علائم بارداری پسر؛ مقایسه “خرافه و علم” درباره علائم پسر بودن جنین

علائم بارداری پسر؛ مقایسه “خرافه و علم” درباره علائم پسر بودن جنین

بر اساس خرافه های قدیمی، این علائم بارداری ممکن است نشان دهنده این باشد که فرزندتان پسر است. اما آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟ ما با کارشناسان پزشک صحبت کردیم تا نظرشان در مورد اینکه این موارد صحیح است یا خیر را بدانیم. چیزهای بسیار جالبی در مورد بارداری وجود دارد، اما یکی از سرگرم کننده ترین چیزها، حدس زدن جنسیت کودکی است که به زودی متولد می شود. اگر قبل از اینکه این کلمات به ذهن شما بیایند، امیدوار بوده اید که فرزندتان دختر یا پسر باشد، این احتمالات وجود دارد که به هر نشانه یا علامتی که احساس می کنید، امید داشته باشید تا سرنخی به شما بدهد. و اگر با مادربزرگ خود در ارتباط هستید، او احتمالا سوالاتی مانند موارد زیر می پرسد: آیا برآمدگی شکمت زیاد است یا کم؟ آیا ضربان قلب کودک حدود ۱۴۰ ضربان در دقیقه است؟ خیلی حالت تهوع داری؟ در طی سال ها، خرافه های زیادی نسل به نسل منتقل شده که جنسیت دختر یا پسر بودن را مشخص می کند. اما آیا این خرافه ها حقیقت دارند؟ جواب آخر: واقعا خیر. وقتی صحبت از شایع ترین «سرنخ ها» برای اینکه فرزند پسر به دنیا خواهید آورد می شود، اینجا حقایق ارائه می شوند. هنوز هم، با وجود اینکه اکثر باورهای غلط در مورد علائم اینکه فرزندتان پسر می شود، نادیده گرفته شده است، اما برخی از آنها حقیقت را به شما نشان می دهند؛ به هر حال شانس پسر شدن ۵۰ درصد است، درست است؟

خرافه می گوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند پسر دارید

خرافه می گوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند پسر دارید

برآمدگی شکمتان کم است

بر اساس خرافه های قدیمی، اگر برآمدگی شکمتان پایین است، حتی اگر «کم بودن برآمدگی شکم» بیش از حد انتظار در اواخر سه ماهه سوم بارداری است، ممکن است پسر باردار باشید.

صحبت متخصص: کامله فیلیپس، پزشک و دارای برد تخصصی مشاوره و متخصص زنان و زایمان در «بهداشت زنان کالا» واقع در نیویورک می گوید: «اگرچه برآمدگی کم شکم می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات دیر هضمی های دوره بارداری جلوگیری کنید، اما لزوما به این معنا نیست که فرزندتان پسر است. این مساله واقعا به پوزیشن قرارگیری کودک و تعداد کودکانی که در درجه اول بر روی ظاهر شکم و رحم تاثیر می گذارند، بستگی دارد».

فقط وزن در ناحیه شکم اضافه می کنید

آیا مردم از نگاه کردن به شما از پشت تشخیص می دهند که باردار هستید؟ اگر این گونه نیست، شاید یک پسر باردار هستید. پس این خرافه این گونه است که بیان می کند اگر «تماما دور شکمتان اضافه می شود، احتمال زیادی وجود دارد که فرزندتان پسر است، اما اگر وزن در ناحیه باسن، کمر یا پشت خود اضافه کرده اید، ممکن است فرزند دختر باردار باشید.

صحبت کارشناس: دکتر فیلیپس می گوید: «باز هم نمی توان به طور قطعی گفت». وی در ادامه می گوید: «این مساله به جای اینکه نشان دهنده جنسیت خاصی باشد، بیشتر مربوط به سایز و شکل مادر می شود».

شریک زندگی تان در حال افزایش وزن نیست

وقتی صحبت از افزایش وزن می شود، فقط شما هستید که وزن اضافه می کنید؟ خرافه می گوید که اگر همسرتان حتی وقتی که شما با پیشرفت بارداری اضافه وزن پیدا می کنید بتواند حالت لاغر بودن خودش را حفظ کند، احتمال بالایی وجود دارد که در انتظار فرزند پسر باشید.

صحبت کارشناس: دکتر فیلیپس می گوید: «اگرچه وزن پدر قطعا مساله است، اما وزن او به جنسیت خاص کودک مربوط نمی شود».

پوستتان شفاف و درخشان است

آیا پوست شما درخشان است یا همراه با بارداری تان پوستتان پر از آکنه شده؛ مانند اینکه به دوران ده سالگی زندگی تان بازگشته اید؟ همانطور که این جمله را می گویند که «دختر زیبایی تان را می دزدد». بنابراین اگر واقعا آن درخشش بارداری را دارید، خرافه های قدیمی می گویند که شما فرزند پسر در راه دارید.

صحبت متخصص: دکتر فیلپیپس می گوید «این ممکن است تنها اشاره ای از حقیقت تجربه شفاف شدن پوست در دوران بارداری باشد، اما لزوما به این معنا نیست که فرزندتان پسر خواهد شد. گاهی اوقات درخشش پوست همراه با داشتن فرزند پسر است، اما این مساله بیشتر مربوط به افزایش جریان و حجم خون است که در هر بارداری رخ می دهد».

حالت تهوع صبح گاهی تان شدید نیست

صرف نظر از اینکه حالت تهوع صبح گاهی را تجربه می کنید یا خیر، هفته های اول بارداری می تواند دشوار باشد. میزانی از احتیاط برای هر زن بارداری طبیعی است، اما اگر حالت تهوع صبح گاهی تان کاملا قابل کنترل است، این احتمال وجود دارد که فرزندتان پسر است.

صحبت کارشناس: مطالعات اخیر، اشخاص را از این خرافه اشتباه آگاه کرده اند که اظهار می کند ۸۰ درصد از خانم ها صرف نظر از جنسیت بچه پسر، میزانی از حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی را تجربه می کنند.

ادرار شما رنگ زرد بی روح است

ایده خوبی است که در مورد هر گونه خرافه ای که در مورد ادرار است، هوشیار باشید. برخی از تست های «تشخیص جنسیت» خانگی وجود دارد که می تواند کاملا خطرناک باشد! اما این یکی کاملا بی خطر است. به سادگی رنگ ادرار خود را کنترل کنید تا سرنخی در مورد جنسیت بچه بیابید. زرد درخشان است؟ ممکن است که فرزند دختر باردار باشید، در حالی که یک رنگ زرد کسل کننده ممکن است نشان دهنده یک پسر باشد.

صحبت کارشناس: متاسفانه دکتر فیلیپس با ارزیابی آن مخالف است: رنگ، بو و حجم ادرار در طول روز با میزان آبرسانی به بدن و رژیم غذایی تغییر می کند. به این ترتیب، هیچ ارتباطی بین ادرار و جنسیت کودک وجود ندارد. این مساله احتمالا با مواردی مانند مصرف مایعات، وجود عفونت و مصرف ویتامین ها مرتبط است.

پاهای شما همیشه سرد است

آیا پاهایتان سرد است؟ خیر، به باردار بودن مربوط نمی شود (اگرچه کاملا طبیعی است!). اکنون که متوجه شده اید باردار هستید، آیا پاهایتان همیشه سرد است؟ خرافه قدیمی می گوید ممکن است در انتظار یک فرزند پسر باشید.

صحبت کارشناس: تغییرات دما به احتمال زیاد به دلیل نوسانات طبیعی هورمونی است. دکتر فیلیپس می گوید: «خانم ها در هر مرحله ای از بارداری، از بیش از حد احساس گرما یا سرما شکایت دارند، بنابراین به طور مطمئن تعیین کننده جنسیت نوزاد نیست».

ضربان قلب کودک پایین است

احتمالا شما در بین هفته های ۸ تا ۱۰ بارداری در یکی از اولین مراجعه ها به مطب پزشک این ضربان قلب فوق العاده را شنیده اید. و بسیاری از مردم بر این باورند که این تجربه ارزشمند همچنین می تواند یکی از اولین سرنخ های ممکن شما در تشخیص جنسیت کودک باشد: ظاهراً جنین های پسر ضربان قلبی دارند که ۱۴۰ ضربان در دقیقه یا کندتر است، در حالیکه قلب دختران کمی سریع تر، با ضرب و نبض ۱۴۰ ضربه در دقیقه یا بالاتر می تپد.

صحبت کارشناس: مطالعات بیشماری ثابت کرده اند که این مساله درست نیست.

علم میگوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند پسر دارید

علم میگوید که شما در صورت وجود موارد زیر، فرزند پسر دارید

ما می دانیم، ما می دانیم که در حد مرگ می خواهید بدانید که جنسیت فرزندی که باردار هستید، چیست. به نظر می رسد که این انتظار تا ابد طول می کشد! صرف نظر از خرافه های قدیمی، روش های ثابت شده علمی وجود دارند که می توانید به طور قطعی تشخیص دهید که آیا انتظار فرزند پسر می کشید یا دختر. این روش ها با این آزمایشات شروع می شود:

غربالگری NIPT: ابتدا آزمایش پیش از تولد غیر تهاجمی اختیاری انجام می شود (NIPT)، که یک تست غربالگری ژنتیکی است که اغلب در حدود هفته ۱۰ بارداری انجام می شود. جنسیت کودک نیز در گزارش آزمایشی که از طرف پزشک است، درج شده است، پس اگر نمی خواهید جنسیت کودک را بدانید، حتما اجازه دهید تا پزشک قبل از گزارش این را بداند.

سونوگرافی NT: اگر نمی خواهید که غربالگری NIPT انجام دهید، فرصت بعدی شما برای تعیین جنسیت کودک متولد نشده استفاده از «سونوگرافی فضای شفاف پشت گردن» (NT) است که در هفته ۱۲ بارداری انجام می شود. این سونوگرافی کاملا ساده است (این آزمایش اغلب همراه با آزمایش خون NIPT انجام می شود) که نشانگر های مختلف سندروم داون، تریزومی ۱۳، تریزومی ۱۸ و سایر ناهنجاری های کرومزومی را نشان می دهد. اگرچه هفته ۱۲ بارداری برای تعیین جنسیت کودک کمی زود است، اما اکنون این فناوری می تواند شفاف سازی کند.

سونوگرافی میانه بارداری: اگر هنوز هم بعد از انجام این تست ها حدس می زنید، یا اگر تصمیم گرفتید که غربالگری NIPT را انجام ندهید، در این صورت م[بور هستید که تا اواسط بارداری تان صبر کنید تا جنسیت کودک را بدانید. سونوگرافی اواسط بارداری بین هفته های ۱۸ تا ۲۲ بارداری شما اتفاق می افتد. در این سونوگرافی می توانید هر اینچ از کودک در حال رشد خود را ببینید. و در اکثر موارد، اگر نمی خواهید جنسیت کودک برای شما یک سورپرایز باشد، می توانید جنسیت کودک را تشخیص دهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *