13 روش مؤثر برای فراموش كردن عشق ازدست رفته

۱۳ روش مؤثر برای فراموش كردن عشق ازدست رفته

آنها «افسون خوش شانسی»، «زندگی تان» و «همه چیز» شما بودند. اما از هم جدا شدید، و آن عشق از بین رفت. احساس می کنید که زندگی تان به پایان رسیده است و خودتان در زمان سختی زندگی می کنید. این خوشایندترین تجربه در جهان نیست، اما شما باید این حقیقت تلخ را بپذیرید و نیاز است که این مرحله را پشت سر گذاشته و ببینید که چه چیزی پیش می آید. شما باید آن شخصی که دوست داشتید را کنار بگذارید، زیرا زندگی زیبا در انتظار شما است و باید آن را کشف کنید، حتی اگر این چیزی نباشد که در ابتدا برای آن برنامه ریزی کرده بودید.

در این متن از وبسایت نی نی نما، نکاتی در مورد چگونگی فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، توضیح داده می شود، زیرا می دانیم که همیشه کنار گذاشتن شخصی که دوستش دارید، آسان نیست.

از دست دادن کسی که دوستش دارید، دردناک است

از دست دادن کسی که دوستش دارید و پذیرش اینکه رابطه تان به پایان رسیده، آسان نیست. این احساس آنقدر قوی است که نمی توان با کلمات آن را بیان کرد. شما عصبانی و غمگین هستید و تمام مدت احساس تنهایی می کنید. رویاهای شما تیره و تار شده اند، و نمی دانید که در مورد زندگی تان چه کاری انجام دهید.

گاهی اوقات، احساس می کنید که واقعی نیست. سعی می کنید تا با آنها صحبت کرده و هر کاری انجام می دهید که نزد شما بازگردد. ممکن است در نهایت کارهایی را انجام دهید که برای شما خوب نباشند، مانند نوشیدن الکل، زندانی کردن خودتان در اتاق، تمام شب و روز گریه کردن، صحبت نکردن با کسی و ….

دل شکسته می تواند باعث رنج های زیادی برای شما شود، اما حقیقت این است که می توانید بر این ناراحتی غلبه کنید. و برای اینکه این مساله را برای شما ساده تر کنیم، چند نکته در مورد فراموش کردن شخصی که دوستش دارید، ارائه شده است.

چگونه می توانید کسی که دوست دارید را فراموش کنید؟

به این سادگی نیست، و البته غیر ممکن هم نیست. ممکن است پس از جدایی، زندگی شادی داشته باشید یا حتی زندگی خود را بعد از طلاق مجددا از سر بگیرید. و در اینجا توضیح داده شده است که چه کاری می توانید انجام دهید.

چگونه می توانید کسی که دوست دارید را فراموش کنید؟

۱٫ واقعیت را قبول کنید

پذیرش: این اولین کاری است که می توانید برای کمک به خودتان انجام دهید. بپذیرید که آن شخص رفته و رابطه تان به پایان رسیده است. رویاهای شما با آن شخص و داستان عشق شما اکنون چیزهایی در گذشته است. با درک این مسئله، سفر به سمت فصل جدید زندگی تان آسان تر خواهد بود. فراموش کردن راحت نیست، اما ضروری است که به سمت جلو حرکت کرده و آینده تان را بر اساس گذشته بنا نکنید.

۲٫ خود را سرزنش نکنید

سرزنش خودتان، شریک زندگی تان و یا هر شخص دیگری برای چیزی که اشتباه پیش رفته است، به هیچ وجه به شما کمک نمی کند. بازی سرزنش کردن می تواند باعث کینه برای تمام عمر شود. شما همیشه احساسات منفی در مورد رابطه تان خواهید داشت، و این کار به شما در فراموش کردن شخص یا آرامش در زندگی کمک نمی کند. حتی اگر مقصر این جدایی شخص دیگری است، داشتن چنین احساسات و افکاری شما را از زندگی باز می دارد. برای اینکه بتوانید به جلو حرکت کنید، باید اجازه دهید تا این احساسات منفی از شما دور شوند.

۳٫ احساسات خود را رها کنید

وقتی احساس می کنید شخصی که دوستش دارید از شما دور شده است احساس غم و اندوه می کنید. اگر غم و اندوه را رها نکنید، می تواند شما را خفه کند. شاید بخواهید فریاد بزنید، با صدای بلند گریه کنید و این درد را از ذهن و بدن خود دور کنید. بیرون رفته و با احساسات خود کنار بیایید تا بتوانید به زندگی ادامه دهید.

هر چه که می توانید، فریاد بزنید، بر روی بالش جیغ بکشید، به باشگاه ورزشی بروید، دویده و هر کاری انجام دهید که به شما کمک می کند تا احساسات و استرس ها را از خود دور کنید. وقتی دیگر احساساتی نباشید، ممکن است بتوانید بدون فکر کردن به گذشته، بر روی زمان حال و آینده تمرکز کنید.

۴٫ تمام ارتباطات با شریک زندگی تان را قطع کنید

ممکن است هنوز عاشق او باشید، اما واقعیت این است که رابطه تان به اتمام رسیده است. امید داشتن یا برگشتن به کنار شریک زندگی تان ممکن است خوب نباشد. یکی از هوشمندانه ترین کارها برای کنار گذاشتن شخصی که دوستش دارید، قطع هر گونه ارتباط تان با او است. حتی سعی نکنید که بدانید او در زندگی اش چه می کند.

قطع تمام ارتباط ها با او به معنی پیامک نفرستادن، زنگ نزدن، ایمیل نفرستادن، و دنبال نکردن او به هر طریقی است. می توانید او را در رسانه های اجتماعی آنفالو یا بلاک کنید و حتی اگر او شروع به مکالمه کرد، نیازی نیست تا جواب او را بدهید. باز کردن فصل های قبلی کتاب زندگی تان بی ثمر است، پس بهتر است تا به آینده امیدوار باشید.

تمام ارتباطات با شریک زندگی تان را قطع کنید

۵٫ بخشنده باشید

نلسون ماندلا می گوید: «هنگامی که دچار صدمات عمیقی شدیم، تا زمانی که نبخشیم، التیام پیدا نمی کنیم».

این کار می تواند سخت ترین از بین همه موارد ذکر شده باشد، اما راه خوبی برای آرامش یافتن و جدا شدن از کسی است که دوستش داشتید. چه تقصیر شما بوده یا شریک زندگی تان، باید ببخشید تا به زندگی خود ادامه دهید. اکنون که این رابطه خاتمه یافته است، نگه داشتن احساسات شدید در قلب می تواند باعث دردسر و حتی بدتر شود.

برای ادامه دادن زندگی، باید چیزهایی که مانع شما می شوند را کنار بگذارید. و این مساله وقتی اتفاق می افتد که شروع به بخشش کنید.

۶٫ با عزیزان خود صحبت کنید

باید با دوست صمیمی یا خانواده تان صحبت کنید، چه پدر و مادرتان باشد و یا خواهر و برادرتان. شخصی را انتخاب کنید که شما، شریک زندگی تان و رابطه تان را بشناسد. شخصی را انتخاب کنید که در مورد اقدامات شما داروی نکرده و آنچه که در دل شما هست را برای او بیان کنید. در مورد نحوه احساس دلسردی و رسیدن به هدف در روابط صادق باشید. عزیزتان همچنین می تواند جنبه های مثبت آنچه که اتفاق افتاده را در نظر گرفته و راه هایی برای فراموش کردن شریک زندگی تان پیشنهاد دهد. صحبت در مورد افکارتان با شخص دیگر نیز می تواند یک روش درمانی باشد.

۷٫ بر روی خودتان تمرکز کنید

وقتی در رابطه بودید، شریک زندگی تان همیشه در ذهن شما بود، و شما همیشه در مورد چیزهایی که دوست داشت، دوست نداشت و علایق او فکر می کردید. اکنون که رابطه تان به پایان رسیده است، وقت آن فرا رسیده که در مورد خودتان مثبت فکر کنید. برای خودتان، کارهایی که همیشه به علت شریک زندگی تان به تعویق می انداختید را انجام دهید.

به مسافرت بروید، چیزهای جدید بیاموزید، بهترین لباس هایتان را بپوشید، برای خودتان خرید کنید، و کاری را انجام دهید که همیشه می خواستید آن را انجام دهید. این کار کمک می کند تا تمرکز خود را از روی شخصی که دوستش داشتید برداشته و شما را قادر می سازد که به زندگی ادامه دهید. شادی را در درون خود و نه در درون دیگران پیدا کنید تا به خود کمک کرده تا کسی را فراموش کنید.

۸٫ به مسافرت بروید

سفر می تواند از بسیاری جهات استرس زا باشد. می تواند نگاه شما به زندگی را عوض کند. بودن در یک مکان جدید، احاطه شدن با اشخاص و چیزهای جدید که با شریک زندگی تان در ارتباط نیستند، می تواند به شما کمک کند تا سریع تر او را فراموش کنید.

همچنین، شرکت در فعالیت هایی در فضای باز می تواند راه عالی برای لذت بردن از انجام کارها به تنهایی و استقلال در زندگی باشد. وقتی بیشتر بر روی دوست داشتن خودتان تمرکز می کنید، فراموش کردن شخص دیگر امکان پذیر می شود.

با دوستان و خانواده تان وقت صرف کنید

۹٫ با دوستان و خانواده تان وقت صرف کنید

از تنها ماندن اجتناب کنید، که باعث می شود بیشتر در مورد شریک زندگی سابقتان فکر کنید. اطراف خود را با افرادی که دوستتان دارند، احاطه کنید و در اوقات فراغت خود با دوستان و اعضاء خانواده تان وقت صرف کنید. این کار باعث می شود تا حواس شما از این غم و اندوه و دل شکستگی دور شود. ممکن است با گذراندن وقت با افراد مثبت، چشم انداز جدیدی از زندگی داشته باشید. در نهایت متوجه می شوید که به جای اینکه به علت جدایی تان احساس ناراحتی کنید، در زندگی تان کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. و مهم تر از همه، وقتی در کنار خانواده و دوستانتان هستید، راحت تر است که خودتان باشید.

۱۰٫ کارهایی را انجام دهید که از انجام آنها احساس راحتی نمی کنید

شانون ال آلدر می گوید: «زندگی همیشه با انجام کارهایی که از انجام آنها احساس راحتی نمی کنید، شروع می شود».

شما برای خودتان یک موقعیت آرام و بدون چالش ایجاد کرده اید. و اکنون که شریک زندگی تان رفته است، در زندگی تان یک جا گیر کرده اید. ممکن است ادامه دادن در این موقعیت امن و بدون چالش آسان باشد، اما برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید، به شما کمکی نمی کند. اولین قدم را برای امتحان کردن چیزهای جدید بردارید، کاری که انجام آن برای شما سخت بوده و چیز جدیدی را کشف کنید.

امتحان کردن چیزهای جدید همچنین می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و باعث شود راحت تر بتوانید از حالت جدایی و افسردگی که از آن رنج می برید، خارج شوید. سعی کنید که کاری را انجام دهید که هرگز تصور نمی کردید که آن را انجام داده و یا برای آن تلاش کنید. مجددا خود را کشف کنید.

۱۱٫ برای درمان اقدام کنید

اگر شدیدا عاشق بوده اید و در کنار گذاشتن این عشق و شریک زندگی تان مشکل دارید، پس برای حل این مشکل جدایی، به دنبال کمک متخصص باشید. نیازی نیست که از به دنبال درمان رفتن ناراحت یا شرمنده باشید.

طبیعی است که مضطرب، افسرده بوده و حتی وقتی رابطه تان به اتمام رسید یا کسی که دوست داشتید را از دست دادید، احساس گم شدگی کنید. و برای کمک به خودتان، مشکلی ندارد که با کسی صحبت کنید که دید هدفمندی داشته و در حل مشکل به شما کمک می کند.

۱۲٫ به خودتان زمان بدهید

لئو تولستوی گفته بود: «دو تا از قدرتمندترین مبارزها، صبر و زمان است».

گاهی اوقات باید دست نگه داشته و منتظر بمانید. وقتی احساست قوی نسبت به شخصی دارید، فراموش کردن او آسان نبوده و نیاز به گذشت زمان دارد. نمی توانید یک شبه احساس دوست داشتن او را کنار بگذارید. به خود زمان بدهید، ممکن است چند ماه یا ماه های زیادی و یا حتی بیشتر زمان ببرد. صبر داشته باشید و روزی، فراموش کرده، خواهید بخشید و زندگی جدیدی را بدون هیچ گونه کینه و مشکل شروع می کنید. همه چیز طبیعی خواهد شد و شما گذشته را پشت سر می گذارید.

از دست دادن کسی که دوستش دارید، باعث شکستن قلب می شود، اما پایان دنیا نیست.

۱۳٫ احتمالات جدید را با آغوش باز پذیرا باشید

از دست دادن کسی که دوستش دارید، باعث شکستن قلب می شود، اما پایان دنیا نیست. زندگی درهای بسیاری را به روی شما باز می کند، بنابراین نسبت به مرحله بعدی زندگی خود خوش بین باشید. مشکلی نیست که زمان صرف کرده و در مورد فرصت ها و احتمالات و روابط جدید فکر کنید، اما توجه کنید که در چیزی عجله نکنید. به خودتان ایمان داشته باشید و درک کنید که می توانید بدون وابستگی به کسی زندگی خود را بهتر کنید.

فراز و نشیب ها بخشی از زندگی شما است. جدایی، قطع رابطه یا طلاق، مطمئنا بدترین لحظات زندگی است، اما همه چیز و پایان روابط شخصی تان نیست. دست از مبارزه بر سر آنچه که نمی توان تغییر داد، برداشته و برای تجربیات بهتر به زندگی ادامه دهید. بیاموزید که چگونه با از دست دادن، جدایی، ترک یا طلاق کنار بیایید. اشکالی ندارد که در حین این فرآیند درخواست کمک کنید. شما سزاوار یک زندگی شاد هستید که ایجاد یک زندگی شاد به شما بستگی دارد.

آیا نکاتی دارید که با ما به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات زیر در این باره به ما اطلاع دهید.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *