ماهیانه یک قرص ویتامین D3 مصرف کنید/ مصرف ویتامین d3 در دوران بارداری

مسئول دپارتمان آمار اپیدمیولوژی پژوهشکده غدد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰ درصد زنان کشور کمبود ویتامین دارند و مصرف ماهیانه یک قرص مکمل ویتامین دی برای هر زن ایرانی ضروری است.

داود خلیلی، افزود: ویتامین دی یکی از ویتامین های ضروری بدن انسان است ولی متاسفانه هنوز بررسی جامعی در کشور نشده است تا مشخص شود این میزان کمبود ویتامین دی در کشور چه عوارض و پیامدهایی را برای سلامت ایرانیان داشته است.

وی ادامه داد: اختلاف نظرهایی در دنیا درباره پیامدهای کمبود ویتامین دی وجود دارد اما آنچه مسلم است، این است که در کشور ما با کمبود شدید ویتامین دی، میان مردم به ویژه در بین زنان یائسه مواجه ایم و باید اقداماتی برای جبران آن انجام دهیم.

مسئول دپارتمان آمار اپیدمیولوژی پژوهشکده غدد و متابولیسم گفت: وزارت بهداشت اقداماتی را برای جبران این کمبود شروع کرده و به عنوان مثال توزیع مکمل قرص ویتامین دی در کنار مکمل قرص آهن برای دختران دبیرستانی شروع شده است.

وی در عین حال اظهار کرد:این اقدام کافی نیست و باید برای جبران کمبود شدید ویتامین دی در حوزه عمومی و به ویژه برای زنان یائسه فکر اساسی شود و حتما باید مکمل خوراکی ویتامین دی در اختیار زنان قرار گیرد.

خلیلی خاطرنشان کرد: تمام زنان ایران باید حداقل به صورت ماهیانه یک قرص ویتامین D3 با دوز ۵۰ هزار را مصرف کنند و اگر افرادی کمبود شدیدتر دارند می توانند با دستور پزشک برای مدتی از دوزهای مصرف بالاتر استفاده کنند.

وی درباره کمبود ویتامین دی در بین مردان ایرانی افزود: در این مورد آمار دقیق را در اختیار نداریم. حتما در آقایان نیز به میزان زیادی کمبود ویتامین دی وجود دارد اما در زنان به علل مختلف از جمله شیردهی، بارداری و عوامل دیگر این کمبود بیشتر است.

این متخصص اپیدمیولوژیک ادامه داد: آفتاب یکی از منابع اصلی تامین ویتامین دی است و آلودگی هوا و پوشش افراد در میزان جذب ویتامین دی موثر است؛ ضمن اینکه خانه های بسیاری از ایرانیان آفتابگیر نیست و اگر هم آفتابگیر باشد، آفتاب پشت شیشه هیچ تاثیری در رفع کمبود ویتامین دی ندارد.


ویتامین D یکی از ریزمغذی های مهم است که کمبود آن نه تنها عوارض جدی جسمی زیادی مانند پوکی استخوان و مشکلات اسکلتی دارد که حتی موجب بروز و تشدید بیماری های روانی و از جمله گسترش افسردگی می شود.

منبع اصلی دریافت ویتامین D، نور آفتاب است که پس از تابش آن به پوست و فرآیندهای پس از جذب آن در زیرپوست به ویتامین D فعال، تبدیل می شود و نیاز بدن را به این ویتامین ضروری بر طرف می کند.

واقعیت این است که با وجود آفتابگیر بودن سرزمین مان، کمبود این ویتامین در بین شهروندان این سرزمین طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و عوارض و بیماری های ناشی از این کمبود هر روز گسترده تر می شود و از جمله عامل مهم این کمبود، آلودگی هوا و افزایش ریزگردهاست.

منبع خبر : سلامت نیوز

اشتراک‌گذاری
111 نظر
  1. ویتامین دی ۵۰۰۰۰ یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار ۵۰۰۰۰ واحد تعریف میشود. ویتامین دی ۵۰۰۰۰ به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند.

  2. با سلام من ماه پنجم بارداری هستم وبمدت ۱۴روزویتامین d50000را روزانه مصرف کردم خیلی نگران چنینم هستم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام منم همین اشتباه رو کردم دقیقا تو ماه ۶ الان نی نیت سالمه دارم دیوانه میشم

    2. عزیرم منم همینطور زایمان کردی نینیت سالمه لطفا جواب بده

    3. فربیرز حق پرست پاسخ

      توصیه اکید می کنم قرص ویامین d نخورید این پزشکان ما و وزارت بهداشت هیچ نمی دانند. با خوردن این قرص ها فقط جیوه و فلزات سنگین وارد بدن خود می کنید که برای جنین شما بسیار خطرناک است.
      از نور آفتاب استفاده کنید حتی ماهی هم زیاد نخورید.

  3. فاطمه خانوم این مقدار ویتامین دی خیلی زیاده!!!!!!!!! عوارض داره !!!!!!!! حتما با پزشکتون در میون بزارید!

  4. سلام وقت همه هموطنان بخیر
    من ۱۹ فروردین آزمایش خون دادم بعداز جواب آزمایشم به چند دکتر نشان دادم ویتامین d نتجه اون ۱۴ شده
    سه تا آمپول dc و قرص ویتامین d – 500000 تجویز شده حلا پزشکم گفتن ۱۵ روز یکبار آمپول هام تزیق کنم وبعداز یک ماه بصورت ماهی
    یک عد از قرص ها مصرف کنم من مدتی میشه قرصcalcicare l هفته ی یک یا دوعدد می خورم حال اگه ممکن منوبیشتر راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام قرص های خود را مصرف کنید.

  5. سلام،لطفا جواب بدين،من هفته هشتم بارداري هستم و دكترم ويتامين د۲۰۰۰نوشته واسم و هرشب ميخورم،ايا ضرري نداره

    1. کمبود ویتامین D  احتمال مسمومیت بارداری، زایمان سخت، اختلال‌های تنفسی نوزاد را بالا می برد اما درباره ی دوز مناسب مصرف آن حتما حتما با پزشکتان مشورت کنید.

  6. سلام،قبل از بارداری،طبق آزمایشم کمبود ویتامین دی داشتم و مقدارش۱۴٫۲بود،دکترم کپسول ۵۰۰۰۰ رو هفته ای یکبار تجویز کرد،من دوتاشو بیشتر نتونستم مصرف کنم و الان هفته پنجم بارداریمه.دکترم گفتن هر ده روز یبار به مصرفش ادامه بدم،ولی خیلی استرس داشتم و میخوام نظر شما رو هم بدونم که آیا مصرف با این دوز در این مدت بارداری آیا صلاحه…؟در ضمن به من سه هفته دیگه وقت دادن ک برم پیششون برای سونو…

    1. سلام می توانید در ۳ ماهه اول بارداری از لبنیاتی که غنی شده با ویتامین دی هستند استفاده کنید و سعی کنید دست خود را جلوی نور مستقیم آفتاب بگیرید این کار را داخل منزل هم میتوانید انجام بدهید از درب پنجره یا اینکه داخل حیاط این کار را انجام بدهید واز هفته ۱۶ بارداری به بعد هفته ای یک بار قرص ویتامین دی مصرف کنید.

  7. سلام. من در هفته چهارم بارداری یه قرص ۵۰۰۰۰بارداری مفکردم چون نمیدونستم باردارم. الان خیلی نگران جنینم هستم. ایا مشکای ایجاد میکنه و ایا در سونوی اول که برای ضربان قلب میرم مشخص میشه

    1. سلام من این کار رو در هفته ۳ انجام دادم چون نمیدونستم باردارم. لطفا بگید وضعیت جنین شما چی شد؟

  8. سلام من هفته ۱۲ بارداری هستم تا حالا چندین بار آزمایش ویتامین د دادم خوب بوده ولی چون کارمند شدم و خونه امسال آفتاب گیر نیست ویتامین د من ۱۰ شده حالا آمپول یا قرص با چه دوزی باید مصرف کنم و چه مدت و چه مقدار؟

  9. آزمایش ویتامین دی روی ۸ بوده.دکتر برام دی تری روزی ۲ نوشته۱۰۰۰خارجی .لطفا راهنمای کنید.

    1. باید قرص ویتامین دی خود را زیر نظر پزشک معالج خود مصرف کنید

  10. سلام من تصمیم به بارداری دارم و ازمایش دادم و ویتامین D3 روی ۱۲ بود..اما دکترم چیزی نگفت و هیچ دارویی واسم نداد..به نظرتون خطرناکه و باید دارو مصرف کنم؟؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام باید زیر نظر پزشک معالج خود از قرص ویتامین دی استفاده کنید.

  11. سلام. مقدار ويتامين دي ٣ من طبق برگه آزمايش ٩ بوده. پزشك براي من تا ٥ ماه هفته اي يك عدد ويتامين د٣ با دوز ٥٠٠٠٠ تجويز كردن. سوالم از مشاور محترم اينه كه آيا از مكملي كه قبلا با دوز ١٠٠٠ داشتم و مدت كوتاهي ازش استفاده كردم ديگه در اين ٥ ماه استفاده نكنم؟ صرفا به همون هفته اي يك بار با دوز ٥٠٠٠٠ بسنده كنم؟ سپاس.

    1. سلام بله دوز ۵۰۰۰۰ کافی است.

  12. آيا اينكه در مقاله گفته شده در حالت عادي ماهيانه يك عدد از اين قرص با دوز ٥٠٠٠٠ استفاده بشه همون كافيه يا روزانه در كنارش هم ميشه از مكملهاي مثلا با دوز ١٠٠٠ استفاده كرد؟
    آيا استفاده از همون مكملهاي روزانه ١٠٠٠ كافيه و ما رو از استفاده ي ماهي يك بارِ دوز ٥٠٠٠٠ بي نياز ميكنه؟

    1. باید زیر نظر پزشک و طبق آزمایش انجام شده مصرف کنید.

  13. سلام لطفا منو کمک کنید من ۲۳ساله هستم رفتمازمایش دادم d3من روی ۴هست چیکار کنم

    1. سلام باید قرص ویتامین دی مصرف کنید.

    2. رو ۴ ؟!!! هر دو هفته ۱۰۰۰۰ تزریق کن درست میشی

  14. سلام من هفته بیست و هفتمم.دکترم بهم ویتامین D3.1000 دادن سفیدرنگن.الان که رفتم دوباره بگیرم قرصش مثل کپسول کبدماهی میمونه و روش نوشته vitamin D1000.الان من چکار کنم بخورم?

    1. سلام برای تمدید داروی خود باید از پزشک معالج خود اجازه بگیرید این قرص جدیدی که خریدید هیچ فرقی با قرص قبلی نداره وهر دو ویتامین دی هستند .

    2. بخورید اما هفته ای یدونه مصرف کنید

  15. باسلام من محمد مهدی غندالی هستم متولد هشتادو دو یه چیزی که منو نگران کرده اینه که در فامیلامون اونایی که سنشون کم تر از منه هم قدشون بیشتره من حدوده چهارده و خورده ای سن دارم اما قدم صدو شصتو چهاره میخواستم ببینم چهدقرصیو بهم پیشنهاد میکنید ایا میتونم خودمم برم قرص دی سه بگیرمومصرف کنم اخه مدرسه بهمون چهارتادادماهی یه بار گفته بود میشه منم اینو ادامه بدم؟ یا بیشترش کنم هفته ای یه دونه اخه خیلی کوتاه تر از فامیلامونم لطفا پاسخ بدید

  16. سلام من باردار هستم دکتر ۳۰تا قرص d3 1000 دادن بهم و توی پاکت بود.امروز چند قطره اب ریخته خیس شده باید برم دوباره بخرم یا بذارم خشک بشه دوباره میتونم استفاده کنم

    1. سلام اگر قرص ها آب نشده است می توانید استفاده کنید.

  17. آیا مصرف قرص د۳ روی زمان دوره ماهیانه تاثیر داره

    1. خیر تاثیری ندارد.

  18. سلام خسته نباشید من هفته ۲۶ بارداری هستم الان ده روزه که هر روز کپسول ویتامین D3 1000 مصرف میکنم ولی میگن هر روز نباید مصرف بشه چیکار کنم مصرفشو قطع کنم یا ادامه بدم؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از قرص ویتامین دی استفاده کنید.

  19. با سلام ..من ۱۲سال هست که ورزش بدنسازی انجام میدم و مشاور تغذیه ام گفته ویتامین د ۵۰۰۰۰ را هر دوهفته یه عدد مصرف کنم .و از عوارض این دارو کاهش وزن هستش ممکنه که وزنم رو پایین بیاره؟؟لطفا جواب بدید کاهش وزنم کل زحماتمو به باد میده

  20. خاهشا جواب بدید چون باید بزودی رژیم جدیدمو شروع کنم

  21. سلام خسته نباشید.
    من بیست و سه سالمه یک سال و نیم هست از بارداری جلوگیری میکنیم ازمایش پیش از بارداری که دادم ویتامین دی خیلی کم بود دکتر برام ویتامین دی سه هزار تجویز کردن من از ۲۸ شهریور شروع کردم به مصرف .سی شهریور یه رابطه مشکوک داشتم ولی مصرف قرص رو همچنان ادامه دادم تا ۱۶ مهر.که الان میبینم مشکوک به بارداریم ایا این تعداد قرصی که خوردم ضرر کرده برا جنین؟؟؟

    1. سلام خیر ضرری نداشته است.

  22. سلام.خسته نباشید.من الان ۲ ماه اقدام به بارداری کردم .دکتر بهم ۸ دونه ویتامین دی ۵۰۰۰۰ داده.گفت در هفته ۵ تاشو بخورم.میخواستم بدونم مشکلی نداره؟

    1. سلام قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰باید هفته ای یک عدد مصرف شود .

  23. سلام
    روزتون بخیر
    حد مجاز مصرف ویتامین د در دوران بارداری چقدر هست؟؟

  24. سلام.من تصمییم به بارداری دارویتامین d3من تو ازمایش ۱۰بود.دکتر زنان ۲تا امپولd3برام نوشتن ماهی یه دونه.الان دومی رو زدم و میخوام ۷روز دیگه اقدام به بارداری کنم.میخواستم بدونم اثرش چه مدت میمونه؟و اگر اثرش طولانیه روی جنین تاثیرداره.اگه ضرر داره یه ماه دیگه صبرکنم.ممنون

    1. سلام خیر ضرر ندارد شما می توانید برای بارداری اقدام کنید .

  25. سلام
    من آزمایش دادم ویتامینdام ۱۰.۸ بود دکترم قرص دی۳ برام تجویز کرده که ۱۰۰۰ واحد بین المللیه، هفته هشتم بارداری ام خواستم بدونم مشکلی برا خودم یا جنین پیش نمیاره ممنون میشم راهنماییم کنین.
    باتشکر

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید یک ورق از قرص ویتامین دی را مصرف کنید واز هفته ۱۶ بارداری به بعد مجدد بقیه قرص ویتامین دی تجویز شده را مصرف نمایید سعی کنید از لبنیات غنی شده با ویتامین دی بیشتر استفاده کنید .

  26. سلام من ۲۷ سالمه
    آلت تناسلی من کوچیکه، رفتم دکتر، قرص آندروستین ۵۰، ژل تستوسترون وقرص ویتامین د۳ (۵۰۰۰۰) تجویز کرد
    آیا این داروها در افزایش طول آلت نتیجه داره؟

  27. سلام ببخشید می خواستم بدون که قرص دی ۳ را میشه جوید و خورد یا باید درسته خورد

    1. سلام باید قرص را قورت دهید نباید جویده شود.

  28. سلام دوستان من مدتي دنبال قرص۵۰۰۰۰ويتامين d خارجي هستم جايي بيدا نكردم لطفا اكه جايي اطلاع دارين ممنون ميشم از راهنمائيتون

  29. سلام. خسته نباشید . من در هفته شش بارداری هستم و از ۳ ماه قبل تا الان روزانه یک قرص ویتامین د۳ با دوز ۱۰۰۰ استفاده میکردم. کلی تازه فهمیدم ضرر داره. تورو خداا زود جواب بدید آیا ب ای جنینم مشکلی پیش نیومده؟

    1. سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید مصرف قرص را قطع نمایید.

  30. سلام من هفته ۶ بارداری هستم ویتامین d3 ام کم بود دکتر هفته ای یک عدد با دوز ۱۰۰۰ داده برای تهوع ام هم روزی یک عدد دِمیترون ۴ داده ضرر ندارن؟

    1. سلام بهتر است از قرص ویتامین ب۶ استفاده کنید در صورت تهوع شدید وغیر قابل تحمل از قرص دمیترون استفاده کنید.

  31. سلام در آزمایش خون ویتامین D3 من ۱۷ هست و کلسیم هم خوبه ۹ هست می خواستم بدونم برای کمبود ویتامین روزی ۱عدد قرص ویتامین D31000 مصرف کنم کافیه؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از این قرص استفاده کنید.

  32. سلام من دوهفته هست که اقدام به خوردن قرص ویتامین دی ۳بادوز۵۰۰۰۰هزارکردم هرهفته یه دونه ازمایش دیتامین دی۳ من۱۳ بود دکتراینطوری بهم تجویزکردودراین میان هم میترسم حامله باشم ایا این ویتامین دی میتونه برای بچه اگه باردارباشم ضرری داشته باشه؟ممنون میشم زودجواب بدید استرس دارم.

    1. سلام خیر مشکلی ندارد زیر نظر پزشک می توانید از قرص ویتامین دی استفاده کنید.

  33. سلام. چه گروهی از افراد باید ماهی دوبار ویتامین D مصرف کنند؟ ممنون میشم جواب بدبد.

    1. سلام باید با تجویز پزشک معالج قرص ویتامین دی مصرف شود.

  34. من در هفته چهاردهم بارداری هستم مامای معالجم برام قرص کلسیم دی و قرص ویتامین دی ۳ رو با دوز ۱۰۰۰بصورت مصرف روزانه تجویز کردن آیا مصرف این مقادیر مجاز هست یا خیر؟ ضمنا من در آزمایشات قبل بارداری کمبود ویتامین دی داشتم (حدود ۱۵)

    1. با توجه به آزمایش شما مصرف قرص ویتامین دی منعی ندارد .

  35. من ۸ تا قرص ویتامین d رو که تو مدرسه دادن یه دفعه ای انداختم، چه عوارضی می تونه داشته باشه

  36. سلام.من هفته نهم بارداری هستم.ویتامین دی بدنم ۸/۵ هست.دکتر قرص ویتامین D3 ۱۰۰۰واحدی رو روزانه یک قرص برام تجویز کرده با توجه به نظرات متعدد به شک افتادم که ایا این دوز مناسبم هست یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید از قرص ویتامین دی طبق دستور پزشک معالج خود استفاده کنید.

  37. با عرض سلام من ازمایش خون دادم ویتامین d بدنم ده بود چه مدتی باید قرص استفاده کنم؟؟

  38. سلام خسته نباشید؛من ازمایش دادم ویتامین dمقدارش۲۴٫۹بود بنظرتون کافیه یانه دارمم ماهی یک دونه؛ویتامین ۵۰۰۰۰دی۳مصرف میکنم ضمناقلیون هم میکشم خواسم بدونم چقدربایدمصرف شه باتشکر

  39. سید مهدی حسینی پاسخ

    با سلام و خسته نباشید؛من رفتم دکتر برای زانو درد بهم ۲تا آمپولD3 برای ۱ماه داد.اما من نگرفتم به خاطر ترس میخواستم بدونم که قرص D3بخورم خوب هست یا نه بعد با چه دوز و چندتا؟خیلی ممنون میشم رلهنماییم کنید

  40. سلام من ۵۶سال دارم و
    مصرف ویتامین د۳ را دکتر تجویز کرده با دوز ۵۰۰ هر روز

    سوالم این هست که تزریق د۳ را با چه فاصله زمانی تزریق کنیم؟

  41. سلام من ماه هشتم بارداری ام و ویتامین د۳ من رو ۱۶ هس دکترم ۱۰۰تا ویتامین د۳ ۲۰۰۰ نوشته ولی ننوشته که روزی بخورم یا هفته ای راهنماییم بفرمایید

  42. سلام من ماه هشتم بارداری ام و ویتامین د۳ من رو ۱۶ هس دکترم ۱۰۰تا ویتامین د۳ ۲۰۰۰ نوشته ولی ننوشته که روزی بخورم یا هفته ای راهنماییم بفرمایید

  43. سلام من الن ده روزه روزی سه قرصویتامین دی پنج هزار خوردم خیلی نگران شدم لطفان بگید ایا ضرری داره چیکارباید انجام بدم

  44. سلام من آزمایش دادم ویتامین دی ۳ام خیلی پایینه حدودا ۹ هست اون ۹ هم فکر کنم به خاطر مصرف یک ماهه پریناتال هست که زیر نظر پزشک شروع کردم و قراره ۳ماه بعد اقدام به بارداری کنم دکتر تغذیه ام دو تا آمپول دی۳ برام تجویز کردن که به فاصله دو هفته قراره تزریق کنم ولی قرص ندادن با توجه به اقدام به بارداری که خواهم داشت آیا اون دو تا آمپول و مصرف روزانه قرص پریناتال کافیه؟یا باید قرص دیگه ای هم مصرف کنم؟

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک قرص ویتامین دی مصرف کنید .

  45. سلام من هفته ۱۶ بارداری هستم ازیک ماه پیش قرص دی ۳ ۱۰۰۰ دکتر برام نوشته مصرف میکنم وگفتن باید تا ۳۲ هفنه بارداری بخوری حالادرآزمایش ادرارکلسیم بالانشان داده واحساس سنگینی درمثانه دارم وادرارم کم شده حالاباید چکارکنم قرص رایک روز درمیان بخورم باترک کنم

    1. سلام قرص ویتامین دی به مدت طولانی تجویز نمی شود زیرا مقدار بالای ویتامین دی توکسیک در بدن می شود به همین باید در ۳ ماهه دوم بارداری بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری همراه آزمایشات خون روتین آزمایش ویتامین دی نیز انجام بدهید تا برای قطع قرص ویا ادامه مصرف قرص تصمیم گیری شود با توجه به آزمایش ادرار شما باید قرص کلسیم را هفته ای یک تا دو روز مصرف کنید .

  46. سلام خانم ۴۵ ساله هستم با آزمایش۴.۴ لطفا بگویید چه مقدار باید d3 مصرف کنم ممنونم

  47. سلام خسته نباشین من ۲۰سالمه و متاهل هستم ویتامین دی ٣ من روی ۲۰و قرص ۵۰۰۰داد با این دوز بالا ضرر نداره برای اقداک به بارداری؟؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  48. سلام من هفته نهم بارداری کمبود ویتامین b روی ۲۰است.دکتر ویتامین b3 1000روزانه یک عدد تجویز کرده من خیلی نگران هستم ادامه بده یانه.

    1. سلام نگران نباشید می توانید از قرص ویتامین دی استفاده کنید.

  49. سلام خسته نباشید من آزمایش ویتامین دی۳ دادم و ۱۰ بود دکتر هفته ای یک عدد قرص با دوز ۵۰۰۰۰ تجویز کردن تقریبا یک ماه هرهفته خوردم و الان میخام اقدام به بارداری کنم مشکلی پیش میاد یا باید زمان بیشتری قرص بخورم و بعد اقدام کنم؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید می توانید همزمان با مصرف قرص ویتامین دی برای بارداری اقدام کنید.

  50. سلام خسته نباشید .من تازه وارد ماه چهارم بارداری شدم ویتامین دی من روی ۱۵ بود .دوهفته پیش دکتر ویتامین دی ۵۰۰۰۰ هفته ای یک عدد تجویز کرد .ولی من میخوام از امروز شروع کنم .میخواستم ببینم تجویز این دوز ویتامین مشکلی ایجاد نمیکنه.

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است شروع به مصرف قرص ویتامین دی کنید .

  51. سلام من سه ماه قبل ازمایش دادم ویتامین دی ام روی ده بود.دکتربرام قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰برام نوشت هفته ای یبار.گفت تا مرداد استفاده کن الان من باردارم هفته چهارم یا سومم رفتم دکتر بهش گفتم که ویتامین دی ام کمه دکتر برام روزی یکی با دوز ۱۰۰۰ نوشت.منم نخوردم الان نمیدونم استفاده کنم یا نه.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام اگر ۳ ماه از قرص ویتامین دی استفاده کرده اید نیازی به مصرف مجدد قرص ویتامین دی نیست بهتر است مجدد دو ماه دیگر آزمایش خون انجام بدهید.

  52. سلام
    من هفته ی ششم بارداری هستم بهداشت بهم گفت که از امروز یک عدد قرص ویتامین دی با دوز ۱۰۰۰ بخورم.بعضی ها بهم میگن ضرر داره
    الان نمیدونم که باید استفاده کنم یا نه؟

    1. سلام می توانید از قرص ویتامین دی استفاده کنید منعی ندارد زیرا معمولا خانم ها کمبود ویتامین دی دارند اما بهتر است بعد از یک ماه آزمایش چکاپ خون انجام بدهید اگر کمبود ویتامین دی داشتید آن وقت قرص ویتامین دی را ادامه دهید.

  53. سلام با توجه به آزمایشی که چند ماه قبل دادم ویتامین دی من ۱۴ بود و دکترم روزانه قرص ۱۰۰۰ ویتامین دی برام تجویز کرده بود من دو روز پیش خود سر ویتامین دی ۵۰۰۰۰ مصرف کردم که به صورت ماهانه باشه اگر الان متوجه بشم که باردار هستم برای جنین ضرر داره ؟؟

  54. سلام با توجه به آزمایشی که چند ماه قبل دادم ویتامین دی من ۱۴ بود و دکترم روزانه قرص ۱۰۰۰ ویتامین دی برام تجویز کرده بود من دو روز پیش خود سر ویتامین دی ۵۰۰۰۰ مصرف کردم که به صورت ماهانه باشه اگر الان متوجه بشم که باردار هستم برای جنین ضرر داره ؟؟

    1. سلام خیر ضرری ندارد می توانید هر ۱۰ روز یک بار تا دو ماه از قرص ویتامین دی پنجاه هزار استفاده کنید ‌.

  55. سلام وقت بخیر. من هفته پیش ازمایش دادم ویتامین دی ۵ بود سی و سه سالم هست به چه مقدار و تا کی باید مکمل مصرف کنم.ممنون از راهنمایی تون

  56. سلام ببخشید من ۱۷ سال دارم اگه بخوام از این قرص استفاده چگونه باید استفاده کنم؟
    آیا برای سن ما ضرر نداره منظورم ویتامیندی پنجاه هزار است

  57. سلام.من امروز قرص ویتامین دی ویژل ۵۰۰۰۰ مصرف کردم چون نمیدونستم باردارم.الان فهمیدم باردارم.سن جنین کمتر از یک ماهه و یا نهایتا یک ماه…. آیا این قرص باعث نقص جنین میشه؟همه میگن خوردن این قرص در ۳ ماهه اول خیلی خطرناکه.لطفا جواب بدین منتظرم

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید و مصرف آن در دوران بارداری ممنوع نیست.

  58. من تو هفته ۱۶ ام هستم ویتامین d رو ۱۹ هست یه ماهه تجویز کرده هر روز یک عد d3هزاری بخورم . میشه راهنماییم کنین ثرر نداره تو این موقعیت واسم . ممنون

    1. خیر با توجه به شرح حال شما مصرف ویتامین دی مشکلی ندارد اما بعد از یک ماه هفته ای ۳ بار از این قرص استفاده کنید.

  59. به بیماری ام اس و پوکی استخوان مبتلا هستم. روزانه از مکمل کلسیم+منیزیم+ویتامین دی استفاده می‌کنم (۱ عدد کپسول به میزان ۹۰۰ میلی‌گرم کلسیم + ۴۵۰ میلی‌گرم منیزیم و ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی). به تازگی متخصص نورولوژی، قرص دِ-ویژل ۵۰۰۰۰ را به صورت هر دوهفته یک قرص تجویز کرده‌اند. آیا این مقدار با مصرف روزانه یک کپسول کلسیم+منیزیم+ویتامین دی مشکلی ندارد و باعث مسمومیت در ویتامین دی نمی‌گردد؟ از آنجایی که لبنیات مصرف نمی‌کنم مصرف مکمل کلسیم دی برایم ضروری است. ممنون می‌شوم پاسخ‌گو باشید.

  60. سلام من دوماه پیش ویتامین د۳ ۱۰۰۰مصرف میرنوروزی یک عدد بعد که تموم شد دیگه نگرفتم بعد دوباره رفتم گرفتم ولی ۵۰۰۰۰گرفتم نمیدونم چطوری مصرف کنم

  61. سلام. من ۲۷ سالمه و هفته نهم بارداری هستم. ازمایش خون که دادم مقدار ویتامین د۳ من ۴ بود. دکتر واسم قرص ویتامین د۳ با دوز ۱۰۰۰ نوشتن گفتن روزی ۲تا بخور. من ۴روز روزی دو تا قرص رو خوردم از دیشب متوجه شدم که میگن خیلی ضرر داره و باعث مشکلی قلبی و پیش فعالی بچه میشه.از ماما پرسیدم گفت دیگه روزی دو تا نخور. روزی یکی بخور. میشه لطفا راهنماییم کنید مشکلی پیش اومده واسه بچه؟ روزی یکی رو بخورم یا نه؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد می توانید تا یک ماه روزی یک عدد قرص ویتامین دی ۱۰۰۰ را مصرف کنید اگر مصرف نکنید دچار مشکل می شوید.

  62. سلام من زمان پریودی یک قرص ویتامین دی دوز۵۰۰۰۰۰استفاده کردم حالا باردارم خیلی میترسم روی جنین اثر منفی داشته باشه تورو خدا راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید مصرف قرص ویتامین دی تحت نظر پزشک منعی در دوران بارداری ندارد.

  63. سلام
    امروز روز لانه گذینی ویتامین D50000 خودم چندروز پیش هم دوروز در میان ۲تا خوردم از قبل دکتر گفته بود ویتامینD کمه واسه اون خوردم.واسه جنین خطری ایجاد میشه اصلا نمیدونستم مضره لطفا کمکم کنین

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اما برای ادامه مصرف باید با پزشک خود که از عدد ویتامین دی شما در آزمایش انجام شده اطلاع دارد سوال بفرمائید.

  64. سلام من ویتامین دی ۵۰۰۰۰ رو به مدت ۴ ماه هفته ای یکی خوردم ماه اخرش خورده به ماه اول بارداری یعنی من تو ماه اول بارداری ۴ تا خوردم الان خیلی نگرانم؟؟

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی ندارد.

  65. سلام من ۶ ماهه زایمان کردم دائم ضعف پا دارم ودرد استخوان پا ایا باید D3مصرف کنم چه میزان در هفته

    1. سلام بهتر است هفته ای دو عدد از قرص کلسیم ویتامین دی و هفته ای یک تا دو روز از قرص آهن استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *