شیرم یهو کم شد! چیکار کنم شیرم برگرده؟

نوزاد ۴ ماهه ای دارم که فقط شیر خودمو بهش میدم اما شیرم یهو کم شد و بند آمد.. چیکار کنم شیرم برگرده؟ درمان گیاهی داره؟ البته اینم بگم که این روزها خیلی غصه و ناراحتی داشتم.. ممکنه موثر باشه؟

ناراحتی و غصه خوردن ممکن است؛ باعث کم شدن شیر مادر بشود.

بهتر است این تذکر داده شود که گاهی مادران در اثر بی مبالاتی و به خود نرسیدن، یا افکار هیچ و پوچ و بی سروته و یا غم و اندوه به خود راه دادن (که خود این حالات یک نوع بیماری است) کم کم شیرشان کم و کاسته می شود و کودک معصوم و بی گناه مواد غذایی لازم به تمام اعضا و جوارحش نمی رسد، در نتیجه کودک که سنين عمرش از ۱۴ – ۱۵ سال گذشت، به کندی و تنبلی کلیه و کبد مبتلا می شود.

چون تمامی بدن از جمله مغز هم ضعیف می گردد. تکالیف محوله به خود را آن طور که باید و شاید نمی تواند انجام دهد و اگر کودک دختر باشد به کک مک در چهره و خشکی بدن مبتلا خواهد شد و اگر کودک پسر بود نوک انگشتان بزرگش یا پاشنه ی پایش می ترکد و در زمستان که دست به آب سرد میزند واقعا ناراحت خواهد شد. چون بدن کلسیم مورد نیاز خود را در طفولیت به وسیله ی شیر مادر نتوانسته تهیه کند، در سنین بزرگسالی مخصوصا در کهولت و پیری به امراض گوناگون مبتلا می شود.

لذا به مادران توصیه می شود که اگر واقعا فرزند خود را دوست دارند از خشک کردن شیر خود بپرهیزند و به اسم راحتی، کودک را از خود جدا نکنند و به منظور شیر ندادن و فرار از شیر دادن، متوسل به غذاهای مصنوعی مانند: شیرخشک و امثال آنها نشوند و کودک خود را مبتلا به اقسام امراض بعدی نکنند.

چیکار کنم شیرم برگرده؟

 برای رفع بند آمدگی شیر در پستان، برگهای تازه ی نعناع را بکوبید، بعد با آرد جو ترکیب و بر پستان ضماد کنید.

• جعفری تازه را بکوبید و روی سینه و پستان ها قرار دهید.

• برگهای تازه ی کلم قمری را بکوبید و با عدس کوبیده شده مخلوط و بر آن ضماد کنید.

• چند مرتبه با آب جوشانده ی رازیانه به صورت گرم پستان را کمپرس کنید.

• باقلای تازه را بکوبید و با چغندر پخته شده و کمی روغن کنجد مخلوط و روزی پنج مرتبه روی پستان ها ضماد کنید و هنگام باز کردن، با روغن بنفشه خوب مالش دهید و قبل از تکرار کردن ضماد، پستان را با آب نیم گرم بشویید و مالش دهید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *