مرخصی زایمان برای آقایان/ ۲ هفته مرخصی تشویقی برای پدران!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی در پارلمان (صبح ۲۶ دی ماه ۹۵) در ادامه رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه، ماده ۱۱۸ این لایحه را به تصویب رساندند.

طبق مصوبه نمایندگان، از تاریخ تصویب این قانون کلیه مردان شاغل در قوای سه گانه، بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی که صاحب فرزند می شوند از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار می‌شوند.

همچنین این ماده می افزاید: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف شش ماه بررسی و طرح لازم برای ایجاد بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار حداقل دارای ۳ فرزند را فراهم و برای تصمیم گیری قانونی ارائه دهد.

وکلای ملت در ادامه مصوب کردند: قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت صرفا جهت بانوان متاهل دارای حداقل ۲ فرزند تا پایان برنامه تمدید و لازم‌الاجرا می‌باشد. اعتبار مورد نیاز این کار همه ساله در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تأمین خواهد شد.

طبق نظر نمایندگان، دولت مکلف است بخشی از اعتبارات عمرانی خود را در قالب بودجه سنواتی به تأمین خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان متأهل اختصاص دهد. اولویت استفاده از این خوابگاه‌ها با زوجین دارای فرزند می‌باشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.