عوارض خودارضایی افراطی چیست؟/ به خاطر خودارضایی دچار “حمله پانیک” شدم…

با سلام و عرض خسته نباشید
خواهش میکنم راست و صریح جواب سوال منو بدین، گفتم خواهش میکنم، التماس میکنم! اصلا به فکر این نباشید که من ناراحت و بی قرار میشم از گفتن حقیقت، چون از اینکه بین واقعیت و شایعات گیر کردم این بیشتر اذیتم میکنه! من سوالات خیلی از کاربران و جوابای شما رو خوندم و واقعا الان گیج شدم، نمیخوام خدای نکرده به شما تهمت بزنم، ولی این چه جوری امکان پذیره؟ ۹۵% سایتای پزشکی و علمی میگن
خودارضایی هم عوارض جسمی داره هم روحی، ولی شما و ۵% دیگه میگین خودارضایی هیچ عوارضی نداره و فقط منع شرعی داره! من بچه مسلمونم و نماز و اینام هم سر جاشه و خیلی به دین و خدا اعتقاد دارم، ولی همون طور که شیطان هر کسی رو از یه راه به در میکنه، منم مثل خیلیا دچار اعتیاد به این عمل خودارضایی شدم!کاری با مسائل دینیش ندارم، چون اون دیگه واضح و معلومه! ولی مسائل مربوط به بیماری بودن این عمل و عوارضش دو به شکم! شما و اون ۵% که میگین این عمل بیماری نیس و عارضه ای نداره، پس چرا خیلیا که به این عمل معتاد شدن دقیقا همون عوارضی رو توو بدنشون میبینن که دقیقا اون ۹۵% سایتا و مطالب پزشکی و علمی میگن؟ مثلا خود من، پسری هستم ۲۴ ساله، از ۱۶ سالگی معتاد شدم به این عمل، الان میبینم که آلتم کامل نعوظ پیدا نمیکنه و سفت کامل نمیشه و حالت نرم و گوشتی داره، زیاد هم نگه نمیشه داشت، بعد چند دقیقه کوتاه از حالت نعوظی میره، البته دقیقا یادم نیس که آیا از اول ۱۶ سالگی که این عمل رو شروع کردم اینجوری بود یا در طی این عمل اینجوری شده! ولی به هرحال الان چند ساله اینجوریم! بیضه هامم حس میکنم کوچیک و کشیده هستن، این مورد هم یادم نیس که آیا از اول اینجوری بوده یا طی عمل خودارضایی اینجوری شده! آلتم کج و به سمت پایین قرار میگیره و اصلا بالا ایستاده نمیشه نگه داشت! اندازه آلتمم هم ۱۲ سانت هس! ریزش موی سر و بدن هم پیدا کردم که ریزش مو خیلی اذیتم میکنه چون توو ظاهرم نکته منفی گذاشته! قیافمم هم زشت شده، قبلا مثلا تا ۴-۵ سال پیش قیافم بهتر بود، ولی الان وقتی خودمو نگاه میکنم توو آینه از خودم بدم میاد، خودمو زشت میبینم و حس میکنم همه منو به خاطر زشتیم مسخره میکنن! خجالت هم میکشم به خانواده بگم یا خودم تنهایی برم دکتر، حالا شما چی میگین؟ آیا این عوارضی که من گفتم واقعا هیچ ربطی به خودارضایی نداره؟ خواهشا صادقانه جواب بدین، ندونستنش بیشتر اذیتم میکنه تا اینکه حقیقت رو بدونم! درضمن الان حدود ۵ ماهه که دچار بیماری پانیک شدم، یعنی آخرای آذر ۹۳ بود که دچار این بیماری شدم و بعد مراجعه به چندین دکتر و بیمارستان قلب و آزمایشات مختلف، بالاخره با توجه به سالم بودن آزمایشاتم و نوارها و اکوی قلبم، یکی از دکترا تشخیص پانیک داد با توجه به علایم فیزیکی که داشتم (تپش قلب یهو و خیلی بالا، حس مردن موقع حمله، تنگی نفس شدید، تب بالا هنگام حمله، لرزش شدید بدن مخصوصا دست و پا، سردی دست و پا و…) الان دوران درمان پانیک رو دارم میگذرونم و روانپزشک بهم ایمی پراین ۱۰ و فلوکستین ۲۰ داده و هر هفته هم میره مشاوره بالینی! الحمدالله دیگه حملات به اون شدت قبل نیومدن ولی هر از گاه ناخداگاه به صورت خفیف ضربان قلبم میره بالا و دستام یخ میشن! مشاوره بالینی گفته من از خیلی وقت پیش حالت پانیک و افسردگی داشتم که چند سال روی هم انباشته شده تا اینکه آخرش به صورت علایم فیزیکی نشون داده تا متوجه بشیم که من پانیک دارم! حالا میخوام نظر شما رو هم بدونم، من به شما و سایتتون و مرکزتون تو تهران اعتماد کامل دارم، امیدوارم شما هم صادقانه منو راهنمایی کنین…
با تشکر پیشاپیش از پاسخ شما

پاسخ
با سلام
خود ارضایی افراطی (معتادگونه) غیرطبیعی بوده و نیازمند درمان می­باشد. در واقع اینکه فردی خود ارضایی معتادگونه داشته باشد را نمی­توان طبیعی قلمداد نمود. اما شرح خود شما از جمله بدریخت شدن چهره و ریزش مو و کجی آلت تناسلی و … هیچ ارتباطی به خود ارضایی نداشته و بیشتر مربوط به یک بیماری روحی ـ روانی به نام Body dysmorphophobia می­باشد که به نام «اختلال بدریختی بدن» ترجمه شده و نیازمند درمان های روانپزشکی است. دقیقاً نظیر «حمله پانیک» که خوشبختانه کنترل شده است. بنابراین توصیه می­شود برای درمان این مورد هم به روانپزشک مرکز با وقت قبلی مراجعه فرمائید.

وقتی شرایط ازدواج نیست ادم تنها به دنبال چه دلخوشی باشه؟؟؟ چقدر ورزش کنم چقدرمطالعه کنم چقدرررر تا نیاز جنسی ام رفع بشه. مگر میشه ادم سرخودشو چقدر میتونه گرم کنه که مشکلات ارضا نداشته باشه. من که هزار بار امتحان کردم تورووخدا کمک کنید.سن ازدواج هرروز بالاتر میره.


پاسخ
سلام
به نظر می­رسد مشکل خود ارضایی شما ثانویه به یکسری مشکلات اولیه است که با حل آنها می­توان به خود ارضایی افراطی شما هم چیره شد. بدین منظور پیشنهاد می­کنم به کلینیک سلامت جنسی مرکز حضور مراجعه نمائید تا توصیه­ های لازم صورت گیرد.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

اشتراک‌گذاری
8 نظر
  1. آیا خطر انتقال ویروس در تماس دهانی وجود دارد؟

    بیماری‌های آمیزشی مانند کلامیدیا، پاپیلومای انسانی، سوزاک، زونا، هپاتیت و سایر بیماری‌ها مانند HIV یا ایدز می‌توانند از طریق آمیزش دهانی انتقال پیدا کنند. در تماس دهانی با عضو جنسی زنانه خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می‌دهد (کسی که واژن را با دهان خود تحریک می‌کند) وجود دارد. بدلیل اینکه مایعات مهبلی آلوده و خون واژن آلوده می‌تواند به داخل دهان راه پیدا کند. (این مسئله محدود به خون دوران قاعدگی نمی‌شود.) برای خانمی که عضو جنسی وی بوسیله دهان شریک جنسی‌اش تحریک می‌شود نیز خطر انتقال آلودگی وجود دارد. اما میزان خطر انتقال اچ آی وی در رابطه دهانی، به مراتب کمتر از خطر انتقال ویروس از طریق تماس جنسی مقعدی و واژنی است. انتقال HIV در طی رابطه جنسی دهانی برای هر دو فرد فاعل و مفعول با احتمال کم (Small risk) وجود دارد. احتمال انتقال از فرد مفعول HIV مثبت به فاعل سالم در صورتی امکان‌پذیر است که فاعل در تماس با ترشحات جنسی (مایع منی یا ترشحات واژن) یا خون (خون عادت ماهانه یا زخمی در ناحیه تناسلی یا مقعدی) مفعول به بریدگی-زخم یا جراحت یا منطقه ملتهبی در دهان یا گلوی فرد فاعل برسد. پوشش دهان و گلو در برابر عفونت‌های ویروسی (همانند HIV) بسیار مقاوم است و اگر فرد سالم باشد امکان انتقال محتمل نیست. خطر دریافت آلودگی به ویروس اچ آی وی از طریق تماس جنسی دهانی را می‌توان با استفاده از کاندوم‌های لاتکس کاهش داد.

    هپاتیت A ویروسی است که در مدفوع فرد آلوده است و در طی تماس دهانی- مقعدی امکان انتقال آن وجود دارد. هپاتیت B بطور کلی در خون است و تنها درصورتی که در تماس رابطه جنسی دهانی، خونی وجود داشته باشد منتقل می‌شود.

  2. خودارضایی بدون شک در برخی افراد باعث ابتلا به حملات پانیک میشه. من با چشم خودم دیدم .انقد دروغ نگید به مردم.
    کساییکه خودبخود زمینه ی افسردگی و اضطراب دارن با انجام این کار به پانیک و افسردگی شدید و بیماری های اعصاب و روان دچار میشن.اینو مطمعن باشید و عرچه سریعتر این عملو ترک کنید که عوارضش بروز نکته و بدن و اعصاب شروع به بازسازی کنه و اوضاعتون بد نشه… خیلی وحشتناکه خودتونو نجات بدید جوونای عزیز.

  3. باسلام
    من چند سالی هست که دچار خودارضاییم ولی حدود یکسال هستش که از نوع افراطی دچار شدم حدود دو هفته هست که موقع ارضا قلبم به شدت تند میزنه و تپش پیدا میکنم طوی که قفسه سینم کمی احساس سنگینی ودرد پیدامیکنه یجورای انگار مرگ را جلو چشمام میبینم.
    میخواستم ببینم درمان چیه و باید چه کردو اصلا به ضرر داره یا نه

    1. سلام منم ۲۷ سال داشتم ک بصورت حملات پان یک شدم

  4. سلام خسته نباشین من حدود ۵ سالی هست که به این عمل مبتلا شدم و تو این ۵ سال ضررهایی برام اومده مثل حملات پانیک و ترس و اضطراب شدید به طوری که هروقت میرم بیرون بدنم خود به خود به لرزش میفته بدنمم سرده (حتی تو هوای گرم) میخواستم بگم اگه این عملو ترک کنم درست میشم یا باید برم متخصص؟ ترو خدا بگید خیلی دارم زجر میکشم

  5. من هم بر اثر خود ارضایی به پانیک مبتلا شدم

  6. من هم به خاطر ۱۰ سال خودارضایی به افسردگی شدید دچار شدم و کارم به خودکشی کشید که خوشبختانه به موقع به بیمارستان رسیدم
    محمد هستم ۲۴ ساله که از ۱۵ سالگی معتاد پورن و خودارضایی شدم

  7. من که افتضاح الان یک ساله درگیره پانیکم هیچی نمیفهمم یعنی درکی از صحبتا ندارم لطفا راهنمایی کنید؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.