قرص اندانسترون و تراولین در اوایل بارداری/ ضرری برای جنین دارد؟

عوارض اندانسترون و تراولین در اوایل بارداری

من هفته ۶ بارداری هستم و قرص ضد تهوع تراولین صبح ۱ عدد و قرص اندانسترون ۱ عدد شب قبل مصرف کردم و دیگه استفاده نکردم. ایا این یک قرص برای جنین ضرر داشته؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

خیر مشکل جدی به وجود نمی آید. اندانسترون و تراولین جز گروه دارویی B در بارداری است؛ یعنی مطالعات در حیوانات خطری را برای جنین نشان نداده است ولی مطالعات کافی در زنان حامله وجود ندارد؛ یا مطالعات در حیوانات بیانگر ایجاد عارضه جانبی در جنین نبوده است ولی مطالعات کافی در زنان حامله خطری را برای جنین در سه ماهه اول بارداری نشان نداده است.

تراولین: یک داروی آنتی هیستامین است و احتمالا با اثر ضد موسکارینی مر کزی باعث کاهش فعالیت لابیرنت و مر کز CTZ در بصل النخاع می شود و باعث مهار سر گیجه و تهوع می گردد.

عوارض تراولین: سردرد، خواب آلودگی، خشکی دهان، گلو و بینی، درد معده، تهوع، افزایش اشتها و افزایش وزن، اختلالات گوارشی، غلیظ شدن موکوس.

‎اندانسترون: یک داروی ضد تهوع می باشد. این دارو به عنوان مهار کننده ی گیرنده ی سروتونین شناخته می شود و جهت مهار یا پیشگیری از حالت تهوع استفاده می شود.
‎این دارو با اثر بر روی ماده ای شیمیایی به نام سروتونین که بطور طبیعی در بدن وجود دارد ، تهوع را مهار می کند.

عوارض ‎اندانسترون: سردرد، یبوست، معده درد، سوزش سر دل، نفخ معده، حالت تهوع، سرگیجه، افزایش یا کاهش ضربان قلب، تاری دید، خواب‌آلودگی، ضعف، تکرر و سوزش ادرار، قطع شدن ادرار، اضطراب و کاهش اشتها.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *