مقدار مصرف کشمش در بارداری/ روزانه چقدر کشمش بخورم؟!

مقدار مصرف کشمش در بارداری حداکثر یک مشت روزانه است…

چه مقدار کشمش بخورم؟

در دوران بارداری روزانه یک مشت کشمش می‌تواند به عنوان یک میان وعده بسیار سالم و سرشار از مواد مغذی مورد استفاده قرار گیرد. کشمش می‌تواند یک میان‌وعده بسیار سالم همراه با چای، یا یک انتخاب عالی برای زمانی باشد که شدیدا نیاز به انرژی دارید. با این حال، توصیه می‌شود در مصرف کشمش زیاده‌روی نکنید.

مقدار مصرف کشمش در بارداری

ارزش غذایی کشمش در بارداری
فیبر: کشمش‌ها منبعی سرشار از فیبر هستند. کشمش به راحتی هضم می‌شود و در همه اوقات به کنترل دستگاه گوارش شما کمک می‌کند. فیبر یک بخش ضروری در رژیم غذایی شما است، اما زمانی که باردار هستید ارزش فیبر موجود در رژیم غذایی شما ۲ برابر می‌شود. به این دلیل است که در هنگام بارداری بدن شما با تجزیه و هضم غذا سازگار نیست. عدم تعادل در هورمون‌ها باعث مشکلات هاضمه متعددی می‌شود و کشمش به تنظیم این هورمون‌ها کمک می‌کند.

آهن: مزیت مهم دیگر کشمش این است که منبعی سرشار از آهن است. وجود آهن در رژیم غذایی بسیار مهم است زیرا به تنظیم جریان خون و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند و سلامت منابعی از اکسیژن را که با عبور از شش‌ها، سلول‌های خونی را حمل می‌کنند، تضمین می‌کند. این باعث می‌شود که شما مطمئن شوید ریه‌های شما سالم است و به درستی کار می‌کنند. کمبود آهن موجب نوعی از کم‌خونی به نام کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌شود.
کلسیم: یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در بدن شما، کلسیم است. این ماده معدنی مسئول سلامت استخوان، بهداشت دندان، جذب کلسترول، سلامت پوست و سلامت قلب در بدن است. کشمش‌ها منبعی سرشار از کلسیم را فراهم می‌کنند. در حقیقت، کلسیم، دو برابر افراد عادی برای زنان باردار اهمیت دارد، زیرا برای رشد استخوان کودک در رحم ضروری است. وجود کلسیم تضمین می‌کند که چگالی استخوان کودک در سطوح نرمال باقی بماند و به طور مناسب رشد کند.

کشمش مزایای متعددی را برای مادر و نوزاد به همراه دارد. هنگام مصرف کشمش در دوران بارداری، مهم است که بدانید مصرف آن چگونه بر سلامت مادر تاثیر می‌گذارد. در اینجا چند مزیت مصرف کشمش در دوران بارداری برای مادران آورده شده است:

فواید خوردن کشمش در بارداری

سلامت دندان:
کشمش‌ها سرشار از کلسیم هستند و به محافظت و مراقبت از دندان‌های شما کمک می‌کنند. به دلیل عدم تعادل هورمونی، دندان‌های شما در دوران بارداری خراب می‌شوند. مصرف کشمش می‌تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان به شما کمک کند.

تسکین یبوست:
کشمش به دلیل این‌که سرشار از فیبر است خاصیت ضد یبوست دارد و به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. یبوست در دوران بارداری، یکی از سخت‌ترین کارها در مدیریت این دوران است. مصرف کشمش در دوران بارداری، یکی از راه‌های طبیعی جلوگیری یا درمان یبوست است.

افزایش سلول‌های خون:
کشمش‌ها منبعی سرشار از هموگلوبین هستند که برای تولید گلبول‌های قرمز خون در بدن شما به کار می‌رود. در دوران بارداری، بدن شما تحت فشار و تغییرات زیادی قرار می‌گیرد، که یکی از آن‌ها تولید متناقض گلبول‌های قرمز خون است.

هضم آسان غذا:
مقدار فیبر بالای موجود در کشمش، به بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن شما کمک می‌کند.

تامین انرژی:
کشمش‌ها به عنوان یک منبع بسیار خوبی از سلامتی و گلوکز طبیعی شناخته می‌شوند، آن‌ها یک منبع عالی از انرژی هستند و این انرژی به راحتی در بدن جذب می‌شود.

جلوگیری از کم‌خونی:
کم‌خونی ناشی از کمبود شدید آهن در بدن است. کشمش‌ها سرشار از آهن هستند و در جلوگیری از کم‌خونی موثر هستند.

پیش‌گیری از سرطان:
بارداری بدن شما را در میان استرس و ضربه روحی شدید قرار می‌دهد، این امر در طولانی مدت، بر سلامت شما تاثیر می‌گذارد. سرطان می‌تواند یکی از عوارض جانبی این استرس باشد. خوردن یک مشت از کشمش به صورت روزانه، جریان خون را تنظیم می‌کند ورشد لخته‌های سرطانی را متوقف می‌کند.

جلوگیری از برگشت اسید معده:
همانطوری که در بالا ذکر شد، کشمش سرشار از فیبر است، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های وجود فیبر در بدن، توانایی جلوگیری از برگشت اسید معده می‌باشد.

چه کسانی باید از خوردن کشمش اجتناب کنند؟
اگرچه کشمش‌ها بسیار سالم هستند، اما مصرف زیاد آن می‌تواند موجب آسیب به افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت یا بیماری‌های مربوط به قند خون شوند. به این افراد توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنند تا جایگزین‌های طبیعی برای کشمش برای آن‌ها در نظر بگیرد.

اثرات جانبی مصرف زیاد کشمش در دوران بارداری:
درحالی که کشمش برای سلامتی شما بسیار مفید است، اما معایبی در مصرف بیش از حد کشمش در دوران بارداری وجود دارد. مصرف زیاد کشمش می تواند برای سلامت شما مضر باشد.

در این‌جا چند دلیلی وجود دارد که شما نباید بیش از حد کشمش بخورید:

مصرف بیش از حد کشمش در دوران بارداری، موجب افزایش قند خون می‌شود.
موجب دیابت بارداری می‌شود.
مصرف بیش از حد کشمش در دوران بارداری، می‌تواند باعث دیابت نوزاد شود و زایمان کودک را به طور طبیعی دشوار کرده و ممکن است منجر به سزارین کودک شود.
می‌تواند موجب دیابت نوع ۲ در کودک شود.
مصرف کشمش در حد اعتدال، می‌تواند یک میان وعده بسیار سالم و انرژی‌زا برای شما باشد. و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما در دوران بارداری کمک می‌کند. کشمش‌ها منبع خوبی از مواد مغذی هستند که در هماهنگی اعضای بدن به شما کمک می‌کنند. با یک متخصص تغذیه و پزشک در مورد سوپرفودهایی مانند کشمش صحبت کنید تا چیزهای بیش‌تری بیاموزید. برنامه‌ریزی برای یک رژیم غذایی سالم، یکی از بهترین روش‌ها برای تضمین بارداری سالم و به طور کلی یک زندگی سالم است.

منبع خبر : koodaket

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.