قصه گو را به خانه بیاورید!/ داستانهای صوتی کودکانه

قصه های صوتی کودکانه برای خواب

همه ی ما در کودکی قصه هایی را شنیده یا خوانده ایم. قصه های کودکان این پتانسیل را دارد که کودک را به سرزمین رویا و خیال بکشاند، یا در قالب آن نتایج اخلاقی مورد نظر پدر و مادر، به کودک انتقال داده شود.

اما با پیشرفت دنیای امروز و فاصله گرفتن افراد از یک دیگر معمولا پدربزرگ و مادربزرگی در منزل وجود ندارد که برای کودک قصه بگوید.

والدین نیز در اکثر مواقع هر دو شاغل بوده یا با کوهی از کار روبرو هستند. اما دنیای دیجیتال امروز مشکل را حل کرده است. قصه های صوتی کودکان در قالب اپلیکیشن در دسترس است. افراد می توانند با توجه به سن کودک خود قصه صوتی کودکان مناسب با رنج سنی او را انتخاب کرده و در اختیارش قرار دهد.

کتاب های صوتی چیست؟

قصه های صوتی کودکانه برای خواب
 

کتاب های صوتی برای اولین بار در امریکا و مخصوص کمک به نابینایان منتشر شد. اما در سال های بعد بعلت وجود مشغله های فراوان استفاده از این نوع کتاب برای همه ی افراد رایج شد. کتاب های صوتی این قابلیت را دارند که در زمان های غیرکارآمد استفاده شوند. ممکن است در ترافیک باشید یا کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشید اما کودک شما وقت خوابش شده و قصه می خواهد. 

با استفاده از کتاب قصه های صوتی کودکانه در حالی که کودک شما قصه ای را با کیفیت بالا گوش می کند شما نیز به راحتی و با اطمینان می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید.
یکی دیگر از فواید کتاب های صوتی یا گویا این است که کودکانی که هنوز به مدرسه نرفته اند را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آشنا کرده و این موضوع را در آن ها نهادینه می کند.
نوجوانان نیز از این قاعده مسثتثنی نیستند آن ها می توانند با استفاده از کتاب های صوتی در زمان های مختلف با فرهنگ مطالعه آشنا شوند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کتاب قصه صوتی کودکان این است که شما می توانید سرگرمی کودک خود را کنترل کنید. سعی کنید داستان های جذاب را برای کودکان انتخاب کنید تا برایشان خسته کننده نباشد. داستان های دنباله دار جذاب که آن ها را ترغیب به ادامه ی شنیدن کند.
با استفاده از این روش می توانید کودک خود را از بازی های رایانه ای و دیجیتال موهوم و خشن دور نگه دارید.

تاریخچه قصه های کودکانه

تاریخچه ی قصه های کودکان به بلندای تاریخ بشریت است. از زمانی که انسان دور آتش حلقه می زد و آرزوها و امیدهای خود را در قالب قصه برای کودکانش بازگو می کرد. دنیای پیشرفته ی امروز به ما این اجازه را می دهد تا به راحتی به قصه های وزین و مناسب دسترسی داشته باشیم. در سال های اخیر در کنار کتاب های مکتوب نسخه ی صوتی آن ها نیز منتشر می شود این نشان دهنده ی پذیرش فرهنگ کتاب های صوتی در بین افراد است.
می توانید به راحتی کتاب قصه های صوتی کودکان را با استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های معتبر دانلود کنید.  

منبع خبر : lifewire

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.