لوازم آرایشی را از دسترس کودکان دور نگه دارید!

گروهی از کودکان سعی می‌کنند با استفاده از لوازم‌ آرایشی و بهداشتی بزرگسالان، خود را بزرگ نشان بدهند اما این کار آن‌ها را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد.

یک مطالعه از بیمارستان ملی کودکان انگلیس نشان می‌دهد هر ساله بیش از ۴۳۰۰ کودک زیر پنج سال به دلیل استفاده از محصولات مراقبت‌های بهداشتی دچار مسمومیت یا سوختگی‌های شیمیایی می‌شوند.

عوارض لوازم آرایشی برای کودکان

لوازم آرایشی را از دسترس کودکان دور نگه دارید!

متخصصان به والدین توصیه می‌کنند که لوازم آرایشی و بهداشتی را تا حد امکان دور از دسترس کودکان و در ظروف نگهدارنده مخصوص به خود قرار دهند. این کار باعث می‌شود تا کودکان در وهله اول به راحتی به این محصولات دسترسی نداشته باشند و در وهله بعدی در صورت دسترسی به آن‌ها با دیدن ظروف مخصوص متوجه خوراکی نبودن آن‌ها شوند. در بدترین حالت در صورتی که کودک این محصولات را به اشتباه بخورد، والدین راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند نوع محصول را تشخیص دهند.

حدود ۶۰ درصد از کودکانی که به دلیل آسیب‌های ناشی از محصولات مراقبت‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، زیر دو سال سن دارند.

نکته قابل توجه آن که به نظر می‌رسد لاک پاک‌کن‌ یکی از محصولات مورد علاقه کودکان برای بلعیدن است. به طوری که در میان تمامی آسیب‌های این چنینی اعم از مسمومیت‌ها و جراحات پوستی، لاک‌ پاک‌کن‌ها مسوول ۱۷ درصد از تمامی موارد مراجعه‌ها به اورژانس بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ میلادی بوده‌اند.

محصولات مراقبت ناخن‌ها جمعا شایع‌ترین عامل مسمومیت و سوختگی‌های شیمیایی و عامل ۲۸.۳ درصد از آسیب بوده است. 

منبع خبر : seemorgh

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *