میخوام برم زیارت چیکار کنم پریود نشم؟!

چطوری از پریود شدن در سفر جلوگیری کنم؟ من قصد سفر به مشهد را دارم و امکان داره پریود بشم. می تونم قرص نورتیسترون استفاده کنم؟

پاسخ مشاور:

نورتیسترون یک قرص صرفا تجویزی است که می‌تواند تا ۱۷ روز پریود شما را به تاخیر بیاندازد. سه روز قبل از دوره خود شروع به مصرف آن می‌کنید و می‌توانید آن را حداکثر تا ۲۰ روز ادامه دهید. دو تا سه روز پس از قطع مصرف نورتیسترون پریود خواهید شد.

نورتیسترون حاوی هورمون پروژسترون است. با بالا نگه داشتن سطح پروژسترون طبیعی خود به صورت مصنوعی، از ریزش پوشش رحم شما جلوگیری می‌شود و پریودتان به تاخیر می‌افتد. این داروها توسط پزشک دسترس شما قرار می‌گیرد.

مصرف نورتیسترون برای بعضی از زنان خطرناک است، به ویژه زنانی که سابقه خانوادگی ترومبوز (لخته شدن خون) دارند، بنابراین مهم است قبل از شروع مصرف آن، با پزشک خود مشورت کنید. 

نورتیسترون برای اکثر زنان جهت مصرف در موارد گاه به گاه بی خطر است. با این حال نباید مرتبا از آن استفاده کرد. همچنین این دارو، قرص ضد بارداری نیست و نباید برای پیشگیری از بارداری استفاده شود.

هورمون استروژن در نیمه اول چرخه قاعدگی تولید می‌شود که رشد دیواره رحمی را تحریک می‌کند. هورمون پروژسترون طی نیمه دوم چرخه قاعدگی تولید می‌شود که به رشد دیواره رحمی کمک می‌کند.

بنابراین وقتی میزان پروژسترون کاهش می‌یابد، دیواره رحمی تخریب شده و منجر به قاعدگی خواهد شد. اما زمانی که از قرص‌های تأخیری قاعدگی استفاده می‌کنید که حاوی هورمون پروژسترون است، پروژسترون خارجی به دیواره رحمی این اجازه را نمی‌دهد که خونریزی داشته باشد و همین امر باعث به تعویق افتادن قاعدگی می‌شود.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. عوارض جانبي مصرف دارو نورتیسترون هم اینه:::::::::::::

    از عوارض معمول مصرف اين دارو مي توان به خونريزي، تورم پاها و زانوها، افزايش وزن، سردرد و افسردگي اشاره نمود.
    ضمناً استفاده طولاني مدت از آن موجب يرقان ناشي از نارسايي كبدي مي گردد. در صورت بروز اين عارضه، مصرف دارو را قطع كرده و سريعاً با پزشك مشورت نماييد.
    نكات احتياطي مهم در مصرف دارو : اگر به امراض و دردهاي زير مبتلا مي باشيد حتماً قبل از مصرف اين دارو پزشك معالج خود را در جريان بگذاريد:
    * اگر به بيماري ديابت مبتلا مي باشيد و يا دردهاي مزمن كبدي و يا كليوي داريد.
    * اگر از بيماري ميگرن رنج مي بريد و يا قبلاً دچار صرع گشته ايد.
    * اگر مشكلات قلبي يا گردش خون داريد و يا به سنگ مثانه شديد مبتلا مي باشيد.
    * اگر داروهاي ديگري مصرف مي نماييد.
    مصرف دارو براي زنان حامله : معمولاً مجاز نمي باشد. زيرا ممكن است موجب نقص در نوزاد گردد.
    مصرف دارو براي زنان شيرده : چون دارو در شير مادر ترشح مي شود و ممكن است روي بچه تأثير بگذارد لذا بهتر است با پزشك مشورت گردد.
    مصرف دارو براي بچه ها و اطفال : مجاز نمي باشد و توصيه نمي گردد.
    مصرف دارو براي افراد بالاي ۶۰ سال : معمولاً توصيه نمي شود و مجاز نمي باشد.
    مصرف در افراد بالاي ۶۰ سال : استفاده طولاني مدت ازاين دارو ممكن است موجب آسيب هاي كبدي گردد لذا در طي مدت درمان با اين دارو انجام آزمايشات خوني براي كنترل كاركرد كبد ضروري مي باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *