فواید بوسیدن همسر/ چرا باید همسرتان را ببوسید؟!

فواید بوسیدن همسر

۱٫ بوسیدن همسر سیستم ایمنی را تقویت می کند!
بوسیدن به عنوان یک لذت، بهترین پایان برای یک ملاقات و ارتباط با عشق زندگی مان شناخته شده است. اما حالا به عنوان تقویت کننده ی سیستم ایمنی هم معرفی می شود. در حقیقت، یک مطالعه گزارش شده در مجله پزشکی Hypotheses مشخص کرده است: بوسیدن ممکن است ایمنی زنها را در برابر سیتومگالوویروس افزایش دهد، که در صورت حاملگی می تواند باعث کور شدن نوزاد و سایر نقایص زایمان شود.

۲٫ بوسیدن همسر باعث سوخت کالری می شود!
بسته به گزارش های مختلف، بوسیدن در هر دقیقه بین ۲ تا ۶ کالری می سوزاند. درست است که به اندازه ی راه رفتن روی تردمیل کالری نمی سوزاند، اما خب همین قدر هم از عمل ساده ای مثل بوسیدن انتظار نمیرفت!

۳٫ بوسیدن های عاشقانه برای سلامت دهان تان مفید اند!
بوسیدن از سلامت دهان و دندان از طریق چندین راه محافظت می کند. که یکی از این روش ها تبادل میکروبیوم های خوب است. به طور مثال، اگر دهان شما داری میکروبیوم های سالم و مختلف نباشد، با بوسیدن همسرتان که میکروبیوم های خوب و سالم دارد، می توانید سلامت دهان خود را بهبود ببخشید.

۴٫ بوسیدن عضلات صورت را قوی نگه می دارد!
البته که در برنامه ی فیتنس و لیست عضلاتی که می خواهید روی آنها کار کنید عضلات صورت وجود ندارند! محققان می گویند شما از ۳۰ عضله در حال بوسیدن استفاده می کنید و این به شما کمک می کند تا گونه های خود را سفت و محکم نگه دارید.

۵٫ بوسیدن همسر به طور طبیعی شما را آرام می کند!
گزارش های علمی می گویند که بوسیدن سطوح اکسی توسین، مواد شیمیایی آرام بخش طبیعی بدن را افزایش می دهد. همچنین اندورفین ها، مواد شیمیایی “احساس خوب” را افزایش می دهد. بوسیدن همچنین باعث افزایش دوپامین می شود که به احساس دلبستگی عاشقانه کمک می کند.

۶٫ بوسیدن می تواند استرس را کاهش دهد!
یکی از مهم ترین فواید بوسیدن برای سلامت جسمی و روانی همین است. بعد از یک روز طولانی و پر استرس هیچ چیزی بهتر از یک بوسه ی خوب نیست. علاوه بر آزاد شدن موجی از هورمون آرام بخش اکسی توسین، بوسیدن به کاهش هورمون استرس یعنی کورتیزول هم مرتبط است.

۷٫ بوسیدن می تواند سردرد و یا دردهای قاعدگی را تسکین دهد!
شاید به نظرتان این در واقع اثر پلاسیبو باشد که یک بوسه ی ساده می تواند سر درد را تسکین دهد، ولی این کاملا حقیقت دارد. به دلیل کاهش جریان خون که نتیجه ی بوسیدن است، دردها و تیرکشیدن های ناشی از قاعدگی یا سردرد را کاهش دهد.

۸٫ بوسیدن همسر فشارخون را کاهش می دهد!
ممکن است متوجه شده باشید که بوسیدن باعث پمپاژ قلب تان می شود و این چیز خوبی است. بوسیدن رگ ها را منبسط می کند و در نتیجه قلب بهتر پمپاژ می کند و خون به مقدار سالمی به ارگان های بدن می رسد و به کاهش فشار خون کمک می کند. به علاوه سطح پایین کورتیزول که هورمون استرس است، هماهنگ با فشار خون پایین است. این مورد از فواید بوسیدن برای سلامت جسمی و روانی افراد مسن بسیار کارساز است.

۹٫ بوسیدن می تواند علائم آلرژی را بهبود بخشد!
یک مطالعه نشان می دهد بوسیدن می تواند به کاهش واکنش های آلرژیک کمک کند. محققان بیمارانی که دو نوع آلرژی داشتند – آلرژی پوست و حساسیت بینی – را قبل و بعد از بوسیدن شریک زندگی شان برای ۳۰ دقیقه مورد بررسی قرار دادند. پس از بوسیدن، مشخص شد واکنش های آلرژیک و علائم آن کاهش می یابند. 

منبع خبر : varune

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *