تزریق عسل در واژن و لکه بینی

تزریق عسل در واژن برای درمان سردی رحم و رفع عفونت واژن

دانش پزشکی حاصل قرن‎ها تلاش بشر در زمینه مقابله با بیماری‎هاست در این میان بزرگانی چون ابن سینا، رازی و… از پایه ‎گزاران دانش پزشکی و طب در دنیا هستند که نظریات آنها کمک‎های بسیاری به ما کرده است. همچنین در زمینه بهداشت زنان محققان طب سنتی نکات کاربردی و مهمی را بیان کرده ‎اند. از همین رو در این مطلب سعی کرده ایم هر آن چیزی که در رابطه با تزریق عسل در واژن و لکه بینی می خواهید بدانید را به شما خواهیم گفت.

تزریق عسل در واژن

برای حفظ سلامت بهداشت دستگاه تناسلی بهتر است ماهی سه مرتبه تزریق واژینال عسل داشته باشید. به این صورت که عسل مرغوب چند گیاهه را داخل سرنگ خشک می‎ریزید و به اندازه ۲۰ سی سی به داخل واژن تزریق می‎کنید. طبیعتا این روش برای خانم‎های متاهل است. دختران باید مقداری عسل را روی گاز استریل بریزند، سپس آن را روی بدن قرار داده و به پشت بخوابند تا کم کم عسل وارد واژن شود.

تزریق عسل در واژن باعث از بین بردن انواع قارچ ها و عفونت ها در داخل واژن میشود و اگر زخمی در دهانه رحم ایجاد شده باشد، آن را بهبود می دهد. نکته ایی که در این رابطه باید مد نظر قرار بدهید این است که سعی کنید از عسل مرغوب برای تزریق واژینال عسل استفاده کنید، زیراکه عسل های تقلبی ممکن است باعث ایجاد سوزش و خارش در واژن شود. توصیه میشود قبل از ریختن عسل در واژن ابتدا مقدار کمی از عسل را بر روی کشاله ران خود بمالید تا از حساسیت نداشتن به آن اطمینان حاصل کنید.

مطلب پیشنهادی: درمان عفونت زنان با واژینال عسل | آیا سوزش طبیعی است؟!

نکات تزریق عسل در واژن

  •  فراموش نکنید که این کار در دوران پریود ممنوع است. اگر دچار عفونت هم هستید می‎توانید به مدت هفت شب این کار را انجام دهید.
  • از شستشوی خود با آب خیلی سرد بپرهیزید، زیرا با این کار سردی را وارد تخمدان‎ها کرده و این خود موجب بسیاری از بیماری‎ها خواهد شد.
  •  توصیه دیگری که طب سنتی برای خانم‎ها دارد این است که برای جلوگیری از عفونت می‎توانید کمی سرکه خانگی را در آب بریزید و مهبل را با آن بشویید.

ریختن عسل در واژن در دوران بارداری

تزریق وازینال عسل در دوران بارداری و یا در دوره اقدام برای باردار شدن توصیه نمی شود و بهتر از این در این دوران از ریختن عسل در واژن بپرهیزید. تزریق عسل به واژن در دوران بارداری ممکن است باعث سقط جنین شود.

درمان سردی رحم با عسل

گذشتگان بر این باور بودند که ممکن است رحم سرما بخورد و به دنبال راه هایی برای گرم نگه داشتن رحم بودند. یکی از درمان های سرد شدن رحم استفاده از آجر گرم بود به این صورت که ابتدا آجر را بر روی آتش گرم می کردن و بعد آن را در لای یک پارچه آب ندیده می پیچیدن و بر روی آن چند دقیقه ایی مینشستن. و یا از خوردن چای زنجبیل برای درمان سردی رحم بهره میگرفتند. نحوی استفاده از عسل برای درمان سردی رحم در بند بالا بیان شده است.

آنچه بیشتر از همه در زمینه بهداشت فردی شما بانوی خانه را آزار می‎دهد، عفونت‎های مکرر دستگاه تناسلی است. زنان به جهت ظرافت و لطیف بودن بیشتر در معرض عفونت هستند، به خصوص زمانی‎که روابط زناشویی آغاز می‎شود بیش از گذشته باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند.

درمان سردی رحم با عسل

بی‎شک همیشه پیشگیری بر درمان ارجح است، پس نکات زیر را حتما بخوانید:

  • سعی کنید در خرید لباس‎های زیر خود دقت کنید. نخی بودن آنها مانع از تحریک پوست شما و ایجاد عفونت خواهد شد. لباس‎های تنگ موجب کند شدن جریان خون در عروق سطحی می‎گردد. در نتیجه عملکرد آن عضو تحت تاثیر قرار می‎گیرد.
  • در دوران عادت ماهانه در فواصل زمانی کوتاه‎تر پد بهداشتی را تعویض کنید.
  •  آب زیاد بنوشید و به مدت طولانی مثانه را پر نگه ندارید.
  • رطوبت همیشه عامل خوبی برای رشد میکروب‎هاست. پس سعی کنید پس از هر شستشویی ناحیه مهبل را به خوبی خشک نمایید.

شستشو در دوران پریود

محققان طب سنتی بر این عقیده‎اند که در این دوران بهتر است کمتر استحمام کنید، زیرا رحم شما در این مدت ملتهب است و مستعد هرگونه عفونتی می‎باشد. لذا اگر آب وارد آن شود، شرایط را برای عفونت مساعد می‎کند. پس بهتر است به طور کلی شستشو کمتر انجام شود.

درمان‎های طبیعی عفونت‎های رحم

یک لیوان سرکه خانگی را در سه لیتر آب جوشیده ولرم بریزید و روزی چند مرتبه در آن بنشینید تا زمانی‎که عفونت برطرف شود. تزریق واژینال عسل نیز همانطور که در بالا گفته شد، برای رفع عفونت مفید است.

درمان طبیعی عفونت‎های ادراری

بادکش زیر شکم، مصرف مواد غذایی گرم مثل ارده و شیره، خوردن دو سین (سیاه دانه و عسل) و مالیدن روغن سیاه دانه روی کلیه‎ها و زیر شکم.

منبع خبر : بانو

اشتراک‌گذاری
18 نظر
  1. سلام ممنون از اطلاعات خوبتون لطفا بگید تزریق عسل برای درمان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان) مفیداست؟

    1. سلام از نظر علمی اثبات نشده است.

  2. سلام خسته نباشید تزریق واژینال عسل برای عفونت مخمری هم مفیده؟

  3. سلام.ایا عسل برای خواهش و زحم دهانه واژن مفیده؟؟؟R

  4. سلام ببخشید من دخترم و عسل رو بادست روی خارج واژن یعنی دهانه اون میمالم و و بعد چند دقیقه متوجه میشم عسل رفته داخل.ایا این مشکلی برای پرده بکارت نداره؟لطفا ج بدین

    1. asalkade.com عسلکده پاسخ

      بله مفید است

  5. سلام وقتی عسل رو تزریق کردیم نیاز به شستو شو هم داره؟

  6. مطلب مفیدی بود
    سپاس

  7. سلام سپاس از مطالب مفیدتون
    ی سوالی ازتون داشتم ممنون میشم پاسخ گو باشید
    من ۳۰سالمه و مجرد هستم و چون نمیتونستم تزریق واژینال عسل رو انجام بدم روی ی پارچه تنیز عسل ریختم و روی واژنم گذاشتم ولی متاسفانه عسل وارد واژنم نمیشه با اینکه طاقباز هم بودم میتونم با سرنگ با احتیاط وارد واژنم کنم طوریکه به پرده آسیبی نرسه؟؟
    و اینکه فقط موقع گذاشتن عسل ی لحظه دهانه واژنم سوزش داشت این یعنی اینکه من حساسیت دارم ؟؟یا کاملا این موضوع طبیعی هسش؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر استفاده از سرنگ را توصیه نمی کنم احتمال آسیب به پرده بکارت وجود دارد زیرا شما آشنایی کاملی از آناتومی دستگاه واژینال ندارید و احتیاج به دقت فراوان است کمی سوزش طبیعی است .

  8. سلام
    من صبح بعد از تزریق دوم عسلم خونریزی داشتم. لخته هم نبود. خون شفاف. طوری که مجبور شدم نوار بهداشتی بذارم. دردم ندارم. به نظرتون طبیعیه خونریزیش؟ از چیه؟

  9. سلام من سه روز از ترزیق عسل در وازن خونریزی داشتم ب رنگ تیره هیچ گونه علایم پریودی ندارم دلیلش میخاستم بدونم؟

    1. سلام اگر در زمان تخمک گذاری ویا در زمان پیش از قاعدگی هستید این لکه بینی طبیعی است.

  10. سلام آیامیشه عسل رو روی نواربهداشتی مالید واستفاده کرد؟

  11. سلام.ممنون از مطلبتون .من زخم دارم و عفونت ۳ روزه واژینال عسل استفاده میکنم ولی دل درد خیلی زیادی گرفتم ،ایا روند درمان عسل این شکلیه؟یعنی دل درد طبیعی هست؟

  12. سلام من از عسل و دارچین استفاده کردم فقط با دست تمیز خمیر و میکنم داخل وازنم .بخاطر ترشح سفید نه چندان غلیظ و احساس سوزش که بخاطر کشیدگی بیش از حد دهانه رحم ایجاد شده بود این کار و کردم الان احساس میکنم سوزش خود رحم و سوزشی که بعد از استفاده از عسل داشتم برطرف شده میزان ترشحات کم شده اما هنوز کامل برطرف نشده .سوزشی که من داشتم ازار دهنده نبود فقط احساس میکردم یه قسمت از وازنم خیلی خنکه عسلم که گذاشتم همینطور بود.این همون سوزشه؟

  13. سلام برای کسی که باردارهست این واژینال باعث سقط نمیشه

  14. سلام.من اقدام کردم برای بارداری و پریود نشدم ولی بیبی چک ام منفی بود.میتونم عسل درمانی کنم یا باید بعد از پاک شدن باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *