طریقه مصرف “قرص اورژانسی لونژیل”/ عوارض قرص لوونورژسترول

قرص لونژیل یا همان لوونورژسترول یك هورمون مصنوعی است كه به هورمون جنسی زنان پروژسترون شباهت دارد. یكی از تركیبات اصلی قرص های ضدبارداری است.

این دارو این دارو با جلوگیری از ترشح گونادوتروپین ها از هیپوفیز قدامی، تخمک گذاری و بلوغ فولیکولی را مهار می کند به این صورت که مخاط دهانه رحم را ضخیم تر می كند بطوری كه اسپرم به دشواری می تواند به داخل رحم نفوذ كند و بدین ترتیب جلوی بارداری گرفته می شود.

لونژیل به صورت تركیبات فقط در شكل پروژستوژن و در قرص های تركیبی ضدبارداری همراه با داروی استروژن موجود است. لونژیل را در بعضی موارد اضطراری به عنوان عامل ضدحاملگی بعد از مقاربت استفاده می كنند. با استروژن نیز در درمان جایگزین هورمونی برای مداوای نشانه های یائسگی تجویز می شود.

قرص لونژیل نوعی قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی است که در زمره داروهای پروژسترونی ضد بارداری محسوب می شود و معمولا در نوراد اورژانس باید از این دارو استفاده کرد و به شکل روتین بهتر است سراغ این دارو رفته نشود. چون قرص یک جور پروژسترون است با مصرف گهگاه و فقط در مواردی که از روش پیشگیری مطمئن نیستید یا موقعی که در رابطه زناشویی پیشگیری خاصی نداشته اید، مشکلی به وجود نمی آید و می توانید از لونژین استفاده کنید.
ولی اگر نزدیک به زمان پریود یا خونریزی قاعدگی از این قرص ها استفاده کنید منجر به این می شود که زمان پریود جا به جا بشود و شاید با کمی تاخیر همراه باشد. این مساله برای خیلی از خانم ها مایه نگرانی است و تصور می کنند که چون پریود شان دیر شده ممکن است باردار شده باشند.

در ضمن این نکته را هم به خاطر داشته باشید که این روش به هیچ عنوان به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری دائمی توصیه نمی شود و نمی تواند مثلا به جای استفاده از قرص ال دی، لونژین استفاده شود. روش های اورژانس برای استفاده گهگاه است نه اینکه ماهی یکبار از این قرص استفاده شود. در ضمن این روش ممکن است ۱۰ درصد خطا داشته باشد که به همین خاطر اصولا این روش را به عنوان شیوه پیشگیری از بارداری پیشنهاد نمی شود.
شما تا ۷۲ ساعت بعد از مقاربت مشکوک می توانید از این قرص ها استفاده کنید.

لونژین به همراه لاینسترول حاوی هورمون پروژسترون هستند. از این هورمون هم در روش جلوگیری با قرص عادی ( به همراه استروژن ) و هم به تنهائی ( همان قرص شیردهی ) استفاده میشود.

همان طور که گفته شد از این هورمون می توان در روش جلوگیری اورژانسی نیز استفاده کرد.

روش جلوگیری اورژانسی
· مصرف قرص اول در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی مشکوک و قرص بعدی ۱۲ ساعت بعد
· مصرف ۲ عدد یك جا در اولین فرصت در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک
هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا ۱۲۰ ساعت ـ ۵ روز ـ پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا۴۸ ساعت اول ـ۲ روز ـ پس از نزدیکی مشکوک است.

سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز۱۲ ساعت بعد مصرف کنید. پس از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید معمولا خونریزی ظرف ۷ روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد.

در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید. ظرف ۳ تا ۱۰ روز پس از روش اورژانس، دچار خونریزی می شوید ،این خونریزی به معنی ریزشاستر رحم-اندومتر- است بنابراین دیگر محصول حاملگی در رحم جایگزین نشده و بارداری رخ نخواهد داد. بنابراین این خونریزی به معنی این است که شما در این سیکل باردار نشده اید.در صورت تعویق خونریزی پس از ۱ هفته تا ۱۰ روز برای آزمایش بارداری مراجعه کنید.
بهتر است قرصها را با شکم خالی نخورید ، اگر تا ۲ ساعت پس از مصرف قرصها استفراغ کردید ، مجددا قرص را بخورید.

* به خاطر داشته باشید بیش از یک نوبت در یک سیکل قاعدگی از این روش استفاده نکنید.

برخی داروها اثر این قرصها را کاهش می دهد ، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم می شود بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای پیشگیری را دو برابر کنید.

* به خاطر داشته باشید استفاده از این روش می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات كم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از ۷ روز شود ، باید احتمال بارداری را در نظر داشت. در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.
گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا ۹۷-۹۹درصد موثر است. ولی در تمام روشها شانس شکست وجود دارد بنابراین تاکید می کنم تا زمان قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای جنین خطری ندارد ، نیازی به سقط و ختم حاملگی نخواهد بود.

موارد منع مصرف:
در صورت بارداری، بیماری شدید شریانی، آدنومای کبدی، پروفیری، سرطان پستان و دستگاه تناسلی

هشدار:
در صورت ابتلا به بیماری قلبی، سابقه بارداری نابجا،سندرم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدییرقان انسدادی عود کننده و یا سابقه یرقان در دوران بارداری، دارو با احتیاط مصرف شود.

عوارض جانبی:
نامنظم شدن قاعدگی، تهوع، استفراغ، سردرد، احساس ناراحتی در سینه ها، افسردگی، اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن

نکات قابل توصیه:

* در صورت مصرف همزمان این دارو با ریفامپین، حتما باید از یک روش دیگر جلوگیری نیز استفاده کرد.

* طی دوران مصرف باید فشار خون فرد دائما کنترل شود.

اشتراک‌گذاری
82 نظر
  1. سلام اگر در دوران شیردهی باشیم و پریود باشیم وهمزمان به دلیل مشکوک بودن رابطه از قرص اورژانسی استفاده کنیم چه میشود ؟

    1. سلام در دوران پریودی نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست زیرا این قرص عوارض دارد باعث کم شدن شیر مادر می شود.

  2. با سلام
    من اردیبهشت امسال یه نوبت و مرداد ماه هم یه نوبت از قرص لوونژیل استفاده کردم سه روز قبل ۹۶.۱۰.۱۷ هم رابطه مشکوک داشتم احتمال بارداری میدم. به چه صورت باید قرص رو استفاده کنم؟ آیا مضر نیست چند بار در سال استفاده کرد؟اگر نه لطفا نحوه استفاده شو بفرمایین دو تا رو یه حا بخورم؟
    پریودهامم از زمان نوجوانیم نامرتب بوده همیشه.
    لطفا کمکم کنین

    1. سلام تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی زمان دارید تا از قرص اورژانسی استفاده کنید با توجه به عوارض قرص اورژانسی اگر قصد بارداری ندارید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید .

  3. سلام من در یک ماه۴بار از قرص استفاده کردم است ضرر داره

    1. سلام بهتر است دیگر از این قرص استفاده نکنید.

  4. سلام ۶ساعت بعد نزدیکی قرص خوردم بعدیشو کی بخورم

    1. سلام ۱۲ ساعت بعد از مصرف قرص اول باید قرص دوم مصرف شود.

  5. سلام ، من ۲۱عددقرص ال دی مرتب
    استفاده کردم ۳روز بعداز قطع این قرص نزدیکی داشتم چیکارکنم نیاز هست قرص دیگری استفاده کنم؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص نیست در این یک هفته استراحت بعد از قطع قرص نیازی به روش جلوگیری وجود ندارد.

  6. سلام و خسته نباشيد..من امروز روز ٦ پريودم بود و از ديروز بعد از ظهر ديگه خون ريزي نداشتم..امروز با همسرم نزديكي داشته و متاسفانه جلوگيري نكرديم..من به هيچ عنوان قصد بارداري ندارم و الان خيلي نگران هستم چون استفاده از قرص هاي لونژين و غيره خيلي بهم سازگار نيست و علاوه بر اينكه من تازه پريودم تمام شده و اگر قرص مصرف كنم دوباره پريود ميشم هفته ديگه..ميخواستم راهنماييم كنيد كه اگر امكان بارداري نيست قرص مصرف نكنم..مرسي

    1. سلام اگر سیکل های قاعدگی شما ۲۶ روزه ویا بیشتر است خیر احتمال بارداری وجود ندارد .

  7. سلام ببخشید من باکره هستم ولی نزدیکی مشکوک در روز هفتم پریودی که پاک شده بودم داشتم و بعد از ۲۰ ساعت دوتا قرص اورژانس لونژیل ۰٫۷۵ی خوردم ایا احتمال. بارداری وجود داره؟؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  8. سلام توروخدا جواب بدین.من یازدهم اسفند پریودشدم وهجدهم پاک شدم.وپنج روزبعدیعنی بیست وسوم اسفند نزدیکی مشکوک داشتم البته باکره ام ودخولی صورت نگرفته. ومنی روی من ریخته نشد فقط بعداز ارضا شدن نامزدم دوباره باهم رابطع داشتیم.ینی بین دوتارابطمون پنج دقیقه فاصله بود.۲۷ساعت بعدازنزدیکی دوتاقرص لونژیل۷۵%خوردم.احتمال بارداری هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  9. سلام
    من و همسرم نزدیکی داشتیم و متاسفانه متوجه پارگی کاندوم نشدیم و مایع منی کامل داخل واژن ریخته بود
    و من دو الی سه روز ب پریودم مونده بود
    بلافاصله بعد از نزدیکی دو تا قرص لونژیل ۷۵ صدم خوردم.ایا نیاز هست مجددن قرص بخورم و ایا احتمال بارداری هست؟؟
    تو رو خدا زودار ج بدین تا دیر نشده مصرف کنم.

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص اورژانسی نیست.

  10. ممنونم از پاسخ تون ولی ایا احتمال بارداری هست؟
    خیلی استرس دارم ۴ روز از تاربخ پریودم گذشته ولی پریود نشدم هنوز!!!!

  11. سلام من سیکل نامرتب داشتم ولی ی دوهفته مانده ب سیکلم نزدیکی داشتم مایع منی کاملا درواژن ریخته شده بعد ان دوعدد قرص اورژانسی رو باهم مصرف کردم ایا احتمال بارداری هست یا خیر؟؟؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید اگر پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  12. باسلام من ۲۲سالمه چندین ساله تنبلی تخندان دارم ووقرص مصرف نیکنم .ولی دوماهه قرص تموم شده و دیگ استفاده نکردم اخرین بار۱۳بهمن پریود شدم و اسفندماه پریود نشدم.الان ک فروردین ماهه با نامزدم رابطه مشکوک داشتیم دخول صورت نگرفت فقط نگران پیشابم.بعداز۲۴ساعت دوتا قرصاووسیز۷۵همزمان خوردم.احتمال بارداری وجودداره؟۱۲ساعت بعد مجددا بایددقرص بخورم؟باکره هستم.توروخدا جواب بدین ازاستزس دارم میمرم

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص اورژانسی نیست احتمال بارداری وجود ندارد.

  13. سلام. خسته نباشید . باکره هستم و دیروز که روز هفتم پریودم بود با نامزدم رابطه داشتیم اابته بدون دخول و آب منی ایشون هم حتی روی واژن من نریخت .من فقط چون از بابت پیشاب تگران بودم امروز بعد از ۱۷ ساعت که از رابطه میگذره دوتا قرص لونژیل ۰٫۷۵ خوردم .ایا دیگه لازم نیست ۱۲ ساعت دیگه بخورم ؟ چون بعضی سایت ها نوشته بود ۲ تا که خوردین باید ۱۲ ساعت بعد یکی دیگه هم بخورین . و سوال دوم اینکه با توجه به اینکه دیروز پریودم تموم شده کی باید دوباره پریود بشم ؟

    1. سلام با توجه به عوارض مصرف قرص اورژانسی بهتر است بی جهت از این قرص استفاده نکنید با توجه به شرح حال شما نیازی به مصرف قرص اورژانسی نبوده است.

  14. سلام من دیروز روز دوم پریودیم بود و با همسرم رابطه نزدیکی داشتم البته آلتشو به پشتم مالیدن و کاندوم پاره شد و فقط قطره ای روی مقعدم بود وبا دستمال تمیز کردیم آیا احتمال حاملگی هستش لازمه قرص بخورم و اینکه مشکلی نداره پریودم قرص بخورم؟لطفا زودتر جوابمو بدین خیلی نگرانم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  15. سلام من ۲تا قرصو یک‌جا خوردم
    درست خوردم یا بعدا باید باز قرص بخورم ؟

  16. پریسا میرزایی پاسخ

    سلام.من ۶ روز بعد از اتمام پریودم رابطه جنسی داشتم و متوجه نشدم کاندوم پاره شده.بلافاصله قرص تنسی ۱/۵ خوردم.ایا احتمال بارداری هست؟من خیلی نگرانم.ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  17. سلام
    من یک ساعت بعد از رابطه مشکوک دو عدد قرص ۷۵ رو باهم خوردم ولی قبلش الکل مصرف کرده بودم
    مصرف الکل باعث عدم اثرگذاری قرص نمیشه؟

    1. سلام خیر اثری ندارد.

  18. سلام برای مصرف قرص لوونور ۱٫۵ چند ساعت بعد قرص دوم مصرف شود در لوونور ۷۵ جند ساعت و هر بار جند قرص

    1. سلام قرص لونژیل ۱/۵ تک دوز است یعنی فقط یک عدد قرص ۱/۵باید مصرف شود قرص لونژیل ۷۵ ۲ عدد قرص است باید به فاصله ۱۲ ساعت مصرف شود .

  19. سلام ، من یک هفته پیش دو قرص لووسیز۷۵ درصد استفاده کردم اما یک روزه لک می بینم ، صورتمم پراز جوش شده ، طبیعیه یا به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام بله طبیعی است این علائم از عوارض مصرف قرص اورژانسی می باشد.

  20. سلام خسته نباشید .
    من دوم اردیبهشت پریود شدم ؛پونزدهم رابطه مشکوک داشتم و کاندوم پاره شد..
    حدودا هفت ساعت بعد یه لونژیل یکو نیم خوردم بعدش بجای دوازده ساعت بعد چهارده ساعت بعد قرص دومو استفاده کردم احتمال بارداری هست؟؟؟لطفا جواب بدین

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی اگر پریود نشدید باید از تست بارداری استفاده کنید.

  21. سلام.اگر در رابطه آقا از ریختن منی جلوگیری کنه(هم داخل و هم خارج رحم)و دوباره بعد از خوابیدن شهوت اقدام به رابطه کته(همون موقع)پیش آبی که قبل از جلوگیری از خروج منی خارج میشه(در اولین رابطه)با پیش آبی که بعد از جلوگیری از خررج منی خارج میشه از نظر وجود اسپرم یکسانه?یا پیش آبی که بعد از جلوگیری از خروج منی خارج میشه حاوی اسپرم بیشتریه?

  22. سلام اگر بعد از رابطه مشکوک همزمان دو قرص خورده شود نیاز به خوردن قرص بعدی برای ۱۲ساعت بعد هست؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص اورژانسی نیست.

  23. سلام اگه از ۱۲ ساعت ۱۴ ساعت بعد از قرص اول بگذره تاثیر گذار هست؟

  24. سلام روز سوم پريودم رابطه داشتم البته بدون دوخول فقط مني رو دهانه واژن ريخته
    اگر لونژيل بهورم توي پريودي مشكل نداره؟سيكلم هم نامنظم هست

  25. عاطفه نيك پي پاسخ

    سلام ، چهار روز مونده به اينك پريود بشم و چهل هشت ساعت قبل رابطه مشكوك داشتم ميتونم از قرص استفاده كنم

  26. سلام
    من تقريبا يك هفته از اتمام پريوديم ميگذره و با همسرم رابطه داشتيم و از كاندوم هم استفاده كرديم . ولي بعد از رابطه متوجه شديم كاندوم درون واژن پاره شده و مني كاملا درون واژن ريخته شد. حدود ٤٥ دقيقه طول كشيد تا قرص اورژانسي ( لونژيل ١.٥) تهيه كرديم و من خوردم. خواستم ببينم احتمال بارداري هنوز وجود دارد ؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  27. سلام. اگر دوعدد قرص لونژیل ۷۵ بعد رابطه خورده شود نیازی هست دوازده ساعت بعد دوباره قرص بخوریم؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص اورژانسی نیست.

  28. سلام
    من چن روزی از دوره پریودیم میگذره…باکره هستم…تقریبا میشه گفت ی رابطه مشکوک با نامزدم داشتم….منی ایشون ریخته نشده ولی نگران پیشاب هستم…باید چ قرصی بخورم؟
    ممنون میشم زودتر جواب بدین

  29. من بانامزدم روبزه سطحی داشتم وباکرم دخولی انجام نشدبعدش قرص ۷۵بلافاصه ۲توخوردم والان بعد۳روزعلایم پریودی دارم ایادارم پریودمیشم یاعوارض قرصه خیلی نگرانم

  30. سلام خوبین من شماره تماس ماما میخواستم برای مشاوره

    1. سلام می توانید با شماره مشاوره مامایی ۶۲ ۱۹ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  31. خسته نباشید.من ۴۸ ساعت پیش نزدیکی داشتم قرص اورژانسی مصرف کنم اثر دارد؟

  32. من ۵۰ ساعت پیش نزدیکی داشتم .قرص اورژانسی بخورم اثر دارد؟

  33. سلام من بعد رابطه دچار شک شدم و ٢ساعت بعد ازاون قرص اوژاتسی خوردم احتمال اینکه پریود شم چقدره؟خیلی استرس دارم بعدشم دم کرده زعفران خوردم.بعد چن روز پریود نشدم ازمایش بدم؟؟؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  34. در فاصله ۱ ساعت بعد از مقاربت قرص مصرف شد. اما هر دو قرص باهم !!!!
    آیا ۱۲ساعت دیگه هم به قرص نیاز هست یا نه؟

    1. خیر نیازی به مصرف مجدد قرص نیست.

  35. حدود چهار روز مانده به پريوديم رابطه محافظن نشده البته بدون دخول كامل داشتم ٢٠ ساعت بعد دو عدد قرص٠.٧٥ با هم مصرف كردم كى پريود ميشم و اينكه با توجه به اينكه نزديك تاريخ پريودم بوده احتمال باردارى هست؟

    1. تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  36. سلام چند روز مونده بود به پریود همسرم نزدیک بدون محافظت داشتیم و کاملا درون واژن ریخته شد ۱ ساعت بعد لنوژیل ۱/۵ مصرف کرذن احتمال بارداری هست؟؟؟؟؟

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارد تا پریود شود.

  37. سلام خسته نباشید.ببخشید لطفا راهنمایم کنید من بخاطر کیستم قرص ال دی مصرف میکنم بعد از ی هفته از مصرف قرص ها نزدیکی داشتیم وجلوگیری نداشتیم حالا باید چکار کنم قرص ال دی رو هرشب بخورم ادامه بدم یا قرص اورژانسی بخورم وال دی رو نخورم تا پریود شم

    1. سلام نگران نباشید این قرص جلوگیری می دهد نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

  38. سلام.من یک روز بعداز نزدیکی دوعدد قرص لونژیل مصرف کردم و روز بعد هم بخاطر نگرانی که داشتم دوعدد دیگه خوردم حالا بعداز گذشت ۱۰ روز پریود نشدم.میخوهم بدونم اینکه من دوسری قرص مصرف کردم پریودیم حداکثر چند روز به تاخیر میفته؟

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  39. سللام اگه کسی با دستمالی که‌ به اسپرم ومنی آغشته بوده حواسش نباشه وخودشو پاک کنه ولی سریع قرص‌اورژانسی بگیره ودوتا رو‌همزمان باهم بخوره امکان بارداری هست؟؟

  40. اگه نزدیکی کنیم و پیش آب داخل واژن بره و بعد موقع ارضا شدن منی را بیرون ریخته باشیم آیا احتمال بارداری وجود دارد

    1. احتمال بارداری ضعیف است.

  41. سلام در نزدیکی طبیعی باهمسرم درست زمان خارج نمودن از وازن دچارشک شدیم که آب کمی داخل وازن ریخته شدو۱۷ساعت بعددوقرص ۷۵درصدهمزمان خوردم آیااحتمال بارداری هست؟میترسم

    1. سلام تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  42. سلام،من روز جمعه سومین شب بود قرص نخورده بودم که دوره ۲۱روزه تموم نشده بود که منی همسزم داخل ریخت تا یکساعت بعدش۲قرص لونژیل۷۵گرمی خوردم ۱۲ساعت بعدش هم دوتا۷۵گرمی خوردم باز،الان روز چهارمه هنوز پریود نشدم آیا امکان بارداری هس؟من روز رابطه ۱۹روزبود که پریودم تموم شده بود،ممنونم جوابم روبدین دارم دق میکنم از استرس

  43. سلام من یکماه پیش ۴روز قبل از پریودی رابطه مشکوک داشتم قرص هم مصرف نکردم.وبعد از چهار روز پریود شدم.حالا بعداز یکماه دوباره رابطه مشکوک داشتم.یکهفته ام مونده ب پریودم ایا قرص بخورم یا تست بدم یا احتمال بارداری هست؟؟از یکماه قبلم؟؟

  44. سلام من روز ششم پریودی ک تقریبا پاک شده بودم رابطه با همسرم داشتم دوسری ولی میگه منی ریخته نشده ولی من شک دارم که ریخته شده ۴ قرص اورژانسی دوتا سری اول دو تا تو رابطه دوم خوردم ممکنه باردار بشم؟؟دوتا قرصارو باهم خوردم ولی ۱۲ ساعت بعد چیزی نخوردم

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  45. من امسال یه بار قرص اورژانسی خوردم،چون پارسال این موقع یه سقط داشتم(با قرص اورژانسی باردار شده بودم)الان خييييييلي استرس دارم ،مبادا حامله باشم??????

  46. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید میخاستم بدونم فرق قرص ال دی با اووسیز چیه؟
    و اینکه آیا بعد ازهر رابطه مشکوک باید قرص اورژانسی مثل اووسیز مصرف کرد یا قرص دیگه ای هم میشه؟

    1. سلام مصرف قرص اورژانسی یا همان اووسیز به علت عوارض زیاد و ضریب شکست آن توصیه نمی شود اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  47. سلام متاسفانه متوجه پارگی کاندوم نشدیم و مایع منی کامل داخل واژن ریخته بود و بعد از ٤٨ ساعت از نزدیکی يك قرص لونژیل ۷۵ صدم خوردم و ١٢ ساعت بعد يكي ديگه ایا نیاز هست مجددن قرص بخورم و ایا احتمال بارداری هست؟؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص اورژانسی نیست تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  48. سلام خسته نباشید اگه ممکنه لطفا خاهش میکنم زودتر جواب بدید
    من ساعت ۱و نیم ظهر قرص ضد بارداری لونژسترول استفاده کردم قرص بعدی ک باید ۱۲ ساعت بعد باشه با دو ساعت تاخیر خوردم. ایا این تاثیر داره یا ن یا باید دوباره قرص مصرف کنم؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *