزم عکس رنگی وشرح آن را باید از نزدیک دید تا بتوان‌نظر داد چون عکسهای رنگی به ظاهر همه شبیه هم هستند نمیشود به این شکل نظر داد.

  328. سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم اینک ک میشه خودمون عکس رنگی بریم بگیریم یا باید دکترمون بفرسته برا عکس دیگ عصابم خورد شده۱۹سالمه یه ساله ازدواج کردم بچه دار نشدم رفتم دکتر قرص داد گفت بار دار نشدی روز سوم پری بیا روز سوم پریودم دکتر تو مطب نیس حالا باید روز سوم باشه توروخدا کمکم کنید خسته شدم از بس ب این سایت اون سایت رفتم هیچکسسم کمک نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام با توجه به سن شما جای نگرانی وجود ندارد باید استرس نداشته باشید خود استرس روی سیکل های قاعدگی شما تاثیر می گذارد اگر پزشکتان صلاح بداند برای شما گرفتن عکس رنگی را تجویز می نماید بهتره صبر داشته باشید.

  329. سلام دوستان من ۵ساله اقدام بارداری داشتم ولی متاسفانه جواب نگرفتم تاامسال عکس رنگی دکترواسم نوشت انجامش دادم درد داشت ولی به لحظه شیرین بچه دارشدن فکرمیکردم گذشت ماه اول بعدازعکس پریودشدم ماه دوم ۳۷روز نشدم فک میکردم باردارم ولی نشدو پری شدم الان نمیدونم باید هنوز به عکس رنگی گرفتم امیدداشته باشم؟ هرچند امیدم بایدبخداباشه لطفاواسم دعاکنید ازاین وضعیت خسته شدم.

  330. سلام دوستان
    منهم بعداز ۶ ماه یالاخره دوباره عکس رنکی رو گرفتم.خدا پدر شما رو بیامرزه که تبلیغ آقای دکتر مقدس زاده رو توی این سایت گذاشتید وگرنه هیچوقت دیگه نمیتونستم این کارو انجام بدم.آخه بار اول پدرم در اومد.
    از شما و آقای دکتر واقعا ممنونم.

  331. سلام فردا صبح میخوام برم عکس رنگی از رحم بندازم وخییییییلی میترسم ..

  332. سلام من شیراز هستم کیست آندومتریوز فقط یکی از تخمدان دارم عکس رنگی گرفتم ۱۰ ماه پیش آیا با وجود عکس رنگی سالم لوله ی باز و یک تخمدان سالم بازم باردار نمیشم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بله با وجود یک لوله باز احتمال بارداری وجود دارد اما بستگی به یک سری فاکتورها دارد که ان را باید پزشک معالج شما بررسی کند.

  333. سلام دوستان من پنج شنبه عکس رنگی دارم من سنم کمه وبا وجود دردایی که برا عمل سزارین وبچه ی خارج رحمی داشتم دیگه طاقت دردو ندارم تو رو خدا برام دعا کنید که بدون درد باشه و بعدش مامان بشم ان شاا…همه طعم مادر شدنو بچشن

  334. من ده ساله نازایی دارم و سه بار عکس رنگی گرفتم … درد داره ولی نه اونقدر زیاد که نشه تحمل کرد… دردش مثل دلدرد زمان پریودی هست که هممون تجربه اش کردیم . خیلی هم طول نمیکشه در حد چند دقیقه… بیشتر اسمش ترسناکه تا خودش… پس اصلا نترسید

  335. سلام دوستان.من شنیدم قبل ازعکس رنگی سه روز بایدنزدیکی انجام بشه وهمچنین بلافاصله بعداز عکس رنگی هم.؟؟؟بازهم بهم گفتن شوهرم بامدارک شناسایی حتما باید موقع گرفتن عکس حضورداشته باشه؟؟؟ایا صحت داره؟؟توروخدا یکی بهم بگه حقیقت نداره چون شوهرم خارج از کشوره وتا دوماه دیگه نمیاد ایران

    1. دوست عزیز روز ۸ یا ۹ سیکل باید برای عکس رنگی مراجعه فرمایید و نباید قبل از آن نزدیکی داشته باشید و بعد از آن هم اگر قصد بارداری دارید بعد از قطع شدن لکه بینی می توان نزدیکی داشت اما هیچ اجباری در کار نیست! و بهتر است یکی از محارم همراهتان باشد اما نه لزوماً همسر.

  336. سلام من امروز اخر پریودیم هست و برای عکس رنگی گفتن هفته دیگه برم. اشکالی پیش نمیاد؟

    1. سلام خیر مشکلی پیش نمی اید فقط اینکه قبل عکس رنگی باید جلوگیری داشته باشید تا زمانی را که پزشک معالجتان برای انجام عکس رنگی شما تعیین کرده فرا برسد اما معمولا روز ۸ یا ۹ سیکل توصیه می شود.

  337. من تا حالا زایمان نداشتم پس چرا دکتر گفت احتمال چسبندگی داری باید عکس رنگی بندازی؟ البته کیست اندومتریوم دارم. امکان داره بخاطر کیستم باشه؟

    1. دوست عزیز یکی از عوارض بیماری اندومتریوز چسبندگی لوله های رحمی میباشد به همین علت پزشک شما عکس رنگی برای شما نوشته است و باید انجام دهید.

  338. سلام. من ۳روزه دیگه باید عکس رنگی بندازم کیست اندومتریوز دارم. ولی الان یکم خونریزی دارم حالا نمیدونم باید چیکار کنم. البته قرص متفورمین و فلوکونازول هم میخورم

  339. سلام روز بخیر میشه جواب عکس منو تفسیر کنید؟هیچ شواهدی ازپرکردن نقص درحفره رحم.ضخامت مخاط خفیف در نیمه دیستال لوله فالوپ به سمت چپ دیده میشود. اتساع نیمه دیستال لوله فالوپ سمت راست دیده میشود.نشت دو طرفه است اشاره میکند.
    یعنی نمیتونم به طور طبیعی باردار بشم

    1. سلام ممنون نگران نباشید شما میتوانید طبیعی باردار شوید.

  340. سلام به همگی
    من دیروز رفتم برای عکس رنگی از رحم
    با کلی ترس و استرس ، اینقدر که بعضی ها تو نظراتشون گفته بودن درد داره منم ترسیده بودم .
    ولی اصلا این طوری نبود ، فقط یه ذره پایین شکم احساس پیش میاد و گرنه اونقدر ها هم ترسناک نیست.
    پس واسه سلامتی تون لطفا با خبال راحت و آرامش برید واسه عکس .

  341. سلام به همه مامان هاي اينده ، عزيزاي دلم من دوسال ازدواج كردم و از ماه ششم منو همسرم تمامه ازمايشات قبل بارداريو انجام داديم تمامشون هم أوكي بودن دكتر برام عكس رنگي تجويز كرد كه با يكي از دوستام كه خودش بچه اولشو داشت و در پي دومي بود مشورت كردم كه با اينكه مثلاً با من صميمي بود خير نديده انچنان گفت عكسه رنگي وايييي نگو دردناكه ال و بل ه كه من از ششمين ماه زندگيم تا الان كه دوسال سه ماه شده جسارت يه عكسه رنگي رو نداشتم ولي روز شنبه دل به دريا زدم با اينكه شب رو تا صبح از ترس عكس رنگي نخوابيدم عصر شنبه عكس رنگي رو انجام دادم و خدا رو شكر موردي نداشتم دو تا لوله هام نرمال بودند و اصلاً درد نداشت و خواهشم اينه كه بحرف اونايي كه ميگن درد داشت گوش نديد چون خير خواه شما نيستن من خواهرانه ميگم درد نداشت اقدام كنيد . موفق باشيد

  342. دکتر من ۵ سال پیش عکس رنگی برام تجویز کرد امسال هم دکتر گفته باید انجام بدی. برای من که درد خیلی خیلی زیادی داشت و امسال می خوام یه جایی رو پیدا کنم که با بیهوشی یا بی حسی انجام بدم برای بعضی ها درد کمی داره و برای بعضی ها زیاد. کسی نمی یاد اینجا کسی رو بترسونه . همه تجربشون رو می گن.

  343. سلام به همه خانم های گل.یک مسله بسیار مهم که اخیرا تو مقاله خوندم رو بهتون بگم.
    امروزه علم پزشکی بدنبال پرهیز از بیهوشی هست(بخاط عوارض بسیار زیاد و ریسک بالا)حتی در سزارین ها هم دارن بی حسی موضعی رو جایگزین بیهوشی می کنن!!!
    پس لطفا به خاطر سلامتی خودتون واسه یه عکس رنگی تن به بیهوشی ندید!!!
    بلاخره انجام مسیر هر درمانی یه خورده درد داره.اگه درد غیر قابل تحملی بود مطمئن باشید حتما پزشکان برایش بیهوشی رو توصیه می کردن!
    اینطوری بخوایم از هر دردی فرار کنیم باید برا دندان پر کردن هم بیهوش بشیم؟؟؟؟؟؟

    1. درد عکس رنگی رو از خیلی ها شنیدم موندم چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  344. دکتر مقدس زاده پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت سروران گرامی خصوصا بانوان محترم
    اینجانب دکتر مقدس زاده ، متخصص بیهوشی با سابقه بیست سال کار تخصصی بیهوشی افتخار این را دارم که برای آرامش و کاهش آلام و ناراحتی بیمارانم ، خصوصا بانوان محترم فعالیت می کنم .
    لازم دیدم پرسشها و توضیحاتی را نسبت به مطلب سرکار خانم “مامان علی” مطرح نمایم .
    سرکار خانم “مامان علی” من شناختی نسبت به جنابعالی ندارم ولی با توجه به مطلبی که فرمودید ! آیا می توانم از میزان سواد و تحصیلات شما مطلع باشم ؟ آیا در زمینه بیهوشی و بی حسی اطلاع لازم و کافی دارید ؟ یا فقط به گفته عوام اکتفا کرده و اظهار نظر می کنید ؟
    لازم به ذکر است درد و آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت می باشد . و این عکس را بسیاری از بانوان بدون بیهوشی و فقط با مصرف مسکن و آرام بخش انجام می دهند . ولی در بسیاری از بانوان با توجه به بافت فیزیکی و شرایط بدنی انجام این عکس بسیار مشکل می شود تا جایی که بیمار از شدت درد از حال می رود دقیقا مثل پروسه زایمان که عده ای براحتی زایمان میکنند و عده ای با درد و ناراحتی بسیار .
    پس نتیجه می گیریم برای بیماران نسخه واحد پیچیده نمی شود .
    سوال دیگری که از جنابعالی دارم این است که لطفا در مورد عوارض داروهای بیهوشی و علت اینکه در سزارین توصیه به بی حسی می شودکمی برای ما توضیح دهید .
    سوال دیگری که مطرح است اینکه جنابعالی کجا مطالعه کرده اید که علم پزشکی الان بدنبال پرهیز از بیهوشی است ، کما اینکه می بینیم هر روز داروها و تجهیزات بیهوشی تکامل پیدا می کنند و در تمام عرصه های تشخیصی ( غیر از جراحی ) از قبیل کولونوسکوپی و آندوسکوپی سی تی اسکن و ام آر آی و عکس رنگی رحم و بیوپسی ها و حتی مغایر با فرمایش شما در کلینیک های دندانپزشکی ( جهت اطلاعتون ) استفاده از بیهوشی وجود دارد .و لازم به ذکر است که تعداد کلینیکهای دندانپزشکی با بیهوشی رو به افزایش است .
    محض اطلاعتون استرس ها و درد گاهی چنان مشکل زا می شوند که بیمار از ادامه درمان صرف نظر می کند و بیهوده از قرون وسطی تا به الان به این همه تکنولوژی و داروهای مختلف بیهوشی دست پیدا نکردیم .
    چه خوب است یاد بگیریم در مواردی که اطلاعات کامل نداریم دیگران را راهنمایی نکنیم و چیزی را که از آن مطلع نیستیم ولو بسیار ساده و کوچک اظهار نظر نکنیم و دیگران را به گمراهی و استرس دچار نکنیم .
    مطمئن باشید یک پزشک اولین چیزی را که لحاظ می کند ، آرامش و امنیت و سلامت بیمارش است . فراهم کردن زمینه آرامش و دوری از درد بعهده متخصص بیهوشی می باشد و بیمار مختار است که کدام راه را برگزیند . با آرامش و بدون درد یا به قول شما با درد و کمی سختی . لطفا اجازه دهید هر کس صلاح خویش را تشخیص دهد و لطفا برای همه تصمیم نگیرید .
    فکر می کنم جنابعالی از آن دسته افرادی هستید که از تکنولوژی و علم روز و تسهیلاتی که برای راحتی بشر ایجاد میشود فراری بوده و بدلیل جهل و بی اطلاعی نسبت به مسائل منکر آن هستید .
    از بابت تصورم عذرخواهی می کنم ، چون نباید قضاوت کنم . ولی وظیفه پزشکی به من حکم می کند که این مسائل را به شما گوشزد کنم .

  345. سلام من چند روزه تفسير عكسمو فرستادم
    جواب نداديد ثبت هم نشده تازه اون بالا زده غير قابل انتشار٢عدد. من دوبار پيام دادم. در حال بررسي هم كه زديدصفر. يعني سوال من غيرقابل انتشار بود؟؟؟
    خواهش ميكنم جواب بديد واقعا چرا اين همه جواب گرفتن به من جواب نميديد☹️?????

    1. دوست عزیز سوال شما همان روز ارسال پاسخ داده شده است. شما سوال خود را ذیل مقاله ی دیگری ثبت کردید. لطفاً دقت بیشتری بفرمایید. 
      تفسیر عکس رنگی از رحم/ از بین رفتن لوله رحم در اثر بارداری خارج رحمی!/ آیا با یک لوله امکان بارداری وجود دارد؟
      http://nininama.com/fa/news62366.aspx

  346. دوست عزیز سوال شما همان روز ارسال پاسخ داده شده است. شما سوال خود را ذیل مقاله ی دیگری ثبت کردید. لطفاً دقت بیشتری بفرمایید. 

    تفسیر عکس رنگی از رحم/ از بین رفتن لوله رحم در اثر بارداری خارج رحمی!/ آیا با یک لوله امکان بارداری وجود دارد؟
    http://nininama.com/fa/news62366.aspx

  347. سلام میشه جواب آزمایش مو تفسیرکنید؟؟
    کابیته رحم جادار و بدنهfunnel shaped و جسم رحم در قسمت وسطی حفره لگن و متمایل به راست قرار دارد.
    ناحیه ایسم سیلندریک و به شکل tnfertility فراهم می نماید.
    در کلیشه کنترل هر دو لوله باز است و ماده حاجب توسط لوله ها وارد حفره لگن شد.
    هر دو fallopian tubes از ماده حاجب پر شده طول و دیامتر و پریستالتیسم لوله ها عادی و قسمت دیستال پیچیده است.
    در postdrainage film ماده حاجب لوکالیزه در طرف راست حفره لگن و پیچیدگی لوله ها و اطراف left ovarian fossa جمع شده و حفره تخمدانی بزرگ همانند cyst نمایان است که در صورت لزوم توجه و بررسی توصیه می گردد

    1. سلام لوله های رحمی شما انسداد دیده نشده در تخمدان چپ شما کیست وجود دارد.

  348. باسلام من امروزعکس رنگی گرفتم قبلش استرس زیاد داشتم اماوقتی با آقای دکترمقدس زاده روبروشدم وباصحبت های ایشان استرسم کم شد. وهمچنین پرسنل مهربون طب آزما. واقعاممنونم ازهمه وتشکرازآقای دکترمقدس زاده

  349. سلام خسته نباشین. چرا جواب آزمایش منو تفسیر نکردین؟ من ۲روزه منتظرم. ممنون

  350. سلام.خسته نباشید.من پریودم بعد ۴روز تموم شد.میشه روز ۱۱ سیکل برم عکس رنگی؟ آخه زودتر به من وقت نمیدن و جای معتبره. خواهش میکنم زودتر جواب بدین

    1. بهترین زمان ۲ روز بعد از اتمام قاعدگی و قبل از تخمک گذاری است. اگر سیکل شما ۲۸ روزه باشد ۶ تا ۸ روز بعد از اتمام قاعدگی احتمال تخمک گذاری شما وجود دارد. با مسئول مرکز باید هماهنگ شوید.

  351. سلام من آدرس متخصص و جراح زنانو زایمان میخوام برای برداشت بکارتم ک مسدود لطف کنید کمکم کنید…

  352. سلام من آدرس متخصص و جراح زنانو زایمان میخوام برای برداشت بکارتم ک مسدود لطف کنید کمکم کنید…

  353. سلام خسته نباشيد ميخام تو شيراز جايي رو بهم معرفي كنيد ك با بيهوشي عكس رنگي رو انجام بدن،،،خيلي ميترسم…حاملگي خارج از رحم داشتم ٥ماه پيش و حالا دكترم برام عكس رنگي نوشته ك انجام بدم

    1. درد زیادی داره بچه ها

  354. بنظرم تو تلگرام يه گروه بزنيم همه ي ما ك اين مشكلو داريم بريم اونجا ك راحت صحبتامونو كنيم از تجربه هاي هم استفاده كنيم…

  355. هرکی میگه درد نداره واقعا دروغه

  356. سلام دوستان من پریودیم نامنظمه…هرسال یک ماه ازسال پریودیم طولانی میشه تاپیش پزشک نرم خوب نمیشم…دکترایندفه واسم عکس رنگی نوشت ولی استرس دارم …منم بچه میخوام…پریودیم نامنظمه نمیدونم کی خوب میشم که وقت بگیرم وااسه عکس رنگی

  357. باسلام به دوستان عزیز من دیروز نوبت داشتم ولی بعضی از دوستان از تفسیر های متفاوتی که از درد داشتند منو ترسونده بودنند و کلا قصد داشتم پیگیری نکنم ولی عاقبت با خودم کنار امدم کسانی که چسبندگی دارند یه مقدار درد احساس می کنند ولی کسانی که هر دو لوله شان باز هست درد ندارند خوشبختانه من از دسته دوم بودم البته مرکزی که میرید خیلی مهمه. امیدوارم همه کسانی که باید عکس رنگی بگیرند بدون ترس مراجعه کنند و نتیجه بگیرند.

  358. منم خیلی از عوس رنگی میترسم
    ی دختر ۸ساله دارم الان ۲ساله بچه میخوام نشده
    دکترم عکس رنگی نوشته اما خیلی میترسم
    تو کرج کسی جایی رو میشناسه که کارش خیلی عالی باشه

  359. با سلام،لطفا عکس رنگی منو تفسیر کنید،من دوتارحم دارم دکتر برام عکس رنگی نوشت،در فلورسکوپی و رادیوگرافی از رحم ماده حاجب وارد کاویته رحم شده،علایم تورم در مخاط کانال سرویکس مشهود است،ناحیه ایسم طبیعی میباشد،در سری کلیشه ها که به طریقه روبرو و ابلیک گرفته شده کاویته رحم دوکی شکل و به صورت unicornat.uterusو در قسمت وسطی حفره لگن تصویر شده است (دراکثر موارد رحم تک شاخ همراه با شاخ کوچک در طرف مقابل میباشد واین شاخه میتواند توپرو یا به علت انسداد با شاخه مقابل در ارتباط باشد.ماده حاجب از رحم وارد تنها لوله رحم شده ،ماده حاجب از تنها لوله رحم وارد فضای ازاد پریتوان شده و باز است،در کلیشه کنترل که پس از نیم ساعت گرفته شده تنها لوله رحم باز است

    1. سلام تنها لوله رحم شما باز است وشما فقط یک لوله رحمی دارید نگران نباشید.

  360. سلام
    منم ی پسر ده ساله دارم، دلمم خیلی بچه میخواد اما از عکس و درداش میترسم

  361. سلام دوستان.من دیروز برای عکس رنگی مراجعه کردم….بدترین تجربه ی زندگیم بود و اگر میدونستم که قراره اینقدر عذاب بکشم حتما به مرکزی می رفتم که با بیهوشی اینکارو انجام بدن..به غیر از من ۴ نفر دیگه هم بعد از من بودند که اونا هم مثل من عذاب کشیدند.اصلا با درد های قبل از پریود قابل مقایسه نیست.من هنوز هم درد دارم و با اینکهه هر ۸ ساعت ژلوفن میخورم باز هم موقع راه رفتن احساس درد می کنم.بهتون پیشنهاد میکنم بدون بیهوشی یا بی حسی اینکارو انجام ندید.این تجربه ی دردناک من بود…

  362. سلام به همه دوستان عزیز
    من دیروز عکس رنگی رحم داشتم البته با کلی درد یعنی مُردم و زنده شدم ? درد نداشته باشه نیست اون افرادی که چسبندگی داشته باشن انجام عکسبرداری همراه با درد شدید صورت میگیره در غیر اینصورت دردش جزئی ست …از اینکه دوستان میگن دردی نداره اینطور نیست …من خودم سال ۹۴ عکس رحم داشتم ک دردش برام خیلی قابل تحمل بود اونم بدلیل اینکه دکتر گفته بود که چسبندگی نداشتم اما دیروز بدلیل چسبندگی که داشتم درد زیادی احساس کردم اون افرادی که در حین انجام عکسبرداری درد دارند دچار چسبندگی هستن که همراه با درد است
    اما امیدوارم عکس رنگی که انجام‌ میدید برا شما عزیزان قابل تحمل باشه و چیز خاصی هم نباشه
    برا تک تک شما که انتظار مادر شدن میکشید دعا میکنم و امیدوارم خدا به همه ما کمک کنه و فرزند سالم و صالح نصیبمون کنه آمین ? از شما عزیزان هم میخوام برا منم دعا کنید که چند سال چشم انتظار مادر شدن میکشم…
    التماس دعا

  363. منم دیروز عکس رنگی انجام دادم قبلا خونده بودم که دردش واسه همه یکسان نیست . منم تحمل دردم بالاست ولی اونموقع که اون ماده رو تزریق کرد از درد از حال رفتم . خیلی درد داشت ولی واسه مامان شدن ارزششو داره . به امید روزی که بیام بگم منم مامان شدم 🙂 انشالا همه دامنشون سبز بشه

  364. سلام خانم خسته نباشین
    من۲۷ سالمه این ماه برج ۱۰قرص کلومیفن خوردم ازشب سوم پریودی خوردم چون فولیکولم ۱۴اس قرص کلومیفن به مدت ۴شب شبی دوتا خوردم بعد از ۵روز رابطه داشتم احتمال بارداری هست یاخیر چون الان ۲۱ پریودیم هستم انگار زیره شکممو باسوزنن میزنن تیرمیکشه هی سمت راستم یاهی سمته چپم تیرمیکشن و ترشحاتم شیری رنگ هستن اولش مثل سفیده تخم مرغه بوده بعد تبدیل شده به شیری رنگ و کشدار و تست دادم منفی زد یعنی زوددبود تست زدم خانم دکتر میشه بگید دقیق چه روزی تخم گذاری هستش من هرماه چهارم پریودمیشم به مدت ۳روز پریودمیشم بعد پاک میشم راستی خانم دکارمن اولین باری میشه قرص کلومیفن خوردم ممکنه حامله شم تواین ماه بدنم حواب بده اخه فولیکولم ۱۴ اس و هرشب دارم عرق کاسنی میخورم هم خودم ام شوهرم میخوره ممنون میشم جواب بدین ببخشید طولانی شد

    1. سلام قرص کلومیفن شانس بارداری را افزایش می دهد احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  365. من عکس رنگی گرفتم اصلا درد نداشت فقط یک کوچولو یکم تی میکشید
    فقط تو جواب برام نوشته ماده حاجب وارد لوله سمت چپ شده ولی وارد پریتوئن نشده این یعنی چی

    1. باید شرح کامل عکس رنگی شما باشد تا بتوان نظر نهایی را داد گزارش عکس رنگی رحم شما ناقص است .

  366. سلام دوستان من امروز عکس رنگی گرفتم خیلی دردداشت البته دکتر میگفت برای هر کس فرق میکنه

  367. سلام
    من حدود ۸ ماهه اقدام به بارداری کردم ولی هنوز نتیجه نگرفتم.دکترم عکس رنگی تجویز کرده ونوبتی که گرفتم روز شنبه هست.ولی تا اون روز حدود ۱۱ روز از اولین روز پریودم میگذره.بنظرتون نتیجه بخش هست؟

    1. سلام بله موثر است .

  368. سلام
    منم عکس رنگی دادم درد داشت ولی نه آنطوری که نشد تحملش کرد
    اما بعد عکس رنگی شیکمم بزرگ شده
    خیلی
    علتش چیه نگرانم

  369. سلام خسته نباشید من ماه قبل رابطه بدون جلوگیری داشتم و الان پریودم هشت روزه تاخیر داشته سابقه تاخیر در پریودی هم تا سه چهار روز داشتم ، درد بدی زیر شکمم که چند لحظه است و دارم که تقریبا هر یک ساعت اتفاق میفته وحتی کمتر از یک ساعت, سینه هامم بزرگ ترشده تقریبا درد هم میکنه و درد نوکش بیشتره و نرم هم شده وترشحات سفتی هم دارم که کرم ماننده ودیروز هم ناگهانی معده دردگرفتم و حالت تهوع بهم دست داد آیا من باردارم؟

    1. سلام باید تست بارداری انجام بدهید.

  370. سلام دوستان.من قبلا عکس رنگی انجام دادم و بعد ازون خداروشکر باردار شدم.اصلا درد زیادی نداره.قبلش دو عدد شیاف دیکلوفناک استفاده کنید و ی دونه هم ژلوفن بخورید.من توی شهرری مرکز رازی انجام دادم خیلی راضی بودم.

  371. سلام دکتر برامن شش ماه قبل عکس رنگی نوشت ولی من تا دم مطب رفتم اما ترسیدم برم داخل وبرگشتم چون خوده دکتره میگفت خیلی درد داره به خاطرهمین باید قبلش مسکن بهت میدیم بخوری تا درد کمتری حس کنی وبه همین دلیل ترسم بیشترشد.من یخ خارتو پام بره تحملش راندارم دلم ضع میره وبی حال میشم میخواستم.الان سه ماهه تو اقدامم اما باردارنمیشم نمیدونم باید چکارکنم

  372. سلام دکتر برامن شش ماه قبل عکس رنگی نوشت ولی من تا دم مطب رفتم اما ترسیدم برم داخل وبرگشتم چون خوده دکتره میگفت خیلی درد داره به خاطرهمین باید قبلش مسکن بهت میدیم بخوری تا درد کمتری حس کنی وبه همین دلیل ترسم بیشترشد.من یخ خارتو پام بره تحملش راندارم دلم ضع میره وبی حال میشم میخواستم.الان سه ماهه تو اقدامم اما باردارنمیشم نمیدونم باید چکارکنم

  373. کسی نیست چرا

  374. سلام دوستان، من هفته پیش برای عکس رنگی رحم مراجعه کردم اما در حین انجام از شدت درد بیهوش شدم. با این شرایط تکنسین از من خواست که تو بیمارستان و تحت نظر پزشک این کار رو انجام بدم. لطفا اگر می دونید در اصفهان کدوم بیمارستانها عکس رنگی رحم میگیرین بهم معرفی کنید یا مرکزی در اصفهان که این کار رو با بیهوشی انجام بدن. ممنون

  375. سلام به همگی میخواستم بدونم من رحمم دوشاخه باردارهم نشدم هفت ساله که ازدواج کردم اما تابه حال باردار نشدم میخوام بدونم که میشه بارحم دوشاخ باردار شد یابایدعمل بشه میشه منو راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. سلام در همه رحم های دو شاخ این مسئله صدق نمی کند هستند کسانی که با رحم دو شاخ باردار شده اند نگران نباشید اگر تا به حال اقدام به بارداری نداشته اید باید زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  376. من رفتم عکس رنگی از رحم گرفتم سالمه ولی زیر دلم درد میکنه ادرارم کم میاد کسی میدونه باید چیکار کنم؟؟

  377. من رفتم عکس رنگی از رحم گرفتم سالمه ولی زیر دلم درد میکنه ادرارم کم میاد کسی میدونه باید چیکار کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *