آیا نوشیدن شیر سویا در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا نوشیدن شیر سویا در دوران بارداری بی خطر است؟

نگه داشتن نوزاد در رحم یکی از با ارزش ترین لحظه های زندگی تان است. خانواده تان مشتاقانه منتظر جدیدترین عضو خانواده است. با تمرین سالم و دلسوزی، می توانید به جنین در حال رشد در داخل رحم خود کمک کنید و سالم بمانید و سرانجام بدون هیچ گونه مانعی، این عامل شادی کوچک را به دنیا بیاورید.

وقتی صحبت از شیر برای رشد جنین می شود، گزینه های زیادی خواهید داشت. یکی از گزینه های مفید شیر سویا است که از دانه های سویا به دست می آید.

اما آیا مصرف شیر سویا در دوران بارداری بی خطر است؟

محصولات سویا پروتئین بالایی دارند و دارای ۹ آمینو اسید حیاتی هستند. با این وجود، اثرات منفی آن در دوران بارداری و شیردهی را نمی توان به طور کامل رد کرد.

فواید سلامتی شیر سویا در دوران بارداری

فواید سلامتی شیر سویا در دوران بارداری

اگرچه ممکن است اختلافاتی در مورد مصرف شیر سویا در بارداری وجود داشته باشد، اما مزایایی وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

شیر سویا سرشار از اسید فولیک است که در دوران بارداری مواد مغذی لازم را ارائه می دهد. مصرف منظم اسید فولیک به رشد سلول های عصبی کمک کرده و رشد جنین را بهینه می کند.

ویتامین B1، A، و E برخی از ویتامین هایی هستند که در این مرحله به بیشترین میزان نیاز دارید. ویتامین E به شما انرژی کافی می دهد که به سالم ماندن تان کمک می کند. شیر سویا منبع غنی از ویتامین هایی است که به شما در تکمیل نیازهای ویتامین مورد نیاز بدن کمک می کند.

سرشار از پروتئین شناخته می شود که سلامت اندام های مختلف بدن را تضمین می کند.

پروتئین باعث می شود که اعضاء بدن جنین نشده به خوبی رشد کنند. برخی از پروتئین هایی که می توانید در شیر سویا پیدا کنید، ترئونین، آرژینین، ایزولوسین، گلیسین و لیزین هستند.

  • شیر سویا سرشار از چربی های گیاهی است که در دوران بارداری برای شما و جنین مفید است.
  • شیر سویا حاوی کربوهیدارت هایی است که باعث افزایش سطح انرژی تان در دوران بارداری می شود.

عوارض جانبی شیر سویا برای زن باردار

با وجود میزان بالای مواد مغذی موجود در شیر سویا، عوارض جانبی احتمالی سویا را نمی توان به طور کامل نادیده گرفت. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از آنها وجود دارد:

  • شیر سویا حاوی ایزوفلاونهایی است که از استروژن تقلید می کند.
  • آزمایشات انجام شده بر روی حیواناتی که دوز بالای شیر سویا را مصرف کرده بودند، رشد تومورها و سایر ناهنجاری های جسمی در کودک متولد نشده را نشان داد.
  • برخی از مادران باردار به دلیل مصرف منظم شیر سویا، علائمی مانند واکنش آلرژی زا مانند جوش، تورم، مشکلات تنفسی، استفراغ و حالت تهوع داشتند.
  • مصرف شیر سویا در موارد نادر نیز منجر به آنافیلاکسی شد.

تاکنون گزارش قطعی که کاملا مصرف شیر سویا در دوران بارداری را نامناسب بداند، منتشر نشده است. با این وجود، بهتر است از مصرف شیر سویا بیش از حد جلوگیری شود تا از نقص هنگام تولد در نوزادان جلوگیری شود.

گفته می شود ایزوفلاون های موجود در دانه های لوبیا باعث ایجاد سردردهای میگرنی نیز می شوند.

عوارض جانبی شیر سویا برای زن باردار

مقدار دوز توضیه شده برای نوشیدن شیر سویا در دوران بارداری

از آنجایی که شیر سویا حاوی مواد مغذی مورد نیازتان در دوران بارداری است، وقتی در مقادیر متوسط مصرف شود، هیچ آسیبی به کودک در حال رشد تان در داخل رحم نمی رساند.

با اطمینان می توانید روزانه حدود چهار وعده شیر سویا مصرف کنید. اگر به شیر سویا حساسیت ندارید، یک پیمانه شیر سویا برای مصرف تان بی خطر است.

بدون شک مصرف دانه سویا در دوران بارداری مفید است، به شرط اینکه در حد متعادل آن را مصرف کنید. توصیه می شود در مورد مصرف شیر سویا در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید، زیرا سیستم ایمنی بدن شما در این مدت ضعیف می شود. مصرف نادرست ممکن است خطر ابتلا به بیماری ناشی از غذا را برای شما و همچنین جنین ایجاد کند.

همیشه کار از محکم کاری عیب نمی کند، دستورالعمل های مربوط به یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنید و از بهترین لحظه زندگی خود لذت ببرید. فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت زیر با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *