علت قطع شدن پریود در روز سوم

علت قطع شدن پریود در روز سوم؟!

سلام. من پریودی منظمی داشتم و همیشه پریودم ۷ روزه بوده ولی این ماه سه روزه پریود شدم! دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟ علت قطع شدن پریود در روز سوم چی می تونه باشه؟ چرا این ماه پریودم ۳ روزه شده؟ کوتاه شدن دوره پریودی ام چه علتی داره؟

قطع پریود در روز سوم

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام. اگر بخواهید در یک جمله جواب این سوال را بگیرید باید بگویم که، طول دوره پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید ادامه مطلب را بخوانید.

مطلب پیشنهادی: علل قطع شدن پریود (بارداری) و “منفی شدن بی بی چک” چیست؟

قطع شدن پریود در روز سوم

ایجاد اختلال در چرخه قاعدگی و پریودی می تواند نگرانی های زیادی را در ذهن خانم ها ایجاد کند. عموما خانم ها بعد از برخوردن به مشکل در چرخه پریودی به فکر این می افتند که ایا باردارند یا نه؟، در صورتی که چنین موضوعاتی می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

قطع شدن پریود به دلیل مصرف دارو

اگر اخیرا قرص و یا داروی خاصی را مصرف کرده اید، تاثیرات ناشی از آن دارو می تواند موجب برهم ریختگی نظم پریودی و قطع پریود شود. تاثیرات داروها ممکن است بعد از قطع مصرف آنها خود را نشان بدهد،بنابراین اگر مصرف دارو را قطع کرده اید احتمال دارد هنوز تحت تاثیرات آن باشید.لذا در این بهتر درباره این موضوع با پزشک خود مشورت کنید.

آیا جدیدا دچار بیماری شده اید؟

چرخه پریودی می تواند در اثر بیمار دچار اختلال شود و یا باعث شود شما پریود نشوید و یا پریودتان قطع شود. حتی اگر این دوره بیماری کوتاه بوده باشد. قطع شدن پریودی در اثر بیماری می تواند فقط یکبار اتفاق بیفتد و در بقیه موارد مشابه شما دچار این مشکل نشوید.

قطع شدن پریود در اثر استرس

یکی از دلایل برهم ریختگی هورمون ها استرس است. استرس می تواند تخمک گذاری شما را متوقف کند. در صورتی که در این روزها دچار استرس میشوید، از راهکارهای مبارزه با استرس بهره بگیرید تا هر چه زودتر به روال عادی برگردید.

آیا وزن شما تغییر کرده است؟

در صورتی که وزنتان زیاد شده است و یا اگر مقداری از وزن خود را از دست داده اید. اینعامل می تواند بر روی عملگرد هورمون های شما تاثیر بگذارد. قطع شدن پریود به دلیل تغییرات وزن به معنی این نیست که تا وزنتان را به حالت قبلی برنگردانید این مشکل حل نمیشه، ولی بهتر است برای رسیدن به وزن نرمال و ایده ال تلاش کنید تا زودتر چرخه عادی برگردد.

قطع شدن پریود به دلیل تغییر در ساعات کاری

اگر به تازگی تعداد سفرهای کاری شکما افزایش یافته و یا در میزان ساعات کاری شما تغییرات صورت گرفته است، تغییرات هورمونی در بدن شما به این دلیل است. پس عامل قطع شدن پریود می تواند همین موضوع باشد.

دچار تخمدان پلی کیستیک شده اید

تخمدان پلی کیستیک می تواند در اثر از بین رفتن تعادل هورمون ها باشد و عاملی برای طولانی شدن چرخه پریودی و یا توقف پریود باشد. در صورت ابتلا به بیماری بهتر روند درمان آن را هرچه زودتر آغاز کنید. این بیماری می تواند به صورت زنتیکی منتقل شود، پس اگر نزدیکانتان به این بیماری مبتلا شده اند،بهتر است بیشتر در این مورد بدانید.

مطلب پیشنهادی: درمان خانگی کیست تخمدان با داروهای گیاهی و علائم پارگی کیست تخمدان

قطع شدن پریود به دلیل بیماری ایی خاص

دلیل دیگر قطع شدن پریود در روز سوم می تواند وجود یک بیماری خاص باشد. بعنوان مثال اگر غده تیروئیدتان دچار مشکل است ممکن است روند پریود شما برهم بریزد.

بارداری دلیلی برای قطع پریود در روز سوم

اگر موارد بالا جز مشکلاتی که اخیرا داشته اید نبودند. احتمالا شما باردار هستید. اگر چنین است بهتر است از داروخانه یک بی بی چک تهیه کنید و احتمال باردار بودنتان را بسنجید.

اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. دختران جوان با هدف قهرمانی در ورزش و یا لاغر شدن به اختلالات غذا خوردن نظیر “بی اشتهایی عصبی” و یا “پرخوری عصبی” مبتلا می شوند به شدت مستعد قطع قاعدگی هستند و شروع عوارض خودش!
    راه حل: ورزشکاران حرفه ای، ورزش خود را حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند و در کنار آن مصرف غذاهای پرکربوهیدرات و پر پروتئین و البته غذاهای پرکالری را افزایش دهند
    ممکن است پزشکان مصرف قرص های پروژسترون برای شروع دوره های قاعدگی را توصیه کنند.

  2. سلام من هم همين مشكل رو دارم اين ماه چهار روز پريود شدم روزچهاردهم بايد دارو تزريق كنم واسه بارداري الان روز چهارده پريوديم چه روزي ميشه ؟!پريوديم همون هشت روزه حساب كنم مثله قبل يا …تكليفم چيه

  3. سلام من ۴ سری هست موقع پریودم دردکمروپاهام شدید شده وروزسوم مخصوصاحموم میرم پریودم قطع میشه وبعداون درطول یک روزخیلی کم وبه رنگ قهوه ای هست تا۷ روزو۸روز این یه قطره ادامه داره وتیره رنگ هست بعداون روزهای تخمک گذاری بازم دردکمروپا وباترشحات عادی لکه های قهوه ای خارج میشه ، لطفا راهنماییی کنید

  4. سلام منم روز سوم پریودیم قطع شد مشکل خاصی ندارم الان باید چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *