عوارض آمپول دیفرلین

عوارض آمپول دیفرلین | قیمت آمپول دیفرلین ۱۱/۲۵

من خانم مجرد ۲۲ ساله هستم توی رحمم میوم داشتم دکتر آمپول دیفرلین تجویز کرد. و امروز ۲۱ روز از آخرین پریودم میگذره، و ۳ روز بعد از عادتم که پاک بودم دوباره لکه بینی دارم. ایا این موضوع عادیه؟ آمپول دیفرلین چیست؟ و برای چه مواردی تجویز میشود؟

آمپول دکاپپتیل (دیفرلین) چیست و نحوه مصرف آن چگونه است ؟

این دارو آنالوگ GnRH است و سبب مهار تولید هورمون­های جنسی می­شود. بنابراین، برای متوقف کردن روند فعالیت غدد جنسی، مانند تخمدان و بیضه به کار می­رود.

موارد کاربرد دیفرلین

درمان بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان
درمان هیپرآندروژنیسم و نئوپلاسم بدخیم پروستات
درمان آندومتریوز برای کاهش درد و جلوگیری از گسترش بیماری
درمان برخی موارد فیبروم
درمان برخی بیماری­های پستان
درمان کمک­ باروری
IVF سیکل آنتاگونیست —– قبل از پانکچر اووسیت با دوز ۰٫۱ mg
FET سیکل انتقال جنین منجمد —- قبل از شروع استرادیول معمولاً یک دوم یا یک سوم از آمپول ۳٫۷۵ mg

انواع دوز آمپول دیفرلین

الف – دوز ۰٫۱ mg
ب- دوز ۳٫۷۵ mg هر ۲۸ روز یکبار
ج – دوز ۱۱٫۲۵ mg هر ۳ ماه یکبار

قیمت آمپول دیفرلین ۱۱/۲۵

در ابتدای سال ۹۹  قیمت آمپول دیفرلین ۱۱/۲۵ برای هر یک عدد آمپول ۶۰۰۰۰۰ تومان میباشد.

عوارض آمپول دیفرلین:

سردرد ـ خستگی ـ ضعف ـ اختلالات خواب ـ ادم (تورم) ـ طپش قلب ـ فشار خون بالا ـ تعریق بیش از حد ـ آکنه ـ ریزش مو ـ درد محل تزریق ـ تهوع و استفراغ ـ درد شکم­ ـ بزرگ و حساس شدن پستان­ها ـ سردرد ـ درد مفاصل و عضلات ـ خشکی واژن ـ پوکی استخوان ـ قطع قاعدگی ـ یائسگی زودرس

مصرف دیفرلین به­ مدت ۶ ماه باعث کاهش قابل توجه در میزان مواد معدنی و استخوان می­شود. بعد از قطع درمان، تخریب استخوان به آهستگی بهبود می­یابد، اما ممکن است در تمام موارد بهبود کامل حاصل نشود. بهتر است برای جلوگیری از پوکی استخوان، همزمان قرص کلسیم و ویتامین D مصرف شود.
گاهی برای کاهش عوارض کلی این آمپول از درمان add back، یعنی دوز کم استروژن + پروژسترون استفاده می­شود.

قیمت آمپول دیفرلین 11/25

عوارض آمپول دیفرلین برای کودکان چیست؟

آیا تزریق آمپول دیفرلین برای پیشگیری از بلوغ زودرس کاری درست است و می توانیم بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای آن را برای فرزند خود استفاده کنیم؟

والدین تصور می کنند در جامعه امروز یک دختر در این سن آمادگی وقوع چنین تغییراتی را ندارد. از طرفی داروهایی که در سال های اخیر برای توقف بلوغ به بازار آمده و متاسفانه بی رویه از سوی برخی همکاران استفاده می شود، موجب شده است آنان تقاضای روزافزونی را از همکاران فوق تخصص غدد برای ایجاد وقفه در بلوغ دلبندشان داشته باشند.

بلوغ، مجموعه ای از فرآیندهای مغزی و هورمونی را شامل می شود که طی آن یک کودک دچار تغییرات جسمی و روحی می شود و به دوران نوجوانی پای می گذارد. در یک دختر طبیعی این تغییرات ممکن است در سن ۱۰ یا یازده سالگی شروع شود، ولی در برخی در هشت سالگی و در گروهی حتی تا سیزده سالگی این تغییرات آغاز می شود.
زمانی که شروع بلوغ قبل از هشت سالگی باشد به آن بلوغ زودرس می گوییم. در دختران معمولا اولین نشانه بلوغ بزرگ شدن پستان هاست که ابتدا به صورت یک برآمدگی کوچک خود را نشان می دهد. این اتفاق در نژاد ایرانی به طور متوسط در سن حدود ۱۰ تا ۱۰.۵ سالگی رخ می دهد و پس از آن رشد موهای زیر بغل و زهار شروع می شود.
وقوع اولین خونریزی ماهانه معمولا آخرین نشانه شروع بلوغ است که به طور متوسط دو سال بعد از شروع رشد پستان ها رخ می دهد و در نژاد ما حدود ۱۲.۵ سالگی رخ می دهد.

درباره رشد قدی که نگرانی مهم والدین است، نیز باید دانست یک تا دو سال بعد از شروع عادت ماهانه درجاتی از رشد قدی ادامه می یابد که البته در هر کودکی با دیگری متفاوت است و برای اطمینان می توان زیر نظر پزشک آن را بررسی کرد.

اکنون به سوال اصلی پاسخ می دهیم که آیا استفاده از آمپول های توقف بلوغ بی ضرر است؟
داروهایی که برای توقف بلوغ استفاده می شود با تاثیر روی مغز و هیپوفیز موجب توقف تولید هورمون هایی می شود که روند بلوغ را آغاز می کنند و ادامه می دهند. واضح است چنین داروهایی بی عارضه نبوده و ممکن است عوارض روحی یا جسمی مختلفی را ایجاد کند.

استفاده از این داروها برای دختری که قبل از هشت سالگی علائم بلوغ دارد ـ البته بعد از بررسی علل بلوغ زودرس ـ کاملا علمی است و عوارض احتمالی این داروها در مقابل اثر درمانی مفید آن قابل تحمل است، اما استفاده از این داروها در دختری که در سن یازده سالگی بلوغش شروع شده است و مثل بسیاری از هم سن و سالانش در حال گذراندن این دوران به شکل طبیعی و عادی است، صرفا به خاطر علاقه مادر یا پدر به تاخیر در بلوغ با توجه به عوارض اش قابل پذیرش نیست.

آمپول واریوپپتیل

واریوپپتیل از دسته داروهای مرتبط با هورمون های هیپوتالاموس و هیپوفیز است. واریوپپتیل یا variopeptyl با نام علمی تریپتورلین Triptorelin بر هورمون های جنسی موثر  است و برای اختلالات هورمونی، اختلالات مربوط به رشد، بلوغ زودرس و بعضی بیماری های زنان و زایمان و نازایی کاربرد دارد.

از آنجایی که این آمپول توسط پزشک متخصص غدد برای اختلالات رشدی و بلوغ زودرس نوجوانان تجویز میشود ، برخی از والدین نگران عوارض آمپول واریوپپتیل هستند.

عوارض آمپول واریوپپتیل ۳/۷۵

عوارض آمپول واریوپپتیل

برخی از زنان بعد ار مصرف آمپول دچار گر گرفتگی ، خشکی واژن ، و در صورت استفاده شدن در مدت زیاد پوکی استخوان میشوند.

ریسک آپوپلکسی هیپوفیز (نادر)
هایپرگلایسمی و افزایش ریسک ایجاد دیابت در مردانی که آگونیست GnRH می گیرند،
موارد فشردگی طناب نخاعی که منجر به ضعف یا فلج می شود در استفاده از آگونیست های GnRH گزارش شده است، ممکن است عوارض کشنده داشته باشد
گزارش هایی از MI، مرگ قلبی ناگهانی و سکته مغزی در مردانی که آگونیست های GnRH می گیرند وجود دارد
افزایش فاصله QT: محرومیت آندروژنی می تواند فاصله QT/QTc را افزایش دهد؛ منافع محرومیت آندروژنی را نسبت به ریسک احتمالی در بیماران مبتلا به سندروم ارثی QT طولانی، نارسایی احتقانی قلب، اختلالات الکترولیتی و بیمارانی که داروهای افزایش دهنده فاصله QT را مصرف می کنند، در نظر بگیرید.
اختلالات الکترولیتی باید اصلاح شود
مانیتورینگ دوره ای ECG و الکترولیت ها انجام شود

 

اشتراک‌گذاری
80 نظر
  1. [Forwarded from مریم]
    ممنون میشم پیج نمدی ژورنالی با قیمت خوب منو ببینید @honey.honari خیلی قشنگه

  2. با سلام
    من یک دختر ۱۰ ساله با قد ۱۳۵ دارم که در چند ماه اخیر متوجه شدم که دچار کم کاری تیروئد است پزشک با توجه به سن استخوان که ۱۱ را نشان می داد داروی دیفرلین را تجویز کرد…. آیا ضرورتی دارد؟

  3. من دخترم ١٨ تا إز اين امپول رو براي جلوگيري إز بلوغ استفاده كرده الان تي جي (چربي ) خونش ١٥٨ هست أيا اين بخاطر عوارض اين امپول هست ؟

  4. من دخترم ١٨ تا إز اين امپول رو براي جلوگيري إز بلوغ استفاده كرده الان تي جي (چربي ) خونش ١٥٨ هست أيا اين بخاطر عوارض اين امپول هست ؟

    1. تاثیری داشته روی زشد قدش؟؟؟

  5. سلام، خیلی مختصر از عوارض دیفرلین برای بانوان گفته شث

  6. سلام.دخترم تازه ده سال تمام شده و اولین دوره پریود هم شروع شده . به نظرتون آیا بلوغ زود رس است? و آیا می توان الان از آمپول جلوگیری از بلوغ استفاده کرد
    ؟

    1. سلام خیر نگران نباشید جزء بلوغ زودرس نیست .

    2. دختر منم همینطور شده و خیلی نگرانم

  7. آیا آمپول دیفرلین برای دختر بچه ۱۰ساله عوارض زیادی به دنبال دارد

  8. آیا آمپول دیفرلین برای دختر بچه ۱۰ساله عوارض زیادی به دنبال دارد

  9. لطفا راهنمایی کنید دخترم ۹سال ونیمشه بلوغ زود رس گرفته دکتر آمپول دکاپپتیل تجویز کرده امامن نگران عوارض ان هستم سن استخوانش ۱۱ هست و قدش ۱۴۷

    1. با توجه به سن استخوانی و قد دختر شما جای نگرانی وجود ندارد به نطر بنده نیازی به تزریق این آمپول وجود ندارد.

  10. سلام دختر من ۸ سالو ۱ ماهش هست سینه هاش جوانه زده آیا نیاز به دکتر بردن وبررسی هست.

  11. سلام دخترم ۹يال و ۴ ماهه بود با قد ۱۴۰ پریود شده دکتر غدد بردم آمپول پیشگیری داده ترسیدم بزنم میخوام. بدونم دخترم افزایش قد تا. چه سنی خواهدداشت اگر امپولهارو نزنم؟و آیا بلوغ زودرس داره؟

    1. وقتی پریود شده دیگه چه آمپول زدنی دیگه پریود شده ۳تا۵ دیگه رشد می کنه اگه به بلوغ نمی‌رسید ترحین بلوغ ۲۰تا ۲۵ سانت رشد می کرد

  12. آیا تزریق این آمپول یعنی دیفرلین در مراکز بهداشتی ویژه ای باید صورت بگیره؟

    1. خیر تزریق این آمپول مرکز ویژه ای ندارد ودر همه درمانگاه ها تزریق می شود .

  13. باسلام دختر من دو ساله از این امپول استفاده میکنه الان هشت سال و عشت ماهش است ولی با وجود تزریق امپول باز هم سینه هاش رشد کرده نگرانشم اگه ممکنه راهنمایی کنید

  14. سلام من دخترم ۹سال و۳ماه هستش سن استخوانی ۱۰ونیم تا۱۱هست دکترگفت سوزن بزنه تایکسال ایاامکان دادنازابشودایابعدازیکسال که تمام شدفوراپریودمیشود.؟؟

  15. من زنی ۴۷ ساله هستم که این آمپول رو دکتر برای فیبروم رحم بمدت ۳ ماه برام تجویز کرده من تا حالا دو تا آمپول رو تزریق کردم ولی هر روز لکه بینی دارم خیلی نگرانم ،میخواستم بدون آیا لکه بینی از عوارض تزریق آمپول دیفرلین هست یا نه ؟ممنون از شما

    1. بله مشکل شما از عوارض تزریق آمپول است.

    2. با سلام . دختر من ۹ سالشه نشانه های بلوغ دارد . سینه و موهای زاید در اومده . لطفا من را راهنمایی کنید از آمپول استفاده کنم یا خیر . ممنون

  16. دختر من متولد ۵ دی سال ۱۳۸۵ است نیمه دومی است الان قدش ۱۴۱ و کم کاری تیروئید داره دکتر متخصص غدد گفته برای به تاخیر انداختن دوره بلوغ باید آمپول بزنه به نظر شما ایرادی نداره آمپول بزنه از راهنماییتان ممنونم

    1. به نظر بنده نیازی به تزریق آمپول نیست بهتر است با یک پزشک دیگر نیز مشورت داشته باشید.

  17. سلام دختر من ۱۱ سالشه و تازه سینه هاش جوانه زده و قدش ۱۳۱ هست به خاطر قدش بردمش دکتر غدد حالا قراره از این امپول تزریق کنه آیا تاثیری واسه رشد قدش داره .

  18. سلام من حدود یک ماه پیش امپول دیفرلین تزریق کردم الان مدتیه که سرم دچار تعریق میشه می خواستم بدونم این داغ شدن سر م وتعریقش از عوارض این امپول هست لطفا بنده را راهنمایی کنید چه کار کنم به پزشک مراجعه کنم

    1. سلام بله می تواند از عوارض این آمپول هورمونی باشد اما اگر بعد از چند هفته این مشکل حل نشد باید به پزشک مراجعه نمایید.

  19. سلام دخترم دوازده سال و پنج ماهش چند وقته از آمپول دیفرلین استفاده میکنیم تازگی دکترش یه دونه سه ماه تجویز کرده ولی بعد تزریق بعد یه هفته دچار خونریزی شده به نطرتون از عوارض امپول قطع میشه یا عادت ماهانشه

    1. سلام تزریق این آمپول برای دختر شما عوارض دارد حتما با به پزشک دیگری نیز مشورت داشته باشید.

    2. دختر من ده سال و نمیشه همین وضعیت رو داشت شما به دکتر مراجعه کردید چی گفت

  20. سلام دخترم دوازده سال و پنج ماهش چند وقته از آمپول دیفرلین استفاده میکنیم تازگی دکترش یه دونه سه ماه تجویز کرده ولی بعد تزریق بعد یه هفته دچار خونریزی شده به نطرتون از عوارض امپول قطع میشه یا عادت ماهانشه

  21. سلام، پسرم ۱۱ سال و نه ماهشه. جدیدا متوجه علائم بلوغ در اون شدم و پیش دکتر بردم. دکتر گفت فرایند بلوغش یکسالی هست شروع شده. قدش ۱۵۶ سانته. آیا میشه آمپول دیفرلین استفاده کرد تا بلوغش متوقف بشه؟

  22. سلام.دوره ۲۸روزه امپول دیفرلین تزریق کردم ب۳۲ سالمه.در اثر عمل افتادگی رحم با تجویز پزشک زدم. بمدت ۳ماه هست پریود نمیشم.نگرانم. ایا دوباره کی پریود میشم؟
    جواب رو به جیمیلم بفرستید.ممنون

    1. سلام علت پریود نشدن شما تزریق آمپول دیفرلین می باشد .

  23. سلام هنگام استفاده از آمپول دکاپتین بعد از ۲۸روز یعنی روز ۲۹تزریق بشه

    1. سلام بله می توانید روز ۲۹ سیکل قاعدگی تزریق کنید.

  24. باسلام:دخترم حدود هشت سال داره وبا وزن ۳۰کیلو وقد۱۳۰ سانتی ورشد استخوانی دختر۱۰ ساله راداره ودکتر برایش تزریق آمپول دیفرلین ۳٫۷۵ را هر۲۸روز یک بارتا سن ۱۱سالگی را تجویز کرده لطفا من را راهنمایی که که ایا آمپول را ترزیق کنم وچه عوارضی دارد؟مرسی

  25. عوارض روحی جسمی این آمپول بشدت بالاست. مدتها هست که بشدت روی من اثر بد داشته. مجبور به تزریقش بودم. بخاطر بیماری خونی، باید پیشگیری میشد عادت ماهیانه مجبور به تزریقش شدم

  26. دخترمن از سن ۹تا۱۱سالگی امپول دکاپپتیل وهورمن رشد تزریق کرد وقدش۳۰سانتیمتر بلند شد.تو ۹سالگی قدش۱۲۵سانت بود الان۱۸سالشه و۱۵۹

  27. سلام من خانمی ۴۸ساله هستم بدلیل داستن فیبروم دکتر برای من امپول دیفرلین برای یکبار تجویز کرد بعد از امپول فقط یکبار پریود شدم ودیگه نشدم ایا من یائسه شدم؟

    1. سلام مکانیسم این دارو تاخیر در پریود و ایجاد یائسگی کاذب است تا با تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث کاهش سایز فیبروم شود.

  28. باسلام من تعویض دریجه میترال قلب هستم وقرض وارفارین مصرف می کنم دکتربرام آمپول diphereline 0.1 تجویض کرده آیا باباقرض وارفارین تداخل ایجاد نمی کند

  29. من دخترم درده سالگی نوک پستان در آورده وموهای شرمگاهیش زبر وزیاد شده با قدصدوچهل سانتیمتردکتر غدد گفت بلوغ زود رس دارد وهر بیست وهشت روز یکبار باید آمپول بزند من هم آمپول رو بهش تزریق کردم بعد احساس پشیمانی کردم و پیش فوق تخصص غددبردم گفت نیازی به آمپول فعلا نیست چون جلوی جهش ورشدقدش را میگیرد الان که دو ماه از تزریقش گذشته علایم بلوغ از بین رفته ونوک سینه ش کوچک شده خیلی نگرانیم دوباره کی علایم بلوغ دراو ظاهر میشه؟

  30. سلامدختر من ۳ سالشه یکم سینش بزرک شده بود بردمش دکتر غدد گفت بلوع زود رسه رشد استخوانیش تا ۳سال رشد کرده ام ارای از سرش گرفتن چیزیبدی نشون ندا اما سونو گرافی از رحم ی تخمدانش از ارن یکی حدود ۵ ملی بزرگتر بود دکتر کفت بلوع زود رسه ودیفرلین دو تا تزریق کردم بعد گفت تا۱۰ونیم سالگی باید بزنم امامن نزدم اگر مثلا از سن ۷ سالگی شروع کنم مشکلی براش پیش میاد چون قدش ۹۳ بود الان ۹۹ هست ۵ ماه پیش امپولاشو ز م ودیگه نزدم

  31. سلام دخترم هشت سال ونیم وبلوغزودرس داره ازپارسال تاحالا۱۰تا آمپول دیفرلین زده آیانازایی وناباروری ازعوارض این دارو هست؟

  32. سلام زنی ۳۶ساله هستم بدلیل خونریزی و درد رحمی به دکتر مراجعه کردم و پزشک پس از معالجه و آزمایشات احتمال وجود توده رحمی داده است و آمپول دیفرلین را به مدت سه ماه و هر ۲۸روز یک بار تجویز کرده و تا الان یک آمپول را تزریق کردم که دچار حالت تهوع می شوم و نمیتوانم غذا بخورم و هر وقت غذا می خورم دچار تهوع و استفراغ می شوم ایل از عوارض دارو می باشد و راه حل اون چیه .

    1. سلام با توجه به عوارض این آمپول باید قطعا فیبروم با سایز بزرگ داخل رحم از طریق سونوگرافی رویت شده باشد تا از این آمپول استفاده شود با احتمال نمی توان این دارو را تجویز کرد باید حتما سونوگرافی انجام شده باشد می توانید فعلا از قرص ویتامین ب۶ یا هر داروی ضد تهوع دیگری برای کاهش حالت تهوع خود استفاده کنید.

  33. سلام .خسته نباشید.
    خواهش میکنم پاسخ بدین واقعا سر در گم شدم
    دخترم متولد آذر ۸۵ هست.‌موهای زیر بغل و ممنوعه و سینه هاش شروع به رشد کرده بود که در شهریور همین سال به فوق تخصص غدد مراجعه کردیم دکتر تشخیص به بلوغ زود رس دادن و آمپول دیفرلین براشون نوشتن تا الان چهار تا تزریق داشته رشد موهای زائد متوقف شده ولی از نظر قد بعد از چهار ماه فقط دوسانت اضافه کرده در صورتی که قبلا هر یک ماه یک سانت اضافه قد داشت . با توجه به اینکه تزریق داشته و تزریق بعدی هم ۲۲ بهمن ماه هست اگر آمپول رو تزریق نکنیم ممکنه دخترم پریود بشه؟؟؟
    اگر تزریق رو رها کنیم چه اتفاقی میافته و چقدر بعد دخترم پریود میشه
    خواهش میکنم جواب بدین خیلی نگرانم

  34. سلام
    من از آمپول دکابرای آزادسازی تخمک استفاده کردم الان که موقع پریمه خون خیلی کمه ممکنه از عوارض آمپول باشه؟؟؟؟؟

    1. سلام بهتر است تست بارداری انجام بدهید.

  35. من امبول دیفرلین دو بار تزریق کردم
    سه ماهه بریود نشدم
    چه کارکنم

    1. این آمپول باعث یائسگی کاذب می شود من شرح حال کاملی از شما ندارم باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

  36. سلام
    من ۲ تا امبول دیفرلین زدم
    ۳ ماهه بریود نشدم
    باید چه کار کنم

  37. من ۷ ماه از زایمانم‌گذشته وتو این هفت ماهمش لکه بینی وگاهی خونریزی دارم فقط با قرص الدی متوقف میشه ودرد در رحم هم احساس میکنم رفتم دکتر ی امیپول دیفرلین بهم داده اینقدر از عوارضش خوندم الان میترسم بزنم شما چه پیشنهادی میدید

    1. می توانید یک دوره از این آمپول استفاده کنید.

  38. متولد ۵۲ هستم سال ۹۴ سینه چپمو به دلیل تومور بد خیم کلا برداشتن شیمی درمانی ورادیو تراپی انجام دادم ۲سالم ریفرلین تزریق کردم هر ۲۸ روز الان به دلیل گرونی ۹ماهه تزریق انجام ندادم ولی هنوز پریود نشدم ایا احتمال داره دوباره پریود بشم یا احتمال داره یائسه شده باشم لطفا راهنمایی کنید

    1. از طریق آزمایش هورمونی باید بررسی شود تا بتوان نظر قطعی را داد.

  39. سلام من زنی۴۳ ساله هستم به دلیل فیبروم و خونریزی زیاد به دکتر مراجعه کردم که امپول دیفرلین رو برام نوشت قبل تزریق امپول پریودیم ۳ روز بود ولی بعد تزریق امپول الان ۱۱ روزه که پریودم راه درمانش چیه ؟

  40. سلام، دختری دارم ۱۲ ساله که از نه سالگی آمپول dipherline.s. R. 3.75 رو تزریق کردم تقریبا چهل دفعه اما به محض اینکه قطع کردم با دو دفعه نزدن این آمپول سینه در او جوانه زده ومي ترسم سریع پریود بشه وبه قد مناسب نرسه، قدش در نه سالگی ۱۲۲ والان در ۱۲ سالگی به ۱۴۵ رسیده آیا با توجه به جوانه سینه طی دو ماه نزدن این آمپول آیا صلاح می دونين بازم ادامه بدم یا نه ؟قد نهایی این بچه چقدر خواهد بود با این شرایط؟ ممنون می شم اگه جواب منو بدین، در ضمن عکس از مچ دست چپ معادل ۱۲ سال رو نشون می ده لطفا منو راهنمایی کنید که این آمپول رو ادامه بدم یا خیر، ۴۰ کیلووزن و۱۴۵ سانت قد.

  41. سلام ببخشید پدرم کنسر پروستات داشتن مدتیه دیفرلین استفاده میکنن دوز اخری که برای سه ماه بود رو هنگام تزریق کامل دریافت نکردن فقط نصف آمپول رو گرفتن لان باید چیکار کنیم تزریق رو مجددا تکرار کنیم؟

  42. باسلام.دخترم ۹سال تمام دارن و حدود ۱۱تا آمپول واریوپپتیل تا الان استفاده کردیم. خواستم بدونم اگه این آمپولها رو قطع کنیم چند مدت بعد پریود میشه و اینکه حتما زیر نظر پزشک باید دارو رو قطع کنیم؟

    1. سلام باید با پزشک معالج دخترتان که شرح حال کاملی از دختر شما و آزمایشات هورمونی ایشان دارند ر رابطه با این موضوع مشورت داشته باشید.

  43. سلام
    ايا رشد عرضي ادتخوانها از عوارض ديفرلين است و ايا پس از تزريق امپول ديفرلين حتما كلسيم و ويتامين D با يد مصرف شود و اگر مصرف شود تا چه مدت
    با تشكر از شما

    1. سلام بله باید از قرص کلسیم ویتامین دی استفاده شود .

  44. سلام دخترم یازده سالشه دوازه روزه یه دونه امپول واریو پپتیل ۳/۷۵ براش تزریق کردم الان بعد از دوازه روز دو روزه خونریزی داره نمیدونم باید چکار کنم فکر میکنم از عوارض اون امپوله خیلی پشیمانم که اینکارو کردم رفتم پیش دکترش گفت که بعد ۲۸روز دوباره واسش بزنم ولی دیگه نمزنم بنظرتون خونریزش قط میشه مال پریودی نیست توروخدا راهنماییم کنید باید چیکار کنم

    1. سلام دختر من دوازده سالشه و قدش ١٥٤ يك هفته است كه از امپول ديفرلين استفاده كرده و امروز خونريزي كمي داره ..خيلي نگرانم ..ايا از عوارض امپول هستش ؟ خواهشا جواب بديد

    2. جای نگرانی نیست بزنید براش بعضی ها اینجوری میشه من حال تهو و داشتم تو دفترچه راهنمای نوشته

  45. سلام من ۳۸ ساله هستم وبیماری ام اس دارم و به دلیل بزرگی رحم وداشتن میوم و خونریزی زیاد دکنر این دارو رو برام تجویز کردن آیا دفرلین ۱۱/۲۵ روی عصاب اثر می گذارد و بیماری من درمان می شود یا دوباره برمی گردد ؟

    1. سلام این دارو در کوچک شدن میوم ها موثر است.

  46. پسرم ۳۲سالمه ترنسم خواستم تغییرجنسیت بدم پشیمون شدم دوماه پیش تا حالا دوتا میکرولین همون مشابه دیفرلین زدم خواستم بپرسم چکارکنم دوباره حس مردونم برگرده واثرامپول ها ازبین بره ممنون

  47. سلام….
    من از آمپول میکرورلین مشابه آمپول دیفرلین استفاده میکنمو ۱۲سالم هست میخواستم بدونم این آمپول باعث نازایی در بزرگسالی ام نمیشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدید واقعا نگرانم و اینکه منظور از عوارض جسمی و روحی چیست؟؟؟

    1. نه عزیزم منم ۱۲ سالمه ولی تواین فکر نیستم کاری به نازایی ندارنهفقط کاری می کنه پریود شدن را طبیق بندازه

  48. بعضی ها که خونریزی می کنن نگرانی ندارن بعضی ها اولش اینجوری میشه توی دفترچه راهنماش نوشته من خودم ۱۱سالمه آن قدم۰ ۱۴ دکتر برام نوشته

  49. سلام ۴۰ساله ومجردم من آمپول روبخاطرفیبروم زدم دوماهه پریودنشدم تاجندوقت دیگه پریودنشم طبیعیه؟داروگیاهی بخورم که پریودبشم مث رازیانه یاریشه شاتوت ضررنداره؟

    1. سلام خیر نباید پریود شوید تا فیبروم کوچک شود تا ماه آینده طبیعی است .

  50. با عرض سلام خانم دكتر رزاقي آذر براي دخترم ( از ۸ سالگي) از سال گذشته آمپول ديفرلين ۳٫۷۵ تجويز نمودند با توجه به اينكه ديفرلين ناياب شده آيا استفاده از آمپول مشابه مثل ميكرورلين تاثير بدي ممكن است داشته باشد و در انواع داروهاي مشابه شما كدام را پيشنهاد مي فرمائيد. با سپاس از لطف شما

  51. سلام دخترم هشت سال و دو ماهه هستش سینه هاش برجسته شده دکتر غدد گفت آمپول دیفرلین برای تاخیر انداختن عادت ماهانه بزنیم البته گفتن چند ماه صبر کنیم شاید سینه ها کوچک شد اگر نشد آزمایش بدیم و بعد از اون آمپول و شروع کنیم می‌خوام بدونم کسی از این امپول استفاده کرده نتیجه چی بوده؟باعث نازایی یا مشکلات هورمونی در آینده نمیشه؟

  52. سلام. من ۴۲ سالمه وحدود شش ماهه به دلیل داشتن میوم های متعدد خونریزیم قطع نمیشه، دکتر زنان برام آمپول دیفرلین ۳/۷۵تجویز کردن که به زور تونستیم پیدا کنیم ولی هیچ تاثیری در کاهش یا قطع خونریزیم نداشت طوریکه من در عرض یک ماه دوبار از این آمپول استفاده کردم، ولی خونریزیم قطع نشده لطفا راهنماییم کنید که اگه بادوز بالا این آمپول رو بزنم اثربخشه یانه؟

  53. سلام من دختره ۱۹ ساله هستم که در سن ۱۳ سالگی آمپول دفرلین به دستور پزشک به مدت ۱ سال هر ۹۰ روز تزریق کردم و نتیجه به عمل اومد که خیلی قد نکشیدم حتی به نظر خودم رشدم کمتر هم شد حالا توی این سن مشکل پریودی پیدا کردم اصلا پریود نمیشم هر سه ماه یه بار میشم نمدونم واقعا باید چیکار کنم
    حس میکنم کلی مشکل برام ایجاد کرده این دارو
    میشه راهنماییم کنین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *