موی جنین در چند ماهگی در میاد

موهای نوزاد از چند ماهگی رشد می کند؟

چگونگی رشد جنین در هفته ها و ماه های بارداری موضوع جذابی برای آن دسته از مادرانی است که برای اولین بار مادر شدن را تجربه می کنند. مادران از زمانی که خبر بارداری خود را میشنوند تا زمان بزرگسالی فرزندشان دوست دارند بدانند که الان کودکشان در چه حالی است، آیا سالم است، چقدر رشد کرده؟ روند رشد جنین اشتیاق را برای زایمان ماردان افزایش می دهد. از همین رو در این مطلب سعی کرده ایم روند رشد جنین را بررسی کنیم و بگوییم که موی جنین در چند ماهگی در میاد؟، موهای نوزاد از چند ماهگی رشد می کند؟ 

مطلب پیشنهادی: مراحل رشد جنین در یک نگاه! + جدول

زمان رشد موی جنین

فولیکول های مو و ناخن جنین در هفته ۱۱ بارداری یا به عبارتی دیگر ماه سوم بارداری شروع به تشکیل و رشد می کند. مادران خیلی علاقه دارند که بدانند موی جنین آنها فر است یا صاف، سیاه است یا بلوند، و این در صورتی است که رنگدانهای موی جنین با گذشت زمان تغییر می کند و پزشک ها نمی توانند به مادران در تشخیص جنس و رنگ موی جنین کمک کنند.

لانگو چیست؟

مویی که بر روی سر و بدن جنین می روید که معمولا رشد آن در هفته ۱۴ الی ۱۶ بارداری آغاز می شود و تا هفته ۲۱ بارداری تمام بدن جنین را می پوشاند، لانگو نام دارد. لانگو از بدن جنین در برابر مایع آمونیوتیک در کیسه آب رحم محافظت می کند. همچنین یک ماده پنیری شکل بنام ورنیکس وجود دارد که از چروک شدن پوست جنین جلوگیری می کند. لانوگو این مایع ورنیکس را در مقابل مایع کیسه آب رحم محافظ می کند. لانگو قبل از تولد از بین می رود.

در طی سه ماهه اول جنین از یک سلول بارور (یک زیگوت)، به نطفه ای که در دیواره رحم کاشته می شود، تغییر می کند و به دسته ای از اندام و سیستم بدن تبدیل می شود. اندام ها شکل می گیرند و نوزاد شروع به حرکت می کند.

روند رشد جنین در سه ماهه اول بارداری

در طول سه ماهه اول بارداری، چیزی که به عنوان دسته ای کوچک از سلول ها شروع به تشکیل می کند به سرعت به یک جنین تبدیل می شود که به اندازه یک آلو بزرگ است. در این چند هفته اول حاملگی، مغز، نخاع، قلب و اندامهای کوچک جنین با انگشتان دست و پا شکل می گیرد. در ضمن، رحم شما در حال تبدیل شدن به یک خانه راحت برای جنین است. جنین توسط جفت و بند ناف در حال رشد تغذیه می شود. در پایان ماه سوم بارداری، تمام اعضای داخلی و بیرونی در جای خود قرار می گیرند – گرچه اندازه آن ها کوچک است.

مطلب پیشنهادی: خوردن شکلات در بارداری؛ مزیت خوردن شکلات در بارداری روی رشد جنین

موهای نوزاد از چند ماهگی رشد می کند

۱- استخوانهای نوزاد

در هفته ۶ بارداری، رشد دست، پا و بازو شروع می شود و در حدود هفته ۱۰ بارداری انگشتان دست و پا شروع به تشکیل می کنند.

۲- مو و ناخن

پوست بین هفته ۵ و ۸ شروع به تشکیل می کند و فولیکول های مو و ناخن در هفته ۱۱ بارداری شروع به تشکیل می کند.

۳- سیستم گوارش

در هفته ۸ بارداری روده های جنین شروع به تشکیل می کنند و دو مجموعه کلیه نیز در این زمان تشکیل شده است.

۴- حس لامسه

گیرنده های لمسی بر روی صورت (اغلب لب ها و بینی) نوزاد در هفته هشتم تشکیل می شود. در هفته ۱۲ بارداری، گیرنده های لمسی بر روی اندام تناسلی، کف دست ها و پای جنین تشکیل می شود.

۵- بینایی

اعصاب نوری (که اطلاعات را از چشم به مغز و پشت منتقل می کنند) و لنزها در هفته ۴ بارداری شروع به تشکیل می کنند. شبکیه نیز در حدود هفته ۸ شروع به تشکیل می کند.

۶- قلب

در هفته پنجم بارداری، لوله ای که قلب جنین را تشکیل می دهد، خود به خود شروع به ضربان می کند. در هفته ۹ یا ۱۰ این ضربان قوی تر و مرتب تر می شود و قادر خواهید بود آن را بشنوید! برای تشکیل شدن قلب جنین رژیم غذایی سالم داشته باشید.

۷- مغز

در هفته هشتم بارداری، مغز جنین قادر خواهد بود عضلات در حال رشد را تکان دهد.

۸- حس چشایی

در هفته ۸ بارداری جوانه های حس چشایی که به مغز متصل هستند شروع به تشکیل می کنند. اما قبل از اینکه جنین بتواند مایع آمنیوتیک اطراف خود را بچشد نیاز به منافذ چشایی دارد.

سه ماهه اول بارداری چقدر طول می کشد؟

سه ماهه اول حدود ۱۳ هفته بارداری طول می کشد و قبل از بارداری شما شروع می شود. در واقع، اولین روز آخرین دوره قاعدگی شما آغاز هفته اول بارداری است. یک بارداری کامل تقریبا ۴۰ هفته طول می کشد، بنابراین پزشک شما ۴۰ هفته از شروع آخرین پریودی را محاسبه می کند. اگر هنوز به پزشک مراجعه نکرده اید، می توانید با استفاده از ماشین حساب زایمان تاریخ بارداری را برآورد کنید. راه های مختلفی برای تعیین سن بارداری وجود دارد.

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.