معرفی گیاه مریم گلی برای زایمان راحت!

مریم گلی به دلیل اینکه محرک رحم است باعث زایمان راحت می شود.

«گیاه مریم گلی خواص شگفت انگیزی برای سلامتی افراد به خصوص مادران باردار دارد. بانوانی که می‌خواهند زایمان طبیعی و راحتی داشته باشند می‌توانند چهار روز قبل از از زایمان، روزانه یک فنجان دمنوش مریم گلی را میل کنند.» داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، با بیان این مطلب گفت:« مریم گلی یا کلپوره گیاهی است که خاصیت‌های فراوانی دارد که یکی از مهمترین آنها راحت کردن زایمان طبیعی برای زنان است. »

مریم گلی برای زایمان راحت، زایمان آسان طبیعی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی در ادامه درباره خواص این دارو گیاهی گفت: « برای درمان اختلالات کبدی، تب و سرماخوردگی، پایین آمدن قند خون و تصفیه خون پس از جوشاندن ۲۵ گرم گل و برگ گیاه مریم گلی در یک لیتر آب آن را صاف کرده روزانه دو فنجان میل کنید. برای درمان زخم‌ها و آفت‌های مزمن دهان می‌توانید آب جوشانده غلیظ گیاه مریم گلی را با نصف مقدار آن گیاه مازو مخلوط کنید و دهان خود را با آن شستشو و ضدعفونی کنید.» بیشتر بخوانید فواید زایمان طبیعی چیست؟

او در ادامه گفت:« برای تقویت موی سر ۱۰ گرم گیاه مریم گلی را در یک لیتر آب بجوشانید موها را با آن شستشو دهید؛ این کار باعث کاهش چربی سر می‌شود و برای تقویت پوست و مو هم مفید است. ۲۰ گرم کلپوره را با ۱۰ گرم اسطوخودوس را ترکیب و در یک لیتر آب بجوشانید. این دمنوش برای درمان صرع، تشنج و آرامش اعصاب بسیار مفید است. همچنین این دمنوش شادی آور است و هضم غذا را آسان می‌کند.»

طبع مریم گلی گرم است و دارای خواص دارویی ادرار آور، قابض، ضد التهاب، بندآورنده خون، محرک، نیروبخش، ملین، ضد تشنج، پایین آورنده فشار خون، اشتهاآور، نشاط آور و… است. در موارد عفونت های مجاری تنفسی، قطع شیر، تنظیم قاعدگی، استسقاء، دردهای عادت ماهیانه، کم خونی، افسردگی، ورم کلیه، عوارض یائسگی و لاغری به کار می رود. عمل معده را تحریک می کند، به هاضمه یاری می رساند و خون را سریع تر به جریان می اندازد.

در استعمال خارجی به شکل لوسیون یا کمپرس برای ترمیم زخم ها و سرمازدگی ها و خراش های پوست استفاده می شود. تنفس دود برگ های خشک مریم گلی برای افراد مبتلا به تنگی نفس، سنگینی گوش و سرماخوردگی و اختلالات نزله و ورم های حلق ناشی از سرماخوردگی مفید است.

مریم گلی محرک رحم است و برای تسکین دردهای قاعدگی و درمان مشکلات قاعدگی و درمان مشکلات قاعدگی و در درمان گرگرفتگی های دوران یائسگی بانوان استفاده می شود.البته مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، باید کمتر از این دمنوش استفاده کنند زیرا باعث کاهش شیر می شود.

منبع خبر : برگرفته از yjc

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *