قرص گلوکوفاژ 500 برای لاغری

قرص گلوکوفاژ برای لاغری | قرص گلوکوفاژ۵۰۰

انسولین هورمونی است که به طور طبیعی از پانکراس ترشح می‌شود. انسولین میزان قند خون را کنترل می‌کند. اگر بدن ما به مقدار کافی انسولین تولید نکند یا انسولین تولید شده نتواند مؤثر واقع شود، به این حالت دیابت شیرین می‌گویند.

گلوکوفاژ چیست؟

قرص گلوکوفاژ یا همان متفورمین یک داروی ضددیابت‌‌ از دسته بی‌گوانیدها‌ست.به منظور پیشگیری از پیامدهای ناشی از گلوکز بالا، میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت باید کنترل شود. در بعضی افراد با تغییر رژیم غذایی روزانه، میزان قند خون کنترل می شود، اما در سایر بیماران علاوه‌بر تغییر رژیم غذایی، داروهایی نظیر متفورمین مورد نیاز است. قرص گلوکوفاژ به بدن اجازه می‌دهد که از مقدار پایین انسولین (که در دیابت نوع ۲ مشاهده می‌شود.) به صورت بهینه استفاده کند.
متفورمین می‌تواند به تنهایی، همراه با سایر داروهای کاهنده قند خون و یا همراه با انسولین تجویز شود.

مطلب مرتبط: آیا قرص گلوکوفاژ باعث بارداری میشود؟!

قرص گلوکوفاژ ۵۰۰ برای لاغری

متفورمین که با نام تجاری گلوکوفاژ در داروخانه ها عرضه میشود، برای درمان دیابت استفاده میشود اما تحقیقات زیادی نشان داده اند که متفورمین باعث کاهش وزن به علت کاهش میل به غذا خوردن در افراد غیر دیابتی می شود. ساخت زیاد انسولین در بدن شما می تواند باعث بروز افزایش وزن شود، به خصوص اگر ذخیره اولیه در شکم تان باشد.

وقتی غذا می خورید، قند خون شما بالا می رود که باعث افزایش ترشح انسولین از پانکراس می شود. انسولین با مکانیسم هایی مثل عملکرد روی مغز باعث ایجاد احساس گرسنگی، ساختن چربی توسط کبد و پرکردن سلول های چربی شکم با چربی می شود.

بنابراین، درمان برای این نوع چاقی، اجتناب از خوردن غذاهایی است که باعث افزایش زیاد قند خون میشود و جلوگیری از افزایش زیاد قند خون با تجویز دارو است. از فراورده های شیرینی پزی، پاستاها و هر غذایی که از آرد، آب میوه و هر چیزی که به آن شکر اضافه شود دوری کنید.

میوه ها و ریشه سبزیجات مثل سیب زمینی را فقط با وعده های غذایی میل کنید. بعد از غذا خوردن، قند از روده وارد دستگاه گردش خون می شود و بعد به سرعت وارد کبد شما می شود. سپس کبد برای افزایش میزان قند خون، قند را به داخل دستگاه گردش خون شما ترشح می کند. برای نرمال نگه داشتن سطح قند خون، پانکراس انسولین را به دستگاه گردش خون شما ترشح می کند. انسولین باعث ایجاد احساس گرسنگی همیشگی و تبدیل کالری اضافی به چربی می شود و با تنگ کردن شریان ها باعث بروز حملات قلبی می شود.

شما برای نرمال نگه داشتن سطح قند خون برای جلوگیری از بروز دیابت، صدمات عصبی، حملات قلبی، سکته و صدمات کلیه به انسولین نیاز دارید. گلوکوفاژ ترشح قند را از کبد برای جلوگیری از افزایش زیاد قند خون، کاهش میدهد. بنابراین بدن شما نیاز به تولید کردن انسولین زیاد دارد که باعث ایجاد احساس گرسنگی و ساختن چربی توسط کبد میشود ندارد. گلوکوفاژ، باعث کاهش سطح انسولین، جلوگیری از عوارض جانبی دیابت می شود و می توان توسط افرادی که تمایل دارند وزن خود را کم کنند استفاده شود.

گلوکوفاژ و لاغری

پیش از مصرف متفورمین

پیش از مصرف متفورمین، در صورت داشتن هریک از شرایط زیر پزشک یا داروساز را مطلع سازید:

  • مشکلات کبدی و یا کلیوی
  • دهیدراته هستید یا عفونت شدید دارید.
  • اخیرا مشکلات شدید قلبی و یا تنفسی داشته‌اید.
  • اخیرا جهت عکسبرداری، ماده حاجب دریافت کرده‌اید.
  • سابقه یک مشکل جدی به نام کتواسیدوزدیابتیک دارید. (زمانی‌که بیمار دیابتی احساس تشنگی شدید، تهوع، ضعف، تنگی نفس و کاهش شدید وزن دارد.)
  • مصرف زیاد الکل
  • در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارید.
  • سابقه حساسیت دارویی
  • مصرف دیگر داروها از جمله داروهای بدون نسخه، گیاهی و مکمل‌ها

*هشدار:
هیچ وقت به طور خودسرانه این دارو را مصرف نکنید.
باید متذکر شوم که استفاده از این دارو یا هر داروی دیگری برای لاغر شدن، باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان باشد تا دچار عوارض جانبی یا مشکل ناشی از مصرف آن دارو نشوید.

آیا گلوکوفاژ می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد؟

هر دارویی علاوه بر اثرات سودمند می‌تواند یکسری عوارض ناخواسته به وجود آورد. البته این عوارض در همه افراد ظاهر نمی‌شود و معمولا با گذشت زمان کاهش می‌یابند. در صورتیکه این عوارض شما را آزار می دهد با پزشک یا داروساز مشورت کنید:

برخی عوارض جانبی احتمالی گلوکوفاژ

حالت تهوع و احساس ناخوشی

یکی از عوارض شایع می‌باشد که معمولا پس از چند روز بهبود می‌یابد. در صورتیکه ادامه یافت با پزشک مشورت کنید.

اسهال

برای جبران مایعات از دست رفته، مقادیر زیاد مایعات بنوشید. معمولا بعد از مدتی این عارضه برطرف می‌شود، در غیر این صورت به پزشک اطلاع دهید.

طعم بد دهان، کاهش اشتها و درد شکمی

اگر هریک از این عوارض موجب آزار شما شده‌است، پزشک را مطلع سازید.

اگر هریک از عوارض زیر (به ندرت رخ می دهد، اما خطرناک است.) در شما بروز پیدا کرد، فورا با پزشک تماس بگیرید و یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید:

  • نفس‌های تند و بریده‌بریده
  • احساس ناخوشی
  • احساس سرگیجه، سرما و گیجی

در صورت بروز هر نوع عارضه دیگر که گمان می‌کنید مربوط به دارو است با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری
167 نظر
  1. با سلام میخواستم نحوه استفاده متفورمین یا گلوکوفاژ رو بدونم من یک دیابتی هستم که دکتر گلوکوفاژ رو واسم تجویز کرده آیا باعث لاغری هم میشه

    1. با سلام و خسته نباشید.من الان سه روز از این قرص استفاده کنم از دیروز تا الان همش اسهال دارم آیا از خوردن این قرص ادامه بدم ی ن؟؟؟

      1. سلام از موز وکته ماست استفاده کنید مصرف قرص را ادامه دهید.

  2. مریم خانوم تا جایی که من می دونم یکی از عوارض افزایش قند خون چاقی است چون متفورمین قند خون را کنترل می کند مانع چاقی هم می شود. درباره دستور مصرفش یک قاعده کلی نداره. میزانش با توجه به شرایط شما تعیین میشه.

    1. بهترين زمان مصرف كلوكوفاژ چه وقته(قبل از غذا يا بعد از غذا)
      مصرف من جهت بالا بودن قند خون است

  3. سلام من ديابت ندارم ولي چون وزنم يكم بالاس ميتونم ازگلوكوفاژ ٥٠٠استفاده كنم ميتونم برا كاهش وزن استفاده كنم جه وعده ي استفاده كنم ممنون

  4. باید با تجویز پزشک باشه آقا بهزاد چون عوارض زیادی داره و قند خون رو می کشه پایین! به نظر من بهترین و ماندگارترین راه تغییر سبک زندگی هست استفاده از سبزیجات و میوه ها و ورزش و دوری از فست فودها و نوشابه ها ….

  5. من سه ماهه گلوکوفاژ۵۰۰ رو شروع کردم خیلی باهاش راحتم اوایل یه مقدار اسهال داشتم بعد خوب شدم نزدیک ۵ کیلو وزن کم کردم میخواستم بدونم رو کبدم یا پانکراسم اثر بدی نداره؟

    1. سلام عزیزم‌میخوام با گلوکوفاژ لاغر شم شمابعد از غذا خوردی عزیزم یا قبلش؟

  6. سلام برای من این دارو نوشتن ولی من خیلی لاغرم چیکار کنم 🙁

  7. متفورمین قند رو کنترل میکنه و کمک به تخمک گذاری می کنه . حتما دکترت اینو در نظر گرفته اما برای تاکید بهش بگو دوباره.

  8. سلام ، براى موهام دكتر رفتم وزنم هم خيلى بالا نيست . ريزش مو داشتم رفتم دكتر اين دارو رو واسم تجويز كرده الان كه متوجه نظرات دوستان شدم اصلا در مورد ريزش مو نگفته ??

    1. سلام قرص دوفاستون ربطی به ریزش مو ندارد باید علت ریزش موی شما بررسی شود ریزش مو دلایل مختلفی دارد ممکن است به علت کم خونی یا کمبود روی باشد یا اینکه مشکل هورمونی داشته باشید یعنی هورمون تستوسترون شما بالا باشد اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا بهتر شما را راهنمایی کنیم و قرص مورد نیاز شما را تجویز نماییم.

  9. با سلام
    يعنى ديگه اون دارو رو ديگه استفاده نكنم
    واسه ريزش مو

    1. سلام بهتره با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

  10. سلام من میخوام باردار بشم دکترم این قرصو بهم داده ایا تاثیری داره؟

    1. سلام در کسانی که پلی کیستیک هستند یا پریودی نامنظمی دارند موثر میباشد.

  11. لطفا توضیحاتی در خصوص استفاده گلوکوفاژ دربدنسازی وافزایش حجم چیه

    1. قرص گلوکوفاژ در خانمهایی که تخمدان پلی کیستیک دارند تجویز میشود.

  12. سلام وقتتون بخیر،خواستم بپرسم وقتی در دوره مصرف قرص گلوکوفاژ هستیم؛میتونیم از قرص لاغری ۵۰۴۰استفاده کنیم؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه قرص گلوکوفاژ در کاهش وزن تاثیر دارد بهتره با انجام ورزش و رژیم غذایی مناسب ومتعادل وزن خود را پایین بیاورید وبا توجه به اینکه در دوران اقدام به بارداری هستید ممکنه این قرص های لاغری باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما شوند میتوانید با پزشک معالج خود نیز مشورتی داشته باشید.

  13. با سلام.٣١ساله هستم تنبلي تخمدان دارم و هميشه پريودهاي نامنظم داشتم .دكتر برام قرص متفورمين ٥٠٠روزي يك عدد و دوفاستون از ١٥قاعدگي ده روز روزي يك عدد تجويز كردن.الان قصد بارداري دارم ميخواستم بدونم با توجه به نصرف دوفاستون تاريخ تخمك گزاري من همون ١٢تا١٨قاعدگي هست؟من چه تاريخي بايد اقدام كنم براي بارداري؟

    1. سلام تاریخ تخمک گذاری شما بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد اگر سیکل قاعدگی شما بین۲۶ روز تا ۳۲ روز میباشد میتوانید از روز ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۱۸یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  14. سلام.من ۱۴ساله هستم .اکثر اوقات پریودکه می شم همه نامنظم هستند.دوماه بود وقتی پریود می شدم ۱۵یا۱۳روزجلو می یومد. رفتم سونوگرافی انجام دادم گفت تخمدونات یه کم ضعیف است به یه مامامراجعه کردم قرص گلوکوفاژ۵۰۰بهم دادوگفت کیست ریزداری.حالامی خوام بدونم این قرص برای من ضرری دارد یا نه ؟چطوراز این قرص استفاده کنم وتاکی باید ادامه بدم؟ممنون می شم اگه جوابم را بدهید.

    1. سلام با توجه به اینکه سن شما کم است وهر ماه هم پریود میشوید و این طور نیست که ۲ ماه یک بار ویا ۳ ماه یک بار پریود شوید وفقط ۲ ماه هست که پریود شما جلو میافتد به نظر بنده نیازی به مصرف این قرص نمی باشد این قرص باعث افت قند خون میشود بهتر است ورزش کنید واگر اضافه وزن دارید وزن خود را کم کنید واز خوردن سوسیس و کالباس و نوشابه و قهوه و شکلات و غذاهای فست فودی پرهیز داشته باشید.

  15. خیلی هم لاغر هستم.

  16. سلام خانم دکتر ممنون از پاسختون . ببخشید من یادم رفته بود اینو به شما بگم .امامن خیلی لاغر هستم و وقتی رفتم پیش ماما قرص اتیسترون شبی یک عددو اسپیرونولاکتون روزی یک عددو ایسن پلاس روزی یک عدد بهم داد. ولی چون من بخاطر کم خونی وکمبود کلسیم زیر نظر دکتر دیگه هستم تمام مشکل تنبلی تخمدان رو براش گفتم بعد بهم گفت چون تخمدان PCOD توضعیف است این قرص هایی که ماما تجویز کرده استفاده نکن چون اینا هورمونی هستند و من به تو گلو کوفاژ ۵۰۰می دم .روزی یک عدد باید مصرف کنی وتا همیشه باید ادامه بدی .حالا بایدکدام یک از قرص ها را بخورم . اگه باید گلوکو فاژ مصرف کنم باید تا کی مصرف کنم و برای من ضرری دارد یا نه ؟

    1. سلام عزیزم من شرح حال کامل شما را ندارم نمیدانم پریود شما منظم هست یا نه؟ ناباروری دارید یا نه؟ چند ساله ازدواج کردید؟ نمیتوانم به این شکل برای شما دارو تجویز کنم.

  17. سلام خانم دکتر . من قبلایعنی مورخه ۱۳۹۶/۲/۲۸ به شما گفته بودم که ۱۴ساله و محصل هستم و اینکه همیشه پریود نامنظم دارم و یه کم تخمدان هایم تنبل هستند و کیست ریز دارم و دکتر م این دارو هایی را که در روز ۱۳۹۶/۲/۲۹برای شما نوشته بودم را برای من تجویز کرده است .لطفا هر چه زود تر پاسخ من را بدهید. ممنو ن .

    1. سلام داروهای خود را طبق دستور پزشک معالج خود مصرف نمایید.

    2. سلام من نزدیک یک ساله میخام باردارشم ولی نمیشه ازمایشم دادم دکتر گفت تخمکم ضعیفه میخاستم بدونم متفورمین استفاده کنم یا لتروزون؟ ممنون میشم اگه جواب بدین.

  18. سلام دوست عزیز. من حدود ۶ماه هست پریودهام نامنظم بود وخیلی من را نگران میکرد به خاطر همین دکتر رفتم و یک دوره قرص دیان مصرف کردم اما خیلی چاق شدم و حدود ۶کیلو اضاف وزن پیدا کردم و حتی جوش عای صورتم خیلی زیاد شده بود سونو و پزشک زنان رفتم گفتم یه دونه از تخمدان هات کمی ضعیفه و یه سری قرص داد که به خاطر عوارض هاش من اصلا استفاده نکردم تا اینکه الان دوماهه خیلی پریودام دقیق و خوب شده. اما یه دکتر قرص گلوکوفاژ را به من دادن و گفتن این هم به چاقیت کمک میکنه لاغر بشی و هم مشکل تخمدان ها. حالا به نظرتون استفاده کنم.ضرری نداره؟؟

    1. سلام اگر پریود شما منظم شده است و فعلا مشکلی ندارید نیازی به مصرف قرص نمیباشد سعی کنید وزن خود را نرمال نگه دارید واضافه وزن نداشته باشید.

  19. سلام من ۱۵ساله و مجردهستم . پریود که میشم همه نامنظم هستند و دوماه هست که پریودی های من خیلی جلو می اید رفتم سونو انجام دادم و در سونو نوشته بود هر دو تخمدان دارای سایز بزرگتر از طبیعی وفولیکولهای ریز متعدد به نفع pcodهستند بعد پیش دکتر رفتم و به من گفت یکم تخمدان شما ضعیف است و به من قرص گلوکوفاژ ۵۰۰داد و من خیلی لاغر هستم . ایا مصرف کنم یا نه و اینکه مصرف این قرص در اینده برای من ضرری دارد یا نه ؟ و اگر ضرری ندارد تا کی باید این قرص را مصرف کنم ؟

    1. سلام باتوجه به سن شما واینکه گفته اید لاغر هستید بهتر بود برای شما پزشکتان قرص جلوگیری تجویز میکردند زیرا قرص گلوکوفاژ قوی هست و ممکن است باعث کاهش قند خون شما شود واینکه مصرف آن موجب تشدید لاغری شما میشود میتوانید ۲ تا ۳ دوره از قرصهای جلوگیری استفاده کنید.

  20. سلام من قبلا متفورمین ایرانی میخوردم الان دوز خارجی مصرف میکنم طعم دهانم خیلی بد هست

  21. سلام دختر ۶ ساله دارم با اضافه وزن بسیار زیاد دکتر غدد متفورمین داد ۵ ماه کنترل اشتها داشت و وزن اضافه نکرد ولی دیگر قرص اثر خود را از دست داده و اشتها دخترم را کنترل نمیکنه حتی روزی ۲ تا هم میدهم دیگر اًر قبل را ندارد و تمام آزمایشهای دختر نرمال هست ولی بسیار چاق مخصوصا چاقی شکم دارد لطفا راهنمایی کنید چرا قرص دیگر اثر ندارد

    1. لطفا پاسخ دهید منتظرم

    2. سلام با توجه به نرمال بودن ازمایشات دختر شما باید با ورزش و رژیم غذایی وزن کودک خود را کنترل کنید.

  22. سلام، من چند وقت پیش آزمایش خون دادم و تستسترون بالا داشتم و همین طور مشکل پرمویی. به دکتر غدد که مراجعه کردم اسپیرونولاکتون و متفورمین تجویز کردن برام روزی یک عدد. ولی پریودام از قبل از اینکه قرص مصرف کنم منظم بوده و مشکلی نداشته. میخاستم بدونم من باید این دو تا قرص رو تا کی مصرف کنم و اینکه مصرفش برام عوارضی نداره ؟ ۲۱ سالمه و قبلا یکم اضافه وزن داشتم ولی الان وزنم طبیعیه و ورزشم انجام میدم (باشگاه میرم)

    1. سلام قرص های خود را به اندازه بسته ای که پزشک غدد برای شما تجویز نموده مصرف کنید ورزش های سبک هم در تنظیم شدن هورمونهای شما موثر می باشد نگران نباشید با مصرف قرص اسپیرونو لاکتون رشد موهای زائد شما کم میشود.

  23. سلام من پسری ۲۰ ساله با وزن ۸۹ و قد ۱۸۰ هستم پزشک برام گلوکوفاژ۵۰۰ میلی گرم تجویز کرده میخواستم بدونم این قرص عوارض داره یا نه و با خوردنش برام بعدا مشکلی پیش میاد یا نه ؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام شما شرح حال کاملی از خودتون به ما ندادید که مشکلتون چه بوده است.

  24. الهام مسائالی پاسخ

    من ۳۰ ساله هستم و به دلیل قند بالا دکتر این قرص را برایم تجویز کرده ولی چون دو کلیه هام دارای سنگ هستند با مصرف اولین قرص به شدت کلیه هام درد گرفت.به نظر شما چکار کنم؟

  25. سلام من قرص گلوکوفاژ استفاه میکنم روزی ۲عدد.ولی دوهفته اس پریودیم عقب افتاده وباردارهم نیستم.چیکاربایدبکنم.ممنونم

    1. سلام باید به مصرف قرص ادامه بدهید واگر ماه بعدی هم بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود داشتید و باردار هم نبودید باید از قرص دیگری برای منظم شدن پریود خود استفاده کنید.

  26. با تقدیم سلام. دوتا فیبروم در رحمم دارم که به گفته پزشک زیاد بزرگ نیستن و برای بارداری مشکلی ایجاد نمیکنه یکی ۲۲در ۱۸ میل و دیگری ۳ در ۵ میل و برای مهار رشد آنها برام قرص گلای وانس ۵۰۰ تجویز کردن. آیا واقعا تاثیری داره؟ و سوال دوم اینکه تفاوت گلای وانس و متفورمین چیه؟ میشه بجای هم استفاده کرد؟ باسپاس فراوان

    1. سلام فرقی نمی کنه یکی هستند فقط کارخانه تولید کننده ان ها باهم فرق دارد وترکیباتشان یکی است این قرص ربطی به فیبروم ندارد وبرای درمان تخمدان پلی کیستیک تجویز میشود.

  27. با عرض سلام و تشکر از سایت خوبتون

  28. سلام
    من چند روزی هست که گلوکوفاژ ۵۰۰ رو برای لاغری شروع کردم .
    روزی دو تا میخورم
    توصیه خاصی برای من ندارید؟

    1. سلام برای درمان چاقی قرص گلوکوفاژ تجویز نمی شود در خانمهایی که پلی کیستیک هستند ویا ناباروری دارند ویا دیابتیک هستند این قرص تجویز می شود برای لاغر شدن بهتر است رژیم غذایی مناسب داشته باشید و ورزش کنید.

  29. با سلام. جهت منظم شدن سیکل قاعدگی پزشک برام دو بسته قرص روکین تجویز کرد که از روز اول خونریزی شروع به مصرف کردم. الان بعد از گذشت شانزده روز از مصرف درحالیکه تازه روز شانزدهم دوره ماهانم هست، پریود شدم! توی همچین مواردی باید مصرف قرص رو قطع کرد یا اینکه به همون صورت ادامه داد و بعد از هفت شب عدم مصرف بسته دوم رو شروع کرد؟؟

    1. سلام اگر به خون ریزی افتادید بهتر است قرص را قطع کرده واز روز پنجم پریودی شروع به مصرف مجدد قرص کنید.

  30. باسلام،پسرمن ١٠ سالشه جديدا دكتر بردم بخاطر اينكه بنظرم علائم بلوغ زودرس رو داشت،با انجام كلى ازمايشات مختلف الحمدلله حساسيت من بى مورد بود،اما دكترش اين قرق(گلوكوفاژ)رو براش تجويز كرد كه جلوى اشتهاى كاذبش روبگيره،دكترمصرف
    قرص رو نيمساعت قبل غذا تجويز كرده بود
    اما دكتر داروساز داروخانه گفت باتجربه ايى كه دارم بايد بعد از غذا مصرف بشه
    تاثيير جلوگيرى از اشتهاى كاذب با مصرف بعد از غذا چشمگيرتربوده،،ايا به همين روال ادامه بدم؟

    1. سلام این قرص ها عوارض دارند اگر بی جهت وفقط برای درمان لاغری مصرف شوند اگر کودک شما قند بالایی دارد میتواند از قرص بعد از غذا استفاده کند اما اگر قند بالایی ندارد بهتر است با رژیم غذایی مناسب و به خصوص ورزش کردن وزن خود را کاهش دهد.

  31. با سلام، تا اونجا که همه شنیدیم لکه بینی بعد از رابطه جنسی علامت خوبی نیست و ممکنه مربوط به سرطان دهانه رحم باشه. سوالم اینه که درصورت چنین بیماری آیا لکه بینی بلافاصله بعد از رابطه خودشو نشون میده؟ منظورم اینه که اگه کسی بلافاصله بعد از رابطه لکه بینی نداشته باشه اما مثلا چهارده پونزده ساعت بعدش لکه بینی درحد چند قطره داشته باشه خطرناکه یا نه؟ مننون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام این طور نیست که حتما علت لکه بینی بعد از نزدیکی سرطان دهانه رحم باشد علتهای مختلفی ممکنه داشته باشد یکی از علتهای ان زخم دهانه رحم است که درمان دارویی دارد وجای نگرانی ندارد معمولا بلافاصله بعد از نزدیکی خانمها دچار لکه بینی میشوند ولی علت آن حتما سرطان دهانه رحم نیست

  32. سلام خسته نباشيد.من ٢٣سالمه و اضافه وزن دارم ٨٧كيلو با قد ١٧٣.بدون نسخه پزشك از داروخونه گلوكوفاژ٥٠٠گرفتم و ميخوام براي لاغري استفاده كنم،خيلي از دوستانم استفاده كردند و جواب گرفتن،ميخوام بدونم چقدر وقت بايد مصرف كنم و روزي چند عدد و چه تايمي از روز باشه؟ممنونم اگه جواب بدين

    1. عزیزم بسیار کار اشتباهی انجام میدی اصلا توصیه نمی کنم که این دارها رو بدون داشتن بیماری دیابت مصرف کنی بهتر هست با رژیم و ورزش لاغر بشی تا اینکه سلامتیتون رو به خطر بیاندازی

  33. با تقدیم سلام و سپاس. سی و شش ساله هستم متاهل و هنوز برای بارداری اقدام نکردم. تا دو سه سال پیش در طول عادت ماهیانه روزهای خونریزیم نرمال و تا پنج یا شش روز میرسید اما طی دو سال اخیر تعداد روزهای خونریزیم به زحمت به سه روز میرسه و حجم خون هم بسیار کمه. آیا کم شدن خونریزی عادت ماهیانه در سن من میتونه بعلت یائسگی زودرس باشه؟! خیلی نگرانم. البته ناگفته نماند دوتا فیبروم کوچک رحمی دارم هدکدوم زیر دوسانت و اینکه طبق سونوی اخری که انجام دادم رشد فولیکول تخمک در روز هفنم قاعدگی بسیار سریعتر از حد نرماله و زود بزرگ میشه که دکتر فعلا بخاطر این قضیه روکین برام تجویز کرده. این دو مورد بالا یعنی کم شدن خونریزی پریود و رشد سریع فولیکول از علائم یائسگی زودرسه یا اینکه ربطی به اون نداره؟؟

    1. سلام باید آزمایشات هورمونی انجام دهید تا مشخص شود.

  34. سلام وخسته نباشیید.من تنبلی تخمدان دارم.دکترم بهم یه دوره کلومفین دادگفت روزسیزده پریودی بیاسونو.رفتم گفت فولیکول غالب نداری.میخاستم بدونم یعنی چی یعنی من نازاهستم.لطفاکمکم کنید.متشکرم

    1. سلام ممنون پزشک شما باید دوز داروی شما را بالا ببرد تا تخمک گذاری داشته باشید.

  35. سلام خسته نباشيدمن ۲۳سالمه بعدپریودیم ی هفته بعدپریودشدم دوباره اولی باره هم اینجوری میشم بعدرفتم دکتربرام قرص گلوکوفاژنوشت البته وزنم هم خیلی زیادشده گفت ک رژیم بگیروازاین قرصاهم استفاده کن بعدبراتنظیم پریودیم قرص روکین برام نوشت ۲ماه استفاده کنم بنظرتون مصرف کنم یانه

    1. سلام بله استفاده کنید.

  36. سلام خسته نباشید من ۱۸ سالم اضافه وزن دارم پریودمم نامنظم بود پیش دکتر متخصص زنان رفتم برام متفورمین تجویز کردن بهم گفتن به مدت سه روز روی یک عدد استفاده کنم واز سه روز دوم به بعد روزی دوتا و بعد از این شش روز به مدت یه هفته روز سه عدد مصرف کنم بنظرتون مصرف سه عدد دروز عوارضش بیشتر نیست من یبوست دارم واین دارو باعث شده بیماری یبوستم شدید تر بشه وحالت تهوع هم دارم ممنون میشم اگه جوابم و بدید
    باسپاس

    1. سلام میتوانید روزی دو عدد مصرف کنید.

  37. با عرض سلام وادب.من دختر ۲۳ساله هستم قد۱۶۰وزن ۶۸کیلو قبلا از گوکافاز استفاده کردم و۶کیلو کاهش وزن داشتم بعداز جراحی بینی دیگه استفاده نکردم و ۶کیلو اضافه وزن پیداکردم حالا چندروزه بازم استفاده میکنم روزی دو عدد البته روزایی که از میوه جات و غذاهایی که چرب نیست استفاده میکنم قرص رو نمی‌خورم خواستم بدونم این رویه ای که پیش گرفته ام دسته ایاعوارض جانبی داره دردرازمدت؟ممنون جواب بدید

  38. سلام
    من حدود ۳ کیلو اضافه وزن دارم و هرکار ک میکنم ک اشتهای خودمو کم کنم ک بتونم ب وزن ایده آلم برسم نمیتونم.وقت ورزش کردن هم ندارم.مدام دلم هوس خوردن چیزهای شیرین رو میکنه.بنظرتون با خوردن قرص گلوکوفاژ۵۰۰ میتونم میل ب خوردن شیرینی رو در خودم کاهش بدم؟

  39. سلام، من ٣٣ سالمه و متاهلم، براي مراقبتهاي پيش از بارداري رفتم پيش متخصص زنان، بعد از سونگرافي مشخص شد كه تنبلي تخمدان دارم، چون تخمدان پلي كيستيك داشتم و چند سال قرص سيپروترون كامپاند خورده بودم، دكتر امروز برام قرص گلوكوفاژ تجويز كردند. خواستم بدونم اين قرص چه تاثيري روي باروري داره ؟ و من لاغرم و جثه ام ضعيفه، با توجه به اينكه اين قرص موجب لاغري و افت قند ميشه، من چكار بايد بكنم؟ ممنون

    1. سلام با توجه به اینکه شما لاغر هستید واضافه وزن ندارید بهتر است با مشورت پزشک معالج خود از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید قرص گلوفاژ برای شما مناسب نمی باشد.

  40. سلام خسته نباشید
    من ۲۸ سالمه ۲۰ کیلو اضافه وزن دارم،برای بارداری ب دکتر زنان مراجعه کردم برام گلد کوفاژ تجویز کردن ،حدودا ۲۰ روز استفاده کردم ولی بعد از یه مدت احساس میکردم با خوردنش سردرد میگیرم و احساس گیجی در سر
    نمیدونم بخورم یا نه؟

    1. سلام بهتر است وزن خود را با ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب کاهش دهید وقرص گلوکوفاژ را زیر نظر پزشک معالج خود مصرف کنید.

  41. سلام خانمی هستم ۵۲ ساله . چند سالی است که کم کاری تیروئید دارم و قرص لیوتریکسین مصرف میکنم از یک سال پیش متوجه شدم که قند خونم بالاست . با مراجعه به پزشک برای قند قرص کلوکوفاژ روزی ۲ عدد تجویز کردند که به علت نوسان زیاد قند دوباره ۱/۲ قرص گلوکلازید قبل صبحانه برایم نوشتن با مصرف دارو قندم کنترل شد و زیاد بالا نیست قند ناشتا بین ۱۱۵ تا ۱۲۵ و ۲ ساعت بعد از غذا بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ است ولی شدیدا کاهش وزن داشتم و در طول یکسال و نیم وزنم از ۷۰ کیلو به ۵۳ کیلو رسیده است . چند روز پیش هم دچار گرفتگی عضلات شدم که با تجویز انواع ویتامین ها منیزیم و پتاسیم بهتر شدم . میخواستم از شما سوال کنم علت از دست دادن وزن از چیست با این که رژیم غذایی رو رعایت کرده ام و داروهایم را هم به موقع مصرف کردم
    ممنون از لطف شما

  42. باسلام من میزان خونریزی قاعدگیم کم شده درحد یه روز ولی لکه بینی تاده روز دارم دکتر قرص گلوکوفاژ تجویز کرده از روز مصرف صورتم به شدت جوش زده ایا ربطی به مصرف این قرصا داره یادلیل دیگری داره لاغرم هستم

    1. سلام بله از عوارض این قرص می باشد.

  43. سلام. من برای کیست های تخمدان نزد پزشک رفتم علی آلرغم سری های پیش که دکتر قرص های هورمونی مخصوص کاهش قطر کیست می داد این سری گفت که کیست مهمه نیست و لازم نیست قرص خاصی مصرف بشه، البته دکترم دکتر همیشگی نبود. بعد قرص متفورمین تجویز کرد با سرچ اطلاعات دارویی این دارو برام عجیبه چرا این دارو رو برای درمان کیست من تجویز کرده. حس کردم دکترم بی توجه بوده ب درد های شکمی من و کیست هام.تصمیم گرفتم نزد پزشک دیگه برم. حالاعلت تجویز این دارو چی هستش و آیا برای درمان کیست هام لازمه نزد متخصص دیگه ای برم؟

    1. سلام این دارو برای کاهش کیستهای تخمدان و رفع تنبلی تخمدان مفید است.

  44. سلام خانم دکتر همسرم متفورمین ایرانی ۵۰۰ رو نصف شب و نصف صبح و ظهر هم اکارباکس ۱۰۰ رو یکی مصرف میکنن اما میزان قند خونشان از ۱۳۰ پایین تر نمیاد آیا مشکلی ایجاد میشه براشون ممنونم راهنمایی بفرمائید سپاس

  45. سلام وقت بخیر قند خون ۱۳۰ آیا مشکلی ایجاد میکنه ،؟ ممنون از پاسختون

  46. با سلام من کم کاری تیرویید دارم و لووتیرکسین مصرف میکنم . علاوه بر این سندرم تخمدان پلی کیستیک دارم که قبلا برای درمان از سپروترون کامپاند استفاده میکردم اما به علت عوارض قرصها دکتر برایم متفورمین تجویز کرده من جایی خوندم که متفورمین برای مبتلایان به کم کاری تیرویید باعث افزایش سطح tsh میشه و مناسب نیست ممنون میشم راهنمایی کنید آیا مصرف متفورمین برای کم کاری تیرویید مضر هست یا نه ضمن اینکه آزمایشات تیرویید من قبل از مصرف متفورمین با مصرف لووتیروکسین نرمال بوده.

    1. سلام نگران نباشید زیر نظر پزشک معالج خود یک تا دوماه بعد از مصرف قرص متفورمین آزمایش تیروئید بدهید .

  47. باسلام قندناشتای من ۱۴۰ بود متفورمین مصرف میکردم بعداز چند ماه به ۸۸ رسیده بعداز ۲ساعت غذا هم۱۵۰ هستش میترسم متفورمینمو قطع کنم اگه رژیم مخصوص دیابت بگیرم ودارو رو قطع کنم میشه؟؟

  48. سلام
    برای کاهش وزن میتونم از گلوکوفاژ استفاده کنم؟
    البته باید بگم من کیست تخمدان داشتم که پاره شده و دوبار این اتفاق افتاد،مصرف گلوکوفاژ میتونه باعث زیاد شدن کیست بشه

    1. سلام قرص گلوکوفاژباعث زیاد شدن کیست نمی شود اما بهتر است با ورزش ورزیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید قرص را باید پزشک برای شما تجویز کند.

  49. سلام من وزنم زیاد بود دکتر برام این قرص رو نوشته،الان صدتاشو خوردم تموم شد ولی اثری تو کاهش وزنم نداشت!میخوام بدونم بازم باید برم قرصشو بخرم و ادامه بدم؟؟

  50. سلام ,من برای اقدام به بارداری مراجعه کردم و تمام آزمایشات هورمونی را انجام دادم, دکتر گفت همه چی نرماله. حتی عکس رنگی هم گرفتم که اونم نرماله. و قبل از اینکه سونوی واژینال بکنه برای اندازه تخمک و فولیکول داروی گلوکوفاژ و آمپول داد و گفت چون نه ماهه اقدام کردی و باردار نشدی بخور. در ضمن من اصلا اضافه وزن ندارم و قند خودمو در منزل گرفتم شبها هم حتی ۹۰یا ۹۵ بوده. ولی متفورمین برای قند هست. آیا باید این قرصو بازم بخورم. تخمدان پلی کیستیک هم که فعلا نگفته که دارم یا تنبلی تخمدان.

    1. سلام اگر تخمدان پلی کیستیک ندارید نیازی به مصرف گلوکوفاژ نیست.

  51. سلام من ٣٢سالم هست و قصد بارداري دارم داراي كيست در تخمدان راستم هستم و الان حدود ١٥روزي ميشه اين قرص گلوكوفاژ ٥٠٠رو ميخورم ميخوام بدونم كيستم برطرف ميشه
    پليپ هم دارم اين براي بارداري مشگلي إيجاد نميكنه

    1. سلام خیر این دارو برای بارداری مشکلی ایجاد نمی کند.

  52. سلام خسته نباشید،۲۲سالمه قصدبارداری دارم،شش ماهی میشه پیشگیری نمیکنم،دو سه ماهی میشه پریودیم نامنظم شده،ازمایش پرولاکتین،خون ادرار،همه رو انجام دادم همه نرمالن،سونوگرافی انجام دادم گفتن کیست ریز داری ولی زیاد نه،دکتر واسم گلوکوفاژ۱۲ساعتدوعدد تجویز کرد،قدمم۱۶۷وزنم۵۸کیلو،میخواستم بدونم این قرص عوارض خطرناکی نداره ومیتونم استفاده کنم،لطفاجوابم روبدین

    1. سلام با توجه به اینکه شما اضافه وزن ندارید این قرص مناسب شما نیست .

  53. سلام می خواستم بدونم ایا این قرص برای افرادی که کبد چرب دارند مضر است یا نه ؟

  54. سلام خانم متاهلی هستم ۳۰ساله
    سابقه دیابت بارداری داشتم که انسولین استفاده میکردم
    الان دوهفته اس قندخون ناشتام بین۲۰۰تا۲۵۰هستش بعدازدوساعت هم ۳۰۰تا۳۱۵هستش بنظرتون روزی دوتاقرص گلوکوفاژ۵۰۰کافیه برای من؟
    لطفا راهنمایی ام کنید درجایی زندگی میکنم که دسترسی به دکترندارم

  55. سلام خانم متاهلی هستم ۳۰ساله
    سابقه دیابت بارداری داشتم که انسولین استفاده میکردم
    الان دوهفته اس قندخون ناشتام بین۲۰۰تا۲۵۰هستش بعدازدوساعت هم ۳۰۰تا۳۱۵هستش بنظرتون روزی دوتاقرص گلوکوفاژ۵۰۰کافیه برای من؟
    لطفا راهنمایی ام کنید درجایی زندگی میکنم که دسترسی به دکترندارم

  56. سلام دختر بیست و دو ماهه دارم شیر میدم کیست تخمدان دارم سه ماه یک بار یا دو ماه یکبار پریود میشم قبل از دخترم هم تنبلی تخمدان داشتم قرص متفورمین ۵۰۰ استفاده میکردم میتونم دوباره قرصمو شروع کنم؟

    1. سلام در دوران شیردهی نا منظمی پریود طبیعی است بعد از دوران شیردهی بهتر است از قرص استفاده کنید .

  57. سلام وقت بخیر
    من صورتم موهای زائد خیلی داره همه میگفتن برا غدد حالا آزمایش دادم و سونو متوجه شدم کیست ریز تخمدان دارم و یکی از هورمونهای بدنم خیلی زیاد ترشح میکنه دکتر برام پودرinfolikتجویز کردن ولی قیمتشون خیلی بالاس گفتن گلوگوفاژ بحاش مصرف کنم اونم قیمتش بالاس میتونم متفورمین و جایگزین گلوکوفاژکنم؟؟

  58. سلام ۲۶سال سن دارم موهای زائد صورتم خیلی زیاده بعد از سونو و ازمایش متوجه شدم کیست ریز تخمدان دارم و پریودم کم و بیش نامنظم بود و کم کاری تیروئید دارم همچنین هورمونهای بدنم بالاست پودر اینفولیک برام تجویز شده که قیمتش بالاس حالا میخام بدونم متفورمین همون گلوگوفاژ هست چطور مصرف کنم
    ممنونم

    1. سلام بله می توانید از قرص متفورمین زیر نظر پزشک استفاده کنید.

  59. سلام
    من تازه متوجه شدم که دیابت نوع دو دارم بعد از مراجعه به پزشک داروهای گلوکوفاژ ۱۰۰۰ و melix ۵ میلیگرم و قرص گیاهی دارچین و آتروکسین ۲۰ تجویز کردن بعد از مصرف دارو به مدت یک هفته شدیدا نزدیک بینی چشمام دچار مشکل شده طوری که حتی با عینک مطالعه ای که داشتم و خیلی راحت بودم تار میبینم به نظر شما از کدوم یک از این داروها میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید

  60. سلام خانم دكتر من سه ماه پيش به دكتر مراجعه كردم و با دادان ازمايش و سونوگرافي مشخض شد تنبلي تخمدان دارم و ديابتم هم لب مرزه سه ماه اول اسپيرونولاكتون ٢٥ و متفورمين گلاي وانس مصرف كردم روزي دو عدد يك هفته پيش رفتم پيش دكتر باز ديابتم لب مرز بود دوز داروهامو زياد كرد اسپيرونولاكتون ١٠٠ و گلوفاژ. بهم داد روزي سه بار الان چند روزه دارم مصرف ميكنم معدم داره اذيت ميشه ميخواستم بپرسم روزي سه تا زياد نيست؟؟؟؟؟؟ قندممم ناشتا ١٠٧ بود مممنونم از راهنماييتون????????????????????

    1. سلام بهتر است با داشتن رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص تغذیه وورزش کردن بیماری دیابت خود را کنترل کنید وبعد با پایین آمدن قند خون دوز قرص گلوکوفاژ را
      زیر نظر پزشک کاهش دهید زیرا روزی ۳ عدد دوز خیلی بالایی است وتوصیه می کنم دوز آن را زیر نظر پزشک کاهش دهید.

  61. سلام.من با خوردن قرص گلاي وانس اشتهام بيشتر شده در صورتي كه به كاهش وزن كمك ميكنه بايد چيكار كنم؟

    1. سلام بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع دهید .

  62. سلام خسته نباشین
    من تنبلی تخمدان دارم دکترم این قرصو برام تجویز کرده میخواستم ببینم با مصرف این قرص دیابت نمیگیرم؟و‌مشکلم حل میشه؟؟

    1. سلام خیر نگران نباشید دیابت نمی گیرید.

  63. سلام خسته نباشین
    من تنبلی تخمدان دارم دکترم این قرصو برام تجویز کرده میخواستم ببینم با مصرف این قرص دیابت نمیگیرم؟و‌مشکلم حل میشه؟؟

  64. سلام وقت بخير، من ۲۸ سالمه ، يكسال اقدام به بارداري كردم و نشده، ازمايش قند دادم رو ١٠٠ بود واسم گلوكوفاژ نوشت فقط هم يك ماه دكتر گفت استفاده كنم، ضمننا پريودي هام منظمه ، دوباره مصرف كنم اين قرصو، البته تكرر ادرار دارم ، و اينكه تا قندم نياد پايين ، ميتونم باردار بشم؟؟؟

    1. سلام بهتر است اول آزمایش ادرار بدهید منعی ندارد می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  65. شلام خستع نباشی .دیابت من ۲۷۸ دکتر منفورمین خارجی روزی ۳بار تجویز کرده میخوام بدونم باعث لاغری میشه فقط شکم دارم

  66. سلام من ماه قبل دکتر بهم قرص گلوکوفاژ متفورمین و لتروزول و سه تا آمپول اچ ام جی ۸ و ۹ و ۱۰ پریودی دادن ۱۱پریودی سونو دادم فولیکولم زیادی رشد کرد و شد ۲۸ .الان روز پنج پریودیم هست آیا اگه لنروزول و متفورمین فقط بخرم کافیه؟ و اینکه از روز چندم تا چندم باید متفورمین و لتروزول بخورم؟ چند روز؟ سپاس

  67. سلام من ۲۷ هفته باردارم و دیابت دبارداری دارم دکتر روزی دو تا قرص گلوکوفاژ برام نوشتن ایا برای جنین ضرری ندارد

    1. سلام بهتر است اول رژیم غذایی خود را زیر نظر پزشک متخصص تغذیه کنترل کنید وهر روز پیاده روی داشته باشید وقند خون خود را با دستگاه تست قند خانگی کنترل کنید اگر قند خون شما مناسب بود می توانید روزی یک عدد ویا یک روز در میان از قرص گلوکوفاژ استفاده نمایید.

  68. سلام خسته نباشبن من ٢٥سالمه و تازه ازدواج كردم ؛از ابتداي ازدواجم كه حدود چهار ماه است پريودهام بهم ريخته و روز پانزدهم پريود ميشم ؛يعني تقريبا دو هفته يك بار ، يك ماه و نيم پيش دكتر زنان رفتم و به من گفتن كه پلي كيستيك شده ام در صورتي كه قبلش مشكلي نداشتم و فقط چند روز عقب ميفتاد ولي هر ماه پريود ميشدم ،دكتر برام گلوكوفاژ رو به همراه قرص كلرت تجويز كرد ؛با خوردن قرص كلرت حالم به شدت بد ميشد و به صورت طبيعي جلوگيري ميكنم ولي همچنان گلوكوفاژ مصرف ميكنم ؛به نظر شما چيكار بايد بكنم ،مشكل چيه كه دو هفته يكبار پريود ميشم ؟؟ممنونم از شما?

    1. سلام بهتر است آزمایشات هورمونی زیر نظر پزشک دیگری انجام بدهید.

  69. سلام من دیابت ندارم تنبلی تخمدان دارم دکتر گلوکوفاژ برام تجویز کرده خیلی روی اخلاقیاتم و اعصابم تاثیر گذاشته چیکار کنم؟؟؟

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو ی دیگری تجویز شود.

  70. سلام من قرص گلوکوفاژ ۳ ماه میخورم و۲ ماه پریودم بعد ۶ ماه نشدن منظم شد الان که ماه ۳ وم میخورم ۲ روز گذشته ولی هنوز پریود نشدم میخواستم بعد پریودی کلومیفن مصرف کنم ولی پریودم عقب افتاد روز ی ۲ تا میخورم اضافه وزن هم ندارم لطفا راهنمایم کنید ممنون

    1. سلام بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  71. سلام خسته نباشین
    من دو سه ماه پریود نشده بودم بعد ۲۰روز لکه بینی داشتم ازمایش و سونوگرافیم هر دو سالم بود دکتر قرص گلوکوفاژ و دیان تجویز کرد.
    البته سابقه نامنظمی پریود خیلی زیاد داشتم.
    خون ریزیم خیلی بی سابقه زیادشد و لخته های خیلی بزرگ
    دکتر میگه احتمالا بارداربودی اما مگه میشه سونو بعد از سه ماه نشون نده
    بعد داروهارو تغییر داد دزوسپنیو ترنسید و امپول k و استروژن تجویز کرد.
    من الان خیلی سردرگمم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم
    ممکنه لخته ها از عوارض دارو باشه؟
    بعد از مصرف ۹عدد دیان خونریزی ادامه داشت

    1. سلام اگر باردار بودید داخل آزمایش و سونوگرافی مشخص می شد افزایش خون ریزی شما به علت تاخیر ۳ ماهه پریود شما ویا عوارض دارو می باشد .

  72. من برای عادت نشدنم رفتم پیش دکتر متخصص زنان گلوکوفاژ تجویز کردن آیا برای مشکل من مناسبه؟؟؟

    1. من شرح حال کاملی از شما ندارم در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید.

  73. با سلام من ۲۷سالمه ۱۲سال هست ازدواج کردم هفت سال پیش بعد از تولد دخترم فهمیدم کم کاری تیروئید دارم دکتر الان یه چند ماهی هست قرص گلو کوفاز ۱۰۰۰بهم داده آیا من که قند نرمال دارم این قرص برام اثر بدی نداره؟؟چون شما به همه میگین قند خون نرمال نباید گلوکوفاز بخوری؟؟مچکرم

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید.

  74. با سلام من ۲۷سالمه ۱۲سال هست ازدواج کردم هفت سال پیش بعد از تولد دخترم فهمیدم کم کاری تیروئید دارم دکتر الان یه چند ماهی هست قرص گلو کوفاز ۱۰۰۰بهم داده آیا من که قند نرمال دارم این قرص برام اثر بدی نداره؟؟چون شما به همه میگین قند خون نرمال نباید گلوکوفاز بخوری؟؟مچکرم

  75. سلام من۱۷سالمه پریودم نامنظمه یهو شش ماه پریود نمیشم بعد دکتر بهم این قرص و داده ولی دل درد شدید میگیرم

  76. سلام من تیروئید کم کار دارم fsh ام هم بالاست. چرخه پریودم دیر به دیره و حجم خونریزی ام نسبت به قبل خیلی کم شده. وقتی شیرینی جات مصرف میکنم دفعات نیاز به دفع ادرارم زیاد میشه. ممکنه دیابت نوع دو باشم؟ و اینکه با مصرف متفورمین ممکنه چرخه پریودم درست بشه؟ ممنون از پاسخگوئی تون.

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما آزمایشات لازم درخواست شود.

  77. در ادامه سوال قبل این هم بگم که pco هم هستم

  78. سلام.من قند ناشتام ۱۱۷بود دکتر روزی یک عدد متفورمین تجویز کردن بعد یک ماه۶کیلو وزن کم کردم. با قد ۱۶۰ ،وزنم ۴۹شده.خیلی لاغر شدم.اگر قرصم را یک روز در میان بخورم تاثیری برکاهش قند خونم دارد؟ممنون

    1. سلام بهتر است با رعایت رژیم غذایی قند خون خود را کاهش دهید و مجدد آزمایش خون انجام بدهید این نکته را مورد توجه قرار دهید که باید ۱۲ ساعت در زمان آزمایش خون ناشتا باشید .

  79. سلام
    من ۲۶ سال دارم و مجرد هستم .حدود دوسال است که پریود نامنظم دارم و همچنین پرولاکتین خونم هم بالاست که با قرص کنترل میشه اینبار که به دکتر غدد مراجعه کردم ازم سوال کرد افزایش وزن داشتی؟ گفتم طی چند سال اخیر بله
    که قرص گلوکوفاژ ۷۵۰ را تجویز و گفت هرروز وسط ناهار بخور تا ۵۰ روز
    در طی این ۵۰ روز من اضافه وزن حدود ۵ کیلویی که دارم برطرف میشه؟
    ممنونم

    1. سلام بهتر است همزمان با مصرف قرص رژیم غذایی مناسب داشته باشید و ورزش کنید تا وزن شما کاهش یابد .

  80. سلام من امروز سونوگرافی دادم در جوابش نوشته تخمدان pco دو طرف دارم پریودم منظم و ورزش میکنم ولی چاقم نیاز به مصرف متفورمین هست
    با تشکر

    1. سلام با توجه به اینکه پریود شما منظم است نیازی به مصرف دارو نیست باید با ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید.

  81. البته فراموش کردم بگم من ۳۶ سالمه و قصد بارداری ندارم و تازه آزمایش خون دادم و هیچ مشکلی نداشتم

  82. باسلام وخسته نباشید .میخواستم .بدونم .قرص گلای وانسی با متفورمین .چه فرقی دارن ؟من تنبلیکه تخمدان دارم .وپریودهای نامنظم.قبل از بارداریم سه سال مصرف میکردم .خیلی لاغرشدم مبخواستم بدونم .این قرص گلای وانسی هم همون عملکرد رو داره؟

  83. با سلام و خسته نباشید
    ۲۴ساله و متاهل هستم و لاغر
    سندرم تخمدان پلی کیستیک و هیستوریسم دارم و نواحی کمر و شانه و سینه پوستم آکنه میزنه… دکترم ۲سال پیش گلوکوفاژ ۵۰۰ و اسپیرونولاکتون تجویز کرد برای ۶ماه، آکنه هام درمان شده بود ولی دوره درمان ک تموم شد دوباره آکنه هام برگشت…. رفتم دکتر سونو کرد گف تنبلی تخمدانت خیلی بهتر شده بخاطر آکنه دوباره برای ۶ماه گولوکوفاژ و اسپیرونولاکتون تجویز کرده الان ۲ماهه مصرف میکنم و داره لاغرم میکنه
    چیکار کنم؟ میشه گولوکوفاژ رو قطع کنم یا حداقل چند روز یکبار استفاده کنم؟

    1. سلام بله می توانید قرص گلوکوفاژ را قطع کنید.

  84. سلام من یه دختر ۱۳ ساله دارم که خیلی چاقه بردمش دکتر غدد براش قرص گلوکوفاژ وونوستات وفیناید واسترولاکتوژن و قرص داپباستون بهش داده مو زائد داره چاق هستش ۳ساله پریود میشه اوایل پریودش خوب بود بعد نامنظم شد به دکتر که مراجعه کردم بعد انجام آزمایش دارو های ذکر شده رو تجویز کرده
    دخترم داروها رو استفاده کنه یا نه برا ۳ماه دارو دادن دکترش فوق تخصص غدد هست

  85. سلام من روزی دو عدد گلوکوفاژ بعد از ناهار و شام مصرف میکنم ولی احساس میکنم وزنم بیشتر شده شکمم بزرگ شده انگار!
    دو هفته است میخورم

  86. سلام من سی سالمه برای مراقبت های پیش ازبارداری رفتم دکترهمه چی نرمال بودولی گلوکوفاژبرام تجویزکرده باخوردن این قرص پریودیم هشت روزعقب افتادمقدارخونریزیم بیشترشدوپریودم طولانی شدولخته های خون برای اولین بارتوپریودیم داشتم آیامصرف داروراادامه بدم

  87. با سلام و خسته نباشید،۲۵ساله هستم و پریودیام چند ساله نامنظمه و هربار دکتر میرفتم متوجه علتش نمیشدن،آزمایش پاپ اسمیر و هورمونی هم دادم تا اینکه توی سونوی آخر و آزمایشم دکتر متوجه تنبلی تخمدان خفیف شدن،برای دوماهم قرص دوفازتون نوشتن و قرص گلوکوفاژ۵۰۰هم واسه بعد از غذا تجویز کردن،بنظر شما تا چندماه گلوکوفاژ مصرف کنم و اینکه حتما تنبلی تخمدانم را از بین میبرد؟

    1. سلام من شرح سونوگرافی وآزمایشات هورمونی شما را رویت نکردم شرح حال کاملی از شما ندارم طبق دستور پزشک معالج خود از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

  88. سلام خانوم‌دکتر من ۲۲ سالمه ،مجرد هم هستم رفتم پیش یه دکتر زنان ازمایش دادم قند صبح ناشنام ۱۰۱ بود گفت واسه سنت تو زیاده بعد من تنبلی تخمدان هم دارم قرص متفورمین یا همون گلوکوفاژ ۵۰۰ رو واسم تجویز کردن هم برای کنترل قند خونم هم برای تنبلی تخمدان نمیدونم بخورم یا نه اخه خیلی هم لاغرم میکنه.اگه میشه جوابمو بدید ممنون.

    1. سلام هنگام آزمایش خون احتمالا ۱۲ ساعت شما ناشتا نبوده اید به همین علت مقدار کمی قند خون شما بالا است اگر اضافه وزن ندارید برای منظم شدن پریود خود می توانید از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  89. سلام خانوم‌دکتر من ۲۲ سالمه ،مجرد هم هستم رفتم پیش یه دکتر زنان ازمایش دادم قند صبح ناشنام ۱۰۱ بود گفت واسه سنت تو زیاده بعد من تنبلی تخمدان هم دارم قرص متفورمین یا همون گلوکوفاژ ۵۰۰ رو واسم تجویز کردن هم برای کنترل قند خونم هم برای تنبلی تخمدان نمیدونم بخورم یا نه اخه خیلی هم لاغرم میکنه.اگه میشه جوابمو بدید ممنون.

  90. با سلام
    خانم دکتر بنده ۳۵ سال سن دارم و دو دوره برای کاهش وزنم پیش دکتر تغذیه رفتم و روند کاهش وزنم خیلی کند بود به همین علت دکتر برام قرص گلوکوفاژ تجویز کردند می خواستم بدونم عوارضی نداره ؟؟
    در ضمن بنده در حال حاضر نسبت به قدم ۵ کیلو اضافه وزن دارم
    با تشکر و آرزوی سلامتی

  91. سلام ممنون که وقت میزارین به سوالا جواب میدین…. من ۴۲ سالمه. قندم بالاست. اگه شیرینی اینا بخورم بالای ۱۸۰ اینا میره و اگه جلوگیری کنم ۱۴۰ ایناست. رفتمم دکتر بهم متفورمین ۵۰۰ داده یکی دو هفته است میخورم. از قبل خوردن متفورمینم صبحا که از خواب بیدار میشدم بی حال بودم حوصله هیچ کاری رو نداشتم به زور کارای خونه رو انجام میدادم. نزدیک پریودیمم تمام مفصلام به شدت درد دارن مچم بند بند انگشتام. همه اش خسته ام. واقعا نمیدونم چیکار کنم . ناخنامم قاشقی شده . وقتییم پریود میشم ۲ روز میوفتم. حتی زدیک تخمک گذاری چند روز بی حالم قشنگ روز تخمک گذاریمم حس میکنم. از ۹۱ تا ۹۶ ۳ تا سقط داشتم یه بچه دارم. قلبشون تشکیل نمیشد. تیروئیدمم ۵ هستش. تو این یکی دو هفته که متفورمین مصرف میکنم. خوابم بیشتر شده . بی حالیمم بیشتر شده حتی حوصله حرف زدنم ندارم. میشه بگین چیکار کنم. دکترم چند بار رفتم ولی فایده نداره. کم خونیم دارم . کم خونی مینور

    1. سلام بهتر است از نظر کم خونی بررسی شوید .

  92. سلام
    من از این دارو استفاده میکنم ولی هیچ تاثیری نداشته روم نه اسهالی دارم نه هیچی

  93. سلام خانم دکتر من ۴۸ سال دارم الان پریودهام نامنظمه آزمایش پرولاکتین دادم دکترم گفت که دارم یائسه میشم کم کاری تیروئید دارم که با داروی لووتیروکسین تنظیم شده آزمایش قند ناشتا دادم قندم روی ۱۰۱ بود دکتر برام قرص متفورمین خارجی روزی یک عدد تجویز کرده وقتی استفاده میکنم البته بعد از غذا استفاده میکنم حالت تهوع و درد معده میگیرم آیا قرص رو ادامه بدم یا قطعش کنم البته وزن من با ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسبه ولی میل زیادی به خوردن شیرینی دارم که با این حال رعایت میکنم لطفا برای درد معده و تهوع که نیمه شب ها به سراغم میاد راهنمایی بفرمایید البته من قرص رو بعد ناهار طبق دستور پزشک روزی یک عدد مصرف میکنم ممنون از راهنمایی تون

    1. سلام بهتر است با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش داده و به کاهش قند خون خود کمک کنید .

  94. با سلام و دعای خیر
    می خواستم بدونم قرص و یا کپسولی به نام گلوکوسین یا گلوکوزین داریم که برای کاهش اشتها برای درمان چاقی کاربرد داشته باشد . ( مثل متفورمین ) . لطفا راهنمایی بفرمائید .

  95. سلام منم برام از قرص های گلوکوفاز برای کیستام نوشتن الانم دو روزه مصرف میکنم لاغر هستم چیکار کنم که لاغر تر نشم

    1. سلام قرص گلوکوفاژ برای شما مناسب نیست باید داروی شما عوض شود.

  96. سلام منم برام از قرص های گلوکوفاز برای کیستام نوشتن الانم دو روزه مصرف میکنم لاغر هستم چیکار کنم که لاغر تر نشم

  97. سلام من ۳۱ سالمه با قد ۱۵۵ ووزن ۷۴ دکتر رفتم بهم برای لاغری گلوکوفاژدادن آیا مصرف کن عوارضی ندارد ممنون

    1. سلام بهتر است با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید .

  98. سلام
    ببخشید من تنبلی تخمدان دارم دکتر ب ام قرص تکنولوژی نوشتن اما درد معده دیگه نمیتونم تحمل کنم الان ۵ روز هست دارم میخوام برای کاهش درد چکار کنم؟

  99. سلام منم تنبلی تخمدان دارم ازمتفورمین استفاده میکنم هر موقع قطع میکنم ترشح زیادی میکنم به خاطر اون مجبور شدم دوباره استفاده کنم میخاستم بدونم چند ماه این قرصو بخورم مشکلم حل میشه

    1. سلام مصرف طولانی مدت این قرص توصیه نمی شود.

  100. سلام من کم کاری تیروئید دارم و لووکسین میخورم خیلی به شیرینی جات علاقمند هستم و اضافه وزن دارم. میشه برای کم کردن اشتها و لاغری قرص گلوکوفاژ مصرف کنم؟

    1. سلام خیر این قرص عوارض دارد برای کاهش وزن خود باید ورزش کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

  101. سلام
    عرض ادب
    من توي اقدام به بارداري هستم و دكتر قرص گلوكاژ ٥٠٠رو بهم تجويز كردن كه تعدادش تصاعدي زياد ميشه در كنار اين قرص هم پريگناكرو و اووژن هم مصرف ميكنم متفورمين در كنار اين قرصها باز هم خاصيت لاغر كننده داره يا اين داروها اثرس رو خنثي ميكنن البته كه من رغبت به كاهش وزن دارم
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *