سقط جنین با دارو/ روشهای خطرناک سقط جنین!/ قرص سایتوتک چه عوارضی دارد؟

بهترین و قابل اطمینان‌ترین روش سقط جنین که خود زن میتواند تا هفتهٔ نهم حاملگی‌ انجام دهد با استفاده از دو دارو به نام های mifepriston و misoprostol می‌باشد.

بعضی‌ زنان با وارد کردن اشیائ تیز و کثیف به داخل رحم خود یا با مشت زدن به شکم سعی‌ به سقط جنین میکنند این کار‌ها بسیار خطرناک بوده و هرگز نباید سعی‌ به چنین کارهایی‌ کرد زیرا باعث خونریزی داخلی‌، عفونت و حتی مرگ میشوند.

برای خیلی از خانمها تصمیم به خاتمه دادن حاملگی تصمیم آسانی نیست. وقتی‌ که برای مشاوره در مورد حاملگی و روش‌های موجود به آن دسترسی‌ به یک متخصص وجود ندارد ما پیشنهاد می‌کنیم که آنها در این رابطه با یک دوست یا فامیل مشورت کنند. همچنین والدین یا فرد مسنی را از تصمیم و موقعیت خود آگاه بذاریم.
خانمهای که تصمیم به سقط جنین گرفته و راه دیگری را برای خود نمی‌بینند باید دستورات عمل را چاپ کنند و آنرا خوب مطالعه کنند. بهتر است که با دوستی‌ مطلب را در میان بگزارند، یک زن نباید هیچوقت در چنین شرایطی تنها باشد.

یک زن نباید بد از هفته نهم حاملگی خود به القا سقط جنین دست بزند.
‏Misoprostol باعث انقباض در رحم میشود، در نتیجه رحم شروع به پس زدن جنین می‌کند. زن میتواند دل‌ دارد شدید بگیرد، خونریزی از واژن بیشتر از خونریزی ماهیانه، تهوع و استفراغ با اسهال. خونریزی سنگین که سر صورت مشاهده آن به پزشک باید مراجعه کرد.
احتمال موفق بودن سقط جنین با استفاده از Misoprostol بیشتر از ۸۰% می‌باشد. این قرص در داروخانه‌های بیشتره کشور‌ها فروخته میشود.
تجربه و ریسک سقط جنین القا شده با Misoprostol شبیه به سقط جنین طبیعی می‌باشد. سقط شدن جنین به طور طبیعی در ۱۰% از حاملگی‌‌ها اتفاق می‌افتاد.
درمان عوارض مانند درمان عوارض سقط خودبخود میماند، در صورت پیدایش مشکلی‌ همیشه می‌توان به بیمارستان یا هر دکتری مراجعه کرد. پزشک همان درمانی که در مورد سقط جنین خود به خود خواهد کرد.

**ما حالا اطلاعات مهمی‌، که هر خانمی که می‌خواهد با دارو سقط جنین کند باید بداند، توضیح میدهیم.
زن مطمئن باشد که حامله می‌باشد.(آزمایش خون یا اولتراساند)
‏++++ misoprostol در صورتی‌ باید استفاده شود که زن می‌خواهد ۱۰۰% حاملگی‌ را خاتمه دهد.
شما میبایستی قبل از خوردن دارو اولتراساند روی رحم خود کند.
اولتراساند نشان خواهد داد که نطفه درون یا بیرون رحم می‌باشد و برای چند هفته زن حامل بوده است.
‏++++ misoprostol نباید بد از هفته نهم حاملگی‌ استفاده شود.
حاملگی‌ در هفته نهم یعنی‌ ۶۳ روز بد از روز اول آخرین عادت ماهانگی. اگر زنی‌ فکر می‌کند که بیشتر از ۹هفته حمله می‌باشد یا اینکه اولتراساند اینجوری نشان بدهد ما توصیه به خوردن این دارو نمی‌کنیم مگر زیر نظر پزشک. دارو همچنان کارساز خواهد بود ولی‌ ریسک خونریزی دارد زیاد و یا عوارض جانبی هر چه حاملگی‌ پیشرفت تر باشد بیشتر خواهد شد.
یک زن نباید هیچوقت به تنهایی‌ بخواهد که سقط جنین کند.
موقع انجام سقط جنین خیلی مهم است که کسی‌ با شما باشد. این شخص میتواند شریک، دوست و یا جزوی از فامیل که با این سقط جنین آشنایی داشته و در صورت ایجاد عوارض کمک کند.

‏++++ misoprostol در صورتی‌ بدون راهنمای پزشکی‌ میتواند مصرف شود که زن هیچگونه ناخوشی یا مرضی نداشته باشد.
بیشتر امراض مشکل ساز نیستند. امراض خطرناک گاهی‌ دلیل موجّه و قانونی‌ بوده برای سقط جنین حتی در کشورهایی که قوانین محدود کننده دارند.
از مصرف الکل و مواد مخدّر در حین سقط خودداری کنید.
اگر احتمال حاملگی بیرون از رحم وجود دارد.
این نوع حاملگی‌ قابل شناسایی با اولتراساند می‌باشد. درمان توسط متخصص زنان لازم می‌باشد برای تضمین سلامتی‌ زن. اگر درمان نشود می‌توان باعث خونریزی شدید داخلی‌ بدلیل پارگی لوله فلوپ شود. برای این حالت پزشک زنان درمان زن را بر عهده می‌گیرد.
‏++++ misoprostol در صورتی‌ که زن دستگاهی(/iud) داخل رحم داشته هرگز نباید استفاده شود.(آی‌-یوو‌دی)
‏I-/U-/D فنری کوچک حدود ۳سانتیمتر می‌باشد که برای جلوگیری از حاملگی‌ توسط پزشک داخل رحم قرار می‌گیرد. زنی‌ که آن دارد و حمله میشود باید الترا‌سوند کند چون احتمال حاملگی‌ خارج از رحم بیشتر میشود. اگر حاملگی‌ درون رحم است لازم است که قبل از سقط جنین دستگاه I-/U-/D برداشته شود.
‏++++ misoprostol فقط در صورتی‌ باید استفاده شود که دسترسی‌ به یک بیمارستان در زمان کمی‌ امکان پذیر باشد، در این صورت اگر مشکلی‌ پیش آید کمک پزشکی‌ نزدیک خواهد بود.
در صورت داشتن حساسیت به این دارو یا هر نوع Prostaglandin.
این یک موقعیت نادری می‌باشد که در صورت استفاده از این دارو زن از این واکنش آگاه می‌باشد، ولی‌ اگر هیچوقت از این دارو استفاده نکرده باشد نمی‌تواند این واکنش را تجربه کرده باشد.
امکان این هست که استفاده از Misoprostol برای سقط جنین موفق نباشد. احتمال اینکه با استفاده از Misoprostol سقط موفق باشد ۹۰% می‌باشد. در صورتیکه بد از استفاده خونریزی بشود یا نشود ولی‌ حاملگی‌ هنوز ادامه داشته باشد سقط موفق آمیز نبوده. زن میتواند پس از چند روز دوباره دارو را مصرف کند ولی‌ امکان این هست که بار دوم هم موفقیت نداشته باشد.

قرص های میزوپروستول با نام تجاری سیتوتک یا سایتوتک Cytotec به شکل قرص خوراکی ۲۰۰ میکروگرمی وجود دارد و اولین بار از آن برای درمان زخمهای معده استفاده شده است. در یک تحقیق مشخص شد که مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم آن بصورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن بصورت خوراکی تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می شود.

میزوپروستول با نام میزوتک یا میزو گلندین در قالب قرص های ۱۰۰ و ۲۰۰ میکروگرمی در ایران تولید میگردد نام تجاری آن سیتوتک یا سایتوتک می باشد

قرص سایتوتک یا میزوپرستول به چه شکلی مصرف میشود؟

این قرص به صورت واژینال زیر زبانی مصرف میشود با توجه به حداکثر اثربخشی و حداقل عوارض جانبی ۴۰۰ میکروگرم میزوپروستول واژینال هر چهار ساعت و حداکثر پنج دوز است. 
معمولا متخصصان با توجه به سن بارداری و سیستم بدنی شما دو روش واژینال و زیر زبانی را برای مصرف قرصها توصیه می کنند البته اکثر اوقات ترکیبی از مصرف زیر زبانی و واژینال توصیه می شود.

۴۰۰ میکروگرم میزوپروستول خوراکی نسبت به ۲۰۰ میکروگرم میزوپروستول واژینال سریع‌تر اثر می‌کند ولی عوارض جانبی بیشتری دارد. استفاده واژینال موثرتر از روش زیر زبانی است.رژیم پیشنهادی برای سه ماهه اول بارداری استفاده از ۸۰۰ میکروگرم واژینال هر ۱۲ ساعت تا حداکثر سه دوز است معمولا با توجه به سن بارداری در سه ماهه دوم متخصص مصرف این قرصها را به شکل زیر توصیه می کند

۱۷ -۱۳ هفته، ۲۰۰ میکروگرم واژینال هر شش ساعت تا ماکزیمم چهار دوز یعنی ۸۰۰ میکروگرم
۲۶ -۱۸ هفته، ۱۰۰ میکروگرم واژینال و ماکزیمم چهار دوز هر شش ساعت. 
بیشتر از ۲۷ هفته ۵۰- ۲۵ میکروگرم هر شش ساعت تا حداکثر شش دوز.

 برخی متخصصان بهترین زمان برای اثر بخشی بهتر قرص میزوپروستول را مصرف آن در هفته ۶ تا ۸ بارداری می دانند

 قرص سایتوتک چه عوارضی دارد؟

بعد از مصرف قرص معمولا مراحل زیر اتفاق می افتد

درد شکمی که معمول از ۱۰ دقیقه بعد از مصرف قرص شروع می شود, اسهال و استفراغ که به سرعت قطع می شود,تب و لرز که به مرور کم می شود ,خونریزی و سقط جنین

در خانمهایی که سابقه سزارین دارند احتمال پارگی رحم وجود دارد که بایستی حتما تحت نظر متخصص در بیمارستان از این قرصها استفاده کنند. بعد از مصرف قرصها تا ۲ هفته احتمال سقط شدن جنین هست ولی معمول در ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرصها جنین سقط می شود.

 هرگز خودسرانه قرص میزوپروستول استفاده نکنید

شاید شنیده و دیده باشید که خیلی از افراد به راحتی در منزل با قرصهای میزوپروستول سقط انجام داده اند. اما توصیه ما به شما این است که هرگز خودسرانه اقدام به خوردن قرصها نکنید. چرا؟ شاید حاملگی شما خارج از رحم باشد. اکتوپیک.

خطرات سقط های مکرر جنین با قرص و آمپول

سوراخ شدن رحم: ۲ تا ۳ درصد زنانی که سقط جنین می کنند در معرض خطر سوراخ شدن رحم قرار دارند. بسیاری از این جراحات تشخیص داده نشده و درمان نشده باقی می مانند مگر این که معاینه لاپاراسکوپی توصیه و انجام شود خطر سوراخ شدگی رحم برای زنانی که قبلاٌ زایمان کرده اند یا هنگام سقط بیهوشی عمومی داشته اند افزایش می یابد

پارگی های دهانه رحم: پارگی های مشخص دهانه رحم که نیازمند بخیه زدن هستند در حداقل ۱% سقط های سه ماهه اول رخ می دهد. پارگی های کوچک تر یا جراحات میکرو که درمان نمی شوند نیز در دراز مدت به تخریب سیستم باروری منجر می شوند. تخریب پایدار دهانه رحم متعاقب سقط ممکن است به شل شدگی دهانه رحم، زایمان زودرس و عوارض زایمان منجر شود. خطر تخریب دهانه رحم برای نوجوانان، سقط های سه ماهه دوم و در مواردی که از لامیناریا برای اتساع دهانه رحم استفاده نمی شودد، بیشتر می شود.

و در انتها سقط عمدی جنین سالم قتل یک انسان است به دنبال سقط عمدی جنین سالم خود نباشید و به فکر نگهداشتن آن باشید شاید دیگر نتوانید فرزندی داشته باشید …

توجه: باز نشر این مقاله صرفا برای آگاه سازی مادرانی است که به هر قیمتی که شده می خواهند جنین خود را سقط کنند و گاهاً به دلیل ناآگاهی از روشهای خطرناک استفاده می کنند و جان خود را به خطر می اندازند و به هیچ عنوان تایید سقط جنین نیست!!!
  

منبع خبر : برگزیده ها، پرستار – ماما

اشتراک‌گذاری
386 نظر
  1. …: سلام وخسته نباشید. من سقط در هفته ششم با قرص داشتم خونریزی با دفع لخته پیدا کردم که بعداز چهار ساعت قطع شد به دکتر مراجع کردم همان روز سونو گرفتم به این شرح رحم به ابعاد تقریبی ۱۰۳*۴۴ میلیمتر دارد. ضخامت اندومتر ۱۰ میلیمتر میباشد.تخمدان راست ابعاد تقریبی ۳۲*۱۶ میلیمتر وتخمدان چپ ابعاد تقریبی۳۲*۱۲ میلیمتر میباشد. مقداری اندکی مایع در کاویه متریال مشاهده میشود.ساک حاملگی قابل رویت نمیباشد . تست BHCGو در صورت لزوم سونوگرافی ترنس واژینال. و دو روز بعد به خونریزی افتادم تا یک هفته قطع شد دکتر قرص متروژن داد. بعد نوزده روز تست بتا ۲٫۸ شده الان یک ماه گذشت پریود نشدم آیا مشکلی وجود دارد

  2. سلام ببخشید من باکره هستم وحدود یک ماهه احساس میکنم حامله ام،روشی براسقط بدون اسیب به پرده هست؟ایامیتونم قرص سایوتیک رومصرف کنم و به پرده ام اسیب نخوره؟؟

    1. سلام باید تست بارداری (آزمایش خون) بدهید تا مشخص شود باردار هستید یا نه.

    2. salam,man 2 ruze pish ghorse sytutek baraye seght estefade kardam ,alan bedune dard khunrizi betore mamuli daram,baraye inke bedanam janin betore kamel seght shode che zamani bayad sonogerafi anjam bedam ta dir nashode bashe,mamnunam agar javab bedin

    3. سلام من پنجوشنبه هفته پیش روز اول ماه رمضان با نامزدم رابطه مقعدی داشتم ولی نمیدونم اسپرم با واژنشون تماس داشته یا نه الان تقریبا شش روز میگزره اگر ایشون باردار باشن چطوری بدون عمل و جراحی سقط جنین کنه؟؟؟اسم قرص و طرز استفاده ش رو اگ میشه بگید خیلی ممنونلطفا سریع جواب بدید

  3. ایا با وجود اینکه بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود شدم امکان حانلگی وجود دارد ؟؟لطفا جواب بدیدددد

    1. خیر وجود ندارد.

  4. سلام
    من باکره هستم و علایم بارداری رو داشتم احساس میکنم حامله ام قبل ازینکه وقت پریودم برسه بیبی چک استفاده کردم و منفی بود، الان ۲ روز از وقت پریودم میگذره درد دارم ولی هنوز پریود نشدم آیا من حامله ام؟
    لطفا جواب بدید مرسی

    1. سلام اگر با کره هستید که نباید منتظر بارداری باشید سوال شما خیلی واضح نیست اگر نزدیکی داشته اید و جلوگیری نکرده اید احتمال باردار شدن وجود دارد. بیبی چک یک هفته بعد از زمان پریود درستترین نتیجه را نشان می دهد. اما اکنون می توانید آزمایش خون بتا بدهید. استرس نیز ممکن است پریود شما را عقب بیاندازد.

  5. لطفااااا جواب بدییییید

  6. سلام من دوهفته پیش قرص استفاده کردم الان بی بی چک استفاده کردم باز مثبته ایامن بازحامله ام

    1. سلام بعد از سقط هم ‌ممکنه تست بیبی چک مثبت شود زیرا به تدریج هورمون بتا اچ سی جی در خون کاهش پیدا میکند.

  7. سلام وقتتون بخیر
    من باکره هستم و با نامزدم از مقعد رابطه داشتیم اما مقداری روی واژنم ریخت و سریع پاک کردم ۳روز بعد لکه های قهوه ای دیدم ویک ساعت بعد خون شدید با لخته رو روز ادامه داشت و دوباره قط شد امروز باز لکه قهوه ای دیدم و دوباره خون آیا این خون پریودی؟
    در ضمن قبل از ۷۲ساعت ۲تا قرص hdمصرف کردم و روز بعدش حالت تهوع داشتم.
    ممکن است باردار باشم؟
    و برای سقط چنین چگونه میشود ب پرده ام آسیب نرسد؟

    لطفا هرچه سریع تر ب سوالم پاسخ دهید خیلی میترسم
    باتشکر

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد زیرا به صورت اورژانسی قرص مصرف کرده اید وبه خون ریزی افتادید حالت تهوع شما به علت مصرف قرص بوده جای نگرانی وجود ندارد.

  8. سلام. من ۳ هفته باردار هستم و قرص سایتوتک تهیه کردم. ایا در این سن بارداری جوابدهی مناسب دارد و با چه دوز و چه روش استفاده کنم بهتر است؟ ۳۰ سال دارم با ۵۶ کیلو وزن و G2P0A1 با تشکر

    1. سلام دوست عزیز سقط عمدی عوارض زیادی برای شما دارد من اصلا توصیه به انجام سقط نمیکنم ممکن است باعث ناباروری شما در آینده شود بهتر است تصمیم خود را عوض کنید وبه فکر حفظ بارداری خود باشید تا دچار مشکل نشوید.

  9. من با نامزدم رابطه بدون دخول و سرپایی داشتیم، مایع منی روی من نریخت ولی موقع تماس سطحی التها نمیدونم پیش اب بهم خورده یا نه ،من زمان تخمک گذاریم بوده اون روز و الان ۴ روز از اون ماجرا میگذره و من حالت تهوع، یکم درد سینه و دل درد و کمر درد دارم، همه عوارضی که زمان قبل پریودم همیشه داشتم فقط تهوع الان بیشتر دارم، ۷ روز دیگه زمان پریودم هست،احتمال باردادی هست؟و اگر باشه بدون اسیب به بکارت با قرص حل میشه؟لطفا۲ سوالمو جواب بدین مرسی

    1. خیر احتمال بارداری وجود ندارد علت بروز این علائم شما استرس واضطراب میباشد صبر کنید پریود می شوید.

  10. سلام .من باکره هستم و با نامزدم نزدیکی داشتم پیش اب اسپرم روی دستم بود بعد حواسم نبود دستم به واژن برخورد کرد الان دو هفنه میگیره از عادت اما نشودم درضمن قرص پیشگیری هم نخوردم احتمال حاملگی وجود داره؟؟؟؟

    1. سلام خیر به این شکل احتمال حاملگی وجود ندارد.

  11. سلام
    من باکره هستم و دو روز پیش با نامزدم رابطه داشتم و تماس سطحی الت بوده.اسپرم رو واژن نریخته ولی از بابت پیش اب هیچ اطمینانی وجود ندارد. فقط بعضی وقت ها حالت تهوع دارم و با تماس دستم روی شکم درد احساس میکنم احتمال حاملگی وجود دارد؟؟ از قرص hdاستفاده کنم؟؟

    1. سلام دوست عزیز احتمال بارداری به این شکل که شما ذکر کرده اید وجود ندارد.

  12. سلام .من تو هفته هفتم بارداری هستم میخام سقط کنم ۲۹ سالمه با وزن ۵۰ کیلو
    ایا احتمال اینکه دیگه باردار نشم هس؟
    خیلی از این قضیه میترسم لطفا راهنماییم کنین

    1. سلام دوست عزیز سقط عوارض زیادی دارد بهتر است بارداری خود را حفظ کنید زیرا ممکن است این کار باعث نا باروری شما در آینده شود پس بهتر است تصمیم درست را بگیرید وبه فکر سلامتی خود باشید.

  13. سلام من سه ماه پیش با دوس پسرم رابطه داشتم ولی دخولی صورت نگرفته من پرده بکارتم سالمع در هنگام رابطه آلت ایشون با واژن من برخورد کرد ومن احساس خیس بودن کردم الان ماه اسفند فروردین اردیبهشت پریود شدم اما به جای پنج روزه سه روزه بود الان شکمم بزرگ شده احساس میکنم باردارم الانم ماه خرداد پریود نشدم آیا احتمال بارداری هست؟ یا نه

    1. شما باردار نیستید. برای اطمینان از بیبی چک هم می توانید استفاده کنید.

  14. دکتر من بیبی چک الان استفاده کردم چهار قطره ریختم ولی فقط یه خط افتاد یعنی باردار نیستم

    1. اگر دو خط بیبی چک روشن نشده باشد خیر باردار نیستید.

  15. میشه جواب بدید خواهش میکنم

  16. سلام من ۲۳ارديبهشت که روز اول پريودم بود از مقعد با نامزدم سکس داشتم ايشون آبشون رو کامل تو مقعدم ريختن منم چون پريود بودم و ميدونستم باردار نميشم تميز نشستم الان بعد گذشت ۲۰ روز تهوع دارم بينيم خشک و کيپ شده و سينه هام دردناک و متورم آيا احتمال باردارى هست؟
    در ضمن من هنوز باکره هستم و تازه روزهاى اول نامزديم هست و هنوز دکتر نبردنم

    1. احتمال بارداری وجود ندارد. چون تخمک گذاری معمولا یک هفته بعد از پریود صورت می گیرد.

  17. دکتر من عصری این کار رو انجام دادن الان شنیدم باید صبح بی بی چک استفاده کرد ولی فقط یه خط افتاد

    1. نه لزوما – اما استفاده از بی بی چک صبح بهتر است.

  18. سلام
    من دو روز بعد از پریود با نامزدم رابطه داشتم و حالا یک ماه از تاریخ پریودم گذشته .بی بی چک اسفاده کردم دو بار و جواب منفی بود
    احتمال بارداری هست ؟

    1. شما باردار نیستید.

  19. سلام.من باکره بودم بانامزدم رابطه داشتم،به هیچ وجه این چندسال دخول نداشتیم.اما به دلیل بی تجربگی وندونستن چندبار در رابطمون آبش رو وارده واژن من میکرد،وبعد مدتی متوجه شدم باردار شدم.(بااینکه پردم سالم بود باردارشدم)جنین ۵۶ روزش بود که باکمک نامزدم رفتیم پیش یه ماما سقطش کردیم،الان حدود ۸،۹ماه میگذره من نمیدونم الان پردم سالمه یا نه،آیا با سقط جنینی که داشتم پردمو ازدست دادم؟خواهش میکنم کمکم کنید

    1. سلام باید معاینه شوید از طریق معاینه میشود نظر داد پرده بکارت در افراد مجرد اهمیت دارد با توجه به اینکه شما همسر دارید مشکلی برای شما پیش نمی اید پس نگران نباشید.

  20. سلام عوارض این فرص سایتوک چیه؟ اگه ۲۰ دونه استفاده بشه عوارضش چقدره؟ لطفا خواهشا جواب بدین

    1. سلام خون ریزی های شدید که ممکن است موجب پارگی رحم شود و عفونت رحمی و ناباروری در آینده از عوارض آن است.

  21. سلام،ممنونم به خاطر پاسختون.تا الان که نرفتم برای معاینه برای این بوده ترس و استرس دارم…برای سقط که رفتم اون ماما با قرص جنین رو ازبین برد،یکی زیر زبونم میذاشت ویکی دیگه رو وارده واژنم میکرد،بااینکه باکره بودم تا آخر قرصه رو باانگشتش وارده واژنم میکرد که من درده زیادی روتحمل میکردم،باوارد کردن هربار انگشتش هیچ خونی رو نمیدیدم که بگم به پرده بکارتم آسیب رسیده…
    ببخشید آیا بااومدن جنینه مرده به اون کوچیکی (که ۵۶ روزش)بود واقعا ممکنه پردمو ازدست داده باشم؟؟(بعداز سقط خیلی خونریزی داشتم،حتی خون لخته داشتم که منو خیلی میترسوند)
    آیا بعداز ازدواجم بخوام بچه دار بشم برای اینکه این اولین سقط رو داشتم ممکنه دیگه بچه دار نشم؟؟
    آخه شنیدم برای بار اول سقط داشته باشی دیگه سخت بچه دارمیشی،این فکرا منو خیلی افسرده وآشفته کردن.
    خواهش میکنم جواب همه سوالاتمو بدید، خیلی ازتون تشکرمیکنم.?

    1. سلام نگران نباشید درسته سقط عوارض زیادی دارد اما صد در صد باعث ناباروری شما نمی شود اگر به فکر سلامتی خود هستید بهتر است از این جور روابط قبل از ازدواج پرهیز داشته باشید تا لطمه ای به سلامتی شما وارد نشود موفق باشید.

  22. سلام دکتر من تو هفته ششم حاملگی هستم رابطه داشتم ولی پردمو کامل از دست ندادم پسفردا میخوام با قرص و امپول سقط کنم توسط ماما.خواستم بپرسم دردش ب چه صورته سروصدا میکنم خیلی خون میاد چطوریه کلا.خیلی میترسم ک غش کنم یا بلایی سرم بیاد

  23. سلام من یه هفته هست باردارم ولی بخاطر طلاق که میخوام بگبرم میخوام سقط کنم قرص سایتوتک چطور ازداروخونه بگیرم ب همین راحتی این قرص بهم میدن یانه؟؟واینکه اگه دم کرده غلیظ زعفران بخورم چندروز طول میکشه سقط بشه،
    ویسوال دیگه قرص سایتوتک ازطریق واژینال چطور استفاده میکنن

    1. این کار قانونی نیست. متاسفانه نمی تونیم شما رو راهنمایی کنیم.

  24. سلام من همسرم ۸ماه پیش سزارین شده ولی الان دوباره بارداره ۵هفته هست الان باقرص ساتیوتک مشکلی نداره ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام استفاده از این قرص عوارض زیادی دارد باید بارداری خود را حفظ کند.

  25. سلام
    لطفا تو رو خدا سریع و واضح جواب بدید من یه خانواده سنتی دارم.
    هفته پیش رابطه بدون دخول و با تماس با نامزدم داشتیم و بعد از ۵ روز ۴قرص ال دی خوردم و ۱۲ ساعت بعد هم همینطور اما خونریزی اتفاق نیفتاد
    الان شکم و سینه هام بشدت حساس و بزرگتر شدن
    باردارم؟

    1. شما باردار نیستید. حساسیت سینه ها به علت مصرف قرص است. معمولا یک هفته بعد از قطع قرص پریود اتفاق می افتد.

  26. سلام خسته نباشین من الان۹هفتمه من۳بار اقدام به سقط کردم ولی جنین سقط نشدیک بار۳هفته یکبار۶هفته ویکبار۷هفته خونریزی داشتم توی ۲دفعه ی آخر درحد یک روز ولی سقط نشد رفتم سونو بازم بود حالا دیگه تصمیم گرفتم بزارمش ولی میترسم سالم نباشه.همه میگن ناقص العضو میشه واقعیته؟اگه مشکلی باشه تو ان تی نشون نمیده؟

  27. سلام کسی نیس جواب منو بده

  28. سلام میشه جوابمو بدین من ۱۲تا قرص میزوپرستول استفاده کردم دومرتبه هربار۶تا یکی۶هفته یکی۷هفته خونریزی داشتم هردومرتبه درحدیکساعت شدید بعدش لکه ولی سقط نشد رفتم سونو گفت قلبش میزنه بچه م ۹ماهشه نمیتونم نگهش کنم ولی الان۹هفتمه میگن قرصا عوارض بدی داره رو جنین باعث نقص عضو میشه درسته؟تو ان تی معلوم میشه که سالمه یا نه؟

    1. سلام عزيزم ميشه بدونم شما چكار كردين چون من الان دقيقا تو شرايط شما هستم

  29. سلام مريم جان به نظر من جنين رو بنداز چون رو خوده اين قرص ام نوشته اگه جنين سقط نشد بهتره كه نگهش نداري چون ممكنه معلول دربياد يا كوتوله در بياد و ريزه ميزه
    منم الان دو روزه استفاده كردم سقط نكردم فكر كنم با اين وضعيتمون بايد ساكشن كنيم

    1. سلام خانمی. من هم ۴۵ روز پیش ۷ تا قرص سایتوتک خوردم، هفته ۴ بودم، فکر کردم با همون خونریزی ساده دفع کردم ولی در واقه مونده بود، الان هفته ۱۲ هستم و جنیین ظاهرا سالمه تا آزمایش غربالگری و شاید آمینو انجام بشه، من ۳۹ سالمه نمیدونم نیاز دارم به اینکه آمینو بشم؟ یه دختر سالم ۶ ساله هم دارم اگر برای شما هم هنوز سالمه قصد دارید چکار کنید؟

  30. سلام، روز بخیر، خانم برادرم ۶ هفته باردار بود، قرص سایتوتک استفاده کرد تا سقط کنه، خونریزی داشت و لخته خون دفع کرده، ولی یک روز بعد سونوگرافی انجام داد ، جنین سالم بود و قلبشم ضربان داشت، حالا تصمیم گرفته بچه شو نگه داره، فقط نگرانه که مصرف این قرص برای جنین عوارضی داره یا نه، احتمالا نقص عضو یا مشکل مغزی و …، ده تا قرص استفاده کرد، ۵ تا خوراکی ، ۵ تا شیاف واژینال، لطفا جواب بدین…

    1. سلام باید سونوگرافی دقیق انجام شود.

  31. سلام خواهش ميكنم يكى كمكم كنه،من ٦ هفته باردار بودم به دليل شرايطي كه دارم نميتونم نگهش دارم ٣ روز پيش ١٠ عدد قرص سايتوتك استفاده كردم اول يكي زير زبانى و بعد ٨ ساعت ٢تا بلعيدم و بعد از ان هر يك ساعت يكى زير زبونم گذاشتم،فقط قرص اول رو كه خوردم اونم بعد ٧ ساعت كمي خونريزي داشتم خيلي كم و الان بعد از سه روز هيچ اتفاقى نيفتاده فقط كمى حالت تهوع دارم.خواستم بدونم چقدر طول ميكشه سقط شه اصلا ميوفته يا نه چكار بايد بكنم لطفا كمكم كنيد

    1. سلام این طور نیست که حتما سقط صورت بگیرد بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید واز مصرف این داروها پرهیز کنید زیرا عوارض زیادی دارند.

  32. سلام. از تاریخ پریودی من یک هفته گذشته اما پریود نشدم بی بی چک استفاده کردم نشون داده که باردار هستم. دو تا بچه دارم که سزارین شدن ناخواسته باردار شدم.چجوری میتونم با قرص سیتوتک سقط انجام بدم. ب هیچ وجه شرایط بچه سوم رو ندارم. در ضمن ۹ تا قرص سیتوتک بصورت دهانی استفاده کردم اما خونریزی قطره ای دارم. چکار کنم که سقط بشه. لطفا جواب بدید توروخدا

    1. سلام دوست عزیز سقط عوارض زیادی دارد اگر به فکر سلامتی خودتان هستید باید بارداری خود را حفظ کنید.

  33. يكى نيست جواب بده راهنمايي كنه صد بار نگاه كردم شابد كسى كمكي كنه خواهش ميكنم خيلى فكرم مشغوله كمك كنيد نظراتتونو برام بزارين

  34. يعنى يه نفر نيست راهنماييم كنه من از دلشوره دارم ميميرم يكى يه چيزي بگه لطفا

  35. ممنون ميشم اگه مشاوره بدين اين چهارمين پيامي هست كه ميزارم من ٦ هفته باردار هستم از اونجايي كه شرايط نگهداريشو ندارم بايد بندازمش ٣ روز پيش از١٠تا قرص سايتوتك استفاده كردم و دكتر بهم تجويز كرد كه اوليرو زير زبان بزارم وبعد از ٨ ساعت ٢ عدد قورت بدم و بعد از ان هر يك ساعت يكى زير زبانم بزارم فقط بعد از اولين قرص ان هم بعد از ٧ ساعت خيلى كم خونريزى داشتم در حد لك الان ٣ روز گذشته و هيچ اتفاقى نيفتاده چند روز ديگر بايد صبر كنم فقط حالت تهوع دارم و ديگر هيچى نميدونم بايد باز از قرص استفاده كنم يا نيازى نيست احتمال دارد جنين زنده باشد؟لطفا جواب بدين

  36. سلام ممنون میشم جواب سوال منو زودتر بدید. خیلی نگران هستم.

  37. اى خدا چرا كسى جواب نميده

    1. دوست عزیز سوالات در صف پاسخگویی قرار می گیرد . در صورتی که سوال اورژانسی دارید با تلفن ثابت با شماره مشاوره کارشناس سایت تماس بگیرید.

  38. با سلام مجدد. ممنون میشم که منو راهنمایی کنید بار سوم هستش که درخواست پاسخگویی دارم.سپاسگزارم

  39. سلام یه دوستاننب تو گروه گفتن باکرههستن و علایم بارداری دارن منم همینطور بودم رفتم سونو دادم و گفتن بارداری لطفا زودتر قبل اینکه دیر بشه اقدام کنین

  40. سلام شما گفتين كه منصرف شم و بارداريمو حفظ كنم ولي من از تا قرص سايتوتك استفاده كردم شما تضمين ميكنين كه اسيبي نديده و مشكلي پيش نمياد اگه نگه دارم؟؟؟

  41. باسلام.ممنون میشم به سوالم جواب بدید
    من ۳هفته باردارم دیروز از قرص سایتوتک استفاده کردم روز اول خونریزی داشتم ولی از فرداش خونریزی قطع شده. دلیلش چی میتونه باشه؟؟ آیا ممکنه سقط نشه؟؟

    1. سلام بله ممکن است باید سونوگرافی انجام بدهید

  42. سلام هفته پنج هستم ميخوام سقط كنم با قرص ايا ميشه جنين دفع نشه ؟ چيكار كنم زود دفع بشه

    1. سلام بله ممکن است جنین دفع نشود با توجه به عوارض زیاد سقط ما به شما انجام سقط را توصیه نمی کنیم .

  43. یک هفته قبل از دوره ماهیانه رابطه سطحی اتفاق افتاده. بعد ازپنج روز دوره ماهیانه اتفاق افتاده. احتمال بارداری وجود داره؟

    1. خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  44. سلام،من ٥هفته باردار بودم كه از قرص سايتوتك استفاده كردم ولي جنين نيفتاد و فقط خيلى كم خونريزي داشتم هفته هفتم بود كه ساكشن انجام دادم تقريبا يك هفته پيش و درد خيلي زيادى داشتم،سه روز اول خونريزي نداشتم در حد لك بود الان نزديك سه روز هست كه خونريزيم زياد شده و زير دلم خيلى درد ميكنه،هر ٨ ساعت قرص كولوتريمازول ميخورم.ايا اين درد طبيعي هستش بعد از ساكشن و اينكه چند روز خونريزي طول ميكشه؟احتمال دارد رحمم دچار اسيب شده باشد؟دكتر گفت كه بعد از ١٠ روز سونو انجام بدم،٣٠ ساله هستم و ٦٠ كيلو

    1. سلام باید تا چند روز اینده خون ریزی شما کم بشود وبه لکه بینی تبدیل شود وبعد سونوگرافی انجام بدهید.

  45. سلام
    من هفته چهارم حاملگی بودم وچون ناخاسته بود رفتم دوتا امپول گرفتم و تزریق کردم ولی خونریزی در حد دوساعت اول خوب بود بعدش دیگه نداشتم. به نظر شما من الان باید چکار کنم بدونم سقط شده یا نه

    1. سلام باید چند روز دیگر سونوگرافی انجام بدهید تا مشخص شود.

  46. سلام من رابطه واژنی داشتم ولی پرده از بین نرفته. اما پیش آب من احتمالا داخل واژن شده ولی قبل از اینکه اسپرم بیاد خارج کردم. امکان حاملگی هست؟ در ضمن ۳ هفته ازین مساله میگذره و هفته پیش قرار بوده پریود بشه که نشده. چکار میشه کرد که باردار نشه؟ چون با توجه به اینکه نمیتونیم ازدواج کنیم فاجعه است. ممنون میشم راهنماییم کنیم

    1. سلام احتمال حاملگی خیلی ضعیفه اما اگر بیشتر از یک هفته تاخیر در پریود داشتند تست بارداری انجام بدهند.

  47. خیلی ممنون از پاسختون.
    ایشون امروز بیبی تست کردند و جواب مثبت بوده. چون روزهای اول بعد پریود بوده و کاملا آماده باروری و در ضمن آب پیش آب زیاد بوده.
    چه راه حلی برای سقط هست؟
    خودشون خیلی از قرص میزوپرسستول می ترسن چون میگن ممکنه در اینده دیگه نتونه حامله بشه
    آیا ممکنه عواقب و یا عوارضش در افراد مختلف فرق کنه؟
    چون پریود معمولی ایشون خودبخود خیلی دردناکه و به دلیل خونریزی شدید ممکنه
    دو روز تو درمانگاه بستري بشه؟
    و ممکنه خانواده متوجه بشن و این وحشتناکه!
    مرسی از راهنماییتون

    1. من به شما انجام سقط را توصیه نمیکنم زیرا عوارض زیادی دارد ومیتواند باعث ناباروری در اینده شود.

  48. یعنی قرص میزوپرستول استفاده نکنن؟ استفاده ازین این قرص ناباروری در آینده میشه این قرص؟

    1. لطفاً سوالات را کامل و به طور مستقل از سوالات دیگر مطرح فرمایید.

  49. سلام من حامله بودم از قرص میزوپروستول استفاده کردم چهار تا خونریزی شدید دارم اما بیبی چك کردم مثبت نشون داد یعنی بچه سقط نشده لطفا جواب بدید ممنون

    1. سلام نباید بعد از سقط از بیبی چک استفاده کنید.

  50. سلام اين چندمين مشاوره است كه از شما ميگيرم و خيلى ممنونم براى راهنماييتون.من واقعا به مشكل بزرگى بر خوردم كامل از اول شرح ميدم،٥هفته باردار بودم كه از ١٠ تا قرص سايتوتك استفاده كردم براي سقط ولي فقط لك داشتم بعدشم قطع شد،بعد رفتم پيش ماما گفت چون از قرص استفاده كردي بچه ناقص شده بايد بندازي نوشت براي سونوگرافى رفتم و گفت كه جنين ٥ هفتشه و ايشون ساكشن انجام دادن و درد بسيار زيادى داشتم و خيلى حالم بد شد دكتر گفت بعد از ١٠ روز سونو انجام بدم در طول اين مدت هم قرص ميترونيدازول هر ٨ ساعت ميخوردم بعد از ساكشن ٣ روز اول لك داشتم بعد ٣ روز خونريزي در حد پريودى داشتم و٢ روز هم لك داشتم و ديگه قطع شد،بعد از ١٠ روز سونو انجام دادم و گفتن كه ٥ هفته باردارم بايدهفته ى هفتم بارداريم ميبود كه بخاطر ساكشن رشد نكرده بود ولي جنين ديده نميشود ولي بارداريد و ٥ هفتتونه،البته براي اطمينان ٢ بار سونو دادم كه گفت هنوز بارداريد دوباره رفتم پيش ماما و گفتن بايد دوباره ساكشن انجام بدم و انجام دادم ولي اصلا خونريزي نداشتم و ماما هم خيلي تعجب كرد و ٣ عدد قرص سايتوتك دادن كه هر ٣ ساعت نسفه يك قرص را استفاده كنم قرصها تمام شده و باز خونريزي ندارم فقط يه حالت مكنده تو دلم دارم نميدونم بايد چكار كنم ميترسم باز سه باره بگن بايد ساكشن انجام بدم ولى خيلى برام عذاب اوره و سختمه چكار كنم من

    1. سلام سقط عمدی عوارض زیادی دارد نباید انجام می دادید شما باید به اون‌مامایی که شما را ساکشن کرده مراجعه نمایید ایشان مسئولیت اقداماتی را که برای شما به اشتباه انجام داده باید به عهده بگیرند.

  51. ممکنه عوارض سقط بروش کوتاژ رو بگید؟ یا آدرس سایتی رو بگید که بشه مرجعه کرد؟ وقتی کسی عمل سقط بروش قرص ساکشن و کورتاژ رو انجام داده و قضیه تموم شده سرزنش شما که نباید انجام میدادید مفید نیست. سوال من اینه که بعد عمل کورتاژ چه توصیه ی برای بهبودی کامل دارید؟

    1. اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را ارائه دهید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

  52. سلام اين چندمين مشاوره است كه از شما ميگيرم و خيلى ممنونم براى راهنماييتون.من واقعا به مشكل بزرگى بر خوردم كامل از اول شرح ميدم،٥هفته باردار بودم كه از ١٠ تا قرص سايتوتك استفاده كردم براي سقط ولي فقط لك داشتم بعدشم قطع شد،بعد رفتم پيش ماما گفت چون از قرص استفاده كردي بچه ناقص شده بايد بندازي نوشت براي سونوگرافى رفتم و گفت كه جنين ٥ هفتشه و ايشون ساكشن انجام دادن و درد بسيار زيادى داشتم و خيلى حالم بد شد دكتر گفت بعد از ١٠ روز سونو انجام بدم در طول اين مدت هم قرص ميترونيدازول هر ٨ ساعت ميخوردم بعد از ساكشن ٣ روز اول لك داشتم بعد ٣ روز خونريزي در حد پريودى داشتم و٢ روز هم لك داشتم و ديگه قطع شد،بعد از ١٠ روز سونو انجام دادم و گفتن كه ٥ هفته باردارم بايدهفته ى هفتم بارداريم ميبود كه بخاطر ساكشن رشد نكرده بود ولي جنين ديده نميشود ولي بارداريد و ٥ هفتتونه،البته براي اطمينان ٢ بار سونو دادم كه گفت هنوز بارداريد دوباره رفتم پيش ماما و گفتن بايد دوباره ساكشن انجام بدم و انجام دادم ولي اصلا خونريزي نداشتم و ماما هم خيلي تعجب كرد و ٣ عدد قرص سايتوتك دادن كه هر ٣ ساعت نسفه يك قرص را استفاده كنم قرصها تمام شده و باز خونريزي ندارم فقط يه حالت مكنده تو دلم داشتم،بعد از يك هفته استفاده از قرص ها كه هيچ خونريزي نداشتم دوباره رفتم پيش دكتر و گفتن نيازي نيست بري سونو فعلا و برام امپول پروژسترون دادن ٣ تا كه بزنم و پريود شم كه رحمم پاك شه،٣ روزم هست كه سمت چپ شكمم درد ميكنه و نميتونم زياد راه برم دردم بيشتر ميشه،الان امپولارم زدم تمام شده و پريود هم نشدم بنظرتون برم پيش يه دكتر ديگه؟

    1. سلام باید تا ۱۴ روز بعد از تزریق امپول صبر کنید تا پریود شوید .

  53. سلام من نامزد هستم و خانمم ۹ هفته حمل دارد باید چی کار کنم تا سقط شود لطفا جوابم را بدی لطفا جوابم را بدی

  54. سلام,با نامزدم رابطه داشتم ,احساس میکنم که یک قطره ابش روی واژنم ریخت که سریع پاک کردم(رابطمون۲۲روز بعد پریودی)دو روز بعدش دوقطره لکه بینی داشتم دیگه هیچی نیومده ,سیکلم نامنظمه اما اغلب ۳۵روزه,,چقدر احتمال بارداری وجود داره؟ایا لکه بینی ها ممکنه نشان بارداری باشه,در ضمن باکره هم هستم,ممنون

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  55. سلام.من قبلا بچه دنیا آوردم.چهارده روز پیش قرص مصرف کردم برا سقط.وسقط انجام شد.ولی هنوز لکه های قرمز کمرنگ وقهوه ای میبینم.از سه روز پیش نزدیکی هم داشتم.آیا مشکلی وجود داره؟به نظر شما برم پیش دکتر. آخه میترسم رحمم کاری شده باشه.یا نازا شده باشم.باید چیکار کنم که بفهمم کاری نشدم.

    1. سلام باید بعد از سقط سونو گرافی انجام بدهید.

  56. سلام.ببخشید من ده تا قرص مصرف کردم بعد سه ساعت ورزش اول اندازه یه لیوان خون یه هویی ریخت بعدش به تیکه مثل گوشت افتاد.بعدشم پریود شدم الان چهارده روزه ولی لکه بینی دارم چرا خوب نمیشم. آیا بچه سقط شده؟

    1. سلام باید بعد از سقط سونوگرافی انجام بدهید.

  57. سلام ببخشید باسونو گرافی معلوم میشه اگر مشکلی واسه رحم به وجود اومده باشه؟یا نازا شده باشم؟

    1. سلام بله مشخص می‌شود اما آزمایشات کامل هورمونی نیز لازم است.

  58. سلام خانم دكتر
    من حدودا١٠روز پيش سقط جنين داشتم ك حدوداد ١ماهه بوده
    با استفاده از قرص سايتوتك سقط كردم
    الان بعد از ١٠روز هنوز خونريزي دارم ب صورت لخته ايا طبيعيه؟

    1. سلام بهتر است سونوگرافی انجام بدهید.

  59. من هغته گذشته متوجه شدم باردارم ورابطم باهمسرم نو تاریخ ۷تیر اتفاق افتاده تا امروز که ۱۰مرداد هست کلی جوشنده خوردم عروسک پشت پرده .زعفرون .اویشن .پونه. وکلی دمنوش گیاهی دیگه برای سقط میخوام برم دکتر فردا به نظرتون اینا باعث میشه با قرص راحت سقط کنم با توجه به عمر نوزاد چون نمیتونم حامله بشم تازه عمل کردم .,ایا بعد سقط حالم خیلی خراب میشه وممکنه نتونم سرکار برم ؟ممنون میشم زود جوتب بدید

    1. سقط عوارض زیادی برای شما به دنبال دارد من به شما انجام سقط را توصیه نمیکنم بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید.

  60. سلام من دیروز اینجا سوالمو مطرح کردم ولی نه پاسخ دادین نه گذاشتین تو سایت ….

    1. دوست عزیز احتمالاً سوال شما ثبت نشده است.

  61. سلام من در هفته پنجم بارداری با قرص میزوپروستول اقدام به سقط کردم ولی موفقیت امیز نبود. بعد تصمیم به حفظ بارداری گرفتم کل سونوها و ازمایشات وضعیت جنین رو خوب نشون داد امکان داره بچم مشکلی پیدا کرده باشه که سونو نشون نده؟

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید.

  62. سلام بخشید برای سقط توی هفته هشت قرص بهتره ی شیاف؟و اینکه دوستن قرص رو از کجا تهیه میکنن؟

  63. سقط عوارض خيلي بدي دارد اين كارانحام نديد

  64. سلام من و همسرم دانشجو هستيم، همسرم باردار شدن و متاسفانه بدون آگاهي رفتيم پيش يك ماما و عمل كورتاژ رو روي همسر عزيزم انجام داد. متاسفانه بعد از ٢٠ روز كه قرص و آنتي بيوتيك مصرف ميكردن همسرم، در سونوگرافي باقيمانده ي حاملگي به ابعاد ٢٧ در ١٢ ميليمتر تشخيص دادن، البته رحم و تخمدانها سالم و در وضعيت نرمال بودن. به متخصص زنان مراجعه كرديم، ايشون براي دفع باقيمانده حاملگي قرص سايتوتك رو تجويز نمودن و گفتن كه بصورت شياف در مقعد استفاده بشود. از آنجا كه براي ادامه تحصيل كمتر از ٢ هفته ديگه بايد به خارج از كشور سفر كنيم امكان درمانهاي طولاني رو نداريم. سوالم اين بود آيا در اين فرصت دو هفته اي روش قرص جواب ميدهد يا بايد از روشهاي ديگر استفاده شود؟
    با تشكر

    1. سلام بله قرص جواب می دهد.

  65. سلام
    من با نامزدم رابطه داشتیم که از روی لباس زیر من با آلت من تماس داشت، آلت ایشون لباس زیر منو خیس کرده بود و البته مقداری از منی اطراف واژن من بود که به سرعت پاک کردم، من عادت های ماهانم نامنظم هستش و نمیدونم ک زمان تخمک گذاریم کی بوده! بعد از این نزدیکی هم از روش اورژانسی ال دی استفاده کردم یعنی ۴ تا قرص تو دو مرحله ۱۲ ساعته
    تو هفته ی دوم خون ریزی کردم که مقدارش خیلی کم بود، ۲ روزه تموم شد درصورتی که من ۳ تا ۴ روز می شدم، چند روز هم لکه های جزیی داشتم
    آیا امکان بارداری من هست خواهش میکنم جواب بدید.

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  66. سلام با عرض وقت بخیر …من یه هفته پیش با نامزدم با بادابن که باکره هستم سکس کردیم از پشت و فک کنم چن قطره از منی همسرم روی واژن من ریخت …..الان تقریبایک هفته از زمان پریودم میگذده ولی من هنوز پریود نشدم …تو روخدا خیلی نگرانم اگه میشع جوابمو زودتر بدین …منموننن میشم

    1. سلام اگر دخولی صورت نگرفته باشد احتمال بارداری خیلی ضعیف میباشد.

  67. سلام من ندونستم حاملم و هفته دوم حاملگیم رفتم دندانپزشکی و عکس گرفتم آیا برای جنینم مشکل داره؟هفته ۶حاملگیم از قرص سایتوک (میزروپروستول)۲۰۰ سه تا واژینال و یدونه زیرزبانی استفاده کردم که سقط کنم همان روز افتادم خونریزی و لخته بیرون اومد روز بعد رفتم سنو زدم گفتن ساک حاملگی قابل روئیت هس ،حالا دوست ندارم سقط کنم آیا مشکلی برای جنینم بوجود نیامده؟آیا باعث عقب ماندگی جنینم نمیشه ک از این قرصها استفاده کردم ،لطفا راهنمایی کنید دوسدارم بچمو نگه دارم ممنون

    1. سلام باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  68. سلام من سونم انجام دادم گفتن جنین۱۲هفته و۵روزشه من چند وقت قبلشم قرص استفاده کردم فقط سه روز خونریزی داشتم !!الان چه داروی چه آمپولی استفاده کنم که سریع سقط بشه مرسی

  69. من چهار نیم هفته باردارم ۲تا قرص سایتوتک خوردم ۴تا وازینال گذاشتمفقط شکم درد گرفتم نه لک داشتم نه خونریزی الان ۳روز که گذشته میخوام ساکشن کنم جواب میده یعنی تموم میشه چون اصلا شرایطش رو ندارم لطفا جواب بدید

  70. با عرض سلام احترام
    بدون مقدمه ميرم سر اصل موضوع
    من روز ٢٩ مرداد با نامزدم نزديكي داشتم البته بدون دخول
    اول كه شروع كردي من الت خودمو روي دستگاه تناسلي نامزدم ماليدم حدود سي ثانيه تا نهايتا يك دقيقه و بعد از اون از پشت و بدون دخول فقط با عمل بدن به بدن شدن يا خيلي عذر ميخام لا پايي كارمونو ادامه داديم تا اينكه من ارضا شدم و تمام شد مايع مني خودمو روي باسن نامزدم ريختم و تماسي با واژن نداشت ، حدود ده دقيقه تا يك ربع بعد مجدد شروع به نزديكي كرديم اما اينبار هيچ تماسي از جلو نداشتم و فقط عين دفعه قبل از پشت و لا پا خودمو ارضا كردم و بازم مايع مني خودمو ريختم وسط باسنش و بعد از حدود بيست دقيقه از هم جدا شديم و ازش خاستم كه خودشو بشوره و شرتش رو هم عوض كرد
    فرداي اون شب نامزدم گفت كه زير شكمش درد داره و تكرر ادرار هم داره و خيلي نگران شديم
    ازش پرسيدم كه احساس كردي كه الت من با سوراخ واژنت تماس داشته ؟ گفت نه به اون صورت اما اره تو باره دوم كه نزديكي كرديم چندباري به خودش و نزديكي هاي سوراخش خورد
    پرسيدم احساس كردي چيزي وارد شده يا نه ؟ گفت نميدونم يني متوجه نشدم
    و اين نگراني همينطور ادامه داشت تا اينكه ازش پرسيدم مجدد حالش چطوره گفت درد شكم و تكرر ادرار ندارم اما سينه هام بعضي وقتا درد ميگيرن
    ضمن اينكه اون شب كه ما نزديكي داشتيم من سينه هاي نامزدم رو ماساژ دادم و كمي هم فشار دادم و خوردن
    ازش پرسيدم كه وقتي شرتت رو عوض كردي متوجه شدي كه اب مني من به واژنت رسيده يا نه گفت شرتم نا نزديكي هاي سوراخ خيس بود اما خودمم ترشح داشتم نميتونم بگم كه از اب مني تو بود
    من خودم تقريبا مطمعنم كه اب مني من به به سوراخ واژن نامزدم نرسيده براي اين ميگم تقريبا كه ميگم شايد اب از لاي باسن سرازير شده باشه و به واژن رسيده باشه اما اينكه پيش اب من رسيده باشه يا نه شك دارم و نميدونم ( نزديكي ما در حالت ايستاده بود )
    دكتر توروخدا كمكمون كنيد دارم از استرس ميميرم
    واقعا بچگي كردم اصلا دنبال اين چيزا نبوديم نه من و نه اون اما اونشب نميدونم بخدا واقعا نميدونم چي شد تا به خودم اومدم ديدم دوباره اون غلطو كردم
    باتوجه با شكل نزديكي و علائم چقدر احتمال بارداري رو ميديد ؟
    از علائم فقط درد سينه باقي مونده بود كه برطرف شد و امروزم يكم نفخ داشت و حدودا پنج تا شش روز از نزديكي ميگذره
    اگه احتمال حاملگي وجود داره چكار بايد بكنيم ؟
    قرص يا ماده غذايي چيزي كه باعث سقط بشه وجود داره ؟
    توروخدا بهم كمك كنيد
    ما راهي براي اينكه بريم و ازمايش خون بديم نداريم
    لطفا بهمون كمك كنيد از نگراني داريم ميميرم
    من اين پيامو تقريبا ١٥ روز پيش نوشتم و چون طولاني بود نتونستم ويرايشش كنم
    نامزدم الان هيچ علامتي از حاملگي نداره
    و ضمنا ١٩ مرداد پريود شدن و نزديكي ما ٢٩ مرداد بود و سيكل نامنظم دارن
    كمكمون كنيد تورو خدا

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  71. سلام من تنبلی تخمدان شدید دارم و اگر استروژن نزنم اصلا پریود نمیشم دکتر گفته غدد لنفاوی زیر بغلم متورم شده فعلا آمپول نزنم، پروژسترون زدم ولی پریودم باز نشد چون استروژن نباید بزنم، لطفا بفرمایید روزی چقدر عروس پشت پرده بخورم پریود میشم؟ متشکرم، راهنمایی بفرمایید خیلی اعصابم خراب شده.

  72. سلام ببخشید من هیجده مرداد با نامردم ازپشت رابطه داشتم ایشون آبش داخل واژه من شد ایا احتمال بارداری وجود دارد

  73. سلام من دستگاه ای یو دی دارم وبی بی چک زدم دوخط افتاد وآمروز ازمایش دادم فعلا جواب نگرفتم.ولی حس میکنم باردارم.میخام باقرص سقط کنم ؟؟سزارین هم داشتم.ایا میتونم.؟؟؟؟

  74. سلام من دستگاه ای یو دی دارم وبی بی چک زدم دوخط افتاد وآمروز ازمایش دادم فعلا جواب نگرفتم.ولی حس میکنم باردارم.میخام باقرص سقط کنم ؟؟سزارین هم داشتم.ایا میتونم.؟؟؟؟

    1. سلام خیر نمی توانید زیرا عوارض جانبی زیادی دارد.

  75. سلام.من باكره هستم و ٤ روز بعد از روز آخر پريودم با نامردم رابطه داشتم بدون دخول.مايع مني روي واژنم نريخت اما ايشون آلتش رو قبل از أرضا شدن روي واژنم ميماليد نگران مايع پيش مني هستم. ١٠ روز از اونموقع ميگذره و احساس تهوع و خستگي و بزرگ شدن سينه و درد شكم دارم.احتمال حاملگي هست ؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  76. من قبلا چون شرایطشو نداشتیم یک سقط با قرص داشتم.الان خواسته باردار شدم و بارداریه بسیار سختی دارم.تقریبد تمامش استراحت مطلق بودم.میخوام بدونم شرایط الانم ارتباطی با سقط جنینم داره؟

    1. خیر ربطی ندارد.

  77. سلام من یماه پیش با نامزدم رابطه داشتیم ولی دخول نبوده من پرده بکارتم سالمه فقط مایع منی رو واژن ریخته و هم تست بی بی چک هم ازمایش خونم مثبته میخوام میزوپرستول استفاده کنم راهنمایبم کنید ما میخوایم سقط بشه اصن فک نمیکردم با وجود پرده بکارت حامله بشم تو رو خدا راهنماییم کنید

  78. سلام خسته نباشید. من هنوز باکره ام ولی با نامزدم رابطه مقعدی داشتم و اون آبشو توم خالی کرد ولی من احساس میکنم مقداریش رو واژن ام ریخت الان یک ماهه پریود نشدم، حامله ام؟

    1. سلام احتمال اینکه باردار باشید خیلی ضعیف میباشد اما بهتر است برای اطمینان از تست بیبی چک استفاده کنید.

  79. سلام من دختری باکره هستم‌.۱۰روز پیش با نامزدم رابطه مقعدی داشتم .ایشون منی رو داخل مقعدریختن ولی وقتی بیرون اوردن مقداری از منی بیرون اومد ولی پوزیشن جوری بود که منی به سمت واژن نرفت.بعد سریع با دستمال پاک کردن. منم بعد از مکث ۴-۵دقیقه خودمو با اب شستم. اینم بگم قبل از دخول ..هردو آلت باهم در تماس بودن ولی من هیچ پیشابی رو متوجه نشدم.دو روز دیگه موعد پریودیمه.احتمال بارداری نیست? از قرص اورزانسی هم استفاده نکردم.یعنی بلد نبودم اولین بارمون بود. خواهش میکنم پاسخ بدیذ.همش استرس دارم که پریود نشم.اخه همیشه تاریخ منظمی داشتم با یکی دو روز تاخیر…توروخدا جوابمو بدید ایندم در خطر

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  80. سلام. وقت بخیر. من در هفته ۳بارداری بعلت بی اطلاعی از باردار بودن تحت اشعه قرارگرفتم .. بعد از اطلاع فهمیدم که روز ۱۵تا ۶۰ بارداری حساسترین زمان به اشعه هست واشعه باعث نقص بچه میشه لطفا راهنماییم کنید که چکار میتونم بکنم. من خیلی بچه دوست دارم و میخوام زودتر بعد سقط حامله بشم. کم عارضه ترین روش کدوم هست؟
    خواهش میکنم کمکم کنید.نمیخوام یک عمر خودمو بخاطر این اشتباهم سرزنش کنم

    1. سلام نیازی به انجام سقط نیست نگران نباشید.

  81. سلام
    من هفته گذشته توسط قرص سقط داشتم و هنوز دلم درد می‌کنه و لخته های خون میبینم آیا طبیعیه؟

    1. سلام برای اطمینان از سقط کامل سونوگرافی انجام بدهید.

  82. سلام وقت بخیر،هفته شانزده هستم و تصمیم گرفتم سقط کنم،با متخصص که صحبت کردم گفت از طریق سوزن کیسه آب رو سوراخ میکند تا طبیعی دفع شود، آیا این روش جواب ميدهد

    1. سلام این کار عوارض جانبی زیادی دارد بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید.

  83. سلام.پریود شدن ب معنی عدم بارداری هست قطعا؟

    1. سلام بله اگر به خون ریزی بیافتید.

  84. سلام
    خانم دکتر لطفا راهنماییم کنین خیلی نگرانم
    من هفته ششم حاملگی بودم به دلیل موقعیت شفلی همسرم قادر به ادامه حاملگی نبودم چون ونریزی داشتم سونو داخلی رفتم و گفتند جفت احتمالا کنده شده اما جنین چسبیده و هنوز زنده است با۵ تا قرص میزوپروستل اقدام به سقط جنین کردیم فقط چند ساعت خونریزی و لخته داشتم خونریزی قطع شده و فقط لکه بینی دارم بعد یک هفته دوباره سونو رفتم دکتر گفت که جنینو نمیبیند اما رحم دیوارش ضخیمه و پر می باشد حتی گفت ممکن است خارج از رحم باشد یا لینکه چند قلو باشد با توجه به اینکه بتا خونم هنوز ۲۲ هزاره و دکتر امروز خیلی نگرانم کرد گفت باید بری بیمارستان تا رحمتو خالی کنند چون احتمال پارگی رحم وجود داره الان دارم دیوونه میشیم باید چکار کنم ایا میتونم مجدد قرص استفاده کنم برا دفع بقایای جنین:؟؟
    خواهش میکنم جوابمو زودتر بدین ممنون

  85. سلام من با استفا ه از کاندوم جلوگیری میکردم ولی نمیدونم چرا حامله شدم هفته ۶بارداری هستم ولی شرایط بچه دارشدن رو ندارم سونو گرافی دادم با کمک متخص قرص سایتوتک رو تهیه کردم ساعت ۱۲شب ۲عدد واژنال گذاشتم ۴صبح پریود شدم یه لخته خون به قطر۲انگشت به اندازه یه بند انگشت دفع کردم دوباره ۲تاقرص دیگه واژنال گذاشتم خونریزی خفیف داشتم از۸:۳۰صبح تا۱۱:۳۰هرنیم ساعت۲عدد قرص زیر زبانی استفاده کردم تب و لرز و اسهال گرفتم ولی تا عصری قطع شد ولی خونریزیم خیلی کمه احتمال اینکه سقط انجام شده باشه چقدر؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی استرس دارم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  86. سلام تو هفته ی ۵بارداری هستم به خاطر مخالفت همسرم مجبور به سقط شدم ۴تا قرص خوردم ۲تا زیر زبان اول ۲تام بعد از یک ساعت خونریزی شدید و لخته دارم بعداز چندساعت درد شدید رفتم سنو گفتن ساک حاملگی هست و الان نمیخوام بچه رو سقط کنم امکانش هست بچه ناقص به دنیا بیاد ؟چون دکترم گفت باید سقط بشه چون قرص روی بچه تاثیر داره؟؟؟

    1. سلام باید صبر کنید هیچ دارویی مصرف نکنید ۱۰ روز دیگر سونو گرافی واژینال انجام بدهید.

  87. من با نامزدم رابطه سطحي داشتم (البته باكره هستم ) پنجشنبه ١٣ و احساس كردم كه پيشاب با واژن برخورد داشته روز ١٥ دو تا قرص اورژانسي اووسيز خوردم و از اونجايي كه پريود منظم ندارم طبق ماه پيش كه ١٧ پريود شدم از اون موقع حساب كردم و اين ماه ٢٠ پريود شدم تقريبا با ٤ روز تاخير ٥ روز هم طول كشيد الان بعد از يك هفته دوباره سينه و زير دلم ورم كرده تكرر و نفخ و سر گيجه ، افت فشار و ترشح دارم ازمايشم هم منفي بود احتمال داره كه حامله باشم ؟ ممنون ميشم راهنماييم كنين؟

    1. سلام خیر ا حتمال بارداری وجود ندارد.

  88. سلام ، وقت بخیر من هفته ۲۵بارداریم هست بخاطر یک سری مشکل شوهرم اصرار به سقط داره برام قرص سایتوک گرفته ، میشه عوارض سقط الان رو بهم بگید ؟ آیا این قرص باعث مرک بچم میشه و بعد من به دنیاش میارم ، اگه عوارض رو بگید شاید همسرم منصرف بشه چون به دکتر مراجعه نمیکنه تا آگاهش کنن ، ممنون

  89. سلام ، وقت بخیر من هفته ۲۵بارداریم هست بخاطر یک سری مشکل شوهرم اصرار به سقط داره برام قرص سایتوک گرفته ، میشه عوارض سقط الان رو بهم بگید ؟ آیا این قرص باعث مرک بچم میشه و بعد من به دنیاش میارم ، اگه عوارض رو بگید شاید همسرم منصرف بشه چون به دکتر مراجعه نمیکنه تا آگاهش کنن ، ممنون

    1. سلام سقط عوارض جانبی زیادی دارد با توجه به اینکه سن بارداری شما بالای ۲۰ هفته است این کار خطرناک است ممکن است باعث پارگی رحم شود اگر به فکر سلامتی خود هستید باید به فکر حفظ بارداری خود باشید.

  90. سلام ببخشید من روز ۱۲سیکل ماهانه ام با نامزدم رابطه داشتم که دخول انجام شد ولی انزالی صورت نگرفت و منی داخل ریخته نشد و من چون از پیشاب میترسیدم ده دقیقه بعدش قرص اووسیز مصرف کردم و دوازده ساعت بعد هم یکی دیگه .اما الان۳۶روز از رابطمون و ۱۸روز از تاریخ پریودم میگذره که پریود نشدم و هفت روزه پشت سر هم بیبی چک میذارم همش منفیه..و ۲۸روز که از رابطه گذشه بود آزمایش دادم اونم منفی بود..به نظرتون من باردارم؟؟هیچ علایم بارداری هم ندارم.خواهش میکنم کمکم کنید از استرس دارم میمیرم

    1. سلام خیر شما باردار نیستید قرص اورژانسی عوارض جانبی دارد بهتر است بی جهت از آن زیاد استفاده نکنید به علت استرس واضطراب پریود شما عقب افتاده است .

  91. چرا سوال منو نذاشتید

  92. سلام خسته نباشید سوالی داشتم اگه شخصی در روز ۱۲ قاعدگی رابطه انجام بده ولی مایع منی داخل ریخته نشه و بعد از ان به لافاصله قرص اورژانسی خورده بشه باز هم احتمال بارداری هست؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  93. سلام.
    با نامزدم رابطه مقعدی داشتم.
    باکره س
    یه مقدار کمی از منی روی وازنش ریخت

    و فورا رفت شستش

    ایا احتمال حاملگیش هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  94. میشه لطفا زود جواب بدید

  95. با سلام و عرض ادب. خانم دکتر واضح بگم‌من نمیدونم چرا اینقد سریع باردار میشم !!! حتی بعد از مصرف ۲تا شقرص اورژانسی ک‌۱ ساعت بعد نزدیکی مصرع کردم ! سری قبل با قرص سقط کردم ! الان مجدد بعد از دو ماه.. ک مجدد قرص اورژانسی مصرف کردم البته بعد از ۲۴ ساعت، امروز چک بیبی زدم‌و مثبت بود !!!!!! من باید چیکار کنم!!!!؟؟؟ دانشجوام و اصلا امکان‌نگهداریش نیست… و این‌ک دکتر آیو دی نمیذاره برام میگه عفونت لگن میاره ! ممنون میشم جواب بدین

    1. چرا جوابتونو ندادن ¿¿¿¿¿

  96. سلام و خسته نباشید . من روز ۲۲ ماه قبل پری شدم و بعد از هفت روز پاک روز ۱۲یا۱۳ ماه بعد با نامزدم رابطه بدون دخلو داشتم من باکره ام اما رابطه به صورته مالش از پشت بودو من خوابیده بودم در همون صورتم ارضا شدو ابش رو همونجور خالی کرد و واژنم کاملا خیس شد پاک کردم ولی خیلی میترسم باردار شده باشم توروخدا جواب بدید ممنون میشم

    1. سلام به این شکل احتمال بارداری خیلی ضعیف است.

  97. Salam man 7 roz pesh ba namzadm nazdeke dashtm az posht ama Kame az mani namzadm Roy wazhanm rekht ajel pak kardm wa sepas ba ab shoshtm wa 2 roz az adat mahwrm megzara aya man hamela astm????

  98. سلام.من با نامزدم دیروز ک ۲۴ روز بعد از پریودم بود ،ارتباط داشتیم ولی دخول صورت نگرفت،سرآلت هم ب واژنم برخورد نکرده..ایشون یکبار ارضا شد و آلتش رو هم شست.و بعدش دوباره ارتباط بدون دخول داشتیم.آیا امکانش هست ک پیشاب رفته باشه داخل و باردار بشم؟ضمنا بگم ک باکره هستم.
    قرص اورژانسی مصرف کنم؟
    خواهش میکنم تا دیر نشده بهم جواب بدید

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

  99. سلام دوتافرزند دارم یک سال هم میشه ایودی گذاشتم الان ۹روز پریودم عقب افتاده بیبی چک استفاده کردم مثبت دراومده،مشکلاتم زیاده همسرم اعتیاد داره میخواستم سقط کنم امکان سقط باقرص انجام میشه؟

  100. سلام خسته نباشید من ۳۱سالمه یه دختر ۱۴ساله دارم ۳سال پیش دوتا سقط داشتم باقرص وامپول الان یه سال اقدام به بارداری کردم دوماه پیش عکس انداختم مشکلی نبود ایا بخاطر سقطی که داشتم ممکن مشکل ناباروری یا نازایی داشته باشم

    1. سلام بله ممکن است از عوارض سقط ها ی قبلی شما باشد بهتر است زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  101. سلام لطفا جواب سوالمو به ایمیلم بفرستید متشکرم

  102. سلام خسته نباشید من ۳۲سالمه ویه دختر۱۴ساله دارم دوسال پیش دوتا سقط دریک ونیم ماهگی با قرص وامپول داشتم ولی الان چندماهه درحال اقدام به بارداری هستم ولی تاکنون موفق نشدم دوماه پیش هم عکس از واژن داشتم که مشکلی نبود ایا سقطایی که داشتم باعث نازایی یا ناباروری در من شده لطفا پاسخم رو به ایمیلم بفرستید متشکرم

  103. از پاسخگوییتون خیلی خیلی ممنونم.لطف خیلی بزرگی کردین?

  104. از پاسخگوییتون خیلی خیلی ممنونم.لطف خیلی بزرگی کردین?

  105. با سلام و وقت بخير،من تو هفته ٥بارداري سقط با قرص سايتوتك داشتم كه ١٠قرص با فاصله ٤ساعت ٢عدد زير زبوني و بقيه واژينال ،٤ساعت بعد از اولين استفاده لخته هاي خون و يه لخته به اندازه نصف كف دست به رنگ روشن خارج شد و دردم كمتر شد،اما بعد كه قرص هارو استفاده كردم بعد از چند ساعت حدودا ٤تا از واژن خارج شد،،درحال حاضر خون ريزي كمي دارم و درد ندارم ،خواستم ببينم سقط انجام شده؟خارج شدن قرص مشكلي ايجاد ميكنه؟
    ممنونم از پاسخگويي شما

    1. سلام باید برای اطمینان از سقط کامل سونوگرافی انجام بدهید.

  106. با سلام و وقت بخير،من تو هفته ٥بارداري سقط با قرص سايتوتك داشتم كه ١٠قرص با فاصله ٤ساعت ٢عدد زير زبوني و بقيه واژينال ،٤ساعت بعد از اولين استفاده لخته هاي خون و يه لخته به اندازه نصف كف دست به رنگ روشن خارج شد و دردم كمتر شد،اما بعد كه قرص هارو استفاده كردم بعد از چند ساعت حدودا ٤تا از واژن خارج شد،،درحال حاضر خون ريزي كمي دارم و درد ندارم ،خواستم ببينم سقط انجام شده؟خارج شدن قرص مشكلي ايجاد ميكنه؟
    ممنونم از پاسخگويي شما

  107. سلام..
    من روز آخر پریودیم ۲۳ مهر بوده ..
    ۷ آبان رابطه داشتم..
    البته نه رابطه با دخول فقط مالش دو آلت به هم .
    باکره هستم
    و از نامزدم هم هیچ منی ای خارج نشد
    ولی نسبت به پیشاب کاملا بی توجه بودیم هردو..

    الان حدود دو هفته هست که پریودم به تاخیر افتاده…
    زیر دلم احساس سفت شدگی دارم..
    هیچ علامتی هم برای پریودی ندارم
    البته اینم بگم من سابقه ی کیست تخمدان و پرولاکتین بالا داشتم…
    ولی دارو مصرف میکردم..
    دقیقا همون روز رابطه دوره مصرف دارو های من تموم شده بود…
    و چند ماه بود که پریودم منظم بود …

    احتمال داره من حامله باشم؟

    1. سلام با توجه به اینکه دخولی صورت نگرفته است احتمال بارداری وجود ندارد.

  108. سلام منو نامزدم در روز ۹قاعدگی رابطه داشتیم البته دخول نه بلکه فقط لاپایی به صورت مالش دو آلت .و ایشون منی رو روی شکم من ریختن .من از پیشاب میترسم آیا به اینصورت حاملگی رخ میدهد؟؟سپاسگزارم

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد.

  109. من در تاریخ ۱۱مهرپریود شدم دوره های من بین ۲۷ تا۲۹ روزه است و در تاریخ ۲۸ مهر یم رابطه سطحی داشتم که پیشاب در تماس ناحیه تناسلی بود ولی منی روی کمر تخلیه شد
    من در تاریخ ۸ابان خون روزی داشتم ساعت هفت شب تا روز بعدش ساعت یک ظهر بعدش خون نیومد تا روز بعدش که به رنگ خیلی قهوه ایی تیره بود
    من دو تاریخ ۱۶ابان ازمایش بتا معمولی دادم منفی بود
    دو تاریخ ۲۴ابان هم ازمایش بتا معمولی دادم بازم منفی بود ولی سینه هام درد میکنن نه خیلی زیاد ولی دردش احساس میشه
    من میتونم به این جواب ازمایش مطمین باشم یا باید تیتر بتا بدم معلوم بشه ؟؟
    یا اینکه برای ازمایش زود بوده؟؟و باید دوباره بدم؟؟

    1. سلام نیازی به آزمایش مجدد نیست شما باردار نیستید علائمی که دارید مربوط به علائم پیش از قاعدگی می باشد.

  110. من در تاریخ ۱۱مهرپریود شدم دوره های من بین ۲۷ تا۲۹ روزه است و در تاریخ ۲۸ مهر یم رابطه سطحی داشتم که پیشاب در تماس ناحیه تناسلی بود ولی منی روی کمر تخلیه شد
    من در تاریخ ۸ابان خون روزی داشتم ساعت هفت شب تا روز بعدش ساعت یک ظهر بعدش خون نیومد تا روز بعدش که به رنگ خیلی قهوه ایی تیره بود
    من دو تاریخ ۱۶ابان ازمایش بتا معمولی دادم منفی بود
    دو تاریخ ۲۴ابان هم ازمایش بتا معمولی دادم بازم منفی بود ولی سینه هام درد میکنن نه خیلی زیاد ولی دردش احساس میشه
    من میتونم به این جواب ازمایش مطمین باشم یا باید تیتر بتا بدم معلوم بشه ؟؟
    یا اینکه برای ازمایش زود بوده؟؟و باید دوباره بدم؟؟

  111. سلام
    من دو روز پيش رابطه داشتم و بدون دخول بود فكر ميكنم از پيشاب ريخت روي واژنم ولي هشت ساعت بعد قرص ضد بارداري اضطراري خوردم طبق دستوراعمل و باكره هم هستم خيلي استرس دارم ميخوام بدونم با اين وجود درصد بارداري هست چقدره؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  112. سلام
    من دو روز پيش رابطه داشتم و بدون دخول بود فكر ميكنم از پيشاب ريخت روي واژنم ولي هشت ساعت بعد قرص ضد بارداري اضطراري خوردم طبق دستوراعمل و باكره هم هستم خيلي استرس دارم ميخوام بدونم با اين وجود درصد بارداري هست چقدره؟

  113. با سلام و احترام
    من و همسرم به قصد مهاجرت یه سری واکسن زدیم که واکسن mmr هم جزوشون بود بعد از زدن واکسن پزشک بهمون گفت که حداقل تا سه ما نباید باردار شی و خطرناکه….وقتی رسیدم خونه دل درد عجیبی گرفتم….و به شدت داشت دیوونم میکرد….چون دو روز از زمان عادت ماهیانم میگذشت شک کردم….بی بی چک استفاده کردم ولی چون خطه اول کمرنگ بود اون لحظه متوجه نشدم….یکهفته گذشت و درد من کم شد ولی قطع نشد تا دومین بی بی چک رو استفاده کردم و متوجه بار داریم شدم….به پزشک مراجعه کردم و بیمارستان همه میگفتن باید سقط شه ولی مطب هایی که میپذیرفتن کثیف بودن و همسرم اجازه اینکارو نداد…به بیمارستان مراجعه کردیم اونها هم نظرشون این بود ولی خیلی اذیتمون کردن و آخرشم با وجود تمام ادله کافی مارو فرستادن پزشکی قانونی که من نتونستم تو سالنش تحمل بیارمو اومدم بیرون و به صورت تمیز خودم از قرص cytotecاستفاده کردم روز اول تمام اتفاقات نوشته شده توی سایتا برام اتفاق افتاد و تا یکهفته درد و خونریزی شدید ادامه داشت….الان بعده یک هفته دردم کم و خونریزیم هم کم شده و خط بی بی چک هم کمرنگ شده….آیا اینها همش طبیعیه…..حالا دوباره میتونم به پزشک مراجعه کنم و مطمئن شم از سلامت خودم….

    1. سلام بله می توانید به پزشک مراجعه نمایید.

  114. سلام من چهار ماهه مریض نشدم تست دادم منفی بود نمی دونم چیکارکنم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  115. با سلام آیا زن در دوران عادت ماهانه یا هر نوع خونریزی از رحم باردار میشود؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد .

  116. توروخدا جواب بدید خیلی مشکلم اورژانسیه منو همسرم به طور طبیعی جلوگیری میکنیم و رابطه مشکوکی تا جایی که یادم میاد نداشتیم الان ۱۳ روز از زمان پریودم میگذره که بی سابقه بوده دو بار در صبح از بی بی چک استفاده کردم هر دو منفی بود و چند روز پیس به ندت دو روز لکه بینی داشتم.اگه بدون انجام آزمایش خون قرص مصرف کنم مشکلی بوجود میاد ؟همسرم میگه آزمایش خون نده اگه مثبت نشون بده نمیذارم سقط کنی همینطوری بخور

    1. سلام بله مشکل به وجود می آید و نباید از قرص استفاده کنید اگر تا ۵ روز آینده پریود نشدید بهتر است آزمایش بتا ویا تست بی بی چک انجام دهید .

  117. سلام خسته نباشید
    من ۶ هفته باردارام اما شرایط نگهداری بچه رو نداریم
    یکشنبه ۴ قرص سایتوتک بصورت واژینال هر ۲ ساعت یکی استفاده کردم بعد یک قرص زیرزبونی یک ساعت بعد از آخرین قرص واژینال و آخرین قرصم یک ساعت بعد از قرص زیرزبونی با ٱب خوردم هیچ خونی ندیدم
    باز امروز سه شنبه از ساعت ۵عصر بصورت یک ساعت به یک ساعت قرص سایتوتک رو زیرزبونی استفاده کردم امکان داره بازم سقط انجام نشه ؟
    اگه انجام نشه چکار کنم ؟

  118. سلام خسته نباشید
    من ۶ هفته باردارام اما شرایط نگهداری بچه رو نداریم
    یکشنبه ۴ قرص سایتوتک بصورت واژینال هر ۲ ساعت یکی استفاده کردم بعد یک قرص زیرزبونی یک ساعت بعد از آخرین قرص واژینال و آخرین قرصم یک ساعت بعد از قرص زیرزبونی با ٱب خوردم هیچ خونی ندیدم
    باز امروز سه شنبه از ساعت ۵عصر بصورت یک ساعت به یک ساعت قرص سایتوتک رو زیرزبونی استفاده کردم امکان داره بازم سقط انجام نشه ؟
    اگه انجام نشه چکار کنم ؟

  119. سلام.من ۲هفته پیش با نامزدم رابطه داشتم اما دخول صورت نگرفت و باکره هستم فقط احساس خیسی کردم همون شب یه قرص ال دی خوردم روز بعد ۴ تا ال دی ۱۵هر ماه پریود میشم الان امکان اینکه پریود باشم هست؟میشه جوابمو بدین؟

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد به احتمال زیاد تا هفته آینده پریود می شوید.

  120. با سلام خواهر من یک کودک ۱۱ ماهه دارد که از شیر مادر تغذیه می کند. متاسفانه ایشون نخواسته حامله شدن. که اقدام به سقط با آمپول کردن در حدی که منجر به خونریزی معده شدولی تاثیری نداشت. میخواستم از شما بپرسم بهترین روش سقط با توجه به اینکه ایشون دوبار سابقه سزارین و یکبار جراحی جداره شکم داشتن و بچه شیرخوار دارن چیست؟؟ و همچنین این داروها آیا در شیر ترشح میشوند و اگر ترشح میشوند چه مدت در شیر می مانند؟
    خدا خیرتون بده راهنمایی کنید
    ممنون

    1. سلام با توجه به شرح حال خواهر شما وبا توجه به عوارض جانبی زیاد سقط باید ایشان به فکر حفظ بارداری خود باشند .

  121. سلام من بین هفته ۳و۴ هستم دیروز از قرص سایتوتک استفاده کردم درد شدیدی داشتم وبعدش خونریزی اتفاق افتاد اما فقط دوتا لخته کوچک بعدش هم خونریزی بسیار کم الان هم قط شده و لک کمرنگ دارم آیا سقط انجام شده؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید ‌.

  122. سلام میشه لطفا جوابمو بدین خیلی نگرانم

  123. سلام من تو هفته ۳ تا ۴ بارداری هستم دیروز قرص سایتوتک مصرف کردم دل درد و کمردرد شدید هم گرفتم و دوتا لخته کوچک بعدش دیگه فقط لک داشتم آیا سقط انجام شده؟ یا نه

  124. سلام من دیروز با یه خانمی نزدیکی داشتم ومتوجه نشدم کاندومم دراومده گیر کرده ووقتی که ارضا شدم متوجه شدم که بعداز بیست دقیقه دوعدد قرص لونووژسترول ۷۵درص با یک عدد ال دی خورد.ایا دوباره باردار میشه؟ایا دوباره باید قرص مصرف کنه؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف مجدد قرص نیست.

  125. سلام لطفا منو راهنمايي كنيد خواهرم تو ٩ هفتگي قرص سايتوتك خورد بچه سقط شد تو بيمارستان هم موقع معاينه يكم بقايا خارج كردن ولي بازم تو سونوگرافي بقايا بود چيكار بايد كنه كورتاژ خيلي براش سخته چون بچه نداره هنوز ميترسه نتونه حامله شه بعدا با قرص متيل آرگونوين بقايا سقط ميشه؟؟توروخدا راهنمايي كنيد

    1. سلام بله با مصرف قرص متیل ارگونوین بقایا دفع می شود جای نگرانی ندارد.

  126. سلام من چهار ماهه از رابطه ک بانامزدم داشته میگزره و رابطمون هم فقط درحد لاپایی بوده ماهنوز نامزدیم وخانوادهامون هم خیلیی سنتین من شکمم برامده شده و پریود نشدم ازاون موقع و بی بی چک هم نشون حاملگی داده من چیکار میتونم بکنم ایا راهی واس سقط دارم اوروخدا کمکمم کنین

  127. باسلام من باکره ام ولی با نامزدم حدود ۳هفته پیش رابطه داشتم که تازه پریودیم تموم شده بود که هنگام رابطه ابش رو واژنم ریخت و بعدش پاک کردم بلافاصله دو ساعت بعد قرص اورژانسی رو مصرف کردم و بعد چهار روز دوباره پریوید شدم که ۴ روز طول کشید بعد ۳هفته باز احساس تهو دارم آیا هنوز حاملم با اینکه باکرم ؟. لطفا جواب بدین زودتر مرسی

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد.

  128. سلام، خسته نباشید،متاسفانه بدلیل پارگی کاندوم کل بسته مجبور به مصرف دو دفعه قرص اضطراری در یک ماه شدم، دفعه دوم ده روز بعد از مصرف قرص و با خوردن جوشاندنی های زیاد مثل پونه و زعفران کمی خونریزی دارم که نه به اندازه پریودی هست نه لکه بینی البته حساسیت و تورم سینه هم بسیار کم شده اما من بشدت نگرانم چون توانایی مالی برای نگهداری از فرزند رو نداریم.ایا نیاز به آزمایش خون است؟

    1. سلام نگران نباشید احتمال بارداری وجود ندارد تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  129. سلام خسته نباشید،متاسفانه به دلیل پارگی کاندوم در یک ماه مجبورأ دو مرتبه از قرص اورژانسی استفاده کردم،دفعه دوم ده روز بعد با مصرف پونه و زعفران بسیار،کمی خونریزی که نه مانند پریود است و نه لکه بینی مشاهده شد.البته مقدار پریود های من به صورت پنج روزس ، بعد از خونریزی هم درد و تورم سینه نصف شده،نظر شما چیه؟ایا باردارم یا نیاز به آزمایش خون است؟

    1. سلام خیر شما باردار نیستید.

    2. چرا سوال منو نمیذارین؟ 🙁

  130. سلام، من باکره هستم و با نامزدم روز ۸،۱۰ سیکل قاعدگی رابطه ی سطحی داشتیم، که آب تماما روی بدنم ریخت، اما پیشاب با سطح واژن تماس ممکنه داشته باشه، عموما سیکل قاعدگی من منظم و بین ۲۷تا ۳۰روزست. ۳روز دیگه روز ۲۷اممه و باید پریود بشم، اما خیلی استرس دارم، احتمال حاملگی هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  131. سلام من در دانمارک زندگی میکنم که سقط جنین هم آزاد هست
    من ۳ بار سقط عمدی کردم که یک ۱۰ سال قبل
    یکی ۷ سال قبل با قرص و یکی هم چهار ماه پیش با قرص اما متاسفانه مجددا باردار شدم و در سن ۴۵ سالگی هم هستم
    نگرانم نمیدن چکار کنم هم میترسم سقط کنم هم نگه دارم
    در ضمن من یک پسر ۱۳ سآله هم دارم

    1. سلام با توجه به عوارض جانبی سقط بهتر است به فکر حفظ بارداری خود باشید .

  132. سلام من با نامزدم حدود ۱۶روز پیش نزدیکی داشتیم (و من باکره هستم) منی با واژن برخورد داشت والان ۷روز از پریودیم میگذره و درد شدید در زیرشکمم دارم و چندبار احساس حالت تهوع داشتم…
    باید از بی بی چک استفاده کنم؟؟
    متشکرم از کمکتون ?

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  133. سلام.همسرم ۶هفته بارداره از سایتویک استفاده کرده ۲تارو واژینال نیم ساعت بعدش ۲تا دیگه الان ۵ساعتع میگذره ولی فقط درد زیر شکم داره کی خونریزی شروع میشه کمکمون کنید

  134. سلام خسته نباشید..خانمم قرص سایتوتیک مصرف کرده ۶هفته داره اول ۲تا واژینال کرده نیم ساعت بعدش ۲تا دیگه الان ۱۳ساعت گذشته فقط درد زیر شکم داره خونریزی نداشتع امروز ترشحات سیاه رنگ داشتع جریان چیه خاهش میکنم کمکم کنید

  135. سلام خسته نباشین
    من یکسری ضایعه تو ناحیه تناسیلم بود همچنین حدود ۴ روز از زمان پریودیم میگذره
    رفتم دکتر سونودادم گرفت کیست هموراژیک سمت چپ دارم حدود ۴۶ میلیمتر
    و اون ضایعات گفت به احتمال زیاد هرپسه
    ۵ تا قرص دیدوژسترون برام داد گفت هرشب بخورم
    بعدش پریود میشی
    پماد زینک و درموپان و کلوتریمازول داد برای ضایعات
    امکان داره حامله باشم؟؟
    کمکم کنید لطفا

    1. سلام برای اطمینان بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  136. میشه کمکم کنید
    خیلی نگرانم

  137. سلام توروخدا جواب سوال منو بدیت

  138. سلام من سه چهار روز مانده به قاعدگيم رابطه داشتم بعد از اون قرص اچ دي مصرف كردم. دوم بايد پريود ميشدم اما نشدم، ايا باردارم؟
    و سوال بعديم اينه كه پريود شدن بعد از مصرف قرص اچ دي يعني باردار نيستي؟!
    ممنون ميشم جواب بديد

    1. احتمال بارداری ضعیف است بله اگر به خون ریزی افتادید یعنی اینکه احتمال بارداری وجود ندارد.

  139. با سلام…حدودا دو روز پیش با نامزدم سکس داشتیم ولی عمل دخول انجام نشد یعنی فقط با خوردن آبه نامزدم اومد ولی ابه منی به روی شکمم و از انجا هم به سمت کشاله ی رانم‌ حرکت کرد.مطمئن نیستم که به واژنم برخورد کرده یا نه…خیلی زود هم پاک کردم..اینم بگم که من باکره هستم.آیا امکانه حاملگی وجود دارد؟قرص اورژانسی مصرف کنم؟خیلی نگرانم اگه میشه جواب بدید

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست.

  140. سلام اقای دکتر خسته نباشید.حدودا ده روز از رابطمون میگزره دیروز از بیبی چک استفاده کردم جوابش منفی بود احساس شکم درد دارم در ضمن باکره هستم و اب منی فقط روی واژن ریخته شده و بعد از رابطه قرص ضد بارداری مصرف کردم.شکم درد و کمردرد دارم ایا بازم احتمال حاملگی وجود داره؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  141. سلام.تورو خدا جواب مارو بدین چندبار پرسبدم ثبت هم شده ..به دلیل مشکلات وحشتناکی که داریم.خانمم مجبور شد تو هفته۶بارداری از سایوتیک استفاده کنه ۴تا مصرف کردن ۲تا واژینال نیم ساعت بعدش۲تا دیگه واژینال ولی فقط درد شکم داشت و خونریزی انجام نشد ۳بار ترشحات سیاه رنگ داشت الان چیکار کنیم میگه زیر شکمم مث قلب میزنه درد داره.ایا با مصرف این قرص ها میشه جنین رو نگه داشت؟یا دوباره مصرق کنه بخدا این۴تا قرص رو هم وسیله خونه فروختیم تهییه کردیم تو شرایط بدی هستیم شاید بخاطر سقط عمدی جواب مارو نمیدین یا خیلیا بگن چقد بی رحم و نامرد هستیم ولی جای ما نیستین وقتی نون شب نداریم بخوریم وقتی یه سرما خوردگی کوچیک نمیتونیم بریم دکتر چجوری میتونیم از پس ی بچه ای ک خدا خودش میدونه ک چقدر دوست داریم رو بخوریم و مجبور شدیم این کارو بکنیم .باور کنید پول ویزیت دکتر بریم نداریم امیدمون شمایید حداقل راهنمایی کنید

    1. سلام بهتر بود اگر قصد بارداری نداشتید یک روش جلوگیری مطمئن برای پیشگیری از بارداری انتخاب می کردید به هر حال این طور نیست که با مصرف شیاف های سایتوتک صد در صد سقط صورت بگیرد با توجه به عوارض سقط بهتر است به فکر حفظ جنین باشید باید برای اطمینان از سلامت جنین همسر شما سونوگرافی انجام بدهد .

  142. سلام من دخترم و‌ پرده دارم چند وقت پیش با نامزدم رابطه داشتم داره حد تماس بدن به بدن الان ۵ روز از پریودیم گذشته پریود نشدم…نظر شما چیه؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  143. سلام درتاريخ ٣٠ابان بانامزدم نزديكي داشتم ولي مايع مني داخل واژن نريخت. اما به اب پس اب كه به واژن برخورد كرد مطمئن نيستم حاوي اسپرم بوده است ياخيردرضمن پرده بكارت من كاملاسالم هست تاريخ٨اذردقيقا زمان مشخص پريودم پريودشدم و خونريزي زيادي داشتم به مدت٧روز
    امااين ما ١٥دي هست وهنوز پريودنشدم اماتمام علائم پريودمثل دل درديا شكم دردرادارم واحساس خستگي دارم امكان داردحامله باشم؟!خواهش ميكنم جواب بدهيد چون رفتم. دكتربرام سنوگرافي نوشت از ترس حامله بودن ميترسم برم

  144. سلام درتاريخ ٣٠ابان بانامزدم نزديكي داشتم ولي مايع مني داخل واژن نريخت. اما به اب پس اب كه به واژن برخورد كرد مطمئن نيستم حاوي اسپرم بوده است ياخيردرضمن پرده بكارت من كاملاسالم هست تاريخ٨اذردقيقا زمان مشخص پريودم پريودشدم و خونريزي زيادي داشتم به مدت٧روز
    امااين ما ١٥دي هست وهنوز پريودنشدم اماتمام علائم پريودمثل دل درديا شكم دردرادارم واحساس خستگي دارم امكان داردحامله باشم؟!خواهش ميكنم جواب بدهيد چون رفتم. دكتربرام سنوگرافي نوشت از ترس حامله بودن ميترسم برم

  145. سلام اقای دکتر من چهار هفته ناخواسته باردار شدم امروز قرص سایتوتک‌ده عدد استفاده کردم فقط لرز و اسهال داشتم الان خوبم یه عالمه چیز گرم هم خوردم کلی هم پریدم ولی الان سه ساعت از گذاشتن آخرین قرص می گذره و هیچ علائمی ندارم فقط هر از گاهی دور ناقم درد می گیره. تو رو خدا به من بگید چیکار کنم دیگه نمی تونم عذاب کشیدن دوباره قرص سایتوتک رو تحمل کنم

  146. سلام خواهش میکنم کمکم کنید من هفته سوم بارداری هستم و قرص سایتوک مصرف کردم۷تادرطول۷ساعت فقط الان لرزدارم اصلا دردو خونریزی ندارم ویه لکه ام دیدم ایابچم سقط شده؟

  147. خداییش جواب بدین من بایدچیکارکنم

  148. سلام من در هفته چهارم قرص سیوتیک مصرف کردم و بعد از چهار ساعت ب خونریزی افتادم ولخته دفع کردم.اما بعد از دو روز سونو دادم و فقط ساک حاملگی روئیت شد.ایا من الان باردارم؟؟؟؟؟

  149. سلام من در هفته چهارم قرص سیوتیک مصرف کردم و بعد از چهار ساعت ب خونریزی افتادم ولخته دفع کردم.اما بعد از دو روز سونو دادم و فقط ساک حاملگی روئیت شد.ایا من الان باردارم؟؟؟؟؟

  150. سلام من ۱ ماه هستم یه روشی واسه سقط بکید

  151. سلام م
    من روز ۲۱ و ۲۲ از سیکل پریودیم نزدیکی داشتم به صورتی که مایع روی شرتم ریخت و فورا عوض کردم و شستم و از پشت با کاندوم که کاندوم پاره شد و زود شستم البته باکره هستم احتمال بار داری هست. البته هیچ علایم بارداری ندارم فقط الان که باید پریود بشم نشدم یه روز فعلا دیرتر شده تو رو خدا راهنماییم کنید.از این قرص میتونم استفاده کنم
    لطفا زود جوابم بدید به ایمیل
    خیلی ممنون

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد نیازی به مصرف قرص نیست.

  152. سلام
    من يكسال بعد از زايمانم متوجه حاملگي ناخواسته شدم
    ٢٠سايتوتيك در دو دوره استفاده كردم چند دفعه هنم زعفران و گلگاوزبان خوردم ك سري دوم خيلي كم ترشحات زرد و قهوه اي روشن داشتم
    سوالم اينكه ايا سقط شده؟ايا اين قرص ها بر جنين تاثير داره؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  153. سلام من با کره هستم و با نامردم هشت روز پیش دقیقا در زمان تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم مایع منی روی شکمم ریخت و با دستمال پاک کرد اما آلت او به دستگاه من برخورد داشت و من میترسم از راه پیشاب باردار شده باشم تا الان هیچ قرصی مصرف نکردم اما خیلی استرس دارم، تورو خد، دکتر ا راهنماييم کنید باید چیکار کنم??

  154. سلام من با کره هستم و با نامردم هشت روز پیش دقیقا در زمان تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم مایع منی روی شکمم ریخت و با دستمال پاک کرد اما آلت او به دستگاه من برخورد داشت و من میترسم از راه پیشاب باردار شده باشم تا الان هیچ قرصی مصرف نکردم اما خیلی استرس دارم، تورو خد، دکتر ا راهنماييم کنید باید چیکار کنم? خواهش میکنم جوابگو بدین حالم اصلا خوب نیست تپش قلب شدیدی دارم از اضطراب

    1. سلام احتمال بارداری وجود ندارد.

  155. سلام خسته نباشین من یک دوره ی یک ساله قرص ال دی مصرف میکردم بخاطر کیست تخمدان بعد از ول کردن قرص دورم ۳۰ روزه شد ۱۶ روز بعد از پریودم با همسرم نزدیکی داشتم ولی منی داخل واژنم نریخت ایا امکانش هست با پیشاب باردار شده باشم?!
    امروز روز ۳۰ امم بوده باید امروز مریض میشدم ولی نشدم امکانش هست بخاطر استرس باشه?!
    هیچ کدوم از علائم بارداری رو هم ندارم

    1. سلام بله استرس در تاخیر پریودی تاثیر دارد نگران نباشید احتمال بارداری ضعیف است.

  156. سلام
    ببخشید من خیلی نگرانم قبلا پیام دادم اما جواب ندادین لطفا جوابمو بدین ممنون میشم
    من با کره هستم و با نامردم هشت روز پیش دقیقا در زمان تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم مایع منی روی شکمم ریخت و با دستمال پاک کرد اما آلت او به دستگاه من برخورد داشت و من میترسم از راه پیشاب باردار شده باشم تا الان هیچ قرصی مصرف نکردم اما خیلی استرس دارم، تورو خد، دکتر ا راهنماييم کنید باید چیکار کنم?? چیزی نخورم؟

    1. سلام نگران نباشید احتمال بارداری وجود ندارد.

  157. باسلاموخسته نباشیدمن از قرص ال دی برای جلوگیری استفاده میکنم اما تو این ماه دوشب پشت سرهم فراموش کردم وطی دو روز بعدی هرروز دوتا قرص مصرف کردم وبعد دوباره هرشب یدونه قرص خوردم بدون داشتن اطلاع من فکرمیکردم که بعد این کار نیازی به جلوگیری باروش دیگه نیست واسه همین دو روز قبل تموم شدن قرص نزدیکی کردم که جسارت منی وارد بدنم شد وچون بی اطلاع بودم از روش دیگه استفاده نکردم زمانی که فهمیدم باید روش دیگه رو هم استفاده میکردم تقریبا ۴ روز گذشته بود اما فوری ۴قرص ال دی و۱۲ ساعت بعدش دوباره ۴دیگه خوردم الان پریودنشدم بی بی هم چندین بار استفاده کردم منفی بود آیا من باردارهستم ؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  158. باسلام خسته نباشیدمن از قرص ال دی به مدت ۹ماه برای جلوگیری استفاده میکنم اما این ماه نزدیکی داشتم که منی وارد واژن شد بعد یه هفته خوردن قرص به مدت دوشب پشت سرهم فراموش شد که بلافاصله بعداز یادآوری دوقرص خوردم وفرداش هم دوقرص خوردم بعد شبی یک عدد خوردم اماچون اطلاع نداشتم که بعداون دوروزفراموشی باید بعد از روش دیگری جلوگیری میکردم بازم رابطه داشتم که منی وارد واژن شد درست یک روز قبل از آخرین قرص الان پریود نشدم و۷ روز فاصله بین دو قرص تموم شده آیا من حامله هستم؟؟تست بی بی چک هم زدم منفی بود

  159. سلام ببخشیددوباره مزاحمتون میشم اما چرا من پریود نشدم ؟؟الان هفت روز گذشته آیا باید ال دیو شروع کنم یا نه منتظر پریودشدنم باشم ؟؟علت پریود نشدنم چی میتونه باشه؟؟خیلی نگرانم

    1. سلام از تست بی بی چک استفاده کنید.

  160. سلام من مجردم از قرص ال دی برای تاخیر پریودم طی یک هفته استفاده کردم. قرص رو فطع کردم اما الان چهار روز گذشته پریود نشدم. میخواستم بپرسم به طور معمول چند روز بعد قطع قرص پریود شروع میشه

    1. سلام تا ۱۴ روز زمان دارید تا پریود شوید.

  161. سلام
    میخواستم بپرسم امکان بارداری دختر باکره از راه پیشاب مرد وجود دارد؟؟؟؟ حتی اگر در زمان تخمک گذاری دختر باشد

  162. سلام یکی از دوستانم در ۶ ماهگی ۴ عد قرص میزو ۲۰۰ استفاده کرد و بعدش سقط نشد جتین الان ۸ ماهش هست و فکر میکنه قرص میزو عوارضی گذاشته برای بچه نوار قلب و سونو نگفت که جتین مشکل داره ایا قرص میزو برای کسی که سقط نشود برای بچه عوارصی دارد

    1. سلام اگر سونوگرافی نرمال باشد مشکلی وجود ندارد.

  163. سلام خسته نباشید من ۱۰ روز پیش تو ۷هفتگی باقرص سقط کردم فرداش رفتم سونو ساک مشاهده نشد و۳روز بعدش ام خونریزی زیاد شروع شد الان ۱هفتس خونریزی دارم زیاد بود الان کم شده ولی امروز احساس تهوع دارم یعنی ممکن هنوز باردارباشم؟خونریزی تاکی ادامه داره؟ ممنون میشم جوابم بدین متشکر

    1. سلام با توجه به سونوگرافی انجام شده خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  164. سلام.من و دوستم یه هفته بعد از زمان پریودم رابطه بدون دخول داشتیم باکره هستم و بخشی از منی روی واژن ریخته شد . بعد از گذشته دو هفته سینه دردو شکم درد و احساس گرما دارم در ضمن پریودم اغلب ۲۸ روزه هس . احتمال بارداری چقدره و آیا سقط به پرده آسیب میزنه ؟؟

  165. سلام من ۲۶ سال دارم باکره هستم
    چند وقت نزدیک پریودیم که میشه خیلی استرس میگیرم و نگران میشم چند روز قبلش اشتهام زیاد میشه بعد به شدت کم میشه سردرد حالت تهوع و عصبانی بودم و کلافگی زیاد پیدا می کنم خیلی درد ندارم فقط یکم روز اول تا دوم پریودی
    تمام حالت های روحی تاقبل خون ریزی هست و رفته رفته شدیدتر میشه حتی بعضی نگرانی های بی مورد ، موقع عادتم هم تمام بدنم حالت عرق سوز میشه خون ریزیم نهایت ۳تا ۴ روزه وارد روز چهارم تا هفتم لکه بینی دارم اول زیاد. بعد کم می خواستم بدونم این علامت طبیعی یا نشونه بیماری خاصی مخصا علاعم روحی قبل پریودیم ممنون

    1. سلام این علائم شما به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می آید که از علایم پیش از قاعدگی می باشد و نشان دهنده بیماری خاصی نیست.

  166. سلام،من حدودا در هفته سوم بارداري بدون اطلاع از بارداري بعد از عصب كشي دندان يك گرافي از دندانم انجام شد،آيا اين اشعه به جنين آسيب در اكنون و آينده وارد ميكنه؟چون چند جا خوندم بعدها ممكنه باعث لوسمي در كودك بشه،واينكه بچه يك ساله دارم،ميتونم شير دهي در بارداري رو تا ماه چندم ادامه بدم؟ممنون

  167. سلام،من حدودا در هفته سوم بارداري بدون اطلاع از بارداري بعد از عصب كشي دندان يك گرافي از دندانم انجام شد،آيا اين اشعه به جنين آسيب در اكنون و آينده وارد ميكنه؟چون چند جا خوندم بعدها ممكنه باعث لوسمي در كودك بشه،واينكه بچه يك ساله دارم،ميتونم شير دهي در بارداري رو تا ماه چندم ادامه بدم؟ممنون

    1. سلام نگران نباشید مشکلی ندارد تا ماه پنجم بارداری می توانید به کودک خود شیر دهید اما بهتر است از ماه سوم بارداری به بعد کم کم به مرور وعده های شیردهی را کاهش داده و کودک خود را از شیر بگیرید.

  168. سلام ببخشید من باکره هستم و با نامزدم رابطه داشتم بدون دخول طوری ک فقط آلت هامون ب هم مالیده میشد و پیشاب بود چون احساس خیسی میکردم..و الان چند روزه پریودیم تاخیر افتاده و هیچ قرص اورژانسیم مصرف نکردم…آیا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  169. سلام خسته نباشید .ببخشید من با نامزدم دیروز که روز ۱۰ سیکلم بود رابطه مقعدی داشتیم و ایشون منی رو همون جا ریختن ولی هنگام دراوردن آلت مقدار کمی از منی روی واژن من ریخت که سریع با دستمال پاک کردم و رفتم کامل شستم..با توجه به این که سیکل ماهانه من ۳۰روزه است و معمولا تخمک گذاری در روز ۱۵یا۱۶ من اتفاق میوفته آیا لازمه من برم قرص اورژانسی بگیرم و احتمال بارداری هست؟؟خیلی استرس دارم لطفا و خواهشا جواب منو بدید از استرس دارم میمیرم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  170. سلام خسته نباشید
    من هفته ۱۱بارداری هستم ولی جنین ام تا ۹هفته بیشتر رشد نکرد دکتر گفت یک هفته صبر کنم اگه دفع نشد برم بیمارستان اصلا قرص و دارویی به من نداد واسه سقط نمیدونم الان چکار کنم ایا دکترم کارش درسته یا باید دارو ب من میداد؟

    1. سلام باید به بیمارستان مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  171. سلام ببخشید میشه بگید زمان زنده موندن اسپرم در واژن چقدره چون توی بعضی سایتا دوروز بعضی پنج روز اعلام کردن اگه میشه زمان دقیقشو میگید که از سردرگمی دربیایم

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید زنده ماندن اسپرم داخل رحم به فاکتورهای زیادی بستگی دارد ونمی توان دقیق اعلام کرد

  172. سلام من دو هفته پیش با نامزدم رابطه مقعدی داشتم..و مایع داخل مقعد خالی شده..یه هفته بعد رابطه قرصld مصرف کردم ولی وقتی قرص را ول کردم پریود نشدم..احتمال بارداری وجود داره??

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  173. سلام ببخشید من روز ده سیکل رابطه مقعدی داشتم با نامزدم ایشون منی رو همون جاریختن ولی هنگام دراوردن مقداری منی روی واژن من ریخت که من سریع با دستمال پاک کردم و شستم خودمو.الان ۱۷روز میگذره وروز ۲۷ هستش و من ی بیبی چک گذاشتم که اولیش احساس کردم خط کم رنگ داره ولی به هرکسی نشون دادم گفت نه توهم زدی و دوباره ی بیبی چک دیگه گذاشتم دیگه احساس خط کم رنگ نداشتم و منفی بود درضمن من سیکلم معمولا ۳۰روزه است و هیچ علائم بارداری هم ندارم .تروخدا جوابمو بدین من حاملم؟؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  174. سلام خدمتدشما
    ۱۲ روز بعد از پاک شدن از پریود رابطه داشتم با همسرم،همسرم را از طریقی غیر از دخول ینی با دست ارضا کردم و چند قطره از منی روی دست من ریخت با دستمال کاغذی پاک کردم و حدود ده دقیقه بعد ک تقریبا خشک شده بود به دست شویی رفتم و واژنم را بعد از ادرار شس یمی با همون دست خشک شده از منی
    الان شک کردم ک دستم کاملا خشک شده بود یا نه
    چون پریودم دو هفته دقیق عقب افتاده
    خیلی استرس دارم
    سه روز تا پنج روز عقب میفتاد همیشه
    احتمال بارداری هست یا نه
    میترسم بیبی چک ذستفاده کنم
    تورو خدا کمک کنید

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  175. سلام من ٢٩ سالمه با وزن ٤٧ من توي بهمن نزديكي داشتم طبق تاريخ سونو گرافي ١٢ بهمن بوده سه روز بعدش نوبت پريوديم بوده كه پريود شدم سه هفته قبل فهميدم باردارم و سن بارداري توي ازمايش بتا كمتر از يك ماه بود
    ١٢ فروردين قرص استفاده كردم يه خونريزي داشتم با لخته هاي زياد اما امروز كه رفتم سونو گفت هنوز بچه سالمه . احتمال داره با فعاليت زياد و سنگين و جوشونده ها بتونم سقط انجام بدم؟
    ما هنوز نامزد هم نكرديم لطفا جوابمو به ايميل بدين

  176. سلام ،من زیر ۴ هفته باردار بودم و با مصرف سایکوتک ۵ تا واژینال و ۵ تا زیر زبونی بعد از ۱۲ ساعت به خونریزی افتادم و ۲ روز خونریزی داشتم و متیل ژن مصرف کردم ۲ روز و بعد ۳ روز فقط ترشحات کم رنگ داشتم الان بعد از گذشت ۵-۶ روز از سقط به خونریزی همراه با درد شدید در ناحیه لگن و شکم دچار شدم احتمال هست سقط کامل انجام نشده باشه و نیاز به کورتاژ باشه؟
    باید چکار کنم خیلی میترسم؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  177. سلام من توی هفته ۶ بارداری هستم و چون همسرم دیگه بچه نمیخواد میخوام سایتوتک مصرف کنم. عدد بتا باید توی چه محدوده ای باشه تا قرص بهترین جوابدهی رو داشته باشه؟ممنون

  178. سلام ببخشید من یه هفته پیش با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم. دست نامزذم آغشته به پیشاب خودش بود و بعد دستگاه تناسلی مرا به طور مکرر و محکم لمس کرد. آیا احتمال بارداری وجود دارد.
    این کار را دقیقا یه فته قبل پریودم انجام دادم و باید الا پریود بشم اما لکه بینی دارم
    آیا من حامله هستم. لطفا پاسخ بدین و اگر قرصی میشه مصرف کرد برای عدم بارداری بفرمایید

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  179. ببخشید میشه زودتر جواب منو بدین من خیلی استرس دارم راستش آشنایی به قرص و دارو هم ندارم برای اینکه جلوی بارداریم رو بگیرم. امروز صبح لکه بینی دیدم و تمام شد. در صورتی که هیچ وقت لکه بینی نداشتم و باید امروز پریود میشدم.
    خواهش میکنم جوابمو بدین

  180. سلام
    ممنون از جوابتون.
    در رابطه با سوال : سلام ببخشید من یه هفته پیش با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم. دست نامزذم آغشته به پیشاب خودش بود و بعد دستگاه تناسلی مرا به طور مکرر و محکم لمس کرد. آیا احتمال بارداری وجود دارد. این کار را دقیقا یه فته قبل پریودم انجام دادم و باید الا پریود بشم اما لکه بینی دارم آیا من حامله هستم. لطفا پاسخ بدین و اگر قرصی میشه مصرف کرد برای عدم بارداری بفرمایید
    شما فرمودین احتمال بارداری نیست. اما من فقط یه روز صبح لکه های کمی دیدم بعد قطع شد و ترشحات سفید همیشگی رو دارم. در صورتی که باید پریود میشدم. پس دلیل این لکه بینی چی بوده؟؟؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  181. سلام، اگر پریود دو روز تاخیر داشته باشه و از بی بی چک استفاده کنم در حالیکه ۱۰ روز پیش رابطه بدون دخول داشتم.
    آیا جواب تست درست و قابل اطمینانه؟

    1. سلام باید ۱۵ روز از رابطه گذشته باشد.

  182. سلام دکتر، من ۱۸ فروردین رابطه بدون دخول داشتم و به احتمال زیاد پیشاب وارد وازن من شده. ۲۵ فروردین باید پریود میشدم اما ۲۳ لکه های کمی در طول چند ساعت دیدم و کاملا پاک شدم. هنوز پریود نشدم و امروز یعنی ۲۷ فروردین بی بی چک منفی بود.
    آیا میشه به جوابش اعتماد کرد و من حامله نیستم؟
    دکتر چند تا سوال داشتم
    ۱- آیا دختر باکره از راه پیشاب حامله می شود؟
    ۲- آیا یک هفته یا هشت روز قبل پریود تخمک در بدن وجود دارد یا تخمک گذاری انجام می شود؟
    ممنون میشم پاسخ بدین و ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  183. سلام دکتر من مجردم و به اشتباه یه قرص سقط جنین خوردم مشکلی برایم پیش نمی آید

  184. سلام یه سوال
    لکه بینی ناشی از بارداری و لانه گزینی چند روز ممکنه طول بکشه یا کوتاهه در حد چند ساعت؟؟

    1. سلام در همه افراد یکسان نیست متغیر است .

  185. سلام. من ۲۰ روز پیش توی هفته ۴ سقط داشتم. با سایتوتک. ۱۲ ساعت خونریزی داشتم و با خروج بافت. یه روز قطع شد و دوباره شروع شد حالت لکه های خون. بعدا ادامه داشت تا ۲ هفته. الانم گاهی لکه های کدر دارم. سینه هام سفت شده و دست میزنم درد میکنه. بیبی چک زدم امروز مثبت بود!. ممکنه سقط نشده باشه بعد از اون همه خونریزی!؟

  186. سلام من هفته ۱۳ بارداری هستم ولی متاسفانه ان تی جنینم در حال افزایشه به طوری که به ۱۰ میلی رسیده دکترم بهم گفته این جنینا خودشون طبیعتو رها میکنن و سقط میشن ولی اگه تا یک هفته سقط نشد پزشکی قانونی بدون امینوسنتز اجازه سقط نمیده حالا من چیکار میتونم بکنم که زودتر سقط بشه و گرفتار هزینه گزاف امینوسنتز و درگیری پزشک قانونی نشم
    آیا راهی هست ممنون میشم راهنماییم کنین

  187. سلام ببخشید من یه سوالی دارم من دوبار تا حالا سقط کردم الان باز حامله شدم و بر خلاف میلم باید بچه رو سقط کنم سوالم اینه که آیا برای خودم مشکلی پیش میاد ؟ اون دوباری که سقط کردم با قرص زیر زبونی بوده البته توروخدا جوابمو بدین من خیلی حالم بده

    1. سلام با توجه به شرح حال شما انجام سقط را توصیه نمی کنم عوارض جدی برای شما به همراه خواهد داشت.

  188. سلام ببخشید من یه سوالی دارم من دوبار تا حالا سقط کردم الان باز حامله شدم و بر خلاف میلم باید بچه رو سقط کنم سوالم اینه که آیا برای خودم مشکلی پیش میاد ؟ اون دوباری که سقط کردم با قرص زیر زبونی بوده البته توروخدا جوابمو بدین من خیلی حالم بده

  189. سلام . من با نامزدم چند روز قبل تخمک گذاری رابطه داشتیم که البته ایشون باگره هستن و دخولی هم صورت نگرفت فقط مالش بود که ترس از پیشاب هستش . بعد رابطه ترشح با خیییلی کم لکه خونی داشتن و یه هفته پیش هم برای مدت دو روز ترشح خیلی کم خونی دیدن . فردا موعد پریود هستش به نظرتون باردار هستن ؟ هیچ نشونه حاملگی هم ندارن و دل درد پریودی هم از دیروز شروع شده ولی خدنریزی نیست ..
    ممنون

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  190. سلام
    ببخشید اگر ۱۸ فروردین رابطه بدون دخول انجام شده باشه و ۳۱ فروردین مثل ماه های قبل با همون درد و شدت خونریزی پریود داشته باشیم. احتمال بارداری بازم هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  191. سلام من همیشه پریودم نامنظمه و باکره هستم همین طور نامزدم دو ماهه م علائم پریودی من عوض شده و من حالت تهوع دارم بی بی چک انجام دادم ولی منفی بود الان تقریبا ۱۲روزه ک از زمان پریودی من میگذره میخواستم ببینم حالت تهوعی ک دارم طبیعیه البته دردای زیر شکم رو هم دارم یا اینکه احتمال بارداری وجود داره ؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  192. سلام من اونجور که حساب کردم یک هفته قبل پریود رابطه مقعدی داشتم بعد هم منی روی شکم ریخته شد من هرچقدر فکر میکنم اصلا مایع منی به الت تناسلی من نزدیک نشد…
    الان دو روزه که پریود نشدم از موعدش.
    ماه پیش هم دو بار شدم ایا ممکنه وقتی توی یه ماه دوبار پریود میشی ماه بعدی نشی؟یا دیر بشه
    حس پریودی دارم و یکم حالت تهوع ولی هیچ خونی نمیبینم
    ممنون میشم کمکم کنید نگران باشم یا نه
    باکره هم هستم

  193. سلام من چهارماه پیش سزارین شدم دوقلودارم با قرص جلوگیری که اسنفاده میکردم متاسفانه حامله شدم میخوام امپول یا شیاف مصرف کنم برای سقط میگن چون سزارینم تازه ست خطرناکه لطفا راهنمایی کنید

  194. سلام من میخوام سوالم خیلی فوری جواب داده بشه من زایمان کردم چهارماه پیش دوقلون الان دوباره حاملممیخوام سقط کنم با اینکه سزارین شدم میتونم قرص سایتوتک استفاده کنم مشکلی برام پیش نمیاد

  195. سلام من یه ماهه باردارمقرص مصرفکردم خونریزی داشتم کمی لخته ازم خارج شد میخوام بدونم بقیه قرص رو مصرف نکنم

  196. سلام من باکره ام خیلی وقته از رابطه ای مقعدیم با نامزدم میگذره ولی خب پریود نشدم ایا حامله ام تورو خدا بهم بگین؟؟؟

    1. سلام بهتر است تست بارداری انجام بدهید.

  197. سلام من هفته سوم بارداری بودم که با قرص سقط جنین ۱۰تا استفاده کردم و روز اول خونریزی شدید با لخته های بزرگ داشتم ولی خونریزی در روز دوم قطع شد و بعد از دو روز بی بی چک انجام دادم مثبت دراومد الان برای اینکه بدانم باردارم چه روشی رو پیشنهاد میکنید من دو سال پیش عمل سزارین داشتم لطفا زودتر جواب بدین ممنونم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  198. سلام
    من هفته شش بارداری هستم و دوتا بچه کوچیک دارم روش زایمانی قبلی سزارین بود..و الان بخاطر حال خودم و ویار شدید ی که در بارداری میگیرم. تصمیم قطعی برای سقط گرفتم ..لطفا بگین با توجه به اینکه دوتا سزارین داشتم سقط با شیاف وقرص خطرناک نیست

  199. سلام خسته نباشید هفته گذشته با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی احساس کردم منی رو واژنم ریخته خیلی سریع ۴قرصld رو مصرف کردم ولی بخاطر استرس بجای ۱۲ساعت بعد۶ساعت بعد ۴قرصld مصرف کردم ایا احتمال بارداری وجود داره

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  200. سلام من ۷هفته و۵ روز باردارم ناخواسته حامله شدم ۲تا بچه دادم واصلان امادگی بچه سوم رو ندارم میخواستم ازتون رهنمایی بگیرم که چی کار کنم

  201. سلام من ۷هفته و۵ روز باردارم ناخواسته حامله شدم ۲تا بچه دادم واصلان امادگی بچه سوم رو ندارم میخواستم ازتون رهنمایی بگیرم که چی کار کنم

  202. سلام روزبخیر.من روز ۱۹ چرخه قاعدگی رابطه بدون دخول اون هم با کاندوم با نامزدم داشتم ایشون هم وقتی که ارضا شد کلا آلتش رو آلت من نبود ممکنه کاندوم مشکلی داشته باشه و من با پیشاب باردار بشم؟من باکره هستم و امروز ۲ روز از زمان پریودم میگذره درد پریودی دارم اما پریود نمیشم.خیلی نگرانممممم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  203. سلام من ۲۸ روزه باردار بودم با قرص سقط کردم دل درد شدید اسهال و تب ولرز هم داشتم بعد از بدنم یه چیزای مثل تیکه های کوچیک گوشت خارج شد بعد چند روز بعدشم یه چیزی مثل بافت خارج شد ولی یک هفتس گذشته کلی خونریزی دارم بی بی چکم زدم مثبت بوده…….چند روز بعد از سقط ازمایش میشه داد

  204. سلام وقت بخیر
    اول هفته ۴ بارداری از ۸ قرص سایتوتک استفاده کردم که هر یک ساعت یکی زیر زبان و بکی واژن بعد ۳ ساعت خونریزی داشتم که خیلی کم بود و فقط ۳ لخته کوچک ازم خارج شد دردی نداشتم و فقط ۶ ساعت خونریزی بسیار کمی داشتم با اینکه تحرک داشتم و خیلی زعفران مصرف کردم اما جنین سقط نشه بود و فرداش سونو دادم و بزرگتر شده بود اول هفته پنجم ۹٫۵ میلی متر بود اما استفاده از این قرص میتونه باعث نقص جنین در آینده بشه ۲۶ سالمه و بارداری اولم هست
    ممنون میشم ببتونید راهنماییم کنید

  205. سلام من هفته ۶ بارداریم هفته پیش از داورهای گیاهی زیاد استفاده کردم تا سقط بشه ولی نشد چن روز پیش رفتم سون گفتن جنین سالمه بعدش از قرص سایتوتک استفاده کردم همون شب خونریزی کردم و اندازه یه پد نوار بهداشتی خونریزی داشتم بعدش دیگه خونریز قطع شد الان نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنید

  206. سلام سایتوتکت برای ۳هفته موثر هست?

  207. سلام
    ببخشید من باکره هستم و با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم. دستگاه تناسلی و آلت به هم تماس داشت اما من پیشابی ندیدم
    مایع منی رو دست نامزدم ریخت و بعد با دستمال تا حدودی پاک کرد ولی دستش رو مدتی بعد به دستگاه تناسلی من زد.
    احتمال بارداری وجود دارد؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  208. سلام.
    من ۲۰ روز پیش با ۷ قرص سایتوتک سقط کردم. بعد از سقط یه. تکه بزرگ دیگه خارج شد. بعد از ۲۰ روز سونو دادم و یه تکه ۲.۵ در ۳.۵ مونده. گفتند قرص مصرف کن. در طول این مدت هم خونریزی داشتم و دارم. تعداد ۴ عدد قرص واژینال قرار دادم و بعداز ۴ ساعت هم، ۲ عدد دیگر قرار دادم. بعد از ۲ ساعت بعد یک عدد زیرزبانی قرار دادم.
    هیچ کدام از علایم درد کمر و زیر شکم و سفت شدن زیر شکم و پیچش در من تا الان که ۸ ساعت گذشته، ایجاد نشد.
    آیا ممکنه که بدلیل خونریزی ۶ تا قرص واژینالی جذب نشده باشه؟
    آیا اینکه هیچ علایمی ندارم، مشکل نداره؟
    چکار باید بکنم تا این بقایا حذف بشه؟

  209. سلام
    رابطه بدون دخول داشتم و باکره هستم ولی امکان دارد که مایع منی وارد واژن شده باشد. پنج ساعت بعد از رابطه ۴ قرص ال دی خوردم که ۱۲ ساعت بعد بالااوردم و بعدش ۴ قرص دیگر خوردم و چند ساعت حالت تهوع داشتم (چون ۱۲ ساعت بعد قرص بالااوردم مجددا مصرف نکردم چون فک میکنم جذب شده) احتمال بارداری هست با هشت قرص ال دی که خوردم؟

  210. سلام دکتر خسته نباشید
    من هفت آبان پریود شدم و بیست آبان رابطه داشتم جهت اطمینان از۴ قرص ال دی استفاده کردم در دو نوبت. حالا کی پریود میشم؟؟ همون تاریخ خودم تا جلوتر

  211. سلام ببخشید این قرص هارو بدون نسخه میشه همینطوری از داروخونه ها تهیه کرد ؟ من تو شهر کوچیک زندگی میکنم متاسفانه دسترسی به دکتر زنان ندارم ?

  212. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید یه سوالی داشتم من روز تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم و منی وارد واژن نشد اما بخاطر چسبیدن آلت ها از پیشاب مطمین نبودم و بعد رابطه قرص اورژانسی ال دی مصرف کردم. بعد ۱۵ روز پریودم شروع شد و تقریبا مثل ماه های قبل هستم با همون کیفیت و درد
    آیا باز امکان بارداری هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  213. با سلام
    میخواستم هم از سایت خوبتون تشکر کنم و هم یه انتقاد داشتم
    در ماه های اخیر خیلی زودتر جواب ها داده میشد فوقش هر نظری یک روز در صف بررسی بود اما الان سه یا چهار روز بررسی میشه و بعد به سوالات جواب داده نمیشه!!!

    1. سلام- دوست گرامی با توجه به غیر قانونی بودن سقط عمدی جنین، سوالات مربوط به سقط عمدی پاسخ داده نمی شود. موفق باشید…

  214. سلام دکتر روزتون بخیر
    ببخشید ک من روز تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم. ۲۴ روز بعد پریود شدم ولی دور نافم درد میکنه و تا پهلوهام کشیده میشه گاهی واژنم هم تیر میکشه و درد میکنه. میترسم باردار باشم. بعد پریود و ۱۷ روز بعد رابطه بی بی چک گذاشتم منفی شد
    این درد ناف و واژن دلیلیش چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید امکان بارداری لازم هست؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  215. سلام
    یه سوال داشتم از خدمتتون
    روز تخمک گذاری رابطه بدون دخول داشتم و احتمال برخورد پیشاب به واژن هست. از بابت نگرانی هشت تا ال دی در دو نوبت خوردم. ۱۴روز بعد خوردن قرص پریود شدم نه کم بود نه زیاد هفت روز فقط لخته های خون کمتری خارج شد نسبت به ماه های قبل. ۱۷ روز بعد رابطه و پنجمین روز پریود بی بی چک منفی شد. آیا امکان بارداری هست؟؟ ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  216. سلام امکان بارداری خارج از رحم از طریق رابطه بدون دخول و تماس آلت ها و پیشاب هست؟
    در این صورت بی بی چک بعد ۲۵ روز از رابطه نشون میدهد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید من خیلی نگرانم

    1. سلام بله بعد از ۲۵ روز جواب تست بی بی چک قابل اعتماد می باشد.

  217. سلام من رابطه بدون دخول داشتم پیشاب نامزدم مالیده شد به واژنم امکان حاملگی هست؟من تو قسمت پهلوی چپ زیرشکم و کمرخیلی احساس درد دارم

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است .

  218. خسته نباشید
    ببخشید من ماه پیش رابطه بدون دخول داشتم ولی قرص اورژانسی ال دی مصرف کردم و ۱۴ روز بعد خون ریزی متوسطی و اخراش لکه قهوه ای در شش روز داشتم.
    این ماه هنوز پریود نشدم. امروز باید میشدم طبق تاریخ پریود ماه قبل. میخاستم بپرسم تاریخ پریود دوم بعد ق ص اورژانسی چقدر تغییر میکنه؟ آیا امکان بارداری هست با این تفاسیر؟
    باتشکر

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  219. سلام توروخدا زود جواب منو بدید
    یه هفته قبل روز تخمک گذاریم بود نامزدم آلتشو به واژنم مالید فقط پیشاب اومد سه روز بعد دو شب پشت سر هم فقط یک عدد قرصhdخوردم امروز بیبی چک استفاده کردم منفی بودم امکان حاملگی هست؟یه هفته تا پریودم مونده کمرم زیرشکمم سمت چپم احساس درد دارم من باکره هستم

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  220. سلام خسته نباشین لطفا راهنماییم کنین
    من ۱۹بهمن با نامزدم رابطه داشتم ولی دخولی صورت نگرفت چون باکره هستم فقط منیش ریخت روی واژنم زود پاکش کردو ۲۱ بهمن پریود شدم ولی نمیدونم چرا همه علایم حاملگیو دارم(حالت تهوع، خستگی، بی اشتهایی) ،۹اسفند بیبی چک استفاده کردم منفی بود،ممکنه حامله باشم و تست اشتباه نشون داده باشه؟خواهش میکنم راهنمایی کنین چطور مطمئن شم چیزی نیس

  221. سلام ببخشید تحریک جنسی در ماه روی زمان تخمک گذاری تاثیر دارد؟ تخمک گذاری رو زودتر میکند

    1. سلام خیر ربطی به تخمک گذاری شما ندارد.

  222. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من ۱۲ ام سیکل ماهانه و ۱۴ ام رابطه سطحی با نامزدم داشتم و باکره هستم. منی به واژن نخورد اما از پیشاب مطمین نیستم و اگر خورده باشه به صورت آغشته نبوده میخاستم بدونم امکان بارداری به این صورت هست؟؟
    از اون روز پهلوهام و لگنم و گاهی سینه هام درد میکنه

  223. عذر میخام میشه توضیح بدین در خانم ها تخمک گذاری که انجام میشه اگر به اسپرم نرسد تخمک خارج میشود و به چه شکل و رنگی است؟
    ممنون از لطفتون

    1. در صورت عدم باروری جسم زرد تبدیل به جسم سفید می شود و به صورت ترشحات از واژن خارج می شود .

  224. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من روز تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم منی روی واژنم نریخت فقط امکان برخورد پیشاب به واژنم هست از قرص استفاده ه نکردم و الان علایم قبل پریود را دارم ولی پریود نشدم
    بعد از ۱۲ روز از بی بی چک rodes استفاده کردم
    آیا امکان بارداری هست؟ میشه به جوابش اعتماد کرد چون روی بسته زده ۵ تا ۱۰ روز بعد نزدیکی .ممنون میشم راهنمایی کنید من بی تجربگی کردم و خیلی نگرانم

  225. سلام من هفته ۸بارداری هستم جنبن ضربان قلب نداره وساک حاملگی ازدست رفته نمیخام کوتاژکنم میشه قرصی معرفی کنیدکه به آسانی ازداروخانه بگیرم وزودتربیفته خیلی اعصابم داقونه من یه دختر۳سال و۸ماهم دارم تقریبابارداری مجدد ناخواسته بوده کمکم کنیدخداخیرتون بده

    1. سلام اگر به بیمارستان مراجعه نمایید برای شما تجویز می شود .

  226. سلام
    من روز پنجم پریودی رابطه مقعدی داشتم و منی مقداری روی وازنم ریخت و پاک کردم. ۲۴ ساعت بعد قرص اورژانسی دوز ۱٫۵ خوردم و بعد ۵ روز خونریزی داشتم به مدت شش روز. میخواستم بدونم بازم امکان بارداری هست؟

  227. سلام
    میخواستم یه انتقادی ازتون بکنم.
    من برای افزایش آگاهی پیگیر سایت شما هستم و سوالات و جواب ها مفید هستند. اما الان مدتی هست که به سوالات جوابی نمیدهید و این خیلی بد شده.
    با تشکر

    1. دوست گرامی خوشحالیم که مخاطب ما هستید. متاسفانه درباره پاسخ به سوالات مربوط به سقط جنین معذوریت قانونی داریم.

  228. سلام من یه ماه پیش بانامزدم رابطه داشتم الان یه ما ازپریودیم گذشته بی چک زدم منفی بود بعد رفتم دکترآمپول پروژسترون زدم ایا حاملم یانه

    1. سلام اگر تا ۱۰ روز آینده پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  229. سلام وقتتون بخیر،
    من با نامزدم رابطه جنسی برقرار کردم به این صورت که دخول انجام نشده و فقط تماس آلتی داشتیم،نامزدم باکره هستش و پیشابم روی واژنش ریخته شده، از بابت نگرانی نیم ساعت بعد رابطه ۲ عدد قرص لوونورژسترل مصرف کرده و ۱۲ ساعت بعد ۲ عدد دیگه، آیا احتمال داره که حامله بشن?

  230. سلام خسته نباشید ببخشید من مال قبل بیست و یکم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم زیر دوش اب روز چهارم پریودیمم بود فرداش من یه قرص ال دی خوردم و پیشگیری دیگه ای نکردم پنج شیش روز بعدش لکه بینی داشتم به مدت سه روز تو اون روزا همش اویشن دم میکردم میخوردم و چای دارچین و چای زنجبیل الان یه ماه میگذره و پنج روز از موعود پریودیم میگذره هنوز پریود نشدم باکره ام هستم علائم دیگه بارداری ندارم لطفا کمکم کنین ایا ممکنه باردار باشم اگه باشم چطور میتونم سقطش کنم اخه من شرایط داشتن بچه رو ندارم

  231. سلام من چند تا جا رفتم سونوگرافی گفتن هشت هفته قلب جنینم ایستاده الان نه خونریزی دارم نه لک نه درد چکار کنم راحت و کامل بدون عوارض دفع و تخلیه بشه و بعدا به مشکل نخورم چون اولین بارداریم بود ۳۵سالمه بچه هم ندارم دارم میمیرم از ناراحتی تروخدا بگید بهترین راهی که کمترین عوارضو داره چی هست؟?????????

    1. سلام باید به بیمارستان مراجعه نمایید تا برای شما برای سقط دارو تجویز شود .

  232. سلام خانم دکتر
    میشه لطفا توضیح بدین خون ریزی پیشروی در بارداری چیست؟
    من دو ماه پیش در روزهای تخمک گذاریم رابطه بدون دخول داشتم و یک روز بعد قرص اورژانسی خوردم و ۱۳ روز بعد پریود شدم . الان دوماهه پریود میشم سروقت اما این ماه هنوز نشدم . میشه بهم بگین امکان بارداری هست؟
    میترسم که دو ماه قبل خون ریزی پیشروی بوده باشه
    آخه در اینترنت نوشتن که عین پریودی است
    ممنونم ازتون

  233. سلام من ۲۳ سالمه باکره هستم من ۴هفته هست حاملم از قرص ldو سایتوتیک استفاده کردم الان سه روزه استفاده میکنم الان شکمم باد کرده جنین سقط شد به پردم اسیب نمیزنه؟

  234. سلام وقت بخیر من درهفته٨بارداری بودم که۲تاقرص سایتوتک زیرزبون و۶تا واژینال ساعت۵بعدازظهر استفاده کردم بعد از۲،۳ساعت با زعفرون و دوییدن خونریزی شروع شد و تاساعت۱۱شب یه لخته دفع کردم و گفتن سقط شده و صبح دوباره یه لخته به همون اندازه دفع شد گفتن بعداز قطع لکه بینی یا خونریزی بی بی چک بزن که من کلا لکه بینی بودم و علائم بارداری رو داشتم بی بی چکم بعد از۱۰روز زدم مثبت بود رفتم دکتر سونو کردن گفتن جنین زنده است و ضربان قلب و سایزش نرماله و الان تو هفته۱۰هستش این قرص چقدراحتمال داره روی جنینم تاثیر گذاشته باشه؟بهم گفتن تا۱٨هفتگی باید صبر کنی تا بتونیم چکاپ کنیم من خیلی میترسم بچم چیزیش شه ناقص الخلقه شه چیزیش شه شوهرم منو مجبور کرد…توروخدا راهنماییم کنید

  235. سلام. من باکره هستم و کمتر از یک ماه پیش رابطه مقعدی داشتم و مایع منی در همونجا تخلیه شده.ولی احتمال میدم مقداریش روی واژنم ریخته شده باشه.الان یم هفته هست که پریودم عقب افتاده.حس میکنم حامله ام،روشی براسقط بدون اسیب به پرده هست؟ایامیتونم قرص سایوتیک رومصرف کنم و به پرده ام اسیب نخوره؟؟

  236. سلام. من باکره هستم و کمتر از یک ماه پیش رابطه مقعدی داشتم و مایع منی در همونجا تخلیه شده ولی احتمال میدم مقداری از مایع منی روی واژنم ریخته شده باشه.الان یک هفته هست که پریودم عقب افتاده.حس میکنم حامله ام،روشی براسقط بدون اسیب به پرده هست؟ایامیتونم قرص سایوتیک رومصرف کنم و به پرده ام اسیب نخوره؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *