سقط جنین با پونه چند روز طول میکشه

سقط جنین با پونه چند روز طول میکشه؟ | داروی گیاهی برای سقط جنین

بسیاری از زنان باردار بنا به دلایل گوناگون تمایل به سقط جنین دارند و از این رو به سمت قرص سقط جنین و یا روش‌های دیگر سقط می‌روند. این موضوع می‌تواند به دلیل مسایل قانونی، اعتیاد همسر، مشکلات خانوادگی و اقتصادی، بارداری ناخواسته و یا سایر موارد باشد. از این رو اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از روشهای پیشگیری مطمئنی استفاده کنید.

سقط جنین چیست؟

سقط جنين (miscarriage) يعني از دست دادنِ حاملگي در بيست هفته اول. حدود پانزده تا بيست درصد از حاملگی‌های شناخته شده به سقط جنين منجر می‌شوند، و بيش از ۸۰ درصد از اين اتلاف‌ها قبل از دوازده هفتگي اتفاق مي‌افتند.

انواع سقط جنین

۱٫ سقط خودبخودی جنین:

انواع سقط خودبخوی جنین:

الف) تهدیه به سقط : خونریزی واژینال و درد و انقباضات رحم (به صورت درد در زنی که در دوران بارداری است احتمال سقط جنین را مطرح می کنند این حالت را اصطلاحا تهدید به سقط می نامند که در آن دهانه رحم باز نشده است و با استراحت و درمان محافظه کارانه می توان از آن جلوگیری کرد.)

ب) سقط جنین غیر قابل اجتناب: در صورتی که نتوان از تهدید به سقط جلوگیری کرد وضعیت به سقط غیرقابل اجتناب تبدیل می شود.

ج) سقط جنین فراموش شده: رشد جنین داخل رحم متوقف شده. ولی دهانه رحم کاملا بسته است و لکه بینی و خونریزی وجود ندارد.

د) سقط جنین ناقص: اگر بخشی از بافتها ، ولی نه تمام آن دفع شوند سقط جنین ناقص می نامند

ح) سقط کامل جنین: اگر جنین و تمام بافتهای مربوطه بطور کامل خارج شوند سقط جنین کامل است.‏

۲٫ سقط جنین عادتی (سقط مکرر)

حالتی است که در آن ۳ سقط جنین پشت سر هم با علت نامشخص اتفاق می افتند.‏

۳٫ سقط جنین درمانی:

در شرایط خاصی ممکن است پزشک تصمیم به ختم حاملگی بگیرد. این نوع ختم حاملگی را سقط جنین ” درمانی” می نامند.

عوامل سقط جنین:

۱٫ عوامل سقط جنین مربوط به جنین:

الف- رشد و نمو غیر طبیعی تخم که اختلال رشد منجر به سقط جنین خود به خود می شود.
ب- ناهنجاریهای ارثی و ژنتیکی جنین

۲٫ عوامل سقط جنین مربوط به مادر:

بیماریهای عفونی مادر: عفونتهای مادری به ویژه سرخچه ، تب مالت و عفونتهای مقاربتی می تواند منجر به سقط جنین شود.
بیماری های مزمن ناتوان کننده در مادر: بیماری هایی نظیر سل ، سرطان ، افزایش فشار خون ، بیماری کلیوی می تواند منجر به مرگ جنین و سقط جنین شود.
بیماریهای غدد: بیماری های غدد نظیر کم کاری تیروئید و دیابت می تواند گاهی منجر به سقط جنین شود.
مصرف دارو و عوامل محیطی: مصرف سیگار ، الکل ، داروهای ضد بارداری و سموم محیطی نظیر سرب ، آرسنیک در مادر می تواند منجر به سقط جنین شود.
عدم پذیرش ایمنی بدن: جنین از لحاظ ژنتیک یک عامل خارجی برای مادر است و بدن مادر بر علیه آن آنتی بادی ساخته و جنین را دفع می نماید. در یک بارداری طبیعی جفت آنتی بادی های متوقف کننده می سازد که مانع دفع جنین می شود.
ناهنجاری های رحمی: در بعضی زنان نقص تکاملی رحم در دوران جنینی منجر به ایجاد رحم دو شاخ یا یک شاخ و یا انواع ناهنجاری های شکلی رحم می شود که این نقایص می تواند منجر به سقط جنین شود همچنین وجود فیبروم یا چسبندگی رحم نیز می تواند باعث سقط جنین در زن باردار شود.
نارسایی دهانه رحم: باز بودن بیش از حد دهانه رحم به دلیل مادرزادی یا کشش بیش از حد در باز کردن آن در هنگام سقط یا زایمان قبلی منجر به نارسایی و ضعف دهانه رحم شده و می تواند ایجاد سقط جنین خود به خودی نماید. سقط در این موارد معمولا پس از سه ماهه اول حاملگی اتفاق می افتد .

سقط جنین با آویشن چند روز طول میکشد

سقط جنین با روشهای طبیعی

بسیاری از زنان باردار بنا به دلایل گوناگون تمایل به سقط جنین دارند و از این رو به سمت قرص سقط جنین و یا روش‌های دیگر سقط می‌روند. این موضوع می‌تواند به دلیل مسایل قانونی، اعتیاد همسر، مشکلات خانوادگی و اقتصادی، بارداری ناخواسته و یا سایر موارد باشد. از این رو اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از روشهای پیشگیری مطمئنی استفاده کنید.

سقط جنین طبیعی معمولا هزینه کمتری داشته و خطرات کمتری را نیز برای سلامتی زنان به دنبال دارد. روش طبیعی سقط جنین معمولا کارایی کمتری دارد و در ۵۰ درصد موارد به جنین آسیبی وارد نمی‌شود و جنین به طور طبیعی به رشد خود ادامه می‌دهد.
روش سقط جنین طبیعی، تنها در سه ماهه اول بارداری کارایی دارد و در ماه‌های بعد، شانس موفقیت آن کمتر می‌شود. لذا در صورتی که خانمی تمایل به سقط جنین با روشهای طبیعی دارد، باید قبل از ماه سوم سریع‌تر نسبت به سقط اقدام نماید.
هدف از روش‌های طبیعی سقط جنین، کمک به سقط طبیعی جنین است که برای قرن‌ها در اقصی نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

موارد منع سقط جنین طبیعی

با توجه به شرایط سلامتی مادر، ممکن است برخی از روش‌های سقط جنین طبیعی خطرناک باشد. اگر شما فشار خون بالا، دیابت، صرع، مشکلات کبدی، قلبی و کلیوی دارید، ممکن است این گیاهان بیماری شما را تشدید کنند. اگر داروهای ضد بارداری یا سایر داروها را مصرف می‌کنید، باید مطمئن شوید که این گیاهان با داروهای شما تداخل نداشته باشند. همچنین اگر شما از IUD استفاده می‌کنید و یا آندومتریوز، فیبروئید یا بیماری التهابی لگن دارید، توصیه می‌شود که از روش‌های طبیعی سقط استفاده نکنید.

چگونه بدن‌ را برای سقط جنین طبیعی آماده کنیم؟

ممکن است شما نیاز داشته باشید که برای مدت چند روز دوز اندکی از گیاهان ملایم را برای آماده‌سازی بدن دریافت کنید.

ویتامین C، آناناس و جعفری از جمله گیاهانی هستند که می‌توانند به آماده‌سازی بدن برای سقط طبیعی جنین کمک کنند. برای این منظور می‌توانید چند کپسول ویتامین C را به همراه چای جعفری و آناناس میل کنید. همچنین می‌توانید روغن گل پامچال را بر دهانه رحم (سرویکس) بگذارید و یا کپسول آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. انجام این اعمال باعث می‌شود ذهن و بدن شما برای سقط طبیعی جنین آماده شود.

قویترین داروی گیاهی برای سقط جنین

طریقه مصرف پونه برای سقط جنین

زعفران برای سقط جنین

زعفران یکی از معروفترین گیاهان دارویی است که منجر به سقط جنین می شود. باید دقت کرد که زعفران نیز در مقادیر بالا خاصیت سمی دارد لذا می‌بایست مصرف آن کنترل شده باشد. برای سقط جنین با زعفران می‌توان مقدار ۱ تا ۲ گرم زعفران را در یک استکان آب گرم خیس کرده و روزی ۳ تا ۴ مرتبه به مقدار ۱ تا ۲ قاشق میل کرد.

سقط جنین با سنبل ختایی:

سنبل ختایی به تحریک قاعدگی، شل شدن عضلات و افزایش انقباضات رحم کمک می‌کند. اگر از تنظور این گیاه استفاده می‌کنید، می‌توانید ۵ تا ۱۵ قطره آن را در یک فنجان آب گرم ریخته و میل کنید. برای طعم دادن به آن می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید. اگر از کپسول آن استفاده می‌کنید، باید کپسول های ۱۰۰۰ میلی‌گرمی را هر ۴ ساعت یکبار مصرف کنید. دوز بیش از این را نباید مصرف کرد چرا که باعث خونریزی‌های شدید می‌شود. همچنین کسانی که خونریزی‌های شدید دارند و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند نیز نباید از این گیاه استفاده کنند.

تخم شوید:

دانه‌های گیاه شوید از قدیم الایام در بین زنان ایرانی برای سقط جنین شناخته شده است. این اثر احتمالا به دلیل تحریک هورمون‌هایی است که منجر به شروع سیکل قاعدگی و حرکات انقباضی رحم می‌شوند.

سقط جنین با پونه چند روز طول میکشه؟

پونه نیز یکی از گیاهان مؤثر برای القای سقط جنین است. این گیاه می‌تواند به عنوان یک سم قدرتمند عمل کند و لذا باید با دقت فراوان مصرف شود. هرگز نباید اسانس آن را به صورت خوراکی مصرف کرد. برای تنطور، ۲۰ تا ۴۰ قطره آنرا در هر ۳ تا ۴ ساعت مصرف کنید. همچنین می توانید هر ۳-۴ ساعت یک کپسول پونه را مصرف کنید. شما ممکن است تمایل داشته باشید از زعفران، سنبل ختایی و یا پونه و یا همه‌ی آن‌ها استفاده کنید،

اما نکته مهم این است که حتما باید دوز توصیه شده را رعایت کنید و در صورتی که از همه گیاهان باهم استفاده می کنید (این روش توصیه نمی‌شود) دوز آنها را کمتر کنید.

مصرف گیاهان در طول شب همانند طول روز، شانس موفقیت سقط جنین را بیشتر می‌کند. برخی افراد، ورزش کردن و حمام داغ را نیز برای تحریک سقط جنین توصیه می‌کنند. رابطه جنسی زناشویی، تحریک نوک پستان و ارگاسم نیز می‌تواند به سقط جنین کمک کند.

کرامپ های خفیف و گرفتگی شکمی امری غیر معمول نیست و اغلب قبل از سقط جنین اتفاق می‌افتد. لکه‌بینی نشانه نزدیک شدن به سقط جنین است. خونریزی معمولا در عرض چند روز شروع می‌شود اما ممکن است تا دوهفته نیز طول بکشد. افزایش دوز مصرفی گیاهان دارویی نیز می‌تواند به سقط جنین کمک کند. به خصوص اگر که لکه‌بینی شما آغاز شده است. اگر بعد از ۲ تا ۳ هفته لکه بینی و سقط شما شروع نشد، داروها را قطع کنید و برای سقط با روش‌های جراحی تحت نظر پزشک اقدام کنید. همچنین اگر سقط شما موفق بود، باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید تا مطمئن شوید که سقط به طور کامل انجام شده و رحم شما کاملا خالی است.

قرص سقط جنین میزوپروستول با نام تجاری سیتوتک یا سایتوتک (Cytotec)

به شکل قرص خوراکی ۲۰۰ میکروگرمی وجود دارد و اولین بار از آن برای درمان زخم‌های معده استفاده شده است. در یک تحقیق مشخص شد که مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم آن بصورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن بصورت خوراکی تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود.

خطرات سقط های مکرر جنین با قرص و آمپول

سوراخ شدن رحم:

۲ تا ۳ درصد زنانی که سقط جنین می‌کنند در معرض خطر سوراخ شدن رحم قرار دارند. بسیاری از این جراحات تشخیص داده نشده و درمان نشده باقی می‌مانند مگر این که معاینه لاپاراسکوپی توصیه و انجام شود. خطر سوراخ شدگی رحم برای زنانی که قبلاٌ زایمان کرده‌اند یا هنگام سقط بیهوشی عمومی داشته‌اند افزایش می‌یابد.

پارگی های دهانه رحم:

پارگی‌های مشخص دهانه رحم که نیازمند بخیه‌زدن هستند در حداقل ۱% سقط‌های سه ماهه اول رخ می‌دهد. پارگی‌های کوچک‌تر یا جراحات میکرو که معمولا غیرقابل درمان هستند نیز در دراز مدت به تخریب سیستم باروری منجر می‌شوند. تخریب پایدار دهانه رحم متعاقب سقط ممکن است به شل شدگی دهانه رحم، زایمان زودرس و عوارض زایمان منجر شود. خطر تخریب دهانه رحم برای نوجوانان، سقط های سه ماهه دوم و در مواردی که از لامیناریا برای اتساع دهانه رحم استفاده نمی شودد، بیشتر می شود.

منبع خبر : setare

اشتراک‌گذاری
38 نظر
  1. سلام لطفا کمکم کنید۴روز مریضی موعقب انداختم ببی چک وازمایش خون دادم منفی بود چیکارکنم مریض بشم خیلی زعفران وپونه وتخم شوید سنبل ختایی خوردم

    1. سلام تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  2. سلام من الان دوماهه كه باردارم بي بيچك زدم مثبت بود الان بايد چيكار كنم بايد حتما سقط كنم خيلي بالا ميارم

  3. سلام
    من در دوران عقد هستم رابطه محافظه شده ای نداشتم چیزی نریخت ولی احتمال اینکه چیزی درون لوله ها بوده باشه قرص اورژانسی مصرف کردم بلافاصله بعد ۸ روز تا یک هفته لکه های قهوهای بود اما بعد از اون زیر دلم تیر میکشه بیشتر سمت چپ احتمال اینکه بارداری باشه هست؟!؟
    معمولا جلوگیری طبیعی میکنم ولی باز استرس دارم

    1. سلام مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است نباید بی جهت وبدون مشورت با پزشک از این قرص استفاده کنید.

  4. سلام من ده روزه از موعد پریودم میگذره احساس میکنم باردارم حالت تهوع و بی حالی دارم چیکار کنم پریود شم؟؟؟

    1. سلام از روی علائم نمی توان تشخیص بارداری را داد باید تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  5. سلام خسته نباشید من باردارهستم بیبی چک زدم ولی میخوام سقط کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  6. سلتم من یه بچه ۶ساله دارم ویه بچه ۱۸ماهه ودوباره باردارم ناخواسته بوده چیکارکنم بچم شیرمیخوره خیلی داره اذیت میشه سقط عمد خطرناکه

    1. سلام بله خطرناک است برای شما عوارض دارد بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید نگران نباشید با توجه به اینکه کودک شما بالای ۱۲ ماه می باشد و بالای ۱۲ ماهگی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت غذای سفره وعده اصلی غذای کودک است وشیر مادر فرعی است مشکلی برای کودک شما به وجود نمی آید تا ماه پنجم بارداری می توانید به کودک خود شیر بدهید جای نگرانی وجود ندارد .

  7. سلام هفت ماهه كه باردارم تا الان خو روز به فكر سقط بودم افسردگي شديد گرفتم هر روز گريه مي كنم ايا با دارو امكان سقط هست؟

    1. سلام با توجه به عوارض سقط انجام آن را به شما توصیه نمی کنم در آینده ممکن است دچار مشکل شوید بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید باید با یک روانشناس مشاوره داشته باشید تا حال شما بهتر شود انجام سقط راه حل مناسبی برای درمان مشکل شما نیست.

  8. سلام من ۱۵ روز از وقت عادت ماهیانم گذشته و بی بی چک استفاده کردم بارداریم مثبت بوده چکار کنم سقط بشه دارم از گیاهان دارویی استفاده میکنم و قرص آسپرین بچه و قرص ویتامین c روزی چهار قرص چهار روز شروع کردم هیچ علامت سقط ندارم لطفا کمکم کنید داغوننم

  9. سلام الان تقریبا ازنوبت عادت شدنم۱۸روز میگذرد سنم۱۷سال است ودر عقد هستم ومحصلنمیدانم ایاباردارم یانه اگر باشم حتما بایدسقطش کنم لطفا کمکم کنید

  10. سلام من ۱۶ روز از روزی که باید قاعده میشدم میگذرد چهارتابچه دارم میخوام سقطش کنم ازمایش دادم حامله ام قرص سقط استفاده کردم یه دفعه یکی زیر زبان دوتا تو واژن اثر نداشت دوباره گرفتم چهارتا یکی زیر زبان سه تا تو واژن دل درد کمر درد هستم یه کم خون ریزی هم دارم الان دو روزه از زعفران ودارچینم دارم استفاده میکنم ولی خون ریزیم شدید نمیشه داره کمتر میشه کمکم کنید چکار کنم زودتر سقط بشه

  11. سلام من ۷ روز از زمان پریود شدنم میگذره تست زدم منفی بود ۱۵ روز قبل در میان دوره چند روز لکه بینی داشتم یعنی میتونه باعث عقب افتادن باشه ولی حالت بارداری دادم مثل مزه آهن در دهان

    1. سلام تا ۳ روز دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  12. تروخدا کمکم کنیدمیخام سقط کنم جنین چندهفته ای رو چی بخورم؟؟

  13. سلام . الان هفته ی چهارم هستم . میخواستم سقط کنم و از جعفری و زعفران استفاده کردم و بعد از ۴ روز سقط نشد . الان منصرف شدم . میخوام بدونم برای جنین مشکلی پیش نمیاد به دلیل خوردن مقادیر زیاد این مواد ؟؟

    1. سلام خیر مشکلی به وجود نمی آید .

  14. من ۴ هفته باردارم خواستم سقط کنم ۴ تا صرص سایتوتک گرفتم دوتا زیرزبونی گذاشتم تو دهنم دوتا هم داخل واژن بعد دو روز شدید خونریزی داشتم الان لکه بینی حالا میخوام بیینم بچه هنوز سالمه یا ن چطور بفهمم افتاده یا ن کمکم کنید هزینه ندارم دوباره هزینه کنم

  15. سلام من توي عقد هستم و دوازده روز از بريوديم كًذشته و بي بي جك مثبت بوده
    واقعا تا قبل از اينكه برم خونه خودم نميتونم باردار بشم
    جعفري زعفرون تخم شويد رازيانه اويشن …همه جي خوردم ولي بريود نشدم خواهش ميكنم كمكم كنيد و راه حل بدين كه بريود بشم

    1. خب عزیز برو دکتر ..

  16. سلام من دوران نامزدی هستم و بی بی چک گذاشتم دوتا مثبت بوده و ازامیش دادم و مثبت بود نمیخام این بچه رو نگه دارم چی استفاده کنم سریعا سقط بشه خواهش میکنم راهنماییم کنینن

  17. سلام ده روزي هست از رابطه ي مشكوكم ميگذره چك بي بي هم زدم منفي بوده ولي باز نگرانم بايد چيكار كنم چه راهي واسه سقط بيشنهاد ميكنيد

  18. سلام من یکماهه که از پریودیم رد شد تست گزاشتم بادار م والان میخام سقط کنم زرشک تخم جعفری گلپر استفاده کنم سقط میشه لطفا کمک کنین

  19. سلام من میخام سقط کنم اصلاشرایشوندارم توروخداکمکم کنیدیه دختردوساله وپسرهشت ماهه دارم الان یه ماهی هست باردارم چیکارکنم زودسقط بشع شوهرم بیکاره هیچ پولی هم برای قرص سق‌ ندارم توروخدازودراهنماییم کنید

  20. دوستان قرص سایتوتک رو از کجا تهیه کردین؟میشه راهنمایی کنین و یا شماره شخص فروشنده رو بدین؟ممنون میشم زود تر این کارو بکنین

    1. تواینترنت سرج کن هست شماره هم هست

  21. سلااام من به کمک نیاز دارم واقعا چند روزه از استرس دارم میمیرم من در دروان عقد هستم و در رابطمون همیشه هر دو مراقب بودیم چیزی نریخیت از این مطمِنم ولی بازم استرس دارم
    من همیشه سه روز قبل از زمان پریودیم پریود میشدم اما الان سه روز که از زمان پریودیم گذشته خیلی میترسم اگه باردار باشم زندگیم نابود میشه
    دل درد و کمر درد شدید هم دارم اما هیچ اتفاقی نیوفتاده
    درضمن تست با وایتکس و انجام دادم فقط جوشید همین
    لطفا کمکم کنید خواهش میکنم

  22. سلام من یه هفته از زمان پریودیم گذشته یه پسر ۱۸ماهه دارم و تست بیبی چک دادم مثبت بوده خیلی زعفران وزرشک خوردم ولی هیچ اثری نکرد باید سقطش کنم لصفا کمکم کنید توروخدا

  23. سلام
    من ۳۲سالمه دوهفته از زمان پریودم میگذرد خیلی حالت تهوع داشتم با بی بی چک چک کردم مثبت شد من برا باز شدن قاعدگیم دو گرم زعفران وسیاه دانه مصرف کردم نمیدونستم باردارم و همچنین کم کاری تیرویید دارم میخام سقط کنم چیکار کنم

  24. سلام دوستان من هفته چهارم بارداریمه و اصلا شرایط نگه داشتن جنینمو ندارم سنبل ختایی از کجا باید تهیه کرد واقعا تاثیر داره چه راه های دیگه ای برای سقط جنین پیشنهاد میکنید که زود نتیجه بده خواهش میکنم کمکم کنید

  25. سلام من تیروئیدم شدیدا کمکار بود تو ازمایشم نوشته بود ۴۵ یعنی ده برابر بقیه ادما ناخواسته باردار شدم دکتر غددم گفت باید سقط کنی من سه تا قرص سایتوتک گرفتم ۱۸روز پیش دوتا واژینال یدونم زیر زبونی یه لخته ای اومد ک به ماما نشون دادم گفت همینه افتاده تا اینکه چند روز پیش رفتم سونو گفتن نه ساک حاملگی هستش فقط ضربان قلب نداره جنین مرده الانم دکترم شیش تا قرص میزوپروستول داده یدونه واژینال بقیه زیر زبونی اصلا ب خونریزی نیفتادم من چیکار کنم بمن گفتن بخاطر تیروئیدت نمیتونیم بیهوشت کنیم کورتاژ کنیم قرصام ک اثر نکرد دارو گیاهی خاصی هست برا من؟

  26. سلام من ۸هفته هست که باردارم ولی میخام سقط کنم چیکار کنم نمیخام که از دارو استفاده کنم

  27. من جنین۷هفته دارم و۳تاقرص سایتوتک وباکلی زعفران ورازیانه خوردم ولی یکم درد خفیف ودوتیکه خون لخته داشتم بنظرتون سقط ناقص صورت گرفته کمکم کنید توروخدا

  28. سلام خانم من ۱۰ روز از موعد قاعدگیش میگذره بی بی چک زدیم مثبت شد،نمیخوایم بچه رو نگه داریم چون هم بچه ی شیرخوار داریم هم هزینشو نداریم قرص آسپرین تا چ حد میتونه خوب باشه برای سقط خواهشا جواب بدید

  29. یعنی فقط باید تاسف خورد به حال کشوری که مشکل به این جدی را در همچین جاهایی مطرح میکنند و دنبال علاج میگردند . چزا باید سقط جنین غیر قانونی باشه؟ مگه به زور میشه اقدام به رشد جمعیت کرد؟ حالا یکی اشتباه کرده در کنترل طبیعی ناموفق بوده یا به هر دلیلی حامله شده چرا نباید به خواست و اراده ی خودش بتونه خودشو راحت کنه؟ بچه ناخواسته آوردن عین جنایت علیه بشریت هست . هم ظلم به اون موجودی که میاد به این دنیای کثیف. متاسفم که دکترهای زنان زایمان به فکر منافع خودشون هستند و با رفتارشون باعث شدن تا بازارهای سیاه برای داروهای سقط جنین تاریخ مصرف گذشته ایجاد بشه. حاک بر سر مسولین بهداشت و پزشکی ما که … هر چند قانون را کسانی تجویز میکنند که اکثریتشون یا زنازاده اند یا خودشون جزو بچه های ۱۰ یا ۱۱ ام خانواده های سنتی ! شرم به حال کشورمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *