نحوه مصرف قرص مدروکسی پروژسترون

نحوه مصرف مدروکسی پروژسترون برای تنظیم قاعدگی

اصلی ترین علت مصرف مدروکسی پروژسترون تنظیم سیکل قاعدگی و بهبود اختلالات جنسی است. دلایل به هم ریختن دوره های قاعدگی و تخمک گذاری متفاوتند اما اصلی ترین علت بروز این اختلالات بروز عدم تعادل هورمونی است.رایج ترین قرص برای درمان اختلالات مختلف مربوط به سیکل قاعدگی است که اغلب بدلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود.

این اختلالات شامل خونریزی غیر طبیعی و نامنظم رحم، آمنوره (قطع شدن پریود)، اندومتریوز و خونریزی شدید و یا زمانی که سلول تخم خارج از رحم در حال رشد است، می باشد.

مدروکسی پروژسترون اغلب برای القا خونریزی و یا پریود شدن در زنانی که بطور منظم پریود نمی شوند استفاده میشود و یا گاهی به مدت کوتاه برای باردار شدن به همراه سایر داروهای تحریک کننده تخمدان مانند کلومیفن تجویز میشود.

این قرص به منظم شدن پریود ها کمک کرده اما با تخمک گذاری ارتباط بهتری دارد. بطور معمول، قرص مدروکسی پروژسترون برای مدت زمان کوتاه و در شرایط خاص تجویز میشود و بطور دائم برای زنان با قصد باردار شدن استفاده نخواهد شد. زیرا مصرف طولانی آن، خود با توقف تخمک گذاری و ضخیم شدن دیواره رحم شده و لانه گزینی رویان با مشکل انجام خواهد شد.

اگرچه این قرص در باردار شدن کمک می کند اما در دوران بارداری توصیه به مصرف آن نمی شود. مدروکسی پروژسترون نوعی پروژسترون است که برای توقف خونریزی پریودی تجویز میشود و وقتی دارو قطع شود، خونریزی برمی گردد. پس این دارو در بارداری استفاده نمیشود در حالیکه شکل های دیگر پروژسترون ممکن است در طول بارداری استفاده شود.

مدروکسی پروژسترون منظم کردن پریود را بر عهده دارد. بیمارانی که داروی مدروکسی پروژسترون را برای درمان اختلالات قاعدگی مصرف می کنند توجه نمایند که ۳ تا ۱۰ روز بعد از قطع دارو، خونریزی خواهند داشت.

مقدار مصرف مدروکسی پروژسترون

برای‌ تحریک‌ بروز قاعدگی ‌mg/day ۱۰ به‌ مدت‌ ۱۰ روز مصرف ‌می‌شود که‌ از روز ۱۶ سیکل‌ آغاز می‌شود.

این دارو شبیه به هورمون طبیعی (پروژسترون) برای درمان بیماری های قاعدگی زنان و درمان رشد غیر طبیعی رحم (زهدان) بسیار پر کاربرد بوده و علاوه بر این ممکن است در درمان برخی سرطان ها، از جمله سرطان پستان، سرطان – رحم و سرطان پروستات، نیز کاربرد داشته باشد. اگر زنی خونریزی های غیر طبیعی از رحم دارد احتمال اینکه پزشک برای بازگرداندن سیکل طبیعی قاعدگی داروی مدروکسی پروژسترون را برای او تجویز کند نیز بسیار زیاد است.

امروزه یکی از بیشترین کاربردهای مدروکسی پروژسترون بدین صورت است که در زمان یائسگی در برخی موارد و طبق صلاح دید پزشک از مدروکسی پروژسترون برای کاهش حالت هایی مثل گرگرفتگی جایگزین استروژن طبیعی استفاده می شود. فرد مصرف کننده حتما با اشکال مختلف دارو یعنی قرص و تزریقی مخزنی برخورد کرده است اما اینکه کدام یک برای شرایط بدنی فرد مناسب تر است سوالیست که باید از پزشک پرسیده شود.

نحوه ی مصرف مدروکسی پروژسترون

مدروکسی پروژسترون طبق نظر جمعی از متخصصان بهترین زمان مصرف دارو در نوع خوراکی دارو (۱ تا ۳ بار در روز در وقت معینی از دوره قاعدگی) و در نوع تزریقی دارو (هر ۳ ماه یک بار) و اندازه دوز مجاز مصرفی دارو در درمان بیماری های قاعدگی زنان (۲/۵ تا ۱۰ میلی گرم در روز) و در درمان سرطانها (۱۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم در روز) اعلام شده است.

شایان ذکر است که پزشک معالج شما ممکن است روند مصرفی دیگری را با توجه به شرایط بدنی شما اتخاذ نماید. در زنانی که قصد بارداری دارند داروی مدروکسی پروژسترون قادر به ایجاد یک قاعدگی مصنوعی است بدین صورت که فرد ۱۰ روز از این دارو مصرف خواهد کرد و بعد به مدت ۳ تا ۱۰ روز منتظر پریود خود می ماند و این عامل باعث ایجاد عمل تخمک گذاری شده و به بارداری کمک خواهد کرد.

طریقه مصرف قرص پروژسترون برای تنظیم قاعدگی

چگونگی تأثیر مدروکسی پروژسترون

مدروکسی پروژستروناثرات دارو در درمان سرطان ها، ظرف ۱ تا ۲ ماه و اثرات دارو در درمان بیماری های دیگر ظرف ۱ تا ۲ هفته پس از شروع درمان با دارو، ظاهر شده و اثرات نوع خوراکی دارو مدت ۱ تا ۲ روز و اثرات نوع تزریقی آن مدت چند ماه پس از قطع مصرف هر دوز دارو در بدن باقی می مانند. جذب مدروکسی پروژسترون به راحتی و از سیستم گوارش بوده و در کبد نیز متابولیزه خواهد شد.در هنگام مصرف مدروکسی پروژسترون حتما این دارو باید در یک محفظه سربسته، در جای خشک و خنک، دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

نکته: مصرف این دارو را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. زیرا قطع ناگهانی مصرف دارو، ممکن است به عود مجدد علائم بیماری منجر شود اما اگر دچار عوارض شدیدی مانند ظاهر شدن جوش، خارش بدن و اکنه (جوش جوانی)، گشتید مصرف دارو را قطع کرده و سریعا با پزشک مشورت نمایید.

عوارض جانبی مصرف مدروکسی پروژسترون

مدروکسی پروژسترون نیز با وجود اینکه یک هورمون طبیعی به شمار می آید اما دارای عوارض خاص به خود مانند تجمع آب میان بافتی که منجر به تورم پاها و زانوها و همچنین افزایش وزن میشود, است. ضمنا ممکن است عوارضی مانند نرمی پستان، تهوع، خستگی و کوفتگی، افسردگی و قاعدگی های نامنظم در زنان، نیز حادث شوند.

نکات احتیاطی مهم در مصرف مدروکسی پروژسترون

مدروکسی پروژسترون اگر به دردها و امراض زیر مبتلا می باشید، حتما قبل از مصرف این دارو، پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

  • اگر به بیماری دیابت (افزایش میزان قند خون)، مبتلا می باشید و یا میزان فشار خونتان بالاست.
  • اگر قبلا دچار حمله قلبی یا لختگی خون شده اید.
  • اگر به دردهای مزمن کبدی و کلیوی دچار می باشد و یا داروهای دیگری را مصرف میکنید.
  • مصرف دارو برای زنان حامله مجاز نمی باشد. زیرا ممکن است سبب ایجاد ناهنجاری در رشد نوزاد گردد.
  • بیمارانی که برای رفع اختلالات قاعدگی از این دارو استفاده می کنند آگاه باشند که ظرف ۳ تا ۷ روز بعد از قطع دارو پریود خواهند شد.
  • اندازه گیری مداوم فشار خون در طی درمان با مدروکسی پروژسترون ضروری است.
  • احتمال اینکه پی از مصرف مدروکسی پروژسترون دچار خونریزی از لثه شوید زیاد است پس بهداشت دهان و دندان فراموش نشود.
  • ممکن است آبسه استریل در محل تزریق این دارو ایجاد شود.
  • داروی مدروکسی پروژسترون را همراه با غذا میل کنید.

تداخلات دارویی با مدروکسی پروژسترون

داروهای القا کننده آنزیم های کبدی مانند کاربامازپین ، فنوباربیتال، فنی توئین و ریفامپین ، اثر مدروکسی پروژسترون (از جمله کاهش اثر ضد بارداری) را کاهش می دهند. افزایش و کاهش اثر وارفارین در مصرف همزمان با مدروکسی پروژسترون مشاهده شده است.

عوارض و موارد منع مصرف قرص مدروکسی پروژسترون

موارد منع مصرف

اگر باردارید و یا اینکه سابقه حساسیت نسبت به این دارو دارید،  در صورت ابتلا به بیماریهای عروق مغزی ، سرطان پستان، خونریزی رحمی غیر طبیعی، سقط فراموش شده ، اختلال کبدی از مصرف این دارو خودداری کنید.

عوارض مصرف قرص مدروکسی پروژسترون

اعصاب مرکزی: افسردگی
قلبی- عروقی: ادم،‌آمبولی ریوی، ترومبو آمبولی، ترومبو فلبیت
چسم: دوبینی ، خشکی چشم
ادراری-تناسلی: ترشح غیر طبیعی،آمنوره،خونریزی ناگهانی، دیسمنوره
کبدی: یرقان کلستاتیک
متابولیک: تغییر وزن
پوست: آکنه ، آلوپسی، سفتی اطراف محل تزریق، هیرسوتیسم
سایر عوارض: حساسیت پستان، بزرگ شدن یا ترشح پستان،درد، خارش، بثورات جلدی،آبسه استریل

تهوع، استفراغ، حساس شدن سینه ها، سردرد

اشتراک‌گذاری
247 نظر
  1. آیا با خوردن قرص مدروکسی پروژسترون دورهرام قاعدگی برای ماه بعد منظم میشود

    1. این قرص باعث منظم شدن پریودی شما می شود.

  2. سلام دختر خانمی ۲۴ ساله هستم
    و پلی کیستینگ یا همون تنبلی تخمدان دارم
    الان دو ماه هست که پریود نشدم
    باید قرص مدروکسی پروژسترون بخورم؟؟
    و اگه جواب مثبته چند روز؟
    ممنون میشم زودتر جوابمو بدین
    مجرد هستم

  3. سلام من به مدت ده شب باید شبی دوتا بخورم ،دوتا باهم بخورم یا با فاصله،ممنونم

    1. بهتر است روزی ۲ عدد با فاصله زمانی ۱۲ ساعت مصرف شود.

  4. سلام.دکترم گفته از روز۱۴پریودی قرص مدروکسی پروژسترون رو مصرف کنم روزی دو عدد که میشه ده تا.ولی من الان شانزده روزه که پریودم ولی هنوز قرصم رو مصرف نکردم ینی ده روز اول پزیودیم فقط در حد لکه بود چن روزه که واقعا احساس میکنم ک پریود شدم.حالا نمیدونم از کی باید مصرف کنم.توروخدا کمکم کنید.

    1. سلام از امشب شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون کنید.

  5. باسلام من از دیشب قرص مدرکسی رو شروع کردم اما روز اول فراموش کردم وبجای دوتا یکی خوردم ایا مشکلی ایجادمیکنه؟

    1. سلام آن یک قرص فراموش شده را شب آخر مصرف کنید.

  6. سلام ببخشید من دوماهه ک پریود نشدم و قبلا هم اینجور بودم سونورفتم دکتر گفت ک از, استرسه اینبار دکتر نرفتم و میخوام از قرص مدروکسی بخورم تاپریودشم باید چ جور بخورم روزی دوتا؟ هردو رو باهم بخورم یا بافاصله ممنون میشم جواب بدید

  7. سلام من تنبلی تخمدان دارم و البته قصد بارداری دکتر به من دوبسته مدروسکی پروژسترون دادن و گفتن از روز ۱۶روزی یکعدد مصرف کنم الان یک هفته هست که مصرف میکنم به صورت منظم اما از امروز دچار لکه بینی شدم ایا یه بسته قرص تموم شد دومی رو استفاده نکنم یا با این شرایط ادامه بدم اخه دکتر داروهای دیگه هم داده برای دوره پریودی که باید از روز پنجم شروع کنم

    1. سلام بهتر است مصرف قرص را قطع کنید تا پریود شوید.

  8. سلام. وقتتون بخیر. مصرف این قرص باعث اضافه وزن میشه ؟

  9. سلام دکتر این قرص رو برای من شبی ۲ عدد تجویز کرد من این قرص رو از ۱۴ پریودی مصرف کردم شب سوم فراموش کردم مصرف کنم مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم زودتر جواب بدین

    1. سلام قرص فراموش شده را باید مصرف کنید.

  10. باسلام
    من درطول سه ماه سه بار پری شدم
    دکتر گفت روزی دوتا قرص پریژسترون بخور
    الان دوزوزه نخوردم
    امشب حالت تهوع گرفتم
    علتش چیه؟

  11. سلام.الان دوماهه خونریزی دارم رفتم دکترقرص مدروکسی پروژسترون بهم دادایابخورم خوب میشم؟؟دکترمیگفت اگه قطع نشه باس کورتاژبدم.کورتاژدردداره ایا؟؟

    1. سلام بله مصرف این قرص موثر است .

  12. سلام خسته نباشین من ۱۵ روز خونریزی داشتم به دکتر مراجعه کردم دکتر اول برام ازمایش بتا برام نوشت انجام ک دادم جوابش منفی بود بعد بهم گفت اگه منفی بود باید قرص مدروکسی پروژستون بخورم ۲ تا صبح ۲ تا شب من الان خوردم الان میخوام بدونم من اخرین قرصو اگه بخورم ایا پریود میشم ؟؟؟؟؟پریودم منظم میشه ؟؟؟؟؟

    1. سلام بله با مصرف این قرص پریود شما منظم می شود.

  13. سلام من در اقدام بارداری هستم
    وقرص مدورکسی پرژسترون تجویز کردن شبی دوتا
    یک هفته مانده به موعد احساس درد در سینه دارم از عوارض قرص ؟یا اینکه نشانه ی بارداری؟

    1. سلام درد سینه هم ممکن است از علائم پیش از قاعدگی باشد وهم ممکن است از علائم بارداری باشد بنابراین باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  14. سلام من بابت تخمدان پلی کیستیک به پزشک مراجعه کردم البته مشکلی در نظم قاعدگیم نبود ولی موی زائد داشتم و جوش صورت فراون.پزشک برای مدت دوسال قرص اسپیرینولاکتون توصیه کرد بهمراه قرص مدروفم یاهمون مدروکسی که گفت از روز هجده قاعدگی شروع کنم روزی دوتا که سی عدد قرص بهم داده ولی نمیدونم تاکی باید مصرف کنم چون بالا خوندم تو سوالات که همه میگفتن تا ده روز ولی قرصهای من برای پانزده روز هستش متآسفانه پزشکم هم در این مورد توضیحی نداده و من خیلی درگیر این موضوع شدم.لطفآ راهنماییم کنید.ممنون از اینکه وقت میگذارید

    1. سلام قرص مدروفم به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد تجویز می شود.

  15. سلام من بابت تخمدان پلی کیستیک که باعث جوش زیاد و موی زائد شده بود به دکتر مراجعه کردم برام بمدت دوسال قرص اسپیرینولاکتون روزی دوتا تجویز کرد بهمراه مدروفم یاهمون مدروکسی پروژسترون اونم روزی دوتا که گفت از روز هجدهم قاعدگی باید شروع کنم ولی متاسفانه نگفت کی باید قطعش کنم تعداد قرصهام هم سی تاست همشو باید مصرف کنم؟واینکه بعداز اتمام ماه بعد باز از هجدهم قاعدگی باید شروع کنم؟لطفآ راهنماییم کنید.ممنونم که وقت میزارین

  16. سلام خسته نباشین من امروز ساعت ۱۲ ظهر قرص مدروکسی خوردم که آخرین قرص بود الان بستم تموم شده چند روز بعد پریود میشم ؟؟؟؟؟
    آیا بعد از پریودیم باید دوباره مصرف کنم یا خیر ؟؟؟

    1. سلام ۳ تا ۱۴ روز بعد از قطع قرص شما پریود خواهید شد .

  17. سلام.من تنبلی تخمدان دارم. سالیان درازی از جوش و التهاب صورت رنج میبره.تا اینکه ب دکتر زنان رفتم.و قرص پروژسترون برای یک دوره از ۱۴قاعدگی مصرف کردم.تنها تواین مدت که قرص مصرف میکردم پوست صورت فوقالعاده شفاف. بدون جوش شده بود.نفس راحتی کشیدم.ولی مدتی بعد از پایان قرص دوباره اوضاع بد شده.مجرد هستم و این پوست خراب داره روحیه ام و خراب میکنه.توروخدا اگه راهی هست بگین که از این تنبلی تخمدان راحت بشم.حسرت ی پوست خوب و زیبا ب دلم مونده.من میتونم خودسرانه قرص پرژسترون مصرف کنم؟اگه نه بگین چیکارکنم؟

  18. سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم و پلی کیستیک.دکترزنان قرص مدروکسی رو بهم داده اما من روش مصرفشو نمیدونم ب من گفتن از روز فرد ماه شروع کن .حالا نمیدونم وقتی پریود شدم تمام شد این قرصو از کدوم روز شروع کنم ب خوردن دوبارش؟؟لطفا ج بدین خیلی مهمه

    1. سلام از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب باید مصرف کنید.

  19. من چهار ساله قصد بار داری دارم پارسالم ی حاملگی پوچ داشتم دیگه نرفتم دکتر.الان بیستوهشت روز لکه بینی بعضی روزام شبیه پری میشه دیروز رفتم دکتر اول از بتا نوشت ک ج ش منفی بودبعد سنو واژینال گرفت.بعدشم.سی تا قرص ویتامین ای سی تا فولیک اسید ۶۰تا متفورمین.چهل تا مدروکسی پروستروژن.حالا موندم مدروکسی پرستروژنو چطور مصرف کنم از حالا باید مصرف کنم؟؟؟؟روزی چندتا؟؟؟؟؟ی از دیگم نوشته گفته روز ۳-۵پری بده.ی عکسم نوشته گفته روز ۸پری بگیر

  20. سلام من ۵۱ سالمه ۲ماه و نیم بود پریود نمیشدم الان ۱۲ روزه پریودم.پام ناراحته دکتر نمیتونم برم.برای قطع پریودم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین.توی ناف هم تیر کشی دارم
    بنظرتون از چی میتونه باشه؟

    1. سلام به این شکل نمی توان دارو تجویز کرد باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  21. دوستان کمک کنید

    1. سلام .ب نظر شخص من دیگه این اختلالات قاعدگی ب مرور برا شما پیش میاد چون دارید ب سن یایسگی می رسید.حال هر وقت تونستی بری دکتر بد نیست ولی طبیعی ی خورده همچین شی

  22. سلام..جایگزین قرص مدروکسی پروستروژن چه قرصی هست?? ایرانی و یا خارجی بودن فرقی داره??

    1. با سلام
      من از ۱۲ روز بیشتر اکثرا پریود میشدم وزیاد وتمومی نداشت با تشخیص پزشک قبلا مدروکسی پروژسترون ۵ نوشته بود تا پریودم قطع بشه البته چندین بار اینطور میشدم…الان چون تو دوران کرونا هستیم پزشکی در این مورد نیس خودم خریدم ومصرف میکنم….حالا چن ورق مصرف کنم بهتره ؟لطفا راهنمایی بفرمایین

  23. سلام خسته نباشید، من تنبلی تخمدان دارم دکتر بهم قرص مدروفم داده، ولی نمیدونم از کی باید بخورم، الان دو روز از پایان قاعدگی میگیره، لطفا راهنماییم کنید

  24. سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم پیشه بجای قرص از شیاف استفاده کرده؟؟ چون مشکل معده دارم

  25. سلام و خسته نباشید.من مجرد هستم و ۲۴ سالمه ازمایشدتیدویید دادم شروع کم کاری بود TSH 5بود ولی به دکتر مراجعه نکردم مدتیه سیکلم ۲۹الی ۳۰ روزه ست و یکبار هم ۳۵ روزه شد الان ۳۴ روزه پریود نشدم اما درد و جوش های قاعدگی و از لحاظ روانی هم علائمشو دارم.ایا مصرف پروژسترون برای من جواب میده و با چه مقدار?

    1. سلام علت تاخیر در پریود شما کم کاری تیروئید است باید زودتر به پزشک متخصص غدد مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  26. سلام، من مشکل لکه بینی و پریودی نا منظم داشتم دکتر مدروکسی تجویز کردن، ولی نگفتن از چه روزی شروع به مصرف کنم، من از همون روز شروع کردم، الان ۸ روزه پریود هستم و مصرف قرص وقطع نکردم روز پریودیم طولانی شده، آیا باید دوران پریودی مصرف نمیکردم؟
    میشه راهنماییم کنید

    1. سلام طریقه مصرف قرص مدروکسی پروژسترون توسط شما اشتباه بوده است پزشک داروخانه دستور پزشک معالج شما را طبق نسخه داخل دارو لیبر می زند .

  27. سلام.دکترم بهم قرص مدروکسی داده که شبی باید دو عدد بخورم. روز پنجم متوجه شدم که حواسم نبوده روزی یه عدد میخوردم ، از امروز روزی دوعدد بخورم????

  28. با سلام
    در صورت فراموشی یک وعده مصرف این دارو چه باید کرد؟
    آیا به محض یادآوری باید همان مقدار مشخص شده را مصرف نمود؟

    1. سلام بله باید قرص فراموش شده را به محض یاد آوری مصرف کرد.

  29. با سلام‌ . دکتر برای پولیپ رحم ، مدروکسی پروژسترون تجویز کرده از روز ۱۴ پریود به مدت ۱۵ روز ، هر روز ۲ عدد . در ضمن پریودم منظم بود . الان ۳ روز دیگه باید قرص مصرف کنم ولی دادم پریود میشم . به نظرتون باید برم دکتر ؟؟

    1. سلام نگران نباشید این مسئله طبیعی است باید قرص را قطع نمایید قرص مدروکسی پروژسترون ۱۰ شب شبی دو عدد تجویز می شود.

  30. سلام دکتر من از روز بعد از اینکه پربودیم تموم شد پروژسترون داد بهم روزی سه تا هشت ساعتی گفته تا دونه اخرش بخور ۶بسته هم هست.۶۰تا.برای بارداری اقدام کردم چکار کنم؟

  31. سلام من مدت ۵ ماه است که پریود نشدم .قبلا هم اینجور میشدم چون هم مادرم اینجور بوده هم تخمدانهای بزرگ و تنبلی دارم.گاهی هر ماه گاهی ۲ ماه و ۴ ماه هم بوده که نشدم اینبار بیش از ۵ ماه است که نشدم.تست هم دادم باردار نیستم.نزدیک به ۷-۸ ماه هم هست سیگار مصرف میکنم نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه.از قرص پروژسترون چطکری و روزی چند عدد بخورم تا بشم؟ ممنون میشم زود جواب بدین

    1. سلام باید مصرف سیگار را کم کرده وترک نمایید ورزش کنید و وزن خود را کاهش دهید همزمان تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا پریود شما منظم شود ‌

  32. سلام .من دو شب به قرص دسترسی نداشتم ونخوردم دیشب خوردم اما صبح کمی خونریزی گرفتم چیکار کنم قرص رو ادامه بدم؟

    1. سلام خیر نیازی به ادامه مصرف قرص مدروکسی پروژسترون نیست .

  33. با سلام من ۲۷ سالمه و متأهلم
    یه ماهی پریودی نامنظمی داشتم هر یک هفته درمیون پریود میشدم دکتر بعد از آزمایش و سونو بهم گفت رحمم نازک شده قرص استروژن و پروژسترون تجویز کرد گفت به مدت یک ماه تا ۲۰ روز اول قرص استروژن بخورم ده شب آخر همراه قرص استروژن قرص پروژسترون بخورم یه شب با دوساعت تأخیر قرص استروژن خوردم روز بعد دوباره پریود شدم خواستم بدونم باید چی کار کنم تا پریودیم منظم بشه

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم به این شکل نمی توان دارو تجویز کرد در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید.

  34. سلام م تنبلی تخمدان دارم بعد دکتر برام این قرص رو تجویز کرده بعد۱۴ پری تا ۱۰شب شبی ۲ تا باید این تموم بشه پری بشم بعد باردار بشم یا الانم ما بین مصرف این دارو هم میتونم باردار بشم؟؟؟؟

    1. سلام از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  35. سلام وخسته نباشید من قاعدگی نامنظمی دارم که بدون قرص ویاآمپول پریود نمیشم۲۲سالمه
    همیشه قرص مدروکسی پروژسترون استفاده میخورم بعداز قطع قرص ها ۳الی۴روزپریود میشم ولی این ماه بااین قرص پریود نشدم الان ۱۶روز ازقطع قرص ها میگذره ولی پریود نشدم تست باردارم انجام دادم چندتاشون بعدازخشک شدن یه هاله میندازن ودوتاشون منفی ۵روز پیش هم آزمایش دادم بتام ۵بود
    الان موندم چکارکنم توراخدا کمک کنید

    1. سلام تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  36. سلام شرمنده دوباره مزاحمتون شدم قرص مدروکسی پروژسترون برای پریودشدن حتمی هست آخه امروز۱۸روز از آخرین قرصی که خوردم گذشت وهیچ علام بارداری ندارم دوباره بی بی چک زدم که منفی هست یعنی ممکنه تخمدانم دیگه اینقدر تبل شده که حتی باقرص هم پریود نمیشم تورا خدا جواب بدین دارم از استرس میمیرم آخه ۴ساله که ازدواج کردم ولی باردار نشدم

    1. سلام باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شده وبرای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  37. سلام شرمنده دوباره مزاحمتون شدم قرص مدروکسی پروژسترون برای پریودشدن حتمی هست آخه امروز۱۸روز از آخرین قرصی که خوردم گذشت وهیچ علام بارداری ندارم دوباره بی بی چک زدم که منفی هست یعنی ممکنه تخمدانم دیگه اینقدر تبل شده که حتی باقرص هم پریود نمیشم تورا خدا جواب بدین دارم از استرس میمیرم آخه ۴ساله که ازدواج کردم ولی باردار نشدم

  38. مگه میشه بعداز۱۶روز بی بی چک بارداری رانشان ندهد آخه آخرین پریودم ۳/۲۰بودم

  39. سلام.۲۴ سالمه و متاهل هستم تصمیم به بارداری داشتم ولی دوماه پریود نمیشدم آزمایش دادم باردار نبودم به دکتر مراجعه کردم برام مدروکسی پروژسترون تجویز کرد به مدت ۵ شب ، شبی دوتا مصرف کنم! (اکثر دوستان دکترشون گفتن ده روزه مصرف کنن ولی نمیدونم دکترم به من چرا اینطور دستور داده؟!) من مصرف کردم بعد از ۲ روز از قطعش پریود شدم! ۶ روز معمولا پریودام طول میکشه! بعد اتمام پریودم دو روز پاک بودم ولی بعدش دوباره لکه بینی دارم الان ده روزه لکه بینی دارم! دکترم گفت دوباره ماه بعد از همین قرص مصرف کنم تا پریودم منظم بشه! اولا من نمیدونم دقیقا چند روز بعد از اتمام قاعدگیم باید قرصا رو مصرف کنم؟! دکترم مسافرت خارج از کشور رفتن و دسترسی بهشون ندارم. مشکل بعدیم اینه که با وجود این لکه بینی ها مصرف این قرص چه تاثیری داره؟! خیلی نگرانم. لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام این قرص برای منظم شدن پریودی شما تجویز شده است از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد از این قرص استفاده کنید.

  40. سلام خسته نباشید
    من سالهاست از مدروکسی استفاده میکنم. چون پزشکها گفته بودند ک پلی کیستیک هستم و تا آخر عمر باید از این دارو استفاده کنم البته آخرین چکاب بنده نشان داد ک این مورد ژنتیکی ست.
    الان چند ماهه که از پانزدهم قاعدگی م یک عدد قرص میخورم اما دقیقا روز هشتم مصرف پریود میشم.
    ایا این مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟ و اینکه مصرف طولانی مدتم دلیلی بر ناباروری م میتونه باشه؟ نیازه یک مدت مصرفمو قطع کنم؟

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید و بهتر است از داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید می توانید یک مدت این دارو را قطع کنید مصرف طولانی مدت داروهای هورمونی توصیه نمی شود.

  41. سلام خسته نباشید
    من سالهاست از مدروکسی استفاده میکنم. چون پزشکها گفته بودند ک پلی کیستیک هستم و تا آخر عمر باید از این دارو استفاده کنم البته آخرین چکاب بنده نشان داد ک این مورد ژنتیکی ست.
    الان چند ماهه که از پانزدهم قاعدگی م یک عدد قرص میخورم اما دقیقا روز هشتم مصرف پریود میشم.
    ایا این مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟ و اینکه مصرف طولانی مدتم دلیلی بر ناباروری م میتونه باشه؟ نیازه یک مدت مصرفمو قطع کنم؟

  42. سلام قرص پروژسترون رو باید چند روز استفاده کرد دکتر به من شصت تا داده شبی دو عدد استفاده کنم ولی نگفت به مدت چند روز بخورم بد قطع کنم ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  43. سلام
    من برای اینکه پریود نشم دکتر بهم قرص مدروکسی پروژسترون دادن که از روز ۱۶ قاعدگی روزی دو تاصبح و شب بخورم. درضمن ۲۱سالمه و دختر هستم. الان ۲۲ روزه که قرص رو خوردم ولی الان لک دیدم با خوردن بقیه قرص ها باز هم از پریودم جلوگیری میکنه یا نه؟

    1. سلام خیر این قرص جلوی پریود را نمی گیرد مصرف طولانی مدت آن عوارض دارد بهتر است مصرف آن را قطع کنید.

  44. سلام خسته نباشید من همیشه ازقرص مدروکسی استفاده میکنم یعنی بدون قرص یاآمپول پریود نمیشم ولی این ماه ۲۵روزازقطع قرص ها گذشت پریودنشدم وباردارنیستم ودوباره رفتم مامایی برام چهارآمپول پروژسترون نوشت در دوروز زدم امروزهم یه هفته ازتزریق آمپولها گذشت ودیشب فقط لکه بینی قهوای دارم مامایی هم برام قرص کلومیفن وآمپول برای تخمکگذاری نوشت من سوالم اینه که میتونم داروهامو استفاده کنم آخه خونریزی ندارم فقط لکه بینی یعنی میشه این لکه بینی بعنوان پریود حساب کنم وداروهام استفاده کنم
    توراخداکمک کنید

    1. سلام بهتر است صبر کنید تا به خون ریزی بیافتید می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور نیز استفاده کنید ضمنا بهتر است در روز سوم پریود آزمایشات هورمونی انجام بدهید تا از نظر کم کاری تیروئید و هورمون پرولاکتین و….. بررسی شوید.

  45. سلام
    من دوماه هست که پریود نشدم همیشه باقرص مدروکسی پریود میشدم ولی اون ماه حتی باقرص هم نشدم دکترم ۴ آمپول پروژسترون برام نوشت ولی بعداز۱۵روز فقط لکه بینی یک روزه داشتم دوباره برام ۳آمپول نوشت و قرص Eouin1,25 گفت فقط ۱۵ قرص بخور
    امروزهم ۷روز از تزریق آمپولها گذشت پریود نشدم
    سوالم اینه آیا تا این قرص ها روقط کنم پریود نمیشم؟
    چون گفت تا۱۵روز بخور وقطع کن
    خواهش میکنم جواب بدید
    خدا همه ی مشکلات زندگیتان راحل کند انشاالله

    1. سلام نگران نباشید دوره درمان قرص را کامل کنید یعنی طبق دستور پزشک معالج خود ۱۵ روز کامل قرص را مصرف کنید اگر به لکه بینی افتادید باید قرص را قطع کنید وگرنه ادامه می دهید بعد از قطع قرص ۳ تا ۱۰ روز زمان دارید تا پریود شوید اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید موفق باشید.

  46. ببخشید یعنی حتما بااین قرص ها پریودمیشم آخه قرصرمدروکسی وآمپول اثرنکرد
    خود دکترم نگفت ۳الی۱۰روز بعدازقرص پریود میشی فقط گفت تا ۱۵روز بخور گفت اگه تا ۱۵روز پریود نشدی باید دوباره بیای مطب
    یعنی شما میگین این قرصرها برای پریود هست

    1. بله این قرص ها باعث پریود شدن شما می شود باید ۲۰ عدد از این قرص را مصرف کنید ۳ تا ۱۴ روز بعد از قطع قرص زمان دارید تا پریود شوید اگر پریود نشدید باید تست بارداری انجام بدهید اگر باردار نبودید باید با انجام آزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  47. سلام خسته نباشیددراقدام ب بارداری هستم و دکتر از روز شانزده سیکل بهم قرص پروژسترون داده الان چهارروز مانده ب پریودیم نوک سینهام دردمیکنه قبلاپریود میشدم دردنداشتم ینی بخاطر مصرف قرصه؟؟؟

    1. سلام هم ممکن است از عوارض مصرف قرص مدروکسی پروژسترون باشد که در زمان پیش از قاعدگی به وجود می آید و اگر جلوگیری نداشته اید ممکن است از علائم بارداری باشد.

  48. سلام من سه ماه پریودنشدم میزان هورمون نامنظم بوددکترم قرص مدروکسی پروژسترون دادبایدازروز۱۴قاعدگی شبی دوعدد مصرف کنم باراول که مصرف کردم اخرین شبی که قرص خوردم روزبعدپریودشدم ولی باردوم هنوز اخرین شب که باید قرص بخورم لکه خونی افتادوپریودم مثل قبل نیست کمی خون میفته علائم قاعدگی دارم مثل دردکمر،حساس بودن پستان این عادی هست

    1. سلام اگر تا ۳ روز دیگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  49. سلام خسته نباشید
    من این ماه دکتر برام قرص کلومیفن نوشت ودستور قرص از۴قاعدگی شبی ۱عدد
    من به دستور خیلی شک کردم آخه قبلا که مصرف کرده بودم شیی۲عددبود تا۵روز
    ازذیشب شروع کردم ولی توشکم چکارکنم؟؟؟؟

    1. سلام باید ۵ شب شبی یک عدد قرص کلومیفن مصرف کنید.

  50. سلام.دکتر برای من این دارو رو ب مدت ده ردز روزی دوتا تحویز کرده فقط موندم با چ فاصله زمانیی بخورم هردوتاش باهم یا چطوری؟همراه غذاویا بعدش لطفا زودار راهنمایی کنین من امروز باید بخورم روز ۱۶امه

    1. سلام بهتر است شب قبل از خواب ۲ عدد قرص را میل نمایید.

  51. سلام من تنبلی تخمدان دارم امروز پیش دکتر رفتم گفتن اسید فولیک و متفورمین و مدروکسی پروژسترون بخورم .پروژسترونو گفتن از روز ۱۴ سیکل بخورم ولی من قبلا که این قرصا رو میخوردم اول ۱۴ روز میخوردم و دوباره بعد پریودم روز ۱۴ میخوردم حالا هم متل قبلا ۱۴ روز بخورم تا پریود شم یا ن ؟

  52. سلام من ۲۵ سالمه قصد بارداری دارم و تنبلی تخمدان دارم متفورمین میخورم و امروز برام مدروکسی پروژسترون تجویز شد ولی گفتن از روز ۱۴ سیکل باید بخوری من قبلا که این قرصو میخوردم اول ۱۴ روز میخوردم بعد پریودمیشدم ودوباره ازروز ۱۴ میخوردم حالا که نگفتن اول ۱۴ روز مصرف کنم بخورم یا ن؟

    1. سلام باید از روز ۱۴ سیکل قاعدگی شروع به مصرف قرص مدرو کسی پروژسترون کنید.

  53. سلام من پنج ماه بود پریود نمیشدم رفتم دکتر بهم مدرفوم داد ده شب شبی دوعدد خوردم دو روز بعدش پریود شدم من بعداز تمام شدن پریودم بازم باید بخورم و اگ بخورم چجوری و از چ زمانی باید شروع کنم؟؟

    1. سلام باید از شب ۱۵ سیکل قاعدگی شروع به مصرف قرص کنید.

  54. سلام من پنج ماه بود پریود نمیشدم رفتم دکتر بهم مدرفوم داد ده شب شبی دوعدد خوردم دو روز بعدش پریود شدم من بعداز تمام شدن پریودم بازم باید بخورم و اگ بخورم چجوری و از چ زمانی باید شروع کنم؟؟

  55. سلام وقت بخیر ببخشید من برای منظم شدن پریودم و مشکل تنبلی تخمدان.که داشتم دکتر قرص پروژسترون نوشت الان ماه چهارم که خوردم و پریود شدم پریودم که تمام شد یه هفته پاک بودم بعد افتادم رو لکه بینی امشب روز ۱۶ هست و باید قرص بخورم.اما لکه بینی دارم باید قرصم.رو بخورم ؟؟؟ یا با وجود لکه بینی نمیشه خورد

    1. سلام می توانید از قرص مدروکسی پروژسترون استفاده کنید.

  56. سلام ببخشید ۲ ماهه جلوگیری ندارم دکتر رفتم. گفت ک تخمدانت ضعیفه و متروکی و لتروزول و آمپول پی دی هوموگ داد پریودی منظمه ولیخونریزی کم دارم بنظر شما استفاده کنم داروها رو؟!چون فقط دوماهه جلوگیری ندارم

    1. سلام بهتر است در صورت باردار نشدن از ماه آینده شروع به مصرف دارو کنید.

  57. سلام میشه لطفا به سوالم جواب بدید من تنبلی تخمدان دارم و دکتر قرص مدروکسی پروژسترون برام تجویز کرده و گفته از روز ده پریودی تا پانزده روزروزی یدونه بخورم ۱۵ روز بعد از زدن امپول من پریود شدم و از ۱۰ پریودی من شروع کردم به خوردن قرص تا امروز ۱۱ روز میشه من قرص رو مصرف میکنم و امروز من لکه ی خون دیدم و درحالی که سابقه نداشته کمتر از ۲۸ روز پریود بشم و این در حالیه که طبق گفته ی پزشک من باید خوردن قرص رو تا ۱۵ روز ادامه بدم حالا باید چیکار کنم با وجود لکه ای که دیدم باید همچنان قرص رو مصرف کنم؟ در ضمن من مجردم و ۲۱ سال دارم

    1. سلام علت آن این است که شما زود شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون کرده اید این قرص از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب تجویز می شود باید مصرف قرص را قطع کنید تا پریود شوید.

  58. سلام.خسته نباشید.
    من تنبلی تخمدان دارم و دکتر بهم گفت تا ۲۰ شب,شبی دو عدد قرص مدروکسی پروژسترون بخورم.و دوباره از شب پاکی شروع به خوردن قرص کنم .
    ببخشید الان من دو سوال دارم یکی اینکه تا چند روز بعد از قطع قرص پریود میشم و دومین سوال اینکه این دو قرص رو باید همزمان باهم بخورم یا فاصله بینشون باشه؟
    ممنونم از شما?

    1. سلام قرص مدروکسی پروژسترون از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد تجویز می شود بعد از قطع قرص از ۳ روز تا ۱۴ روز زمان دارید تا پریود شوید.

  59. سلام.من دچار تنبلی تخمدان هستم دکتر زنان بهم قرص مدروکسی پروژستون دادن بعد به من گفتن که تا ۱۰ روز شبی یک عدد بخورم.من باره اول از ۷ام تا ۱۶ام خوردم الان پریود هستم میخاستم ببینم باره بعد از کی باید قرص را بخورم
    از همون ۷ ام بخورم؟ بعد میخاستم ببینم نتیجه ای هم داره؟

    1. سلام این قرص برای منظم شدن پریود تجویز می شود از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد تجویز می شود.

  60. سلام من رفتم دكتر بهم قرص مدروكسي پروژسترون داد گفت از شب ۱۴استفاده كن الان ۱۳روز و دوباره لك خون ديدم ايا اين قرص بخوروم يانه

  61. سلام.من ۲۸ سالمه ومجردم دو سينه هام چیزهای سفت وگلوله ای شکل همراه با درد حس می کنم.رفتم پیش پزشک قرص ویتامین eو قرصمدروكسي پروژسترون داد آیا این قرص ها فایده داره؟میترسم سرطان سینه گرفته باشم?

    1. سلام اگر مشکل شما در زمان قبل از پریود است طبیعی است وعلت آن تغییرات هورمونی است با مصرف قرص ویتامین ای درد شما کاهش می یابد.

  62. سلام. دکتر به من قرص استروژن و پروژسترون دادن. من قرص استروژن و از روز ۵ پریود شبی ۱ عدد خوردم و مدروکسی رو باید از روز ۱۵ شروع میکردم که به اشتباه فکر میکردم بعد از ۱۵ قرص استروژن ، مدروکسی رو شروع کنم. الان روز ۱۸ سیکل هستم و می خوام از امشب ۲ عدد مصرف کنم . آیا به جای ۱۰ شب ۶ شب مصرف کنم مشکلی ایجاد میشه؟

  63. سلام من دو سه روز هستش که پریودم عقب افتاده و باردار هم نیستم
    میخوام فورا پریود شم
    میتونم به مدت دو شب
    شبی ۳ تا از این قرص مصرف کنم؟

    قبلا یکبار نزدیک ۳ هفته پریودم عقب افتاده بود دکترم همچین تجویزی داد که ۶ عدد رو در دوشب بخورم
    الان هم میتونم ؟

    1. سلام بله می توانید از این قرص استفاده کنید.

  64. سلام من دو سه روز هستش که پریودم عقب افتاده و باردار هم نیستم
    میخوام فورا پریود شم
    میتونم به مدت دو شب
    شبی ۳ تا از این قرص مصرف کنم؟

    قبلا یکبار نزدیک ۳ هفته پریودم عقب افتاده بود دکترم همچین تجویزی داد که ۶ عدد رو در دوشب بخورم
    الان هم میتونم ؟

  65. سلام من ۴ ۵ روزه که پریودم به تاخیر افتاده وباردار هم نیستم
    قبلا یک بار که به تاخیر افتاد دکتر بهم مدروفم داد شبی ۳ عدد به مدت دوشب!
    الان فورا میخوام پریود شم
    میتونم دوباره همینقدر مصرف کنم؟

  66. سلام من الان حدودا دوسه سالی هست دوره قاعدگی نامنظمی دارم و الان ی ساله تحت درمان هستم و مرتب شده اماحتما باید مدروکسی بخورم من دراینده مشکلی برای بارداری ممکنه پیداکنم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام بستگی به وضعیت تخمدان ها و وضعیت سیستم هورمونی بدن شما دارد نباید جلوگیری داشته باشید .

  67. سلام من تنبلی تخمدان دارم هفت ماهه تحت نظر دکترم.الان قرص مدروکسی پروژسترون و لتروفم و اتینیل استرادیول مصرف میکنم برای اینکه میخام باردارشم‌. چقدر طول میکشه تا باردار بشم با این وضعیتم؟چون بچه میخام.وضعیت تخمدانهام تا حدودی بهتر شده

    1. سلام باید صبور باشید پروسه درمان نازایی زمان بر است اگر همسر شما مشکل اسپرم نداشته باشند با مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری شانس بارداری افزایش می یابد.

  68. سلام،من قصد بارداري دوم دارم،اما پليپ رحم دارم،دكتر به مدت ٣ماه مصرف مدروكسي رو به مدت ١٠شب،شبي يك عدد تجويز كرده،ولي همه ميگن شبي ٢تا مصرف بشه،آيا با شبي يك عدد مشكلم برطرف ميشه؟يك ماه اول رو استفاده كردم ماه دوم رو از فردا بايد شروع كنم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید مصرف قرص ها را طبق دستور پزشک معالج خود ادامه دهید و همزمان برای بارداری اقدام کنید.

  69. سلام من ۱۸ ساله مجرد هستم و دکتر برام مدروکسی پروژسترون تجویز کرده گفته بود از۱۵سیکل مصرف کنم ولی ننیدونم روزی یک بار مصرف کنم یا دوبار ؟ممنون میشم راهنمایی کنید داروخانه هم روش نوشته روزی ۲بار اگر اینطوره چند ساعت یبار مصرف کنم هردو باهم یا بافاصله

    1. سلام شبی دو عدد قبل از خواب میل شود.

  70. سلام،من قرص استروژن مصرف کردم،برای جوش،بعد از یک ماه،یک هفته قبل از پریود شدن لکه بینی داشتم،سونوگرافی رفتم،گفتن پلی کیستیک هستم،بعد از اون دکتر قرص پروژسترون بهم داد،که ده روز خوردم،بعد پریود شدم به مدت یک هفته،ولی بعد از تموم شدن،باز یک هفته بعد خونریزی شروع شد تا یک ماه،ک باز دکتر برام قرص پروزسترون تجویز کرد،هفته اول روزی دوتا،دو هفته دوم روزی یکی،الان تازه دو هفتست ک خونریزیم قطع شده،و هنوزم ۲۱ روزی ک باید قرص پروژسترون مصرف میکردم تموم نشده،باز لکه بینی دارم،من باید چیکار کنم؟خیلی استرس دارم

    1. سلام بهتراست از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید.

  71. سلام.دکترم بهم قرص مدروکسی داده که شبی باید دو عدد بخورم. همين الان بعد پنج روز خوردن متوجه شدم که حواسم نبوده روزی یه عدد میخوردم ، از امروز روزی دوعدد بخورم????

    1. سلام بله شبی دو عدد میل نمایید.

  72. سلام دختر من تازه پریود میشه ۱۲ ساله هستش دوبار در ماه پریود میشه .بردم دکتر آزمایش وسونو هیچ مشکلی نداره .دکتر دارو متروکی داده گفته از رور اول پریود به مدت ۱۵ روز مصرف کنه .اگه اینو مصرف کنه قطع کنه این باز دوباره پریود میشه .درمقع پریود فرعی باید خوروه بشه .میخواسم ببینم مشکلی پیش نیاد .

  73. سلام ی سواا داشتم برای تنظیم پریود که ماهی دوبار میشه مدرکش را باید چطور مصرف کنه .از نظر آزمایش وسونو هیچ مشکلی ندارم .تازه هم چند ماه هستش دارم پریود میشم ۱۲ سالمه؟

  74. سلام من یک ساله قرص مدروکسی استفاده میکنم الان دو شبه به دلایلی دسترسی نداشتم و نخوردم آیا فردا یه چه روالی ادامه بدم در ضمن لکه هم دارم ممنون میشم جوابم رو بدید

  75. سلام وقت بخیر..من دچار قاعدگی نامنظم هستم..دو ماه بود پریود نمیشدوم این قرص رو شروع کردم ب مصرف ک الان تو روز سوم پریود شدم قرص رو ادامع بدم یا قطع کنم؟

    1. سلام باید مصرف قرص مدروکسی پروژسترون را قطع کنید.

  76. سلام لطفا جواب سوالمو بدین من برای بارداری اقدام کردم ۶ماهه با قرص مدروکسی قاعدگیم منظم کردم هربارقرص رو میخوردم ۳الی۴ روز بعدپریودمیشدم اماالان هشت روزه پریود نشدم ممکنه باردارباشم یا مشکل دیگه ایی هستش قبل از اینکه قرص رو مصرف کنم تست بارداری هم انجام دادم منفی بود لطفا راهنماییم بکنید

    1. سلام بهتر است مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  77. سلام من کیست داشتم و قاعدگیم نا منظم بود دکتر گفته روزی ۲ تا ، تا ده رو بخورم . گفته دوتا فاصله بدم بینشون یا همزمان استفاده کنم ؟؟

    1. سلام می توانید همزمان از قرص ها استفاده کنید.

  78. سلام من تنبلی تخمدان دارم دکترم برام از روز پانزدهم سیکلم روزی دو عدد تجویز کرده ولی من فک میکردم روزی یک عدد باید بخورم و تازه فهمیدم الان ی بسته ده تاییشو خوردم از این ب بعد باید دوتا دوتا بخورم؟؟؟

  79. سلام من قرص استروژن مصرف میکنم دکتر بهم گفت تا ۱۵ شب بخورم و بعدبا مدروکسی پروژسترون که شبی دوتاست باهم بخورم. حالا من هشت تا از استروژن که خوردم اشتباهی دوتا پروژسترون رو شروع کردم حالا چی میشه؟؟ باید چکار کنم؟

    1. سلام باید از شب ۱۵ سیکل قاعدگی شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون کنید.

  80. با سلام.من همیشه پنج روز قبل از پریود لک بینی دارم .سوالم اینه که روز چهاردهم پریود که مصرف قرص مدروکسی پروژسترون رو باید شروع کنم از اولین روز لک بینی شروع کنم یا اولین روز پریود؟با تشکر

    1. سلام شروع خون ریزی را ملاک قرار دهید.

  81. سلام.یه سوال دارم خیلی اورژانسی هست.دو ماه هست که خونریزی ادامه داره.سه روز از پریود نگذشته دوباره پریود شدم ولی بسیار شدید همراه با لخته ها ی دیواره رحم.امروز سومین روز هست.دکتر دوتا امپول داده و از دیشب هم گفته روزی دوتا مدروکسی رو استفاده کن ولی فایده ای نداره.راهنمایی کنید چکار کنم خیلی نگرانم.

  82. من پریودم نا منظمه سونو انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم دکتر برام مدروفم نوشته الان چهار روز از قطع کردنش میگزره ولی پریود نشدم چیکار کنم؟

    1. سلام تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  83. سلام من۲۳سالمه وبیشتراز۲۰روزه ک مداوم خونریزی کمی دارم یه وقتایی ام لکه قهوه ای دکتر رفتم قرص مدروفم داده من کی بایداستفاده کنم وقتی هنوز خونریزی کمم بندنیومده سونو و آزمایش دادم همه چیزخوب بوده میخام بدونم تا بندنیادمیتونم این قرص رو بخورم تابندبیادبعد۱ ماه پریودشم؟توروخداکمکم کنید

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص استفا ده کنید ‌

  84. سلام دکترم به من گفت ۱۶ روز بعد از پریودی قرص مدروکسی شبی ۲ تا بخورم من اشتباهی ۱۵ روز بعد قرص خوردم میخوام ببینم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام باید از روز ۱۵ سیکل قاعدگی شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون شود که شما صحیح مصرف کرده اید .

  85. سلام دکترم بهم قرص مدروکسی پروژسنرون داده گفته از ۱۶قاعدگی روزی دوعدد تا ۱۰شب بخورم .ولی من حواسم نبود ی بسته از قرص رو یک عدد حوردم ؟من این قرص رو از پنج قاعدگی شروع کردم اشتباه شده .حالا باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید نیاز به اقدام خاصی نیست.

  86. سلام وقتون بخیر من میخوام پریودیم رو عقب بندازم والان ۲۰ روز پاک شدنم میگذره درواقع باید دوروز دیگه پریود بشم والان اگه روزی دوتا قرص بخورم به مدت ۷ روز مشکلی نداره؟ ایا عقب میفته
    ضمنا من قبلا هم به دلیل تخمدان پلی کیستیک از این قرص استفاده کردم و مشکلی نداشتم والان حدود دوسال از آخرین مصرفم میگذره

  87. با سلام و سپاس از راهنمایی های ارزنده شما.
    تخمدان چپ من دارای یک کیست.پزشک گفته قرص مدروکسی پروژسترون از روز ۱۵ تا ۲۵ سیکل مصرف کنم. در طی سه سیکل در سه ماه اخیر مصرف کردم. آیا باز هم باید مصرف این قرص ادامه بدم؟

    1. سلام خیر نیازی به ادامه مصرف قرص نیست.

  88. سلام. من قرص مدروکسی دکتر بهم داده بود روزی یک عدد. ک دو شب پیش تموم شد پریودمم اونشب تموم شد بعد پریشب نخوردم دیشب رفتم خودم از داروخونه باز گرفتم فک کردم باید تا بارداری بخورم. الان امروز از صب درد کمر داشتم ک دیدم باز پریود شدم. یعنی بخاطر این قرصه؟ من دو روز بود پریودم تموم شده بود
    لطفا جوابمو زود بدین

    1. سلام بله به علت مصرف اشتباه این دارو می باشد.

  89. سلام.من ۳روز اینده مسابقه کشوری دارم و رزمی کارم و برای جلوگیری از عادت ماهانه قرص مدروکسی پروژسترون داروخانه بهم داده.برای ۳ روز فقط میخوام مصرف کنم .طریقه مصرفش به چه صورت هستش؟؟؟

  90. سلام وقت بخیر
    من یک سال هست ازقرص مدروکسی پروژسترون استفاده میکنم آخه بدون این قرص پریودنمیشم مدتی هست دچارریزش موشدم ممکنه عوارض قرص ها باشدآیا مصرف طولانی این قرص ها ضرردارد یاخیر تورا خدا جواب بدید نگرانم ۵سال هست ازدواج کردم ولی باردارشدم؟؟

    1. سلام بهتر است طولانی مدت از قرص های هورمونی استفاده نکنید باید بابت ریزش مو به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  91. سلام من ۲۰سالمه ۶‌ماهه جلوگیری ندارم رفتم دکترکیست ریز دارم ..پریودمم منظم نیست۴.۵روزه عقب انداختم االان بهم قرص هیدروکسی داده میخواستم ببینم از کی بایدمصرف کنم؟؟؟

  92. سلام،خسته نباشین من در روز ۱۳ سیکل قاعدگی سون دادم ضخامت رحم رو زده ۱۷ میلیمتر با توجه به اینکه پریود ها منظم است و داروی هورمونی هم استفاده نشده علت این ضخامت چیست؟
    و اینکه قرص مدرسی پروژسترون رو یکی در روز باید بخورم،و زمان خوردنش در روز ایا مهم است یا نه؟

    1. سلام بهتر است شب قبل از خواب از این قرص استفاده کنید.

  93. سلام من به علت پریود نشدن قرص پروژسترون مصرف میکردم البته با نظر پزشک برای ۵ماه.بعد ۵ماه پریودی منظم شد برای ۳ماه.بعد از ان ۲ماه دوباره نشدم خودسرانه قرص رو دوباره مصرف کردم الان ۳ماهه مصرف میکنم پریود میشوم آیا برای من مصرف قرص ضرر دارد وباید دوباره به پزشک مراجعه کنم.من اضافه وزنم دارم ودارای چاقی شکمی زیاد هستم.خواهشا پاسخ دهید

    1. سلام باید با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید .

  94. سلام خسته نباشید۴۳سالمه مدت دوساله که پریودیم نامنظم شده خیلی دکتررفتم میگن هورمونات بهم ریخته آزمایش دادم مشکل تیروییدو علائم یائسگی نداشتم الان مدت سه ماه که پریود نشدم دکتر رفتم برام قرص پروژسترون تجویز کرده شبی دوعددبخورم
    که ده شبو خوردم الان سه شبه که قطع کردم هنوز پریود نشدم ازشب اول که قرص هارو میخوردم سینه هادرد می کرد والان که قطع کردم همون علائمو دارم توروخدا کمکم کنید ممکنه انشالله پریود شم

    1. سلام نگران نباشید تا ۱۰ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  95. باسلام اگر در حین مصرف قرص مدروکسی پروژسترون قاعدگی آغاز شد باید ادامه بدیم مصرف رو؟ اصن امکان داره که بشه؟

    1. سلام بله باید مصرف قرص را قطع کنید مشکلی ندارد .

  96. سلام دخترم به سه ماه پریود نشد بعد دکتر بردم براش قرص پروژسترون به مدت چهار ماه داده که ازروز پانزده سیکل قاعدگی شروع کند وتا بیست وپنجم قطع کند الان یک دوره خورده ولی هر چن روز یکبار پریود میشه الان ماه دوم شروع شده به نظر شما میتونه این قرص ادامه بده

  97. سلام خسته نباشید
    من پریودیم نامنطم بود فاصله دو پریودی کم بود رفتم دکتر آزمایش خون و سونوگرافی داد که زده بود احتمال به تنبلی تخمدان به من قرص مدروکسی پروژسترون داد از ۱۴پریودی به مدت ۱۰روز شبی ۲تا
    من ۲ماه و استفاده کردم ولی این ماه که باید استفاده می کردم یعنی روز ۱۴پریودی باید شب میخوردم صبح خونریزی کردم
    من باید چیکار کنم؟؟ نتونستم قرصمو بخورم بذارم برای ماه بعد؟؟
    من از ۶پریودی تا ۱۰پریودی هرروز رازیانه خوردم و یه استرس بدی داشتم امکان داره به خاطر اینا باشه؟؟؟

    1. سلام بله علت خون ریزی مجدد شما می تواند مربوط به استفاده از رازیانه باشد .

  98. سلام. من ۴۵ ساله ام و از دو سال پیش پریودهام نامنظم شده و تقریبا از ۶ ماه پیش دیگه پریود نشدم. هورمون هام در آزمایش خون نشون میداد که یائسه شدم. بعد از چکاپ کامل رحم و تخمدان و ماموگرافی و سونوگرافی و … پزشک برام هورمون تجویز کرد. به این صورت که ابتدا ۱۴ شب استروژن کونژوگه مصرف کنم و از شب پانزدهم قرص مدروکسی پروژسترون رو به مدت ۱۰ شب اضافه کنم. منتها گفتند که استروژن رو سه هفته بخورم یعنی ۲۱ روز. و گفتند وقتی استروژن تموم میشه سه عدد از پروژسترون باقی می مونه که سه تای آخر قاعدتا تنها خورده میشه. آیا همینطوره؟ بسته قرص استروژن ۲۵ تایی هست من شک کردم که آیا درست متوجه شدم که باید ۲۱ عدد استروژن بخورم؟

    1. سلام باید شب ۲۵ سیکل قاعدگی قرص مدروکسی پروژسترون و استروژن را باهم قطع کنید.

  99. سلام من میخام پریودم چند روز جلو بیفته
    میتونم مدروکسی پروژسترون رو از روز ۱۰ قاعدگی شروع کنم ؟؟؟

  100. سلام من می‌خوام چند روز پریودیم رو به عقب بندازم.قرص پروژسترون خوبه؟

  101. سلام وقتتون بخیر.من ۴ماه اقدام ب بارداری کردم.ازمایش و سونوگرافی دادم دکتر گف تنبلی تخمدان دارم .دوماه هم بود ک پریودیمم نامنظم شده بود.ب من قرص متفورمین دادن ک روزی یکی همراه بانهار بخورم و قرص پروژسترون دادن ک از شب ۱۵سیکل ب مدت ۱۰شب شبی ۲عدد مصرف کنم .حالا من از خدمتتون چندتاسوال داشتم من این قرصا رو(متفورمین.پروژسترون) هرکدومشونو چند دوره باید مصرف کنم ؟؟؟دوم اینکه تواینترنت خوندم قرص کلومفین خیلی خوبه برای فعالسازی تخمک گزاری .من میتونم یه دوره مصرف کنم اگ اره!!بفرمایید چطوری باید مصرف کنم.من برای بارداری خیلی عجله دارم میخوام زود نتیجه بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید.باتشکر

  102. سلام. من قبلا هم ازتون سوال پرسیدم که شش ماهه پریود نشدم و آزمایش نشون داده که یائسه شدم. شروع کردم به هورمون درمانی با قرص استرومارین ۶۴۵ و مدروکسی. ولی الان بعد از ۱۰ روز خوردن استروژن به تنهایی، (هنوز به روز ۱۵ که مدروکسی رو شروع کنم نرسیدم) امروز کمی خونریزی داشتم. البته در این شش ماه یک بار هم لکه بینی داشتم. انگار پریود خفیف شده باشم. باید خوردن قرص رو ادامه بدم با همون روال رو ادامه بدم یا قطع کنم و این خونریزی رو یک پریود حساب کنم؟ آیا غیرطبیعی است که روز یازدهم قرص استروژن خونریزی داشتم؟

  103. سلام..من۱۷ سالمه و تنبلی تخمدان دارم و دکترم ۴ بسته مدروفم داده و گفته از شب۱۴ هرشب دوتا بخورم.امشب۸ شبه که مصرف کردم و پریود شدم.باید دوره پریودی هم از این قرص بخورم یا بذارم دوباره از شب ۱۴ بازم شروع کنم؟

    1. سلام باید مصرف قرص را در زمان پریود قطع کنید باید از شب ۱۵ سیکل قاعدگی مجدد شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون کنید.

  104. سلام.دکتر برام برای دوماه دو بسته قرص مدروفم ۵ تجویز کرد که از روز ۱۴ تا ۲۴ سیکل بخورم.ولی من اصلا حواسم نبود و ۲ بسته رو کامل خوردم و الان متوجه شدم که دو برابر مصرف کردم.یعنی از عادت قبلی ۳۴ روز میگذره و من الان دو بسته قرص رو کامل مصرف کردم.آیا مشکلی بوجود میاد یا نه؟

    1. سلام باید شبی دو عدد از این قرص استفاده می کردید که طریقه مصرف شما درست بوده است .

  105. سلام .دکتر برای من به مدت ده روز روزی دو عدد تجویز کردند گفتند بعد از ده روز پریود میشوی و از روز سوم قرص جلوگیری تجویز کردند. اما من از روز پنجم استفاده پرژسترون پریود شدم. الان باید مصرفم را ادامه دهم؟

    1. سلام خیر باید قرص پروژسترون را در زمان پریود قطع کنید.

  106. سلام.وقت بخیر.من ۲۹سالمه وتنبلی تخمدان دارم.همیشه پریودم نامرتب بوده.قبلا دکترم ازشب۱۵پریودی تا۲۵٫شبی دوتا مصرف پروژسترون رو تجویزکرده بودالان بعدازدوماه پریود شدم(البته چن ساله مصرف نکردم )دیگه دکترهم نرفتم.میخوام بازم ازاین قرص استفاده کنم.باهمون دستور قبل مصرف کنم؟فاصله
    مصرف هرقرص چقدر باشه؟

  107. سلام وقت بخیر
    من دکتر قرص مدروفم ۵ داده گفته یکی صب یکی شب تا ده روز
    داروخونه میگه تو نسخه زده شبی یکی
    چیکار کنم الان؟؟؟؟میشه راهنمایی کنین

    1. سلام باید شبی دو عدد از این قرص استفاده کنید .

  108. سلام خسته نباشید من برای باردار شدن دوماه قرص کلوفین و مدروکسی پروژسترون مصرف کردم امروز که روز شانزدهم پریودیم هست دوباره پریود شدم بنظرتون دلیلش چیه آیا مشکلی دارم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  109. باسلام.سیکل قاعدگی من۳۶روزه اس.گاهی وقتها هم نامنظم..این ماه ۱۸روزه که پریودم تاخیر افتاده.۳باربیبی چک ویک بار روز چهاردهم تاخیرآزمایش بتا دادم وجواب بیبی چک ها وآزمایش منفی بود..قصد بارداری ندارم ومیخوام پریود بشم..۳سال پیش دکتر برای بی نظمی قاعدگی مدروکسی پروژسترون تجویز کردن…میتونم از امشب هم به مدت ۱۰شب مدروکسی پروژسترون بخورم تاپریود بشم؟
    ممنونم

  110. سلام . من مشکل نامنظمی قاعدگی و لکه بینی دائمی پیدا کرده بودم.دکتر پروژسترون دادن که ۱۰شب هر شب دوتا مصرف کنم ولی من روز ۵پریود شدم .و قطع کردم قرص رو. گفته بودن از روز سوم قرص جلوگیری استفاده کنم. الان نزدیک ۱۰ روزه همچنان پریود هستم. در صورتیکه دوره های من قبلا ۵روزه بوده. میشه راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام با مصرف قرص جلوگیری به مدت ۲ تا ۳ ماه مشکل شما برطرف می شود.

  111. سلام من یه شب قرصموفراموش کردم بخورم اگه روزبعدبه محض یادآوری بخورم دوباره بایدقرص اون شبم مصرف کنم یعنی تویه روزدوبار

    1. سلام بله باید مصرف کنید.

  112. سلام،با مصرف قرص مدوکسی پروژسترون از شب ۱۵ پرید تا ۱۰ شب روزی دو عدد پریود میشم ولی بعد از سیکل پریود سه الی ۴ شب بعد هم لکه بینی دارم ،دوماه پیش هم نزدیکی مشکوک داشتم ولی تو این دوماه پریود شدم و ۴روز بعداز پریود هم لکه بینی …قبل از مصرف مدوکسی پروژسترون مدت پریودیم ۷ روزه بود
    آیا دلیل این بی نظمی بارداری است؟

    1. سلام در زمان تخمک گذاری داشتن لکه بینی جزئی طبیعی است.

  113. سلام خسته نباشید من هشت ماه پریود نشدم دکتر رفتم با آمپول پروژسترون بعد هفت روز پریود شدم دکتر گفت روز ۱۵ پریودی قرص پروژسترون رو شروع کن تا ده روز روزی دوتا، بعد قطع کن، وقتی پریود شدی این سیکل رو‌تکرار کن تا سه ماه، ولی من روز نهم قرص پریود شدم باز از روز اول پریود الان ۱۴ روز گذشته فردا باید دور دوم ده روزه قرص رو شروع میکردم هنوز شروع نکرده امروز پریود شدم، ینی بعد ۱۴ روز از روز اول پریود ، مشکل من چیه، قرص رو بخورم از فردا

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید بهتر است برای منظم شدن پریود خود از قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  114. سلام من پریودام منظم بوده ولی این ماه بعد از اینکه یک هفته از پریدوم میگذشت لکه بینی پیدا کردم که به مرور هر روز بیشتر میشد از روز قبل
    دکتر بهم مدروکسی داده شبی ۳ عدد به مدت دو شب
    به نظر شما تاثیر میذاره؟ لکه بینیم قطع میشه؟

    1. سلام باید ۱۰ شب شبی دو عدد از این قرص استفاده کنید.

  115. سلام خسته نباشید من سه ماه بود پریود نمیشدم که متوجه شدم کیستpcoدارم دکتر برام چهار تا امپول پروژسترون تجویز کرد که با زدنشون پریود شدم و داروهای دیگه برای اقدام به بارداری تجویز کرد از روز پنج پریود کلومیفن استفاده کردم و الان منتظر تخمک گذاری هستم و یک شب درمیون نزدیکی داری نگرانیم از اینه که دکتر مدروکسی پروژسترون هم تجویز کرده گفته از روز ۱۶ پریود بخور …اگر من باردار بشم باخوردن کلومیفن این خوردن مدروکسی نطفه از بین نمیره ؟؟؟مدروکسی رو استفاده کنم یا نه

    1. سلام خیر مشکلی ندارد این دارو به باردار شدن شما کمک می کند و بهتر است مصرف کنید.

  116. ببخشید منظورتونو متوجه نشدم …گفتم که اقدام به بارداری کردم منتهی دکتر کلومیفن و مدروکس بهم داده الان کلومیفنم توم شده و همونطور که میدونید ۵ تا ۹ روز بعد از اتمامش تخمک گذاری و دکتر گفته از روز ۱۶ پریود مدروکسیو استفاده کن من اگر تو این دوره از تخمک گذاری باردار بشم با خوردن مدروکسی برای نطفه مشکل ایجاد میکنه ؟چون دکتر گفت از روز ۱۶ بخور که حامله شدی سقط نشه واسه این میترسم

    1. سلام من ۱۵ سالم هست سه ماه بود پریود نشده بودم دکتر رفتم آمپول دادم و قرص ضد بارداری تا ۲ماه مصرف کردم بعد دیگه قطع کردم تا ۲ماه پریودم منظم بود اما ماه بعد باز پریود نشدم پیش یه دکتر دیگه رفتم گفت تنبلی تخمدان دارم فرض مدروفم دادم از شب ۱۵ پریودم تا ۱۰ شب مصرف بکنم ۴ماه مصرف کردم الان قرصم تموم شده لازم بخرم مصرف کنم؟؟

  117. سلام کیست ساده تخمدان دارم لکه بینی هم داشتم دکتر برام پروژسترون ومترونیدازول و اموکسی سیلین و لتراکس تجویز کرد.یک شب قبل از تمام شدن پروژسترون، لکه دیدم .مصرف پروژسترون رو قطع کردم والان سه روز از قطع پروژسترون میگذره همچنان لکه بینی دارم .
    الان باید لتراکس رو مصرف بکنم یا هنوز موعد پریودم نشده؟

    1. سلام باید اول تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  118. من ۱۴ سالمه و برای اینکه پریود نشدم به دکتر مراجعه کردم و دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم و این قرص را ۵ روز شبی دوتا تجویز کرد و گفت باید این قرص را دودوره مصرف کنم امامن این قرص را یک دوره مصرف کردم و نمیدونم پس از چند روز دوباره باید این قرص رو تکرارا کنم میشه راهنمایی کنید

    1. از شب ۱۵ سیکل قاعدگی خود به مدت ۱۰ شب طبق دستور پزشک معالج خود استفاده کنید.

  119. سلام خسته مباشید من قرص رو تا ۵شب مصرف کردم الان ۲شب رو فراموش کردم نمیدونم اون قرصهای فراموش شده رو چطوری الان که یادم افتاده مصرف کنم؟

    1. سلام قرص های فراموش شده را در روز بعد مصرف کنید.

  120. سلام خسته نباشد من دختری هستم ۲۱ ساله چن ماهه ک پریودم نامنظم شده و دکتر بهم قرص مدروکسی پروژسترون داد ک گف روز ۱۴ قاعدگی روزی دوتا و من یادم رفت از روز ۱۶ شروع کردم الان یادم نمیاد باید ۵ روز بخورم ک قرص بشه ۱۰ تا یا ۱۰ روز بخورم ک بشه ۲۰ تا ؟چیکار کنم؟من شهریور ۹۷ یه قرص اورژانس خوردم و از اون موقع هر جور قرص میخورم پریودم منظم نمیشه اوایل ۳روز میشدم و این ماه یروز شدم چند ماه هم قرص دوفستون خوردم??

    1. سلام باید ۱۰ شب شبی دو عدد از این قرص استفاده کنید.

  121. سلام من جهت تنظيم پريود بايد ١٠ شب مدروكسي ميخوردم اما روز ٧م منس شدم مصرف قرص رو قطع كنم يا تا نوبت ١٠ ادامه بدم؟ممنون

    1. سلام باید مصرف قرص را قطع کنید.

  122. سلام صبحتون بخیر باشه سوالی داشتم من ۵۱ سالمه ، قبلا پریودم منظم بود ولی بهمن ماه بعداز تزریق امپول پروژسترون پریود شدم، اسفندماه پریود نشدم، فروردین هم طبق نظر پزشک قرص مدروکسی پروژسترون ۵ میلی شبی دوعدد حالا امروز روز اول پریودم هستش، نمیدونم دوره بعدی قرص رو از چه تاریخی شروع کنم ممنون میشم راهنمایی ام کنید، ایا مصرف مداوم این قرصها در طی چند ماه جهت تنظیم پریود عوارضی دارد؟ درمان گیاهی جایگزین این قرصها هم موجود است؟

    1. سلام بله می توانید تحت نظر پزشک متخصص طب سنتی از داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید.

  123. سلام من برای اینکه چند وقت بود پریودی هام نامنظم بود دکتر قرص مدروکسی پروژسترون راتجویز کرد که از شب پنج پریودی شبی دو عدد به مدت بیست شب بخورم ولی الان تقریبآ بیست شبه قطع کردم هنوز پریود نشدم آزمایش هم دادم باردار نبودم نظر شما جیه؟

    1. سلام طریقه مصرف اشتباه بوده باید از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب از این قرص استفاده می کردید .

  124. ببخشید یعنی برای اینکه زیاد مصرف کردم پریود نشدم ؟به نظر شما حالا باید چیکار کنم که پریود بشم

    1. اگر مطمئنید که باردار نیستید باید صبر کنید تا پریود شوید.

  125. سلام ببخشید من که حدود بیست وسه روز است قرص پروژسترون را قطع کردم وپریودنشدم آیا اشکال داردکه آمپول پروژسترون هم بزنم که پریودم بشم؟
    البته هفته پیش خیلی کم ترشح قهوه ای داشتم
    دردهای پریودهم یکم دارم ولی خوب هنوز پریود نشدم

    1. سلام باید اول آزمایشات هورمونی و سونوگرافی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  126. سلام ببخشید من برای بارداری اقدام میکنم و پزشکان قرص مورد کسی پروژسترون داد از روز ۱۵ قاعدگی شبی دو عدد بخورم(البته قرص کلومیفن رو هم از شب ۴پریودی ۲ عدد گفت بخورم).اولین شب قرص پروژسترون رو خوردم ولی دومین شب یادم رفت.ولی شب های دیگه رو منظم خوردم.امشب آخرین قرص رو خوردم.الان اون یک شب که وقفه افتاد اثر بدی داره؟اگه بعد از وقفه رو حساب کنم یعنی ۹ شب مصرف کردم اونم دو بار.دیگه فردا شب هم باید بخورم؟ممنون

    1. سلام خیر مشکلی ندارد آن دو قرص فراموش شده را مصرف کنید .

  127. سلام من ۴۷ سالمه خونریزی شدید و نا منظم وبه مدت بیشتر از ده روز دارم بعد از ازمایش وسونو گرافی دکتر نزدیک شدن به یائسگی را عنوان کردن قرص مدروکسی پروژسترون برام تجویز کردن که از روز پنجم قاعدگی شبی دو تا مصرف کنم و همچنین مفنامیک اسید تجویز کردن ولی الان روز دهم پریود هست هنوز خونریزی دارم قطع نشده ایا باید همچنین ادامه بدم

  128. سلام خانمی ۲۱ ساله هستم‌.ایا با مصرف قرص مدروکسی پروژستون میتونم روزه بگیرم ؟یکی افطار و یکی سحر بخورم؟؟

    1. سلام بله می توانید شب قبل از خواب دو عدد از این قرص استفاده کنید.

  129. سلام من مجردم ۱۹سالمه روزی دوتاازقرص مدروکسی پروزسترون تاپنج روز خوردم بعدپریدشدم وازدرزمان پریدم ینی از روز اول به دستور پزشکم روزی یکدونه تاپایان دوره وسه روزبعدش خوردم میخوام بدونم زیادمصرف نکردم ودرزمان پریذدم خوردم ینی از روز خاصی از پریدم شروع به مصرف نکردم مشکلی پیش میاد(ینی درکل ۲۰ تا دونه مصرف کردم).

    1. سلام این قرص از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب باید مصرف شود.

  130. سلام. با توجه به اینکه من ماما هستم و دوستم هم پزشک است هردو مدتهاستaub داریم و قصد بارداری هم نداریم از این جهت تصمیم گرفتیم تا آخر عمر مدروکسی مصرف کنیم تا هرگز منس نشویم. نظر شما چیست؟ با تشکر.

  131. سلام
    من در دومین دوره مصرف مدروکسی هستم. دوره اول سه روز بعد از اتمام قرص پرید شدم. اما امروز که روز ۸ مصرف قرص سری دوم هستم پرید شدم.
    میشه علت رو توضیح بدین.
    ممنون

    1. سلام وضعیت شما طبیعی است از سه روز تا ۱۴ روز بعد از مصرف قرص وقت دارید تا پریود شوید .

  132. سلام. دخترم۶ ساله ازدواج کردن وبا استروژن عادت ماهیانه میشود.مدتی قرص استرون دو تا دوتا مخورده واون بسته ده تایی یکی میخوده الان خیلی نگران هست ​ ​

  133. سلام ببخشید دکتر برای من قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردن به مدت ده شب شبی دوعدد اما من سه روز دیگه تا قطع دارومونده که متوجه شدم روزی یکی مصرف کردم ایا مشکلی دارد

    1. سلام ۵ شب دیگر شبی دو عدد از قرص را مصرف کنید .

  134. سلام خسته نباشید من قائدگی نامنظم داشتم ب پزشک مراجعع کردم ایشون قرص دان ک از روز ۱۱ پریودی ب مدت ده شب استفاده کنم ک من شب هشتم پریود شدم و قرص قط کردم و نخوردم ۷ روز بعدشم پریودم تموم شد الان باید باز از روز ۱۱ ک پاکم قرصمو بخورم .. ؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام به اسم قرص اشاره ای نکرده اید .

  135. سلام خسته نباشید من نامنظمی پریودی داشتم دکتر قرص مدروسکی پروژسترون۵ بهم داد گفت از روز دهم پاکی تا ده روز روزی دوتا… اشتباهی فک کردم دوتارو باید باهم مصرف کنم از امشب شروع کردم دوتا رو باهم خوردم مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام این قرص از شب ۱۴ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد باید مصرف شود.

  136. سلام من میخواستم حامله بشم ۳۶سلمه ب دستورپزشکم ازروز۱۶ پریدیم شبی ۲عددخوردم امروزدوتابسته تموم شده دگ دسترسی ب دکترتاهفته اینده ندارم میخواستم لپرسم ازکجابفهمم حامله شدم همیشه ۹هرماه پریدمیشم ازچندروزتست بدم تشکر

    1. سلام اگر تا دهم پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  137. سلام.من ازروز۱۷پریم شبی۲تا قرص مدروکسی پروژسترون خوردم.قصدبارداری دارم.الانباید دوشب دیگه استفاده کنم زیرشکمم درد داره صورتمم جوش زده امکانش هست علایم پریود باشه؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  138. سلام راستش من قاعدگیم نامنظم بود سونو وآزمایش هورمونی دادم مشکلی نبود دکتربهم استروژن وپروژسترون داد گفت ده تای باقیمونده ازاستروژن وباپروژسترون بخور من یه بسته خوردم بسته جدیدو بعد۵ روزخوردم که لکه بینی داشتم الان گیج شدم چه جوری مصرف کنم الان روزسوم قاعدگیم هستش توروخدا راهنماییم کنید

    1. سلام از شب ۱۴ سیکل قاعدگی شروع به مصرف قرص مدروکسی پروژسترون کنید به صورت ۱۰ شب شبی دو عدد .

  139. سلام من چند ماه پریود نشدم و دکتر بهم قرص پروژسترون داد برای شبی یک عدد . حالا دوشب یادم رفته بخورم چکار کمم؟
    ممنونم اگه پاسخ گو باشین

  140. سلام .ببخشید من ۳ ماه پریود نشدم و دکتر که رفتم گفتن که ۲ تا امپول زدم پروژسترون و گفتن که اگه پریود نشدم بعد ۴۵ روز باز از قرص پروزسترون استفاده کنم ایا درسته؟در صمن تیروئید کم کار هم دارم

  141. با سلام
    من از ۱۲ روز بیشتر اکثرا پریود میشدم وزیاد وتمومی نداشت با تشخیص پزشک قبلا مدروکسی پروژسترون ۵ نوشته بود تا پریودم قطع بشه البته چندین بار اینطور میشدم…الان چون تو دوران کرونا هستیم پزشکی در این مورد نیس خودم خریدم ومصرف میکنم….حالا چن ورق مصرف کنم بهتره ؟لطفا راهنمایی بفرمایین

  142. سلام من سقط کردم دکترم برای منظم شدن پریودیم قرص مدروفم۵ تجویز کرده والان دارم استفاده میکنم.امروز رابطه مشکوک داشتم میتونم قرص اورژانسی لونژیل ۱ونیم بخورم؟؟تورو خدا ج بدین نمتونم برم دکتر. منتظر جوابتونم.توروخدا به ایمیلم جواب بدین من چشمم ب ایمیلمه

  143. سلام من سقط کردم دکترم برای منظم شدن پریودیم قرص مدروفم۵ تجویز کرده والان دارم استفاده میکنم.امروز رابطه مشکوک داشتم میتونم قرص اورژانسی لونژیل ۱ونیم بخورم؟؟تورو خدا ج بدین نمتونم برم دکتر. منتظر جوابتونم

  144. سلام..وقت بخیر..من ماه گذشته ۳۰ ام پریود شدم.و از روز ۱۶ ماه خونریزی کردم…چند روز بعد به پزشک مراجعه کردم گفتن کیست دارید که سبب خونریزی شده.۷ عدد قرص استروژن و ۳۰ عدد قرص مدروکسی پروژسترون دادند..گفتن اول تا ۷ شب استروژن و بعد شبی دو تا مدروکسی مصرف کنم..الان چند روز از موعد پریودی این ماهم میگذره..دل درد دارم ولی پریود نمیشم..ایا بعد از اتمام قرص ها پریود میشم؟ یا مشکل چیز دیگه ای هست؟

  145. سلام.وقتتون بخیر.من سال گذشته پریودم عقب افتاد سونو دادم pco بودم.یکی‌دو دوره قرص پروژسترون و متفورمین مصرف کردم.به روال عادی برگشتم.و‌دیگه مصرفشونو قطع کردم.
    الان حدود ۲۰ روزه دیر شده پریودم.دفعه قبل دکتر ۲ تا قرص پروژسترون به مدت ۳ شب،تجویز کردن که پریود شدم. اینبار هم میشه این قرص رو برای پریود شدن مصرف کنم؟ اگر بله به چه تعداد؟

  146. سلام
    من ۲۳ سالمه و تنبلی تخمدان دارم و یک ماه قرص سیپترون کامپاند مصرف کردم و بعد پریود شدم و به دلایلی دکتر قرص رو عوض کردن و مدروسکی پروژسترون بهم دادن که باید از روز ۱۶ پریودی بخورم ولی ده روز بعد پریودی دوباره پریود شدم الان باید قرص رو از روز ۱۶ پریودی اول بخورم یا ۱۶ پریودی دوم؟

  147. سلام من پریود نامنظم دارم و مجرد هستم دکتر قرص مدروکسی پروژسترون از روز ۱۶ قاعدگی تجویز کرده من چند روز اول پریودم فقط لکه و ترشحات خونی دارم آیا اینروزها را باید جز ۱۶ روز در نظر بگیرم و پریود محسوب میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *