طرز تهیه ماکارونی کم کالری با سس هویج و گشنیز!

ماکارونی سرشار از کربوهیدرات است و به افزایش وزن کمک می‌کند، اما اگر سس ماکارونی با سبزیجات و فیبر همراه باشد کالری آن کمتر می شود و از اضافه وزن جلوگیری می کند…

ماکارونی گندم کاملی است و سرشار از اسید فولیک است، برای رشد مو خوب است. اگر از ریزش مو رنج می‌برید در برنامه غذایی خود حتما از ماکارونی استفاده کنید. اسید فولیک همچنین به کاهش آکنه و جوش صورت کمک زیادی می‌کند.

ماکارونی غنی از پتاسیم است و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. برای کاهش کلسترول بالا در بدن کمک می‌کند و مانع بیماری قلبی می‌شود. سرشار از پتاسیم است برای سلامت عضلات خوب است. مصرف منظم ماکارونی برای جلوگیری از مشکل سفتی عضله بدن خوب است همچنین به آرامش اسپاسم‌های عضلانی و درد عضلانی کمک می‌کند.

طرز تهیه ماکارونی کم کالری، طرز تهیه انواع ماکارونی رژیمی

ماکارونی سرشار از کربوهیدرات است و به افزایش وزن کمک می‌کند، اما اگر سس ماکارونی با سبزیجات و فیبر همراه باشد کالری آن کمتر می شود و از اضافه وزن جلوگیری می کند.

 ماکارونی کم کالری با سس هویج و گشنیز

مواد لازم
ماکارونی= ۵۰۰ گرم

روغن زیتون= یک دوم پیمانه

پیاز ساطوری شده= ۱ عدد متوسط

سیر له شده= دو حبه

گردو خورد شده= ۱۰۰ گرم

هویج خورد شده= ۳۰۰ گرم

گشنیز تازه= ۳۰ گرم

جعفری تازه= ۳۰ گرم

نمک =۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه= ۱ قاشق چایخوری

پنیر پیتزای رنده شده= سه چهارم پیمانه

طرز تهیه ماکارونی کم کالری با سس هویج و گشنیز
ابتدا در قابلمه بزرگی به مقدار کافی آب ریخته و اجازه دهید، بجوشد. سپس مقداری نمک و کمی زردچوبه به آب در حال جوش اضافه کنید.

ماکارونی را داخل آب جوشان بریزید، کمی که نرم شد ماکارونی را آبکش کنید.

سپس داخل یه قابلمه کمی روغن ریخته، به دلخواه خودتان سیب‌زمینی یا نان لواش را ته قابلمه بگذارید و ماکارونی را روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

همزمان تابه‌ای را روی حرارت قرار داده تا داغ شود. سپس دو قاشق سوپ‌خوری از روغن زیتون را اضافه کنید تا از سوختن روغن جلوگیری شود.

در این مرحله، سیر و پیاز را به روغن اضافه می‌کنیم و درِ تابه را بگذارید تا پیاز و سیر نرم شوند. سپس گردو را اضافه می‌کنیم و هر چند ثانیه یک‌بار مواد را هم می‌زنیم. این‌بار نوبت اضافه کردن هویج است. هویج را اضافه می‌کنیم و در تابه را می‌گذاریم تا هویج کمی بپزد.

گشنیز، جعفری، نمک و فلفل سیاه و باقی‌مانده روغن زیتون و پنیر را به مواد اضافه کنید و اجازه بدهید با هم سرخ شوند و تفت بخورند.

وقتی مواد به خوبی پخت و رنگش عوض ضد، سس شما اماده است. ماکارونی را داخل ظرف کشیده سس آماده را روی آن بریزید و میل کنید.

اولین رمز آماده کردن یک سس ماکارونی خوشمزه با سبک و سیاق ایرانی، این است که حتما پیاز آن را کاملا ریز کنید. پیازهای درشت، هم شکل ماکارونی را زشت می‌کنند و هم طعم خوشایندی به آن نمی‌دهند. نکته دوم، سرخ کردن کامل گوشت و تفت دادن اساسی ادویه‌ها با گوشت است. فلفل سفید، پودر سیر، پودر پاپریکا و زردچوبه، جزو بهترین ادویه‌ها برای ماکارونی هستند. برای حفظ سلامت غذای خود، می‌توانید بعد از سرخ کردن گوشت و ادویه، به جای رب از گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنید.

بعد از سرخ شدن گوجه‌ها و غلیظ شدن سس ماکارونی، برای ایجاد طعمی خاص و جذاب، می‌توانید مقداری پودر دارچین و آویشن به سس ماکارونی اضافه کنید. افزودن یکی دو قاشق آبلیموی تازه به این سس هم می‌تواند طعم ماکارونی شما را بسیار مطلوب‌تر بکند.

حالا اگر به دلیل سبک زندگی خاص خود، ترجیح می‌دهید که از بیرون سفارش ماکارونی بدهید، حتما از مسئول رستوران بخواهید که افزودن سبزیجات و ادویه‌های معطر به ماکارونی شما را فراموش نکند. سعی کنید ماکارونی را به صورت روزانه و به اندازه نیاز یک وعده غذایی خود سفارش دهید تا نگهداری آن برای وعده‌های بعدی غذایی، باعث از دست رفتن طعم و ظاهر آن نشود.

بهترین همراه ماکارونی که می‌توانید در سفارش غذایی خود آن را لحاظ کنید، سالاد شیرازی یا ماست موسیر است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *