علت جوش های سرسیاه چیست؟!

جوش های سر سیاه معمولا بر روی صورت بروز می کنند. مهمترین علت جوش های سرسیاه چربی پوست است. برای از بین بردن این جوش ها باید چربی پوست را در آن ناحیه کنترل کرد.

علت جوش های سرسیاه چیست؟

علت جوش های سرسیاه چیست؟
اگر این جوش ها به مقدار خیلی زیاد بر روی صورت نمایان شوند، علاوه بر علت چرب بودن پوست، ممکن است که مربوط به اختلالات درونی اعم از مشکلات کبد، روده، مجاری ادرار، ریه ها و … باشد. توصیه میکنیم اگر شما هم گرفتار تعداد زیادی جوش سر سیاه بر روی صورت خود شده اید، حتما به پزشک مراجعه نمایید تا مشکل احتمالی را برطرف کنید.

ولی در اکثر مواقع جوش های سر سیاه زمانی بوجود می آیند که چربی آن ناحیه از پوست زیاد شده است. حال وقتی که فرد در معرض هوای آلوده قرار میگیرد، منافذ باز پوست، این آلودگی ها را به خود جذب کرده و به صورت جوش سر سیاه خود را نشان می دهد. (به همین دلیل است که در شهرهای صنعتی مانند تهران، اصفهان، اراک و… که آلودگی بیشتر است، افراد بیشتری درگیر جوش سر سیاه می شوند).

راه های از بین بردن جوش سر سیاه
برای از بین بردن این جوش ها باید چربی پوست را در آن ناحیه کنترل کرد.

راه های مختلفی برای کاهش چربی پوست وجود دارد. دستگاه های مختلف لیزر (حتما در مراکز معتبر و با دستگاه های استاندارد این کار را انجام دهید تا دچار خشکی پوست نشوید!)، ماسک های خانگی، کرم های اسکراب و …

استفاده از ماسک های اسکراب و شامپو اسکراب برای لایه برداری، نیازمند گذر زمان و استفاده اصولی و منظم است تا به مرور منافذ پوست را بسته و چربی آن را کنترل کند.

با تنظیم شدن چربی پوست دیگر شاهد جوش های سر سیاه نخواهید بود.

اگر پوست شما چرب است شما در معرض بروز آکنه، جوش های سرسیاه و لک و پیس هستید. مراقبت صحیح از پوست و رسیدگی به آن می تواند مشکلات را کاهش دهد.

به این نکات توجه کنید:

دو بار در روز صورتتان را بشویید. یکبار در صبح و یک بار قبل خواب. شستن بیشتر می تواند مرطوب کننده های طبیعی پوست را از بین برده و تولید چربی را افزایش دهد. تنها شرایطی که شما باید بیش از ۲ بار صورتتان را بشویید، زمانی است که عرق می کنید.

از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. اگر نیاز به پاک کننده قوی تری دارید از محصولات مناسب پوستهای چرب و آکنه استفاده کنید. معمولا محصولاتی که حاوی بنزوییل پراکسید، سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید یا بتا هیدروکسیل اسید هستند. برای درمان اکنه تجویز می شوند اما برای پوستهای چرب نیز مفید هستند.

اگر به دنبال یافتن پاک کننده مناسب هستید، در یک دفترچه تاریخ شروع به استفاده و نوع پاک کننده را بنویسید. به مدت چند هفته تغییر پوستتان را دنبال کنید. اگر پوست دچار التهاب شد، آن را یادداشت کنید که دوباره از آن استفاده نکنید.

تا حد امکان پوست را اسکراب نکنید. چرا که منجر به ایجاد چربی در پوست می شود.

اگر از تونر استفاده می کنید، فقط در نقاطی از آن استفاده کنید که چرب هستند مانند پیشانی و دور بینی. اگر در نقاطی که چرب نیستند از تونر استفاده کنید، می تواند پوست را زیاد از حد خشک کند.

نیازبه مرطوب کننده دارید

شما نیاز به مرطوب کننده دارید. هنگام انتخاب دقت کنید که مرطوب کننده مناسبی را انتخاب کنید. از مرطوب کننده با پایه آب یا بدون چربی استفاده کنید. از کرم و مرطوب کننده های قوی دوری کنید.

هنگام انتخاب لوازم آرایش از موادی که پایه آن ها ژل، مایع یا پودر است استفاده کنید. زمانی که از لوازم آرایشی مایع استفاده می کنید، حتما از انواعی استفاده کنید که پایه آن آب باشد و نه چربی.

هفته ای یکبار لایه برداری انجام دهید. آلودگی و چربی جمع شده در منافذ پوست را تمیز میکند.

به هیچ عنوان جوش ها را فشار ندهید. تا حد امکان از این کار خودداری کنید. چرا که منجر به ایجاد زخم و لکه های قرمز بر روی پوست می شود.

منبع خبر : مجله گلرنگ

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *