علائم بارداری بعد از ۴۸ ساعت نزديكی مشخص میشه؟!

سلام – علائم بارداری با بیبی چک و آزمایش خون بعد از چند روز ظاهر میشود؟ آیا علائم بارداري بعد از ۴۸ ساعت نزديكي معلوم میشه؟!!!

پاسخ مشاور نی نی نما:

برای تشخیص بارداری با بیبی چک ۲ یا ۳ روز بعد از تاخیر پریود می توانید از بارداری خود باخبر شوید. اما آزمایش خون بارداری چند روز قبل از تاخیر در پریود می تواند بارداری شما را تایید کند. اما ۴۸ ساعت زمان کمی است و حداقل ۱۰ روز باید از زمان تخمک گذاری و لقاح شما گذشته باشد.

اگر آزمایش خون بارداری زود انجام شود، ممکن است گونادوتروپین کوریونیک انسان (hCG) را حتی در هنگام بارداری به درستی تشخیص ندهد. برای تست مثبت، حداقل ۱۰ روز پس از تخمک گذاری آزمایش بتا انجام دهید. 

نکات تکمیلی:

تست های بارداری خانگی یا بیبی چک بر اساس تعیین مقدار هورمون گونادوتروپین جفتی انسان یا همان (hCG) عمل می کنند. 

معمولا ۱۰-۷ روز پس از لقاح سطح این هورمون در خون به حدی میرسد که قابل تشخیص است اما در صورت منفی شدن حاملگی رد نمی شود و در صورت شک به حاملگی چند روز بعد باید مجدد چک شود.

یعنی بیبی چک معمولا از ۲۵-۲۰ روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخها مثبت نشده و بهترین زمان چک حاملگی با این تست ۴-۳ روز پس از تاخیر در موعد قاعدگی طبیعی است.

تست های خونی روش دیگری هستند که قطعا توسط پزشک انجام می شوند. بدون شک موارد مصرف آنها کمتر از تست های ادراری است، بیشتر خانم ها ابتدا از تست ادراری استفاده کرده و در صورت لزوم برای تست خونی مراجعه می کنند.

دقت تست خونی در تشخیص بارداری بالاتر از تست ادراری بوده و ده روز بعد از تخمک گذاری نیز می تواند به کار برود. البته همانطور که می دانید نتیجه ی این تست چند روز بعد به دست شما خواهد رسید!

اشتراک‌گذاری
12 نظر
  1. سلام خانم دکتر خسته نباشید نزدیکی مشکوک داشتم بعد دوروز فرص اورژانسی خوردم و بعدشش روز از تست بارداری استفاده کردم که منفی بود اماحالت تهوع دارم احتمال بارداری هست؟

    1. سلام اگر تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید از تست بی بی چک استفاده کنید.

  2. سلام خانم دکتر خسته نباشید نزدیکی مشکوک داشتم بعد دوروز فرص اورژانسی خوردم و بعدشش روز از تست بارداری استفاده کردم که منفی بود اماحالت تهوع دارم احتمال بارداری هست؟

  3. سلام.من بیست و چهارم خرداد پریود بودم‌و الان ده تیر هس.تو این مدت چند باری نزدیکی داشتم و الان دو روزه که درد در کمر و کلیه و رحم دارم.بزاق دهنم زیاد شده و معده ام بهم ریخته.سرگیجه هم دارم.آز بتا در ده تیر دادم منفی بود.آیا باردارم؟

    1. سلام شما زود آزمایش خون انجام داده اید باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت آزمایش خون و یا از تست بی بی چک استفاده کنید.

  4. سلام.من چند وقته اقدام به بارداری کردم .پریود قبلیم ۱۳خردا بود.الان ۱۶تیر هست و سه روز از پریودم گذشته.حالت تهوع هم ندارم.احتمال داره بار دار باشم؟؟

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  5. با سلام من یه هفته از اتمام پر یودی نزدیکی داشتم الان یه هفته است از نزدیکیم میگذره تمام حالت های بارداری مثه سرگیجه تهوع استفراغ رو دارم دکتر هم برام آزمایش خون نوشته امکان بارداری من وجود داره؟؟؟؟

    1. سلام ۱۵ روز بعد از نزدیکی باید آزمایش خون را انجام بدهید.

  6. سلام من قرص مصرف کردم از سه پریود و روز ۱۳پریود سونو دادم فلیکول خوب بود امپول زدم و سه شب نزدیکی داشتم تا یک روز مونده به پریودم اول لک قهوه ای بعدم چند لکه خون دیدم وروز پریودمم همون لخته قهوه ای دیدم بی بی زدم منفی بود الان من باردارم یا نه

  7. سلام من قرص مصرف کردم از سه پریود و روز ۱۳پریود سونو دادم فلیکول خوب بود امپول زدم و سه شب نزدیکی داشتم تا یک روز مونده به پریودم اول لک قهوه ای بعدم چند لکه خون دیدم وروز پریودمم همون لخته قهوه ای دیدم بی بی زدم منفی بود الان من باردارم یا نه

    1. سلام در حال حاضر جواب تست شما منفی بوده است و نمی توان گفت که باردارید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد پیگیری نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *