موهای پیشانی نوزاد کی می ریزد؟!

برداشتن موی پیشانی نوزاد کار درستی است؟ موهای پیشانی نوزاد کی می ریزد؟

برداشتن و تراشیدن موی پیشانی نوزاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این کرکها معمولاً تا یک ماهگی نوزاد می ریزند.

یک لایه موی نازک و تیره‌رنگ، که بر روی پیشانی، شانه‌ها و کمر قابل رؤیت است؛ بدن نوزادان را می‌پوشاند. به‌این مو کرک گفته می‌شود و مانند بسیاری از جنبه‌های ظاهری نوزادان، کاملاً عادی است.

کرک بیشتر در نوزادان نارس یا نوزادان مادرانی که دیابت دارند شایع است. آنها پس از چند هفته می‌ریزند. در نوزاد و کودک، پس از ریختن کرک جنین، موهای ریز و غیردائمی به نام ریزمو جای آن را می‌گیرد.

موهای پیشانی نوزاد کی می ریزد

بعضی از نوزادان کاملاً کچل به دنیا می آیند، درحالیکه عده‌ای دیگر طوری به‌دنیا می‌آیند که به‌نظر می‌رسد به‌اصلاح مو نیاز دارند. مقداری موی موجود در زمان تولد الزاماً نوع موی نوزاد را در آینده پیش بینی نمی‌کند. اغلب، موی نوزاد می‌ریزد و موی جدید جایگزین آن می‌شود.

رشد موی نوزادان به‌نسبتهای گوناگون است، برخی از آنها در یکسالگی نسبتاً کم مو هستند درحالیکه عده‌ای دیگر پیش از این نیز گذری به‌آرایشگاه داشته‌اند.

ریزش موی نوزاد
آیا از موی فراوان نوزادتان تعجب کرده اید کمی صبر کنید: تمام آن ممکن است ناپدید شود. نوزادان در ۶ ماه اول زندگی موی زیادی از دست می دهند و ممکن است از موهای بلند به یک کودک بی مو تبدیل شوند. این امر به دلیل هورمون های بارداری (همان هورمون هایی که به شما موهایی زیبا می دهند) بعد از تولد از بین رفته و رشد موی نوزاد متوقف می شود. بعد از آن فازی شروع می شود که در آن بخش زیادی از موهای نوزاد همزمان می ریزد.

رشد موی نوزاد
خوشبختانه در ادامه این فاز سریعا (گاهی همزمان) رشد موهای جدید آغاز می شود. اما مویی که در می آید ممکن است چیزی بیش از مویی نازک نباشد. رنگ و جنس موی نوزاد – بازهم با تشکر از هورمون ها – تغییر خواهد کرد.

موی قرمز ممکن است تبدیل به بلوند شود. موی فر، صاف شود. شما نمی توانید پیش بینی کنید. اما در نهایت موی نوزاد شما رشد کرده و ظاهر نوزاد شبیه نوزاد رویاهای شما خواهد شد. زمان دقیق این اتفاق را نمی توان پیش بینی کرد (این امر برای هر نوزاد متفاوت است). برای برخی این فرایند ۶ ماه طول می کشد و برای برخی دیگر می تواند ۲ تا ۳ سال به طول بینجامد.

تا آن زمان با رعایت این نکات از موی نوزاد مراقبت کنید:

مو نوزاد را هرروز نشویید. در هفته ۲ الی ۳ دفعه در حمام با شامپو بچه موی نوزاد را به آرامی بشویید.

هنگام ماساژ شامپو بچه به پوست سر کودک دقت کنید که این کار را به آرامی انجام دهید. ماساژ خشن پوست سر به فولیکول مو آسیب زده و ممکن است ریزش مو را تسریع کند.

موی نوزاد را با کش یا هر حالتی که مو را به عقب بکشد نبندید چرا که می تواند به موی نوزاد آسیب وارد کند.

اگر موی نوزاد شما نیاز به کمی کوتاه کردن دارد از این کار نترسید اما این کار را زمانی انجام دهید که فرزند شما به خوبی خوابیده باشد و سیر باشد و با استفاده از چند اسباب بازی حواسش را پرت کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *