مهمترین علت ناباروری زنان

به گزارش مهر، دکتر فاطمه سروی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ناباروری، به عنوان عدم ایجاد حاملگی پس از یکسال رابطه جنسی بدون استفاده از روشهای جلوگیری از حاملگی تعریف می شود و در بررسی علت ناباروری حتماً لازم است زن و شوهر، هر دو مورد بررسی و آزمایش قرار گیرند.
 
وی افزود: ناباروری در بانوان به دلایل مختلفی از جمله اختلالات در ارگانهای جنسی زن شامل لوله های فالوپ و تخمدانها ، ابتلا به بیماریهایی چون آندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، بیماریهای غدد مانند ترشح بیش از حد پرولاکتین ، بیماریهای تیروئیدی که منجر به اختلالات هورمونی می شود و اختلالات رحمی شامل بیماریهای مادرزادی رحم مانند اختلالات آناتومیک رحم و یا بیماریهای عفونی که منجر به بسته شدن لوله های فالوپ می شود، ایجاد می گردد.
 
سروی گفت : در حال حاضر یکی از مهمترین دلایل ناباروری در بانوان افزایش سن ازدواج و جلوگیری از حاملگی توسط زوجین به مدت طولانی است چراکه به طور طبیعی سن ۳۵ سال در بانوان به عنوان سن پیری تخمدان در نظر گرفته می شود و در صورتی که زوجین تمایل به تأخیر در حاملگی دارند بایستی با نظر پزشک و تحت نظر به مراقبتهای لازم بپردازند.
وی از عوامل محیطی مانند آلاینده ها به عنوان عامل دیگر در ناباروری یاد کرد که منجر به بروز بیشتر بیماریهای تخمدان مانند اندومتریوز می شوند که لازم است در این زمینه تدابیر بیشتر توسط مسوولین اندیشیده شود.
 
برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…
اشتراک‌گذاری
26 نظر
  1. من کیست دارم ولی اقدام کردم برای ایا من با وجود کیست باردار میشم

    1. بستگی به سایز کیست تخمدان و تخمک گذاری شما دارد.

  2. سلام ۴روزازخوردن قرص اورژانسی میگذره علایم پریودیمودارم ایاپریودمیشم

  3. سلام
    من ۴۰سالمه و شوهرم ۳۶
    آزمایشات قبل بارداری انجام دادیم و مشکلی نداشت، حدود ۴ ماهه برا بارداری اقدام کردیم اما تا الان باردار نشدم، دکتر رفتم و گفتن تا ۶ ماه دیگه اگه باردار نشدین مجدد مراجعه کنم بخاطر سنم میترسم مشکلی پیش بیاد ضمناً پریودیام غیر منظمه
    میشه لطفا راهنمایی کنین
    سپاس

    1. سلام با توجه به سن شما نباید مهلت ۶ ماهه داد باید زودتر تحت نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  4. سلام
    من ۴۰ سالمه وزنم ۷۰ و قدم ۱۶۵
    ازدواج اولم بدون دارو حامله شدم،
    قصد بارداری دارم حدود ۴ ماه برا بارداری اقدام کردیم الان دو روز از موعد پریودی من میگذره
    بعلت نامنظم بودن پریودی قرص ویتاگنوس استفاده میکنم
    آیا احتیاجی هست قرص کمک باروری استفاده کنم ضمنا فولیک اسید و زینک و عرق رازیانه هم مصرف میکنم لطفا راهنمایی کنین
    سپاس

    1. سلام اگر تا ماه آینده باردار نشدید بله بهتر است آن وقت دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  5. سلام پدر و مادر من پسر خاله و دختر خاله اند دوتا از بچه هاشون ناقص به دنیا اومدن
    من ۶ماهه باردارم غربالگری و آنومالی و که انجام دادم جنین سالم بود و مشکلی نداشت
    چن درصد امکان داره وقتی جنین به دنیا میاد مشکل داشته باشه؟؟؟

  6. سلام زن من دو روز دیرتر از ماه قبل عادت شده ایا احتمال بارداری وجود دارد یانه

  7. خسته نباشید من ۱۱روزه از عادت ماهانه گذشته خیلی ضعف دارم کمر درد دارم بعضی وقتا حالت تهوع بنظر شما باردارم

    1. تست بارداری انجام بدهید.

  8. سلام
    من برای بارداری حدود ۶ ماهه اقدام کردم اما تا الان باردار نشدم ازمایش هورمونی و سونو گرافی در روز چهارم پریودی انجام دادم ، فولکیلوها کوچکتر از ۵ میلیتر و fsh96 ,پرولاکتین ۴۲
    حالا سوال من اینه با توجه باینکه من ۴۰ سال سنم هست و یک فرزند دارم احتمال اینکه مجدد باردار بشم هست؟
    در ماه های قبل برای پریود شدن آمپول پروژسترون تزریق کردم تزریق این آمپول روی جواب آزمایش هورمونی تاثیر گذاشته؟
    سپاس

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اما اگر تا دو ماه آینده باردار نشدید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  9. بعد ازسه بار آزمایش دادن شد ۵۹۲ برام سونوگرافی نوشت دکتر مشکل چیه

  10. سلام. من ۱۲ اسفند آزمایش دادم مثبت بود بعد ۱۵ اسفند آزمایش تیتر دادم شد ۲۳۷بعدسونو دادم هیچی نشون نداد دوباره ۱۹اسفند آزمایش دادم شد۵۹۲ بعد سونوگرافی نوشت دلیلش چیه صبح ها همش حالت تهوع دارم گاهی بالا میارم

    1. سلام اگر لکه بینی و یا خون ریزی ندارید بهتر است یک هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  11. سونوگرافی انجام دادم ساک حاملگی دیده شد گفتند معلوم نیست شکل بگیر یانه داخل رحم دیده شده ولی چند روز مخصوصا صبح ها حالت تهوع دارم. برای دوهفته بعد سونوگرافی دوباره نوشتند.

  12. من یه مقدار لکه بینی داشتم سونوگرافی انجام دادم جنین رشدش خوبه ضربان قلبم داره فقط ساک حاملگی خوب بزرگ نشد چرا؟

    1. این مسئله امکان پذیر نیست باید برگه سونوگرافی رویت شود تا بتوان نظر داد.

  13. تصویر یک ساک حاملگی با دسی وایی طبیعی درکاویته رحم مشهوداست. یک رویان باضربان قلب طبیعی ومنظم fhr1236minبه همراه yolksacنرمال درمجاورت آن رویت شد. سن حاملگی بر اساسmm6.3=crlمعادل ۶هفته است باتوجه به اینکه تفاوتcrlوmsdکمتراز۵mmاست احتمال poor. outcomeمطرح بوده است وسونوگرافی کنترل به فاصله ۲ هفته بعد توصیه می‌شود. مشکل چیه؟

    1. نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد.

  14. تصویر یک ساک حاملگی با دسی وایی طبیعی درکاویته رحم مشهوداست. یک رویان باضربان قلب طبیعی ومنظم fhr1236minبه همراه yolksacنرمال درمجاورت آن رویت شد. سن حاملگی بر اساسmm6.3=crlمعادل ۶هفته است باتوجه به اینکه تفاوتcrlوmsdکمتراز۵mmاست احتمال poor. outcomeمطرح بوده است وسونوگرافی کنترل به فاصله ۲ هفته بعد توصیه می‌شود. مشکل چیه؟

  15. سلام من هفته ۷ بارداری هستم چند روز حالت تهوع شدید همش بالا میارم و اسهال هم شدم خطری برای جنین نداره چکار کنم خوب میشم

    1. سلام برای درمان اسهال از عرق نعناء، موز، کته ماست استفاده کنید باید وعده های غذایی خود را زیاد و حجم غذا را کم کنید از خوردن غذاهای چرب و پر ادویه پرهیز داشته باشید.

  16. سلام وقت به خیر.دو ماهه ازدواج کردم و قصد بارداری داشتم.۱۴ هر ماه پریود میشم.از روز ۱۰ لکه بینی صورتی رنگ داشتم گه گاهی و کمی حالت تهوع و سردرد و گرفتگی عضلات.احساس شدید خستگیم دارم.امروز ۱۴ خونی شبیه پریودی همراه دل درد دارم بی بی چکم منفی بود.خواستم بپرسم امکانش هست که این خون طبق روال قبلی خون قاعدگی باشه یا نه ممکنه باردار باشم و یا سقط اتفاق افتاده؟تشکر

    1. سلام مربوط به پریود شما است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *