لخته خون شبیه جگر در پریودی

لخته خون شبیه جگر در پریودی نشانه چیست؟!

این ماه که پریود شدم لخته خون شبیه جگر در پریود از من خارج شد که با درد زیادی هم همراه بود می خواستم ببنم طبیعیه یا نه؟! ممنون

پاسخ از خانم دکتر مریم کاشانیان، متخصص زنان و زایمان:

 خون قاعدگی لخته نمی شود . بنابراین دفع لخته همزمان با خونریزی قاعدگی غیر طبیعی است . منتها خیلی اوقات بافت داخل رحم که ریزش پیدا می کند ، یک مقدار مخاط و یک مقدار سلول است که اینها باهم بصورت لخته خارج می شوند . در نتیجه خانم تصور می کند این چیزی که بیرون آمده لخته است .

این لخته نیست در واقع مجموعه ای است که به هم تابیده شده و مانند یک کلاف بیرون می آید . آن لخته ای که صحبت آن است که خونریزی قاعدگی لخته نمی شود درست است. البته لخته می شود ولی در داخل رحم باز می شود و باز شده ی آن بیرون می آید . مواردی که خونریزی فوق العاده شدید باشد ، چون سیستم انعقادی و از بین برنده ی انعقاد داخل رحم نمی تواند کار خود را انجام دهد و به دلیل خونریزی زیاد از ظرفیت آن خارج است . خیلی از خون لخته نشده خارج می شود .

بنابراین بیرون می آید و بعد لخته می شود . در نتیجه خانمی که می گوید خونریزی قاعدگی من لخته می شود من از ایشان می پرسم که آیا این خونریزی فوق العاده زیاد است یا خیر ؟ اگر فوق العاده زیاد است حق با ایشان است واقعاً بیرون می آید و بعد لخته می شود .

ولی اگر خونریزی زیاد نیست و فقط می گوید که خونریزی به صورت تکه های جگر از من دفع می شود، در واقع لخته نیست و کلافه ای است که خارج می شود و اهمیتی ندارد . ولی اگر خونریزی فوق العاده زیاد است و بیرون می آید بعد لخته می شود حتماً باید پیگیری شود . همانطور که عرض کردم فیبروم می تواند یکی از علت های آن باشد و یا ممکن است علت های دیگر داشته باشد که باید بررسی کامل شود .

لخته خون شبیه جگر در پریودی نشانه چیست؟

لخته خون شبیه جگر در قاعدگی

لخته خون یک توده غلیظ خون قاعدگی است که هنگام قاعدگی از بدن شما خارج می شود.
لخته های خون در طول سنگین ترین دوره پریودی رایج هستند – که معمولا چند روز اول است.
لخته های خون مانند لکه های ژله مانند است که در اندازه ها و رنگ های متفاوت هستند.

علت لخته شدن خون در پریود:

هنگامی که تغییر مقدار قابل توجهی در میزان یا مدت لخته شدن وجود دارد، باید چندین توضیح احتمالی را در نظر بگیریم:

۱- لخته خون شبیه جگر در بارداری

وقتی احتمال بارداری وجود دارد، باید آزمایش انجام شود. مشکلات حاملگی، سقط جنین، و حاملگی های خارج رحمی می توانند با لخته شدن همراه باشند.

۲- لخته خون شبیه جگر بدلیل تغییرات هورمونی

کوتاه مدت: تولید هورمون به دلایل مختلف ممکن است متفاوت باشد. برخی از این موارد عبارتند از: شکست در تخمک گذاری، کیست تخمدان و دارو. برای هر زن لخته شدن غیرعادی نیست. اکثریت این وقایع کوتاه مدت هستند و به دنبال پریودی های عادی پیش می آیند.

مزمن: سایر عواملی که می توانند تغییرات هورمون را به طور مداوم تغییر دهند، شامل تغییرات دوره یائسگی، بیماری مزمن، افزایش وزن یا از دست دادن وزن و استفاده از داروهای طولانی مدت مانند استروئیدها و یا شکست طولانی مدت در تخمک گذاری است

۳- فیبروم یا میوم رحم

فیبروئید ها (فیبروم یا میوم رحم چیست+درمان) بسیار رایج هستند. آنها رشد خوش خیم عضلات هستند که کره ها را تشکیل می دهند که در داخل عضله عادی دیوار رحم قرار دارند. آنها می توانند به داخل رحم (زیرمخاط) رشد کنند، در داخل دیوار (داخلی) قرار گیرند یا از سطح بیرونی (زیرزایی) رشد کنند. گاهی اوقات آنها در یک ساقه رشد می کنند (pedunculated). اگر آنها با توانایی کل رحم برای انقباض تداخل داشته باشند، خونریزی افزایش می یابد و لخته شدن به احتمال زیاد شکل می گیرد.

۴- آدنوئیدوز:
هنگامی که این اختلال اتفاق می افتد، کاهش توانایی فیبرهای عضلانی در دیواره رحم برای انقباض دیده می شود. این، به نوبه خود، می تواند منجر به لخته شدن شود.

۵- حم بزرگ:
پس از حاملگی چندقلو یا چندین تولد، رحم ممکن است بزرگتر از قبل از حاملگی بماند. اگر حفره رحم گسترش یابد، جمع شدن خون قاعدگی ممکن است رخ دهد. این باعث افزایش لخته شدن می شود.

۶- پولیپ ها:
پولیپ ها یا رشد های دیگر داخل رحم می تواند مانع از خروج خون در طول زمان های مختلف شود. این مسئله می تواند باعث لخته شدن خون شود. این رشد همچنین می تواند خونریزی کند.

۷- انسداد جریان خروجی:
هر چیزی که تا حدی بتواند خروج مایع از رحم را در طول دوره زمانی مسدود کند، می تواند به لخته شدن کمک کند. شایعترین شکل انسداد خروج از تغییرات طبیعی پس از یائسگی زمانی است که سطح هورمون ها کاهش می یابد. بدون تحریک استروژن، کانال دهانه رحم ممکن است کوچک شود. این می تواند جریان خون را محدود کند، بنابراین ممکن است لخته ها شکل بگیرند.

آیا لخته های خون در پریودی همیشه طبیعی هستند؟

لخته خون شبیه جگر در بارداری

لخته خون در پریود

بله بسیاری از زنان به طور معمول لخته در طول زمان مشاهده می کنند. عواملي كه لخته شدن را تشخيص مي دهند عبارتند از:

  • اندازه رحم
  • توانایی میومورتیوم رحم (عضله) برای انقباض
  • فیبروئیدها
  • آدنوئیدوز
  • قطر کانال دهانه رحم که از طریق آن خون باید جریان یابد
  • هر گونه انسداد در خروجی محصولات قاعدگی مانند پولیپ ها، چسبندگی (تشخیص و درمان چسبندگی رحم) و غیره.

آیا لخته های خون بزرگ در طول قاعدگی طبیعی است؟

لخته شدن خون در طول قاعدگی می تواند طبیعی باشد. مقدار، طول و فرکانس خونریزی قاعدگی از ماه به ماه و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، خروج لخته های خون بزرگ نشانه ای از وجود مشکل است. اگر پریود شما سنگین تر از معمول است – به عنوان مثال، خیس شدن پد یا تامپون هر ساعت برای چند ساعت یا لخته شدن خون- با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند تعیین کند که آیا یک مشکل اساسی باعث پریودی شما شده است یا خیر. پزشک ممکن است آزمایش خون برای بررسی کم خونی، بیماری خونی که می تواند موجب احساس ضعف یا خستگی شود، توصیه کند. پزشک ممکن است سونوگرافی از لگن را نیز توصیه کند. گاهی اوقات داروهای هورمونی برای تنظیم خونریزی شدید تجویز می شوند.

درمان گیاهی لخته شدن خون پریود

ویتامینی که باعث لخته شدن خون در بدن میشود، ویتامین k است و لازم است بدانیو که سالیسیلات مانع جذب ویتامین k میشود. اگر به دنبال قرصی برای جلوگیری کردن از لخته شدن خون در پریودی هستید، آسپرین معروف ترین داروی رقیق کننده خون است، اما اگر بدنبال درمان گیاهی لخته شدن خون پریود هستید می توانید از مواد غذایی و گیاهی که حاوی سالیسیلات هستند استفاده کنید. انواع میوجات، ادویه جاتی مانند پودر کاری، پودر فلفل قرمز، زنجبیل آویشن، شوید، و همچنین سبزیجات مانند کلم، نعنا و سیر و همچنین پیاز و کاهو دارای سالیسیلات هستند.

سوالات لخته خون شبیه جگر در پریود

۱- چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنید؟

اگر لخته های غلیظ و بزرگ را مشاهده کنید، می تواند به علت یک مشکل سلامتی باشد. مراجعه به دکتر کمک خواهد کرد که هر گونه مشکلات بیشتر برطرف شود. گاهی اوقات علل دیگری برای لخته شدن خون مانند تغییرات هورمونی، سقط جنین، یائسگی یا اندومتریوز وجود دارد. اگر نگران هستید، با پزشک خود مشورت کنید.

۲- آیا خونریزی تیره تر و غلیظ تر در قاعدگی طبیعی است؟

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که خون قاعدگی قهوه ای تیره و یا تقریبا سیاه است. این تغییر رنگ طبیعی است. این اتفاق در زمانی دیده می شود که خون قدیمی تر شده است و به سرعت از بدن خارج نمی شود. جریان موقت غلیظ و تیره لزوما علت نگرانی نیست. با این حال، پریودی سنگین و منظم نیاز به مراجعه به دکتر را نشان میدهد. در طول ماه، از دست دادن خون اضافی ماهانه منجر به کم خونی (اکسیژن حمل شده کم به وسیله سلول های خون)، ضعف و یا خستگی می شود. اگر احساس می کنید پریود شما مشکلی دارد، به پزشک مراجعه کنید.

۳- لخته ها چطور باید بررسی شوند؟

مهمترین شاخص ها عبارتند از: شمارش خون (هماتوکریت) و مدت لخته شدن. اگر یک زن بتواند بدون کم خونی، تعداد عادی سلول خون داشته باشد و لخته شدن بیش از طول دوره طبیعی طول نکشد، محدودیت در حد قابل قبول در نظر گرفته می شود.

۴- آیا خون تیره تر و غلیظ تر در قاعدگی طبیعی است؟

ممکن است متوجه شوید که با نزدیک شدن به انتهای پریود، خون قاعدگی تیره تر می شود (این رنگ می تواند از قهوه ای تیره تا تقریبا سیاه باشد). این مسئله اغلب در انتهای آن اتفاق می افتد، زمانی که جریان قاعدگی سنگین نیست. این خون قدیمی است و به سرعت از بدن خارج نمی شود.

۵- آیا آندومتریوز باعث لخته شدن می شود؟

در تجربه من حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به آندومتریوز خونریزی غیرطبیعی دارند که ممکن است شامل لخته شدن باشد. به طور کلی، احساس می کنم یک اثر غیر مستقیم نیز وجود داشته باشد. به عنوان مثال، یک زن که یک اندومتریوم بزرگ را تولید می کند ممکن است دریابید که این مسئله با تخمک گذاری طبیعی تداخل ایجاد میکند. این امر می تواند به طور غیر مستقیم منجر به خونریزی غیرطبیعی و احتمالا تشکیل لخته شود.

۶- درمان لخته خون گوشتی در پریود چگونه است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، لخته شدن قاعدگی رایج است و معمولا نیازی به درمان بیشتر نیست. بهترین راه برای کنترل لخته شدن خون این است که از یک محصول قاعدگی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا قوام خون قاعدگی خود را نظارت کنید، به عنوان مثال، فنجان قاعدگی. تامپون ها و پدها جریان خون را جذب می کنند اما نمی توانند خون غلیظ یا لخته های خون را جذب کنند. فنجان قاعدگی متفاوت است، آنها جریان و لخته های قاعدگی را در هنگام خروج طبیعی آن ها از بدن جمع می کنند.

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
53 نظر
  1. باسلام من خانمی ۳۵ساله بادوداشتن دوتا فرزند تقربا چها ماه پیش به علت خونریزی زیاد ونامنظمی پریود به پزشک مراجعه کردم باسونوی داخلی متوجه شدم کیست درسمت چپ دارم بامصرف دوماه قرص ال دی برطرف شد والان دوماه که پریودمیشم لخته های ریز توپریودم میبینم علتش چیه دوباره باید مراجعه کنم

    1. سلام نگران نباشید این مسئله طبیعی است.

  2. باسلام خانمی ۳۵ساله هستم دوفرزند دارم تقریبا چهارماه پیش به علت خونریزی زیاد ونامنظمی پریود به دکترمراجعه کردم که گفتن کیست دارم بهم قرص ال دی دادن وبرطرف شد کامل ولی طی این دوماه که دوبارپریود شدم لخته خون ریز درپریود میبینم علتش چیه ممنون میشم جواب بدین واقعا استرس گرفتم

  3. سلام من دختر مجرد ۱۸ ساله هستم گاها در دوران پریود روی پد تکه های کوچکی مثل جگر مشاهده میکنم این نگران کنندس؟باید برم دکتر؟

  4. سلام علت لخته خون تیره در پریود چیست روزی چند دفعه تکرار میشه همراه خون دفع میشه ولی دردی نیست علت چیست ؟؟آیا میگن این لخته ها کثیفی های دوران پریودی بیرون میاره وبیاد خیلی خوبه آیا این گفته صحت دارد یا نه ؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید این مسئله به علت تغییرات هورمونی در دوران پریودی طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  5. سلام با عرض ادب
    خانمی هستم ۲۰ساله که دوساله ازدواج کردم تقریبا بیش تر از یک سال است خون پریودم کم شده و اکثرا به صورت لخته است ،و تاریخ منظمی ندارد فاصله سیکلم به ۱۸ یا۱۵روز هم رسیده آزمایش تیروئید هم انجام دادم نرمال بود سونوگرافی هم انجام دادم کیست نشون نداد،عفونت داشتم مدتی قرص مصرف کردم که بهتر شدم ،که یک سری از پریودم عادی هست ،سری بعدی خیلی سبک طی این یک سال یهو وزنم از ۷۰ کیلوبه ۸۲تغییر کرده .قصد بارداری اول دارم ،خیلی نگرانم که اگه تغییرات هورمونی باشه ایا روی جنین اثر می ذاره یا نه ؟ ایا این وضعیت طبیعی است
    لطفا راهنمایی کنید.
    ببخشید طولانی شد.

    1. سلام با توجه به اینکه مشکل تیروئید نداشته اید و سونوگرافی نرمال داشته اید جای نگرانی وجود ندارد باید با ورزش و رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید .

  6. سلام دختری ۱۷ ساله ام که از زمان پریدیم اکثر اوقات نامنظم بود و تازگی به ۲۰ هم میرسه و بسیار شدید و با لخته های خونی بزرگه چکار باید بکنم؟

  7. سلام .
    من ۲۵ ساله ام وقت قاعدگیم یک هفته به تاخیر افتاد به علت نگرانی که داشتم به پزشک مراجعه کردم ایشان امپولی برایم تجویز کرد .
    بعد از تزریق چهار امپول قاعدگی یک هفته بعدش پرید شدم که اولین روزش لخته هوی زیادی دارم و سمت راست شکمم درد شدیدی احساس میکنم که باعث نگرانیم شده اگه ممکن دلیلشو برام توضیح بدین ممنون میشم

    1. سلام از عوارض آمپول های هورمونی تزریق شده می باشد.

  8. سالم ،من ۳۷سالمه و مجردم ،سه ساله که پریودی سنگینی دارم ،و بعد از زمان پریودی هم لکه بینی دارم ،تا سیکل بعدی برسد ،همراه با خونریزی هم لخته خونی کوجک و بزرگی دارم ،سنوگرافی رحم هم داده ام سالم بوده ،می خواستم ببینم علتش چیه ،آیا باید تحت نظر پزشک باشم

    1. سلام اگر لکه بینی شما قطع نمی شود باید تحت نظر پزشک آزمایشات هورمونی انجام بدهید.

  9. سلام.من۲۷ سالمه.دوتا فرزند دارم.فرزند کوچیکم یک سال و نیمه است.بعداز زایمان ۹ماه پریود نشدم ولی از اون به بعد یکساله که پریود شدیدی دارم.این ماه دو هفته بعداز پریودم دیدم خونریزی به صورت لخته دارم ۹۰درصد خونریزیم لخته بود.ولی نه به شکل همیشه یه چیز عجیبی حالت مخاط بینی ولی خونی.بعضی موقع ها از واژنم آویزون میشد و باید میکشیدم که بیرون میومد.خیلی ترسیدم لطفا راهنماییم کنید.

  10. سلام من دوبار افدام کردم اما با فاصله چند ماه موفق به بارداری نشدم هر بار پریود شدم بعد رابطه لخته ازمن خارج شد با درد زیر شکمی قابل تحمل من تو پریودیام دردندارم منم کمی تنبلی تخمدان دارم قبلا پریودکه میشدم کمی اخته بود که خوب شدتما الان دوبار اقدام به بارداری کردم و منفی شد پریودیم همراه درد و لخته خون علت چیه بعنی من باردار نمیشم?

    1. سلام نگران نباشید تا ۶ ماه برای باردار شدن زمان دارید.

  11. سلام وخسته نباشیدخانم دکترباردومه که من واستون پیام میدم راستش من ۶ساله ازدواج کردم دارای دوفرزندبودم که متاسفانه یکیش وچهارماهگی ازدست دادم به دلیل منژیت .ازوقتی زایمان کردم پریودم منظم بودولی باخونریزی ولخته .الآن سه ماهه اقدام به بارداری کردم همراه باکیت ولی متاسفانه این ماه بعداز۸روزتاخیرپریودشدم همراه باخون شدیدوغلیظ بالخته آیاطبیعیه چراباردارنمیشم؟ممنون میشم زودترجوابموبدین

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  12. سلام. من پریودم ۱۰‌روز عقب افتاده.بی بی چک تست کردم منفی بود. امروز لخته خون جگر مانند دیدم. ولی چیزه دیگه ای نبود. درد و علامت دیگه ای هم نداشتم. مشکل چیه؟

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد.

  13. امروز صبح ک عادت ماهانه شدم درد شدیدی داشتم عصر امروز تیک گوشت خونی به همراه خون بسیار ازم خارج شد میخاستم بدونم دلیلش چیست

    1. علت های مختلفی مانند بارداری ، کیست تخمدان و … دارد .

  14. سلام من دختری ۱۶ ساله هستم بار سوم که در دوران قاعدگی با لخته خونی مانند جیگر روبه دو میشم نمیدونم دلیلش چیه بد یا خوب من نگرانم و اینو به مامانم هم نگفتم لطفا کمکم کنید

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد.

  15. سلام خانم دکتر من ۸ روز پریودیم عقب افتاد تتست بارداری هم زدم منفی بود.بعد اون ک پریود شدم روز اول لکه بینی داشتم و تا روز سوم خوب شد پریودی عادی داشتم ولی از روز چهارم لخته های خونی کوچیک و بزرگ گوشتی داشتم همراه با درد شدید روز پنجم کمتر بود یا اصن نداشتم لخته باز روز ششم همینطور لخته و درد شدید.کلا قاعدگی من ۵ روز بیشتر طول نمیکشه یعنی روز پنجم اصلا چیزی وجود نداره ولی الان ن روز ششم هم رسیدم همراه با درد سمت چپ بیشتر..نگرانم دکتر برم چیز بدی باشه…لطفا کمکم کنید مچکرم

    1. سلام اگر درد دارید بهتر است سونوگرافی انجام بدهید ممکن است کیست داشته باشید .

  16. با سلام خدمت شما من دختری ۳۴ ساله هستم پریودیم سرموقعست ولی دوباره داره خیلی طولانی میشه تعداد روزاش مراتب پیش تا هفت روز پاک میشدم منتها الان روز هفتممه خونریزی همراه با لخته های بزرگ دارم میخواستم بدونم علتشو و اینکه لازمه ب پزشک مراجعه کنم ؟؟؟
    با تشکر

    1. سلام بهتر است سونوگرافی انجام بدهید.

  17. سلام من چهل ساله هستم چهار ما جلوتر در دوران قاعدگی خونریزی شدید به شکل لخته داشتم و طرف راستم درد داشت دوکتور مراجعه کردم سنوگرافی گرفت گفت کیست دارید قرص ال دی دا د چهار ماه خوب بودم حالا دوباره خونریزی شدید ولخته دوباره مثل چهار ماقبل شدم علت چیست لطفا راهنمای کنید

    1. سلام باید سونوگرافی و آزمایشات هورمونی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  18. سلام من دو ساله ازدواج کردم و از دوران مجردی پریودی نامنظم دارم و الان هم ک متاهلم نامنظمه الان ۲۴ساله ام.کیست دارم و تنبلی تخمدان.پریودی هام با دردشدیده.اخرین‌بار هم لخته خونی گوشتی دفع کردم.هزار بار الدی و قرصای مختلف خوردم ک به معدم سازگاری نداشت. توروخدا کمکم کنید.هرمونام خیلی داغون شده و سیستمم ریخته بهم

    1. سلام بهتر است برای بارداری اقدام کنید.

  19. سلام.بیست روز پریودم عقب افتاده بود حالا که پریود شدم اصن خونریزی ندارم فقط لخته های قهوه ای میبینم.چیکارکنم؟چرااینجوره

    1. سلام بهتر است آزمایش خون انجام بدهید.

  20. سلام.وقتون بخیر.من نزدیک ب یک سال هست ک ازدواج کردم و قصد بارداری دارم.اقدام هم کردم اما بعد دو هفته پریود شدم نسبت ب هر سری درد شدید داشتم و الان روز اخرمه و تکه نسبتا کوچیکی مث جیگر ازم خارج شد.علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام مشکلی نیست مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  21. سلام سوالي داشتم چرا همسر من وقتي من پريود هستم دوست داره خون بدن من و بخوره لطفا بهم جواب بديد

  22. سلام من چهل ساله هستم دو فرزند دارم از عید به بعد هر۳۵روز پریود می شوم آزمایش خون وسونو گرافی رحم انجام دادم که گفت کیست تخمدان دارم که ۲۱روز قرض آل دی خوردم کیست درمان شد البته پریودم همراه باخونریزی شدید همراه با لخته خونی زیاد معمولا سه تا چهار هفته طول می کشد الان نیز درپایان هفته سوم پریود با خونریزی شدید همراه ه با لخته فراوان هستم چکار کنم سپاس

  23. من شش هفته هستم لکه بینی قهوایی دارم

    1. باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی درخواست شود.

  24. سلام من دختر مجرد ۲۰ساله هستم پريدم ۷روز هستش و در دوران پريد ماهانه خونريزي تقريبا شديد همراه با لخته هاي کوچک تقريبا سياه مانند جگر ميشم و در دوران پريدم درد زيادي دارم

    1. سلام اگر خون ریزی ماهانه شما همیشه به این شکل هست نیازی به پیگیری نیست اما اگر جدیدا این اتفاق افتاده باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما سونوگرافی و آزمایش درخواست شود .

  25. سلام ۲۳سال دارم ومجرد من همیشه پریودیم عقب میفته هیچوقت منظم نبوده همیشه پنج روز بعداز تاریخ آخرین پریودیم دوباره پریودمیشم آیا مشکلی وجوددارد؟

    1. سلام اگر منظورتان این است که بعد از ۵ روز از آخرین پریود خود مجدد پریود می شوید یعنی به مدت یک هفته دو بار پریود می شوید خیر طبیعی نیست .

  26. سلام من ۱۴ سالمه حدودا یک سال پیش اولین پریودم بود پریود هام نا منظمه و الان نزدیک به دو ماهه که پریود نشدم آیا عادیه؟؟

    1. سلام با توجه به سن شما جای نگرانی وجود ندارد.

  27. من سه ماهه پریودنمیشدم شنبه ازم خونریزی شديدبه همراه خون لخته احمدخانم دکترمشکل چيه لطفاراهنمای کنین

    1. باید از نظر هورمونی و سونوگرافی بررسی شوید .

  28. سلام من دختری۲۳هستم مجردم تو دوران پریودیم لخته خون دیده شده خیلی نگرانم ایا مشکلی هست یا ن

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی ندارد.

  29. سلام، وقتتون بخیر
    من ۲۹ سالمه و مجردم. همیشه دو روز قبل از پریودم ترشحات قهوه‌ای رنگ دارم. میخواستم ببینم طبیعیه یا خیر؟
    ممنونم

  30. من برا جلوگیری از قرص استراری استفاده کردم فرلش قرص ال دی این دفه دیرپریود شدم استرس داشتم امروز پریودم با درد شدید پاش شدم ی چیز گوشتی چربی سیاه افتاد نشانه چیست

  31. سلام من ۱۶ سالمه و پریودم معمولا با خونریزی متوسطی همراهه اما این سری بعد ۲۴ روز لخته خون های بزرگی مشاهده کردم که به طول انگشت و عرض بند انگشت مکرر و تقریبا ۴ بار در روز اتفاق میوفته بلافاصله بعد خروج خونریزی شدید میشه و یکم بعد تقریبا قطع میشه تا چند ساعت بعد که دوباره لخته خارج شه و به همین صورت خونریزی بعد خروج لخته انقدر سریع میشه که در عرض ۳۰ دقیقه پد کاملا خیس میشه و دیگه ظرفیتی نداره اما بعد نیم ساعت یا کم تر تقریبا کاملا قطع میشه تا مراحل بالا دوباره پیش بیاد الان ۴ روز از پریودم میگذره امروز کمی سریع تر شده نگران کنندس آیا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *