دوفاستون روزی دو عدد

نحوه مصرف قرص دوفاستون برای تنظیم پریود

۵ ساله که ازدواج کردم و ۲ ماهه برای بارداری اقدام کرده ام. تمام آزمایشات قبل از بارداری را انجام دادم که طبق نظر پزشک معالجم هیچ مشکلی ندارم. اما قرص دوفاستون رو به دلیل نامنظم بودن عادت ماهیانه تجویز کرد. از روز ۱۶ قاعدگی روزی ۱ عدد. به گفته دکتر معالج بعد از اتمام دوره اول ۳ تا ۵ روز بعد باید پریود بشم اما تا امروز که ۸ روز گذشته خبری نیست. آیا عقب انداختن پریود با قرص دوفاستون طبیعی یا باردار شدم؟، طریقه مصرف قرص دوفاستون برای تنظیم قاعدگی به چه صورت است؟ من شنیدم برای تنظیم قاعدگی دوفاستون را روزی دوتا باید مصرف کنیم چرا دکتر یکی تجویز کرده؟

طولانی شدن پریود بعد از مصرف دوفاستون

پاسخ:
سلام، بله امکان بارداری وجود دارد و جهت تأیید یا عدم تأیید بارداری باید تست بارداری از نمونه خون بدهید.

عقب انداختن پریود با قرص دوفاستون

قرص‌ ۱۰ میلی‌گرمی دوفاستون (Duphaston) برای درمان موارد بسیاری که در نتیجه‌ی فقدان پروژسترون ایجاد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد، این موارد شامل اختلالات قاعدگی مانند آمنوره ثانویه (سیکل قاعدگی که متوقف شده است، نامنظم است یا اصلا اتفاق نیفتاده است)، دیس منوره یا قاعدگی دردناک، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی رحمی غیرطبیعی است که به جای آنکه در پایان دوره قاعدگی رخ دهد در طول قاعدگی رخ می‌دهد. قرص‌های دوفاستون ۱۰ میلی‌گرمی برای درمان آندومتریوز (رشد بافت آندومتر در خارج از رحم که باعث درد و خونریزی می‌شود)، ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز تجویز می‌شوند. این قرص‌ها اثر محرک استروژن بر اندومتر را نیز رفع می‌کنند و بنابراین، احتمال سرطان اندومتر را در زنان کاهش می‌دهند (سرطان ممکن است در پاسخ به استروژن در زنانی که به‌دلیل علائم منوپوز از طریق هورمون جایگزین درمان می‌شوند ایجاد شود).

طریقه مصرف قرص دوفاستون برای تنظیم قاعدگی

قرص دوفاستون برای بیماری های متفاوتی تجویز می شود و نمی توان یک نسخه کلی برای طریقه مصرف دوفاستون پیچید. لذا توصیه می شود اگر برای شما قرص دوفاستون تجویز شده است آن به نحوی که پزشک ذکر کرده است مصرف نمایید. اما در حالت کلی قرص دوفاستون را از روز ۱۶ عادت ماهانه و به مدت ۱۰ شب و در هر شب ۱ عدد مصرف می کنند. و در حالت کلی ۳ الی ۷ روز بعد از قطع مصرف دوفاستون پریودی رخ می دهد.

مطلب پیشنهادی: دیدروژسترون با نام تجاری دوفاستون (Duphaston) چیست و چطور عمل می کند؟

قرص دوفاستون شبی دو عدد

نکات مهم در رابطه با نحوه مصرف دوفاستون

  1. در صورتی که قرص دوفاستون را برای درمان نازایی مصرف می کنید، بهتر در بین دو قاعدگی نزدیکی کنید.
  2. جهت مصرف قرص دوفاستون فقط به نظر پزشک عمل کنید و مصرف قرص دوفاستون با نسخه های کلی اجتناب کنید.
  3. در صورت قراموشی یک نوبت قرص دوفاستون اگر به نوبت بعدی نزدیک هستید، از نوبت فراموش شده چشم پوشی کنید و هیچگاه دوز مصرف دارو را دو برابر نکنید.
  4. در صورت داشتن سابقه حساسیت به قرص دوفاستون با پزشک خود مشورت کنید.

دوفاستون چگونه عمل می‌کند؟

قرص دوفاستون ۱۰ میلی‌گرمی حاوی دیدروژسترون (مشتق مصنوعی هورمون زنانه پروژسترون) است، یعنی ساختار شیمیایی آن بسیار به پروژسترون طبیعی شباهت دارد و به‌همین دلیل، کاربرد مشابه پروژسترون دارد. پروژسترون طبیعی طی فاز دوم سیکل قاعدگی توسط تخمدان‌ها تولید می‌شود. این هورمون بر اندومتر (جدار رحم) تاثیر می‌گذارد و فاز تکثیری را به فاز ترشحی تبدیل می‌کند. اندومتر که در پاسخ به استروژن در اولین فاز سیکل قاعدگی نازک شده، دیگر رشد نمی‌کند و شروع به ترشح هورمون دیگر پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری (در صورت بارداری) می‌نماید، در صورت نبود بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون کاهش می‌یابد و اندومتر تخریب می‌شود (قاعدگی رخ می‌دهد). در صورتی‌که فقدان پروژسترون طبیعی، نظم قاعدگی را برهم بزند یا مشکلاتی مانند آمنوره ثانویه و خونریزی رحمی غیر طبیعی ایجاد کند عملکرد دیدروژسترون در قرص دوفاستون ۱۰ سیکل قاعدگی را منظم می‌کند؛ این قرص با تحریک اندومتر برای آماده‌سازی رحم برای بارداری و حفاظت از بارداری در درمان ناباروری و سقط جنین ناخواسته نیز موثر است. دوفاستون ۱۰ بر سراسر اندومتر اثر می‌گذارد و از رشد اضافی سلول‌های آن جلوگیری می‌کند.

ترکیبات دوفاستون چیست؟

قرص ۱۰ میلی گرمی دوفاستون حاوی دیدروژسترون (یک مشتق مصنوعی از هورمون جنسی زنانه‌ی پروژسترون) است که برای درمان مسائل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از فقدان پروژسترون طبیعی به وجود می‌آیند.

مطلب پیشنهادی: قرص دوفاستون و پریود | دوفاستون خوردم پریود نشدم!

چه تفاوتی بین دوفاستون (دیدروژسترون) و پروژسترون طبیعی وجود دارد؟

قرص‌های ۱۰ میلی‌گرمی دوفاستون حاوی دیدروژسترون است که ساختاری شبیه یه پروژسترون طبیعی دارد. اما، بر خلاف پروژسترون طبیعی، به آسانی جذب می‌شود و می‌توان آن‌را به‌صورت قرص و با دوزهای مختلف مصرف نمود، در حالی‌که پروژسترون طبیعی به‌راحتی در دستگاه گوارش جذب نمی‌شود و تا همین اواخر از طریق تزریق قابل کنترل بود. اما اکنون، شکل جدیدی از پروژسترون، با مولکول‌های کوچک‌تر و قابلیت جذب بیشتر در دسترس بیماران است. دوفاستون ۱۰ می‌تواند در صورت فقدان پروژسترون طبیعی در بدن و ایجاد اختلالات قاعدگی و اندومتر، جایگزین پروژسترون شود تا با اثر استروژن در بدن مقابله کند و خطر سرطان اندومتر را کاهش دهد. اما، بر خلاف دیگر پروژسترون‌های مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مثبت استروژن مانند جلوگیری از پوکی استخوان و تنظیم کلسترول، تداخلی ندارد و به لحاظ شیمیایی نیز با تستوسترون در ارتباط نیست و بنابراین تاثیرات منفی مردانه نیز در بدن ایجاد نمی‌کند.

درمان اندومتریوز با دوفاستون

طی یک دوره قاعدگی طبیعی، پروژسترونی که به وسیله تخمدان‌ها تولید می‌شود بر اندومتر تاثیر می‌گذارد و رشد آن‌را متوقف می‌کند و باعث می‌شود که هورمون‌ها و پروتئین‌های لازم برای حفظ بارداری ترشح شوند. در صورت عدم بارداری، سطوح استروژن و پروژسترون پایین می‌آید و اندومتر تخریب می‌شود و خونریزی قاعدگی رخ می‌دهد. اندومتریوز رشد بافت اندومتر در بخش خارجی رحم است که مانند اندومتر رحم عمل می‌کند و پاسخ آن به پروژسترون نیز به همان ترتیب است. دوفاستون ۱۰ بر اندومتر در همه‌ی نواحی اثر می‌گذارد و از رشد آن جلوگیری می‌کند و علائم اندومتریوز از جمله درد و خونریزی را از بین می‌برد.

منبع خبر : پارسه گرد

اشتراک‌گذاری
67 نظر
  1. سلام من ده ساله که باردار نمیشدم و یکبار ای وی اف و … کردم نشد . در سال ۹۵ تو ماه فروردین دیدم لک بینیام قطع نمیشه یه ازمایش بارداری دادم دیدم باردارم یکماه و نیم . در تیرماه که ۴ ماهه بودم بدلیل پارگی کیسه اب بچم سقط شد . ضمنا در دورانی که باردار بودم مرتب خونریزی ناگهانی یا لک بینی داشتم که با دارو رفع نشد . الان در ۶ مهر پریود شدم ۱۲ مهر پاک شدم . طبق روال من همیشه از روز ۱۶ عادت قرص دوفاستون روزی دوتا میخورم . هنوز شانزدهم عادتم نشده بود بفاصله یه هفته پاکی . دوباره خونریزی کردم خیلی شدید . ولی روز شانزدهم پریود قبلیم قرص دوفاستون رو شروع کردم . بااینکه خونریزی هم دارم . سوالم اینه که این خونریزی غیر طبیعی که دارم روز شانزدهم این خونریزی . دوفاستون رو بخورم یا نه ؟؟ شدبدا خواهشمندم جوابمو بدین . دکترم تا یکماه نیس . نمیدونم از کی راهنمایی بگیرم . ممنون میشم جواب بدین

  2. زهره خانوم باید اجازه بدی پریودت تموم بشه و بعد دوباره از روز ۱۶ پریودت دوفاستون را شروع کنی. یکی از عوارض دوفاستون کم شدن یا زیاد شدن خون قاعدگی و تغییرات هورمونی است.

  3. سلام من بیست سالمه پریودم نامنظم بود دکترم قرص دوفاستون روبهم دادن ک ۲۵روز بعداز قاعدگی ب مدت ۱۵شب یدونه بخورم,الان دوماه ک مصرف میکنم این قرص رو ولی هنوز منظم نیس پریودم,دلیلش چی میتونه بوشه?ایا ادامه بدم یانه?

  4. اونهایی که پریودشون نامنظمه با چند دوره استفاده از این قرصهای هورمونی برای همیشه خوب نمی شن و معمولا باید طولانی مدت استفاده کنند چون تنبلی تخمدان دارند ورزش و گیاهخواری به تنظیم پریود خیلی کمک می کنه.

  5. ساله متاهل.مهر ک پریود شدم دیگه نشدم اولای آذر رفتم دکتر و قصد بارداری دارم.ی امپول پروژسترون زدم ۹روز بعدش پری شدم.دفاستون از روز۱۵تا۲۴ پریودی شبی دوتا خوردم طبق دستور.اما الان ۶ روز از پریودیم گذشته طبق تاریخ قبل.و ۱۳ روز از مصرف قرص و هنوز پریود نشدم.خیلی نگرانم بار اول بود قرص میخوردم.چیکارکنم بیشتر صبر کنم تست هم منفی بود.

    1. بهتره ۱۰ روز صبر کنید اگر پریود نشدید تست بیبی چک بدهید.

  6. سلام
    خسته نباشید
    دوره های پریود من نامنظم و بین ۳۵ تا ۵۰ روز بود. به دکتر مراجعه کردم و قرص دوفاستون برام تجویز کرد که از روز ۱۵ دوره به مدت ۱۰ روز و روزی دو عدد بخورم. دوره اول که تموم شد بعد از ۵ روز پریود شدم ولی ۱۱ روز خونریزی داشتم و بعد از اون هم لکه بینی دارم. البته مقدار لکه بینی کمه. روزی یه لکه. الان دوره دوم دوباره قرص رو شروع کردم ولی نگرانم خیلی. دکترم گفت این اتفاق که افتاده یعنی احتمال اینکه باردار بشم خیلی ضعیفه. واقعا اینطوره؟ به نظرتون علت این اتفاق چی می تونه باشه؟ ممنون میشم اگر حقیقت رو بهم بگید

    1. سلام ممنون خیر نمیشود گفت احتمال بارداری ضعیفه باید شما آزمایشات کامل هورمونی را در زمان پریود انجام دهید واینکه برای منظم شدن پریود شما باید داروی دیگری برای شما تجویز نماید که به بدن شما سازگارتر باشد احتمالا قرص دوفاستون برای شما مناسب نبوده پس نگران نباشید و استرس نداشته باشید ودر تایم تخمک گذاری برای بارداری اقدام کنید.

  7. سلام من دوساله متاهل هستم قاعدگی نامتظم دارم قبلا کیست داشتم ولی برج ۱۱پریودشدم بعدبرج ۱۲،سونوگرافی وازمایش رفتم جواب سالم بودوکیست نداشتم،ولی سه ماه پریودنشدم وبرج ۲پریود شدم،دکترهم بهم برج ۱۲قرص دوفاستون شبی ۲عدد ازروز ۱۵قاعدگی تجویز کرده مصرف کنم ،دوشب هست مصرف میکنم لکه بینی دارم؟؟؟ادامه بدم مصرف مو؟کیست ندارم پس چرادوباره پریودم نامنظمه؟

    1. سلام دوست عزیز طبق گفته شما در برج ۱۱ و برج ۱۲ و برج ۲ شما پریود شدید پس چطور فرمودید که ۳ ماه پریود نشدید بهتره شما برای بارداری اقدام کنید.

  8. سلام
    من بعلت نامنظمی پریود به دکتر مراجعه کردم و به من گفتن که از روز ۱۶ پریود به مدت ۱۰روز هر روز دو عدد دوفاستون بخورم. اولین بار روز ۱۶ دوره من دقیقا تاریخ ۱۲ اسفند بود. اما به من گفته شد که از این به بعد مصرف ده روز قرص را از تاریخ ۱۲م هرماه شروع کنم. که در سایت شما و بقیه سایت ها فهمیدم که گویا می بایست هر ماه در ۱۶ دوره قاعدگی مصرف را آغاز می کردم. متاسفانه ۳ دوره است که قرص را با این منوال مصرف می کردم. ماه آخر تاریخ شروع قرص من که ۱۲ اردیبهشت بود روز ۱۸ پریود من میشد. حالا که قرص ها را تمام کرده ام ۷ روز گذشته و هنوز پریود نشده ام و ۳۵ روز از آغاز پریود ماه قبل من گذشته است. به نظرتان چه کتم؟ تا کِی منتظر بمانم که پریود شوم و اگر نشدم چه کنم؟
    سوال دوم اینکه به نظرتان از این به بعد ۱۶ م پریود هر ماه شروع به مصرف قرص کنم یا آن طور که دکترم گفته روز ۱۲ ماه شمسی به طور ثابت شروع قرص را آغاز کنم؟
    درضمن قصد دارم که اگر خدا بخواهد دو ماه دیگر برای بارداری اقدام کنم.
    عذرخواهی می کنم از طولانی شدن سوال. ممنونم.

    1. سلام شما تا هفته آینده برای پریود شدن زمان دارید بهتر است از روز ۱۶ سیکل قاعدگی قرص دوفاستون را مصرف کنید.

  9. سلام من به دلیل نامنظم بودن پریود و لکه بینیکه دلیلش تخمدان پلی کیستیک یکطرفه بود دکتر قرص مدروکسی پروژستروناز شب ۱۵ ده شب و متفورمین تجویز کرد .تا دو ماه منظم شد ولی همیشه خستگی و تهوع درد ددور ناف داشتم تا اینکه ماه سوم که اقدام به بارداری داشتم یک هفته جلو افتاد و دکتر دوفاستون به جای مدروکسی و کلومفین از روز سوم به مدت ۵ شب داد.ولی این ماه هم ۸ روز جلوتر پریود شدم.خیلی نگرانم .لطفا راهنمایی کنین آزمایش هورمونی و کلی دادم سالم بود .

    1. سلام دوست عزیز نگران نباشید پروسه درمانی خود را زیر نظر پزشک معالج خود ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  10. سلام من تقریبا بیشتر از یک ساله که به تجویز پزشک قرص دوفاستون میخورم به خاطر تاخیر در پریودیم که به علت تخمدان پلی کیستیکه تا دوماه پیش خیلی خوب بود و من از روز ۱۶ دوره پریودیم روزیریه قرص به مدت ۱۰ شب میخوردم و بعد دو سه روز از اتمام قرص پریود میشدم اما الان حدود دو ماه هست که فواصل خیلی طولانی میفته ماه قبل که بیشنر از ده روز زمان برد تا پریود بشم این ماهم نه روز گذشته هنوز نشدم باردار هم نیستم تمام علایم پریودی رو دارم ولی از هیچی نمیشه..لطفا راهنماییم کنین

  11. سلام یه سوال جوابم رو بدین . چرا من که پریودیم منظمه و کیست هم دارم البته کوچیک دکتر دوفاستون رو بهم داده اخه این قرص دوفاستون چرا پریود میکنه . من موندم والا .??????????

  12. من ۲۴سالمه الان۵ماه برای بارداری اقدام کردم از وقتی اقدام کردم پریودم عقب میافته دکتر رفتم بهم قرص دوفاستون داد از شب۱۶پریودی تا۱۰شب بخورم.ماه اول که دوفاستون خوردم ۶روز بعدش پریود شدم ولی این ماه که خوردم ۱۵روز از آخرین قرص میگذره ولی هنوز پریود نشدم چیکار کنم?

    1. تست بیبی چک انجام دهید ممکن است باردار باشید.

  13. سلام
    امروز روز ١٤ پريود من هستش هميشه پريود منظم داشتم اين ماه به علت مسافرتي كه دارم مجبورم تاريخ پريودمو عوض كنم تاريخ پريودم ميشه ١٥ شهريور ميخوام يا ١ هفته قبلش بشم يا بعد از ٢٤شهريور كه از سفر برميگردم.قرص دوفاستون هم تهيه كردم ولي نحوه استفادشو براي جابجايي بلد نيستم.ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد.

  14. سلام
    امروز روز ١٤ پريود من هستش هميشه پريود منظم داشتم اين ماه به علت مسافرتي كه دارم مجبورم تاريخ پريودمو عوض كنم تاريخ پريودم ميشه ١٥ شهريور ميخوام يا ١ هفته قبلش بشم يا بعد از ٢٤شهريور كه از سفر برميگردم.قرص دوفاستون هم تهيه كردم ولي نحوه استفادشو براي جابجايي بلد نيستم.ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد.

    1. سلام از قرص دوفاستون نمی توانید استفاده کنید باید از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  15. سلام من متاهلم اين ماه پريودم براي اولين بار ١٧روز طول كشيد البته كم وبيشترش لكه بيني بود ازمايش بارداري و سونو دادم چيزي نبود دكتر دوفاستون تجويز مرد الان دارم مصرف ميكنم اما به اين كه اسپرم به داخل رحم رفته شك دارم چون نزديك مهبلم بود بنظرتون اگه قرص اچ دي مصرف كنم باز بهم ميخوره پريودم يامصرف نكنم؟ اخه دكترم گف مواطب باش به پاتم بخوره حامله ميشي چون سنت برا بارداري مناسبه

    1. سلام نیازی به مصرف قرص اچ دی نیست زیرا برای شما عوارض جانبی دارد اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از بسته کامل قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  16. سلام
    ۱۸برج ۷پریودشدم
    رفتم دکتربرابارداری،سونو دادم تخمک هام یکیش۱۲بودیکیش۱۳٫دکترقرص دوفاستون ۱۰تابهم داد شبی ۱بخورم
    ۷روزه قرصم تموم شده وهنوز پریودنشدم ۴روز عقب افتاده،دیشب تست زدم منفی بود،سینه هام هم تیرمیکشه یهو
    پریودیم هیچوقت عقب نمیشد
    خیلی فکرم درگیرشده
    راهنمایی کنین،باتشکر

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمال بارداری وجود دارد بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  17. من سندرم پلی کیستیک دارم و طی سنوگرافی قبلی معلوم شد که جداره رحمم کمی زخامتش بالاست. دکتر قرص دوفاستون نوشتن و روش برام داروخانه نوشته شبی ۲ عدد
    کلا ۳۰ تا قرص برام نوشتن. میخواستم بپرسم ایا باید ۱۵ روز بخورم شبی ۲ عدد؟

    1. سلام معمولا قرص دوفاستون از روز ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب تجویز می شود بهتر است با پزشک معالج خود تماس گرفته و طبق دستور پزشک معالج خود از دارو استفاده کنید.

  18. با عرض سلام.من بعد از بارداری دوم دچار لکه بینی شدم و پریودم ۱۰ تا ۱۲ روز طول میکشید متاسفانه بعد سه سال الان دکتر رفتم و برای من مدفورم تجویز کردن بع از اتمام دوره استفاده پریودم ۶ روز طول کشید اما بعد ۷ روز دوباره دچار لک بینی شدم به مدت ۵ روزوبعد ۷ روز دیگه پریود شدم .دوباره به دکتر مراجعه کردم و برای من دوفاستون تجویزکردن که از روز۱۱ بارداری روزی ۲ عدد بخورم.دکترم نگفتند چند شب مصرف کنم آیا باید هر دو بسته رو مصرف کنم.چند ماه باید مصرف کنم.ممنونم از محبتتون.

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص دوفاستون استفاده کنید.

  19. سلام و خسته نباشید
    من ۲۴سالمه و از اولش پریودام نامنظم بودن که بعد از سونوگرافی تشخیصpcoداده شد و چندسال متفورمین مصرف کردم اما بطور نامنظم؛الان دوماه پریود نشدم و قبلا بخاطر پریود نامنظم دکتر بهم دوفاستون دادن که بعد از مصرف یک دوره به طور منظم عادت میشدم؛ایا من الان میتونم قرص دوفاستون مصرف کنم؟
    پرولاکتینم هم بالا هست.

    1. سلام بله می توانید برای منظم شدن پریودی خود از قرص دوفاستون استفاده کنید.

  20. سلام دکتر به من ۱۰عدد قرص دوفاستون داده بودااز۱۵پریود ولی به دلیل اشتباه داروخانه من قرصو از۵ام استفاده کردم به مدت ده روز الان یه هفته ازپریودم گذشته pcoهستم یااحتمال بارداری هس یاقرصا بهم ریخته پریودم رو

    1. سلام برای اطمینان بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  21. سلام من سوال آخری روپرسیدم من تست زدم بعد۰ ۱روزعقب افتادن منفی بود الان چیکارکنم صبرکنم خودم پریودبشمیا حتما به دکترمراجعه کنم استفاده غلط ازدوفاستون باعث شده پریودنشم؟چون نهایت تا ده روزتاخیر پریودمیشدم
    یکی هم میتونم بجای اون ،این ماه خودم از۱۵پریودم دوفاستون مصرف کنم ؟فقط بامصرف دوفاستون وتنظیم پریودمیشه حامله شد یا تحریک تخمگ گذاری حتما لازمه؟ببخشین طولانی شد

  22. سلام من سوال آخری روپرسیدم من تست زدم بعد۰ ۱روزعقب افتادن منفی بود الان چیکارکنم صبرکنم خودم پریودبشمیا حتما به دکترمراجعه کنم استفاده غلط ازدوفاستون باعث شده پریودنشم؟چون نهایت تا ده روزتاخیر پریودمیشدم
    یکی هم میتونم بجای اون ،این ماه خودم از۱۵پریودم دوفاستون مصرف کنم ؟فقط بامصرف دوفاستون وتنظیم پریودمیشه حامله شد یا تحریک تخمگ گذاری حتما لازمه؟ببخشین طولانی شد

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است از داروهای تحریک تخمک گذاری با تجویز پزشک استفاده کنید.

  23. با سلام . من pco هستم . دکتر برام دوفاستون تجویز کرد . پریودم منظم شد ولی این ماه پریود نشدم . باوجود گذشت ۱۴روز از اتمام قرص . آزمایش بارداری هم دادم منفی بود . میخواستم بدونم علت این پریود نشدن چی میتونه باشه؟ . من ۵ماهه که دوفاستون میخورم و همیشه مرتب بوده

    1. سلام اگر قصد بارداری دارید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما داروی دیگری جایگزین شود .

  24. سلام خسته نباشید من۱۹سالمه ومجردم هستم تنبلی تخمدان دارم دکتر بهم متفورمین با دفاستون تجویزکردن ماه پیش ۳تاازقرص متفورمین خورده بودم که پریودشدم تاریخشم۱۹ماه پیش بوددکترم بهم گفته بودکه ازشب۱۴قائدکیم شبی ۲تاقرص دفاستون بخورم تا۱۰شب منم خوردم الان ۱۱روزمیشه که قرصام تموم شده ولی پریودنشدیم میشه راهنمایی کنیدچیکارکنم ممنون

    1. سلام نگران نباشید تا ۳ روز دیگر زمان برای پریود شدن دارید.

  25. سلام من يك سال ازدواج كردم پريودام از قبل نامنظم بوده ولي بعد ازدواج ۵تا يك هفته دير ميشد ولي اين ماه اصلا پريود نشدم دكتر رفتم دوفاستون روزي دو عدد تا پنج روز داده ولي يه هفته گذشته والي پريود نشدم همزمان اسپينولاكتون هم نصف شب نصف صبح استفاده ميكنم ۲۲سالمه نميدونم بايد جلوگيري كنم چون هنوز آمادگيشو ندارم ميترسم هم صبر كنم واقعا دارم ديونه ميشم

  26. سلام خسته نباشدمن الایکسال پنج ماه ازدواج کرزم واقدام به بارداری کردم قبل ازدواج پریودیم منظم بودولی الان نامنظم شوده گاهی اوقات مثال بجای ۳۰روزپریودبشم ۳۵روزیا۴۵،یا۵۰،۵۵،۶۰روزطول میکشه تاپریودیم رفتم دکترازمایش انجام دادم کیست ریزتخمدانی دارم قرص دوفاستون برام نوشته ازشب ۱۵به مدت پنج شب ایااین قرص کمک به بارداری هم میکنه ممنون

    1. سلام بله این قرص با منظم کردن پریودی شما و به این شکل با مشخص شدن زمان تخمک گذاری به باردار شدن شما نیز کمک می کند .

  27. سلام خسته نباشید منم ۲۸ سالمه و ۳ ساله ازدواج کردم
    قصد بارداری داشتم ب دکتر مراجعه کردم ک ب علت نامنظم بودن پریودم دکتر قرص دوفاستون واسم تجویز کردن ک ۱۶ روز بعد از اولین روز پریودم ب مدت ۱۰ شب قرص بخورم ۴ بسته قرص دادن واسه ۴ ماه
    سوال من اینه ک با مصرف چند دوره از این قرص من میتونم باردار بشم
    ممنون میشم اگه پاسخگو باشید سپاس

    1. سلام از ماه اول می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  28. سلام دو سال عروسی کردم مشکل پیسیو دارم ۷ماه قرص دوفاستون مصرف میکنم این ماه دو روز بود مصرف دارو شروع کرده بود که لکه بینی دارم اولش خون ابه بود بعد ۶ روزه ترشح قهوه ای رنگ دارم مصرف دارو رو یطع نکردم به هفته به پریود موتده

  29. سلام ،من دارای پریود نامنظم هستم به دکتر مراجعه کردم قرص دوفاستون رواز۱۱ پریودی به مدت ۱۴ روز داد ولی من از روز ۱۴ شروع کردم و ۱۴ روز خوردم در طی مصرف قرص هر چند روز در میان ترشحات خونی مشاهده میکردم و الان هم که ۹ روز از مصرف قرص میگذره هنوز پری نشدم در ضمن دیشب دوباره ترشح خونی دیدم ،در ضمن اقدام به بارداری هم کرده ام .امروز تست بیبی چک منفی شد
    به نظرتون چند روز دیگه باید صبر کنم و چرا ترشحات خونی دارم ?

    1. سلام تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  30. سلام من پریودی های نامنظمی داشتم که با خوردن دوفاستون سه ماهه مرتب شدم تا الانم اقدام کردم واسه بارداری ولی نشد به نظر شما الان که منظم شدم احتمالش هست باردار بشم؟ ممنون میشم ازتون جوابمو بدین

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  31. سلام خسته نباشید ..من ۷ فروردین پریود شدم تا ۲۵ فروردین،برای اولین بار پریود طولانی داشتم رفتم دکتر کلی آزمایش و تست پاپ اسمیر و سونگرافی انجام دادن گفتن همه چی خدارشکر سالم .برام قرص دوفاستون تجویز کردن برای پریودی بعدی…من دوباره ابن ماه پریود شدم بعد ۱۰ روز خونریزی ۲روز لکه داشتم دوباره پریود شدید شدم انگار روز اول پریودی من قرص استفاده نکردم(چون اصلا پیدا نکردم ،کلی داروخانه گشتم ) یعنی ۱۶ روز رد کردم دیگه ترسیدم قرص نخوردم…….حالا نمیدونم چی کار کنم ….کی قرص بخورم ؟صبر کنم کامل پاک بشم دوباره که پریود شدن ۱۶ روز بشمارم بعد قرص بخورم ….یا اینکه از الان قرص جلوگیری بخورم دیگه دوفاستون نخورم؟….

  32. سلام خسته نباشیددکتربهم قرص دوفاستون دادکه از۱۵قاعدگیم بخورم اماداروخونه هانداشتن تموم کرده بودن الان ۹روزه ازعادت ماهیانه نشدم الان بخورم عیب نداره

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  33. سلام ۲۴سالمه و متاهل.چهل روز پریودم .همیشه نامنظم .میخوام قرص دوفاستون بخورم نمی دونم چطور استفاده کنم اگه میشه راهنمایی کنید.یک سال اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم .چند ماه از این قرص استفاده کنم پریودم منظم میشه؟؟

    1. سلام به این شکل نمی توان دارو تجویز کرد من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  34. سلام ۳۳ سالمه،برای بارداری اقدام کردم تمام آزمایشام و سونوم خوب بود حتی مشکل پریودی نداشتم،اما دکتر برای اینکه زودتر نتیجه بگیرم تو دوره درمان متفورمین و دوفاستون،سه ماه ی که استفاده کردم پریودیم چند روز عقب میوفتاد اما پریود میشدم،اما از وقتی قرص ها رو قطع کردم پریودیم نامنظم شده،ماه اول بعد قطع ۱۰ روز عقب انداختم و لکه بینی داشتم تا ۳۱م تیر شدم،اما ماه دوم ۲۰ مرداد شدم،این ماه ۱۵ روز انداختم عقب نشدم فقط گاهی لکه بینی دارم،بی بی چک هم چندبار زدم منفی بوده
    لطفا راهنماییم کنید
    سپاس

    1. سلام برای منظم شدن پریود خود از قرص دوفاستون استفاده نمایید.

  35. سلام وقت بخیر آیا ممکن کسی که ۱۰ روز عقب انداخته و بعد از ۱۰ روز دچار لکه بینی بشه با وجود اینکه بی بی چک منفی شده باز باردار باشه؟

    1. سلام اگر شخص بعد از ۵ روز دچار خون ریزی نشود باید مجدد از تست بی بی چک استفاده کند.

  36. سلام خسته نباشید دکتر به خاطر نامنظم بودن پریودم برام قرص دوفاستون تجویز کرده از روز ۱۵ قاعدگی باید مصرف کنم تعداد قرص هم ۲۰ عدد هست میخواستم بدونم باید همه ی قرصارو مصرف کنم تموم شه یا فقط ۱۰ شب؟

    1. سلام باید ۱۰ شب از قرص دوفاستون استفاده نمایید.

  37. ایا خوردن قرص دوفاستون در جواب ازمایش بارداری مشکلی اینجاد نمیکنه؟

    1. خیر مشکلی ندارد.

  38. ایا خوردن قرص دوفاستون در جواب ازمایش بارداری مشکلی اینجاد نمیکنه؟

  39. سلام برای من ۲ عدد در ۵ روز تجویز شده باید از روزی که پریود میشم ۲۰ روز حساب کنم‌بعد استفاده کنم یا نه زمانی که پریودم قطع شد ۲۰ روز بعد مصرف کنم

  40. سلام اخرین پربودی من۶ شهریور بوده و۲۰شهریورکرونا گرفتم تا حدودی سخت بود و۳ هفته سخت بیمار بودم بعد از اون تا الان که دوم اذرماه هست پریود نشدم تمام مدت درد شدید شکمی و کمردرد دارم مثل وقتی پریود میشدم ولی از پریودی خبری نیست ماه اول بی بی چک زدم منفی بود توروخدا بگین چیکارکارکنم دوفاستون میشه بدون پریودی مصرف کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *