عوارض دادن آب قند به نوزاد/ برای وزن گیری نوزاد می تونم بهش آب قند بدم؟

پسر من ۴ ماهه هستش اما خیلی تپل نیست. برای وزن گرفتنش می تونم قنداق یا نبات داغ بهش بدم؟

پاسخ مشاور:

آب قند به دلیل شیرینی جلوی اشتهای نوزاد را می‌گیرد و ممکن است نوزاد شیرینی آب قند را به شیرینی شیر مادر ترجیح داده و از خوردن شیرمادر امتناع کند و به طور کلی ذائقه کودک به خوردن شیرینی جات عادت می کند و این زمینه دیابت را در کودکان فراهم می سازد.

علاوه بر این چون آب قند معمولاً با شیشه و پستانک به نوزاد داده می‌شود، ممکن است نوزاد راحت‌طلب سرپستانک را به زحمت مکیدن سینه مادر ترجیح دهد. نیز برخلاف تصور برخی، آب قند هم باعث افزایش زردی نوزاد و هم باعث افزایش نفخ و دل درد او خواهد شد.

اگر به مدت طولانی به نوزاد خود آب‌قند بدهید چهره نوزاد شما به ظاهر، اصطلاحاً «تپل» می‌شود. اما این گونه‌های پف‌آلود نه تنها دلیل سلامت نوزاد نیست بلکه نشان از سوءتغذیه او دارد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. تغذیه کمکی با آب یا آب قند ، طول مدت تغذیه با شیر مادر را کاهش می دهد بدون اینکه سودی داشته باشد و باید جدا از آن پرهیزکرد.
    تحقیقات نشان می دهد که روزهای بحرانی برای موفقیت تغذیه با شیر مادر، شش تا هفت روز اول پس از ولادت است، و سپس در حوالی هفته ششم نوزاد می باشد. کمک کردن به مادر شیرده در این زمان بسیار مهم است، زیرا خستگی مادر نقش مهمی دربروزهر گونه شک و تردید در مورد ادامه تغذیه با شیر مادرایفا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.