سینم نوک نداره برای شیردهی چیکار کنم؟!

مکیدن نوزاد درست‌ترین و بهترین اقدام برای درمان نوک سينه صاف یا نوک سينه فرورفته است…

سینم نوک نداره چیکار کنم، عکس رابط شیردهی،  درمان نوك سينه صاف،  درمان نوك سينه فرورفته ، درمان نداشتن نوك سينه ، نحوه استفاده از رابط سينه،  چیکار کنم سینم رگ کنه،  چکار کنم نوزادم سینمو بگیره

یکی از معضلات مادران در دوران شیردهی، نوک صاف یا فرورفته‌ی پستان است. نوک پستان صاف، نسبت به نواحی اطراف (هاله‌ی قهوه‌ای رنگ پستان) برجسته نبوده و زمانی که تحریک می‌شود، خارج نمی‌گردد. این مسئله اغلب اوقات می‌تواند برای کودکان در امر چفت شدن با پستان و شیردهی مشکل ایجاد کند. نوک پستان‌های فرورفته هنگامی که تحریک می‌شوند، منقبض شده یا به داخل کشیده می‌شوند. آن‌ها ممکن است صاف یا کمی گود به نظر برسند و یا در مرکز بسیار فرورفته باشند.

برای اینکه متوجه شوید آیا شما هم درگیر این مشکل هستید یا نه، نوک سینه‌هایتان را بدین گونه چک کنید:

به ‌آرامی هاله‌ی پستان را به فاصله‌ی یک اینچ (حدود ۲٫۵ سانتی‌متر) از نوک پستان با دو انگشت شست و سبابه فشار دهید. اگر نوک پستان گود شد یا به داخل فرو رفت، نوک پستان شما فرورفته است.

آیا با نوک پستان صاف یا فرورفته می‌توانم شیردهی داشته باشم؟

در اغلب موارد، بله! تغییرات پستان‌ها در طی بارداری ممکن است نوک پستان‌هایتان را بیش از حد معمول برجسته نماید و بنابراین مشکل برطرف گردد.

البته نوک پستان‌های فرورفته ممکن است هنگام مکیدن، بیشتر به داخل کشیده شوند و در موارد بسیار نادر، نوک پستان‌های بسیار فرورفته می‌توانند مانع جریان شیر گردند. بهترین راهکار برای اینکه که کشف کنید آیا می‌توانید شیردهی داشته باشید یا نه، این است که رو به جلو بروید و تلاش کنید. از شیردهی نترسید و دست از تلاش برندارید.

نوک پستان صاف معمولاً نباید مشکلی ایجاد کند، مگر اینکه کودکتان به خوبی نتواند با پستان چفت شود یا پستان‌هایتان پرشیر بوده یا احتقان داشته باشد.

راه حل چیست؟

از یک مشاور شیردهی یا مربی شیرمادر کمک بگیرید. به‌طور خلاصه او ممکن است پیشنهاد دهد که از یک پمپ پستان یا شیردوش استفاده نمایید تا نوک پستان را قبل از شیردهی بیرون بکشد و زمانی که کودکتان با پستان چفت می‌شود، بافت پستان را عقب بکشد تا به برجسته شدن نوک پستان کمک کند.

اگر متوجه شدید نوک پستان‌هایتان نسبت به روزهای اول کم‌تر از حد معمول برجسته است، جای نگرانی نیست. زیرا بافت پستان شما به‌وسیله‌ی مایع سرم ‌درمانی بعد از زایمان برجسته شده بوده و با دفع و کاهش مایع بدن‌تان ابعاد نوک پستان به حالت طبیعی بازگشته است. در این موارد ممکن است نیاز باشد شیر پستان‌هایتان برای یک هفته دوشیده شود تا نوک پستان‌هایتان به اندازه‌ی کافی برجسته شوند.

اگر شما هم فکر می‌کنید که نوک پستان‌های معکوس (وارونه) یا صاف دارید، در اینجا چهار نکته آورده شده که باید بدانید:

پزشکتان می‌تواند اختلالات نوک پستان را تشخیص دهد. در واقع او احتمالاً در ویزیت‌های معمول بارداری در سه‌ماهه‌ی سوم به نوک پستانتان دقت خواهد کرد. البته ممکن است خودتان هم بتوانید آن را تشخیص دهید:

اگر پستان‌های خود را فشرده و نوک پستان‌ها به جای برجسته شدن به بیرون به سمت داخل پستان فرو روند، معکوس یا فرورفته هستند. نوک پستان‌های تخت با فشردن نه بیرون آمده نه فرو می‌روند، آن‌ها بسیار صاف هستند.

در صورتی که هر کدام از این اختلالات را داشته باشید، به‌عنوان مثال نوک پستان‌های معکوستان مانع از جریان شیر شوند و یا اینکه چفت شدن روی آن‌ها سخت باشد ؛ اگر کمک‌های لازم را در ابتدای شروع شیردهی دریافت نمایید، شیردهی سخت نبوده و می‌توانید شیردهی موفقی داشته باشید.

پوشش‌های پستان می‌توانند کمک‌کننده باشند. البته لازم است قبل از استفاده از آن‌ها با پزشکتان در این مورد صحبت کنید. ضمن اینکه در دوران بارداری مجاز به استفاده از این پوشش‌ها نیستید. با این حال بعد از زایمان، استفاده از این پوشش‌های پلاستیکی می‌تواند نوک پستان را برجسته نماید.

مکیدن کودک درست‌ترین و بهترین اقدام برای حل این معضل است. شیردهی را با مشاوره‌ی اولیه‌ی مامای همراه یا مشاور شیر مادر شروع نمایید. در عرض چند هفته قدرت مکیدن کودکتان باعث بیرون آمدن نوک پستان خواهد شد. برای تسریع این روند نیز می‌توانید در طول هفته چندین بار از پمپ پستان یا شیردوش استفاده نمایید.

منبع خبر : mom

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *