آیا قرص اورژانسی پریود را عقب می اندازد

آیا قرص اورژانسی باعث تاخیر پریود میشود؟

سلام خسته نباشید. من و نامزدم ۲۷ اذر رابطه داشتیم که منی ایشون داخل واژن من ریخته شد. بعد از یکساعت دوتا قرص اورژانسی ۰٫۷۵ باهم خوردم. گفتن ده روز بعد پریود میشم اما نشدم خیلی استرس دارم. پنجم هرماه هم موعود عادتمه. کمردرد و سینه درد هم داشتم. یکمی هم ترشح دارم. به نظر شما احتمال بارداری وجود داره؟ قرص اورژانسی پریودی رو عقب میندازه؟، قرص اورژانسی باعث تاخیر پریود میشود؟، خیلی میترسم

قرص اورژانسی پریودی رو عقب میندازه

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

قرص های اورزانسی مانند لوونورژسترول دارای هورمون هایی هستند که می توانند بر عقب انداختن قاعدگی تاثیرگذار باشند. در این صورت نگران نباشید و تا روز پریودتان صبر کنید و اگر بعد از پریود نشدید برای آزمایش بارداری اقدام کنید. در مورد مصرف قرص های اورژانسی بهتر است محتاط باشید و فقط در موارد ضروری از آن استفاده کنید. زیرا که مصرف قرص های اورژانسی موجب قاعدگی نامنظم میشود و زمان پریود را جابجا می کند. بعد از مصرف قرص اورژانسی ظرف دو هفته باید پریود شوید، البته این موضوع نیز مهم است که در روز چندم سیکل خود قرص را مصرف کرده اید.

مطلب پیشنهادی: چیکار کنم همین الان پریود بشم؟ (روش های خانگی جلوانداختن پریود)

آیا قرص اورژانسی پریود را عقب می اندازد

قرص اورژانسی لوونورژسترول چیست؟

قرص اورژانسی لوونورژسترول (Levonorgestrel) هورمونی تولید شده است که در روش‌های پیشگیری از بارداری مصرف می‌گردد. این هورمون در قرص‌های ECPs یعنی قرصی که پس از رابطه جنسی کنترل نشده مصرف می‌شود تا از بارداری جلوگیری گردد به کار می‌رود. ساز و کار این دارو بدین صورت است که با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین‌ها از هیپوفیز قدامی، تخمک‌گذاری و بلوغ فولیکولی را متوقف می‌کند. علاوه بر این لوونوژسترل با افزایش چسبندگی مخاط گردن رحم و ایجاد تغییر در آندومتر (داخلی‌ترین لایه‌ی رحم) مانع باروری و لانه گزینی می‌گردد.

مطلب پیشنهادی: چه زمانی از قرص اورژانسی استفاده کنیم؟!

نحوه مصرف قرص اورژانسی لوونورژسترول

این قرص در دو دوز ۰٫۷۵ و ۱٫۵ میلی‌گرم تولید می‌شوند. اگر در فاصله‌ی زمانی پنج روزه از رابطه جنسی مشکوکتان قرار دارید، زن باید ۲ عدد قرص لوونورژسترول ۰٫۷۵ را در اولین فرصت به صورت یکجا مصرف نموده و ۱۲ ساعت پس از آن ۱ عدد دیگر نیز استفاده نماید. اگر از دوز ۱٫۵ میلی‌گرم آن استفاده می‌کنید فقط یک قرص بلافاصله و در اسرع وقت بعد از نزدیکی مصرف نمائید. قرص لوونورژسترول با اسامی تجاری مختلفی در بازار موجود است ولی در مراکز بهداشتی‌درمانی به نام LNG در اختیار مراجعه ‌کنندگان قرار می‌گیرد. بهترین زمان مصرف این قرص در بازه‌ی زمانی ۱۲ ساعته بعد از رابطه جنسی خطرناک می‌باشد.

بهترین زمان مصرف قرص لوونورژسترول

برای اینکه قرص بیشترین تاثیر را در جلوگیری از بارداری داشته باشد توصیه می شود بلافاصله بعد از برقراری رابطه جنسی قرص اورژانسی را بخورید. اما براساس مطالعات صورت گرفته تا بعد از کذشت ۴۸ ساعت از برقراری رابطه جنسی قرص می تواند از بروز بارداری جلوگیری کند. البته این موضوع تا ۵ روز بعد  از رابطه شما نیز صدق می کند، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر شدن فاصله زمان رابطه با خوردن می تواند اثری گذاری آن را کاهش دهد.

چند نکته در رابطه مصرف قرص اورژانسی

  • استفاده از این قرص و داروهای مشابه نباید به یک عادت تبدیل شود.
  • به هنگام مصرف این قرص سعی کنید گرسنه نباشید.
  • اگر تا دو ساعت پس از مصرف این قرص استفراغ کردید مجددا این قرص را مصرف کنید.
  • در سیکل قاعدگی تنها یکبار مجاز به استفاده از این قرص می‌باشید. (مجاز بودن مصرف یکبار از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نمی‌باشد.)
  • استفاده از این روش می‌تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی شود لذا اگر تأخیر قاعدگی بیش از ۷ روز شود احتمال بارداری وجود دارد و برای انجام مشاوره و تست بارداری باید به پزشک مراجعه کرد.
  • مصرف این قرص و داروهای مشابه در دوران بارداری ضرورتی نداشته و مصرف آن ممنوع است.
  • در دوران شیردهی و با گذشت شش هفته از زایمان مصرف این دارو بلامانع است.
  • اگر به هریک از موارد مذکور در ادامه مبتلا هستید مصرف این قرص ممنوع است: سرطان سینه (از هر نوع آن) سرطان رحم، تومورهای کبدی، خونریزی واژینال، فشارخون کنترل نشده، اختلالات ترومبوفلبیت، انفارکتوس مغزی و قلبی.

سوالی که ممکن است برای بسیاری از خانم‌ها در خصوص استفاده از این قرص و روش‌های مشابه پیش آید این است که: “اگر در صورت استفاده از این دارو باز هم باردار شدیم باید چه کنیم؟ آیا استفاده از این دارو اثر سوء بر جنین می‌گذارد و باید آنرا سقط کنیم؟” پاسخ این است که به خاطر خطرناک نبودن این روش برای جنین، در صورت وقوع بارداری هیچ نیازی به ختم بارداری نیست.

خواندن این مطلب برای شما مفید است: رابطه مجدد بعد از مصرف قرص اورژانسی، لازمه دوباره قرص بخورم؟!

قرص اورژانسی چقدر پریود عقب میندازه

عوارض قرص اورژانسی لوونورژسترول چیست؟

از عوارض مصرف این دارو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. قاعدگی نامنظم
  2. تهوع و استفراغ (بهترین راه برای خروج از این وضعیت، مصرف یک داروی ضدتهوع نیم ساعت قبل و ۴ تا ۶ ساعت پس از مصرف هر دوز این قرص (لوونورژسترول) به دستور پزشک می‌باشد.)
  3. سردرد
  4. احساس ناراحتی در پستان
  5. افسردگی
  6. اختلالات پوستی
  7. تغییرات وزن بدن
  8. اولیگومنوره و منوراژی

تداخلات دارویی قرص لوونورژسترول

قرص لوونورژسترول با داروهای لیست زیر تداخل دارد:

  1. آمپرنواویر
  2. بوسنتان
  3. فوزامدرنیر
  4. aprepitant
  5. داروهای باربیوتراپ برای خوابیدن یا درمان تشنج
  6. bexarotene
  7. griseofulvin
  8. مدافینیل
  9. پیوگلیتاز
  10. ریفابوتین
  11. ریفامپین
  12. ریفپنتین

 

 

اشتراک‌گذاری
207 نظر
  1. سلام خسته نباشید من ۱۲ساعت بعداز رابطه از قرص استفاده کردم هردوشوباهم خوردم الانم ۹روزه هنوز پریودنشدم البته ماه قبل پریودیم بهم ریخته بود ۳۶روزه شدم تاثیری تو این تاخیر داره یا باردارم؟

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است

  2. سلام وقتتون بخیر.من بعد از یک رابطه مشکوک دو تا قرص لونژیل ۰٫۷۵استفاده کردم،هفت روز بعد خونریزی خیلی کمی داشتم و به صورت لخته ای بود.میخواستم بدونم این مدل خونریزی باید به عنوان پریودی در نظر بگیرم؟؟احتمال بارداری وجود داره؟؟؟

    1. سلام بله پریودی شما محاسبه می شود احتمال بارداری وجود ندارد.

  3. سلام خسته نباشید.بعد دورز از اتمام پریود رابطه مشکوک داشتم با این که بکارت سالم و دخول صورت نگرفته است فقط مایع منی بر روی واژن ریخته شده است. ۱۲ ساعت بعد از رابطه یک عدد قرص ۷۵/. خوردم و درست ۱۲ ساعت بعد ان یک قرص ۷۵/. دیگر. الان یک روز از مصرف قرص میگزره و من خیلی کم لکه بینی شدم،با توجه به این که پریود نامنظم دارم، کی قراره پریود بشم؟ احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  4. سلام من دو هفته متوالي قرص لونژيل مصرف كردم الان از زمان پريودم ١٠ روز گذشته و خخونريزي نداشتم و پريود نشدم ولي درد خيلي زيادي در ناحيه زير شكم دارم
    راهنماييم كنيدلطفا
    و اينكه ايا مصرف اين قرص باعث حاملگي خارج از رحم ميشود؟

    1. سلام با توجه به عوارض قرص لونژیل نباید از قرص لونژیل به مقدار زیاد وبی جهت مصرف کنید تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  5. سلام
    همسر من قرص فلوکسمین و آسنترا و دیازپام میخوره بعد از سکس دوتا باهم قرص لوونورژسترل خورد الان دو هفته از زمان پریودش گذشته و پریود نتیجه بی بی چک هم مثبت بود
    آیا فلوکسمین و آسنترا و دیازپام میتونه اثربخشی لوونورژسترل از بین ببره

    1. سلام بله داروهای آرام بخش و داروهای ضد افسردگی اثر قرص های جلوگیری را کم می کند.

  6. با سلام
    من ۱۴ بهمن ماه از این قرص استفاده کردم و ۲۵ پریود شدم دوباره ۱۱ اسفند یه پریود دیگه داشتم یعنی بعد از مصرف قرص ۲ بار به فاصله ۲هفته پریود شدم اما از ۱۱ اسفند تا حالا اصلا پریود نشدم و بی بی چک منفی نشون داد خواستم ببینم از علائم قرص هست یا اینکه باردارم البته جلوگیری با کاندوم دارم و فقط ۳ بار در این ماه به روش طبیعی جلوگیری داشتم که مسرم میگه مطمئنه
    ممنونم از لطفتون

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  7. سلام،من دخترهستم،روز ۵قاعدگی ماه قبل ک البته خونریزی تموم شده بود،نامزدم دست اغشته به پیشاب ازروی شلوارخودرابه واژن من زد وکمی داخل برد،من قاعدگی‌ منظم داشتم همیشه ۲۸روزه ولی الان باید ۶ام فروردین مریض میشدم ک نشدم الان گویا ۸ روز گذشته دیگه، من بیییچک امروز گذاشتم‌منفی بود،البته من دوماه پیش یعنی اوایل بهمن یک بار ازقرص اورژانسی استفاده کردم،بااین شرایط علت تاخیر درقاعدگی من چیه؟بارداری؟یا ب خاطر قرص؟بااین شرایطی ک‌گفتم اصلا میشه باردارشد؟ممنونم

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  8. سلام من روز ۶ پریودم رابطه مشکوک داشتم ۲۰ دقیقه بعد ۲تا قرص اورژانسی خوردم بعد ۵ روز دوباره پریود شدم دلیلش چیه؟؟ آیا ممکنه ک حامله بشم؟؟؟ در ضمن کمر درد دارم

    1. سلام علت آن مصرف قرص اورژانسی است.

  9. سلام با آغشته شدن پیش آب یا منی بر روی شورت ۹ روز پس از عادت ماهیانه احتمال بارداری هست ؟ با داشتن بکارت
    ممنون

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  10. سلام وقتتون بخیر من نه فروردین یه رابطه داشتم ک آب منی داخل واژنم ریخته شد یازده بهمن قرص لونژسترول (تنسی)۱.۵ خوردم الان ۲۲ بهمنه و من هنوز پریود نصدم با اینکه ماه پیش ۲۲ پریود شدم آیا امکا بارداری با وجود خوددن قرص وجود داره؟

  11. سلام من در روز۲۵ نزدیکی داشتم و ۲۸ باید پریود میشدم ک نشدم و طرف متقده ک منی داخل نریخته ولی من بازم اوژانسی مصرف نکردم الان دوروزه از میرزیم میگذره و پریود نشدم احتمال بارداری هس؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  12. سلام
    من اسفندماه پريود شدم بعدشم يه رابطه داشتيم
    كه يكم از آب مني ريخت روي واژن و من دوتا قرص اورژانسي مصرف كردم و الان فرودين ماه تمام هست و من هنوز پريود نشدم . با وجود اينكه دخول صورت نگرفته و من دخترم بنظرتون احتمال بارداري هست ؟؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  13. سلام من ۱۷اسفند ماه پریود شدم ۱۷فروردین تاریخم بود که مقاربت محافظت نشده داشتم و دو سه بار مایع منی داخل ریخت چون تاریخم بود ولی پریود نشدم بعد ۴۸ساعت حدود ۶۰ساعت بعد از نزدیکی یک قرص لونژیل ۱.۵خوردم الان ۱۵روز از رابطم میگذره سه بار تا حالا تست ادرار دادم (یکی ده روز بعد نزدیکی یکی تو روز چهاردهم و پانزدهم)هر سه تاشم منفی بوده بازم امکان بارداری هست ؟نیازی نیست ازمایش خون بدم ؟اگه باردار نیستم چرا پریود نمیشم ؟ممنون میشم جواب بدین

  14. باسلام،دوسه روز مونده به قاعدگیم با همسرم آمیزش داشتم،ایشونم آبشونو ریختن داخل و من بلافاصله دوتا قرص اورژانس خوردم،الان ۷ روز میگذره و پریود نشدم و دوبار بی بی چک استفاده کردم که منفی بوده،احتمال بارداری دارم؟تا چند روز بعد احتمال پریودیم طبیعیه؟

    1. سلام اگر تا ۱۰ روز دیگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  15. سلام
    من متاهل هستم ۲۸اسفند پریود شدم وبعداز اتمام پریودی رابطه داشتیم ک مایع منی ب واژنم خورد
    و من چند ساعت بعد دوعدد قرص اورژانسی همزمان خوردم
    حالا ۳ روزه ک از تاریخ پریودیم میگذره …عقب افتادن پریودی ب علت قرص اوژانسیه یا حاملگی؟
    سینه درد دارم و مقداری ترشح و خوابم هم زیاد شده

  16. سلام من بعد از رابطه با همسرم قرص اورژانسی مصرف کردم و نه خون ریزی داشتم نه چیزی فقط حالتای پریود داشتم و تواین بین رابطه هم داشتیم الان ۵روزه که پریودم عقب افتاده از بی بی چک هم استفاده کردم اما منفی بوده ودر حال حاضرهم کمردرد هم دارم آیا امکانش هست که باردار باشم

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  17. سلام من ١٦ روز بعد از شروع پريوديم رابطه داشتم ، مايع منى در خارج از واژن اومد ولى باز هم براى اطمينان ٣ساعت بعد دوتا قرص لونژيل خوردم ، آيا امكان حاملگى وجود دارد؟ و اينكه امروز بايد پريود ميشدم اما نشدم ، تا چندروز ديگه امكان دارد پريود شوم؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  18. سلام من دوروز است که قرص اورژانسی مصرف کردم ایا زمان عادت ماهانه عقب می افتد؟ یا نه

  19. سلام من ۱۵ فروردین پریود شدم و ۹ اردیبهشت یک رابطه داشتم ک دخول صورت نگرفت اما منی روی واژن ریخت ۳ساعت بعد دو قرص لونورژسترول همزمان خوردم و فردای انروز ساعت ۱ ظهر ۲تای دیگر خوردم.باید تا امروز طبق معمولم پریود میشدم اما هنوز نشدم احتما بارداری هست؟باید ازمایش بدم؟

    1. سلام اگر تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  20. سلام اقای دکتر من پریودم ۲۳ روزه است هرماه به مدت ۷ روز من بعد ۳ روز پاک شدن نزدیکی داشتم و فردای اون روز قرص اوژانسی هر دو تا رو با هم خوردمم …میخواستم بدونم احتمال بارداری من هست

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید ‌.

  21. سلام اقای دکتر من پریودم ۲۳ روزه است هرماه به مدت ۷ روز من بعد ۳ روز پاک شدن نزدیکی داشتم و فردای اون روز قرص اوژانسی هر دو تا رو با هم خوردمم …میخواستم بدونم احتمال بارداری من هست

  22. خانم دکتر من ۳سال بود قرص الدی میخوردم این ماه نخوردم وروز ۱۷پریودم رابطه ی لاپایی داشتم.ومن استرس بارداری گرفتم ۳روز بعد از رابطم قرص ارژانسی دو قلو خوردم الان ۵روز از زمان مصرف ارژانسی میگذره من پریود نشدم من تاریخ پریودم ۳خرداد من چکار کمم؟

    1. تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  23. خانم دکتر من پردم حلقوی سادس یکم اسپرم ریخت رو واژانم روز ۱۷پریودم ۸روز بعد از اون جریان بی بی چک زدم منفی بود ۱۰روز بعد از رابطه ازمایش خون دادم نگاتیو بود ایا احتمال بارداری هست؟

  24. خانم دکتر من روز۲۰پریودم دوتا قرص دوقلو ارژانسی خوردم من باکره ام برای اینکه اسپرم ریخت روواژانم قرص ارژانسی خوردم الان ۱۰روز از مصزف قرص گذشته من هنوز پریود نشدم تاریخ پریودم ۳خرداد دیروز سنوگرافی دادم همه چی نرمال بود ضخامت اندومترم ۱۳بود پس چرا پریود نشدم؟

    1. تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  25. سلام من ۶ این ماه باید پریود میشدم ۲ خرداد رابطه جنسی داشتم بعدشم قرص خوردم اما امروز با این که ۶ هستش پریود نشدم ایا این نشونه بارداری هست؟ چون همیشه دو‌روز زودتر مریض میشدم اما امروز پریود نشدم

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  26. با سلام من برج پنج ماه پیش پریود شدم.و از اون به بعد دوبار قرص اورژانسی استفاده کردم و چون من همیشه قاعدگی منظمی داشتم و یه هفته همیشه زودتر . میشدم دکتر رفتم و ازمایش بارداری دادم منفی بود. و بااصرار خودم که میترسم حامله بشم و پریود میخوام بشم دکتر دوتا پروژستورن زدن واسم . بازم پریود نشدم من سه تا بچه شیر به شیره دارم .راهنماییم کنیدالان دو روزه عقب انداختم دارم دق میکنم

  27. سلام من بیست روز پیش ی رابطه مشکوک داشتم اما قرص نخوردم و بعد از یک هفته قرص اورژانسی ۷۵ رو دوتا باهم خوردم باز پریود نشدمیک هفته بعد باز دوتا خوردم ولی هنوز پریود نشدم احتمال بارداری وجود داره ؟

    1. سلام تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه جنسی زمان دارید تا از قرص اورژانسی استفاده کنید.

  28. سلام خسته نباشید بخاطر یک مسافرت ب توصیه یکی از دوستام برای ب عقب انداختن پریود از قرص اورژانسی دوتا باهم استفاده کردم یا پریودم به تاخیر میوفته

  29. سلام خسته نباشید بخاطر یک مسافرت ب توصیه یکی از دوستام برای ب عقب انداختن پریود از قرص اورژانسی دوتا باهم استفاده کردم یا پریودم به تاخیر میوفته

  30. با عرض سلام و خسته نباشد
    من يه فرزند چهارماهه دارم كه از وقتي كه زايمان كردم پريود نشدم. حدود سه هفته پيش به علت رابطه و ريختن مني دوتا قرص لونژيل٠.٧٥بلافاصله بعد از رابطه خوردم ولي هنوز پريود نشدم ميخواستم بدونم علتش چيه باردارم يا به دليل شيردهي؟؟

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید ضمنا در ۶ ماه اول نوزاد نباید از قرص لونژیل استفاده کنید .

  31. سلام من ۲۵ هر ماه وقت پریودیمه ولی تا همین دوروزه پیش پریود نشدم و عقب افتاده و یک رابطه داشتم دوروز پیش که فقط اب منی روی واژنم ریخت و من یک ساعت بعد دو دد قرص اورژانسی باهم خوردم ولی الان دوز هم میگذره پریود نشدم و از دوره ۲۵ ام حدود ۳ هفته میگذره نظرتون چیه احتمال بارداری هست تو این دوروز

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  32. سلام من ۱۳اردیبهشت پریود شدم و ۱۸ رابطه داشتم که دوتا قرص ارژانسی هم زمان خوردم ۲۳دوباره پریود شدم ولی خیلی کم بود الان که ۲۱خرداد هنوز پریود نشدم دوره پریودیم باید از ۲۳در نظر بگیرم؟؟؟ و امکان بارداری هست؟

    1. سلام بله دوره پریود خود را باید از تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه در نظر بگیرید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  33. سلام وقتتون بخیر من بدازرابطه ای که داشتم قرص اورژانسی مصرف کردم ولی تقریبا ۴ روز هست که پریود نشدم چیکار باید بکنم خیلی نگرانم

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  34. سلام من ۱۶ روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم و باید ۲۶ ک‌امروز باشه پریود میشدم دوروز پیش لکه بینی داشتم امروز هم‌یک‌قطره ولی دیگه هیچی ایا امکان بارداری هست؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  35. سلام .من ماه پیش۱۴ اردیبهشت قرص اورزانسی استفاده کردم و ۲۶ اردیبهشت پریود شدم.البته با ۳ روز تاخیر چون ۲۳ م باید پریود میشدم.این ماه یعنی امروز که ۲۹ خرداد هنوز پریود نشدم.ایا قرص اورزانسی که ماه پیش خوردم در تاخیر پریود این ماه هم تاثیر میگذاره

    1. سلام بله تاثیر گذار است .

  36. من ماه قبل نزدیک به زمان پریودم از قرص لونژیل استفاده کردم و بعد از چند روز در زمان همیشگی پریود شدم.اما این ماه ۴ روز از مان پریود شدنم گذشته.ایا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  37. با سلام خدمت شما
    من ۲۷اردیبهشت پرید شدم و این پریدی تا ۱۵روز ادامه داشت گاهی شدید گاهی ب صورت قطره بعداز اون ۲۰ خرداد بخاطر رابطه ای ک شب قبل داشتم و کمی مایع منی از روی دستمال برروی واژن من ریخته شد ۱۲ساعت بعددوتا قرص اورژانسی باهم خوردم من پریدیهام ۲۳تا۲۶روزه بوده اما هنوز پرید نشدم ایا بخاطر زمان پریدی زیاد دفعه قبل و خوردن قرصاورژانسی هست ایا میشه مایع منی ک از روی دستمال کاغذی وارد بشه البته مشکوکم ک وارد شده باشه.. احتمال باداری هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است با توجه به عوارض مصرف قرص اورژانسی نباید بی جهت از این قرص استفاده کنید .

  38. سلام من يك هفته از اخرين پريودم گذشته بود و اين قرص رو مصرف كردم و ٣ زور بعد ٦ روز خون ريزي داشتم الان زمان پريودم هست ولي پريود نميشم ولي تخمدانم با نوك سينه هام درد ميكنه بايد پريود شم؟

    1. سلام باید آخرین خون ریزی خود را ملاک تاریخ پریود خود بدانید.

  39. سلام ، من آب منی داخل واژنم خالی شد بعدش بلافاصله قرص اورژانسی ۷۵ خوردم و روز بعدش قرص ۱.۵ خوردم الان ۷ روز از زمان پریودم گذشته ، آیا امکان بارداری وجود داره؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  40. سلام من ۱۰خرداد رابطه داشتم که البته منی داخل واژنم ریخته نشد برای اطمینان دو عدد قرص اورژانسی خوردم ۱۳ام به جای ۴روز ۸روز پریود شدم و ۲۷خرداد دوباره رابطه بدون ریختن منی داخل واژن داشتم و الان ۱۴تیره و من هنوز پریود نشدم ایا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید احتمال بارداری به صفر نمی رسد.

  41. سلام خانم دکتر .من اخرین روز پریودم نزدیکی داشتم فردا شبش قرض اورژانسی خوردم یه هفته بعدش که یکم خرداد بود پریود شدم .من همیشه ۱۷ماه پریود میشم ایا ممکنه این ماه به تغییری بیفته یا اینکه همون یک خرداد که پریود شدم حساب میشه و دیگه این ماه پریود نمیشم .میشه راهنماییم کنید واینکه زمان پریود شدن ماه بعد چه جوری حساب میکنین اولین روز پریود یا اخرین روز پریود

  42. سلام خانم دکتر میشه زمان پریود برام بگین که اولین روز پریود یا اخرین روز پریود حساب میکنن و اینکه من همیشه چند ساله ۱۷ماه پریود میشم اینو چه جوری حساب کنم

    1. سلام اولین روز پریود را محاسبه می کنند هفدهم روز اول پریود شما است.

  43. سلام منو همسرم باهم رابطه نزدیکی داشتیم مناسفانه کاندوم داخل واژن من گیر کرد انا خارج کردیم من برای اطمینان دو عدد قرص لونژیل خوردم الان تقریبا ۷ روز از مصرف قرص میگذره و من پریود نشدم عوارض قبل پریود رو هم ندارم ایا احتمال بارداری با مصرف قرص هست؟؟ ایا باید مدت بیشتری صبر کنم ؟؟ خیلی نگرانم اگه لطف کنید زود جواب بدید

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  44. سلام. من و همسرم ۵ روز مونده به پریودم رابطه داشتیم منتها مایع منی کاملا بیرون تخلیه شد بعد ۵ روز قرص لونژیل مصرف کردم . آیا احتمال بارداری وجود دارد؟باتوجه به اینکه این قرص باعث تغییر زمان عادت می شود تا چه زمانی باید منتظر پریود بمانم؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  45. سلام. من ۲ روز مانده به زمان پريودم با همسرم رابطه داشتم و چون به پريودم نزديک مايع مني وارد واژنم شد به گمون اينکه با پريودم خارج ميشه و احتمال بارداري ندارم. الان زمان پريوم حدودا ۵ روزه عقب افتاده و پريود نشدم. براي همين قرص لوونوژسترول مصرف کردم تا پريود بشم. آيا احتمال بارداري براي من وجود داره. خيلي نگرانم لطفا راهنمايي کنيد چه بايد بکنم ؟

    1. سلام اگر ۱۴ روز دیگر پریود نشدید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  46. سلام وقت بخیرخانم دکتر ببخشین من ۲۳خرداد بعد تموم شدن پریودم رابطه مشکوک داشتم فرداش قرض اورژانسی خوردم فرداایی بعدش که باید ۱۲ساعت میشد هم خوردم که میشد جمعه .
    یه هفته بعدش که یکم تیر بود پریود شدم الان که ۲مرداد پریود نشدم ایا از عوارض قرض هستش یا اینکه باید چند روز صبر کنم تیر پریودم فقط اول ماه بود اونو حساب کنم یا اینکه چکار کنم میشه کمکم کنید

    1. سلام تا ۸ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  47. سلام …من رابطه داشتم فرداشبش دوتا قرص اورژانسی خوردم بازم فرداش رابطه داشتم قرص اورژانسی مصرف نکردم درضمن اب منی ریخته شده
    چهارم هرماه پریود میشه امروز ششم نشدم یعنی ده روزاز رابطه میگذره ولی دردای پریودی دارم ایا امکان داره باردار باشم؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  48. سلام من ۲۲خرداد رابطه داشتم و همون لحضه قرص اورژانسی خوردم و ۶روز بعدش پریود شدم دوباره ۱۴تیر رابطه داشتم ومنی داخل واژنم شد واب گرفتم و تاالان پریود نشدم تست بیبی چک زدم فقط یک بار بعد نیم ساعت مثبت شدو چند بارهم زدم ک منفی بودن همیشه امکانش هست باردار باشم یا لخاطر قرص اورژانسیه خواهش میکنم زود جواب بدید

    1. سلام اگر تا ۱۰ روز دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  49. سلام من حدوده هفت روز پشت سر هم رابطه داشتم هرروز هم قرص اورژانسی استفاده کردم روز پریودیم فقط درحد چند قطره خون اونم فقط اول صب ازم رفت ایا امکان بارداری هست؟؟؟؟الان هشت روز گذشته من فقط دوروز صبح ها چندقطره خون ازم رفت

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید قرص اورژانسی روش مطمئنی نیست وعوارض جانبی دارد سالی یک بار مجاز به مصرف آن هستید آن هم در مواقع ضروری مثلا پارگی کاندوم .

  50. سلام دکتر وقت بخیر.من یه دوره فرص اورژانسی مصرف کردم ۱۸ ام خرداد پریود شدم و بعد دو هفته بعدشم یعنی ۶ تیر پریود شدم. اما امروز با اینکه ۱۳ روز از پریودیم میگذره پریود نشدم و اینکه پلی کیستیک هستم و احتمال ورود اسپرم ب بدنم کمه .ایا احتمال بارداری وجود داره یا عوارض قرصه؟

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  51. سلام وقت بخیر من همون شخصی هستم که گفتین ۸روز صبر کنید برای پریود شدن. الان از ۷مرداد پریودم تا الان۲۳مرداد و کلا یا رنگ پریودم قهوه ایی یا قرمز یا چند قطره لکه میخواستم بدونم از عوارض قرض هستش یا باید چکار کنم میشه بفرمایید واینکه من ماه خرداد۲۳اخرین روزه پریودم نزدیکی داشتم ترسیدم قرض خوردم یه هفته بعدش که تیر ماه بود پریود شدم و الان هم مرداد اینجوری واینکه من عفونت دارم ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام بله از عوارض مصرف قرص اورژانسی است باید دارو مصرف کنید تا پریود شما منظم شود .

  52. سلام خوبین ببخشین از عوارض قرض اورژانسی ممکنه فرد زیاد پریود شه و همش لکه بینی ببینه .من خرداد ماه یه نزدیکی مشکوک داشنم فردا قرض خودم ۱۲ساعت بعدشم یکی دیگه یه هفته بعدش پریود شدم ماه بعدش همون روز پریود شدم منظورم مرداد ماه ولی با لکه بینی خیلی زیاد چند هفته این ماه لکه داشتم و در حالت چند چکه زیاد نه که نیازی به نوار باشه و رنگشون هم قرمز مایل به قهوه ای با این فرض که من برای پریود شدن چای های گیاهی خوردم و اینکه چایی زعفران سه روز خوردم میشه بفرمایید این لکه بینی چند قطره نشانه چیه

    1. سلام بله از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  53. سلام ببخشین چه دارویی مصرف کنم که پریودم ماه بعد میزان شه من الان نزدیک سه هفته است لکه بینی دارم ممنون از پاسخ گوییی شما

    1. سلام در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا شرح حال کاملی از خودتان شرح دهید تا راهنمایی شوید .

  54. سلام من ۲۲ ماه پیش پریود شدم و ۲۹ هم تموم شد روز ۳۰ رابطه داشتم و به خاطر شکی که داشتم همون موقع از قرص اورژانسی استفاده کردم ولی این ماه هنوز پریود نشدم علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید اگر تاخیر داشتید باید تست بارداری انجام بدهید.

  55. سلام .من باهمسرم دودفعه رابطه محافظت نشده داشتم دوازده ساعت بعدش دوتا قرض لوونوژسترول .۷۵خورده وایشون زمانی که قرص رو مصرف کردن دوروز قبل از تاریخ پریودیشون بوده خ.الان نزدیک شش روز از مصرف قرص میگذره وپریود نشده .احتمال حاملگی وجود داره ؟ممنون

    1. سلام اگر تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدند باید تست بارداری انجام بدهند.

  56. سلام
    من دو روز مونده به پریودم رابطه جنسی داشتم احتمال اینکه منی داخل ریخته شده باشه ام کم بود با این حال من حدود ۳۰ ساعت بعدش دو تا قرص اورژانسی خوردم
    الان چند روز گذشته پریود نشدم ولی زیر دلم یه ذره درد میگیره
    احتنال حاملگی هس؟!

    1. سلام تا ۲ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید اگر تاخیر داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  57. سلام فردا روز اول قاعدگیمه میخوام برم مسافرت میخوام پریود نشم میشه قرص اورژانسی بخورم بند بیاد

  58. سلام با مصرف قرص اورژانسی به هیچ عنوان احتمال بارداری نیست یعنی؟

    1. سلام قرص اورژانسی روش جلوگیری مطمئنی نیست و احتمال بارداری را به صفر نمی رساند.

  59. سلام خوبین ببخشین من خرداد ماه اخرین روز پریودم یه نزدیکی بدونه محافظ شده داشتم ولی منع داخل نرفت فقط یکم به پاهام ریخت چون ترسیدم فردا شبش قرص خوردم صبح هم ۱۲ساعت شد یکی خوردم یه هفته بعدش پریود شدم یعنی تیر ماه خونریزی ام خوب بود مرداد ماه ۸پریود شدم تا ۲۸پریود بودم ولی این ماه پریود نشدم میتونه از قرص اوزانسی باشه من دوتا امپول هم زدم میخواستم بدونم چکار کنم پریود شم میشه راهنماییم کنید

    1. سلام تا ۱۴ روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید.

  60. سلام وقت بخیر با خوردن قرص اورانسی دوماه پریود شدم اولین ماه یه هفته بعدش پریود شدم دومین ماه ۲۲روز پریود شدم چون دیدم قطع نشد یه قرص خوردم قطع شد ولی این ماه پریود نشدم دوتا امپول هم زدم ولی خبری از،پریود نیستش امپول چند روز بعد اثر میکنه یا از عوارص قرص هستش نامنطم پریود میشم ممنون میشم کمکم کنید ممکنه از،قرص اورانسی یا ایتکه از اون قرص باشه که پریودمو قطع کرد

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است تا ۱۴ روز بعد از تزریق آمپول پروژسترون زمان دارید تا پریود شوید.

  61. سلام من پسرم الان هشت ماهشه .بعد از تمام شدن تاریخ پریودی با کاندوم جلوگیری میکردیم که کاندوم پاره شده و من بلافاطله دو تا قرص اورژانسی خوردم وفردا ان روز بازم یه قرص دیگه خوردم الان پنج روزه از تاریخ پریودیم میگذره ولی هنوز پریود نشدم خیلی استرس دارم ایا باردارم ?????

    1. سلام نگران نباشید تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  62. سلام.من چندروز قبل پریود نزدیکی داشتم مایع منی هم داخل واژن ریخته شده بود ۱ساعت بعد بلافاصه دوتا قرص باهم خوردم و ۳روز یعد پریود شدم ینی ۱۰ شهریور اما الان هنوز پریود نشدم ۲بار هم بیبی چک استفاده کردم منفی بود ایا احتمال بارداری وجود دارع؟

    1. سلام تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  63. سلام خدمت دکتر گرامی
    من پریودی نامنظم دارم
    من از روز ۲۲ پریودی یعنی از روز هشتم مهر ماه در سه روز پشت سر هم رابطه داشتم اما هیچکدام دخول واژینال نبود، به علت احتیاط بخاطر تماس، روز سوم قرص لونژیل مصرف کردم
    ایا احتمال بارداری وجود دارد؟ و ایا امکان دارد پریودم در موعد مقرر اتفاق نیفتد؟

    1. سلام قرص اورژانسی روش جلوگیری مطمئنی نیست وعوارض جانبی دارد و احتمال بارداری به صفر نمی رسد.

  64. سلام دکترجان من روز ۳۰شهریور پرید شدم وبعداز شش روز از گذشت پرید رابطه مشکوک داشتم که روز هفت پریدم دوتا قرص اورزانس برای اطمینان خوردم که کمتراز۴۸ساعت گذشته بود از رابطه وبعدروز۱۲سیکلم مجدد پرید شدم تا ۵روز و بعد قطع شد ودرحال حاضر باید دیروز میشدم ولی نشدم سینه هام دردمیکنه به نظرتو احتمال بارداری هست همسرمن نیستن و من همون یکبارنزدیکی راداشتم ودیگه نزدیکی نداشتم چرا پس پرید نمیشم ؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  65. سلام
    ببخشيد من روز ١٣ سيكل نزديكي داشتم مني بيرون ريخته شد اما به خاطر ترس از پيشاب يك ساعت بعد دو تا قرص ٧٥ صدم لونژيل رو باهم خوردم . در همه جا گفته شده تا ده تا ١٤ روز بعد بايد پريود شد ولي من در روز ١١ بعد از مصرف قرص هستم اما هنوز نشدم و ٥ روز به تاريخ پريود خودم هم مونده . بارداري ممكنه تو اين شرايط ؟

    1. سلام تا ۱۰ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  66. سلام خدمت دكتر گرامي
    من روز ١٣ سيكل نزديكي داشتم اما مني بيرون ريخته شد ولي از ترس پيشاب يك ساعت بعد دو قرص اورژانسي ٧٥صدم لونژيل را باهم خوردم
    الان ده روز از قرص گذشته و من پريود نشدم
    همينطور ٥ روز به تاريخ پريودم مونده
    احتمال بارداري چقدره و تا كي فرصت دارم پريود شم؟

  67. سلام من هفته پيشه رابطه مشكوك داشتم ٢ساعت بعد يه دونه قرص اورژانسي خوردم و فردا تاريخ پريود من هست در صورتي ك من هرماه ٢روز جلو ميندازم اما اين ماه جلو ننداختم و هيچ علائمي حس نميكنم جز يكم ترشح ممكنه باردار شده باشم ممنون ميشم جواب بدين

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  68. سلام . بعد از رابطه دوعدد قرص اورژانسی ۷۵ خوردم الان یه هفته میگذره و پریود نشدم . سه روز هم هست پریودم عقب افتاده . عفونت واژن شدیدی دارم به دلیل خوردن قرص و عفونت میتونه باشه؟

    1. سلام بله روی پریود تاثیر می گذارد .

  69. سلام خسته نباشید ترشحات پنیری سفیدرنگ دارم در حین رابطم درد شدیدی دارم.داخل همین دوهفته دوبار قرص اورژانسی استفاده کردم امروز وقت پریودمه دردهای پریودی دارم و ۱۴روز از قرص گذشته ولی هنوز پریود نشدم .امکان حاملگی هست؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید ‌

  70. سلام توروخدا قسمتون میدم جواب بدید
    من با نامردم رابطه داشتم بعدش قرص اورژانسی خوردم و بعد۵روز پیش باز رابطه داشتیم میگن پیش اب مرد دارای اسپرمه اول دخول بدون کاندوم بود حدود چند ثانیه بعد از کاندوم استفاده شد
    اما الان خبری از عادت ماهانه نیست
    توروخدا بگید باردارم؟یا بخاطر اثر قرصاهست؟هرچقدررازیانه هرچقدر زعفران پونه جعفری ورزش انجام میدم میخوام عادت نمیشن.
    به نظر شما باردارم؟تروخدا پاسخ بودید برای پیاده روی کربلا باید عادت بشم تا اخر هفته ۲۵ام ماه قبلی عادت شدم.الان هیچ گونه دلدردی ندارم فقط سردرد و صبح زود ادرارم زرد مایل به خونی بود

    1. سلام نگران نباشید احتمال بارداری به این شکل خیلی ضعیف است علت تاخیر در پریود شما می تواند استرس واضطراب باشد .

  71. سلام
    خسته نباشید اول آگوست رابطه محافظت نشده داشتم بلافاصله دوقرص اورڗانسی خوردم بعداز یه هفته پریود شدم وپاک شدم دوباره به فاصله یه هفته باز پریود شدم وتمام بعددردهم سپتامبرباز پریودیمو داشتم البته هشت روز طول کشید درصورتی که پنج روزه هستش پریودیه من اما این ماه چهارم اکتبر باید پریود میشدم که نشدم طول این مدت رابطه محافظت شده داشتم یه هفته قبل بی بی چک ساعت چهارصبح انجام دادم منفی بودحالا چهارده روز عقب افتادگی حاملگی هس یا عوارض قرص

  72. سلام
    خسته نباشید اول آگوست رابطه محافظت نشده داشتم بلافاصله دوقرص اورڗانسی خوردم بعداز یه هفته پریود شدم وپاک شدم دوباره به فاصله یه هفته باز پریود شدم وتمام بعددردهم سپتامبرباز پریودیمو داشتم البته هشت روز طول کشید درصورتی که پنج روزه هستش پریودیه من اما این ماه چهارم اکتبر باید پریود میشدم که نشدم طول این مدت رابطه محافظت شده داشتم یه هفته قبل بی بی چک ساعت چهارصبح انجام دادم منفی بودحالا چهارده روز عقب افتادگی حاملگی هس یا عوارض قرص

  73. سلام من دقیقا یک روز بعد از پاک شدن پریودم دخول خطرناک داشتم یدونه قرص خوردم بعد از ۱۲ ساعتم بعدیشوخوردم! پریودم منظم بوده ۲۲ روزه معمولا! الان ۴۲ روزه که من پریود نشدم ?۲ بار بی بی چکم دادم منفی بود
    بنطرتون مشکلم چیه

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  74. سلام وقتتون بخیر من ۸مهر رابطه داشتم همون روزم یک ساعت بعدش قرص خوردم هردو باهم فردا اون روز ب مدت س روز خون ریزی داشتم الان ۵ هفت‌سنگ ک پریود نشدم هم ترشحات پنیری سفید دارم هم درد کمر دارم تست بارداری ام نگرفتم ممکنه از چی باشه؟؟؟

    1. سلام ممکن است از عوارض مصرف قرص اورژانسی باشد به هرحال باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود .

  75. سلام من حوالي تخمك گذاري رابطه اي داشتم كه مايع مني داخل و روي واژنم نريخت، بين ران هام ريخت و همون لحظه شستم، نميدونم شايدم يه قطره پريده باشه روي بيرون واژنم. تا قبل از ١ ساعت بعد دو تا لوونوورژسترول خوردم و ١٢ ساعت بعدشم يدونه ديگه، ولي استرسم خيليييي شديد بود تا حالا تو زندگيم اينطور استرس نداشتم. الان ٧ روز از تازيخ پريوديم ميگذره و پريود نشدم هنوز. بي بي چك هم استفاده كردم منفي بوده. احتمال داره باردار باشم؟ اگه نه. پس چرا تا الان پريود نشدم؟؟

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  76. سلام خسته نباشید این ماه بعد از هررابطه قرص اورژانسی استفاده کردم نزدیک ۵یا ۶ بار قرص خوردم الانم ۲۸روزه پریود نشدم یک هفته از وقت پریودم گذشته .علایم پریود دارم ولی پریودنشدم .امکان بارداری هست؟

    1. سلام قرص های اورژانسی ضریب شکست دارند و به همین علت احتمال بارداری به صفر نمی رسد .

  77. باسلام.من همیشه ۳۰ هرماه پریود می شوم.روز ۱۰ مهررابطه داشتم و لونژیل خوردم روز ۱۸ مهر پریود شدم که ۱۰ روز طول کشید بعد از اون ۲ آبان رابطه داشتم که بدون دخول بود وفقط لای پا.الان از تاریخ ۱۸ آبان هم گذشته و من پریود نشدم و علایم آن را دارم ولی نشدم.به شدت استرس واضطراب دارم.۴ روز هم هست که آمپول پروژسترون زدم ولی هنور نشدم

    1. سلام تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  78. سلام.چندروزمانده بودبه پریودم رابطه ی مشکوک داشتم ۱۲ساعت بعدقرص۷۵ مصرف کردم دوتا.۱۲ساعت بعدتکرار.هنوزپریودنشوم .ایااحتمال‌باررداری‌وجوددادره؟

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  79. سلام خسته نباشید تست بارداری ازمایش خون دادم تو برگه نوشته result>1000 و negative0-10 وpositive>10ایا باردارم ؟امروز ۴۱روز از اخرین پریودم زمان میگذره.خیلی ممنونم ازتون

    1. سلام شما باردار هستید.

  80. با سلام ، من ۲ ماه پیش رابطه داشتم اما منی داخل ریخته نشد فقط پیش آب ، بعد از رابطه اورژانسی خوردم و لکه بینی داشتم و بعد ۳ روز تاخیر پریود شدم ، اما الان ماه دوم هست و ۶ روز تاخیر ، بیبی چک هم زدم و منفی بود
    آیا احتماله بارداری هست؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  81. با سلام. من ۱۷مهر پریود شدم و ۲۵م رابطه ی مشکوک داشتم و بعد از ۲ساعت دوتا قرص اورژانس با هم خوردم و ۱۰م آبان پریود شدم به مدت ۳روز الان ۱۲آذر ماهست و ۳روز از زمان پریودم گذشته نوک سینه هام هم درد میکنه امکان بارداری هست؟ حدودا اواخر آبآن بیبی چک گذاشتم بعد یک ساعت مثبت شد خیلی نگرانم لطفا پاسخ بدید ممنون.

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  82. سلام من ۱۵روز بعد از پریودم رابطه داشتم احتمال دادیم ک منی سمت واژنم رفته…فرداش ینی حدود ۱۸ساعت بعد قرص اورژانسی مصرف کردم…۳۰آذر باید پریود میشدم نشدم…علائم پریودی هم دارم…آیا امکان بارداری وجود داره؟؟لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  83. با سلام من دقیقا دوروز قبل پریودیم رابطه داشتم با نامزدم و مجبور ب مصرف ۸قرص بلارا باهم شدم دوروز بعد ک دقیقا روز پریودیم بودو عقب افتاده بودم مجددا رابطه داشتم ولی اینبار دوروز بعدش۸قرص بلارا مصرف کردم والان ک سه روز میگذره از آخرین باری ک قرص مصرف کردم و ۵روز است ک پریودیم عقب افتاده و پریود نشدم آیا احتمال بارداری وجود دارد لطفااا جواب بدید؟؟؟؟

    1. سلام تا ۱۵ روز دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  84. سلام ، وقتتون بخیر
    من بعد از دوبار پشت سر هم ک منی داخل واژنم ریخت بلافاصله قرص اورژانسی خوردم ، آلان ۸ روز گذشته و من هنوز پریود نشدم درصورتی ک همیشه ۴ روز بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود میشدم ، احتمال بارداری وجود داره؟ راهی برای جلوگیری از بارداری نیست؟

    1. سلام اگر تا ۱۵ روز دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  85. سلام من یک اذر حدودا پروییدم تموم شد ۷ اذر ی رابطه داشتم دو روز بعدش قرص خوردم.یه هفته بعدش مریض شدم.ولی الان ۴۰ روزه حدودا مریض نشدم حس میکنمم ترشحاتم زیادم شده ترسم البته از پیش اب.حالا احتمال حاملگی هست؟؟؟چرا ترشحات زیاد شده؟

    1. سلام برای اطمینان تست بارداری انجام بدهید.

  86. با سلام ۱۴ روز بعد از پریودم یک رابطه ی داشتم دوتا قرص اوژانسی بعداز نیم ساعت با دوز ۷۵ خوردم بعد از ۱۲ ساعت دوتا دیگه خوردم آیا امکان بارداری است ومن یک بار حاملگی خارج از رحم داشتم وعمل شدم

    1. سلام با توجه به عوارض قرص اورژانسی اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید پیگیری کنید.

  87. سلام موعد پرویدم یکم بهمن بوده الان سومم هنوز, نشدم قبلا یکم بهمن من قرص ارژانسی خوردم شک داشتم. ولی احساس پرویدی, دارم رحمم درد میکنه تیرمیکشه داخلش. هنوز, پروید نشد, ایا بار دارم راهنمایی کنید مرسی

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  88. سلام. من ۲۸دی نزدیکی داشتم و یه هفته بعدش موعد عادتم بود. ولی بعد از ۱۲ ساعت دوتا قرص اورژانسی۰/۷۵خوردم.امروز ۹بهمنه و ۱۱روز گذشته هنوز پریود نشدم . تو ناحیه کمر شکم و سینه درد دارم. احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  89. سلام وقت بخیر
    من یک روز قبل از شروع فاعدگیم رابطه داشتم و و چون دخول کامل بوده منی کامل داخل ریخته شده شش ساعت بعدش قرص اورژانسی خوردم الان نه روزه گذشته ولی پریود نشدم عوارض قرصه یا احتمال بارداری هست؟نیاز به تست بارداری هست؟

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید پیگیری کنید.

  90. سلام
    من چند روز بعد از تمام شدن قاعدگی رابطه داشتم اما منی داخل نریخت بخاطر شکی که داشتم نیم ساعت بعد دوتا قرص اورژانسی مصرف کردم،۳۰ام باید پریود میشدم اما الان ۱۲ روز از زمان شروع قاعدگیم گذشته،دوبار از تست بی بی چک استفاده کردم اما منفی بود
    خیلی استرس دارم،دلیل تاخیر قاعدگی چیه؟؟

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  91. سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه نامزد هستم و باکره هستم ۱۳دی یه رابطه داشتم که مشکوک بود یعنی حس کردم که مایع منی روی واژنم ریخته برای اطمینان ۴روز بعد(۱۷دی) ۲تاقرص ال دی خوردم و ۱۲ساعت بعدشم دوتا دیگ خوردم ۶روز بعد یعنی ۲۳ دی پریود شدم .
    اما امروز ۲۶دی هست من هنوز پریود نشدم آیا امکان بارداری وجود دارد؟؟
    لطفا جواب بدید ممنون میشم:'(خیلی استرس دارم

  92. سلام ۴ روزه پیام دادم خانوم دکتر لطفا جواب بدیدددد
    بی بی چکم زدم منفی بود ولی هنوز ۷روز از زمان پریودیم میگزره و پریود نشدم?
    لطفا جواب بدید آیا امکان حاملگی هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  93. سلام من ۳ روز بعداز رابطه قرص اورژانسی خوردم و الان ۵ روز از روز قاعدگیم میگذره احتمال بار داری وجود داره ،؟

    1. سلام اگر تا ۱۰ روز دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  94. سلام من برج۱۱پریودشدم وبعدتموم شدن پریودیم بانامزدم رابطه داشتم اما دخترهستم ودخول صورت نگرفته بعدش برای اطمینان ازاینکه ممکنه اب منی روی واڗنم ریخته ۲قرص اورڗانسی خوردم،این ماه هم برج ۱۲ی رابطه بدون دخول داشتیم ولی قرص مصرف نکردم چون نامزدم میگه مطمعنه اب منی روی واژنم نریخته وحالا چندروز ازپریودیم گذشته ومن پریود نشدم عایا عقب افتادن پریودیم بخاطربادرای هست یا مصرف قرص اورڗانسی؟؟

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  95. سلام من ۲ روز بعد از اتمام قاعدگیم با نامزدم رابطه داشتم و احساس کردم که ممکنه مایع منی روی واژنم ریخته باشه ۲ ساعت بعد ۱ قرص لوونژیل مصرف کردم و ۱۲ ساعت بعد یه قرص دیگه بعد از ۳ روز دوباره پریود شدم و ۱۲ فروردین پریودم تموم شد با وجود اینکه قبلا سیکل قاعدگیم منظم بوده الان ۱ خرداده و من هنوز پریود نشدم آیا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  96. سلام من در دوران قاعدگی با همسرم رابطه جنسی داشتم و قرص لونژیل مصرف کردم و با مصرف قرص قاعدگیم خیلی کم شد و قطع شد الان یک هفته س از زمان رابطه جنسیم میگذره ولی حالت تهوع و سرگیجه دارم آیا احتمال بارداریم وجود داره؟

    1. سلام بهتر است مجدد یک هفته دیگر از تست بی بی چک استفاده کنید.

  97. سلام من جلوگیری طبیعی دارم و بعد از تمام شدن پریودم رابطه داشتم همسرم گفت محض احتیاط قرص اورژانسی بخور منم خوردم یک هفته از پریودم گذشته و من پریود نشدم بی بی چک هم پنج روز متوالی گرفتم منفی بود با خوردن قرص اورژانسی پریود عقب میوفته مگه

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  98. سلام وقت به خیر،من ۲۳ سالمه و ۲ اپریل و ۲۵ اپریل دو قرص لونژسترول رو در یک ماه خوردم (البته با داروساز داروخانه مشورت کردم و متاسفانه ایشون گفتن خطری نداره) تاریخ پریودام بعدش اینجوری بوده ۲۰ اپریل،۲۹ اپریل،۱۱ مِی،به (قاعده ی منظمش ۳ روز)۳۱ مِی چند قطره خون روشن داشتم واز دیروز (۱۹ جون) خونابه ی قهوه ای رنگ دارم (خیلی کم در حد یک قاشق شاید) . میدونم که لونژیل قاعدگی رو بهم میریزه ، میخواستم بدونم تا چه حد طبیعیه و ایا شرایط من به خاطر مصرف قرصه؟
    معمولا Pms های خیلی سختی هم دارم و همه ی سیستم روحیم هم بهم ریخته..چه زمانی باید نگران شم در این رابطه؟
    ممنونم.

    1. سلام دکتر،ممنون‌میشم‌جواب منو بدید
      من همیشه بین ۲۳تا۲۶ پریود میشدم
      ۱۳ دی ماه با نامزدم رابطه داشتم که حدود۸ صبح منی داخل واژنم ریخته شد،و اینکه من حدود ساعت ۴ بعد از ظهر یه قرص ۱/۵ تنسی مصرف کردم
      وقتی دستشویی رفتم دیدم شرتم خونی هست که ظاهرا برای رابطه بوده تا ۱۵/۱۶ لکه بینی داشتم که گفتن برای قرص هست و ۱۶ به بعد حدود ۴-۵ روز خون ریزی داشتم،که حس میکنم همون پریودیم بوده و الان ۱۸ بهمن ماهه من باید تا ۲۳/۲۶ بهمن صبر کنم؟پریود میشم؟باید چی کار کنم؟؟ممنون میشم کمکم کنید نگران هستم

  99. سلام،روز بخیر.همسرم در تاریخ ۲ اردیبهشت پریود شده و بعد از گذشت تقریبا ۲ هفته رابطه ای داشتیم که شک بر این داشته که مایع منی روی واژنش خورده در صورتی که دخول صورت نگرفته و به همین دلیل قرص اورژانسی مصرف کرده.۲۲ اردیبهشت پریود شده ولی از اون موقع تا الان هنوز عادت نشده.چندین بار هم در این مدت رابطه با کاندوم داشتیم.چندین بار هم بیبی چک گرفتیم ولی منفی شده

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد.

  100. .آیا دلیل این همه عقب افتادن پریودی قرص اورژانسی هست یا هنوز هم احتمال بارداری وجود داره؟!علائم پریودی رو هم داره ولی نمیشه
    با تشکر

  101. سلام
    من ٢٠ ارديبهشت قرص اورژانسي مصرف كردم و ١٠روز بعد تاريخ ٣٠ ارديبهشت خونريزي بخاطر مصرف قرص داشتم
    الان بايد ٣٠ خرداد پريود ميشدم كه ٩ روزه عقب افتاده
    دليلش عوارض قرص هست؟
    علايم قاعدگي مثل جوش و تير كشيدن تخمدان رو دارم ولي نميشم
    امكان بارداري هست يا خير؟

    1. سلام بله می تواند از عوارض مصرف قرص اورژانسی باشد .

  102. سلام. وقت بخیر
    من ۲۲ سالمه و مجرد هستم. چرخه قاعدگی من هر ۶۰ الی ۶۵ روز یکبار هست، ۲۸الی۳۵روز بعد از شروع قاعدی مجددا علائم پریودیم ظاهر میشه و درد شدیدی تو سینه ها و کمرم حس میکنم ولی پریود نمیشم، مشکل از چی میتونه باشه؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمالا این علائم مربوط به تخمک گذاری شما است .

  103. سلام وقتتون بخیر . من ماه مرداد ششم پریود شدم و شانزدهم رابطه داشتم و این رابطه منجر ب ریخته شدن منی درون واژن شد … این ماه شهریور ک امروز بیست و دوم شهریور اسن پریود نشدم ولی علائمش را دارم مثل پا درد … سه بار از بی بی چک استفاده کردم که هر سه بار منفی بود ب نظر شما دلیل آن چیست ؟

    1. سلام می تواند علت آن اختلالات هورمونی و یا کیست تخمدان باشد .

  104. با توجه ب شرح حالم احتمال بارداری وجود دارد؟ و ممکن از علائم قرص تنسی باشد؟
    سالهای قبل هم برام پیش اومده بود ک پریود نشدم یک ماه
    ً…………………..

    این سوالم بود.
    سلام وقتتون بخیر . من ماه مرداد ششم پریود شدم و شانزدهم رابطه داشتم و این رابطه منجر ب ریخته شدن منی درون واژن شد … این ماه شهریور ک امروز بیست و دوم شهریور اسن پریود نشدم ولی علائمش را دارم مثل پا درد … سه بار از بی بی چک استفاده کردم که هر سه بار منفی بود ب نظر شما دلیل آن چیست ؟

    1. خیر احتمال بارداری ضعیف است.

  105. سلام. ممنون از وقتی که برای پیام‌های ما میذارید. ۲۵ سالمه و ۱سال و نیمه که ازدواج کردم..چون قصد بارداری داشتم ۲_۳ ماه گذشته رو پیشگیری نداشتم. ولی توی این ماه شرایطی پیش اومد که تصمیم گرفتیم بارداری رو یکی دو ماه به تعویق بندازیم. از اونجایی که همون وقت که این تصمیم و گرفتیم چند شب قبلش رو بطورمنظم رابطه داشتیم و احتمال می‌دادیم که منجر به بارداری بشه قرص اورژانسی مصرف کردم. حالا بعد ازیک هفته امروز پریود شدم. الان چیزی که باعث نگرانیم شده اینه که با این بهم ریختن سیکل قاعدگیم برای بارداریم توی یکی دو ماه آينده مشکلی پیش نمیاد؟ میترسم به این زودیا نتونم باردار بشم. لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام خیر نگران نباشید می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  106. چن روز قبل از پریود رابطه بدون محافظت داشتم ولی بلافاصله قرص اورژانسی ۱/۵خوردم همون شب هم ۲تا امپول زدم برا پریود شدن الان ۸روز از پریود گذشته
    ایا همون قرص برا جلوگیری کافی بود یا باید از مدل ۷۵/استفاده میکردم چون میگن طرز مصرفش فرق داره
    احتمال بارداری هست؟

    1. نیازی به تزریق آمپول نبوده است اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید پیگیری نمایید.

  107. سلام.خسته نباشید،تاریخِ پریودی من منظم نیست،اما حدودا بیست وپنجم میشم.(یعنی آخرماه).ماه گذشته دوباررابطه داشتم،که اخریش حدودا دوهفته پیش بود.یه هفته بعدازرابطه قرص اورژانسی مصرف کردم(اطلاعی راجب این قرص نداشتم ومیدونم ک تاثیری نداره الان).۶روز پیش دوتابیبی زدم منفی بود،دیروزم زدم دوتا،منفی بود!امامن هنوز پریودنشدم.باردارم ینی؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  108. سلام..قرص اورژانسی باعث جلوگیری از تخمک گذاری میشه یا تخمک گذاری رو عقب میندازه..ممنون

    1. سلام بعد از مصرف قرص اورژانسی باید منتظر پریود خود باشید یعنی دیگر تخمک گذاری نخواهید داشت تا پریود شوید بعد از پریود مجدد تخمک گذاری خواهید داشت.

  109. سلام، من برای شکم قرص اورژانسی خوردم ماه بعد به جای ۱۰ ام ۵ام پریود شدم یعنی ۵ روز جلو افتاد ولی ماه بعدی که باید پریود میشدم الان ۱۶ امه و من هنوز پریود نشدم و ۶ روز به تاخیر افتاده ،علت چیست؟

  110. سلام خانم دکتر
    من یک هفته بعد از پریودم رابطه داشتم و اصلا منی داخل نرفت بعد بیست چهار ساعت یک قرص لوونوژسترول یک و نیم میلی گرمی خوردم بعد یک هفته از خوردن قرص به مدت سه روز خونریزی داشتم
    بعداز حدود دو هفته از خونریزی مجددا رابطه داشتم که اصلا منی داخل نرفت و من اینبار قرص نخوردم
    احتمال بارداری چقدره؟ و تاریخ پریود بعدیمو با تاریخ آخرین خونریزی حساب کنم؟

  111. سلام من روز هیجدهم قاعدگی رابطه با دخول داشتم و منی اصلا داخل ریخته نشد احتمال بارداری چقدره

  112. سلام وقتتون بخیر
    من ۲۹شهریور زمان پریودم بود و اتفاق افتاد هفته بعد از اون نزدیکی داشتم که آب منی داخل واژن ریخته شد از قرص اورژانسی استفاده کردم هفته بعد پریود شدم الان یک ماه گذشته سه روز پریود نشدم آیا احتمال بارداری وجود داره؟

  113. سلام من روز اول قاعدگیم رابطه جنسی داشتم و منی وارد شد و ۲۴ ساعت دیگه قرص اورژانسی خوردم ۲ عدد آیا امکان بارداری وجود داره یا ن ؟

  114. سلام خسته نباشید ،من ۲۱ هرماه پریودمیشم ،ماه قبل روز اول پاکی رابطه داشتم ۲۷ اذر وقرص اورژانس خوردم ۶ روز بعد پریود شدم ولی این ماه جلوگیری داشتم والان ۲۲ روزه پریود نشدم میشه عوارض قرص باشه واینکه بیبی چک زدم ومنفی بود ولی بعداز نیم ساعت اون یه خط کمرنگ دیگه هم ظاهر میشه میشه باردارباشم یانه؟؟

  115. سلام خسته نباشید من ۳ روز مونده بود به پریودم که رابطه مشکوک داشتم و صبحش دوتا قرص اووسیز ۷۵٪ خوردم ۲۰ این ماه باید پریود میشدم ولی نشدم کمر درد دارم قبلا هم پریودیم نامنظم بود مثلا اگه یک ماه دهم میشدم ماه بعد پنجم ششم میشدم جلو میفتاد .خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *