علل کاهش میل جنسی در میانسالی؟!

کم شدن میل جنسی در ۴۵ سالگی

آیا راه های درمانی برای افزایش تمایلات جنسی در میانسالی وجود دارد؟

پاسخ دکتر سیما مظفر جلالی:
 دلایل زیادی وجود دارد که فعالیت جنسی را در میانسالی محدود می کند اما خیلی از مشکلات با دخالت مناسب قابل حل می باشد. در مورد مردان بزرگ شدن پروستات می تواند دلیلی برای دشواری در انزال باشد. در مورد خانم ها فقدان استروژن بعد از دوران یائسگی می تواند سبب نازک شدن دیواره واژن شود، خاصیت ارتجاعی آن را کاهش داده و لوبریکاسیون نامناسبی صورت گیرد. خانم ها دچار کاهش لیبیدو (تمایل جنسی) می شوند زیرا نزدیکی برای آنان دردناک می گردد.

دکتر مظفر جلالی معتقدند که برخی داروها که برای درمان افسردگی یا درمان فشار خون بالا به کار می رود می تواند میل جنسی را کم کند و در مردان فرایند نعوظ را با مشکل رو به رو می کند. چاقی، سیگار کشیدن و آسیب عصبی ناشی از دیابت، ام اس و یا بیماری پارکینسون نیز می تواند فعالیت جنسی را کاهش دهد.

باید توجه داشت جنبه جنسی در سلامت خانم ها نقش مهمی ایفا می کند و حتی به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند. داشتن نزدیکی مکرر می تواند با کاهش ریسک حمله قلبی ارتباط داشته باشد. خوشبختانه در اغلب موارد راه های درمانی می تواند موثر باشد،

در خانم ها استفاده از استروژن های واژینال با دوز اندک یا لوبریکانت های تجاری می تواند خشکی و درد را کاهش دهد و به لوبریکاسیون کمک کند. در مردان استفاده از داروهایی مانند سیلدنافیل می تواند عروق خونی را به نحوی تقویت کند که به نعوظ کمک کند. البته این داروها ممکن است عوارضی مانند سردرد، معده درد و یا احتقان بینی را به دنبال داشته باشد.

علاوه بر درمان های دارویی تغییراتی در شیوه زندگی می تواند به داشتن فعالیت جنسی و افزایش تمایلات جنسی کمک کند.

ورزش کردن می تواند با بهبود جریان خون و تقویت قلب به فعالیت جنسی و افزایش تمایلات جنسی کمک کند. عدم استعمال دخانیات و کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی نیز بر افزایش تمایلات جنسی موثر است. کنترل وزن و داشتن رژیم غذایی سالم نیز با حفظ سلامت قلب و پیشگیری از دیابت می تواند کمک کننده باشد. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. وانیل یک داروی قدرتمند براي افزایش میل جنسی (Sexual desire) است که هم زمان سبب القای خوشی و لذت و ارامش ميشود. بر اساس گفته دکتر کاریگ وارن از مرکز حس بو و رایحه، “وانیل حس خوشبختی را بطور کلی در تمام دنیا ایجاد ميکند. از همه موادی که جز ماده های معطّر دسته بندی میشوند ، وانیل در تمام دنیا از همه محبوب تر می باشد”.

    در بیش تر عطرهای مردانه از اسانس وانیل براي تحریک زنان استفاده ميکنند. حتی بزرگترین و معتبرترین شرکتهای عطرسازی دنیا از بوی وانیل براي ساخت اقسام عطرها استفاده ميکنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *