لطفاً قبل از خرید مایکروفر بخوانید

چه استفاده هایی از مایکروفر می توان کرد؟

کاربردهای مایکروفر:

گرم کردن و پختن: دو ویژگی اصلی که در تمام انواع مایکروفر ها وجود دارد، گرم کردن و پختن است. امروزه برای حداکثر راحتی و سرعت در پخت غذا، انواع برنامه های پخت اتوماتیک غذاهای ایرانی و فرنگی در مایکروفرها برنامه ریزی شده است، به نحوی که تنها با چند بار فشار دادن دکمه ها و گهگاه هم زدن مواد غذایی، می توان بیشتر انواع غذاها را تهیه نمود. البته هرچه این تنوع بیشتر بوده و کارایی مایکروویو بالاتر باشد، هزینه ای که باید برای خرید آن بپردازید نیز بالاتر است.

درب شیشه ای: در مایکروویو هایی که درب آن ها شیشه ای است، می توان مراحل پخت غذا را از بیرون مشاهده کرده و به راحتی بر آن نظارت نمود.

یخ زدایی: یکی از مفیدترین قابلیت های مایکروفرها است که به شما امکان می دهد بدون ایجاد فعل و انفعالات مضر در مواد غذایی، در هر زمان که اراده کنید مواد یخ زده خود را از فریزر خارج کرده، ظرف چند دقیقه یخ زدایی نموده و بلافاصله مورد استفاده قرار دهید. البته زمان یخ زدایی مواد غذایی به نوع و وزن آن ها بستگی دارد که می توانید نوع آن را از آپشن هایی که بر روی صفحه نمایش در اختیار شما گذاشته می شود انتخاب کرده و وزن آن را نیز یا از طریق ترازو تعیین کرده و یا اگر دستگاهتان مجهز به سنسورهای تعیین وزن است، از خود مایکروفر کمک بگیرید.

سنسور های هوشمند: وجود انواع سنسورها مانند سنسورهای قدرت، وزن، زمان و رطوبت در مایکرویو به طور خودکار شرایط پخت غذا را تنظیم نموده و شما را از سپری کردن زمان برای کنترل شخصی و دستی آن ها رها می کند.

فضای داخلی تمام استیل یا سرامیکی: محفظه تمام استیل، ضد زنگ بوده و نوع سرامیکی آن نیز ضد خش، ضد زنگ زدگی و ضد باکتری است. هم محفظه های استیل و هم سرامیکی به راحتی تمیز می شوند. البته پاک کردن چربی ها از روی محفظه های سرامیک راحت تر بوده و تنها با یک دستمال مرطوب و بدون نیاز به فشار دست امکان پذیر است. این ویژگی ها به نظافت آسان محفظه، سالم ماندن مواد غذایی و سالم ماندن بدنه داخلی دستگاه مایکروفرکمک بسیاری می کنند.

سیستم خود تمیزکن حرارتی: این سیستم با استفاده از حرارت زیاد و بدون کاربرد هرگونه مواد پاک کننده شیمیایی، لکه ها و جرم های حاصل از پخت مواد غذایی درون محفظه مایکروویو را از بین می برد.

شروع عملکرد با تأخیر: با فعال کردن این سیستم، دستگاه مایکروفر در زمان پیش تعیین شده توسط شما شروع به کار کرده و سپس متوقف می شود.

قفل کودک: به شما اطمینان می دهد کودکتان نمی تواند با دستگاه کار کرده و آن را فعال نماید.

هیتر زغالی: هیتر زغالی اختراع ال جی است که با ایجاد حرارت توسط رشته های زغال موجود در المنت، علاوه بر حفظ ویتامین های مواد غذایی و تبخیر نکردن آب موجود در آن ها مانع از افزایش چربی، نمک و مواد مضر غذا شده و غذایی برشته، مغز پخت و آبدار با مصرف برق کمتر آماده میکند

 

کانوکشن: در مایکروفرهایی که از این قابلیت برخوردارند، از طریق یک المنت هوای داغ ایجاد شده و سپس این هوا به وسیله یک فن به گردش در می آید. با استفاده از سیستم گردش هوای داغ، غذا به صورت یکنواخت بدون از دست دادن آب و ویتامین های خود طبخ می شود.

 

مزیت داشتن کانوکشن در مایکروویو چیست؟

داشتن کانوکشن به ماکروویو این امکان را می دهد که گرما به طور یکنواخت به اطراف غذا هدایت شده و در نتیجه غذا سریع تر پخته شود، ولی درون آن آبدار باقی بماند و درنتیجه غذا طعم بهتری پیدا کند.این قابلیت به ما امکان پختن کیک در مایکروویو را همانند فر معمولی ولی با سرعت و کیفیت بهتر می دهد. با استفاده از فن کانوکشن می توان محفظه داخلی را از قبل گرم کرد و سپس قالب محتوی مواد کیک را داخل مایکروویو قرار داد و برنامه پخت را به آن داد.

فر سولاردم مجهز به پخت نوری: در مایکروفرهای سولاردم که تکنولوژی انحصاری شرکت ال جی است، علاوه بر ترکیبی از مایکروویو، گریل و کانوکشن، یک لامپ هالوژنه هم در دستگاه تعبیه شده است. این لامپ سرعت گرم و سرخ شدن مواد غذایی را بالا برده و علاوه بر پخت سریعتر و صرفه جویی در زمان، مصرف برق و انرژی کمتر و  نیز حفظ شدن بیشتر خاصیت مواد غذایی را سبب می شود.

پخت پاپکورن: در برخی مایکروویو ها کلید مخصوصی برای پخت پاپکورن بر روی دستگاه تعبیه شده است. با استفاده از آن می توانید ذرت خام را در دستگاه گذاشته و ظرف چند دقیقه پاپکورن آماده خود را تحویل بگیرید!

بخار پز: در برخی مایکروفر ها ظرف مخصوص بخارپز هم وجود دارد. پخت با بخار به حفظ حداکثر طعم، رنگ و ارزش مواد غذایی کمک می کند. بعضی مایکروویو ها از قابلیت بخارپزی کامل برخوردارند که نیاز به ظرف مجزای بخارپز ندارند.

موتور جوجه گردان و کباب گردان: در مایکروفر های مجهز به این ویژگی، با استفاده از سیخِ گردان می توان انواع جوجه، کباب و مرغ درسته کبابی شده را تهیه نمود.

سیستم گرمایش از بالا و پایین: در این دستگاه ها گرما هم از پایین و هم از بالا تولید شده که باعث می شود حرارت به شکل یکنواخت تری به غذا رسیده و علاوه بر سریعتر آماده شدن غذا، هم مواد مغذی موجود در آن حفظ شده و هم مصرف برق کمتر شود.

گریل: قابلیت گریل در مایکروفر با استفاده از المنت های حرارتی، برای سرخ و برشته کردن غذا به کار می رود.

یخ زدایی سریع به روش توربو اینورتر: تکنولوژی یخ زدایی به روش توربو اینورتر از یک سیستم مایکروویو پیشرفته استفاده می نماید که به شما اجازه می دهد تا غذا های یخ زده را دو برابر سریعتر یخ زدایی نمایید. این سیستم بر اساس آنچه دانشمندان تئوری آشفتگی نام نهاده اند طراحی گردیده. این طراحی خاص موجب می گردد تا انرژی ماکروویو با ترکیب مناسب و بطور هم  منظم  و هم بی نظم در فضای درونی فر پخش گردد.

بخار شوی: به کمک بخار و با استفاده از ویژگی های سنتی بخار، کار پاک سازی مایکروویو را انجام می دهد. از قدرت بخار برای برداشتن لایه های چربی و کثیفی استفاده شده و در مدت پانزده دقیقه ماکروویو شما تمیز می شود. تنها با فشار یک دکمه کار دستگاه شروع می شود.

بخارپز کامل: در مایکروفر هایی که بخارپز کامل دارند، احتیاجی به ظروف مخصوص پخت با بخار نیست، چرا که دستگاه مجهز به مخزن بخار مخصوص به خود می باشد. پس از پر کردن مخزن با آب، هیتر آن را به بخار تبدیل کرده و به داخل فضای فر اسپری می کند.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. من توصیه می کنم به خاطر امواج مضر و سرطانزای مایکروفر، فرگازی یا فر برقی بخرید اما اگر قصد خرید مایکروفر دارید حداقل سولاریوم ال جی بخرید که علاوه بر پخت با امواج ، پخت نوری هم دارد و امکان سرخ کردن هم دارد.
    ویژگی های مایکروفر سولاردوم: فر سولاردام مجهز به پخت نوری، ۵۰% صرفه جویی در مصرف برق نسبت به فر برقی، سرعت آشپزی ۳ برابر سریعتر نسبت به فر برقی، حفظ طعم اصلی و مواد مغذی غذا، مجهز به هیتر زغالی (Charcoal Heater)، مجهز به بخارپز، قابلیت پخت اتوماتیک ته چین مرغ، خورش قورمه سبزی و…، مجهز به سیستم گرمایش از بالا و پایین (مگاهیتینگ)، پخت با ۵ روش مختلف (ماکروویو، گریل، کانوکشن، پخت با بخار، پخت ترکیبی)، دارای ۲۴ برنامه پخت خودکار غذاهای ایرانی و فرنگی در حافظه، طبخ انواع شیرینی ها و کیک به همان کیفیت طبخ در فر گازی، مجهز به فضای داخلی مدور (DOM)، دارای ظرف مخصوص برشته کردن و بریان کردن

  2. یه فروشنده ای می گفت از سولاردام مشتریها خیلی راضی نیستند و مر جوعی هم زیاد داشته. لطفاً قبل از خرید بسیار تحقیق کنید. فریب تبلیغات را نخورید. اگر کنار دستگاه مایکروفر بایستید کبدتان می پزد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.