طریقه مصرف رازیانه برای سقط جنین

طریقه مصرف رازیانه برای سقط جنین؟!

خواهش می کنم کمکم کنید حدود ۳ ماهه سزارین کردم و سومین بچه ام را به دنیا آوردم. دیروز که بیبی چک زدم دیدم حامله هستم!! آخرین حاملگی ام هم ناخواسته بود و ۳ بار سزارین شدم و دیگه توان ندارم. میگن رازیانه باعث سقط جنین میشه درسته؟ طریقه مصرف رازیانه برای سقط جنین چطوریه؟ آیا سقط جنین با رازیانه صحت داره؟

رازیانه برای سقط جنین

پاسخ مشاور نی نی نما

باید از روش پیشگیری مطمئنی استفاده می کردید. رازیانه روش مطمئنی برای سقط جنین نیست و در همه افراد اثر یکسان ندارد. با توجه به وضعیت سلامتی شما با مشورت و کسب مجوز از پزشکتان می توانید از قرصهای سقط جنین مثل سایتوتک استفاده کنید.

مطلب مرتبط: قیمت قرص سایتوتک | معرفی انواع قرص سقط جنین و قیمت آنها

به گفته برخی از متخصصان زنان و زایمان رازیانه می تواند آغاز کننده مراحل سقط جنین در بدن یک زن باردار باشد. البته این نظریه مخالفان خود را نیز دارد. اما توصیه کلی پزشکان بر عدم مصرف رازیانه در دوران بارداری است، زیراکه دانه های رازیانه عاملی برای افزایش خونریزی در دوره قاعدگی است و می تواند برای خانم های باردار یک تهدید برای از دست دادن جنین شان باشد.

نحوی مصرف رازیانه برای سقط جنین

مصرف روزانه بیش از ۵ گرم رازیانه یا بیش از یک لیوان عرق رازیانه باعث افزایش هورمون استروژن می شود و اثر سقط آور و قاعده آور دارد. بنابراین در دوران بارداری باید با احتیاط مصرف شود.

رازیانه چیست؟

رازیانه گیاهی است از خانواده جعفری. رازیانه دارای گل های زرد رنگ و برگ های پر مانند است که ابتدا عمدتا در کشورهای اروپایی کشت میشده است. مزه رازیانه کمی شیرین است و طعم مخصوص به خود را  دارد. و بطور کلی مصرف آن بعنوان به عنوان نوشیدنی دلچسب خواهد بود. رازیانه جز مواد غذایی امن برای دوران بارداری قرار نمی گیرد. از همین رو مصرف رازیانه برای زنان باردار توصیه نمی شود. در برخی از موارد تاثیر مصرف رازیانه بر لخته شدن خون در زنان باردار مشاهده شده است، لذا اگر باردارید و مستعد اختلالات خونریزی هستید باید بدانید که مصرف رازیانه می تواند منجر به خونریزی و کبود شدن بعضی از اعضا بدن شما شود و بهتر است به سراغ رازیانه نروید.

در همین زمینه بهتر است بدانید که سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، مصرف چایی های گیاهی را در دوران بارداری را به دلیل مشخص نبودن عوارض ناشی از مصرف آنها ممنوع اعلام کرده است. چای رازیانه نیز در لیست این چایی های گیاهی قرار دارد.

رازیانه برای سقط جنین

رازیانه قاعده آور است!

دکتر محمد فصیحی دستجردی، متخصص بیماری‌های عفونی و محقق طب سنتی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: «هر روزبه میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید».

وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: «با این کار تمام هورمون‌های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می‌شود و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به رحم را به صفر می‌رساند». فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم داشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی‌بیوتیک‌ها قوی‌تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می‌کند».

این محقق طب سنتی تاکید کرد: «رازیانه مخصوص خانم‌هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم‌های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند، زیرا باعث سقط جنین می‌شود».

مطلب مرتبط: خواص رازیانه برای زنان یائسه

جایگزین های چای رازیانه در بارداری

با توجه به مطلب گفته شده در فوق شما می توناید در دوران بارداری از چایی و دمنوش های دیگری در این دوره استفاده کنید که در لیست زیر به برخی از انها اشاره شده است:

  • چای لیمو
  • چای پوست پرتقال
  • چای زنجبیل
  • چای دارچین

دم کردن چایی های ذکر شده بسیار راحت است. شما می توانید مقداری اب گرم به آنها اضافه کنید و آنها در تماس با حرارت غیر مستقیم مانند سماور و یا کتری قرار دهید تا دم ببرند.

منبع خبر : مطلب تکمیلی از parsine

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. کمکم کنید من تازه ۲۰روزنیست سقط داشتم ب دبیل مصرف قرص فارماتون ویتامین کامله دوباره باردارم هفته اولمه چیکارکنم سقط بشه یه ماه دیگه عروسی میکنیم والان نامزدهستم توروخدا کمکم کنید

    1. تا عروسی شما زمان کمی مانده نیازی به انجام سقط نیست این کار عوارض زیادی دارد و باعث می شود در آینده دچار مشکل شوید .

  2. گیاه و عرق رازیانه فواید و تاثیر زیادی را در درمان دردهای زیر شکمی و رحمی در دوران قاعدگی و سرد مزاجی جنسی، تنظیم تخمک گذاری در بانوان و همچنین پاکسازی رحم، ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم زنان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *