فواید استفاده آلوئه ورا در ماسک مو

مزایا و فواید استفاده از ماسک مو آلوئه ورا و نحوه ساختن آن

آلوئه ورا یک ماده ابدار و با طراوت است که در اقلیم های آفتابی (آب و هوای آفتابی) در سراسر جهان رشد می کند. برگهای گوشت دار این گیاه حاوی ژلی است که در داروهای طبیعی کاربردهای بسیاری دارد. این گیاه بیشتر برای کمک به تسکین پوست آفتاب سوخته و سایر زخم های سطحی شناخته شده است ، با این حال تحقیقات جدید نیز در حال شروع به کشف سایر مزایای سلامتی می باشد. آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ویتامین های مغذی اش، به عنوان درمانی برای موها و پوست های خشک(خشکی مو و پوست) محبوبیت زیادی پیدا کرده است.تحقیقات نشان داده است که این ممکن است به رفع شوره سر کمک کند و همچنین ترکیبات گیاهی ان ممکن است به تقویت موهای سالم تر کمک کند.

در اینجا به فواید استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو ، دستور العمل ها و مراحل درست کردن و روش های دیگر استفاده از این ماده طبیعی در موهایتان می پردازیم.

فواید استفاده آلوئه ورا در ماسک مو

تحقیقات بسیار کمی به طور خاص به فواید آلوئه ورا برای موها پرداخته است. اما منبع تحقیقی قابل اعتمادی نشان می دهد که آلوئه ورا به روش های مختلفی می تواند مفید باشد:

  • اقدامات ضد التهابی ای که ممکن است به کاهش سوزش پوست سر کمک کند
  • اثر مرطوب کنندگی
  • محتوای آنزیم و اسیدهای چرب که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند
  • ویتامین های C ، E ، B-12 ، اسید فولیک و کولین که ممکن است به تغذیه و تقویت مو کمک کند

آیا آلوئه ورا برای یک نوع خاصی از موها مناسب است؟

هیچ تحقیقی در مورد آلوئه ورا که نشان دهد برای یک نوع خاصی از موها مناسب است وجود ندارد. با این حال، متخصصان مراقبت از مو در صورتی که اگر شما دارای موارد زیر باشید ممکن است آلوئه ورا را توصیه کنند:

  1. موهای روغنی
  2. موهای شکننده ، خشک یا آسیب دیده
  3. موی فرفری
  4. موهای طبیعی(موهای طبیعی به بافت و نه رنگ اشاره دارد)
  5. امتحان کردن ژل آلوئه ورا در موهای شما ممکن است بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا این برای شما مفید است یا خیر باشد.ممکن است بعد از استفاده از ژل در موهایتان متوجه یک پوسته شوید ، بنابراین حتما بعد از استفاده از ان به عنوان نرم کننده یا ماسک مو آن را کاملاً بشویید.

طرز تهیه ماسک مو آلوئه ورا

ماسک مو یک روش درمانی ترکیبی است که می تواند به چندین روش برای موهای شما مفید باشد.

از آنجا که ماسک های مو اغلب حاوی روغن و مواد نرم کننده ی بیشتری نسبت به نرم کننده های معمولی هستند و همچنین آنها را برای مدت زمان طولانی تری بر موهای خود می گذارید ، ممکن است باعث بهبود و ترمیم قوی تری نسبت به روش معمول شما در مراقبت از موی خود باشد. انواع مختلف ماسک های مو را می توانید در داروخانه یا بصورت آنلاین خریداری کنید ،و همچنین میتوانید خود ان ها را  بسازید.می توانید ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک ماسک موی ساده و در عین حال موثر داشته باشید.روغن نارگیل ممکن است به موهای شما کمک کند که نرمتر شوند(تا احساس نرمی بکنند) و استحکام و درخشندگی را تقویت می کند.همچنین ممکن است به کاهش پیچ خوردگی محکم موها کمک کند.

در اینجا مراحل تهیه این ماسک آورده شده است.

ماسک مو آلوئه ورا DIY و نارگیل

ترکیبات خود را فراهم کنید:

۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (تازه یاخریداری شده از فروشگاه(یعنی خانگی نیست)) و ۱ قاشق غذاخوری. از روغن(نارگیل)

اگر از روغن نارگیل استفاده می کنید ، از روغن نارگیل خالص در دمای اتاق استفاده کنید.می توانید روغن نارگیل جامد را در مایکروویو خود ذوب(اب) کنید.روغن نارگیل و آلوئه ورا را بهم بزنید تا یک خمیری نرم و یکدست (کاملا مخلوط شده) بدست بیاید.لباس خود را با حوله یا پیراهنی قدیمی بپوشانید(تا چیزی از ترکیب روی لباستان نریزد).ماسک را با انگشتان خود به روی موهای خود بمالید .تقسیم کردن موهای بلند به بخش هایی جدا می تواند به ساده تر کردن مالیدن ترکیب به روی موها کمک کند.مالیدن ترکیب را از فرق سر شروع کرده و به سمت اخر مو /انتهای مو بکشید.هنگامی که ماسک را بر انتهای موهای خود مالیدید ، می توانید برگردید و به آرامی آن را روی پوست سر خود بمالید.با این وجود ، اگر به طور خاص ماسک را برای کمک به درمان شوره سر استفاده می کنید ، ممکن است که بخواهید برای استفاده از ترکیب انرا از پوست سر خود شروع کنید.پس از اتمام استفاده از ماسک ، موهای خود را با یک شانه دندانه دار(پهن) شانه کنید.این کمک می کند تا ماسک را به طور یکنواخت در موهای خود پخش کنید.موهای خود را با کلاه حمام یا کیسه پلاستیکی بپوشانید. سپس حوله ای را دور سر خود بپیچید.این به حفظ ریختن (چکه کردن) ماسک کمک می کند ، و همچنین موهای شما را از خشک شدن دور نگه میدارد.گرم نگه داشتن حوله ممکن است به ماسک کمک کند که حتی بیشتر از یک اثر مرطوب کنندگی داشته باشد.ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موهای خود بگذارید. برای نرم کنندگی بیشتر و اضافی می توانید تا یک ساعت آن را بگذارید.

ماسک را از روی موهای خود با آب پاک کنید(ابکشی کنید).شما احتمالاً بخواهید که موهای خود را بشویید تا مطمئن شوید که ماسک به طور کامل پاک شده باشد ، زیرا ژل آلوئه ورا می تواند یک پوسته ای را /مواد اضافی را در موهای شما بجا بگذارد.شما می توانید به طور مرتب هفته ای یکبار نرم کننده معمول خود را با این ماسک جایگزین کنید تا به تقویت سلامت مو خود کمک کنید.توجه داشته باشید که:به راحتی می توانید این دستورالمعل را برای موهای بلند یا ضخیم دو برابر کنید.

دستور العمل های متغییر

می توانید از مواد مختلف زیادی در ماسک های مو استفاده کنید.در اینجا چند دستور العمل دیگر وجود دارد که می توانید با استفاده از آلوئه ورا استفاده کنید.

فواید استفاده آلوئه ورا در ماسک مو

آلوئه ورا و سرکه سیب

این دستور العمل می تواند به ویژه برای پوست سری با خارش و پوسته پوسته مؤثر باشد ، زیرا برخی افراد ادعا می کنند که سرکه (اب) سیب نیز ممکن است به عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر کار کند.

برای تهیه این ماسک ،مواد زیر را باهم مخلوط کنید:

  • ۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق چایخوری. در صورت تمایل، عسل، (عسل می تواند رطوبت را در موهای شما ذخیره کند ، و همچنین دارای خاصیت نرم کننده ای است)

دستورالعمل های مالیدن ترکیبات مربوط به دستور العمل آلوئه ورا و ماسک نارگیل را با این استثناء دنبال کنید:

شروع به مالیدن ماسک بر پوست سر خود کنید.بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را بشویید.هر هفته یک بار از این ماسک استفاده کنید.

آلوئه ورا و ماست

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ ، پروبیوتیک های موجود در ماست ممکن است به شوره سر نیز کمک کنند.ماست یونانی پرچرب ، معمولی وشیرین نشده (بدون شکر) را انتخاب کنید.

برای تهیه این ماسک ، مواد زیر را باهم مخلوط کنید:

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل ، در صورت تمایل

برای استفاده از این ماسک ، دستورالعمل های فوق را دنبال کنید ، اما بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ماسک را بر روی سر خود(موی خود)نگذارید.برای بهترین نتیجه ، یک بار در هفته این ماسک را استفاده کنید.

آلوئه ورا و ماست

آیا خطری وجود دارد؟

استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی سر شما به طور کلی بدون خطر تلقی می شود ، اگرچه ممکن است برخی از افراد به گیاه حساسیت نشان دهند.اگر به سیر یا پیاز آلرژی دارید به احتمال زیاد به آلوئه ورا نیز آلرژی خواهید داشت.اگر قبلاً از ژل آلوئه ورا روی پوست یا موهای خود استفاده نکرده اید ، قبل از استفاده از آن ، آزمایش پچ را انجام دهید.برای این کار کافی است ژل را روی قسمت کوچکی از پوست روی آرنج یا مچ دست داخلی خود بمالید.اگر در طی چند ساعت هیچ قرمزی ، خارش یا تورمی مشاهده نکردید ، ممکن است استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو بی خطر باشد.

اگر از کرمهای استروئیدی مانند هیدروکورتیزون استفاده می کنید ، قبل از استفاده از آلوئه ورا در همان منطقه ، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و چک کنید. ژل آلوئه ورا می تواند باعث شود پوست شما بیشتر این کرم ها را جذب کند.

روش های دیگر استفاده از آلوئه ورا در موهای شما

علاوه بر یک مطالعه در سال ۱۹۹۹ که به اثربخشی آلوئه ورا برای رفع شوره سر اشاره دارد ، تحقیقات زیاد دیگری در مورد سایر مزایای مو آلوئه ورا انجام نشده است.با این حال ، شواهد عینی نشان می دهند که ژل آلوئه ورا اغلب در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • تقویت و نرمی مو طبیعی
  • ترویج رشد مو
  •  صاف کردن فرهای طبیعی
  • ذخیره و نگهداری رطوبت
  • موخوره

کجا آلوئه ورا را پیدا کنیم؟

یافتن آلوئه ورا نسبتاً آسان است.اگر در آب و هوای خشک و آفتابی زندگی می کنید ، ممکن است این گیاه را در حیاط خود داشته باشید ،و یا ممکن است کسی را که بشناسید که این گیاه را داشته باشد.همچنین می توانید برگهای زیادی از آلوئه ورا را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی طبیعی خریداری کنید.بهترین راه برای تهیه ژل خالص آلوئه ورا این است که خودتان آن را از برگهای تازه ان استخراج/خارج کنید.برای استخراج ژل از برگها ، تمام چیزهایی که شما نیاز دارید یک چاقو ، کاسه و کانتر/پیشخوان است.پس از اینکه ژل تازه را از داخل برگها بیرون اوردید ، می توانید ژل را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و تا یک هفته آن را در یخچال نگه دارید.یا می توانید آن را فریز کنید تا بیشتر بماند(خراب نشود).اگر نمی توانید برگ آلوئه ورا را پیدا کنید و یا اینکه نمی خواهید خود ژل را استخراج کنید ، می توانید ژل آلوئه ورا را در داروخانه یا بصورت آنلاین خریداری کنید.هنگام خرید ژل آلوئه ورا ، به خاطر داشته باشید که به احتمال زیاد مواد افزودنی مانند اسطوخودوس یا سایر گیاهان دارویی ، مواد ضخیم کننده (ماده ای است که می تواند چسبندگی یک مایع را افزایش دهد ) یا حتی داروها را به ان اضافه کرده اند.برخی از این موارد ممکن است برای موهای شما مفید نباشد ، بنابراین سعی کنید ژلی را با حداقل تعداد مواد افزودنی پیدا کنید.

شاید شما به دلیل خاصیت تسکین دهنده آفتاب سوختگی با آلوئه ورا بسیار آشنا باشید اما این گیاه کاربردهای دیگری نیز دارد.می توانید آن را روی پوست خود بمالید و حتی از آن در موهای خود استفاده کنید.اگرچه شواهد محدودی در مورد فواید آلوئه ورا برای موهای شما وجود دارد ، اما این ماده به یک ماده محبوب در ماسک و نرم کنندگی مو تبدیل شده است تا به تقویت ، مرطوب کنندگی، صافی/نرمی و ترمیم مو کمک کند.اگر علاقه ای به تهیه ماسک DIY برای تغذیه موهای خود دارید ، ممکن است بخواهید اضافه کردن آلوئه ورا را به عنوان یک ماده در نظر بگیرید.اگر قبلاً از ژل استفاده نکرده اید ، حتماً ابتدا آزمایش پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید که به گیاه حساسیت ندارید.

https://www.healthline.com/health/aloe-vera-hair-mask

https://www.ninisite.com/article/9189

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.